Pláště a přechod z 2.0. na 2.2

45 nepřečtených
  • Sheep-Master

    Zdravím, dotěď sem jezdil MAxxis Lasren TT 2,0 a spokojenost. Nicméně sem se dočet a chtěl bych trochu zaexperimentovat s širšími plášti.Přemýšlel jsem o 2,2 nebo dokonce 2,3 prý to kolik kolo nespomalí a přidá na jistotě vedení a konfortu.Že prý zpět k užším už se lidi moc nevracej. Ještě sem přemýšlel o osvědčené kombinaci Ignitoru a Dynomitu 2,1. jakej 2,2 plášť by ste mi odporučili? 2,3 se mi už zdá pro XC opravdu moc, nebo sem jenom konzervativec???

    0 0
    • papaya22  

      ignitor a dynomit jsem jezdil to jsou hodne dobry gumy doporucuji

      0 0
    • MlokCZ  

      No hlavně si dej pozor, jak jsou některé pláště široké v reálu. Ono se klindě občas stane, že místo 2,0 pláště vezmeš 2,25ku a ono vůbec širší není. Nemám ale přehled jak je široký konkrétně ten Maxxis co jezdíš. Schválně ho změř a hoď jsem jeho reálnou šířku v mm.

      Spomalení se skoro nekoná, protože v terénu nehraje odpor vzduchu hraje jen malou roli a to je jediný parametr, v kterém je užší plášť lepší (a ještě tedy pár gramů dolů u užšího pláště).

      0 0
      • MlokCZ  

        Jinak můžu doporučit některé z kombinací, které jsem jezdil a jsou velmi dobré. Jestli to ale pro tebe bude nejlepší plášť, to těžko říci. A to buď NN/SS nebo Albert/SS případně NN/NN nebo Albert/Albert. Ty první dvě jedou výrazně lépe, ty druhé dvě zase o něco lepší záběr. Pokud máš tendenci pláště prořezávat, tak u Schwalbe brát jedině snake skin verze.

        0 0
        • Sheep-Master  

          na ty NN sem koukal ale sou moc drahý =(. Kolik vydžej km? , albert mi příde až moc traktor a SS je co? a ty Larsen TT maj přesně 50mm

          0 0
          • climber  

            Smart Sam

            0 0
          • MlokCZ  

            NN nejsou na kevlarový pláště nijak extra drahé. Slušná cena je kolem 650 a třeba tady: www.netbike.cz/select_det.php?… Nebo o chlup dražší 08 model: www.netbike.cz/select_det.php?…

            NN jsem jezdil dlouhodobě pouze na předním kole a tam cca 3–3,5tis. km po kterých bylo půl vzorku pryč (pro mě na výměnu). Na zadním to bude odhadem tak poloviční ta výdrž, někde kolem 2tis. do poloviny vzorku (hodně záleží na množství asfaltu, čím víc, tím rychleji se sjezdou).

            Albert má stejně vysoký vzorek jako NN, jedou oba téměř stejně. NN o malý chlup lépe. A Albert o malý chlup lépe drží, ale rozdíly jsou malé. Na předním kole jsou v pohodě oba. Na zadním nejede na tvrdším povrchu už nějak zázračně ani jeden.

            Smart Sam pak vydrží i na zadním docela dlouho. Teď mám jeden 2tis. km jetý a vzorek je pořád na tom hodně dobře, úbytek minimální. Takové 4tis. by vydržet mohl.

            A 2,25 všechny Schwalbe mají na 19mm ráfcích 53mm, tedy nejsou vůbec o moc širší než ty Larseny. 2,1 Schwalbe pak mají na 19mm ráfcích také 50mm.

            0 0
      • multib  

        mám za to, že šířka (krom D) zvětšuje i valivý odpor ..J.

        0 0
        • Jirik123  

          u MTB plastu to casto neplati a naopak sirsi plaste maji mensi valivy odpor. nejake testy vysly v nemeckem bike magazinu.

          weightweenies­.starbike.com/fo­rum/files/bike82003rl­.jpg vsimni si rozdilu mezi RR 2,1 a 2,25.

          a pak treba toto forums.mtbr.com/at­tachment.php?at­tachmentid=55142&st­c=1&d=1107864290 ten obrazek je spatne citelny, popis co na nem je je tady forums.mtbr.com/show­thread.php?t=77503

          je z toho jasne videt, ze na silnici na sirce prakticky nezalezi, na sotoline a mekem terenu jsou sirsi plaste vyrazne lepsi.

