• Mark-H14

    Tak když jsem se konečně rozhoupal, pevně se rozhodl prodat svou Rebu a nahradit jí pevnou karbonovou vidlicí, tak mi ve Specialized řekli, že bohužel jejich pevná vidlice už letos nebude. S podivem jí snad nemají v žádném obchodě skladem. Někde jsem zaslechl, že je pro Specilized dělá Niner.

    http://www.specialized.com/…b-suspension

    Začal jsem hledat alternativu a na Mlokovo doporučení jsem se rozhodl pro On-One.

    http://on-one.co.uk/…_carbon_fork

    Opět zklamání, když mi odepsali, že bude skladem za 2 – 3 měsíce.

    Pěkná je i Pelsska http://www.mojekolo.cz/…idlice-fcf29

    Ninerka ja drahá a číny se trochu bojím, i když …

    http://www.aliexpress.com/…6928198.html

    Jak je to s tím offsetem? Číňan píše u své vidle 39mm, On-One 45mm.

    Nevíte někdo kde koupit Spešláckou nebo On-One vidlici?

    Případně jiná slušná alternativa? Díky

    0 0
    • MlokCZ  

      Offset 39mm uričtě neber. 38mm je standardně používaný offset pro 26" vidlice s nižším zdvihem (tím myslím kolem 100mm).

      U 29" je potřeba o něco větší offset, odpružené vidlice mívají 44–47mm.

      Pevné jsou k mání s různými offset, třeba i 42mm je k mání. A pod těch 42mm bych určitě nechodil.

      Těch 45–47mm je ideální.

      Ta Pellska vypadá na první pohled docela dobře, chtělo by to více informací k ní (tedy offset).

      0 0
      • Pac029  

        Jen doplneni:

        1. nedavno se to tu resilo ;o)
        2. co se tyce tech offsetu, je trochu potiz v tom, ze dle me zkusenosti na

        strankach shopu pouzivaj casto offset pro 26, ale ty 29er jej v realu mivaj vetsi. Je dobry se teda drzet webu vyrobce nebo toho kdo to navrhoval (On-one, Carboncycles,..). Treba ProLite Ferraru co mam na zimaku je to same co ta On-one (coz bylo mile prekvapeni, ja sel jen po cene), presto na shopech je uvedeno offset 38mm.

        1. na slepo typuji ze ty Pellsky dela Carboncykles
        0 0
      • Mark-H14  

        Bohužel offset u Pellsky nemůžu zjistit, zkusím jim napsat.

        0 0
      • Bafoon  

        U 29" je potřeba o něco větší offset, odpružené vidlice mívají 44–47mm. – mohl bych se zeptat proč? Já to nechtěl, nechtěl řešit, ale už v tom zase jedu :-) Mám tu 29er vidlici s cca 38mm offsetem – ten cca 1cm udělá na stopě/ovladatel­nosti tolik?

        0 0
        • MlokCZ  

          Větší offset kompenzuje menší točivost větších kol aniž by se to muselo řešit jen velkým hlavovým úhlem (moc velký hlavový úhel je nevhodný pro chování odpružené vidlice a také se pak moc posouvá přední kolo a hlavně v poměru s delší zadní stavbou to pak posouvá těžiště hodně k přednímu kolu).

          A 1cm offsetu je už rozdíl dost velký.

          V každém případě to můžeš zkusit a uvidíš, jezdit to určitě půjde a uvidíš jak bude nebo nebude vyhovovat točivost x stabilita.

          0 0
          • Bafoon  

            jen pro jistotu – offset vidlice je rozdíl osy náboje / osy sloupku? rozdíl těch dvou čar na obrázku? Ptal jsem se u prodejce a napsal mi 8mm, přeměřil jsem a vyšlo mi 38mm – tak jen jestli jsem blbej já nebo oni :-)

            Já bych právě radši už nic nezkoušel :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, je to osa sloupku – osa patek/náboje

              Na obrázku to máš nějak divně. Tady jasný obrázek

              http://www.bikecad.ca/…ng_fork_rake

              0 0
              • Bafoon  

                divně, protože jsem to měřil divně – jdu přeměřit podle tvého obrázku. Díky

                0 0
              • Bafoon  

                stejný výsledek, ta vidle má offset 38mm

                tedy jestli tomu rozumím dobře – čím menší offset(38mm) tím kolo méně hravější/tupěj­ší/točivější a jak píšeš nahoře nešel by jsi pod 42mm, ideálně těch 45–47mm

                takže moje obecná otázka bude spíš znít – kde sehnat 29er pevnou karb. vidlu(alu sloupek klidně) s ekvivalentem 100mm zdvihu (485mm)do 4tis kč :-)

