• jIrI___

    Dneska jsem si všiml, že po několikaměsíční odstávce kola se mi na místě označeném na obrázku (celá ta horní plocha) udělal slabý olejový povlak. Je to normální nebo je s tlumičem něco podělané? Vůbec nevím kde se v tlumiči olej nachází a kterým místem mohl vyvzlínat ven.

    0 0
    • kubad  

      normální to není, a ven to může lézt kolem štelovátek a kolem ventilku, takže utřít a pozorovat kudy to leze

      0 0
    • webbot  

      Muj tlumic RP2 byl v techto mistech taky porad mastny – od novoty – mel jsem obavy jako ty, ale vydrzel jsem na tom jezdit 2 roky – nic jsem nezpozoroval – po 2 letech jsem ho dal na repasi, ale jeste jsem letos v podstate nevyjel.

      0 0
    • Smazaný účet  

      jak moc vám drží páčka v poloze omezeného propedalu? Mě teda moc ne, stačí do toho lehce „brnknout“ a tlumič je odmečený, Moc mi to nevadí, jen by se mi líbila trochu tužší aretaci.

      0 0
      • Ricci  

        No o nejakom zamykani u RP2 sa hovorit neda :-)

        Ale kazdopadne ta packa drzi slabo v tej polohe,to je fakt,ale drzi..

        0 0
      • jIrI___  

        Taky mi šla moc zlehka, dokonce se tlumič někdy sám otevřel a dokonce samo se přepínalo nastavení odskoku. Tak jsem potočil tím malým červíkem co je u štelovátek na těle tlumiče a teď už chodí dle mých představ. Snad tenhle zákrok nemá žádnou souvislost s tím mým prosakováním oleje :-D

        0 0
      • mr.antik  

        vrací se lehce, ale drží za všech okolností…

        0 0
    • Twisp  

      poslední vyjíždky to pozoruju taky…navíc mi to taha olej pres gufero..myslel jsem, ze je to jako u vidlice, ktera, kdyz je nova, krouzkuje. Ale postupne se mi zda, ze oleje je tam cim dal min, propedal nefunguje tak jak by mel a tlumic zacal chodit na doraz…

      mam RP23 s boost valve

      0 0
      • fousek  

        Tipnul bych to na pomalej stuckdown, s tim propedalem bych rek ze je to placebo, protoze kdyby vytekal olej z tlumice tak je naopak progresivnejsi. Leda ze by netesnil ani tlumic ani tesneni mezi pozitivkou a negativkou a nakonec ani negativka. Zkontroluj tlak a dylku vysunuty casti tlumice. Jo a to ze to krouzkuje cim dal tim min je uplne normalni.

        0 0
    • MildaP  

      Nový FOX Float RP23

      Na novém kole mám výše uvedený tlumič. Po cca 80km jsem si všiml, že mám celou pístnici od oleje. Předpokládal jsem, že se jedná o závadu. Zaslal jsem po dohodě s prodejcem tlumič do servisu CykloŠvec, což je výhradní distributor. Dnes mi volal jejich technik, že tlumič je v pořádku a že je to u FOXu normální, protože to maže pístnici a je jen třeba jednou za čas (uvedeno 8h při těžkých podmínkách a 40h u mírných podmínek) rozebrat a promazat jakousi vazelinou. Prý mi tlumič posílá zpět a přidává mi tam pět balíčků té vazelíny, že by mi to mělo stačit na hodně dlouho.

      Kupodivu ani nechtěli nic platit (neoprávněná reklamace)? Takže čekám jak to přijde a pak pisnu.

      Já si taky myslel, že se jedná o závadu, když je to celý od oleje – že je prasklý nějaký kroužek, gufero apod.

      Takže těžko říct.

      Jinak jsem byl opravdu mile překvapen vstřícností technika CykloŠvec, který mi řekl, že když bych měl problém, ať klidně zavolám, že mi poradí jak s tou údržbou apod. To se dnes jen tak nevidí. Takže mrknu na to a kdyžtak pisnu, jak jsem dopadl.

