• Veprovak

    Ahoj, mam pochybnosti o funkci propedalu na tlumici RP2 – nevidim zadny rozdil v chovani tlumice pri prepinani obou poloh. Muj dotaz tedy je – poloha packy na obrazku znamena zapnuty nebo vypnuty propedal? (cervene znacky si nevsimejte, pouzil jsem obrazek z jineho vlakna :)

    0 0
    • PsychoSX  

      Páčka k ventilku = zapnutý Propedal, páčka od ventilku = vypnutý Propedal. Některý výrobci kol to ale mají tak poladěný, že rozdíl může bejt málo znatelný.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jaké máš interní nastavení tlumiče (compression tune nebo propedal tune nebo velocity tune dle typu a ročníku RP2)?

      Čím nižší hodnota nastavení komprese (jedna z těch tří věcí výše), tím méně výrazné je omezování při zapnutém propedalu.

      Pokud tedy máš např. compression tune na minimu, tak propedal bude omezovat opravdu jen decentně.

      0 0
    • rb  

      Mám podobný problém.Tlumič rp2,nejspíš rok 2010,velocity tune L,boost valve tune 175.V zapnutém a vypnutém pp nevidím téměř rozdíl.Tak nevím,jestli to je vada nebo vlastnost…

      0 0
      • MlokCZ  

        Je to vlastnost.

        Velocity tune L – low, nejnižší nastavení komprese → nejmenší rozdíl mezi zapnutým a vypnutým propedalem.

        I na velocity tune M – medium (střední hodnota) + 200psi BV + RP23 nastavený na trojku propedalu ještě neomezuje propedal nijak extra (rozhodně je to ale už znát).

        Na druhou stranu díky tomu máš slušně citlivý tlumič. Kdybys měl F – firm, tak sice propedal bude omezovat o hodně více, ale na druhou stranu se zhorší citlivost i s vypnutým propedalem a ještě to bude mít i mírný vliv omezování kompresí v průběhu zdvihu.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pokud ti to nesedí, tak si to můžeš nechat přenastavit (třeba Bikelive). Ale jak jsem psal, tak pozor na to ovlivnění i při vypnutém propedalu.

          0 0
      • eredin  

        Kde se daj tyhle údaje zjistit ? Taky mam RP2 a se zapnutym propedalem nejde skoro jezdit, sice kolo „ztvrdne“ ale jakoby „kope“ jako kdyz je frekvence slapani v rezonanci s kolem. Zkousel sem menit tlak v tlumici i kroutit tim cervenym krouzkem, ale zadna zmena.

        0 0
        • MlokCZ  

          Mělo by to vždy být uvedeno přímo na tlumiči. Velocity tune označené písmenem L, M nebo F pro tlumiče s Boost valve + tlak BV.

          Pro tlumiče bez Boost valve by tam mělo být compression tune a rebound tune a u toho zvýrazněný jeden ze tří sloupečků (krátký, střední, dlouhý).

          A starší ročníky (myslím 2007 a starší) tam mají propedal tune.

          0 0
          • eredin  

            Tak mam compression tune stredni a rebound tune taky stredni, na kterou stranu s tim hejbat ?

            0 0
            • McBlacky  

              červeným kolečkem by mělo nastavit, aby ti to nekopalo. pokud točení kolečkem v krajních polohách nepoznáš * na odemčeném i zapnutém PP, tak to je rozbitý.

              Varianta, že bys byl tak mimo a opravdu nepoznal změnu tlumení v krajních polohách neberu v uvahu :)

              0 0
            • MlokCZ  

              Těžko říct, ten předchozí popis mi přijde jako dost zvláštní chování. Jestli není současně i něco na tlumiči špatně, bez vyzkoušení to nedokážu posoudit.

              Rebound tune je potřeba změnit pouze v případě, že bys měl externí nastavení odskoku nastaveno na minimum nebo maximu a ještě to byl moc (pro minimum) nebo málo (pro maximum).

              To není moc pravděpodobné.

              A compression tune střed ještě neomezuje nějak moc při vypnutém propedalu a při zapnutém už je platforma znatelnější. Takže taková zlatá střední cesta.

              Měnit by mělo smysl na min nebo méně než min v případě, že bys chtěl maximální citlivost při vypnutém propedalu. Rozdíl ale nebude až tak velký po změně.

              A na max zase kdybys chtěl propedal hodně blízký locku. Ovšem tady to už pak pro vypnutý propedal bude omezovat hodně a citlivé to už nebude.

              0 0
    • Ostrawak  

      Dneska jsem tento tlumič trochu testoval a došel jsem k závěru, že nejlepší využití je při jízdě do kopce ve stoje, to se jelo o dost lépe, než při otevřeném tlumiči, ale i tak se zadní stavba pohupovala.

      Jaké jsou vaše zkušenosti?