                0 0
                • Polka  

                  Ja mam karbonku se 38mm a je to ok a to mam jen 600mm rodla, pokud budes mit delsi rodla, tak to taky udela svoje, to je jedno s druhym…

                  0 0
                  • Bafoon  

                    tak…asi to zbytečně hrotím, DC bude mít hospodskej nájezd, ale když už za to dát ty prachy tak ať je to bez kompromisů :-D

                    710mm rodla, 100mm představec

                    mě dráždí ta Niner karbonka na bazaru, ale je hrubě přes rozpočet a délka 470mm :-(

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak píšu níže, tak rozdíl 15mm délky udělá znatelně menší reálný rozdíl v chování než rozdíl 1cm offsetu.

                      Pokud na tom ale nebudeš nijak více jezdit, tak je to asi opravdu úplně fuk. Jezdit na tom půjde tak jako tak.

                      Široká rodla tomu taky dost pomohou. Já jezdím taky dost úzká jako Polka (vozím 62cm).

                      Já mám nájezd na celopevňáku čím dál větší, tak ho řeším už skoro více než fully. Jen na Scalu 29 s pevnou mám teď cca 10tis. km což je docela slušné, když k tomu ještě jezdím i oba fully (předchozí dva roky jsem to měl cca půl na půl dle najetého času, letos možná dám na celopevňáku až tak 60% najetého času).

                      0 0
                    • Mark-H14  

                      Tu Ninerku bych už měl na kole, kdyby měla Tapered!

                      0 0
                      • Bafoon  

                        Ty hele nevím, mě psal 7–8tisKč já bych šel tak na 5,5maximálně a zas – 470mm a netapered :-(

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Menší offset → delší stopa → méně točivější/hravější a více stabilnější kolo.

                  Jedna věc je offset a druhá pak délka a vliv na hlavový úhel.

                  Možná zbytečně hledáš přesnou délku 485mm. 2cm na vidlici udělají cca změnu 1st. hlavového úhlu. Změna 1st. hlavového uhlu udělá výrazně menší reálnou změnu než rozdíl 1cm offsetu.

                  Změna o 1cm u offsetu je cca jako změna o 2–2,5st. hlavového úhlu. To je přepočet dle vlivu na změnu délky stopy.

                  Klidně bych se díval i na vidlice už od 470mm. 15mm nedá ani celý ten 1st. A střed by šel níže o cca 6–7mm, což také není nic extra.

                  Pokud bys tedy sáhnul např. po té co jezdím já a to téhle On-One

                  http://www.on-one.co.uk/…_carbon_fork

                  tak to budeš mít maximálně točivé. Jak 47mm offset, tak je 470mm, tedy o chlup se zvětší hlavový úhel.

                  Já to mám také na rámu pro 100mm odpruženou a cíleně jsem to tak kombinoval. Vybíral jsem ale k tomu rám, který pro 100mm odpruženou má menší hlavový úhel (69,5st.), abych se nedostal se 470mm vidlicí na příliš velký hlavový úhel.

                  Výška středu mi s tou 470mm sedí naopak více (nepotřebuji střed výše, asi bych zkousnul na celopevňáku střed ještě o pár mm i níže).

                  A otázka jak spěcháš. Dalo by se jít i cestou vzít tuhle On-One (ale ta dostupnost, tedy až za ten delší čas bude). Ta je za ty prachy opravdu pěkná.

                  http://www.on-one.co.uk/…_carbon_fork

                  A délku bys vlastně dohnal řešením tapered krku. Šlo by to použít pouze v případě, že na rámu je semiintegrované hlávko.

                  Pak by se použilo dole hlávko s ložisky mimo rám (tím lze použít tapered vidlice na rámu pro 1a1/8), což znamená cca +1cm navíc k délce vidlice (což by se ti v tomto případě cíleně hodilo).

                  Cena je ale něco přes 4tis. Kč.

                  V těch noname vidlicích se také nejspíš něco najde a to zřejmě i v karbonu. Tam ale nemám přehled o parametrech, protože sehnat opravdu reálné rozměry (délka + offset) je často minimálně problematické.

