• cesar

    mel bych takovej hooodne laickej dotaz. Chci si nechat dat na kolo kotoucovky /hydry/ a zajimalo by me, co vsechno se jeste bude muset vymenit. Naboje? Paky? Nemam vubec zadne zkusenosti s tim, co uz je v baleni a co ne. Mam klasicke XC v Deore.

    0 0
    • panaczek  

      pokud koupis treba deoreckovy m525 (zhruba 3 000 kc za jednu) budes v tom mit celou brzdu (paka+trmen+ko­touc+hadicka), vymenit budes muset naboje.

      0 0
    • Luka  

      A kdyz budesh rejpavej, tak jeshte rafky.. bo s kotoucovkama vypadaji rafky na rafkovy brzdy oshklive :))))

      0 0
      • Pavlos  

        to neni pravda:)

        0 0
        • cabbage  

          je

          0 0
          • Pekáček  

            Je, hlavně ňáký vobržděný.

            0 0
            • Pavlos  

              aby jste se nepotento:)

              0 0
              • Pekáček  

                Já postupně zvažuju kotouč dopředu (dozadu ne, mám rám jako je planžetovej Pells a myslím že zadní patka je poddimenzovaná a planžeta by se při brždění kroutila), jestli do toho půjdu tak s ráfkem na kotouč, nikdy ne klasiku. Ono to vypadá fakt hrozně, zase na druhou stranu můžeš půjčit na závodě kolo kolegovi a bude jedno čím dotyčnej brzdí, že jo?

                0 0
                • enjoy  

                  vepredu kotoucovy rafek a vzadu ne?:-)

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Proč ne? Když bude vzadu véčko a vpředu kotouč tak jo, klíďo píďo.

                    0 0
                  • vlk  

                    a proč ne .já taky vozím na zadním jiný ráfek než na předním-schválně kvůli vlastnostem.

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Taky to tak mám (předek:disk+X317 – zadek:V+X517) a je to perfektní a vypadá to taky dobře.

                      0 0
                      • vlk  

                        Jo a mám na každém kole jiný typ výpletu heč.Zadní 3 x kříženej a vpředu klasiku.Uvažuji v předu taky o kotouči.Akorát si říkám jaké typy výpletů jsou ke kotoučovkám vhodné.Asi možná co nejtvrdčí.Co myslíte vy raději ke kotoučův vícekrát krížené, 1 křížené, nebo úplně bez křížení.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ja myslel, ze 3× krizene je klasika. Jinak ke kotouci 3× krizene.

                          0 0
                        • RomanH  

                          3× krizenej. A co je podle Tebe klasika – pro me prave ten 3×. BTW Na kotouce dat radialni nemuzes

                          0 0
                          • vlk  

                            No kalsické kola mají dráty tak že jsou 1 překřížené.Nejsou okolo sebe obmotané.3× křížené znamená,že jak je překřížím tak je okolo sebe ještě 2 nebo 3× obtočím.A pak teprve vyvedu k ráfku.Když to pak fest dotáhnu tak to drží.Myslíte to samé-3× křížené, že jo.

                            0 0
                            • RomanH  

                              Ne omotane, 3× krizeny znamena, ze krizi 3 jine draty :o))

                              0 0
                              • vlk  

                                aha, tak to myslíte něco jiného v tom případě podle Vás – 3× křížený klasika.Ok já tím myslím něco jiného.tak jak jsem to tu už popsal.Vyfotím a dám to sem.

                                0 0
                            • blue  

                              tady si to muzes nastudovat: http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html

                              0 0
                            • Žanek  

                              To je okolo sebe obmotáváš??To pak stačí uvázat mašličku a můžeš o Velikonocích jít na koledu :o)) Žíla z 32 drátů......