      0 0
      • StuntJ  

        Neoprávěná reklamace je výmsl pár chytrých českých hlav … dělám v servise už pár let a nikdy jsem se stímhle termínem nesetkal … Jinak přístup parádní …

        0 0
        • ememem  

          pristup hej ale coze to treba rozobrat a premazat kazdych 8 hodin?? som nic podobne v nijakom manuali nenasiel. to je nejaka blbost ci nie? aj ten druhy extrem (40h) znamena „to“ robit kazdu chvilu, len furt nerozumiem co je to „to“.

          0 0
          • StuntJ  

            To nevím, vidle nespravuji, ale když to říká výrobce …

            0 0
            • ememem  

              je rec o tlmici ci nie? preto moc tu odpoved od dovozcu nechapem.

              0 0
              • StuntJ  

                To je fuk, tlumák, vidla. Já jen vím že např RS má v guferu nanesenou vazelínku a ta by se měla jednou za čas obnovit, ale kdo to znás tu dělá … Asi je to obrana proti vydření a lepší chot tlumáku, vidle

                0 0
                • ememem  

                  este raz – technik udajne napisal že tlumič je v pořádku a že je to u FOXu normální, protože to maže pístnici a je jen třeba jednou za čas (uvedeno 8h při těžkých podmínkách a 40h u mírných podmínek) rozebrat a promazat jakousi vazelinou.

                  otazka – CO je to „TO“ co treba na tlmici kazdu chvilu rozoberat a premazavat?? sa pytam, v zivote som o nicom takom nepocul.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Asi t bude jak u RS, pod první břit gufera natlačit trochu vazelíny – vyplnit prostor mezi oběma břity, jinak opravdu nevím

                    0 0
                    • ememem  

                      aha, to by aj mohlo byt, len sa cudujem ze kazdych 8–40h, v manuali som o tom nic nenasiel.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V manuálu to je a vždy bylo:

                        http://www.foxracingshox.com/…tervals.html#…

                        Každých 30 hodin údržba vzduchové komory.

                        0 0
                        • ememem  

                          aha fakt, som asi slepy, dik.

                          hm, 30h je povedzme 10–12 poobednych vyjazdov, to ked sa zadari (v mojom pripade) je za mesiac. u niekoho este menej. realne sa takato udrzba fakt aj robi? sa pytam uplne vazne, pokial to funguje by ma to ani nenapadlo rozoberat tlmic kazdu chvilu. resp. dobre, takto to asi nerobi nikto, to je taky standartny alibizmus vyrobcu(nic v zlom, dovody obzvlast v usa dokaem pochopit). ale ako v reale poznam ze by to bolo treba otvorit, ocisti a premazat?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            V extrémních podmínkách nejezdím skoro vůbec. Na těch 30h v klidu kašlu.

                            Vzduchovou část tlumiče řeším jednou ročně, ročně najedu cca 350 hodin. Zátěž je rozdělená na tři kola.

                            Takže každý tlumič má najetu vždy něco přes 100 hodin než jde na servis vzduchové části.

                            Tlumící část většinou řeším ještě v delších intervalech, cca 2× tolik (tedy většinou jednou řeším jen vzduchovou část, příště obě).

                            Poznat to nijak nepoznáš, když to poznáš, tak už je nějaký problém.

                            0 0
                          • jIrI___  

                            Samé dobré zprávy :). Doma si na rozebrání tlumiče netroufám a dejme tomu 3× do roka se mi ho do servisu fakt dávat nechce.

