• blackboy007

    Dneska jsem měřil jaké mám opotřebení řetězu po na jeti 1800 km a měrka ukázala 0,75 mám měnit řetěz nebo ještě najedu 300–400 km

    • lukas aka mitro  

      0.75 ceno?

    • Mysee  

      No tak o tom tu nikdo určitě ještě nic nenapsal, výměna řetězu je přeci ojedinělá záležitost.

      Počkal bych do 1,0.

      • novas752  

        Záleží na čem, 11 a 12spd řetězy je doporučeno měnit už na 0,5.

        A hlavně měrkou často změříš kulový, mám 3 a každá měří úplně jinak, navíc většina z nich neumí eliminovat neškodnou vůli v rolničkách.

        Daleko lepší je řetěz sundat, vyčistit, pověsit a metrem změřit 100 článků. Řetěz je půl palcový = 12,7mm jeden nový článek rozteč čepů, 100 článků = 127,0cm, 0,5% prodloužení = 127,64cm, zaokrouhleno s jistotou na 127,5cm. Timhle způsobem se změří skoro celej řetěz (s přepočtem na patřičný počet článků se dá měřit skutečně celý) a milimetry jsou snadno čitelné a přesné, narozdíl od nějaké bůh ví jak kalibrované měrky.

        • Bubaaak  

          Ty ses mi smál, když jsem odpovídal na 10 let starý dotaz? :D

        • zdenal8  

          Při 127 cm na běžným metru honit 0,5 mm na zavěšeným řetězu? Tím naměříš asi stejný kulový jako těma tvýma měrkama, kde říkáš, že každá měří jinak. V obou případech přesnost tak nějak stejná.

          • Fredos  

            Sis trošku poplet jednotky ne?

          • novas752  

            Právě že měříš 0,5cm a to už je v pohodě. Mám hřebíček ve futru a od něj dolu nalepenej metr. Pověsim umytej, kouonu na metr, na celym řetězu 112 článků to funkční rozmezí s rezervou vychází okolo 6mm a to vidíš úplně krásně.

    • XCO man  

      Já měním řetězy právě když na měrce „proleze“ těch 0,75. Řetěz potom dojíždím do 1,0 na zimákovi.

    • onuce  

      Často zde padají zmínky o tom, že řetěz se opotřebovává více na malém převodníku, než na velkém, byť třeba v šikmém tahu. Nějak si to nedovedu teoreticky odvodit a fundované vysvětlení jsem nikde nenašel. Není to jen pověra? Děkuji.

      • pepek  

        Děkuji

        • onuce  

          Děkuji. No ale to je mi jasné, že při menším převodníku je řetěz napínán větší silou. Zas ale obíhá pomaleji. Teoreticky bych si myslel, že se více opotřebí větším pohybem, což se děje při větším převodníku.

          • Romancero  

            u většího převodníku, ale také přenáší sílu více zubů-tedy je i řetěz méně zatěžován!

            • onuce  

              Někdo tu psal myslím opak, že jen dva, tři zuby.

              • Romancero  

                hmm..tak příklad…stejný převod -třeba 2:1

                42/ 21 a 22/11 – které převody se dříve opotřebují? jak už bylo napsáno (princip kola na hřídeli. páky..)

                • na kola s menším průměrem (s menším počtem zubů) při zachování stejné délky klik bude působit větší síla
                • na jednu otáčku se dostane do záběru přece u většího průměru kol více zubů-tedy se síla může také rozložit na více zubů (menší tlak na ozubení) – nebo je tato úvaha snad chybná?

                záleží samozřejmě také na materiálu zubů-zda je odolnější spíše na větší tlak nebo na „obrus“ díky větší obvodové rychlosti (ale cyklista není vysokotáčkový pohon, že?

                o tom, že se fyzika okecat nedá s elze dovtípit i zde!

                https://www.czretezy.cz/…_prevodu.pdf

                • Rychlej turista  

                  Podstatnou roli taky bude hrát kruhová výseč, ne jejímž povrchu bude řetěz v tahu. U menší pilky bude ta kruhová výseč (úhel jednoho článku vůči sousednímu) větší a tedy čepy s pouzdry v řetězu se budou otáčet a proto i obrušovat více. Na velkém obvodu toto otáčení a tedy i opotřebení bude menší. Nejvíce se sice články řetězu budou vůči sobě pohybovat na kladkách, ale tam je to víceméně naprázdno, bez působení výraznější síly.

