Kvalitní rám pro XC (pevný), vidle zdvih 100mm

92 nepřečtených
  • Mark1

    Poraďte, ke konci prázdnin budu řešit nákup nových komponent na poskládání nového kola, přece jen můj starodávný rám od Kelly's v oceli tady nebude pořád, ikdyž slouží už 7 let. Ale teď je otázka, co zvolit, každopádně chci „V-čka“, ale neumím se rozhodnout pro materiál a s tím i značku.

    Rekapitulace kritérií:

    • pevný XC rám
    • vidlice zdvih 100mm
    • brzdy V-čka
    • biker cca 100kg

    - rozumná cena

    Díky předem za náměty, osobní preference RB, patrně CR 1500, CRX a CR 1300 neodpovídá vidlici 100mm svou geometrií.

    0 0
    • PT  

      Ahoj.Tak jsem si predem rikal,poradim mu RB a ono je to tam:)Nemuzu fakt srovnavat,jsem silnicar,ale na tom RB CRX jsem najel tak 400kilaku a mel jsem z toho radost,protoze ram byl perfektne pevny a proste se na kole jelo hezky.Vidle tam je 105mm M MX Comp.

      0 0
    • TinkTink  

      Ja bych se CR1500 se 100mm vidli nebal i kdyz to na ten ram bude maximum…na CRX to zas bude minimum… :)…vidli bych vzal na tuto hmotnost Marzchocchi…i ten vzduch pod 100kg bude fungovat dobre… Brzdy – XT nebo SD7.

      0 0
      • RomanH  

        CR1500 ma stejny uhel hlavovky jako CRX, takze 100mm je na CR1500 a CRX minimum, na CR1300 maximum :)

        0 0
        • TinkTink  

          Pardon za mystifikaci :)

          To CR1300 bych pro nej ale nedoporucoval…mys­lim ze na nej bude dost tezkej a jestli mu minulej ram vydrzel 7 let… :)

          0 0
        • Mark1  

          Mám v tom trochu zmatek, na webu www.racebike.cz/bike_cr1500.php přímo doporučení pro vidlici 100mm, přiznám se nikdy jsem to neřešil, kolo mám a výběr rámu samotného neznám, otázka bude i velikost, při mých 196 cm, ale všiml jsem si že jsou tady nějaké kalkulačky na výpočet velikosti, tak snad něco najdu a dopočítám se kloudného výsledku.

          0 0
      • Pijer  

        Souhlas, mám 1500 se 105 Maruškou, vážím přes 90 kilo a naprostá spokojenost :-). Jinak: Prodej rámu CR 1300 Zákaznické centrum RB v Praze nabízí k prodeji rám CR 1300. Jedná se o rám z výstavního kola, barva černá matná, velikost XL, cena 7 990Kc.

        0 0
    • Lister  

      Záleží na tom co je podle tebe rozumná cena, ale podle těch preferencí 10 tis za rám problém nebude a to už je pro některé nerozumná cena :-)

      Jak psal Tink tak pro 1300 bude ta vidle největší co tam narveš, pro CRX by mohla být malá, ale pokud to bude Maruška tak by to neměl být problém, protože jsou stavěné trošku navysoko, jinak bych tam hodil něco se 130mm.

      Pokud bys chtěl levnější variantu tak Spyder a teď jsem viděl taky rámy Apache za hezký peníze – model s karbonovým zadkem za 10tis – mě se líbí, ale někteří je nemusí.

      Záleží taky jestli podle tebe je image na nic :-) – pokud ne tak bych se koukl ještě třeba na Durarec.

      0 0
      • Lister  

        Sakra taky mistifikace: Jak píše RomanH tam mělo být :-)

        0 0
      • Mark1  

        Rád se něchám ovlivnit, skutečně jsem rám nikdy nekupoval, současné kolo mám 7 let a tehdy jsem koupil to nej co bylo v shopu.