                            0 0
                            • ememem  

                              no ale zas realne, asi je to trocha prehnane. aj podla toho co pise mlok to staci max. raz rocne poslat do servisu, navyse tu tlmiacu cast asi ani doma neurobis ani keby si chcel. teda ja osobne kym to funguje bych to nechytal…

                              0 0
                            •  

                              někteří to neradi slyší, RP2 mám třetí rok a jediná údržba je otřít tlumič jednou za čas hadrem se silikonem, posílat tlumič za nekřesťanský prachy na repase se mi nechce, zvlášť když potom je pár dnů kolo nefunkční, až se jednou vysere, tak za tři až čtyři tisícovky se daj sehnat tlumiče nový a kvalitnější než RP2

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                souhlas. Nemám tento tlumič tak dlouho jako ty, ale budu postupovat stejně.

                                0 0
                              • jIrI___  

                                Taky to tak vidím.

                                0 0
                              • scret  

                                letos budu jezdit RP2 druhou sezonu a mozna letos ho az poslu na kontrolu, ikdyz si myslim ze potreba to nebude…

                                po kazde vyjizdce setru bordel hadrem a jeste treba maznu silikon.olejem a porad v pohode…

                                kolegovi ale uz RP2ka ztraci vzduch, byl uz na repasi, ted se to snad objevilo zas…

                                0 0
                              • novas32  

                                trosku oziveni tohoto vlakna:

                                nove jsem poridil full s tlumicem RP2, ty servisni intervaly me dost vydesily. tvuj prispevek zase naopak uklidnil. rocni najezd delim mezi 4 kola, HT zima, HT sezona, silnice a ted full, takze najezd nebude nijak drasticky a predstava, ze to co 2 mesice rozebiram je pro me utopicka. mozna za 2 roky servis a repase, nebo za 3 roky novy tlumic.

                                otazka pistnice od oleje – po vcerejsi vyjizdce cca 65 km (60% tlumic zamceny, 40% otevreny) byl pist dost od oleje, jak jsem cetl vyse, melo by to snad byt normalni. je to tak?

                                druhy dotaz – do jake miry tlumici vadi, kdyz v zamcene poloze skocim nejakou mensi prekazku v podobe 1–2 schodu, obrubnik atd?

                                posledni (asi zatim) vec – pri stlaceni vidle i tlumice si jak vidle, tak i tlumic slysitelne fouknou, je to OK?

                                diky za odpovedi

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Vzduchová část se dá jednoduše servisovat i doma. Jediný mírně složitější krok je vyšroubovat komoru, kdy je třeba nějak rozumně tlumič přidržet.

                              A tlumící část tak často servis nepotřebuje (ta doma moc v úvahu nepřichází).

                              0 0
                              • MildaP  

                                Jinak pro všechny, ten technik mi říkal, že se to má provádět po zmíněných 8/40h. Ale taky mi dodal, že na to všichni zhluboka kašlou a nedělají to roky (což bude asi dle příspěvků pravda).

                                Jinak mi poradil taky mrknout na YouTube, že je tam video jak se to dělá. A světe div se, našel jsem hned a v několika verzích. Dotaz v YouTube jsem napsal: „FOX Float RP23 Rebuild“

                                Odkaz zde:

                                http://www.youtube.com/watch…

                                Video popisuje kompletní výměnu kroužků a těsnění. Ta první část je v podstatě to rozebrání tlumiče. Je tam zmíněná a ukázaná i ta vazelínka. Kupodivu to vypadá jednoduše i když jsem viděl druhé video, kde mu to pěkně „bouchlo“ (možná nevypustil vzduch).

                                Nicméně se mi furt nezdá, že ten olej na tom tlumiči, co mi tam tekl po pístnici, byla právě ta vazelína … ale tak věřím odborníkům, a pokud tvrdí, že je tlumič OK, musím mu věřit. Takže uvidím jak se to vyvrbí.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  co jiného by tam na tom tvém tlumiči mohlo být poškozeného než těsnění, pokud to měli rozdělané tak to těsnění zkontrolovali a hotovo ne? není přece důvod jim nevěřit… pokud to teda vůbec rozebírali.