                              0 0
                          • MartinXC  

                            Můžeš ale já bych chtěl být ten pozorovatel tvého sjezdu s kamerou v ruce dole pod kopcem :-))

                            0 0
                • Pavlos  

                  Hele az zrusim tyhle rafky tak tam pudou mavic 223 disc staci:) Snad je nezrusim driv nez tak za rok:)

                  0 0
                • SELMIRA  

                  Zas tak hrozně to nevypadá! :oP Vzpomněla bych si na horší věci… :o)

                  0 0
              • SELMIRA  

                jo! Abyste se nepotento! © Pavlos :o))

                0 0
              • Roman  

                Po včerejších 20ti km v bahně stejně nikdo nepoznal ani typ ráfků a pravděpodobně ani typ brzdy ráfek/kotouč :o( Teprve až myčka aralka udělala ve věci jasno…

                0 0
    • jakub  

      ja radci setrim na hydr. rafkovy, kotoucum porat nemuzu nak prijit na chut…

      0 0
      • sharkcom  

        Tak si jdi zajezdít do sněhu…

        0 0
        • jakub  

          ja vim, jsem jeden z tech, ktery pres zimu kolo setrej takze toho ve snehu moc nenajezdim (to me uz musi fakt hodne rupnout v bedne)

          0 0
          • Gatier  

            Alebo si precitaj nejaku debatu o problemoch s kotucmi. Riesi sa to tu kazdu chvilu :-)

            0 0
            • sharkcom  

              Nezáviď…

              0 0
            • booster  

              lidi, co to tady proboha furt placate za nesmysly? ten kdo jednou namontoval hydraulicky kotoucovky pochopil. jestli to ma nebo nema vliv na zivotnost okolnich komponentu na kole treba ja vubec neresim. kdyz vrazite tolik penez do bika, coz vetsina z vas asi jo, tak vam jednotlivy soucastky stejne moc dlouho nevydrzi. furt chcete neco lepsiho. nebo snad ma nekdo z vas vidlu nadosmrti?? kotouce to je evoluce smerem vpred a tezko proti tomu muze nekdo argumentovat…

              0 0
              • jakub  

                spsis bych rekl nova varianta brzdeni…

                0 0
                •  

                  Moc nová tedy není, ja bych rekl EVOLUCE, protoze za par let se jinak brzdit nebude, večka sou na ústupu už teď, jediná oblast kde se asi udržej delší dobu bude silnice a xc chrti. Každej system ma pro a proti Tečka

                  0 0
                  • Thorn  

                    …s tym, ze kotuce su pre vyrobcov ovela zaujimavejsie, lebo na ich chod su nutne ovela vacsie investicie, tazke prinasaju zisk aj po kupe – zatialco do V-ciek sa investuje len zriedka par korun za spalky…

                    Samozrejme na DH/FR nie je co riesit, ale ne XC sa mi zdaju kotuce hlavne „modou“…

                    0 0
                    • booster  

                      tim jako chces rict ze za par let po kotoucich nestekne ani pes jo?? bych rek ze to bude spis naopak…

                      0 0
                      •  

                        promiň ale tohle tu neřekl nikdo

                        0 0
                      • Žanek  

                        Provoz kotoučových brzd je podstatně dražší než u véček (cena destiček x špalíků, bovdenu a lanka x hadičky na hydrauliku, páka na véčko x na hydru…)a to je to, co výrobce v první řadě zajímá. Větší obrat = větší zisk. Navíc je to In, takže si kotouče koupí i lidé, kteří plně nevyužijí ani brzdnou sílu véček;

                        0 0
                        • Thorn  

                          Presne to som chcel povedat. Cyklistika je byznis ako kazdy iny (co nemyslim v zlom!). Z rovnakeho dovodu sa vsade pchaju 9-kolecka (aj do kategorii, kde ich treba nie je) atd. Kotuce su rozhodne momentalne sexy a in :-)

                          (Rovnako nechapem, preco je duralovych ramov 99% – ja pojdem urcite zase do ocele, ak budem skladat HT)