        Hlavním kritériem je skutečně váha a rozumná cena (okolo 10.000,–), ten DURATEC SONIX C12 vypadá zajímavě, ale přiznám se že bez referencí si netroufnu něco takového koupit, chci a? mě to vydrží a nezlomím to při prvním přejetí kořene.

        Karbon pro mou váh asi nebude, přece jen mám respekt před osvědčeným materiálem a variace hliníku, či ocele mě uspokojují dostatečně, by? jsem asi zpátečník.

        0 0
        • zirecek  

          Karbonovou zadní stavbu bych nebral spise obecne. Duratek je v pohode, nemusis se bat. Osobne mi pripada trochu predrazeny. Sonix neni za 10k.

          0 0
    • vlk  

      Za nejlepší monemtální kup považuji :na netu závodní Rock machine CPS 6,0 model 2001 nebo 2002-měli skvělou geometrii-za 2200–2500 Dále je dobrý kup Spyder-columbus zonal rám asi za 4500. RB nejsou špatný ale na crx bych doporučil spíše vyšší vidlice okolo 120mm

      0 0
      • Cejlon  

        Já mám na crx 80 mm zdvih a jezdím:-)…no docela to jde:-)

        0 0
        • zirecek  

          Viděl jsem více CRXek s 80mm. SIDky a pod… . Možná mají upravenou geometrii, to nevím.

          0 0
      • slavekRM  

        Klidně bych doporučil i letošní model CPS6 za cenu 4500, moje váha je sice jinde, ale potkal jsem jednoho co na něm jezdí a má 95kg.

        0 0
      • vlk  

        sem si nevšim té váhy.V tom případě bych se asi raději koukl po něčem jiném než po rámech columbus zonal-těm tzv. plechovkám bych se s takovou vahou raději vyhnul.

        0 0
      • Lister  

        Kde se dají ty Mašinky za tu cenu sehnat. A co bys doporučil pro chlapa 176 cm a jak vysoká se do toho dá narvat vidla. Chci na podzim přejít na kotouče ale můj rám nemá navářku.

        0 0
        • vlk  

          ty RM zeptej se dariuse já už si to fakt nepamatuji, kde to bylo. A Spyder-má to na stránkách www.spyder.cz.

          http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?… Já mám cps 4 http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…

          • a vidlu 108mm a v pohodě.na tu velikost tak 19 možná 18 pokud máš rád menší rámy.Raději si to někde zkus-tu velikost.já mám 186 cm a rám 20,5
          0 0
          • Lister  

            Nějaký RM jsem našel na bikestoru, ale rozhodně ne za tu cenu, i když Explosion 02 v černé 19 za 3600 by nemusel být špatný. Jen jsem někde četl, že tyhle kola jsou fakt hodně tvrdý.

            0 0
          • Lister  

            Tak jsem ho našel na cyklosvec. CPS 6 ročník 01 v zelené barvě, vel. 18 a 20 za 2400. Jen tu zelenou bych zrovna namusel. já radši čevenou nebo černou :-).

            Nějaká tabulka tehdejších geometrii by někde nebyla ?

            0 0
            • vlk  

              bohužel tu nemám.To CPS mě osobně připadá pohodlnější než CRX, ale velice těžko se to srovnává, nezkoušel jsem to ze stejnými sedly.Obecně patří k pohodlnějším­.Meridy sport jsou proti tomu tvrdé kostitřasy.Víc ti asi neporadím.

              0 0
            • architekt  

              pred prazdninama jsem kupoval ram RM. Nez obhlizet weby, radsi zavolej a poptej se. Nikde totiz nemaji to, co inzeruji na netu. Nakonec jsem koupil CPS 4.0 na bikezone.cz. Muzes kouknout na fotku…

              0 0
              • Lister  

                Tvoje kolo jsem hodnotil hned jak si ho tam dal :-) Moc pěkný. Máš na mailu ode mne jeden dotaz, tak se tam kdyžtak koukni. Dík

                0 0
      • Mark1  

        Na ten SPYDER Columbus Zonal jsem se díval, otázkou je 100kg a nevím kde získat popis geometrie.

