• tchi

    zdravím

    nemáte někdo zkušenost s opravou karbonvého rámu? ulomil jsem vodící prvek na lanka na horní rámové trubce – asi zoxidovaly dva nýtky které to všechno držely… jediné, co mne napadá, tak je dát to opravit do brna do pellsu, ale celkem budu vděčný za každou dobrou radu

    dík

    0 0
    • Twister  

      Nedávno se tu něco řešilo s prasklym rámem, je to v historii.

      0 0
    • Tomcat  

      Přilepit epoxidem , ale konzultovat s někým kdo vyrábí carbonové rámy aby poradil jaký zvolit

      0 0
      • tchi  

        ..a myslis, ze to bude drzet? preci jen je tam dost velky tah od lanek prehazovacky a presmyku

        0 0
        • kubad  

          z fabriky je to taky přilepené a zajištěné nýtkama – a drží – teda drželo :-(

          stačí použít vhodné lepidlo + nýty a bude to OK

          případně můžeš dát bovden v celku a bude to fungovat možná ještě líp

          0 0
          • tchi  

            přilepené to asi bylo – alespoň to místo tak vypadá, ale nemám zkušenost s dáváním nýtků – to se napřed nějak předvrtá díra nebo jak? nebo nevíš o někom, kdy by to uměl? jinak o tom bowdenu vcelku jsem přemýšlel, ale moc se mi nechce vrtat do toho druhého držáku, ale ještě uvidím…

            0 0
            • kubad  

              do toho druhého nemusíš vrtat – stačí dátbovden kousek vedle.äsi to nebude úplne nejhezčí, ale funkční to bude

              0 0
            • jIrI___  

              K tomu dávání nýtů – sice přesně nevím jak to na karbonovém rámu vypadá, ale podle všeho je to asi přichycené trhacím nýtem (obr.1). To v domácích podmínkách nesnýtuješ, potřebuješ speciální pneumatické (hydraulické, mechanické) nářadí (obr.2). Funguje to tak, ře nýt vložíš trnem nahoru do díry v součástkách, které chceš spojit. Trn vsuneš do díry v trhačce, která si jej při prvním namáčknutí „spouště“ pevně chytne a při druhém namáčknutí podtlakem vtáhne trn dovnitř. Tím pádem kulička na druhém konci trnu zdeformuje nýt (rozšíří jeho spodní část) a pevně spojí obě součásti. Trn se tahem přethne a člověk při pohledu vidí jenom čistou hlavu nýtu :-).

              0 0
              • kubad  

                mechanické nýtovací kleště koupíš asi za 100 kč :-)

                 
                0 0
                • jIrI___  

                  Tak to jsem vůbec netušil. Já vždycky dělal buďto pneumatickýma nebo hydraulickýma, o mechanických jsem jen slyšel a nehledal kolik stojí. Tím pádem je nýtování v domácích podmínkách snadné :-)

                  0 0
                • marapara  

                  jj, přesně tak předsedo :)

                  0 0
    • mountaineer  

      Dej sem aspon nejaky fotky,pak bych ti dokazal poradit.

      0 0
    • Jakobo  

      .

      0 0
    • Jakobo  

      Zdar. Nekdo nabizi za 1800 Kc tento ram velikosti 57–59 cm, vidlici a hlavove, mohla by to byt moje velikost. Cena se udajne odviji pouze od vidlice a hlavoveho, protoze jedna vzpera zadni stavby je zlomena, tak ram dava jako bonus. Dotycny to udajne uz tak koupil od puvodniho majitele, ale do opravy se nakonec nepustil.

      Chtel bych se zeptat, jestli ma nekdo zkusenost s opravou takoveho zraneni v domacich podminkach (jina moznost neni). Napriklad vyztuha hlinikovym profilem a zaliti epoxydem prelaminovani CF kobercem.

      Ram jsem jeste nevidel, pokud bych mel podezreni na poskozeni dalsich casti ramu, tak potom o tom ram uvazovat nebudu. I takto je to spis jen uvaha, oprava by byla vmojich podminkach slozita. Dik.

      0 0
      • AsiJura  

        Vůbec bych se toho nebál, pokud si pořádně proklepneš místo pošlkození, odstraníš poškozený materiál, rozbrousíš, a navineš prosycenou CF tkaninu, v závislosti na gramáži a složení původního materiálu, zvolíš počet vrstev, ale minimálně 3 bych dal určitě. Po vytvrdnutí obrousíš a dáš šikovnému lakýrníkovi. Jako vyztužení v místě poškození můžes vložit šikovně vybroušenou polystyrenovou vložku, kterou tam vlepíš něčím rychlejším, a pak to teprve ovineš tkaninou.