                  0 0
                  • Bafoon  

                    Moc díky. Dnes jsem dával do profilu Durateca a právě tam mám tu zmiňovanou redukci pro taper :-) Je to cca +12–13mm, teď si to přesně nevybavím. Sehnat parametry těch levných je opravdu lahůdka, to ti za poslední dny můžu potvrdit.

                    Teď jsi mi to pěkně zamotal :-D popřemýšlím

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak když už tam dokonce takové hlávko máš, tak to bych určitě zkusil jít do celokarbon tapered vidlice.

                      To jsi mohl taky rovnou vzít tu Pellsku za těch 3,5tis. Kč. Ta za to taky určitě stála…

                      Já na základě tohoto vlákna nad touhle variantou chvíli uvažoval na svoje kolo.

                      Pak jsem si ale řekl, že na to kašlu a budu to řešit až případně i s přechodem na karbon rám (a ten bude mít rovnou tapered hlavu).

                      0 0
                      • Bafoon  

                        Tak… tu svoji s 38mm offsetem jsem dnes poslal zpátky. O té Pellsce z bazaru jsem hodně uvažoval, ale nakonec jsem ji zavrhnul (proto jsem tu markovi i hodil odkaz) – prostě se mi nelíbí :-) Cena/kvalita byla super o tom žádná.

                        No… a teď jsem byl KONEČNĚ projet svého DC s rebou „terralogic“ a mno nevím, asi celé to téma pevné vidlice opustím, to je prostě peklo :-D

                        Na jednu stranu rozhodně super a celopevná 29er má u mě určitě šanci (v kombinaci s 29er FS). Teď si chvilku budu rozmýšlet jestli vozit tuhle „svoji“ verzi reby coby v podstatě pevné vidlice s 20mm osou a-ne-bo shodit cca 1,3kg a vzít tebou doporučenou on-one. V bílé ji tam úplně vidím http://www.on-one.co.uk/…_carbon_fork

                        ta moje reba – při zimní rozborce jsem zjistil, že i přes Milanovu snahu se začly vydírat pouzdra. Milan mi jasně řekl, že to už jedině vyměnit vnější i vnitřní nohy. Mno jsem to vzal 50/50 a vnější nohy projel výstružníkem+nová pouzdra a hmm nepovedlo se (kupodivu) – takže proto ten „terralogic“ :-) Na asfaltu a drobných nerovnostech je to pevná, potřebuje větší impuls pak se hne, propruží a zase pevná :-D

                        0 0
                        • Bafoon  

                          tak dneska cca 30km na testovačku (aj kořínky byly) a tu festpevnou zatím nechám na eshopu :-) můj terralogic mi naprosto vyhovuje (nicméně tu on-one mám pohlídanou až ji naskladní)

                          0 0
        • MlokCZ  

          Jinak stopa je pro stejnou vidlici při použití 29" kola o právě cca 1cm delší než pro 26".

          A zhruba o tuto hodnotu zase větší offset u 29" vidlice stopu zkracuje zpět na podobnou hodnotu.

          0 0
    • JakeF  

      Jen tak trochu mimo, zkoušel jsi Terralogic nebo Brain? Není to tak lehký, jako pevná, ale má to dost do sebe…

      0 0
      • Mark-H14  

        Já o ní vím :) … jen pořád nevím zda nepočkat na On-One a nebo třeba poradí někdo něco jiného, i když si myslím, že vymyslet se toho už moc nedá, v této cenové kategorii.

        0 0
        • alinceb  

          Otázkou je, jestli nevzít tuhle Pellsku a vyzkoušet, jestli ti pevná sedne. Když ne, tak ji prodáš s menší ztrátou. Když jo, tak se rozhodneš, jestli pořídíš On-One a nebo jestli ti tahle stačí…

          0 0
          • Mark-H14  

            Je to tak jak píšeš, ale já vím, že mi pevná sedne. Jsem vždycky měl pevné kolo, až loni jsem pořídil Stumpa a zjistil jsem, že stejně jezdím téměř pořád zamknutý a náročný terén nevyhledávám.

            Jen se bojím, aby ve mě nehlodal červík, že ta On-One, nebo Specialized mohla být lepší, ale když nebudu mít srovnání, tak to stejně nezjistím. :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Nějaký velký rozdíl v dvou celokarbonkách podobné hmotnosti bych nehledal.