                                  míň neřešit, víc jezdit

                                  0 0
                                • Kynio  

                                  Super. Vzduchvou část si budu servisovat sám :) stačí jen trocha zručnosti, což u mě není problém :) takže aspoň ušetřím za poštovný a zbytečný placení servisákovi..

                                  btw..chcu se zeptat. Pokud se odešle tlumič s požadavkem na Repas. Jedná se o výměnu těsnění ve vzduchové i tlumící části? Asi v celým tlumiči, že? Protože jsem za tento repas dal loni 1300Kč u švece..což mi přišlo docela dost :( u tlumiče mi ucházel vzduch, stačil větší náraz a vzduch ušel..možná stačil domácí servis vzduchové části

                                  0 0
                              • MildaP  

                                Mimochodem, v manuálu FOX se píše:

                                „Pokud vidlice/tlumič během jízdy ztrácí olej nebo vydává neobvyklé zvuky, přerušte Vaši jízdu a nechte vidlici/tlumič opravit v autorizovaném servisu.“

                                Tak jsem učinil … a je to prý normální. Mám teď trochu obavy, že si toho nového kola pro samou reklamaci moc neužiju ;-)

                                0 0
                  • MildaP  

                    „TO“ je myšlena opravdu ta vzduchová komora :-) (teda alespoň jsem to tak pochopil).

                    0 0
                    • hanness  

                      Jednou za rok total repase a po kazde vyjizdce otrit pist a striknout silikonem,to same s vydlici.A kdo ma problem s udrzbou a mrdne zasrane kolo do kouta,at se nedivi…Holt cistota musi bejt.

                      0 0
                  • kafac  

                    No ja mam na tlumici najeto tak 600hodin a nic jsem neprimazaval… krom pravidelnyho strikani silikonem…

                    0 0
    • Alfii  

      Kdyz prepnu na propedal je packa od vzduchoveho ventilu a v teto poloze lze nastavit 3 stupne propedalu. Aktulane zvolena pozice je ta nejblize u packy? Ptam se protoze sem vcera mel divnej pocit, ze je propedal bylo malo tuhy.

      0 0
      • hanness  

        Propedal je aktivni,kdyz je modra packa na strane ventilku.Jina moznost neni.

        0 0
    • Tomcat  

      A další hodnotné vlákno. No nevím když si teď B-F čtu jesli se mám smát, nebo brečet děs , děs.

      0 0
    • Luk029  

      Ahoj chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně tlumiče fox float rp2. Když zatlačim na zadní stavbu tak mam pocit že tlumič první 2mm zdvihu má menší odpor než pak v další části zdvihu a je slyšet že se přelíva olej přes nějaký pístek.Nevím jak ten zvuk popsat(když se přelíva tlakem kapalina přes malý otvor) :-)). Je to normální.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jen kontrolní dotaz: foukají se do RP2 a RP23 rozdílné tlaky? mám možnost zkoušet na svém kole oba, v RP2 mám asi 120 PSI, v RP23 asi 150 PSI.

      Předpokládám, že maximum je 250 ne?

      A ještě jeden dotaz – když jsem vypouštěl vzduch (dělal jsem to malým šroubováčkem) tak to na mě vyflustlo přes ventilek takovou růžovou vazelínu. Je to normál?

      0 0
      • MlokCZ  

        Únik maziva je normální.

        RP2 a RP23 pokud jsou stejně interně nastavené a mají stejnou komoru, tak se budou i stejně foukat. Pokud je něco odlišně, tak i tlak pak může být odlišný (pokud je odlišná komora, tak tlak bude odlišný pak hodně).

        A maximum je 300psi.

        0 0
        • nox159  

          muzu na tebe dotaz mam (myslim ze klsicky) RP23 ( ten uzsi ) mam moznost projet se, mozna si na chvilu hodit na svoje kolo RP23 Boost Valve – v cem bude rozdil – popripade vymena RP23 za RP23 BoostValve prinese nejake zmeny? znatelne? :)

          nebo se zeptam jinak, pokud je RP23 malo progresivni je nejaky co by byl progresivnejsi a pritom neztratil na citlivosti?