        Btw, jestli si to rozmyslíš a nekoupíš to, rád bych to vzal já.

        0 0
      • Johny5 OSHA  

        To je otazka. ? Prave tim, ze je to cele karbonove, tak nemas jistotu, ze to nebylo bourane jeste v jinem miste…, ze nebylo jeste jine misto na ramu pretizeno. To se tezko posuzuje. Bratr resil opravu hlinikoveho ramu karbonovou tkaninou a epoxidem, kdy menil na TREKovi (fuel 90) hlinikovou trubku zadni vidlice a nahradil ji prave karbonem. Dodnes drzi, spoj je pevny. Pokud by to byl ram po me nehode, nebo po nehode opravdu duverne zname osoby, ktera by mi potvrdila, ze nehoda byla …takova-makova a opravdu by to neohrozilo jine casti ramu, tak bych doma opravil.

        0 0
      • kubad  

        jde spousta věcí, ale když se takhle ptáš tak to asi smysl nemá

        0 0
        • Jakobo  

          Chapu, jenze ziju v zahranici a jakakoliv takova nestandardni oprava je narocna, spis nez financne tak prostredkove, proto je treba to nejprve promyslet, zda to ma smysl a jake mohou byt zrady.

          Na druhou stranu bych ziskal (mozna) slusny ram a dalo by se poskladat prumerne kolo na dojizdeni do prace, mam to 36 km a casu neni nikdy nazbyt. Osazeni predpokladam ± Tiagra, sehnal bych celkem snadno nejakou starsi, zachovalou.

          0 0
      • gargamel  

        Mrkni sem: http://www.sunsetbike.cz/…

        nebo: http://www.sunsetbike.cz/…

        nebo: http://www.sunsetbike.cz/…

        nebo: http://www.sunsetbike.cz/…

        Na těch stránkách toho má ještě mnohem víc.

        0 0
      • Doyle  

        Opravit to jde bez problémů. Napiš p.Hrubému z Brna na mail: rozzocykl@seznam.cz, přilož fotku poničeného rámu a on ti dá cenovou nabídku opravy.

        0 0
    • Jakobo  

      Tezko, nabidka je v zahranici, v Norsku, neni to nic tajneho, inzerat je tady: http://www.finn.no/…algs/annonse?…

      0 0
    • Jakobo  

      Tak diskuzi muzeme uzavrit, ram je prodany. Kazdopadne dik za reakce, aspon nova zkusenost pro priste.

      0 0
    • blisterexist  

      nevíte někdo kdo v okolí zlína provádí opravy karbon rámuů?

      mám naprasklou horní trubku uprostřed, myslím že by to drželo aji bez opravy ale přecejenom bych byl radši kdyby mi to někdo zapatlal pro klid duše, jak to bude vypadat je mi jedno

      0 0
      • kubad  

        kvalitní oprava tě bude stát skoro jak ten rám, takže máš prakticky jedinou šanci si to nějak splácat sám, myslím že na nettu najdeš dost návodů

        0 0
        • blisterexist  

          no, právě sem toho moc nenašel

          0 0
        • blisterexist  

          takhle to nějak vpadá, není to jen ta horní pohledová vrstva?

          0 0
          • mr.antik  

            Ducttape :-)

            0 0
          • kubad  

            tak to nikdo neví, já měl taky podobné stopy na karbonu a po čase cca rok to ruplo durch :-(

            0 0
          • AsiJura  

            To ti z fotky nikdo neřekne, bude tam delaminace, a v kolika vrstvách je nezjistíš, dokud to nerozbrousíš. Máš odemně mail, kdyžtak napiš, domluvíme se.

            0 0
            • blisterexist  

              tady je vidlice, mělo by to být podobné jak rám ne?

              0 0
              • kubad  

                LOL

                0 0
              • AsiJura  

                To už bych klasifikoval jako poškození mimo limit:D Ten rám bych zkontroloval , prootže tam toho poškození může být více, pokud praskla horní trubka.

                0 0
              • jecnak  

                To asi bude nejaka slusna shitka ne? Pells, Cina? Uz jen z toho jak praskla vlakna a jak pribehla delaminace je jasne patrny nekvalitni material a prace. Cimzto nerikam, ze se na tom nedalo jezdit, jen ze se nejspis jedna o neco levnejsiho.