              A jen poznámka k zamčené Rebě. Zamčená Reba je opravdu znatelně pohodlnější než pevná karbonka. To, že lock není úplně natvrdo je opravdu znát.

              0 0
              • Mark-H14  

                Počítám s tím, že to bude jako beton :)

                Jen ten offset u pellsky pořád nevím…

                0 0
              • Mark-H14  

                Tak už ten offset vím. Měl by být 46mm, dle tvrzení prodejce z inzerátu. z Pellsu mi zatím neodpověděli.

                0 0
        • Bafoon  

          ok

          Dnes mi přijde tahle http://www.kolonet.cz/eshop.php… (bikesport za 3450) tak nějak to budu zkoušet jako ty, co snesu :-) polní lesní cesty, 2,4pneu(xking) a uvidím. Ovšem jako sichr mám FS no :-D

          0 0
          • Bafoon  

            Dorazila a hned jde zpátky :-(

            – u popisku byla uvedená délka (osa/hlavko) 495mm naměřil jsem cca 483mm

            – offset cca 38mm

            – a je křivá – nic hrozného(do 1mm), ale jezdit s tím nechci.

            0 0
            • Mark-H14  

              Tak teď se úplně děsím co dorazí mě. Myslíš, že bys ten 1mm poznal, pokud bys to předem takle nezměřil?

              0 0
              • Bafoon  

                Kdybych nekoumal jak změřit offset tak bych to nepoznal, ani náhodou. Jen jsem ji prostě položil na desku stolu stranou, kde je všechno stejné a hrkalo to :-) Klidně to může být i nějaká nesouměrnost v alu korunkách, nemusí to být křivé, ale co už…

                0 0
              • MlokCZ  

                To nemůže být za jízdy vůbec poznat. Na rozdíl od odpružené tady nějaké nepřesnosti tak navadí (u odpružené to může mít významný vliv na zhoršení chodu vidlice).

                Rozhodující je jak vyjde pak přední kolo…

                0 0
      • Mark-H14  

        S mou nerozvážností je už prostě prodaná! Smůla.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já to nebyl :-)

          Kdyby nebyla tapered, tak bych ji na Scala ještě vyzkoušel za těch 3500Kč a hned objednal. Takhle možná někdy v budoucnu až to vezmu i s karbon rámem, možná zkusím nějaký hong-fu (do úvahy přichází geometrií kopie Scalu 29, která má už ale tapered hlavu).

          Canyona v karbonu nebo jiné drahé řešení (nebo třeba Scale v karbonu) jsem už zavrhnul, že je to neadekvátně drahé tomu co mi to přinese.

          0 0
        • Pebe  

          ta Pellska silně připomíná tuhle Willier

          0 0
          • Mark-H14  

            Podoba by byla, ale co je to úkos 75mm? Je tím myšleno offset 75mm? Tentokrát nemohu najít údaj o délce.

            Někde jsem zaslechl, že je ta Wilierka snad krátká nebo co, že to „podkopne“ rám-geometrii. Možná se pletu.

            0 0
          • Mark-H14  

            U Wilierky píšou a 100g méně 570 Wilier /670 Pells

            0 0
    • Mark-H14  

      pells / wilier

      0 0
      • alinceb  

        Nutno říct, že ten Pells se mi na pohled líbí víc než ten Willier…

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem nakonec vzal tu Pellsku z inzerátu, snad to bude OK. Nálepky jsou bohužel pod lakem, tak se to lehoučce navýší za přelakování.

      Vyzkoušíme uvidíme :)

      0 0
      • Krejca  

        Budu ted dobrovolně za troubu.K čemu je dobrá na Biku pevná vidle?

        0 0
        • Polka  

          Aby ses nemusel porad starat o tu odpruzenou.