                          0 0
                          • Žanek  

                            jj. Z toho samého důvodu taky rok od roku klesá životnost komponentů (staré STX x Deore. U těch rámů je to to stejné – Hliník byl před pár lety módní vlna a firmy toho využily – je levnější vařit hliníkové rámy po desítkách tisíc kusů v Číně než u nás vyrábět kvalitní oceláky u nás a navíc, proč prodávát ovelové rámy, které vydrží deset let používání a potom budou ještě sloužit na zimákovi /kole na nákupy/, když můžu za stejnou cenu prodat hliníkáč, který po pěti letech vyměkne/praskne/ a uživatel si bude muset koupit nový.(O možnostech opravy „na koleně“ ani nemluvím) A navíc oversize trubky Al rámů nabízejí větší prostor pro reklamu. to je marketing… Taky pokukuju po oceli…

                            0 0
                    • booster  

                      a jeste bych kazdymu kdo ma podobny nazory doporucil aby si odmontoval prehazku nebot usetri a nebude muset tak casto menit retez … :-)

                      0 0
                      • Thorn  

                        Prehadzovacka je nevyhnutnost, kotuce nie (okrem specialnych disciplin), to je vsetko, co som chcel povedat, nejako sa rychlo urazate, boys :-)))

                        0 0
                        • enjoy  

                          podle me kdo to mysli s brzdenim vazne(dobra formulace:-)) a nestaci mu si jenom rict zmacknu paku a ono to nejak zpomali,tak ten si poridi kotouce.a je jedno jestli na XC nebo…

                          0 0
                          • Thorn  

                            Hm, to by ma ozaj zaujimalo, ako to mozu profici s V-ckami ubrzdit.

                            0 0
                            • enjoy  

                              ja jsem nerekl ze neubrzdis…:-) prave ze ubrzdis…,ale zalezi jak.

                              0 0
                          • jakub  

                            hehe tak to to teda asi s brzdenim nemyslim vazne… hehehe ehehehe ehehhe

                            0 0
                  • Gatier  

                    Ano a za par rokov sa bude radit len dualmi…

                    0 0
                    • fousac  

                      spis servama…

                      0 0
                    • Žanek  

                      Tak o tom docela pochybuju. Včera jsem se projížděl na magnéziové Meridě a ta měla XT duály (varianta pro mechanické brzdy). Byl jsem tím systémem vyloženě zklamaný. Zpracování je vyloženě hnusné(rozhodně neodpovídá ceně), pomocná páčka snad ani hůř umístit nejde a při řazení na přesmykači jsem si málem vykloubil zápěstí. A to nemluvím o nejistotě (co by to udělalo v těžkém terénu??)brždění „volnou“ pákou – postrádal jsem pod prsty oporu. To jsou moje poznatky z asi pětikilometrové jízdy po silnici. Možná bych po dlouhodobějším testu změnil názor, ale duály v takové podobě, v jaké se dnes prodávají nechci ani vidět!A rozhodně nejsem sám.;

                      0 0
                    • lubos  

                      Nastastie Shimano nie vyhradny dodavatel radenia :)

                      0 0
                  • jakub  

                    ano, kazdej system ma sve pro a proti a proto si myslim, ze vecka nejsou zdaleka na ustupu a este dlouho nebudou. Ja nemam nic proti kotoucum, ale sem proznivcem vecek, ty si brzdi cim chces a ja budu taky TECKA.

                    0 0
                    • sharkcom  

                      Hele nezáviď, už tě vidím, jak pošilháváš po těch lesklích placičkách u náby… Je to jen věcí doby, než véčka úplné vymizí. Budou levné a účinné mech. kotoučovky a pak hydry pro fanšmejky, ale rozdíly se budou stírat. Brzdit o ráfek je zhlediska logiky pitomost, protože brzdná plocha je náročná na čistotu a to u MTB není zrovna to pravý. Prostěse brzdný plochy přesunou blíže ke středu kola, kde budou víc chráněný a rozdíly myslím poznal už každej, kdo přezbrojil na kotouče a jezdí celoročně. A co se týče spotřeby špalků v. destiček? No já nevím, já mám kovodé desky a zatím bych řekl, že z nich ubylo velmi málo. To mýt špalky, kak už tam mám alespoň třetí a ráfek pěkně probržděnej.

