Svařený Al rám - jak dlouho vám vydržel?

9 nepřečtených
  • jihra

    Zdar.

    Rupnul mi rám Author A-RH rok tuším 2007, sedlová trubka (viz. foto). Uvažuji, že si ho nechám svařit u lidí, kteří se opravami Al rámů živí. Je zde ale otázka, zda a jak dlouho oprava vydrží. Napište své zkušenosti.

    Stačí stručně napsat:

    **- co to byl za rám (jen HLINÍKOVÉ rámy)

    • kde prasknul
    • jak dlouho svár vydržel než to ruplo vedle sváru znovu (pokud to tedy znovu ruplo)
    • vaše váha
    • jak s tím kolem jezdíte (např. silnice, rekreačně cyklostezky, lehké traily, freeride, downhill atd.)**

    Sešly by se případně i fotky.

    Prostě uděláme takový malý statistický průzkum.

    Dík za příspěvky.

    0 0
    • orm  

      Praskl mne xc full apache scalp a1. Jednou mezi stredem a presmykacem. Zavareno. Pokdruhe to prasklo na sedlove trubce, ale nahore u sedlovky, pod svarem sedlove trubky a horni trubky. Zavareno, ale prasklo to znovu pod tim svarenym svarem. Ram jsem nasledne dal do kontejneru. Za mě bych udělal lépe, kdybych ten rám dal do kontejneru hned. Za ty zkažené dvě sezóny mně to nestálo. V obou případech to prasklo po asi 200km.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Muj prvni full byl starsi hlinikovy Hot-Rock (tusim). Po cca mesici obcasneho jezdeni se mi objevila na kyvce prasklina. Dal jsem to zavarit do svarecskee skoly. Po nasledne opet cca mesici se objevila dalsi. Zase jsem to nechal zavarit ve stejnem miste. Nasledne se mi asi po druhe vyjizdce objevila hned vedle svaru dalsi. Podruhe to pritom prasklo pri jizde sice z kopce ale po normalni lesni ceste, zadne skakani, ani nejake jine vetsi namahani (moje vaha 75kg)

      Koupil jsem si jiny a tenhle vyhodil. Ovsem, bylo to pred cca 15 lety.

      0 0
    • Honzajs  

      Po cca. 10 letech mi praskl full GT idrive v zadní stavbě u patky přehazovačky. zavařeno a za 14 dní praskl v místě sváru štangle a hlavové trubky. takže teď leží v koutě v garáži …

      Mám asi 100kg a takový to domácí ježdění, bez skoků ..

      0 0
    • TJK  

      zalezi na materialu.. pokud je to 6000 tak by se měla po svaření tepelně zpracovat… pokud se to neudělá riziko že to kolem svaru praskne rychle je na místě a jestli to i pak vydrží je jen otázka… spíš bych řekl že ne… jinak pokud tě to bude stát nula nic.. opravit bych to nechal ale počítej s tím že to praskne znovu …

      0 0
    • sr71  

      crossový Apache rám mi praskl po cca 30000km, dolní rámová trubka nahoře hned za svárem s hlavovou trubkou. Po zavaření a cca 1500km prasklina na horní rámové trubce vpředu. Vyhodil jsem a koupil jiný.

      0 0
    • javormartin  

      Praskl mi silniční rám merida na zimáku. Od novoty měl najeto cca 5000, pak jsem na něm já najel v zimě cca 3000 pak praskl. Zavařeno a od té doby ujeto 4000 km a zatím rám drží.Svařen rám + přidaná výztuha. Vážím cca 75–78 kg, dle sezónního období :D Ale na horském kole bych to asi řešil výměnou rámu.

      0 0
    • jihra  

      Tak se nám to tu pomalu sbírá. Koukám, že svaření prasklého rámu není úplně ideální řešení. Materiál rámu je pravděpodobně 6061, takže bez tepelného zpracování po svaření to asi nebude to pravé ořechové. Tudíž se naskýtají 3 možnosti.

      1/ Nový rám. Dá se sehnat, ale nejlevnější za cca 14.000. No to bych si asi rozmyslel.

      2/ Starší rám. Dá se sehnat za cca 5.000, to už je přijatelnější cena, ale pořád je to starý rám s neznámou historií (asi se nikdo nepřizná, že s tím skákal 5m dropy). Takže za týden může rupnout zas a mohl bych dopadnout hůř než jen se zlomenou nohou.

      3/ Authora rozprodat na díly a koupit jiné kolo – a už nějakého bytelnějšího sjezďáka, anžto mne začalo bavit i skákání. Holt za mých mladých let nic takového nebylo. To by asi šlo, k této variantě se docela přikláním. Problém je ale v tom, že na nový stroj jako důchodce velmi pravděpodobně neschrastím dost peněz, tudíž opět bych musel koupit něco staršího. Pokukuju po Specialized Big Hit nebo Demo, dají se koupit za 20–30.000, to bych asi dal dokupy. Proč zrovna tyhle stroje? No koukal jsem po internetu na různé havarované a prasklé rámy (je toho spousta), které rámy se nejvíc lámou a praskají (asi Kona), a Specialized Big Hit jsem nenašel ani jeden a ani Demo. Tudíž asi dost spolehlivé stroje. Ještě bych do výběru zařadil Giant Glory.

      Tož co na můj výběr říkáte? Podotýkám, že vážím s výbavou cca 100 kg a skákání se mi začalo líbit.

      0 0
    • makaltom  

      silniční Merida Road Race 903, praskla po 30k km, utržená řetězová vzpěra v místě u patky

      zavařeno Barešem asi za 400 kč

      najeto dalších 5k km včetně závodů např. Král Šumavy

      kolo o5 prasklo po více jak roce při totální havárce o auto

      nemám tu fotku jak to vypadá po svaření, ale nic strašného, na pohled si toho nejde ani všimnout

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.