          0 0
          • multib  

            No díky .. přestože mi NJ trošku jde, na dlouhé texty to není .. takže pro mne o ničem .. ten graf už je lepší ..
            přesto musím oponovat, páč jednoznačně na silnici jedou širčí pláště vždy pomaleji, ať už z kopce, či po rovině .. a mám za to, že hlavně díky širší styčné ploše .. Důkazem by byly testy za různých rychlostí, zejména nižších, aby se maximálně eliminoval odpor vzduchu .. J.

            0 0
            • Jirik123  

              Sheep-Master evidentne resi plaste na MTB a ne na silnici.

              0 0
            • MlokCZ  

              To že má širší plášť menší valivý odpor při stejném tlaku na tvrdém povrchu platí všude, tedy i na silnici. Tady příklad měření pro silniční pláště: www.bikezone.cz/view.php?…

              Problém je v tom, že na silnici při větších rychlostech zcela převáží odpor vzduchu a tedy v součtu je na tom lépe užší plášť. Ale jak je vidět z toho odkazu, tak i na silnici je v součtu zlom a neplatí, že nejužší plášť je nejlepší.

              0 0
              • MlokCZ  

                A proto se třeba na silničkách používají na zadní o něco širší pláště než na přední, protože tam je plášť schovaný a méně se tam projeví odpor vzduchu a lze tedy více využít výhodu menšího valivého odporu.

                Problém může být jediný a to ten, že širší pláště ne vždy je možné nahustit na stejný tlak.

                0 0
        • MlokCZ  

          To právě není pravda. Širší plášť nahuštěný na stejný tlak jako užší má právě naopak valivý odpor menší. Tohle platí pro tvrdé povrchy. Pro měkké povrchy to je pak ještě úplně jinak.

          0 0
          • Luma  

            To mi chceš říct,že čím širší plášť na silnici tím ma menší valivý odpor a jede rychleji.Trochu se pleteš-né

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne nepletu a to, že širší plášt pojede rychleji netvrdím. Projdi si ty odkazy, ať se to pořád nešíří blud o tom, že užší plášť má menší valivý odpor. Na celkovém odporu na silničce ve větších rychlostech zcela převáží odpor vzduchu a ten je pro užší pláště menší.

              Bohužel už nevím, kde jsem viděl ještě velmi pěkný test pro silniční pláště, kde měřili současně valivý odpor i odpor vzduchu a určovali ideální šířku pláště pro silničku. Myslím že to vycházelo pro 40km/h někde kolem 21–22mm na přední plášť a 23mm na zadní. Z klesající rychlostí pak bude ideální plášť širší, pokud nenastane problém, že ten širší plášť neumožní stejný tlak jako ten užší.

              0 0
              • Luma  

                Tak jsem si přečetl odkaz na Bikezone a musím ti dát zapravdu,samoz­řejmně tam vstupuje do hry více faktorů.A Stejně budu raději jezdit 23 a né 25,na silnici.Na mtb mám raději širší pláště už kvůli pohodlí

                0 0
          • multib  

            Po úvaze jsem dospěl k názoru, že to bude tím, že širší plášť nemá styčnou plochu plochou, ale oválnou .. pak mi nezbývá, než kapiutulovat a uznat fakta ..
            Díky za poučení .. přesto dám vždy, když půjde o rychlost a velký objem km, přednost užším plášťům .. pro jejich nižší aeroodpor a váhu ..
            (Uznávám, pánové Mlok a Jiřík, že jste odborníci .. ;o)) J.

            0 0
        • esorimmer  

          Neni to pravda. Odpor kol pri jizde ma nekolik faktoru a valivy odpor je zrovna spis tim mene vyznamnym. Zdaleka nejvic bere hmotnost plaste a aerodynamicky odpor – pri vyssich rychlostech dela naprostou vetsinu.