          0 0
        • Bafoon  

          Moje důvody

          • naučit se líp techniku, pevná tě fakt naučí „cítit“ terén

          vozím ji na druhém kole většinou na polní/lesny zpevněné cesty,asfalt(stejně odpruženou zamykám)

          – cca 1,0–1,5kg váhová úspora, na předku je to hrozně znát

          – bezúdržbová

          – bez laborování s nastavením odskoku, tlumení, tlaků,…

          – s vhodným pneu se dají dělat zajímavé věci jak na asfaltě tak v terénu

          – odchází mi reba a na pohoupáníčko mám FS

          – reakce kola šlapání je markantní – to se nedá srovnat se zamčenou vidlou

          – vozí to jen „magoři“ :-D

          asi tak… :-)

          0 0
          • Krejca  

            Dík za odpověď s mozkem ,vyčerpávající­.Rejpal Mlok má v podstatě pravdu :-) že pro mě to není ,mám jedno kolo a některý drncáky bych s pevnou fakt nechtěl sjíždět.Mě prostě sedí pevná vidle na silničku nebo nějaké fitnes kolo,proto jsem se ptal co s ní na Biku.Takže tobě dík a zbytek Mlok a Polka :-)))))

            0 0
          • MlokCZ  

            Když už tedy vážně, tak doplním i něco dalšího (s tím co jsi napsal souhlas a to u mě taky platí), co vnímám jako výhodu já:

            • to co jezdím s celopevňákem, tak z poměrně velké části odpruženounepot­řebuju
            • žádné změny geometrie kola ve výjezdech a sjezdech (které způsobujezměna sagu/sagů)
            • na celopevňáku jezdím prostě úplně jiným stylem, ze sedla opravduhodně; na fullech se dokážu přizpůsobit pro minimalizaci ztrátz odpružení a jezdím převážně v sedle, ale kdybych to tak musel jezditpořád, tak mi to bude chybět (více dupání ze sedla)
            • i na pevné vidlici si dávám někdy (a rád) náročnějšítechnič­tější terény; nesmí toho jen být přehnaně moc v rámci jednétrasy a hlavně na celopevňáku si náročnější terén dávám o dostčastěji směrem nahoru; směrem dolu také někdy, ale delší rozbitějšísjezdy jsou s pevnou opruz
            • u celopevňáka mi pohodlí aspoň trochu kompenzují větší kola (tymáš i fulla 29", který je uričtě pro tvoje proporce vhodný, já zatímzůstávám u toho, že mi 29" fully nesedí).

            A někdy je to tak, že mám stejnou trasu rád na celopevňáku i fullu, jen na každém v jiném směru :-)

            Na fullu pošetřit síly snadným výjezdem (klidně někdy i asfalt) a užít si zajímavý sjezd. Na celopevňáku pak opačně.

            Většinou ale jezdím na každém úplné jiné trasy.

            0 0
            • JSt  

              tady to vidim dost naopak. na celopevnaku zkodrcam, sice pomalej, ale temer to same co na celoperku. problem jsou prudke drncave pasaze s vraceckama, pac tam to neubrzdim, jak kola poskakuji a nejsou ve styku se zemi a su do tocek dlouhej. :-D

              technicky vyjezd je naopak mnohem jednodussi na fullu. kolikrat se mne stane, ze uz nemam silu nadhodit predek pres sutr a zapichnu se. O:-) odpruzena vidlicka by si s tim poradila. to same zadek. taky kolikrat uz nemam na to, pretahnout ho pres prekazku a zahrabu se. ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na fullu pokud nemáš dostatečnou rychlost, tak se zapíchneš úplně stejně. A mít dostatečnou rychlost na fullu většinou stojí znatelně více sil, takže právě na tu rychlost pak často už nemám fyzičku.

                Já navíc jak mám rozdíl velikostí kol, tak se v situaci bez nadhození předního kola zapíchnu naopak na fullu už při lehce nižší rychlosti než na celopevňáku (když není síla zvedat na každou překážku už přední kolo, v souvisle rozbité pasáži to ani moc nejde).

                A když je to prudký výjezd, tak na fullu se často stane, že dojdou síly ještě než se vůbec přijede k technicky náročnější pasáži, prostě dojdou jen kvůli sklonu. Na celopevňáku vydrží síly o poznání déle jak to lépe stoupá.

                Samozřejmě se najde konkrétní výjezd, který je lepší a snažší na fullu. Já jich ale mám jasně menšinu.

                A ve sjezdu přesně o to pomaleji jde. Když jsou opravdu větší šutry, tak musíš mít dostatečnou rychlost, abys to přejel. A když je to souvislá šutrovitá pasáž, tak už nelze řešit každý šutr individuálně (tedy zvedat přední i zadní kolo na každý jednotlivý šutr).