            • Hrabex1  

              Velikost prevodniku urcuje rychlost obehu retezu. Cim vetsi, tim se sila lip rozlozi.

      • novas752  

        Větší páka. Menší převodník má menší poloměr kružnice na kterých zuby leží, tudíž na ten řetěz působí větší moment. A navíc, síla se z převodníku na řetěz přenáší jen na několika málo zubech, řetěz se tak pod většim tahem na malym převodníku více ohýbá, čepy se vybrušují rychleji.

        • onuce  

          Děkuji, ale ohýbání řetězu je stejně největší na kazetě. Ale rozumím, vpředu velká, vzadu také. A je to opotřebení v praxi o tolik větší, jestli primární převodník u 2×10 zvolím 22z místo 36z?

          • novas752  

            Primární převodník 22z je blbost, to je kromě jízdy do většího kopce nepoužitelný.

            • onuce  

              V terénu mi to naopak vyhovuje.

              • jecnak  

                Treba na takove hledani hub z kola pri 22/36 je to uplne ideal. Ne vazne, v Alpach jsem celkem tento prevod vyuzival.

                • onuce  

                  Na 29" kole používám běžně 22/42 a nemusím se kvůli tomu ani štrapácovat do Alp.

                  • jecnak  

                    To verim. Ja treba mam asi fyzicku trochu lepsi jak ty a i tak ten prevod vyuziju/vyuzil jsem. Proste radsi jedu, byt treba je to rychlosti nizsi nez chuze, nez abych tlacil.

                    K tematu: Na zivotnost retezu ma na bajku vetsi vliv blato a voda, nez krizeni. Takze idealni je voskovat a nebo pouzivat Squirt mazani, aby jsi si nevytvarel brusnou pastu. Oboji je tu na foru pekne popsane vcetne vyhod a nevyhod.

                    • onuce  

                      Squirt mazání… Neznám, juknu. Děkuji.

                      • onuce  

                        Squirt lube vypadá dobře, ale na videích z YouTube jej aplikují na řetěz, bez sundávání, jen propláchlý vodou a vyčištěný kartáčkem. To by mě sice velice vyhovovalo, jenže moc nevěřím, že tu brusnou pastu v čepech řetězu nemají.

                        • TK75  

                          Zkusím to

                        • mire  

                          Ale nový řetěz musíš nejdřív odmastit.

                          • onuce  

                            To ano, ale pak již stačí opravdu jen omývat a kartáčovat?

                            • vt  

                              Obcas to asi chce sundat a vycistit poradne ..ale jeste jsem to nedelal :-) Jinak lepeni bordelu na retez je zcela minimalni, tak predpokladam, ze uvnitr to bude take znatelne lepsi nez s olejem.

                            • Mereck  

                              Jak píše vt, občas to stejně chce řetěz sundat a vyprat lépe bez ohledu na to, čím a jak mažete. Samozřejmě to bude záviset na různých proměnných (viz nesčetná vlákna o řetězu a mazivech na b-f) a taky na tom, jak moc lpíte na čistotě Vy.

                              Proč Vám to píšu? Měl jsem z Vašeho příspěvku pocit, že opět hledáte magické řešení typu „koupím produkt XY a už NIKDY nebudu sundavat řetěz.“ Je mi líto, magie není. Jediná možnost, jak už nikdy nesundavat řetěz je, se kola zbavit.

                              Já taky nesundávám řetěz po každé vyjížďce, ale jen občas. Musím ale uznat, že vyčistit řetěz mimo kolo je mi 10× příjemnější, než se s tím pižlat na kole.

                              • onuce  

                                Děkuji. Hledal jsem spíše rozhřešení ohledně jízdy s malým převodníkem.

                              • TK75  

                                Sundávat a prát by mě teda nenapadlo.Normálně utřu hadrem na kole a stříknu silikon olej.Dělám to tak dvakrát týdně.

