Fox Float RP 23 - nevyužívá celý zdvih

21 nepřečtených
  • Nicolaus

    Zdravím všechny,

    mám dotaz ohledně „problému“ s tlumičem Fox Float RP 23 na rámu Merida AM 3000. Po celkovém servisu u švece mám pocit, že tlumič se chová poněkud zvláštně. Vyskytují se na něm dvě věci, které tlumič předtím nedělal:

    • tlumič má citelnou hranu, kdy zhruba první 1 cm chodu, chodí normalně,ale pak je tam jakoby nějaký schod/hrana a po jeho překonání je chod zasenormální. Nejspíše to ničemu výrazněji nevadí, protože po nasednutí jetato část zdvihu okamžitě zasunutá. Otázkou ale je, zda je toto normálnía není to nějaký problém?
    • druhým problémem je potom to, že mi příjde, že po servisu tlumičnevyužívá celý svůj zdvih. Zhruba 1,5cm zdvihu tlumič vůbec nevyužívá.Mám zhruba 87kg a tlumič už foukám na nějakých 170psi, takže žádnývysoký tlak tam dle mého není. Zkoušel jsem i nižší tlak, ale příjdemi, že to na to nemělo žádný vliv.

    Nemáte s tímto někdo nějakou zkušenost?

    Předem všem moc děkuji za jakékoliv reakce.

    0 0
    • KubaBajk  

      K bodu jedna – počkal bych, pokud je tlumič těsně po servisu, mělo (mohlo) by si to sednout.

      K bodu dva – zkusil bych vyfouknout úplně tlumič a pak jestli je možné jej úplně stlačit.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Taky mám pocit po letošním servisu, že je tlumič chová jinak. Třeba dělají něco jinak :D:D:D

      0 0
    • Nicolaus  

      Takže nikdo se s podobným problémem nesetkal nebo neví čím by to mohlo být způsobeno?

      Díky za každou reakci!

      0 0
    • Jenda  

      to prvni co popisujes je normalni, je tam hrana kdy prestane pusobit negativka. Mozna ze pred tim jsi to necitil protoze tlumic chodil tak ztuha ze tohle se v tom schovalo.

      vyuzivani celyho zdvihu – jak ti radi jini – vyfoukni tlumic zmackni kolo a vyfoukni ho znova (i ta atmosfera co ta zbyde se na konci zdvihu citelne projevi) a pokud ho s mirnym nasilim dostanes do plnyho zdvihu tak je v poradku. Mas ho stejne nastavenej jako pred tim/ Tedy PP na stejny urovni? Protoze hodnota nastaveni PP ovlivnuje chovani i u otevreneho tlumice a pokud mas vetsi omezeni komprese nebude tlumic tak ochotne chodit do zdvihu.

      0 0
      • Nicolaus  

        Aha to jsem nevěděl, že se takhle projevuje negativka.

        Já už právě zkoušel tlumič zcela vyfouknout a vyfouklý se tlumič choval normálně. To znamená, že využíval 99% svého zdvihu.

        Co se týče propedalu, tak ho mám většinou na hodnotě 1 to znamená, že tohle by to ovlivnit snad nemělo.

        Druhá věc je, jestli při repasi tlumiče nemohli změnit nějaké vnitřní nastavení tlumiče a z toho důvodu se teď může chovat jinak.

        Já jsem ale o nic podobného nežádal, tak nevím jestli by do toho u Švece sami nějak vrtali.

        Každopádně i při velmi nízkém natlakování tlumiče mi zůstávají tak 2cm zdvihu nevyužité což mi příjde celkem dost…

        0 0
        • Jenda  

          soloair systemy coz float je se takhle chovaji, dobre je to znat i na soloair RS vidlicich.

          Jestli nezmenili vnitrni nastaveni tezko rict ale znamenalo by to preskladavat planzety uvnitr a to se i nezda ze by delali. Spis jestli tam nenalili viskoznejsi olej, ten by odpovidal pritvrzeni komprese. Ze by to udelalo az tolik je divny, nicmen ne nemozny.

          0 0
        • mr.antik  

          je ten tlumič i nějak míň cilivý?

          0 0
          • Nicolaus  

            Řekl bych, že je to možné, že se lehce zhoršila i citlivost, ale těžko říct objektivně, může to být jenom pocit a hlavně z toho důvodu, že to nevyužívalo celý zdvih jsem si hodně hrál s tlaky, takže asi tak…

            Každopádně před repasem to krásně využívalo celý zdvih. Myslel jsem si, že si to sedne, ale teď už na tom mám přes 2,5tis.km a pořád se to chová stejně…

            Takže otázkou jejestli to poslat na repas znova a upozornit je na to nebo co s tím dál dělat…

            0 0
            • mr.antik  

              obávám se, že doma s tim moc sám nezvládneš

              0 0
              • Nicolaus  

                A je pravděpodobné, že to bude špatnou viskozitou oleje nebo něčím jiným?

                0 0
                • mr.antik  

                  třeba, něbo nějaké interní nastavení tlumení

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Interní nastavení i kdyby došlo k jeho změně nemůže ovlivnit tolik využití zdvihu, že by byl rozdíl dříve celý zdvih a teď mu zůstane 1,5cm.

                    Komprese (různá interní nastavení) ovlivní využití zdvihu v řádu maximálně tak do 10%.

                    On se dle popisu pohybuje někde ke 30%.

                    Takový extrémní rozdíl to jak kdyby měl původně HV komoru a omylem při servisu dostal malou. To se ale snad omylem při servisu stát nemůže :-)

                    Přišlo by mi to na nějakou závadu vzduchové části, ale když na doraz jde aspoň vypuštěný…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ještě mi tak napadá omylem vyvložkovaná komora, jako že při servisu tam něco omylem spadlo :-)

                      0 0
                      • Jenda  

                        no tak zas tak nemozny to neni, treba soupli do komory „trochu vic“ oleje. Je fakt ze sundat komoru je prace na chvili a vylouci to znacnou cast protencialnich problemu

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Je pravda, že jestli měl malou komoru a ještě nemá nijak extra dlouhý chod tlumiče, tak stačí poměrně malé zmenšení komory a už to bude hodně znát.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nebo spíše ne jen chod tlumiče ale i spíše rozměr celého tlumiče.

                            0 0
                        • antt  

                          trocha oleje navic je znat dost.

                          Po dvou a pul tisich by ho ale ze vzduchove komory mela nemala cast odejit po pistnici pri mazani striracich krouzku

                          0 0
                    • romachain  

                      Mám trochu obrácenej dotaz. Dá se nějak cíleně omezit tlumič tak, aby při stejné rozteči měl dřív doraz? Konkrétně RP23 BV 190/50 a potřeboval bych to tak na 190/42…

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.