                Na fullu to prostě není problém aspoň trošu pustit a tu rychlost mít.

                Na celopevňáku je to už o ruce v hodně šutrovité pasáži (ono i nohy nic moc) a k tomu se tam přidává ten faktor, který sám popisuješ. Tedy že to pak nejde zabrzdit (když se to pustit ještě nějak dá).

                Možná vydržíš na celopevňáku více než já a jsi schopný to v hodně rozbité pasáži více pustit.

                Teď jsem tu v jiném vláknu zrovna popisoval, že jsem teď nedávno jel ze Smrku zelenou směrem na Stog Izerski. Na fulla je to vlastně úplně jednoduchý sjezd, prostě to jen trošku pustíš a kolo to vyřeší samo a netřeba žádný větší technický um.

                Na celopevňáku pro mě už dost těžké. Pustit to na rychlost kdy si s tím kolo poradí snadno samo už bylo o ruce i nohy, to prostě mně už nešlo, na to jsou to moc velké šutry a moc šutrů.

                Takže jsem to jel na hranici toho co jsem rychlostně snesl a v tu chvíli už jsem měl velkou honičku se občas někde nezapíchnout a asi na třech místech už to bylo na hraně, že jsem se málem zapíchnul. A samozřejmě už to vyžadovalo opravdu pečlivý výběr stopy (na fullu to tam jde projet skoro jakoukoliv stopou).

                A to vše i přes větší kola na celopevňáku, která tomu dost pomohla. Na 26" celopevňáku bych to už celé v kuse nedal.

                Kdybych ale ještě stále jezdil i na celopevňáku menší kola jako před pár lety, tak bych to měl taky posunuté trochu jinam.

                0 0
              • MlokCZ  

                A co se týká zahrabání, tak tady je to zase hodně o větších kolech co mám na celopevňáku a které hodně pomohou.

                0 0
        • MlokCZ  

          Dle dotazu je jasné, že pro tebe pevná není a dál to tedy už nemusíš řešit :-)

          0 0
        • Ruprt2  

          Aby ti neupadlo přední kolo.

          0 0
          • Krejca  

            Ha ha ha ,zas tak úplně obvyklý to na bajku není ,nějak si nemůžu vzpomenout kdy jsem tady nějaký bajk s pevnou potkal.

            0 0
    • Mark-H14  

      Překvapení na váze. Někde se jim ztratilo 70g. Všude je uvedeno 670g. Samozřejmě jsem to vážil i na stojato, ale už jsem to nebyl schopen takto vyfotit, ale ukazovalo to stejně :)

      A to ještě uřežu velký kus krku :)

      Snad to bude OK.

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak je na kole. Zatím 0km.

      http://www.bike-forum.cz/…l-11923.html

      0 0
      • Bafoon  

        k tomu rámu ladí neskutečně, hodně dobrý kauf ;-)

        0 0
      • Polka  

        Na tom kole to vypada super, dobra prace ;-)

        Ja pred tydnem odrovnal syncrosku viz. foto (total celni stret 30 km/h) a zase resil co misto toho za levnejsi peniz. Kdyby ta FCF29 nebyla tapered, bral bych ji hned. Nakonec jsem zkusil karbonku od Force, vaha papirove 880g, realne 840, po zkraceni krku 800g. Ma bohuzel koncovky a krku alu, takze proto ten vahovy narust, ale jinak delka 485mm a namereny offset 43mm je celkem ideal.

        0 0
    • Polka  

      Jeden uzivatel BF se me ptal mailem na zkusenosti s 29" pevnyma vidlama, tak to lupnu sem, treba to poslouzi i ostatnim.

      Pells XF5 Disc Long:

      celohlinik, vyska 465mm, offset 45mm, vaha 890g, porizovaci cena tehdy 2900,–

      Force Carbon:

      karbonove nohy+hlinikovy krk+korunka+patky, vyska 485mm, offset 43mm, vaha 800g, porizovaci cena tehdy 3990,–

      Syncros FL carbon:

      celokarbon, vyska 480mm, offset 38mm, vaha 595g, porizovaci cena tehdy 7000,–

      Jednoznacne nejlepsi byla ta syncroska, jak do tuhosti, chovani v terenu, pohodli, tak i vahove, proste celkove prijemne svezeni. O neco horsi je ta Force co mam nyni a to kvuli vaze a hlavne hlinikovymu krku a korunce. Celohlinikova pells je nutne zlo, jezdit se na tom samozrejme da, vaha neni tak strasna, ale pohodli rapidne nejhorsi a jeji vyska je uz docela mala, ty 2cm min jsou hodne poznat.