                      0 0
                      • booster  

                        jo presne tak. jeste dodejme ze je nutne pro Vcka centrovat rafek coz je u MTB jak mi jiste daji vsichni za pravdu, znacne namahana vec. u kotouce vam to muze bejt fuk.

                        0 0
                        • jakub  

                          jo, sak si jezdi svoje kotouce a ja si budu jezdit svoje vecka !!!!!!!!

                          0 0
                        • Žanek  

                          To jako jezdíš s rozcentrovaným kolem a nevadí ti to?? Jinak toto má smysl,když ti na švihu praskne drát a kolo se rozhodí – nemáš problém dojet domů, ale kolo stejně centrovat musíš.;

                          0 0
                          • booster  

                            jasne ze kdyz rafek hazi o 10mm tak to vycentruju. kdyz sem mel Vcka tak me dost nasiralo ze rafek hazi treba jen o 2mm. ted je mi to fuk. to sem chtel rict.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              no i 2mm je dost… a co máš za ráfky že je rozhodíš o 10mm? to je dobrý bláto :-)

                              0 0
                      • Žanek  

                        To je pravopis, to by se Jungman přesýpal v urně :o)) Neřekl bych, že véčka úplně vymizí. Vždycky budou mít navrch v hmotnosti a jednoduchosti opravy. A v ceně… S tím ráfkem souhlasím, ještě bych dodal, že ráfek je nosný prvek kola a tím bržděním se zeslabuje, to je další nedostatek na straně véček. Jo a na nejlevnějších kolech jsou kotouče nepoužitelné, protože obyčejný ráfek a výplet nedokáže přenést brzdnou sílu od náby na pláš? – zkroutí se a následuje pád.

                        0 0
                        • sharkcom  

                          Jo, s tím pravopisem máš pravdu. Ale píšu rychle a nečtu to. Není to dopis pro milou… Jinak váha zatím a servisovatelnost, to není tak jednoznačný. U mech kotoučů jenom čas od času otočím kolečkem a přiblýžím destičky ke kotouči. U Véček kdekomu dělá problém třeba jen nastavit sklon špalků, aby to nepískalo, aby se špalky nesjížděly ke středu kola, aby obě páky šly stejně…

                          0 0
                          • Žanek  

                            Spíš jde o to, že vyměnit lanko a bovden umí skoro každý, ale hadičku na hydře už ne.. A nastavit kotouče aby neškrtaly bývá někdy taky docela problém. Ale zase na druhou stranu dobrá hydra je skoro bezúdržbová…

                            0 0
                            • sharkcom  

                              U mechaniky to taky není problém a když sáhnež do minulosti tak taky véčka (mechanika) apsolutně převažujou nad hydr. ráfkovkama a to se dřív tvrdilo, že jinak potřebnou brzd. sílu nevivineš. Tedy jestli jsem to napsal srozumitelně. Prostě masovou budoucnost vidím v mech. kotoučích a s tím škrtáním to není tak žhavý.

                              0 0
                              • Žanek  

                                Uvidíme, počkáme si deset let…:o))

                                0 0
                                • sharkcom  

                                  Do tý doby nám stejně zakážou jezdit po lesích a širých lánech a budou nám kotouče k ničenu, koupíme si silničku a budem čuchat smrad na silnici. Doufám, že do tý doby alespoň chcípnou všechny 120 a favority, a? ten smrad není takovej…

                                  0 0
                      • lubos  

                        Ak nahodou utopis kotuce, este budes spominat na Vcka. Ale, nie :) … to sa stane len vynimocne.

                        0 0
                    •  

                      ja budu brzdit vepředu kotoučem a vzadu večkem .)

                      0 0
                  • Dumbo  

                    ja si myslim ze o par rokov budu kotuce na seriovych bicykloch samozrejmost tak ako sa niekedy prechadzalo z „cantilever“ na V-cka teraz to ide z veciek na kotuce dobre som to nazval cantilever ? :-) ked uz sme pri brzdach aky mate nazor na Bubnove brzdy ???

                    0 0
                    • sharkcom  

                      No možná ty bubnovky mají co do sebe. Ale asi vzhledem ke konstrukci by byly moc težký. A bezůdržbový a to by se výrobcům lelíbilo.

