Oprava laku na hliníkovém rámu.

36 nepřečtených
  • KuBeNmAn

    Sháním tip na cyklo servis, který se zabývá opravou hlínikových rámů. Jedná se o odloupnutý kus laku na horní rámové trubce horského kola Scott Scale 950 2016. Prosím o každou radu. Děkuji.

    0 0
    • jsflyin  

      Jako dá se to alespoň trochu zamaskovat lakama na nehty, ale to slyšet asi nechceš.. :D Možná bych se koukal i po lakovnách

      0 0
    • scalar  

      Neřešit, jezdit.

      0 0
      • KuBeNmAn  

        O takový komentář nestojím, být to moje kolo, přelepím samolepkou a neřeším estetickou vadu. Bohužel kolo mi neříká pane.

        0 0
        • scalar  

          Tak samozřejmě můžeš místo toho obíhat cykloservisy a lakovny v okolí, ale asi to vyjde nastejno.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Toto by mi taky vadilo, ale nevím o někom, kdo by to dokázal uspokojivě spravit. Sám bych to asi něčím „zatmelil“ a přelepil bych to barevně ladící samolepkou…

      0 0
      • KuBeNmAn  

        Na takovou akci nemám potřebné vybavení, ani zkušenosti, raději bych chtěl vyhledat odbornou opravnu.

        0 0
    • kadlec  

      to ti bezny cyklo neudela

      lakovna, ale myslim, ze ses tim nebudou chtit mrcasit

      0 0
      • Bubaaak  

        Asi budou, ale namíchat barvu, teda barvy, jedna za 300, taklže 600 až 900 (pokud budou mýchat i tu třetí) za barvu. za práci a základovku na hliník si řeknou 800 a čau :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nepotěším Tě, ale když jsem byl s podobnou a na opravu jistě jednodušší vadou v Brně v autolakovně Boss, kde umí pěkně i kola, tak prý že takový kousek kvalitně opravit nejde a jedině udělat nový lak.

      0 0
    • jIrI___  

      Tři roky zpět jsem řešil něco podobného a nenašel jsem lakovnu, který by takový kousek opravila. Vždycky chtěly vybrousit minimálně celou trubku až do oblasti, kde se napojuje na další trubku, kvůli „zamaskování“ přechodu nového a starého laku. Takže nakonec jsem se na to vyprdl a nechal to být. A to nemluvím o tom, že jsem měl jen odštípnutý lak a v tvém případě to vypadá i na lehce promáčklou trubku…

      0 0
    • mr.ricardo  

      Pripojim se k ostatnim, tohle smysluplne neopravis. Obrousit celou horni trubku, zkusit srovnat promacknuti, dotmelit, nalakovat. A nebude to levny ;)

      0 0
    • kubad  

      čekalo by tě komplet lakování rámu – to je nesmysl

      0 0
    • Vilém  

      Ja bych na tom radsi nejezdil, nikdy nevis, kdy se to zborti.

      0 0
      • bochov  

        Najdi někoho kdo lepí plastikove modely a ma airbrusch humbrolama by to slo dělal jsem to ale přesně odstin netrefíš..

        0 0
    • MatS  

      Tak znám jednoho autolakýrníka, co má doma malou autolakovnu a opravuje auta. Dokáže fakt neskutečné věci a za málo peněz. V servisu by chtěli přestříkat celý blatník a on to opravil lokálně tak, že nemáš šanci to okem poznat. A to i metalízu. Několikrát nám spravoval takto i hluboké šrámy, kde jsem myslel, že to je bez šance.

      Jen je to pro tebe dost daleko, v Roztokách u Jilemnice 334.

      0 0
    •  

      Jak už tu pár lidí psalo, ten lak se už z podstaty opravit nedá – je to vypalované a vytvrzované, tzn. z podstaty věci to většinou nejde nijak „napojit“ (ve skutečnosti je několik možností co to může být, ale typicky to sedí pro skoro všechny). Jediný způsob „plnohodnotné opravy“ by byl celé to dát dolů a znova to nalakovat, což za to ekonomicky většinou nikomu nestojí.

      Jde to ale případně – více nebo méně dobře – zamaskovat. Pokud je to hluboké, lze to vytmelit a nabarvit, pokud mělké tak prostě nabarvit. Hodně šikovní lidé to opravdu dokáží trefit tak, že to člověk na první pohled, pokud o tom neví, vůbec nepozná… získat takovou míru zručnosti ale vyžaduje tolik času, že je tyhle lidi mezi firmama které se lakováním apod. zabývají komerčně, moc nenajdete. Plastikový modeláři by byli velmi dobrá volba, ale zpravidla pracují s barvami které nejsou moc odolné vnějším vlivům. Lidé co dělají airbrushe by byli asi lepší, nebo prostě velcí fandové např. do motorek… ale nejsem si tedy zrovna jistý, jestli zdrovna tenhle odstín zelené bude přesně to co podobní lidé budou mít po ruce, nebo z toho co mají schopní namíchat… :)

      Nejsnažší je to ale něčím přelepit, nebo něčím přetáhnout – co oko nevidí, to duši netrápí.

      Pokud s tím neděláte nějaké zběsilosti, jezdit by se na tom mělo dát. Jinak pokud zběsilosti děláte, tak se to většinou naopak bez ohledu na estetiku zpravidla doporučuje okolo obrousit (sundat barvu), aby byl zjevný rozsah poškození a šlo to posoudit. Hliníkové slitiny nějakou omezenou plastickou deformaci umožňují, takže že je to poškozené ještě neznamená, že by se to trhalo. Sníženou únosnost to mít bude tak jako tak, otázkou je o kolik procent a v jak důležitém místě to je – pokud to není v nejvíce namáhaném místě a není to oslabené moc, nemusí to vůbec ničemu vadit, protože bod největší zranitelnosti tak jako tak bude někde jinde a než Vám to povolí na tom ťuklém místě, muselo by to daleko dřív povolit jinde (čímž neříkám, že to tomto konkrétním případě je nebo není ten případ).

      0 0
    • milan.v  

      On ale to kolo potřebuje opravit, protože není jeho…

      0 0
      • Sunshine 29  

        Takže jestli to dobře chápu, tak zprasil cizí kolo a teď to chc zamaskovat? To je pěknej přístup…

        0 0
    • KuBeNmAn  

      Přikládám foto opraveného rámu. Dotyčný má zlaté ruce.

      0 0
    • BlackMC  

      Náhodou někoho takového šikovného v Praze? Cena není problém. Spíš pokud možno perfektní výsledek.

      0 0
    • Slavik  

      Tohle není JENOM odklepnutí laku :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.