          0 0
          • kloubik  

            Zaleží jak mají tlumiče nastavenou interní Compression Tune (nebo ponovu Velocity Tune). Pokud rozdílně, nedá se to moc porovnávat. Pokud přibližně nastejno ( např. CT střed a Velocity Tune M), BoostValve změny přinést možná může, především pokud od kola chceš míň pohupování, ale bude to nejspíš na úkor citlivosti. BoostValve tlumič nejel, ale podle testů to prostě citlivost v případě RP23 zhoršuje.

            Jinak pokud řešíš svoje kolo a mluvíš o Anthemovi (tuším že jsem někde na BF zahlídnul, že ho máš i když v profilu není) tak přechodem na BoostValve progresivitu nevyřešíš.

            Možná Rockshox Monarch by mohl být progresivnější a nebo pak úprava RP23 u Push Industries, respektive TF Tuned – nabízí pro RP23 tzv. Big Hit Kit, viděl jsem grafy průběhu na mtbr.com a výhoda je, že cca 3/4 chodu tlumiče zůstanou relativně stejný a až poslední čtvrtina začne být výrazně progresivní.

            Ještě by byla možnost podomácku zmenšit objem komory (návod jsem taky viděl na mtbr.com), ale tam je právě problém, že to ovlivní průběh celkově hned od začátku.

            Co je vlastně konkrétně problém? Na dané/svoje určení podle mě Anthem nechodí špatně. Akorát to nemůžeš dávat z 1.5 metru na placku, jak jsi tu někde psal ;-) Na to to kolo není stavěný a na doraz by šla i většina kol z kategorie 160 mm fullů.

            0 0
            • Twisp  

              tak tak. Mam rp23 s BV, ted uz si nepamatuju nastaveni, ale velocity mam tusim L (touhle dobou na reklamaci-u posledni ctvrtiny zdvihu to do neceho narazelo, nejdriv jsem si myslel, ze tlumic chodil po dorazech, ale po vypusteni vzduchu sem ho vahou dostal pres tu hranku) a s tou citlivosti to musim jen potvrdit. nicmene ted vozim pujcenej dt xr a to je uplne jiny svezeni, moje mojo se pro tenhle tlumic narodilo…nebo obracene? :))

              0 0
            • nox159  

              nejaky velky problem zatim nemam, jen mam tedkam bych mel mozna moznost nektere tlumice vyzkouset tak se ptam jestli je nektery chodem tak odlisny ze by to stalo za to si to zaridit a vyzkouset.

              jinak je na muj vkus anthem celkove moc citlivy ( mozna to bude jen nezvyk) ale i pri bezne sviznejsi jizde skok max 15cm pres koren… a pri sagu 27% se dostavam na hranici dorazu. Primo poradnou ranu… jsem jeste nezazil ani pri dost agresivni jizde jen potom, kdyz se na to doma mrknu tak je ta gumicka podle namerene delky na dorazu.

              ale zatim jsem porad ve fazi ladeni a testovani , dneska lehce prifouknu a uvidim jak se to bude chovat.

              zatim tak celkove sbiram informace a zjistuju co a jak, nikdy jsme se o tlumice nezajimal tak mi chybi nektere informace a jednotlive odlisnosti mezi ruznymi systemy… :)

              jedina vec co me zatim lehce štve je, ze ten tlumič nema zamykani ( propedal) ze riditek protoze pokud mam 22" ram a k tomu 30cm vysunutou sedlovku tak se huř saha az ke stredu kde ten tlumič je :( ale na to asi casem asi taky zvyknu :)

              0 0
              • MlokCZ  

                27% je na Anthem docela dost. Klidně bych u Anthem jezdil sag jen 20%.