      0 0
      • Ostrawak  

        Nevíte, proč se mi při zapnutém propedalu začne houpat zadní stavba? Merida One-Twenty, tlumič nafoukán na 25%SAG (115 PSI). Při otevřeném tlumiči se zadní stavba skoro nehne, zapnu PP a jsem jako na houpačce. Dělá to i když fouknu např. 200 PSI.

        0 0
        • mr.antik  

          jseš si jist, že to nemáš obráceně? Maximáně při zapnutém propedálu a vyšším tlaku to může mít tendenci kopat, ale houpat víc fakt ne.

          Pokud šlapeš samozřejmě podobně v obou případech.

          0 0
          • Ostrawak  

            Obráceně to právě není, kdyby jo, neřeknu půl slova :) Propedal je funkční, tlumič se přitvrdí oproti poloze OPEN. Šlapu šlapu, tlumič se nehne, zapnu propedal a houpy houpy. Nechápu a chci tomu přijít na kloub :(

            0 0
    • novas32  

      oprasim tema – aktualne resim nasledujici problem:

      az dosud jsem full nijak „netrapil“, tzn. pohodova jizda v terenu, zadne hopsani, nic takoveho. v odevrenem modu zehlicka, pri zapnutem proredalu se zadni stavba pri slapani pohupovala jen minimalne. o vikendu jsem se v ramci snahy o to se neco naucit parkrat pokusil „poskocit“, proste jsem asi hodinu s kamaradem jezdil na XC na Zlicine. cca po 3/4 hodine jsem zjistil, ze pri zapnutem propedalu je tlumic prakticky stejne mekky jako v otevrenem modu. netusite, cim to muze byt? predpokladam, ze tlak v tlumici by na tuhost pri zapnutem propedalu mit nemel. jsem laik, a nic o tom nevim, tak se mozna ptam uplne blbe…

      0 0
      • Tomáš  

        Problém by mohl být, že pokud tlumič dlouho nebyl na servisu, tak olej v tlumící části už může stát za starou bačkoru. Tlak předpokládám jsi neměnil, akorát to najednou přestalo propedálovat, je tak?

        0 0
        • novas32  

          jj, presne jak rikas.

          0 0
          • Tomáš  

            Pošli ho na servis, švec, nebo bikelive. Tlumič před jejich zásahem měl CT M a propedál nepropedáloval, po změně CT na méně než L propedál byl mnohem znatelnější než předtím, ačkoli by toto přenastavení mělo propedál prakticky úplně eliminovat. Něco bude špatně v tlumící části, olej, nebo pokud jsi někde při tom poskakování šel tvrdě na doraz, tak to může být klidně i něco jinýho…

            0 0
      • scret  

        kdysi jsem to resil na jednom RP2, poslano do BIkelive a udajne tam byla prdla nejaka planzetka nebo co…

        0 0
      • MirosPikos  

        Pokud se nejedná o záruku, poslal bych to do Bikelive.

        0 0
        • novas32  

          OK, diky za nazory. poslu ho na servis.

          a obratem jdu zalozit dalsi vlakno – jak ho zdemontovat, nikdy jsem zadni stavbu na fullu rozhozenou nemel :)

          0 0
          • pepek  

            sorry, ale jak jsi řešil první šukačku?

            0 0
            • novas32  

              napsal jsem takovymu znalci jako jsi ty, kterej vsechno vi a vsude byl, on mi to vsechno vysvetlil. vis, ja kdyz si s necim nevim rady, tak se radsi zeptam, abych neco nezprznil. u prvni sukacky nastesti takovy riziko nebylo, tam se to ocekavalo.

              0 0
    • h.a.s.p.e.k.l.o  

      Ahoj, vim ze jsem malinko zaspal dobu, ale potrebovyal bych osvetlit jednu vec:) asi pred mesicem jsem koupil Trance x od Gianta, snazim se szit s vzduchovym tlumicem Fox float rp2, ale nejsk mi to nejde, po predchodu ze sjezdska s pruzinovym tlumicem pri proste prijde ten vzduchovy hrozne tuhej :/ sel jsem do toho ze kolo bude zehlicka nic tskovyho se nekona :( vazim 83kg, momentslne mam 150psi, propedal vypnuty a reboud na plno otevreny a tlumic je stejne hrozne linej, nemam se vzduchem vubec zadny zkusenosti a tlumic vic nastaveni neumoznuje, nevim jestli by pomohla repase nebo pokud uz to nekdo u nas dela tak uprava compression tune na minimum. Nebo to vyresi jen vymena tlumice za lepsi model? Diky za odpovedi, snad se nekdo najde :-D

      0 0
      • Mereck  

        Nemáš moc vysoký tlak v tom tlumiči? Já mám 75 kg a do FOX float CTD teď foukám asi 115 psi. Máš sag někde na 25%?

        0 0
    • h.a.s.p.e.k.l.o  

      Tlak urcite vysoky neni, pac kdyz dam kolem 100–115psi tak je sag skoro 3/4 zdvihu a chodi to porad na doraz..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.