        0 0
    • Mark1  

      Jen pro doplnění, samozřejmě že jsem začal se sháněním v okolí Zlína, kde pracuji … ovšem asi si umíte představit co bylo preferencí prodejců, MERIDA, AUTHOR, KELLY'S … možná ROCK MACHINE, o alternativách ani zmínka. Snad jediná, kde mě byl nabídnut rám Wilier ALU 7005 18-Caratti.

      Přiznám se, že bych nerad měl kolo, které je tuctové, prostě alespoň trochu vybočit chci, i když ono stačí když jsem se svými 100 kg na kole já.

      0 0
      • Jaroslav  

        Řešil jsem stejnej problém a nakonec to vyhrál rám Klein Attitude. Info najdeš na www.bretton.cz

        0 0
        • MartinXC  

          Dobrá volba …

          0 0
        • rock  

          Klein je docela hezká hračka, jenže v zadání threadu je zvýrazněno „rozumná cena“. A 22001,– Kč za 8 trubek svařených dohromady není zrovna málo …

          0 0
        • Mark1  

          Na ten jsem se díval, ale 22k se mě zdá vcelku moc, nevím jestli to není již platba za exkluzivní značku.

          Nebo má nějaká skrytá pozitiva, krom velmi slušného vzhledu ??

          0 0
          • Jaroslav  

            Prostě mám již nějaké zkušenosti z rámy Author,Merida,A­merican Eagle. Prostě na tvoji váhu doporučuji Klein. Výborná geometrie a tuhost. Osobně mám velikost L,která se doporučuje podle výrobce do výšky postavy 190 cm. Rám ve výjezdech perfektně tuhý a nepropružuje. Ve sjezdech výborná stopa. Můžu poradit i s ostatním komponenty na tento bike , které dolaďuji už půl roku a snad už to bude OK.

            0 0
          • Jaroslav  

            Mimochodem zkoušel jsem jezdit i na magnesiove Meridě a karbonovém Treku a nějak se to podemnou nebezpečně vlnilo.Mám dojem ,že tyto materiály nejsou pro váhy vyšší jak 80kg doporučovány.

            0 0
            • Mark1  

              Nějaké pochybné materiály mě nechávají chladným, takže carbon, nebo magnesium nechci, chci slušný rám za slušný peníz, s příhlednutím k individualitě. Ale přiznávám, že 22k je dost, přece jen je to jenom rám.

              Zkusím se na něj někde mrknout, pravda je že chci rám, který vydrží a nebude mu mých 196 cm, 98 kg vadit, prostě chci kolo na ježdění, ne na starání se kde co přejedu a jestli nerupne.

              Jinak díky za nabídku s nastrojením, ale většinu toho už mám na svém současném kole, ono je sice staré z pohledu rámu, ale jinak na něm původního moc není, respektive něco ještě jo, ale blíží se doba odchodu do věčných loviš?, přece jen 7 let je i na STX RC moc. Většina nových komponent je SHIMANO LX, vidlice je MX comp AIR 105mm, vím nic moc, ale tak nějak jsem si ji zajel, že funguje i na mou váhu bez problémů.

              Ono je asi nejtěžší dopředu vědět co ten rám bude dělat s mou váhu třeba za 2 roky, zkušenosti jsou k nezaplacení, ono abych řekl pravdu, kdybych neměl podezření že odejde můj starý rám, neváhám nechám ho opískovat, přestříka a jezdím dál, ale přece jen 7 let je jakási doba a i když je to ocel, nemusí to asi zvládat, nevím.

              0 0
              • Jaroslav  

                Poněvadž kolo dělá kvalitní rám tak bych neřekl ,že je to jenom rám. V tvém případě velikost XL. Podívej se na geometrii na www.klein.com U tvé výšky bude problém s geometrií a hlavně délkou rámu.Vím , že se to dá nahnat nějakým delším představcem,ale to není nikdy ono když se dostáváš z toho správného těžiště.