                0 0
                • blisterexist  

                  ty tomu rozumíš?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Par rozstrelenych kousku jsem uz videl (ramy, sedlovky, riditka) a je velky rozdil mezi levnym karbonem a nejakym noname ve strukture prasknuti. Ty lepsi kousky maji jakoby spis rozlepenou strukturu, jednotlive kusy jdou od sebe po vlaknech ci vrstvach. Tohle vypada jako „krehky lom“ z ceho usuzuju, ze nepujde o nic extra. Nepatral jsem, to je nejaka ta Cina?

                    0 0
                    • kubad  

                      jj

                      0 0
                    • blisterexist  

                      ono to první prasklo po vláknech a pak se to přerazilo celá vidla pak byla jakoby měká (jak to nedrželo pohromadě ty pláty) ale to z fotky neuvidíš

                      0 0
      • ZuzicK  

        Já se lekla, že to chceš opravovat a ono fakt že jo. Já bych se po takový ráně bála to znovu zprovoznit, kdo ví co to s tebou udělá, když to rupne na nějakým výmolu ve větší rychlosti :-(

        0 0
        • blisterexist  

          tak většinu energie pobrala snad vidla, jinak po celém rámu jsem žádnou jinou prasklinu nenašel

          0 0
          • kubad  

            :D

            dobrý ftip

            0 0
            • blisterexist  

              tak je naprasklá jen ta horní trubka, to pujde zalepit ne? když to dokola oblepím třeba 3ma vrstvama a pak trochu ošmirgluju aby tam nebyl takový nádor

              0 0
              • kubad  

                dělej jak myslíš, jen s fotek usuzovat nemůžu.

                taky sem si myslel že je rám OK po dřívější mnohem menší nehodě, pak mě najednou při brždění zmizelo přední kolo někde pode mnou

                0 0
                • blisterexist  

                  protože to máš lepené do jakýchsi ošklivých spojek, o spoje se nebojím, bojím se o tu trubku

                  0 0
                  • kubad  

                    se podívej pořádně kde to ruplo ty …

                    0 0
                    • blisterexist  

                      tam kde se koncentrovalo napětí, kdyby udělali postupný přechod…, ale já mám hlavovku celkem dost masivní, a myslím že když tam není prasklina tak by se tam už neměla objevit

                      0 0
                      • kubad  

                        ty radši nemysli, ruplo to v místě kde byla podobná stopa jak máš ty na rámu

                        0 0
                      • McBlacky  

                        zahoď to, podruhý už takovou kliku mít nemusíš…

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    poraď se s nějakým odborníkem co ti na to řekne… z fyz. hlediska je to jasné – vlivem síly F vyvolané nárazem do srnky dochází ke koncentraci napětí v kritických bodech. První je vidlice – ta už to má zasebou a další kritická místa jsou na rámu (ozn. A a B) případně spoj hlavové trubky a rámových trubek (viz kubadovo foto). Každý materiál má paměť na zatížení a ty zatížení se sčítají až dojde k lomu. Teď jen jde o to jak moc je to ovlivněné tou nehodou a jaké zatížení po jakou dobu to ještě vydrží. Přes net se poradit nedá. Dá se to opravit ale nevíš jak jsou na tom jiné místa na rámu.

                    0 0
          • Mr.Dawe  

            Sebevrahu :D

            0 0
          • rasputin  

            To že tam není prasklina neznamená, že není materiál porušený… a časem to nedopadne jako na Kubadově fotce. Já bych si to nechal buď odborně opravit tzn. rozříznout a znovu vykonstruovat trubku, což je vzhledem k ceně rámu neekonomické a nebo bych rám vyměnil. Řešil jsem už opravu zlomeného rámu s p. Hrubým, ale nakonec jsem ho vyměnil.

            0 0
            • JSt  

              presne tak. kdyz koupis fungl novy ram bez praskliny, neznamena to, ze jednou nekde nepraskne. :-D

              0 0
    • blisterexist  

      tak já nevím teda, kde by se to dalo odborně prohlédnout?