          Do 20kmh se lip jezdi na sirsich plastich, protoze maji prave mensi odpor pri stejnem tlaku. Pekne je to vsecko vysvetleno napr. tady:

          www.schwalbe.de/…lwiderstand/

          0 0
      • esorimmer  

        Jinak dneska jsem vyrazil s 2.4" vpredu a pres 25 se tomu prestavalo pak uz chtit a udrzet tam tricitku na rovince na asfaltu (po modransky) to dalo dost praci. Na druhou stranu prakticky zadny zpomaleni pri prijezdu do lesa a ve vyjezdu to pak drzelo jak kamzik ;) a urcite jsem jel jistejc…

        0 0
    • Blabas  

      osobně nejsem na nic tak úchylnej jako na pláště. Laborování nad nimi mě prostě baví. Dopracoval jsem se k Conti Vertical DH ProTection 2,3. Moje zkušenosti jsou takové, že záleží na příčném průřezu tedy profilu. Třeba Panaracer Smoke byly úplně čtvercový gumy a měly velikej odpor i při šíři 1,95. Taky Weirwolfy a podobné s hodně hranatým profilem na tom nejsou dobře. Papírová šíře a reálná se taky dost liší. Záleží teda i na šíři ráfku. Ty Verticaly, co teď vozim maj úplně parádní profil. Tedy jsou úzké do šířky, ale vysoké a s bomba kulatým až eliptickým průřezem. Z toho vyplývá, že tvar profilu má efekt na malý valivý odpor. Výška gumy zase na super pohodlí. Takže vřele doporučuju. Bacha ale na hmotnost některých ( většiny ) širších plášťů. Ta tě zpomalí. Proto jsem šel do drahé verze Protection, která je kevlarová se speciální ochranou hodně odlehčených boků. Dostal jsem se na parádní váhu. Až budeš nějaký kupovat, natvaruj si je už v krámě jakoby byly na ráfku a koukni na tvar. Taky pomůžou názory na mtbr.com. Konkrétně ty moje jsou „ošklivě“ pochválený na stránkách Continentálů ( výňatky ze zahraničních testů ).

      Takže širší rozhodně ano, ale opatrně vybrané, lehké s kulatým profilem, bohužel budou dražší.

      0 0
    • Luma  

      Při výběru pláště si dávej pozor-někteří výrobci mají šířku jinou než jiní.Jezdil jsem Larsen TT 2,0 a je stejně široký jako Continentál MountainKing 2,2 a tak dále.Takže pokuď chceš širší plašť tak si raději zjisti jeho realnou šířku.Jinak můžu doporučit ty MountainKing ve verzi protection nebo supersonic.A dělají se i v 2,4 a pokuď se ti vleze do vidlice(mají šířku 60mm se vzorkem)tak si ho tam klidně dej.

      0 0
      • Sheep-Master  

        a kolik km vydržej?

        0 0
        • Luma  

          Zatím mám na MountainKingach najeto něco přes 500km tak ti nemůžu říct kolik vydrží,je to měkčí směs tak asi moc né,ale za tu jistotu v terénu mi to stojí.

          0 0
    • favorit.  

      ja mam SpeedKinga od Conti ve 2,3. Vrele doporucuji ;-)

      0 0
      • Sheep-Master  

        Tak ted něvím jestli speedkinga, je levnější to je pro mě jasný +, nebo dražšího mountain kinga… dopředu do vidle mi vleze určitě ale nevím jestli mi vleze dozadu, mám rám Author Sector

        0 0
        • favorit.  

          zalezi na jakej teren ten plast chces. Kdyz mrknes na dezen, tak je hned jasny, kam jsou oba urceny ;-)

          0 0
        • Blabas  

          vejdou se, neboj. Contíky jsou všechny užší než je psáno. S větším udaným rozměrem přibydou hlavně na výšku a to je ku prospěchu věci. Explorery nebo Vapory v šíři 2,1 jsou dost nízký a ty širší jsou spíš vyšší. Vyzkoušeno

          0 0
          • Rychlej turista  

            Leader taky?

            0 0
            • Blabas  

              Taky. Na leadra bacha. Není tak rychlej jako jiny semislicky, za sucha slušný, ale jak sprchlo byl jsem ve sjezdech jak na ledě. Taky se dá propíchnout štěrkovým kamínkem.a mezi vzorkem, což je hodně velká část, brzy lezou chlupy. Vyzkoušeno na Flow tj. stejná guma jen širší.