                      0 0
                      • sharkcom  

                        …a nejvíc mě sere, že tady čučíme do počítače a venku chčije a nebůžem někde brázdit na biku.

                        0 0
                        • booster  

                          to je fakt, ja bych si ted sel zajezdit i bez brzd… :-))

                          0 0
                          • sharkcom  

                            Jo a votom to je. Mi se tady hádáme o blbostech a přitom jde jen o radost z ježdění a tu nám dnes nevyřeší ani kotouče ani véčka.

                            0 0
                            • Žanek  

                              Komunisti!! Poručíme větru, dešti.....a takhle to dopadá :o))

                              0 0
                              • Dumbo  

                                heh ja som dnes jazdit bol rano sa dalo pekne pojazdit ale cestou domou ma zalialo az az premokol som az na kost a blata kolko bolo :-)

                                0 0
                            •  

                              se máte, mužete jezdit, ja sedim doma a čekám až dojde vidle a kotouč :/

                              0 0
                              • Dumbo  

                                ja by som velmo rad cakal na novu vidlu a aj na kotuc by som si rad pockal :-) presne to teraz potrebujem kotuc… a vidla by bodla tiez

                                0 0
                        • TinkTink  

                          No to je pekna blbost – nemas bejt zdechlej a z cukru a mel jsi jit dneska zavodit! Jel se napr. GT Bikesabbath marathon – a to byl hukot…prave pisu report…

                          0 0
                          • Gatier  

                            vita: A este nez tie kotuce zpojazdnis… Neporovnaval by som vytlacenie Cantilever Veckami a prichod kotucov. Je to ina kategoria. Podla mna je len otazka casu kym zacnu chodit ludia si dat prehodit kotuce na Vcka. A je to dost velky omyl od vyrobcov, ktorym smerom sa kotuce uberaju (vaha, kvalita, jednoduchost). Inac ja sa rafikov ani moc nechytam. Ani po napleteni som ich este neprecentrovaval. A to dostavaju zabrat.

                            0 0
                            •  

                              jestli ej tahle zpráva na mě, tak sis spletl příjemce, já jsem neporovnával cantilevery a večka, ale večka a kotouče. Nejedná se trošičku o xenofobii? Když začaly jezdit první vlaky, tak vědci vykřikovali, že lidské tělo se při rychlosti vyšší jak 36 km/h deformuje. Dobře dejme tomu že budeš mít pravdu a lidi se budou vracet z kotoučů k véčkům, ale stejně v DH, FR, 4×, dualu a řekněme adrenalinovějších disciplinách zůstanou.

                              0 0
                            • booster  

                              to snad neni pravda. tato diskuze mi pripada stejne stupidni jako nedavna co probehla rovnez zde: asi 50% lidi prohlasilo ze kdyby meli mit na biku jen jednu ucinejsi brzdu (kotouc, ale to je nepodstatny) dali by si ji na zadni kolo protoze predni brzdu skoro nepouzivaji. kdyz sem si to cetl tak sem postupne ztracel prvotni chut se k tomu vyjadrit. jeli ti lidi vubec nekdy z kopce?

                              ale zpet ke kotoucum:

                              1. ano, provoz kotoucove brzdy je zrejme drazsi nez provoz Vcka. vyrobci zrejme skutecne pocitaji s vetsim ziskem i behem provozu brzdy. premysleli jste vsak nekdy nad tim jaky pokrok probehl behem poslednich par let u biku? myslite si snad ze je vyvoj zadarmo?
                              2. myslite si ze bovden je funkcne lepsi nez hydraulika? (predem upozornuju ze pokud neroztrhnete hadicku tak na tom neni co opravovat)
                              3. vaha – ano kotouce jsou tezsi. ale o kolik? myslite ze tech par gramu ma skutecne takovy vyznam?
                              4. rafek. u kotoucu se nezabyvate detailnim centrovanim. to je vyhoda. nebo se snad najde nekdo kdo bude tvrdit opak?
                              5. o vykonu brzdy je snad zbytecne se zminovat.