                0 0
                • Mark1  

                  Velikost je asi jasná, geometrii jsem našel … možná problém s délkou, musím proměřit na čem vlastně jezdím. JE to přesně co budu hledat, možná je to špatně, ale zvykl jsem si a měnit posez bych skutečně nechtěl.

                  0 0
                  • Jaroslav  

                    Taky jsem u noveho kola trochu změnil geometrii a byla to hrůza. Bolení zad,kolenou,ú­ponů,krční páteře atd… Prostě buď si dlouze zvykat , nebo upravit kolo na oblíbenou geo.

                    0 0
                • zac  

                  hele, ses si jistej tim www.klein.com me to ukazuje neco jinyho nez kola… :)

                  0 0
              • Lister  

                Já v tvém případě bych postavil ocelový. Jak to tak čtu tak asi hledáš rám tak na 5 sezon, který udrží tvoje kila a pokud ti nebude vadit váha rámu kolem 2 kg tak by to pro tebe mohla být ta pravá volba. Možná by nebyla naškodu při tvé výšce i speciální geometrie. Vše by ti mohly udělat u Sdinxu. Zkus kouknout na jejich stránky:www.sfinxbic.cz/index.php Já mám taky ocelový a ty řečí o tvrdosti duralových rámu jsme bral vždycky z nadhledem. Jezdil jsem zatím vždy ocel a kamarádi a lidi kolem mají taky ocelové. Letos na dovolené jsem zkoušel dural a moc mi to teda nesedělo, tak na tom možná něco bude, ale taky to mohl být jen jeden nepovedený kousek.

                0 0
                • Mark1  

                  Zkusit by to možná stálo za to, ale nevím jak jej definovat, zkuím změřit co jde na mém kole a uvidím co z toho vyjde … těch údajů je tolik, že ani nevím co vše změřit, nějaké změny v posezu bych nechtěl.

                  0 0
                • Lister  

                  A ještě jeden krásný ocelový rám: http://www.phenix.cz/index.php?… Ten se mi fakt líbí, takhle má vypadat HT rám na kolo :-) A špatněj asi nebude, když je na něm postavený kolo s cenou přes 100 tis :-)

                  0 0
                • vlk  

                  ocel bych nebral, dnešní al rámy jsou už dostatečně kvalitní a i ocelák se zlomí.Zrovna ty RM a RB jsou co se týká lámání na tom dost slušně.Já i kamoš jsme oceláka zlomili jedna báseň.Navíc co má zkušenosti, tak většina značek ocelové rámy již nevyrábí a ti co ještě nějaké lepší vyrábějí, tak je to taková dost drahá chu?ovka.Když jsem na al RM vyměnil sedlo, tak je to mnohem pohodlnější než předchozí cr-mo rám.Můj nynější rám zvládne i 1,5 vysoké skoky abčas nepodařený skok přes příkopu, pády přes 40km/h taky zažil a furt drží už 4 roky.

                  0 0
                  • Lister  

                    Já to psal hlavně z ohledu několikaletého zatěžování rámu 100kg a ne odolnosti proti jednorázovému impulzu. Přece jen ocel má jinou únavovou křivku než dural. Někde jsem četl, že životnost ocelového rámu je přes 10 let – tedy pokud to majitel morálně vydýchá :-) A tenké trubky jsou prostě hezčí (pro mě) a právě ptoto, že to je dnes už taková chu´tovka, a tazatel se chce odlišit, tak by to mohlo být ono :-)

                    0 0
                    • zirecek  

                      Naprostý souhlas s 10 lety, únavovou křivkou a morální výdrží. A hlavně s krásou tenčích trubek, :-).

                      0 0
                    • Mark1  

                      Životnost oceláku je krásná, konec konců to potvrzuje i můj současný rám, dokonce si myslím že ocelák vydrží i dýl, prostě do ukradení. Ale jak jsem psal JAMIS nemá moc referencí.