                Jinak to kloubik už vše napsal a dobře. Jen doplním z praxe už dvou RP23 s Boost valve, oba velocity tune M. Oba Boost valve 200psi.

                Verdikt jednoznačný. Z mojeho pohledu to nepřináší nic pozitivní a pouze citlivost je mírně horší než compression tune střed, ale není to tak hrozné s tou citlivostí. V obou případech jsem měl ale hlavně problém s high volume komorou, která byla na obě kola zcela nevhodná a tím to zabila úplně (nutno šíleně přefoukat, což mělo za následek nedostatečný sag a špatně se chovající počátek zdvihu díky příliš velkému nafoukání). Oba jsem pro srovnání testoval i na srovnatelném tlaku jako bych foukal standardní komoru, abych ověřil počátek zdvihu jak se bude chovat (při tomto nastavení samozřejmě jen opatrné jízda a test citlivosti, protože bych byl jinak nonstop na dorazu).

                Boost valve možná někdo ocení na chrcení. Ale ani tady to není tak slavné, když je dobrá zadní stavba a vhodný zdvih na daný účel, tak ani tady to podle mě není třeba.

                Tedy stručně řečené, z mojeho pohledu je Boost valve ha RP23 pěkná ***** a už mi na kolo nesmí. Na obou kolech už jsem se ho zbavil (na novém Stereu místo toho Pushnutý RP23 s normální komorou, na chrtím fullu jsem nechal neupravený s normální komorou a compression tune střed).

                Pokud nebude stačit přifoukání na sag 20–25% a máš teď standardní komoru, tak jedině buď jak psal kloubik do TF tuned na ještě další zvýšení progresivity nebo to samé umí i v Bikelive.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A z jiných tlumičů jsou progresivnějí RS tlumič, nejen Pearl, i Monarch.

                  Ale platí to především pro větší délky. 165/38mm, tedy ta nejkratší běžně používaná délka, tam i ty RS tlumiče nejsou o moc progresivnější než RP23 s normální komorou.

                  Teď z hlavy nevím jak je dlouhý tlumič na Anthemu.

                  0 0
                  • nox159  

                    dik za info :)

                    dneska jsem si zajel testovat dost do terenu na cca 3h, prifoukano nakonec na priblizne 18%-22% uplne presne sem to nemeril a chova se to na moje ucely lip. – jestli je to idelani zatim nevim, ale je to zatim nejlip nastavene jak jsem to zatim mel :D

                    delka toho tlumice by mela byt 165/38mm – (velikost te komory poznam jak ? – je na tom tlumici nalepka – 3 carky ruzne vysoke a je oznacena ta prostredni ) – takze to by melo byt ono ne?

                    ja sem predtim prave vubec nevedel co ten Boost valve je a pokud jsem to teda dobre pochopil tak napr 3/4 zdvihu jdou klasicky (treba jako ze nafoukane na 150psi) a potom je tam zlom a posledni 1/4 jde (jako nafoukana na 200psi?) – pochopil jsme to aspon trochu? :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ne. Boost valve je něco úplně jiného (není to další pozitivní komora, je to v tlumící části). Trošku si se přiblížil chování Boost valve u DHX, kde Boost valve slouží k ovlivnění konce zdvihu a tedy progresivity.

                      U RP23 Boost valve konec zdvihu neovlivňuje téměř vůbec, zato ovlivňuje hlavně počátek zdvihu. Prostě takové kurvítko v kompresi.

                      Ty tři čárky jsou označení compression tune (modré pole – vše co se týká komprese je modré, tedy i páčká propedalu) a také rebound tune (červené pole – vše co se týká odskoku je červené, tedy i štelovací kolečko odskoku).