              0 0
    • mgt  

      Pouzival jsem dlouho Larsen TT 2.0, ale ted mam uz vic jak rok Larsen TT 2.35. Je to imho o dost lepsi, hlavne v pohodli pri jizde. Zmenu valiveho odporu nejsem schopen rozeznat. Zivotnost u tech 2.35 mozna malinko nizsi, ale ono se dost tezko posuzuje nakolik je uz ta guma sjeta, na 2.0 jsem bezne dal 7 kkm pul na pul predek/zadek, na 2.35 spise k 6kkm stejnym zpusobem. Jinak jsou Larseny vyborne v obou sirkach, velmi rychle a univerzalni.

      0 0
      • Luma  

        Larseny jsou celkem rychlé,ale že by byly univerzální to ani náhodou.

        0 0
    • BB  

      Taky záleží na šířce ráfků. Mám úzké ráfky na XC a přešel jsem ze Schwalbe NN 2.1 na 2.25 a měl jsem nepříjemný pocit, že plášť už je vzhledem k ráfku příliš široký a špatně se ovládá v zatáčkách. Měl jsem pocit žvejkání a nepřesného vedení. Taky podotýkám, že šlo o bezdušáky a vozím je hodně měkké, tak okolo 25 PSI. Tak jsem se nakonec vrátil k NN 2.1.

      0 0
      • kubad  

        na těch 819? 19mm na NN 2,25 by mělo být v pohodě ale UST pláště jsou širší než klasické a NN 2,25 je už pořádný balon :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          19mm je na 2,25 Schwalbe tak akorát. S Fat Alberty (tedy 2,35) už se mi to na Crossmaxech ST zdálo na hraně a už by skoro sneslo širší ráfek.

          0 0
    • Sheep-Master  

      Takže buď Schwalbe NN 2,25 nebo Continental Speed/mountain king 2,3 (2,4). Prostě jedny koupim, až je vodjezdim tak koupim ty druhý a sám poznám jaký mi budou víc vyhovovat… Nekdo mi tu psal že ty Schwalbe NN 2,25 maj na šířku.Kolik maj ty Contíci 2,3 popřípadě 2,4?

      0 0
      • orca.1  

        Conti MountainKing 2,4" (foto z netu, šířka přes špunty 60mm)

        0 0
        • Blabas  

          Do těch jdu až doničim ty verticaly

          0 0
        • Luma  

          Dneska jsem byl zase na kole(testoval jsem sedlo WTB) a musím říct,že MountainKing je fakt pecka na hodně uježděném sněhu-spíše už skoro led ,drží jak přibité.Jak jsem slezl z kola tak jsem málem sklouznul a na jízdě jsi to nepoznal že to tak klouže.Jinak trochu problémy měli v hlubokém sněhu do kopce sem tam proklouzly,ale to se ani nedivím vzorek není moc vysoký.

          0 0
          • orca.1  

            Tak to je fajn. Který by ve sněhu do kopce neuklouzli? Já je čekám asi po neděli :)

            0 0
    • šlapatko  

      Když se tu řeší ty pláště,bude velký rozdíl v RR 2,1 a RR 2,2.O kolik bude pohodlnější?Nebude horší do kopců?Má o pár gramů více.

      0 0
      • Sheep-Master  

        bude těžší opravdu o pár gramů, ale jistota vedení kola a komfort to vynahradí

        0 0
        • Sheep-Master  

          nezměřil by mi pls někdo šířku těch Schwalbe NN 2,25? Rád bych to porovnal s Mountain kingem kterej má 60mm přes špunty. předem THX

          0 0
          • esorimmer  

            NN 2.5 nema, ale nameril jsem 59.4mm NN 2.4" a 53.3mm SS 2.25", oboje na rafcich 28mm…

            0 0
          • MlokCZ  

            Už jsem to psal výše pro 19mm ráfky (vnitřní šířka ráfku). Měřeno na NN, RR, SS, Albertu a to na více kusech. Kus od kusu se mírně liší (±1mm), to číslo výše je nejčastější hodnota.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.