                      0 0
                    • Mark1  

                      Máš nějaká zkušenosti s rámy KONA ??

                      0 0
                      • JFB  

                        mam konu, jeste ocel, a dobry. myslim ze kvalitou nijak nevybocuji z sirsiho nadprumeru :-)

                        0 0
              • MartinXC  

                Nejsem si jistý těmi V-čky, mám dojem že od letoška Klein už návarky nedělá. Ale rám je precizně zpracovaný, se špičkovým lakem, s fungujícími garancemi (po roce jsem měnil kvůli drobné závadičce bez vlivu na funkci) a se skvělými referencemi na životnost. Občas se dá koupit kousek se slevou, ovšem v XL by mě to překvapilo – to by byla objednávka na míru. Svého času byl doprodej celých biků ve spodní řadě za cca 45.000 Kč, což považuju za velice výhodné.

                0 0
                • Jaroslav  

                  Mám nový rám Attitude 2005 a má návarky. Na starším rámu 2004,který jsem vyměnil právě za ten nový byl na kotoučovku adaptér a nebylo to ono.Při delším brzdění se adaptér rozkmital.

                  0 0
              • djano  

                Moj najstarsi funkcny bike je z pochybneho materialu (carbon). Jazdi od r.1994. Hmotnost (moja) 78–93 kg + oblecenie + obcas plny batoh. A este drzi…

                0 0
                • Mark1  

                  Ber to s nadsazkou, prostě mám pocit že jezdit na nějakém „laminátu“ se svou váhou můžu tak akorát na vodě v kánoi nebo kajaku, na rám bych si netroufnul, prostě bych se na něm bál něco ostřeji přejet, přece jen zadní stavba nemůže být jako ocel, nebo hliník/dural.

                  0 0
    • Mark1  

      Dotaz, co vše změřit na starém rámu, abych věděl co hledám ?? Různí dodavatelé se v zásadě shodují na základních rozměrech, ale co je už blbost měřit ??

      0 0
      • Jaroslav  

        Divný dotaz. Podle mého názoru a zkušenostem asi nikde nenajdeš na milimetr stejnou geometrii. Můžu ti říct ,že i milimetry hrajou velkou roli v geometrii a konečném pohodlí na biku.

        0 0
        • Mark1  

          Jasně že nenajdu dokonalou kopii, ale jde mě o základ, který se podepisuje na pohodlí a standardu sezení, hodně nažene sedlovka + představec, ale otázka je nač se zaměřit vůči starému biku, co je vlastně rozhodující, skutečně jsem rám nikdy neřešil. Chápu, že vlastně rozhoduje jen pevnost rámu, která má vliv na pohodu a z rozměrů asi délka (osa sedlovky – osa řízení), výška sedla, řízení, nevím jaký vliv má rozvor a úhly, které vše doprovázejí, předpokládám že zadní stavba je v podstatě všude stejná.

          0 0
          • zirecek  

            KDyž budeš stavět Sfinxe, Durateca, RBčko, tak ti geometrii udělají klidně přesně na milimetr. Další výhoda malosérie i vlastní design.

            0 0
      • rock  

        Sedlo – řidítka, sedlo – střed, řidítka – střed. Výška středu a řidítek nad zemí. Pokud bude těchto 5 údajů stejných měl by být stejný posed, ne ? Nějaký ten milimetr/centimetr se dá nahnat představcem a sedlovkou …

        0 0
        • Mark1  

          Nikdo nereagoval, až teď ty … udělal jsem to podobně, abych řekl pravdu do starého rozměru se nejblíž trefuje SPYDER, ale zase k němu nemám ohlasy, jestli je použitelný i pro 100kg, zálusk mám buď na Columbus Zonal, nebo Easton Ultralite, ale fakt nevím co to může dělat, by? dva roky jsem pod zárukou, což při těch cenách je super.