                                • onuce  

                                  Silikon na řetěz!?! V nezralém mládí jsem nastříkal silikonovým olejem řetěz a ten pak po nějaké době nešel ani ohnout. Tehdy jsem žasl, teď již samozřejmě dávno vím proč.

                                  • TK75  

                                    Tak to teda nevím, normálně funguje a je i celkem čistý.Akorat když koupím nový tak musím odmastit tu jejich lepkavou srajdu. Budu rád za poučení co je špatného na silicon oil

                                    • Mereck  

                                      Silikon je na vidlice. Vyplavuje nečistoty a udržuje gumové stíráky pružné. Řetěz není z gumy. Na řetěz mazivo na řetěz (často s teflonem)

                                      • TK75  

                                        Hm, no já jsem ho používal teď tak rok.Fungoval a nelepil bordel.Objednal jsem si ten Squirt tak uvidím.Ale dík

                                    • onuce  

                                      Není špatný, je specifický. Vydrží ve spárách a vůlích věčně, neodpařuje se, nedegraduje. Veškerý prach a nečistoty absorbuje, čímž nakonec vznikne hustý tmel a dojde k zatuhnutí, zapečení. Tím vůbec nesnižuji jeho mazací vlastnosti mimo veškeré škvíry. Ale zkuste namazat zámek ve dveřích silikonovým olejem…

                                      • TK75  

                                        Děkuji:-)

                                        Tak mám mezery v cyklovzdělání, ale stejně se divím, protože jsem měl řetěz čistý.No ale čistil jsem často, to asi pomohlo

                                      • TK75  

                                        Vot zděs ojetý řetěz

                                  • vt  

                                    Tak to musel byt silikon mixovany se savem ne? :-)

                                  • kejda  

                                    Mistře, asi jste si spletl silikon s jiným silikonem, i ten v dildech jde poměrně lehce ohnout :)

                                    • onuce  

                                      Děkuji za milé oslovení. A jaký silikon, s kterým jsem si silikon spletl, máte na mysli? Použil jsem silikonový olej ve spreji, stejný, jakým jsem ještě donedávna mazal kluzáky vidlice. Vždy vybírám značkový, některé levné obsahují při aplikaci různé přípachy.

                                      • kejda  

                                        Toliko reaguji na Vaše zhodnocení, že silikonem namazaný řetěz nejde ohnout. Musím oponovati, i řetěz, namazaný silikonem, lze při troše dobré vůle, ohnout. Mám bohaté zkušenosti s různými silikony, jak na okna, tak na poprsích či při nestandardním použití na frndu, a všechny se ohýbaly, jak naše vláda…

                                        • onuce  

                                          Jistě, po namazání nějakou dobu vypadá vše skvěle. A zřejmě při opakovaném pečlivém čištění, jak zmiňuje výše také kolega, i trvale. Jenže pokud se řetěz přehnaně neopečovává, tak skutečně postupně silikonový olej absorbuje veškerý prach a nečistoty. Jeho vynikající přilnavost je v tomto případě nepřítel. Přilne k němu vše a lepkavost se jen navyšuje. Až dojde k zhoustnutí a následnému zatuhnutí. Po delší době totálnímu. Ještě jsem takto jednou totálně zapekl zámek. A to jsem si krátce po namazání liboval…

                                          • kejda  

                                            Dejte mi Mistře, chvilku k nadechnutí, nevím zcela, jak adekvátně reagovat :)

                                            • onuce  

                                              Je to jednoduché pane. Stačí si pamatovat, že silikonový olej je perfektní pro veškeré mazání mimo škvíry a spáry, které se pak následně mohou zaplnit, zatuhnout. Tedy ideálním příkladem použití jsou právě ty kluzáky vidlice…

                                              • kejda  

                                                Kluzáky vidlice mažu Brunoxem, a Silkalem tak maximálně pedály a kufry na botách

                                                • onuce  

                                                  Ano, již také jsem přešel na ten deodorant Brunox.

                                                  • TK75  

                                                    Zítra mi přijde Squirt, tak můžem na faux pas se silikonem zapomenout:-) A přece se točí

                                                  • onuce  

                                                    Tak rozhodně prosím pak poreferujte! Děkuji.