                              jeste by se asi dalo neco vymyslet uz me to ale nebavi. chapu ze pokud nekdo z nejakeho duvodu nechce kotouce muzou mu Vcka vyhovovat. mel by ale znat konkretni duvod (napriklad finance) a neprohlasovat tady ze Vcka jsou technicky dokonalejsi kdyz to neni pravda. cus.

                              0 0
                              •  

                                PLNĚ SOUHLASÍM

                                0 0
                                • Gatier  

                                  Vcka su dokonalejsie- v jednoduchosti je dokonalost :-) Kvalitne Vcka brzdia dostatocne. Moznost pouzivat odlisne kolesa (zo zimaka atd) Poruchovost kotucov. Cena. Obrzdenie oblozenia v blate podobne ako pri Vckach. Vaha. A este par drobnosti ako ohybanie, prehrievanie,pis­kanie,praskanie ramov a odpisovanie vidlic… Je toho proste vela :-) Ja nevravim ze kotuce brzdia zle. Len v takej forme ako su dnes… Vyrobia lahku brzdu, potom si tam ludia miesto Sida daju Macochu, 205mm kotuc. Nie som odporcom kotucov, len mi pripada, ze sa s technikou moc vymysla. A pritom to funguje tak jednoducho. Viz Rapidfire-Dualcontrol.

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    vem si princip na kterym fungujou kotouce.pak to porovnej treba s paralelogramem u vecek a pak teda co funguje jednoduseji:-).brzdna sila dostatecna je,o tom zadna,ale ze se s nima ve vetsi rychlosti bojim treba po prednim atd…protoze kolikrat se chovaji dost odlisne. obrzdeni…no tak jestli sundam pulku desticek v bahne tak rychle jako u spalku tak to bude asi draha sranda…:-) zalezi jak to kdo bere.u nejakyho prachatyho frajera asi neuspejes s tim ze vecka jsou tak krasne jednoduchy a levny.zase u nekoho min majetnyho to budes mit jednoduchy protoze bude mit stejny nazor jako ty:-) tim jsem samozrejme nechtel rict ze jsi nejaky chudak,ci co:-)

                                    0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    S tou moznosti pouzivat kola treba ze zimaka je to presne naopak. S kotoucema se nemusis starat o nic a vymenis kola za 20 24 26 28 nebo 29" pokud to ram umoznuje. Nestaras se o rafky, o nastaveni spalku, velikost plastu, proste o nic.

                                    0 0
                                    • Gatier  

                                      Iba nastavit strmen! Pokial nemas identicke kolesa, tak nemas zarucene, ze Ti budu pasovat.

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Aha. No ja mam plovouci trmeny :)

                                        0 0
                                        • Gatier  

                                          To co znamena???

                                          0 0
                                          •  

                                            pokuď vím, tak třmeny se nastavují adaptérem pouze pro jinou šířku kotouče než je mezinárodní standard – 6" (160mm). Plovoucí třmen = může se hýbat což je pi*ovina. Když maš kotouče, mužeš tam dat jak řikal padlista kolo jaky chceš, u veček bys musel shanět adaptéry a tak.

                                            0 0
                                            •  

                                              neni to šířka ale průměr ;)

                                              0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Zadnej mezinarodni standard pro prumer kotouce neexistuje. To si asi pletes s IS2000, ale to je standart jen pro uchyceni trmenu ke kolu (stejne jako PostMount 74). Prumery kotoucu na kola se delaji od 120 do cca 205mm a adapter na ne pouzit muzes a nemusis, zalezi na prasatku. Plovouci trmen se pohybuje do stran. V takove primitivnejsi podobe to ma vetsina mechanickych kotoucovek. V dokonalejsi a vice podobne tomu co pouzivaji automobily to ma Magura Gustav M. Jako picovinu bych to nevidel. Nikdy jsem treba nemusel resit skrtani kotoucu, nerovnomerne vraceni pistku nebo vzdalenost desticek.