          0 0
          • rock  

            Zkus mailnout nebo zavolat přímo do Spyderu, na jakou váhu cyklisty si ještě věří … jinak ty míry, co jsem psal, sice zajistí stejný posed, ale ne stejné jízdní vlastnosti. Tam se asi projeví navíc délka zadní stavby a úhel hlavové trubky (který doma stejně nezměříš) …

            0 0
            • Mark1  

              Právě, posed stejný vlastnosti jiné, ty budou každopádně protože mám oceláka, ale změna je život, jinak Spyder mě doporučuje Columbus Zonal, prý mě uveze. Easton Ultralight raději nebrat.

              0 0
          • Geralt  

            Kámoš momentálně jezdí Spydera Easton Ultralite a říkal, že teď váží 106 kilo. Jezdí ho už 3 nebo 4 roky a přežil i minulý týden na Gardě. Na základě jeho referencí jsem šel do Spyderu taky, i když do Zonalu.

            0 0
            • Mark1  

              Ten Easton Ultralight bych si nelajznul, odrazuje mě i sám výrobce, což je na pováženou … do Zonalu asi půjdu, i když proti němu stojí nabídka na GT Zaskar Expert … musím to ale projít s prodejci a nechat si od nich poradit, přece jen na ně budu řvát až to někde rupne.

              0 0
    • Mark1  

      Procházím různé nabídky prodejců a vcelku mě zaujala nabídka http://www.kona.cz, jejich rámy mě připadnou delší, konkrétně mě zaujal KONA CALDERA a ještě více KONA HOSS DELUXE, který je přímo určen pro těžší část bikerů, by? teda vypadá dost divně a spíš mě připomíná stavbu freeride bike.

      Jsou k těmto rámům nějaké ohlasy ??? Doporučené ceny jsou velmi kladné, konkrétně 4,990 Kč a 5,990 Kč.

      0 0
      • Mark1  

        HOSS DELUXE není pro V-brake, tažke jestli máte nějaké ohlasy, prosím na model CALDERA, tedy jestli to není zcela mimo mísu, beru použití pro XC, by? na pohled to jsou spíše freeride/dirt bike, ale třeba klamou stavbou rámu, geometrie je spíše příznivá, z pohledu mého, by? laického.

        0 0
        • zirecek  

          Caldera: Nějak jsem tam nenašel, že se prodává rám samostatně. Je to XC. Vidle je podobná jak tvá dosavadní. Prvotně se rozhodni, jestli chceš malosériovku (Sfinfx, Duratec, RB, Kovarik, Bares, Lucas, Spyder) nebo rám od velkého výrobce. To je prvotní. Malosérii pořídíš okolo zmiňovaných 10k, hlavní plus je pak vlastní design a geometrie. Pro velkosérii hovoří hlavně cena. Tady bych volil prvotně Meridu.

          0 0
          • Mark1  

            Vycházím z toho, že v ceníku je rám uvedený jako samostatná položka, tak snad ho prodávají, ověřím to. Asi bych nešel do velkoseriových produkcí (Author, Merida, RM, …), individuální styl je mi bližší, navíc jsou to spíše konfekční kola, která nejsou moc přizpůsboena pro mou postavu, třeba MERIDA mě připadne krátká, obdobně Author, to mě zaujalo na té KONA CALDERA, je dle popisu geometrie delší, ale fyzicky jsem ji neviděl.

            0 0
            • zirecek  

              Už jsem to našel, ale nechápu proč je v ceníku rámů uvedena barva Black – nesedí s modelem 05 ani 04. Cena pěkná, žádná masovka, :-), chce se optat, jak dlouhé dodání. Fešný rám, :-). Myslím, že je pro Tebe vyhovující rám za 5–8k. Ten Klein se mi zdá příliš drahý.

              0 0
              • Mark1  

                Napsal jsem maila, takže čekám na reakci, prodejce ve Zlíně ho sice má prodávat, ale v životě ho neviděl :-(((.