                  • kejda  

                    Prosím Tě mistře, co znamená ve tvém slovníku „běžně“?

            • onuce  

              No a tedy opravdu je horší menší převodník, než velký se šikmým tahem? Osobně mi šikmý tah přijde úplně nejhorší, stále se nemohu ztotožnit s tím, že by neměl ničemu vadit, ani že se tím neztrácí část energie.

              • novas752  

                Energie se tím jistě nějaká ztrácí, fyziku nikdo neochčije. Jak moc to má vliv na opotřebení by bylo potřeba laboratorně otestovat, jinak to jsou jen spekulace. Logicky nějakej vliv to mít taky musí ale jak to bude velké v porovnání s vlivem velikosti pastorků a převodníků si netroufám odhadovat.

                • onuce  

                  Moc děkuji za odpověď, tedy je to opravdu spíše dogma, než fyzikálně – mechanický fakt.

                • onuce  

                  V každém případě tedy mohu jezdit intuitivně, to znamená po asfaltu na velkém převodníku. Když do kopce dojde kazeta, shodím na malý a zároveň na kazetě o dva pastorky, čímž mám hned o jeden převod lehčí a ještě mi zbývají dva pastorky do lehka. Tedy deset, plus jedna, plus dva… třináct asfaltových převodů, kdo to na jednoplacce má, že. No a v terénu pak mohu setrvat na malém vpředu, tedy se přesmykem neobtěžuji. A teď i vím, že ani řetěz nějak průkazně nehuntuji.

                  • novas752  

                    13 převodů na jednopřevodníku má například Rotor. :)

                    Jako v terénu jsem na 2×11 jezdil na malé častěji než na asfaltu, ale zdaleka ne jenom na malé. A to jsem na velké neřadil největší jeden až dva pastorky.

                  • Mereck  

                    Vůbec bych si s tím nelámal hlavu. Jezdil bych převody, které potřebují nohy a plíce a nenutil se do nějaké kombinace jen proto, že ušetřím 0.01% životnosti řetězu.

                    To větší vytahání bude opravdu nepatrné, zato ten diskomfort jezdit převod, který mi nesedí, to by mě žralo. Proti pocitu bych šel jedině v případě, že bych chtěl zvýšit svou výkonnost/rychlost a někdo věrohodný by mi poradil použít jiný převod. Jelikož toto nepotřebuji, jezdím jak mi nohy narostly.

                    Ve Vašem případě tuplem neřešit, když jste si k Vánocům nakoupil snad 10 řetězů do foroty.

                    • onuce  

                      Rozumím, děkuji. No jen jsem chtěl vědět, zda to není úplná zhůvěřilost používat malý převodník jako primární v terénu.

                      • Rychlej turista  

                        Je.

                        • onuce  

                          Měl jsem z celé předchozí diskuse právě dojem, že není. Víte, to je výhoda i nevýhoda 2×10, totiž že na každý převodník možno hoblovat celou kazetu. A tak v terénu mám trvale malý jako 1×10. U 3×něco to bylo jiné, tam lehké převody patřily k malému, střední ke střednímu…

                          • novas752  

                            Je to nesmysl, on totiž velký převodník je cca na stejné pozici jako prostřední na trojpile, malý převodník je více na straně velkých pastorků a je určený jen pro pomalou jízdu zejména do kopce.

                      • VladaC  

                        Je. Dřív odděláš nejen řetězy, ale především menší pastorky na kazetě.

                      • novas752  

                        Je, ten systém je postavený tak, že s velkou plackou používáš skoro celou nebo úplně celou kazetu a na malý pastorek jen největších 4–6 pastorků. V praxi na velkou placku jedeš cokoliv rychlejší než cca 12–14km/h, na malou zbývají jen kopce a případně nějaký pomalý rovinky v trávě, bahně…

                        Navíc jízdou na malou placku budeš mít vzadu zařazený menší pastorky, takže se to bude víc opotřebovávat už jen tim.

                        • onuce  

                          No ale zas malý má mnohem lepší řetězovou linku. A v terénu na něj využívám celou kazetu celkem rovnoměrně.

