Oprava závitu v karbonových řidítkách

15 nepřečtených
  • f-n

    Ahoj, při jezdné z vyjížděk mi kdesi vypadl jeden šroub z podřidítkového držáku na Garmin. Doma jsem zjistil, že závit ve kterém šroub držel je zničený. Bohužel díra není průchozí a tudíž se mi tam nevejde klasický závitník abych závit opravil.

    Máte někdo nápad co s tím? Řešil jste někdo něco odobného?

    Jako krajní řešení vidím zalepení šroubu dvousložkovým lepidlem (např. Loctite EA 3450), ale obecně nemám lepené spoje moc rád.

    PS: Počítám, že originálně je tam lisovací matice, takže teoreticky by byla i varianta ji odvrtat a nalisovat novou? Ale úplně se mi do toho nechce vrtat :D


    Ano, kolo je špinavé, měl jsem to do poslední chvíle zalepené izolepou, abych alespoň nějak dojel a fotky jsou hned po dojezdu.

    0 0
    • ronda  

      Jestli je závit poškozený, jenom přeříznutí by nemuselo stačit. Pak by mohla pomoct tahle závitová vložka. Řízne se tím speciální závit o maličko větší, než vymletý, do něj se zavede spirálka, co má rozměr původního závitu.

      https://www.zbozi.cz/…u-zavitu-m5/

      0 0
    • Myslik  

      Já stržený závit opravoval závitovou vložkou. Dělají se M4, M5, M6… Vyřízneš větší závit, zašroubuješ menší vložku, a je to :-)

      https://www.motora.cz/…13618607.htm?…

      0 0
      • f-n  

        Dík za nápad, ale potřeboval jsem postrčit k jiným závitníkům. Ten klasický se tam kvůli náběhu nevejde (díra je na to moc mělká).

        0 0
    • novas752  

      To vypadá jako nýtovací matice. Odvrtat a nanýtovat novou.

      0 0
      • f-n  

        Popravdě se mi to těch karbonových řidítek dvakrát vrtat nechce… ale asi nebude zbytí.

        0 0
        • jecnak  

          Ona se ti totiž při řezání závitů pravděpodobně protočí a pak fakt nebude jiná možnost. Neztrácel bych čas a peníze za jiné závitníky a rovnou to odvrtal.

          0 0
          • f-n  

            Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi to dává smysl. Seženu si někoho kdo má stojanovou vrtačku a pustím se do toho. Nebo to někomu přenechám, uvidíme…

            0 0
        • novas752  

          To ale nebudeš vrtat do řídítek ale do tý hliníkový matice. Cílem je dostat pryc ten hliníkový kus, ne zvětšit díru v karbonu.

          Je to měkký, stačí akušroubovák do ruky. Vrták cca o 2mm větší než průměr šroubu.

          1 0
    • kope  

      Já bych to provrtal skrz a dal vhodnou vložku (třeba tu výše za 108 Kč). Šroub pak neutahovat „s citem“, ale vhodným momentem. Výměna nalisované matice je sice jistota, ale to bych nechal na servisu, protože jsem matice do karbonu ještě nelisoval.

      0 1
      • novas752  

        Jenže tam neni materiál kam dělat větší díru, stěna toho závitu je max 2mm. To se prostě vymění, žadnej problém. Ano je dobrý to dát do servisu – je fajn na to mít kleště na nýtovací matice a vrtačku s vrtákama. :-)

        0 0
    •  

      Při odstraňování hliníkového dílu buďte opatrní, je poměrně měkký, takže budete potřebovat pouze šroubovák.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.