                Jinak jsem u něj mrknul na DURATEC Career a nechápu co na něm tolik stojí, to skutečně DURATEC je taková značka, nebo kde je přínos cca 13k, Sonic cca 16k obojí včetně složení FSA-TH871 ??? Přijde mě to přemrštěné. Výhoda, je delší obdobně jako KONA, srovnávám s velkoseriovou produkcí.

                0 0
                • JFB  

                  no me osobne ta kona tak dlouha neprijde…

                  0 0
                  • Mark1  

                    Mě jo, oproti velkosérii, tedy ve velkých velikostech měřím 196 cm.

                    0 0
    • Mark1  

      Má šanci podemnou při 100kg vydržet rám z materiálu Columbus Zonal 3× zeslabovaný ?? Dodavatel SPYDER, který mě vyšel vstříc, komunikuje se mnou a navíc má velmi příznivé ceny.

      0 0
      • TinkTink  

        Podle meho nazoru, bych to neriskoval – riziko je prilis velke s tim, ze to vydrzi tak rok…ale je to jenom muj nazor, muzes to otestovat :)

        0 0
        • Mark1  

          Můj osobní názor je podobný, otázka je do čeho tedy jít … SPYDER je jeden z mála, který komunikuje narozdíl třeba od KONA. Ale jinak, co je tedy řešením ??? Ocel ??? Něco od Sfinx, Jamis ??

          0 0
          • Lister  

            Ber toho Spydera. Cena myslím super, a když ho zlámeš tak tě to nebude tolik mrzet jako rám za 10 tis. 100 kg není zase tak moc a pokud nevezmeš nějaký superlehký závodní rám tak to bude myslím v pohodě. Nevím jak jezdíš, ale metrové zídky asi skákat nebudeš a na běžné ježdění tě to 100% uveze. Já měl už i kolem 90 kg a rám jsem nikdy moc neřešil, vždycky mě každý uvezl :-)

            0 0
            • Mark1  

              Asi jo, konec konců ta cena je výborná … člověk řeší rám za 5k, a při tom klika, řazení, nebo cokoliv jiného je obdobně drahé. Ale i tak zkusím splašit ještě nějakého jetého oceláka, pro zichr. Pravda je, že jsem Al rám nikdy nejezdil, třeba mě bude smutno.

              0 0
              • TinkTink  

                Priznavam, ze za tuto cenu to asi nema cenu resit…to jo…smutno Ti bude tak jak tak, pokud nekoupis fulla :o))))…

                0 0
                • Mark1  

                  Full pro 100kg bikera pro XC ??? Odhaduju tak 40k za rám, to fakt mít nemusím … pevný rám je pro mě optimální, teď je spíš otázka jaký.

                  Dnes sem byl projet kamarádovu novou Meridu MATTS PRO (nějaký levnější rám), a … a je po rámu, v pondělí ji jde vrátit, stačilo málo, trochu agresivnější výjezd (Holešov – Hostýn – Chvalčov) a pod hlavovou trubkou se objevuje vlasová trhlina (doprovází to nezdravé křupání), která se rozevírá po zatížení kola.

                  Ztrácím iluze, že pro mě bude něco Al double/triple butted, možná ještě zeslabovaná ocel, ale po této zkušenosti asi půjdu do poctivého oceláka.

                  Celopéro není nic pro mě, investice do kvalitního rámu je jako cena dobrého HT na LX a výš.

                  0 0
        • Mark1  

          Já snad jako náhradní rám koupím toho ocelového Mongoose co máš v nabídce v bazaru …

          0 0
    • Mark1  

      Pánové, myslíte, že mě uveze GT Zaskar Expert 2004 – geometrie by mě vyhovovala, otázkou je jestli mě bude vyhovovat provedení „Butted, Kinesis Superlight“, ty názvy Superlight, Ultralite a podobné u všech výrobců mě nenechávají v klidu a rám koupit chci, minimálně proto, abych se nedočkal že příští rok budu mít alternativu jen ve Sfinxu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.