• LuckyRider

    zdravim, chci se zeptat chci si koupit xc kolo scott. na kole jsou vlastovky,proto se ptam jestli jsou lepsi vlastovky, nebo to mam vymenit za rovne ridla s rohy? a jeste jaj je idealni tloustka plastu na xc? diky vsem za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      rovný+rohy = rychlost, výkon

      vlajdy = pohodlí a kontrola v terénu, pózink

      tloušťku pláště obvykle výrobi neudávají, tak se spokojíš s šířkou :) 2,1 na závod, 2,25 analogicky k vlajdám.

      0 0
      • vasek80  

        Vlajdy + rohy = pohodlí + výkon ale nevýhodou je opovržení a kritika fotografií.

        0 0
        • vlasto  

          no tak ted budu asi za kompletniho ******: co jsou vlajdy

          0 0
          • Nikovlas  

            Široký řidítka do tvaru „vlaštovky“ (prostě takový prohnutý).

            0 0
        • jIrI___  

          Souhlas, takřka ideální kombinace.

          0 0
        • Peka  

          Jo, jo, a kvůli tomu jsem si je pořídil… jsem hoden opovržení. :-)

          0 0
        • vasek80  

          Já podleh a rohy leží v garáži. Na fullu už mi už ani nechybí, ale po přeskočení z HT kde jsem je měl jsem nevěděl po chvíli co s rukama. Nyní už vlastně ani nevím jak se s rohama jezdí.

          0 0
          • Rychlej turista  

            No jak, chytíš se za ně a pořádně zabereš. Ale to by se ti full ohnul, takže chápu, že to neděláš :-)

            0 0
            • Prtko.cz  

              :-)))

              0 0
            • Martin  

              bullseye :-D – ty jsi ale ošklivák ošklivej :-D

              0 0
            • vasek80  

              No zas takovou sílu v nohách nemám, ale poznatek ještě jeden mám. Kamarád má rohy stále a tak mi občas do kopce nastupuje ve stoje. Já vlastně jelikož jezdím skoro pořád s otervřeným tlumičem ve stoje spurtovat nemůžu, to bych mohl dostat mořskou nemoc. Ale naučil jsem si to celkem úspěšně kompenzovat vyšší kadenší šlapání vsedě na lehčí převod, takže jeho sranda nástupy zachytím i tak.

              0 0
    • tom_777  

      Dneska je trend, že závodní XC je čím dál víc o technice a proto i výrobci kol ty nový závodně určený kola osazujou – kratší posez, širší vlaštovky…

      Normální hobby jezdec si dá rovný řidítka a delší představec na závody jako je Kolo o život, protože tam je cíleně málo techniky.

      Pokuď tě ale baví jezdit technický terény (v rámci XC) tak Ti vlajdy přijdou vhod a pomůžou ti právě v tý technice.

      0 0
      • Rychlej turista  

        To si jako (z toho, co píše) myslíš, že hned půjde jezdit nějaké technické ukruťárny? Já si dovolím tipnout, že ho spíš bude zajímat rychlost a normálně sjízdné cesty.

        0 0
        • tom_777  

          mě to třeba začalo bavit hned co jsem to s bajkem začal myslet vážně… podle mě je na teréní cyklistice technika moc důležitá je to jako když už se naučíš mluvit(dupat), je potřeba se naučit i psát(jízdu terénem)

          (dobrýho technika znám i z kategorie „skoro důchodci na 24h“ Nepriho staršího – ten sjezduje líp než já nebo jiný mlaďoši a to mu je dost přes pade)

          0 0
          • Rychlej turista  

            To si musí každý sám rozhodnout, co ho baví, ale většina lidí si kolo pořizuje na ježdění, málokdo se specializuje na sjezdy. Každopádně, pokud v terénu nejezdil, tak se stejně musí nejdřív vyjezdit a k tomu nepotřebuje sjezdovat, stačí jezdit.

            0 0
    • václav56  

      nechej tam ty vlaštovky – přešel jsem na ně letos a už se nebudu vracet

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pláště se volí způsobu jízdy, terénu a kola. To je ideální způsob. Pak jsou lidi, co jezdí na jedněch pláštích a proto hledají univerzální pláště a diví se, že nic takového neexistuje, protože vždy mají nějaký nedostatek.

      0 0
      • McBlacky  

        přesně. Jen pokud se vozí tmel, je to trochu pruda, nebo nutnost mít alespon 2 páry, nebo alespon kompresor.

        0 0
    • soc  

      Nech tam vlastovky, aspon to zkusis a vymenit je muzes vzdy. Pokud ti bude chybet dalsi moznost uchopu, pridej rohy a kasli na mistni reci, ze rohy na vlastovky nepatri.

      Sirka plastu by mela byt tak akorat na to, co chces jezdit :) Nicmene dulezity je i vzorek. Takze bych tam taky nechal puvodni plaste, vyzkousel, pojezdil, casem zjistis jesli treba malo drzi, nebo jsou moc pomale a aspon budes vedet, co bys chtel dal…

      0 0
    • Taran  

      Mám od června scott scale 80 -vlajdy pohoda ,pláštěvýrobce uvádí a mám Schwalbe RoRo 2,1 -s kolem jsem spokojeny a pomalu zjistiji představy o novém kole jak by mělo vypadat-měnil jsem jen přední kolo jelikož jsem ráfek poslal do věčných lovišť

      0 0
    • daymaker  

      nech si tam, co chceš… akorát mě vždycky udivuje, proč se v MTB mluví o rychlosti a nedejbože aerodynamice, když se jezdí v terénu… ještě by si HT-čkáři mohli pořídit časovkářské přilby… .-) žabomyší válka a ničem…

      0 0
    • blaza84  

      Taky jsem v poslední době na xc fanda spíš vlaštovek. Dřív sem si lámal krk na nízkých řidítkách, ale to už nechci. Přemýšlím o přechodu na vlajdy, jen si říkám, jestli už nejsou pro jízdu do nějakých krpálů příliš vysoké, aby mě to nepřeklápělo dozadu.

      0 0
      • royal  

        neboj, je to jenom o technice. Proste se poradne predklonis a „ozobavas riditka“ :-)

        0 0
      • vasek80  

        Vždy můžeš pokrčit v loktech

        0 0
    • mr.antik  

      pohodlí → vlaštovky nebo širší rovná s vlašťovkovými úhly (nížší posed, lehčí)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.