      Potreba je tedy divat se predevsim na material, vysku vidlice a hmotnost. Offset ci vetsi tim lip, ale ja to zas tak moc nepoznal, taky neco udelaji sirsi (680mm+) rodla.

      0 0
    • Bocka  

      Ahoj, trochu to tady oživím. Chci si postavit „low cost“ kolo do města (co dům dá a na rámu Werk + pevná vidle). Všechno bych už měl vyřešené jen ta vidlice mi vrtá hlavou. Díval jsem se po Pells XF5 Disc Long, ale příspěvek nad tímto mě docela odradil. Doporučili by jste mi nějakou kvalitní, ale s cenovkou do 3tis.? Nebráním se karbonu, hlíně ani oceli, jen aby trochu vypadala.Jinak moje váha je 95Kg a jde dolů. Díky za rady :)

      0 0
      • Dejv94  

        Tak Werk má i pevnou vidlu (viz Werk v profilu)

        0 0
        • Vilém  

          Nedoporucoval bych ji.

          0 0
          • Dejv94  

            Proč? Tak karbonka to není, těžká je dost a já s ní problém žádný nemám.

            0 0
            • Vilém  

              Videl jsem jednu nepekne rozlamanou, ktera prdla bez varovani, po tak 2 mesicich pouzivani, pod 80kg jezdcem.

              Ty svary pod uhlem 45° mi prijdou jako nesmysl.

              0 0
              • Dejv94  

                Tak moje už má rok, cca 3,5 tisíce km, ve smíšených podmínkách bez nehody. Asi se vloudila chybička při svařování, jinak by to neměl být problém.

                0 0
        • Bocka  

          Ta se mi designově moc nelíbí :/

          0 0
      • scret  

        stejny priklad, budu mit ram werk a k tomu planuju koupit cinskej karbon… Cenove se da vidle koupit cca kolem 2,5 penez a je nutne pripocitat pripadne clo a DPH, kdyz to celnici najdou…

        0 0
      • Mark-H14  

        Je to také čína. Umí to i bez nápisu a dá se i kolem 3.000,– Kč.

        http://dily.maxbike.cz/…logo-maxbike

        0 0
        • Bocka  

          Ten Maxbike se mi líbí, máte s ní někdo zkušenosti? A ještě je tady otázka, jestli nacpu tapered do rámu Werk.

          0 0
    • Polka  

      Ackoliv ted jezdim na pevnaku odpruzenou „Rebu pyco“, tak jsem zase neodolal a zkusil objednat pevnou celokarbonku z ciny dle jednoho BF usera, ktery ji take ma – Txch 29 carbon. Na Ali ji uz ma hodne uzivatelu, vsichni spokojenost. Po vybaleni vypada zpracovani fakt pekne, mozna nekomu bude vadit design (nevim), ale u me by mel sedet. Technicke udaje:

      Délka noh: 495mm

      Krk: tapered 300mm

      Offset: 60mm

      Osa: QR

      Hmotnost: 565g (nezarizly krk)

      Cena: 1490,–

      Jakmile ji nandam a projedu, tak se podelim o projevy pri jizde.

      0 0
      • Motyll  

        Tak reference z Ali jsou víš na co. Comm můžeš přidat tuším max 10 dní. A věřím, že to tu chvíli vydrží. Ale jinak to vypadá zajímavě.

        0 0
        • Polka  

          Tak vzdycky se poohlizim po necem, co ma pozitivni reakce, ty snad ne? Vypovida to i neco o prodejci. Behem 10 dnu se da krasne otestovat, ale pravda, moc komentaru na projev pri jizde tam neni. Mno a jinak ja myslim, ze vypada fakt hodne zajimave, k tomu ramu sedi jak prdel na hrnec :-)

          • hmotnost po zariznuti krku 538g (kolo takto komplet 9,2 kg, leti to pekne)
          • tuhost diky profilu nohou fakt brutalni oproti tomu co jsem driv vozil, predozadni pohyb pri brzdeni se uz nekona
          • zaroven je ale komfort o dost nizsi (alespon prvni pocit), holt opravdu pevna vidla
          • skoda absence uchytu na brzdovou hadicu nebo moznost volby 6K/12K/UD karbonu (tuhle maji zatim jen 3K)
          0 0
          • Motyll  

            V reálu to vypadá ještě líp.