      0 0
      • mm  

        velice vstřícní jsou v www.havel-composites.com

        moji sestru pustili minulý rok do provozu, vyráběla si z jejich materiálů sochu

        jeden zaměstnanec si v té době opravoval spodní rámovku na nějaké carbon meridě

        0 0
      • jose  

        wojtku, vím že nebudeš rád, ale takovýhle rám bych neopravoval, když to byl Kubadovo rám, tak to za to stojí – ikdyž cena, což davide?:-)

        Jinak všeobecně ke karbonu, vůbec bych se oprav nebál, ale je vše třeba konzultovat s odborníky. já jsem s p. Hrubým celkem ve spojení a opravoval mi již rám, kliky, ráfky…

        U karbonu to chce také dobrou barvu rámu, nejlépe bílou, tam je vše vidět. Na černým rámu na prasklinu kolikrát ani nepřijdete :-)

        0 0
    • blisterexist  

      tak jsem dneska celý rám podrobně prohlédl a vůbec nic ani praskliny na laku

      a ta horní trubka, tu jsem zkoušel promáčknout a podle odrazu světla jde to místo promáčknout o něco víc jak ostatní místa, tak by nestačilo to jen zalepit?

      0 0
      • Mr.Dawe  

        Dělej, jak myslíš. Je vidět, že to chceš zalepit, tak to zalep. Btw: jak moc jsi se rozbil při tý srážce se srnkou v 70km/h? Jsi musel bý dobitej jak čokl.

        0 0
        • blisterexist  

          tak rozhodnuto, kupuju nový

          ani moc ne, jen domlácený a odřený, po asfaltu jsem jel jen chvilu a pak po krajnici a pak jsem přibrzdil přilbou o sloupek:-)

          teď jen doléčit koleno a bude to ok, už lehce jezdím:-)

          0 0
      • jose  

        jestli jde promáčknout v místě praskliny víc jak ostatní místa na rámu, tak je to ruplé skrz a to bych jen „přelepením“ záplaty nedělal,tím nezamezíš případnému dalšímu praskání. to chce odborný postup! zas neblbni.

        ještě zkus pomačkat z každé strany té praskliny proti sobě a jestli se to opravdku lehce hýbe(i pocitově) je to špatné. pokud je to dobrý karbon opravit to půjde, ale jak píšu výš, vzhledem k ceně rámu a případné opravy(cca 1/3jeho ceny) bych šel raději do nového.

        0 0
    • destr  

      Hodím to sem, třeba se to bude někomu hodit. Praskla mi na „ounajnovi“ horní rámová trubka, protože se Smutným z Brna to bylo na dlouho (bylo to v srpnu), tak mi ho opravoval pan Šafář z Boskovic a bylo to rychlé, vypadá to dobře a bylo to za dost slušnej peníz. Takže kdyby to v budoucnu někdo řešil a spěchal na to, tak můžu doporučit.

      0 0
    • Mark-H14  

      Nevíte někdo zda se dá odřený karbon zaleštit a pak třeba přelakovat bezbarvým lakem? Nebo je to různé a pod vrchní vrstvou už nemusí být stejná struktura jako nahoře? Díky.

      0 0
      • alinceb  

        Napiš TJK, ten má s leštěním karbonu spoustu zkušeností…:) Pokud je karbon odřený jen povrchově, tak stačí vzít jemným smirkem a zastříknou bezbarvým lakem…

        0 0
        • Mark-H14  

          OK. Děkuji. Jde mi o takové povrchové oděrky, jako třeba na řidítkách kolem představce, na sedlovce atd.

          0 0
      • AsiJura  

        jak píše alinceb, lehce zabrousit a stříknout.

        to leštění tomu nepomůže, pokud to dáváš pod lak.

        0 0
    • jatichy1  

      Ahoj, před pár dny jsem se srazil s jiným cyklistou. Nebyla to žádná velká rychlost. Až na pár stehů u viníka se nám nic moc nestalo, ale na spodní rámové trubce jsem našel toto viz foto.

      Co s tím? Počkat co bude dělat, hned opravit. Nebo vyměnit rám, koupit nové kolo? Nějaké doporučení kde opravit?

      0 0
      • mr.garisson  

        Může to být jen prasklina laku, ale jistotu bych v tom neměl. prasklina jde poznat poklepem. Nepoškorený rám jakoby zvoní, místo praskliny tak nějak, jak to popsat, šustí nebo ten zvuk je tlumený. Poklepávám to dycky nehtem, dokonce jsem viděl i nějaké vido od člověka, co to opravuje, jak to poznat, že je to opravdu prasklé. Oprava asi nebude levná, ale opravit to půjde na 100 %. Dá se to i samodoma, když máš na to vybavení.

        0 0
      • kubad  

        typl bych že to je prasklé – kontaktovat firmu co to opravuje a domluvit se na dalším postupu

        0 0
    • Hator  

      Ahoj, poradite mi jestli v okoli Brna nekdo opravuje karbonove ramy? Zatim jsem vse nasel v okoli Prahy. Diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.