                      0 0
                      • nox159  

                        uz je mi to zase trochu jasnejsi :)

                        muzu jeste otravovat? :)

                        uvedu priklad – jedu po chodniku kde je snizeny v mistech pro vjezd auta – tzn. chodnik se behem 20cm plynule snizi o nejakych 10cm po 3 metrech se zas behem 20cm zvysi o tech 10cm – no a jak vyjizdim nahoru tak to jako by kopne a zadek to nadzvedava nahoru, pak dopadnu a jeste se to 3× zhoupne – pokud odskok vic utlumim melo by se to zlepsit? pokud sedim jak pecka tam me to celkem dost rozhoupe

                        s terenu to dela samozrejme taky ale kazda prekazka je trochu jina ale u toho chodniku to mam vyzkousene je to symetricke a mam jeden usek kde se to vyskytuje tak 20× po sobe a ten chodnik je volny ( bez lidi ) takze na tom planuju tedka zkouset nastavovat odskok.

                        doufam ze jsem to napsal aspon trochu srozumitelne

                        kdysi sem to delal tak ze jsem takove veci neresil a jezdil a (taky nebylo moc co resit:D) ale tedka kdyz uz to na kole mam tak bych to rad nastavil nejak optimalne at mi to sedi :)

                        0 0
      • Smejči  

        A kolik vážíš, když tam máš tyhle tlaky??

        0 0
        • Smazaný účet  

          70 kg i s botama, ale ted si temi tlaky nejsem moc jistej, asi jsem to trochu poladil. Musel bych se na to podivat.

          0 0
    • beranek666  

      jak moc je znát zapnutý propedal? kolo se míň pohupuje, nebo to má tlumič částečně uzamknout, že nejde tolik do zdvihu? mám tento tlumič a při zapnutí propedalu (na všechny tři stupně) necítím absolutně žádný rozdíl, kolo se houpe pořád stejně. u páčky PP teče trochu olej… tlumič je nový a má najeto asi 100 km

      0 0
      • beranek666  

        zkoušel jsem funkci i s vypuštěným tlumičem, aby lehce chodil do zdvihu a tlumení bylo znatelnější a opravdu, žádný rozdíl na ON/OFF

        0 0
      • Feroman  

        u me je ten rozdil znat celkem dost, kolo se vyrazne min houpe a neni tak citlivy na maly nerovnosti…jestli u tebe neni poznat rozdil, tak bude asi nekde chyba

        0 0
      • Twisp  

        u správně fungujícího tlumiče je PP určitě znát – takže reklamace

        0 0
      • jIrI___  

        Přidávám se k ostatním, zapnutý ProPedal jde u mě poznat dost.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Z pocatku jsem to prepinani u RP2 ani u RP23 taky nepoznal. Necitil jsem skoro ani rozdil mezi ruznymi nastavenimi propedalu u 23 ale ted uz to poznam, mozna to chce najezdit vic km aby sis na kolo zvykl a rozdily citil.

        Kazdopadne pohledem na tlumic za jizdy by jsi mel videt, ze se tlumic pri stejnem stylu jizdy a prepnuti propedalu pohybuje min.

        0 0
      • soc  

        U me na RP23 s CT stred je propedal na 3 velmi vyrazne poznat, pri jizde v sedle se kolo prakticky nehoupe. Idealni je jet kousek po asfaltu s otevrenym tlumicem a potom zapnout propedal, pro me je to opravdu rozdil jako krava…

        0 0
        • beranek666  

          v tom případě mám opravdu nějaký vadný kus a poputuje na reklamaci :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Také rozdíl mezi vypnutým a zapnutým PP poznám. A to celkem jasně – citlivost jde do háje, ale nehoupe se to. Zdá se mi, že se do kopce snižuje sag na tlumiči a kolo se narovná proti kopci. (DHX Air)

        0 0
    • novas32  

      jen to hodim nahoru, at nezapadne muj predchozi dotaz…

      0 0
      • BEnY23  

        novas32 psal:

        druhy dotaz – do jake miry tlumici vadi, kdyz v zamcene poloze skocim nejakou mensi prekazku v podobe 1–2 schodu, obrubnik atd?

        posledni (asi zatim) vec – pri stlaceni vidle i tlumice si jak vidle, tak i tlumic slysitelne fouknou, je to OK?

        diky za odpovedi

        tyhle věci by mě taky zajímali, díky

        0 0
        • Vilém  

          Tlumic to mozna prezije, ale chudak zadni stavba a jeji loziska (pouzdra).