                          • novas752  

                            Má mnohem lepší řetězovou linku pro vrchní polovinu kazety, pro spodní polovinu kazety naopak mnohem horší.

                            • onuce  

                              Já mám malý ideálně proti středu kazety. Je to tak dobře? Děkuji.

                              • TK75  

                                Zajímavé, proti středu kazety mám jednopřevodník­.U dvouprevod­niku mam malou mimo střed

                                • onuce  

                                  Možná proto mě láká malý jako hlavní, když má výbornou linku, na rozdíl od velkého. Ale mám to tak na obou fulících.

                          • VladaC  

                            I kdybys využíval celou kazetu ideálně rovnoměrně, tak stejně ojedeš dřív malé pastorky, prostě proto, že sílu přenášejí přes míň zubů. V reálu na rovině nejvíc ohobluješ zpravidla cca třetí nejmenší, a když ho pak ještě v terénu trápíš výrazně větší silou přenášenou od malého převodníku, tak ho dorazíš o to dřív.

                            • onuce  

                              To zní logicky, děkuji. Ale co ten argument, že sílu přenáší stejně vždy jen pár zubů? Zkusím dohledat, ale odkaz asi na mobilu nevložím.

                              • novas752  

                                Psal jsem to já, sílu resp. kroutící moment z převodníku na tah v řetězu nepřenáší všechny zuby na kterých řetěz leží ale jen část. První dva až tři to určitě nejsou, je jich víc. Kolik přesně záleží na opotřebení jednotlivých částí a na velikosti převodníku (na většim převodníku sílu přenáší zubů více, protože má kružnice menší poloměr).

                                Když si dáš pedál dopředu, postavíš se ke kolu bokem, na pedál stoupneš, a zataháš za řetěz v dolní části převodníku, nebude napnutý ale volný stejně jako mezi převodníkem a ramínkem přehazovačky.

                                • onuce  

                                  Děkuji. Pokud to chápu dobře, tak jádro pudla je v co nejmenším používání malých pastorků na kazetě a tomu přizpůsobit zařazení převodníku? To jsem se nechtěl dozvědět.

                                  • Rychlej turista  

                                    Přesně tak. Při stejném převodu (44×22 – 22×11) s 44 zubou pilou huntuješ řetěz poloviční silou.

                                    • Nydlak  

                                      Řekl bych že síla nebude poloviční ale dána rozdílem poloměrů převodníků.

                                      • Rychlej turista  

                                        Takže jaká bude síla? Ne v řečích, ale číslech :-)

                                        • mire  

                                          Páka je daná poloměrem, a ne obvodem. r = o / 2pi

                                          • mire  

                                            Ale dobrý chyták, 2pi se vykrátí u zůstane F1/F2=o2/o1=22/44

                                        • Nydlak  

                                          https://dspace.vsb.cz/…003_2018.pdf?…

                                          Vše potřebné je možné najít zde.

                                          • Rychlej turista  

                                            Tak už nám konečně prozraď, kolik jsi napočítal, když ne polovičku, jako jsem to spočítal já :-)

                                          • Mart7  

                                            Co to má být? Při rychlosti 30 km/h na MTB mám jet na 95 W??? Nechápu proč dosazuje rychlost kola a sílu na pedálu. Kdyby počítal sílu přivedenou na kolo krát rychlost v m/s a vydělil to účinností převodů, tak je výsledek o dost lepší, ale furt vedle.

                          • Rychlej turista  

                            Křížení řetězu má na jeho opotřebení zanedbatelný vliv. Asi takový, jako jeho usilovné čištění, mazání a vyvařování. Rozhodující je síla, na řetěz působící.

                            • jannk  

                              Jakou silou by clovek asi musel slapat aby meritelne natahl clanky a retez tim prodlouzil…? (kdyz uz teda spinave rolnicky pohybujici se na cepech nemaji na prodlouzeni retezu vliv)

                              • Rychlej turista  

                                Nemám na nějaké ukrutné čištění čas. Jen to občas máznu a na řetězu natočím hodně tisíc km a na kazetě několik desítek tisíc km. Jsem ale známý tím, že tam peru velkou. To je moje mēŕitelná praxe proti tvé neměřitelné teorii.