            0 0
          • vili  

            předpokládám s tím jezdíš i někde v terénu. Je to přední kolo + řízení dostatečně tuhý když je to jen na rychloupínák? Nebo je to jak žvejkačka?

            0 0
            • Polka  

              S každým bajkem jezdím výhradně v terénu a tyhle kola jezdím na RU přes 5 let v pohodě. Samozřejmě s pevnou osou by to bylo lepší, ale jen kvůli tomu se mi nový kola kupovat nechce, tyhle jsou lehký a jsem s nima spokojenej. Při rychlým zatáčení levá/pravá a rychlých nástupech jsem byl včera s touto vidlí nadšen, zatím nejlepší co jsem jezdil jak jsem již psal.

              0 0
              • vili  

                Supr, dík za info. Já mám od začátku 15 mm osu tak nemám zkušenost a bal sem se to dat i jen na posunovadlo. Btw tu samou nebo podobnou vidlu ale s klasickým sloupkem někdo prodává?

                0 0
                • Vilém  

                  Jak dlouho se pouzivaji pevny osy? Kdyz pominu DH.

                  0 0
                  • vili  

                    Nechápu tvůj dotaz Vileme. Je tam schovaná nějaká rada nebo jen zbytecne rypani?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ani rada, ani rypani.

                      Proste mi prijdou tve obavy zbytecne, kdyz se more let jezdilo na normalnich rychloupinacich a nikdo to neresil. Trosku min tuhe to bylo, zvlast v pripade pevne mi prijde jako blbost to resit, ta musi oproti odpruzene byt proste tuzsi.

                      0 0
                      • vili  

                        Souhlasil bych s tebou u 26". Ale vzhledem k tomu, ze 29" kolo je proste min tuhý, tak se radši ptám.

                        0 0
                        • Polka  

                          To uz pak je ale o zapletech, QR nebo osa na to nemaj zas takovej vliv. Ale na zimaku jsem ted s pevnou vidlou jezdil chvili jakousi 9 mm osu, ktera se vejde do klasickych noh a poznat to bylo pri jizde ze sedla.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Souhlasím s tím, že není problém bez pevné osy. Střídám aktuálně na HTčku dvě ± stejně tuhé vidlice jednu s pevnou osou a druhou bez (se stejným předním kolem, to má přehazovací koncovky) a rozdíl tam nějaký je, ale nic dramatického.

                        Ale už nesouhlasím s tím pevná vs odpružená, tedy minimálně ne pro delší pevné na 29". Jezdil jsem větší množství pevných na 29" a všechny na tom byly s tuhostí výrazně hůře než 32mm odpružená (Reba nebo Epixon co vozím, které jsou na tom ± stejně). Moc to ničemu nevadilo, protože s pevnou si toho dovolíš daleko méně. Vidět to ale krásně bylo při srovnání ostrého brždění kotoučovkou, tam se ta pevná vždy kroutila o hodně více (hlavně předozadně).

                        Jezdil jsem ale všechno karbonky s kruhovým profilem nohou a je možné, jak i Polka píše, že jiný než kulatý profil nohou tomu hodně pomůže a zlepší to.

                        0 0
                        • Polka  

                          Prave proto jsem to s profilem psal, je to vlastne asi to nejzasadnejsi na dane vidli, profil je v podstate jakoby do D zuzeneho na zadni strane a ta tuhost je zcela jinde. Ty predchozi vidle z kulatym profilem nohou se mi taky vyrazne predozadne kroutily.

                          0 0
                • Polka  

                  Na Ali prevazuji tapered na pevnou osu, musis pohledat, je tam toho hodne, ale tuhle jsem myslim s normal krkem nevidel nebo se nejaka najde ale bude prilis kratka.

                  0 0
          • Smazaný účet  

            Na to bych neměl morál, jakožto sponzor cykloprůmyslu bych si vědomě nic takovýho na bajk nedal :)

            0 0
          • les  

            Vypadá to parádně.

            0 0
    • pekl024  

      Ahoj,

      někdo zkušenost s vidlicemi značky BXT čína ?

      https://www.aliexpress.com/…3460675.html?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.