          0 0
          • BEnY23  

            jen bych to upravil ne zamčenej tlumič ale zapnutý ProPedal.

            U mě to i na zapnutý ProPedal normálně protlumí (rozhodně se nechová jako zamčený) spíš mi přijde tužší a eliminují se prohupy při šlapání. Takže otázkaje jestli to vadí tomu zapnutýmu ProPedalu?

            Jinak co se týká účinosti Propedalu (už se tu řešila) Když jedu do kopce a začnu dupat ve stoje tlumič se (asi míň ne ž normálně) houpe tp je OK? Nebo má propedal fungovat oprvdu víc jako zamčený tlumič?

            0 0
            • kubad  

              propedal pouze omezuješ pohupování, jak moc je otázka interního nastavení, nikdy to nebude lock!!!

              pokud hupsneš s propedalem, jdou do všeho větší rázy, ale nijak výrazně to nevadí

              0 0
              • Ondrasik  

                Takze kdyz mam PP zapnutej celej zavod, tak nevadi, nijak neskodi? Je to porad nahoru dolu a nemam cas to vypinat zapinat. Plno lidi kolem, nechcu se natahnout.

                0 0
    • nyq  

      Zdravím, po 4 letech od založení tématu se chci se zeptat, jestli jste problém se vzlínáním tlumiče u štelovátek řešili nebo ne? Mě se zdá, že můj tlumič má vůli ve štelovacím kroužku odskoku a skrz něj protéká ven olej. Jaký to bude mít časem vliv na vlastnosti tlumáku?

      0 0
      • jIrI___  

        Udělá to lup a kolem ovládání propedalu vychčije všechen olej z tlumení (oprava 1900 Kč). Tak aspoň dopadl ten tlumič z úvodního příspěvku.

        0 0
        • nyq  

          posílal si to ke Švecovi?

          0 0
          • jIrI___  

            Neposílal, jen jsem u něj orientačně zjišťoval cenu opravy.

            0 0
          • nyq  

            takže jezdíš bez oleje, nebo co si s tím tlumičem dělal pak?

            0 0
            • jIrI___  

              Nedá se na tom jezdit. Vytekl mi uprostřed vyjížďky a jel jsem na tom jen 20 km domů. Cestou jsem málem chytil mořskou nemoc, protože se to neskutečně houpe. Když jsem zjistil cenu opravy, tak jsem raději pořídil nový tlumič.

              0 0
              • nyq  

                ok, dík za info…no já ho asi pošlu na repas…nějak nemůžu najít cenově přijatelnou náhradu…

                0 0
        • petamata  

          … a nevíš co konkrétně udělá to lup? Koupil jsem Reigna 2, teď jsem si tu v obýváku na koberci hrál s nastavením pp, protože se mi zdálo, že to nic nedělá, a když jsem se za 5 minut otočil ke kolu, tak pod ním byla loužel oleje, kterej vesele výtekal pod ovladáním pp docela mocným proudem…

          0 0
    • becis  

      Tak sem také přihodím dotaz. Je při vypuštěném (napuštěný ho v ruce nestlačím :) )tlumiči znát propedal ? (Fox RP23)

      0 0
      • kubad  

        vypni propedal a povol odskok, měl by jít zatlačit když ho o něco opřeš, ale jde to poměrně ztuha

        0 0
        • becis  

          Jasně jde to i se zaplým PP, právě proto se ptám jestli by měl být znát nějaký rozdíl.

          0 0
          • becis  

            Tak to pár testováních jsem zjistil, že neumím číst a ani nastavit tlumič. Takže Ano PP je znát i při vypuštěném tlumiči.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.