                                • jecnak  

                                  Ja teda tvoji „meritelnou“ praxi nechci napadat, ale muj mensi vzorek s opravdovym merenim u ruznych jezdcu mi celkem jasne potvrdil, ze voskovani nebo mazani voskovym mazivem ma na retez dost pozitivni vliv. Na presne cislo bych potreboval vetsi vzorek, ale troufam si rict, ze klidne 20% navic to udela. Coz u zatim nejlepsiho retezu dava pres 2000km na silnici.

                                  O tom, ze zapojeni vic zubu do prenosu sily na retezu ma na jeho zivotnost pozitivni vliv se nepru, s tim souhlasim.

                                  • Rychlej turista  

                                    Jak jsem psal, vlivů je tam dost, i těch teoretických. Rozhodující je ale ta síla v tahu, na řetěz působící, která s přehledem přebíjí všechny vlivy ostatní, i v jejich součtu. Co je těch tvých 20% oproti několikanásobku.

                                    Stačí se zeptat výkonnostně slabších jedinců s nadváhou, co tam šmrdlají malou pilu i po rovině, kolik km jim ten řetěz vydrží. Pár set. A to řetěz starostlivě perou, vyvařují, mažou, v terénu moc nejezdí a v blátě už vůbec.

                                    • jecnak  

                                      No jo, ale to jaksi narazis na realne limity jezdce. Nekteri proste velkou jezdit nemuzou. Pokud velkou samozrejme maji. Vetsina modernich MTB ja jen jednu pilu.

                                      To moje mereni se tykalo ciste mazani. Zvyklosti jezdce zustaly. Hazeni hausnumer ti jde velice dobre, ale realne jsi tu popsal jen sve pocity. Navic na modernich kolech vlastne uplne irelevantni.

                                    • kejda  

                                      Ale no tak, už přestaň blouznit. Pár set km???

                                      Že ty budeš zase nějakej závodník, z tepla hospody???

                                      Tohle fakt miluju, tyhle chytráky, podle sebe soudím tebe. Že ty jezdíš jak hňup, za to ostatní nemůžou…

                                      • novas752  

                                        Ale má pravdu, 120kg týpek zruší na cyklostezkách 11spd řetěz vklidu za 700km, zvlášť pokud je to nějaký levnější (pc1110, 1130 apod.).

                                        Já se svými 75kg jsem zrušil 11spd řetěz v terénu za asi 900–1000km (21–24 000m nastoupaných) a to na 2×11, většinu kromě kopců odjetou na velký.

                              • VladaC  
                                • řetěz se měřitelně nenatahuje, prodlužuje se opotřebením – obroušením čepů a jejich pouzder (která jsou obvykle vytvořená jako prolis stěny vnitřního článku)
                                • opotřebení rolniček opravdu nemá na prodloužení řetězu vliv, rolničky u běžného cyklořetězu neobrušují přímo čep, protože se otáčejí kolem vnější strany výše zmíněného prolisu
                                • i kdyby řetěz neměl pouzdra v jakékoli podobě (prolis nebo vlisovaná samostatná trubička) a rolničky se točily přímo na čepu, obrušovaly by ho uprostřed, kde to na prodloužení řetězu taky nemá přímý vliv

                                Výše uvedené není v rozporu s tím, co píše Rychlej turista – větší napnutí zvětšuje opotřebení. O kolik, do jaké míry je to kompenzováno pomalejším oběhem řetězu, jaký má vliv má způsob a četnost mazání, případné čištění atd. – o tom lze vést nekonečné polemiky.

                      • Mart7  

                        Ještě jsem si nevšiml ve vláknu vlivu malého počtu zubů pod cca 17. Mám osobně ozkoušeno, že s nášlapy a plynulým tahem na 10z nebo 11z pastorku je to pěkně znát pulzování, což bude životnost řetězu též zkracovat.

                        • novas752  

                          To bych zkontroloval že máš správně seřízený řazení, mě teda na žádnym z kol nejmenší pastorky nijak nepulzují, ať už mám freeride spd, xc spd, nebo silniční.