                                              0 0
                                              •  

                                                aha, tak ja sem myslel posuv v a proti směru pohybu kola

                                                0 0
                                  • pali  

                                    A čo lefty to je úlet? Tam je to o kotúči.Nemys­lím,že kotúče sú posledným riešením brzdenia pre bike.Prešiel som dobou canti,V aj keď V pokladám stále za alternatívu voči kotúčom majú svoje opoctatnenie.Ja som na kotúčoch a plne mi vyhovujú je to asi podmienkami v ktorých jazdím.Pre mňa je to aj o účinnosti a komforte ovládania hlavne pri únave.

                                    0 0
                              • RomanH  

                                Přesně tak, provoz kotoučovek je dražší, ale brzdný účinek je skutečně lepší než u „V“. Dlouho jsem se kotoučům bránil a připadaly mi pro mě zbytečné, teď jsem jezdil rok a půl s předním (AVID CPS) a při stavbě nového bika (přes zimu) půjde i na zadní.

                                0 0
                              • TinkTink  

                                K tomudle…

                                Ja jsem v sobotu nemoh brzdit predni a musel jsem dokonce jeden sjezd sejit, protoze se o predni opira muj jizdni styl…coz bylo blby…tak aspon jsem si to potvrdil :) (ale zas na blbnuti fakt pouzivam vic zadni, protoze nema cenu nak moc drasticky brzdit…tam bych si zvolil zadni…divny to neni – daj se diky ni krasne projizdet zatacky – nevim kdo bude v naklonu brzdit predni brzdou v zatacce :o))) )

                                No…k tomu co jsi napsal: Ad 1 – vyvoj zadarmo – otazka je, jestli je vyvoj vyhodny pro lidstvo – je?

                                Ad 2 – bovden – funkcne ne, provozne ano…

                                Ad 3 – vaha kotouce – v komplexu klidne i o 300g pri stejne cene…je to malo? Kdyz mi vecko brzdi srovnatelne vyjma bahna – a v bahne tak velky vykon nepotrebuju…

                                Ad 4 – no to je pravda…to souhlas – ale stejne centruju i kdyz mam kotouce, protoze me to hazeni stve…

                                Ad 5 – technicky dokonalejsi…chmm…nej­sou, ale libi se mi vecka chvilema vic nez kotouce – nekecam – ale pekny, krasny, tuhy, lehky vecka…to je proste mnam…kotouce ma uz pomalu kazdej – takovy 525 sou hnusny jak svet a vozi je fura lidi…vzadu mi nevadi, ale vepredu 525 vypada treba pekne hnusne…

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Sem se dneska nestacil divit. Jsem ted dlouho jezdil jen na hydrokotoucich a dneska jsem si vzal Vecka a jeste s KoolStopama. Jeste kdyz jsem je serizoval (daval jsem jiny kola), tak mi to prislo v pohode, ale v praxi na ty ranni rose jsem se bal, ze se nekde prizabiju. Vubec jsem netusil, jak sem na tom mohl takovy leta jezdit. Na lepsi se holt zvyka rychle.

                                  0 0
    • Lada1  

      Pridavam odkaz z jineho threadu – zde je videt vyhoda kotoucu v extr. situacich http://www.ddm.fmph.uniba.sk/…0040605.html

      0 0
      • kovar  

        v takovem marastu velmi rychle mizi i desticky. Pridal bych jednu nevyhodu i za sucha – mozna je to nahoda. Nejaky asi kaminek mi vletel to kotouce do dirky projel skrz desky a vyryl v jedne po cele delce ryhu sirokou 2mm. takze je asi budu muset vymenit.

        0 0
        • blue  

          2 mm ryha je vzhledem k plose desticky zanedbatelna, to bych snad kvuli tomu ani nevymenoval, ne?

          0 0
          • kovar  

            no to jo, ale na kotouci v tom miste by mozna casem „narostlo“ neopotrebovane misto po obvodu (zatim neroste ale je hodne videt) a nove desky by pak nedosedaly, kotouc by pak v nich vybrousil diru.. , nevim, zkusenosti nemam. Asi to moc resim :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.