                          • Mart7  

                            Napadá mě ještě příčina dosedání řetězu na vymezovací kroužky kazety nebo špatný řetěz? Jinak mé převody dostávají zabrat, rovnal jsem přehazovačku, měnil kladky…

                      • xtonda  

                        Na větším převodníku je díky většímu poloměru delší páka a tedy řetěz je napnut menší silou, to je fyzika ZŠ.

                        Záleží co si představuješ pod používat v terénu jako primární převodník. Já mám 2×10 32–22 / 11–42. S velkým převodníkem jezdím celou kazetu kromě největšího hliníkového pastorku, tedy jakmile mi přestane stačit převod 32/37 dávám malý převodník. S malým převodníkem používám cca levou půlku kazety.

                        Hlavní je ale nestát se otrokem kola, je to nářadí a má sloužit tobě a ne ty jemu. Řaď, jak je ti to pohodlné. Když vidím, že bych musel na přesmykači hned řadit zase zpátky, tak tam na chvíli lupnu 32/42 nebo na 22 jedu malé pastorky. A občas se mi to stane i omylem, když zapomenu, že už mám shozeno na malý, nebo za tmy, když není vidět na indexy.

    • Alhas  

      Řešíte krávoviny, to musí fakt bavit.

      • Velkejtvrdak  

        No za mě to kravina není, minuly rok jsem na novým kole měl 7 řetězů, první paradoxně vydržel nejvíc, různé problémy, buď celkově opotřebený ale i po “jen 400km” samozřejmě zavody a bikeparky ho žerou. Pak třeba se vydam na dirty a na 3 místech ho roztáhnu a než tohle prenytovat tam radši hodim novej jinak kombinace všeho, namazano samozřejmě je, šlapu ty těžký převody ale než tohle měnit radši nechám nějakých 5 a půl ročně za řetězy. Za mě to samý desky… ice těch kotouče ice tech desky… das si poradnej pátek sobotu a neděle v bikeparku a můžeš je hodit do pice protože to nebrzdí…

        • Singlespeed  

          Řetěz stojí už skoro třicet let nominálně stejně, platy se však zvedly x-násobně. Proto dnes řešit řetěz je krávovina. Ojedeš, vyhodíš, dáš nový. Podobně desky.

    • krabica  

      Kluci, už jsem to psal jinde, ale opakování matka moudrosti:

      Teď jsem se bavil s kámošem o dobré výdrži X01 Eagle a ten mi to vyvracel s tím, že se sice moc nevytahá podélně, ale podstatně dřív se vymačká stranově a pak hůř řadí, což by vysvětlovalo, proč ani za boha nemůžu ke konci sezony doladit na 100% řazení… Má to nejen z vlastní zkušenost, ale i od dalších týpků jezdících závodně. Váš názor?

      • kejda  

        Nasraný v rukách. Nic takového za pár sezón se Sram řetězy nedetekuji, ale asi nejezdím dost závodně…jezdím normálně, jako asi 80% osazenstva BF, teda doufám :)

        • krabica  

          Nemám problém naladit řazení, pokud je vše OK, ale teď to prostě nejsem schopen naladit, aby to řadilo v celém rozsahu bez zaváhání nahoru i dolů. Jako ono to funguje na všech převodech, ale je to takové línější, není to jen cvak, cvak… No uvidím, teď nahodím nový řetěz a pokud bude řadit slušně, tak to bude jasné…

          • kejda  

            Anebo se zastav, dáme pulečku a nějak to vyřešíme :)))

            • krabica  

              Půlečka není problém, ale fakt nemám v rukách nasráno… :-) Ono je to seštelované dobře, ale chodí to tak líně, buď nahoru, nebo dolů… Eagle na druhém kole chodí jak víno, kromě pověstného 4. GX pastorku, kdy vrní, a to je prasopes X01/GX/NX…

              • JachymP  

                Máš asi vakl v přehazce dej tam aretaci a zkus s ní hejbnout do stran. A jestli ne tak vyměň lanko.

      • jecnak  

        Mam podobnou zkusenost, ale s razenim mi to neprislo tak dramaticke. Proste jen stranova vule byla velka a v retezu nedrzelo mazivo, tak sel.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse