• kcvalin

    Mám RS reba, jetá 2 sezony cca 5000km – náročný terén + déšť, bahno, servis loni o Vánocích. Včera jsem objevil odřeninu povrchové úpravy kluzné nohy – viz obrázek. Tak mám pár otázek:

    Hraje takováto odřenina významnou roli na funkci vidle?

    Nikdy jsem nemazal vzduchový pistek – co to je a jak se k tomu dostanu, jak moc důležité je ho mazat?

    Má už moje vidle nejlepší léta za sebou? To zn. vydží ještě aspoň jednu sezonu? Má smysl to ještě posílat do servisu?

    Díky za názory

    0 0
    • XC-biker1  

      to nevypadá moc pěkně, asi se ti dostal nějaký bordel na gufera… mazat pístek důležité je, ale v tomdle by ti to stejně nepomohlo, jedině kdyby ti ucházel vzduch

      0 0
    • kubad  

      bohužel tohle je tebou zanedbaná údržba, prach se dostal pod stírák a vydřel nohu, vidlice ještě chvilku sloužit bude, ale bohužel počítej s tím že ji budeš muset vyměnit.

      sezonu určitě nevydrží

      0 0
      • zichis  

        je možná oprava?

        0 0
        • kubad  

          jedině výměna celého vrchu vidlice, ale to bude stát skoro jak ta vidle nová v e-shopech, možní rozleštit, ale to asi moc nepomůže

          0 0
          • lindas  

            Pánové, nepřeháníte to trochu? To se jako ta vidle díky blbýmu odření povrchu zlomí nebo co? Já osobně bych se poučil, začal mazat, a jezdil v klidu dál. Pokud by to nepomohlo, vyměnit stíráky – to snad nebude stát majlant… Ale to je jen takový můj malý skromný proletářský názor ;-)

            0 0
            • marapara  

              Vidlice se nezlomí, ale rozhodně to nebude dělat dobře guferu a nazacím kroužkům v nich. Jedině častěji dělat servis a častěji čistit a mazat.

              0 0
            • kubad  

              no vidlice vidlit bude, ale pokud majitel planuje jezdit na pevne s vaklem, jeho vec

              0 0
            • zichis  

              k tomu co už uvedl Marapara a Kubad (odírání stíráku plus gufera, menší tvrdost základního materiálu nohy) přidám ještě jeden poznatek: v drobých škrábancích a prohlubeninkách odřeného místa se dovnitř do vidle vtahuje pořád víc a víc prachu, ten se zachytává ve vodících pouzdrech, což následně ničí povrch vnitřních nohou vpodstatě po celé jejich délce.

              0 0
    • fíha  

      Takto presne mi vypadala noha, ked sa predrelo oblozenie puzdra a pracovalo to kov o kov. Po vymene to pracovalo dalej, ale tie puzdra uz nechceli moc povolit (ani po 1000km) a prvy odtrh uplna bida, po rozcviceni trochu mensia bida. Ale vcelku funkcne. Taknejak.

      0 0
    • Tidli  

      ak nechces menit cele vnutorne nohy aj s korunkou a stlpikom co asi ani nemusis tak by som na tvojom mieste aspon vymenil mazaci olej a poriadne vycistil gufera kedze je tam zrejme este stale ten bordel co ti to vydral. Ked budes mat vidlu rozobranu tak by som skusil ci je to drsne resp ci tam niesu ryhy, ak hej tak by som ich vybrusil jemnuckym smirglom. A ak ti po vymene oleja nebude tiect alebo nechavat olejove „kruzky“ na vnutornej nohe kludne by som s tym jazdil dalej.

      0 0
      • kubad  

        jezdit s tim pude, ale ty nohy sou hliníkové a ten povrch je tvrdá vrstvička která zabraňuje otěru, to odrané místo se bohužel bude rychlým tempem zvětšovat :-(

        0 0
    • kcvalin  

      Pánové, díky za diskuzi.

      Gufer je ten gumový stírák co můžu vidět bez rozebrání? Nebo co to je?

      Každopádně do Vánoc servis nedostane, tak budu počítat s tím, že umře.

      0 0
      • Wojtek  

        ano, to gumoví s O pružinkou

        a na servis bych se v takovém případě vykašlal, leda kdyby sis to udělal doma, jinak to nemá cenu

        0 0
        • kubad  

          jj a když už i takový Wojtek to dokáže doma rozebrat vyčistit a složit tak to asi není moc složité :D

          0 0
          • jose  

            :D

            0 0
          • Wojtek  

            tjnj, na tom nic není:-), jen nic neztratit:-)

            0 0
            • roud  

              mno ono neni těžký něco rozebrat ale složit to do stavu v jakym to bylo před rozebráním viď ? :O)

              0 0
              • Wojtek  

                tjn,to bývá horší:-D, ale tu F1 sem ještě nekuchal, uvidim co mi povi na reklamačce

                0 0
                • Vilém  

                  Nekuchal? Pokud si dobre pamatuju, tak jedna z prvnich veci co jsi udelal po koupi, byla zes to predelaval na olej? Nebo se pletu?

                  0 0
          • kcvalin  

            Jsem rád, že mě nikdo nesrovnává s Wojtkem… Ale i tak se nad sebou zamyslím a hlavně nad údržbou budoucí vidle.

            0 0
      • jose  

        jj, to je von:-) až ti umře, dej mi vědšt na mail, vzal bych jí na náhradní díly…

        0 0
    • jonti  

      Nevidel bych to tak tragicky. Urcite bych ji ale co najdriv rozebral a vymenil olej, pokud tam jeste nejaky vubec je. Taky bych vymenil stiraky a vsechno pekne namazal. Podle navodu. Toho navodu, kde mas napsane taky servisni intervaly.

      Po okamzitem servisu sezonu jeste urcite prezije, a na zimaku muze slouzit jeste x let.

      0 0
    • Daf  

      Tohle je konečná pro vidlici :) Vydřený kluzný pouzdro. Mě takhle skončily dvě vidlice. Dá se s tím jezdit, ale je znát, že vidlice už nepruží tak hladce. Dříve, či později to potká každou vidlici u které se včas nevymění kluzný pouzdra. Ovšem kdo je mění že ;)

      0 0
      • milan1  

        Příčina tohoto problému není v první řadě v pouzdrech ale ve stírácích a na vině není přímo stírák samotný ale celková údržba a provoz vidlice.

        Zde je často zcela chybně hlásáno, že vidlice jsou bezůdržbové a podobně a tohle je bohužel ukázka, jak to dopadne, když tomu někdo uvěří.

        Příčinou problému je pronikání nečistot přes horní břit stíráku. Nastává v okamžicích deštivých, či blátivých vyjížděk, kdy tento břit odvádí práci v těch nejnáročnějších podmínkách. To, co propustí horní břit se už následně lehce transporuje dovnitř vidlice. Proto je namístě upozornit, že čištění a mazání po každé vyjížďce není výmysl, který se nemusí dodržovat. Právě tyto úkony předcházejí takovýmto problémům.

        V případě, že se jel třeba závod v extrémě blátivých podmínkách je vhodné doporučit okamžité rozebrání a vyčištění uvnitř, protože je předpoklad, že se dovnitř dostaly nečistoty. Ztížený chod vidlice může napovědět ale to už bývá mnohdy pozdě. Zadření nečistot do kluzných pouzder a následný provoz dovoluje potom vzniku až takovýchto jevů, které znamenají konec vidlice.

        Prosím aby toto bylo vnímáno jako protiváha všem těm tvrzením o bezůdržbových vidlicích.

        0 0
        • kubad  

          poprosím ještě o popis toho co se bude dít dál s poškozenou vidlicí, aby bylo všem jasno

          0 0
          • milan1  

            Ty už jsi popsal vše naprosto správně, měkký materiál nohou je odhalena díky zanešeným pouzdrům se vše dále urychluje. Tvrdší vrstva na povrchu dělá hezký břit, který strouhá stíráky a tím otevírá další prostor pro průnik nečistot, tohle pro případ, že by někdo myslel, že výměnou stíráků a pouzder by se vše dalo vyřešit.

            U této vidlice k žádnému úniku vzduchu nedojde protože systém těsní vzduch na vnitřní straně nohou, nikoliv na vnější. Ale je jenom otázkou času, kdy nečistoty uvnitř najdou svojí cestu a odtransportují svojí brusnou kaši ještě dále do systému.

            Konec vidlice bude i přes výměna dílů neodvratný.

            0 0
        • kcvalin  

          Nojono, chybama se člověk učí. Jen mě mrzí, že to je trochu drahá sranda. A přesně jak říkáš – v obchodě, kde jsem to koupil mi řekli, že je to bezúdržbový, jen jednou za čas to poslat do servisu. Takovýto přístup a obecně ústup od gumového nebo neoprénového chrániče, který byl 12let zpátky standartem, mě nutí k doměnce, že i když se výrobci tváří jako že ne, vidlice je spotřební zboží a je třeba to točit, aby byl business.

          To, že mě v krámu neupozornili, považuju spíš za neodbornost.

          Jinak co mi odpovíš na to, že nyní se gumové chrániče nopoužívaj? Vždyť takováhle věc by mi mohla životnost prodloužit?

          0 0
          • kycis  

            Myslis ty gumove harmoniky, pod ktere se pri poradne baheni lazni dostane blato a pak se tam drzi dokud ty prachovky nestahnes a nevycistis to? :-) Takze pri zaneddbavani udrzby je to jeste horsi nez hole nohy + stiraky.

            0 0
            • Paja  

              Tohle je peknej mytus, na Judyne s „harmonikama“ mam najeto pres 50tis.km, rozebiram 1× max. 2× rocne a pod harmonikou zadny „tuny“ bordelu nejsou, nekdy tam malem neni ani co cistit, jezdim i v zime.

              0 0
              • kycis  

                Mam taky vidli jednu vidli s harmonikou, neni to o tom, ze by se tam toho bordelu dostavalo moc, ale ze kdyz uz se tam dostane, dlouho tam vydrzi. Treba takova voda po umyti kola hadici tam je klidne jeste druhej den. Pro me je velka vyhoda holych nohou to, ze bordel vidim, pod harmoniku se musim podivat. Proste mam vedle kola hadrik, a nez vyjedu, nohy otru. Operace na 5 vterin. Stejne tak promaznuti kluzaku je mnohem jednodussi. A presne jak pises, delas servis 1–2× rocne, kdezto on udrzbu zrejme zanedbal. Ale je pravda, ze tohle neni prvni takhle vydrenej RS, ktery vidim, kdezto u jinych znacek jsem se s tim moc nesetkal. Kdyz nepocitam mizici cernou barvu z nohou levnych Suntouru.

                0 0
                • milan1  

                  Mizící barva z ocelových Suntourů je zcela jiný problém, tam je měkký povrchový materiál plnící více funkci vzhledu a ten se může otřít bez vlivu na funkci těsnění. Pod ním zůstane materiál tvrdší, podkladový, tedy samotná ocel. Tam nedochází k výraznějším tvarovým změnám, jako v tomto případě. Tady je tvrdá povrchové vrstva na měkčím materiálu pod a porušení ním vede k výrazným tvarovým změnám a je to neodstranitelné.

                  0 0
                • milan1  

                  A ještě musím upřesnit, je to konkrétní případ lidí zde známých.

                  Mastihuba takhle zlikvidoval na Ukrajině RS a spolu s ním tam ve stejných podmínkách byly i vidlice FOX. Ty nevykazovaly vnější opotřebení, jako v tomto případě ale když se dostaly ke mě, tak vnitřek prozradil podobný osud. Tedy vidlice ve stejných podmínkách a bez servisního zásahu ihned vykazovaly dost podobné výsledky, nezáleželo na značce ale na podmínkách.

                  FOXy měly toto opotřebení skryté pod stíráky ale bylo tam podobné.

                  0 0
                • Paja  

                  Jasne, ale v praxi maloktera i udrzovana soucasna vidlice s holyma vnitrnima nohama tak dlouho vydrzi.

                  Jina vec je, ze jak pise milan1, u vidlic s vyssim zdvihem, ktery pracujou v celym rozsahu, se tam harmonika ani nevejde, ja mam tu Judynu na 80mm, nohy jsou vysunuty na 100mm (zdvih se meni prehozenim spaceru), takze neni problem, aby se tam harmonika vesla, s nastavenim zdvihu na 100mm by to asi bylo horsi, stlacena harmonika ma totiz cca 25mm…

                  0 0
                  • Mamut  

                    Mam Judy s harmonikami nastavenu na 100mm a tazko v pohode. Rozoberam raz za rok a olej byva skoro cisty. Ale je to zalozny/zimny stroj, takze mava najazdene tak 1000, dokym to bol hlavny stroj, tak maval 2–3000. Ale ani vteda som udrzbu nerobil castejsie. Par krat do roka vyhrnut prachovky a vycistit a namazat pod nimi, ale netreba casto. O, co ja by som dal za harmoniky na Recona. Asi si kupim neopreny, posledny vylet v lepivom bahne ma presvedcil, ze po kazdom takom vylete nechcem rozoberat vidlu, tak sa nemozem spolahnut len na stieraky.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Neopreny bych nedaval, shrnuji se a smirgluji pisecek a blato. Ja bych z toho zase nedelal takovou vedu. Ty vidle nejaky ten marast vydrzi, jen je tomu potreba venovat alespon trosku pece…

                      0 0
                      • drtyc  

                        jj. neopreny bych nechal akorat na zimu do slane brecky tam to napacha min skody nez uzitku a potom jeste pokud planujes padat a chces uchranit vnitrni nohy od toho nejhorisho. jinak prach se tam dostane a nasbira a nesvedci tomu, ze se to shrnuje a natahuje a pritom je to primacknuty elasticky na te noze.

                        0 0
                        • Ricci  

                          dostane sa tam nielen prach,moja znicena Reba vdaka neoprenom by vedela rozpravat…

                          0 0
                        • JSt  

                          do soli je neopren imho to nejhorsi, pac nohy vidle pod nim schnou mnohem, mnohem dyl…

                          0 0
                          • drtyc  

                            no uvazuju tak, ze samozrejme po kazdym navratu sundat neopren a ocistit. spis proto, aby se predeslo tomu, ze vydli omejes litrem slany brecky a budes cekat co zatece a co stece.

                            0 0
                          • Mamut  

                            No isteze neopren nasiakava vodu. Takze po jazdeni v mokre zhodit a vysusit. Ale pomohlo by to od lepiveho bahna a prachu.

                            0 0
                      • Mamut  

                        Moj celozivotny nazor na neopreny bol dost zly. Harmoniky su super, pretoze sa nedotykaju samotneho klzaku, takze ak sa aj pod nich nieco dostane, tak to ostane v nejakom zahybe a nevadi. Pod neoprenom to doderie klzak. Ale skade su potom tie nadsene reviews napriklad tu? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                        Mam Recona, bezna udrzba po skoro kazdej jazde + raz za rok rozoberiem, vycistim, vymenim olej… Ale dostal som sa do iloviteho lepiveho bahna v zjazde v dlzke 1km a tu vidlicu to odpisalo (nastastie vratne, ale az po rozobrati). Na konci zjazdu som zretelne citil, ze stratila citlivost a chodi len pri velkych narazoch. Co si nedokazem vysvetlit inak ako tym, ze do nej naliezol bordel. Navyse bahno, ktore pocas toho vyletu zaschlo na klzakoch (dost vysoko – na taky zdvih sa dostanem raz za hodinu, takze sa nezotrelo este za mokra) drzalo tak dobre a malo tak jemne okraje, ze dokazalo drzat nalepene na klzaku aj po zasune pod stierak a naspat. A ten stierak je ako novy. Cela vidla ma najazdene 4–5000 v nijak extremnych podmienkach. Bahnu sa vyhybam ako mozem a brody hlbsie nez po stred radsej nosim.

                        S tym vsetkym si vravim, ze na tom neoprene mozno nieco je.

                        0 0
                        • Ricci  

                          Neopren moze pomoct len ked ho po kazdej jazde zlozis a vsetko vycistis,ja som to nerobil casto a vidla isla papa,zodreta ako od smirglu…

                          0 0
                    • Paja  

                      a jak je to s tema harmonikama, kdyz vidla chodi celejch 10cm? Ty harmoniky se prece tak nezmacknou.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Stara Judyna byla na pouziti harmonik konstruovana, tzn pri maximalnim zdvihu zustava mezi korunkou a spodnima nohama dostatek prostoru na zmacknuti tech manzet.

                        0 0
                        • Paja  

                          to se mi nezda, ja ji mam na 80 mm, nohy jsou vysunuty 100 mm (tj. chodi 80 mm ze 100 vysunutych), zdvih se meni prehozenim spaceru, takze s nastavenim na 100 mm by melo chodit celejch 100 mm ze 100, a pak uz tam prostor pro harmoniky moc nezbyva, kdyz je hodne zmacknu, stejne zabiraji aspon 20 mm.

                          0 0
                          • pepek  

                            Já jsem tam spacery neměl, ale pokud jo, tak vyhozením spacerů se to roztáhne, takže doraz je furt na stejným místě.

                            0 0
                            • Paja  

                              Ty mas Judy SL, ne? Kterej rocnik?

                              0 0
                              • pepek  

                                Nee, já mám XC asi 1999. Myslel jsem ale, že se spacery je to vždy stejný…tak asi ne.

                                0 0
                                • Paja  

                                  Misto Judy XC 1999 byla Judy SL 2000, ale ve zmenach z 1999 na 2000 je i all travel system, takze u judy XC 99 to mozna bylo jinak.

                                  0 0
                          • Ruprt2  

                            Jsi si tím jistý?

                            Já teda zrovna tuto vidlici neznám a necítím se za guru mezi vidlicemi, ale všechny vidlice co jsem kdy viděl, se navyšováním zdvihu zvedali, takže to, že by jejich výška byla stejná a měnil se jenom zdvih se mi nezdá a vlastně to sám tak trochu popíráš, když říkáš, že by se tam harmoniky nevlezli.

                            Ale je možné, že teď budu za hlupáka :)

                            0 0
                            • Paja  

                              Tohle je fotka z Service guidu – zmena zdvihu prehozenim spaceru – mam za to, ze celkova delka bude furt stejna, akorat presunutim bilejch spaceru pod pruziny se bude zkracovat vyuzitej zdvih, mozna si to ale jen blbe predstavuju, tak moc jsem to nikdy rozdelany nemel.

                              0 0
                              • Mamut  

                                Ked si dobre spominam, tak prehadzovanim spacerov „predlzujes“ pozitivnu pruzinu a „skracujes“ negativnu (zvysovanie zdvihu) a naopak (znizovanie). Horny koniec „plunzru“ (teda aspon dufam, ze nazov plunzr sa tyka toho dielu; CS/SK terminologia nie je v tomto pripade idealna) je na tom obrazku reprezentovany nizkym rozsirenym kruzkom na hornom konci negativnej pruziny (tej kratkej). A tento bod je pritom vzdy rovnako vzdialeny od osi kolesa. Takze vidno, ze vnutorne nohy sa pri zvysovani zdvihu vysuvaju a teda je stale miesto na stlacene harmoniky. (Tie 3 obrazky v podstate nie su zarovnane voci sebe (prip. voci ose kolesa, ale su tak, aby sa dali nafotit.)

                                (Ale stale je mozne, ze si spominam zle a nic z toho neplati.)

                                0 0
                                • Paja  

                                  Asi to tak bude, bohuzel jsem to nemel cely rozebrany, tak si to nejak nedovedu predstavit.

                                  Urcite by to potvrdilo, pokud bys mohl u te sve na 100mm zmerit vysunuti vnitrnich noh, pokud se vysunuji, melo by byt cca 120mm.

                                  0 0
                              • Ruprt2  

                                Jak říká Mamut. Teď už jsem přesvědčený, že ti s navýšením zdvihu vyroste.

                                Ostatní vidlice mají ten systém podobný

                                0 0
                          • Vilém  

                            No nevim. Kamos kdysi mel Judy XC, myslim rok 2000 a ta sla s harmonikama na 63/80/100mm. Mel ji na 100 a nedelalo to problemy, teda aspon s harmonikama. Takze ke korunce to chodit nemohlo.

                            0 0
              • RomanH  

                No ja mam na Z3 bez harmonik najeto cca 45tkm a taky zadna znamka opetrebeni kluzaku. Drive jsem ji rozebiral 2× rocne, 1× rocne preventivne menil o-krouzky, ale po 4rech letech nadseni opadlo a veskera udrzba spociva v jedne vymene oleje po 5ti tisich 5km a umyti kola vcetne nastriku stiraku silikonovym olejem skoro po kazde bahnitejsi nebo prasnejsi vyjizdce.

                Tak nevim, jestli to je tim, ze drive to delali trvanlivejsi, nebo je na to soucasnej RS nachylnejsi – podobnou fotku se daval loni Franta…

                0 0
                • Paja  

                  To je taky moznost a nebyla by to prvni vec na kole, ktera pred 10 lety vydrzela podstatne vic…, ten servis tak zhruba vychazi u me je kazdejch 5tis. priblizne 1,5× za sezonu

                  0 0
                • milan1  

                  Kdyby se o vidlici staral, tak, jako ty, tak by nejspíš problém neměl také.

                  Znovu opakuju, škodlivé jsou řeči o bezůdržbovosti.

                  K Marzochám uvedu jeden příklad, jako jediné mají kontrolní mechanismus, která vlastně zabraňuje dojít k uvedenému stavu. Je to netěsnost vzduchu, (pronikání oleje ven), která nastane s poškozením stíráků, nebo nohou. Kdyby tento samovolný kontrolní mechanismus mohl včas upozorňovat i v tomhle případě, tak by k takovým následkům nedošlo.

                  Stačí se podívat do historie, že netěsnost u Marzoch byla řešená již dávno ale málokdo si asi uvědomil, před čím ho to vlastně ochránilo, ta drobná závada, která se projevila vlastně včas.

                  Rozdíl v konstrukcích je dán tím, že těsnící plochou starších Marzoch bývaly vnější nohy,( to u nových již není pravidlem.)Zase je zde výraznější nebezpečí jakéhokoliv sebemenšího poškození povrchu ale to je zase jiný problém.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    nj já ji zaříznul tím že sem ji po ukrajině nechal ladem, ale kolegův fox byl poctivě čištěnej a mazanej po každé vyjížďce a dopadnul stejně. Podle mne je podstatná ta kapsa nad molitanovým kroužkem ve které mohou zůstat hrubší nečistoty a k té se bez rozdělání vidlice stejně nedostaneš.

                    0 0
                    • milan1  

                      Samozřejmě souhlas. Bez rozebrání je to neřešitelné, jakmile je ale jenom podezření, že mohlo dojít k průniku nečistot přes stíráky, měl by každý majitel rozebrat a vyčistit sám. Jakmile už dojde k porušení těsnosti další, jenom jednoduchá údržba nepomůže.

                      Tohle vlákno by mělo být varování a protiváha všem těm řečem o bezůdržbovosti. Mnoha lidem to může ušetřit hodně zklamání. Víš dobře, že o tomhle tématu jsi už sám psal a tady se opakuje to samé. A jak je vidět, zase je to překvapení.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        podle mne jsou nový vidle citlivější na průnik nečistot pod těsnění a břity nejsou tak natěsno jako třeba u MXC air 2002 co jsem měl kdysi. Pak je možný že byla o něco lepší povrchovka a dlouhověká bezúdržbová vidlice je na světě.

                        RomanH má bombra leta,(stará se) ten můj jezdí(bez údržby) dodnes a o nějakým podření nemuže byt řeč.

                        0 0
                        • RomanH  

                          Roman se stara / nestara. To, ze otru nohy, striknu silikon ke stirakum, parkrat zapumpuju a znovu otru nepovazuju za starani. Rozborku ted delam 1× rocne az 1× za dva roky, olej 1× rocne (po 5ti tisicich km).

                          0 0
                        • zichis  

                          taky věřím že se to dá udělat takovým způsobem aby vydržela. Vždyť třeba auta, motorky, atp mají taky tlumiče, zatěsněný ložiska, převody … a vydrží, přestože udělají víc cyklů, přestože se jezdí v dešti, a přestože do nich nikdo po každé vyjížďce neleze…

                          Tak mi to vysvětlete

                          0 0
                          • milan1  

                            A závodní auto vydrží tisíce km?

                            Není vhodné srovnávat s tím, že máme vlastně špičkové sportovní nářadí, které funguje v určitém rozmezí a předem daných podmínek?

                            Nemusíš mít problém a můžeš použít vidlici předimenzovanou ale jestli ti podá stejný výkon, jako to speciální sportovní vybavení přesně na míru o tom s ůspěchem zapochybuju.

                            Stejně jako sportovní auta, tak i ty naše sportovní kousky fungují nejlépe a jsou dimenzovány přesně na určitý rozsah užití a v tomto ohledu dokáží podat ten nejlepší výkon.

                            0 0
                            • zichis  

                              aha, takže já vlastně nemám obyčejnou cestovní hajtru, ale raketu, která byla stvořená jen pro ten jediný slavnostní okamžik na startovací rampě, bez možnosti opakování letu. Že jsem si toho dřív nevšiml, mohl jsem s ní vyhrát nějaký ten závod profíků…

                              0 0
                              • milan1  

                                Jistě si připadáš jako děsný borec, co má přehled a dá to tady najevo.

                                Tak to zkusíme trochu jinak.

                                Ta tvá raketa má řetěz, že ano? A ten řetěz ti vydrží kolik km? A kolikrát za životnost vyžaduje mazání?

                                Naproti tomu řetěz u motorky přenáší neskutečné výkony, není třeba mazat, protože je zatěsněn a vydrží přitom déle.

                                Kdybys použil vlastní uvažování, mohl bys najít spoustu podobných postřehů a mohl sis odpustit shazování sama sebe tady na fóru.

                                0 0
                                • zichis  

                                  Reaguješ nějak podrážděně, něco se tě dotklo? Přehled teda nemám, jinak bych se na nic neptal, a připadám si jako neskutečnej blbec, kterej si pořídí drahou věc v domění že to přece musí vydržet a ono se ukáže že je to dělaný jenom za tím účelem, aby to chvíli dobře jelo a pak si musím koupit další. Njn, za lenost se platí.

                                  0 0
                                  • Ricci  

                                    Zvykaj si,ze u drahych veci je aj drahy servis…

                                    Nikto si nekupuje za posledne peniaze mercedes, aby potom uz nemal na benzin a servis…

                                    0 0
                                    • zichis  

                                      aha, peníze za servis – o to šlo, proto ten Milanův výpad na mě, aniž bych ho já někdy předtím taky tak hnusně urazil. Vždyť já mu svým voláním po větší trvanlivosti komponetů ohrožuju kšefty. No tak promiň Milane, promiň.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Poradím ti zase jedno rozlišení.

                                        Snažím se tady předcházet problémům. Můj zájem by měl být aby bylo vechno doničeno do konce a nkupovalo se stále dále, případně servisovalo.

                                        Podrážděně na tebe reaguju, protože mě připadá, že jen plácáš nesmysly.

                                        0 0
                                    • Pijer  

                                      u nás se říká: kdo má na koně, má i na seno :-)

                                      0 0
                                • vikicek  

                                  „Naproti tomu řetěz u motorky přenáší neskutečné výkony, není třeba mazat, protože je zatěsněn a vydrží přitom déle.“ …

                                  Co je tohle za žvást ?!!!

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Ty budeš mít asi přehled a tak nám tenhle výkřik trochu rozveď.

                                    0 0
                                    • vikicek  

                                      Nevím o jakých motorkách mluvíš, ale řetěz na motorku se samozřejmě mazat musí.

                                      0 0
                                      • PatrikL  

                                        a čo toto http://www.youtube.com/watch…

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          K tomu Nexus a Hammerschmidt a hura mezi stromy.

                                          0 0
                                        • jIrI___  

                                          Na citybike ideální, jinde nepoužitelný systém.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Proc, bude se to zasirat a preskakovat? O pevnost bych se nebal.

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Jak píšeš, nejspíš by se s tím nesmělo jezdit v bahně a tam, kde je možnost, že by se pod řemen dostala větev nebo něco podobného.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Ono, ted mne napada, ze hlavni problem by mohl byt v tom, ze aby ten remen dobre fungoval, musi byt spravne napnuty. Tahani za retez je u odpruzenych bajku vetsi ci mensi problem. Dalsi vec, ze masiny litaj taky za deste, takze preskakovani a prokluzani by tez nemuselo vadit. Kdyz ti skoci vetev do retezu, tka se proste zlomi. v remenu by mohl zustat kousek pod remenem,a le to se muze stat i s vetsi vetvou. V bahne by se asi remen strouhal vice(mekci matros) a mohly by se remenice zasirat. Zasirani a nutnost optimalniho napnuti budou as hlavni duvody nepouzitelnosti.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Nevim, mně přijde hlavní problém dost omezená možnost řadit, což se změní možná tak až s masovym rozšířenim nábojovejch převodovek a pak taky nevim, podle mě se to nebude úplně snadno ohejbat, takže větší ztráty.

                                                  0 0
                                                • jIrI___  

                                                  Větev by mohla řemen i shodit z řemenice, stejně tak větší množství bahna (to by se dalo vyřešit nějakým stylovým karbonovým krytem řemenic :) ) a navíc v tom bahně by řemen mizel před očima.

                                                  0 0
                                                • Vilém  

                                                  Tak na celopera asi tezko. Leda na neco typu Kona Cowan.

                                                  0 0
                                              • RomanH  

                                                No ja Ti nevim, vypada, ze Norco tomu veri…

                                                http://norco.com/…/judan-belt/

                                                Jinak zrovna jsem premyslel o idealnim zimaku na najizdeni kilometru a jako ideal mi prijde toto :

                                                http://norco.com/…drive/ceres/

                                                0 0
                                                • mastihuba  

                                                  na najizdeni kilometru kolo funkční, ale za ten dovětek si di za roh naliskat :)

                                                  0 0
                                                • jIrI___  

                                                  Druhý by se mi taky líbil, na jezdění po městě a s kamarády po cyklostezkách. Tomu prvnímu bych právě v bahně moc nevěřil, ale třeba to ulpívání bahna na řemenu mají nějak pořešené.

                                                  edit: špatně zařazeno, patří pod RomanH

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Ja bych se toho nebal. Na klikach je to derave, blato vypada. Navic predni pila i zadni pastorek ma vodici cela, neco jako rockringy a ty jiste zabrani tomu aby remen spadl. Jako hlavni nevyhodu bych videl specialni konstrukci ramu, abys ten remen moh nasadit.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    jsme to s Jiříkem otestovali, prohlídli a mě se to líbí moc. Tichý, asi i lehký, nemusíš mazat, prý se to jen tak nevytahá. Ta vodící čela to má akorát na jedné straně, ale zase proti sobě, tak to asi nepadá. Já bych to bral hned, na dráhovku :-)

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Mne se to taky moc libi. Porizovat si noveho bika, urcite bych se snazil domluvit si zapujceni na testovaci jizdu.

                                                    0 0
                                        • StuntJ  

                                          Jojo, na to jsem se koukal na veletrhu, zajímavý systém …

                                          0 0
                                        • mates555  

                                          už nevím kam to tady řadit…:-)

                                          tady taky na MTB..v článku je i zmínka o zapůjčení… http://www.bicyclecafe.cz/blog/

                                          0 0
                                      • milan1  

                                        Tak, na základě tohoto svého dojmu, tady na mě vykřikneš, co píšu za žvásty ???

                                        Tak pro objasnění, ta motorka dělá én, én, én a je pryč a víš proč, protože mívá výkony běžně nad 100 kW, no a ty na kole vypotíš běžně tak 250W, tohle je o těch neporovnatelných a neskutečnýách výkonech. No a zatěsnění, které hledáš, to neuvidíš, jedná se o řetězy napohled stejné ale každý čep je těsněn O kroužkem. Přináší to samozřejmě větší odpor a proto tuhle technologii v bikovém světě těžko najdeš. Nech si o tom vyprávět od nějakých starších kamarádů, co už mají řidičák. Přitom se ještě nech poučit o tom, jakou běžnou životnpost má řetěz motocyklový a jakou cyklistický.

                                        Na zkoušku potom v obchodech s motocykly požaduj třeba takovou pračku na řetěz, běžnou to součást cyklistických výbav, do kterých patří taková náročnější údržba zcela běžného cyklistického řetězu.

                                        Když budeš mít všechny tyto informace už tě jistě nepopudí pouhá zmínka v tématu, který nění o řetězech a kde byla jedna poznámka učiněna právě po porovnání výkonnosti a životnosti součástek motocyklu a kola a vyžadovala alespoň tyto minimální informace pro posouzení.

                                        Tohle bylo míněno a tohle byl smysl mého přirovnání, bohužel, to kladlo asi moc velké nároky na znalosti.Ale když ono, chytit se podružnosti a na někoho vystartovat zcela mimo téma, je tak snadné a lákavé že?

                                        První odbočkou od tématu bylo téma životnosti, tohle už je druhý kotrmelec, koho nakonec ještě bude zajímat téma původní?

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          At ma okrouzky, nebo treba Xkrouzky, tak se stejne mazat musi.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Pokusím se to oklikou vrátit k tématu, protože se na na to původní nějak zapomíná v tříštění na zbytečnostech.

                                            Takže zatěsněný řetěz na motocyklu vyžaduje údržbu a lidi, kteří jezdí na kole se tady o to rádi pohádají.

                                            Naproti tomu, když po nich někdo bude požadovat aby mazali kluzáky svých zatěsněných vidlic, tak je to rozhodí, protože oni přeci mají vidlice bezůdržbové.

                                            Je tohle správněji a k tématu?

                                            0 0
                                        • vikicek  

                                          Plácáš kraviny, abys zakryl svůj přehmat. V garáži nám stojí litrová Honda, tudíž si dovoluji říct, že mám s motorkami zkušenosti a proto jsem podotknul, že tvoje ideály o „zatěsněných“ řetězech použitých na motorkách nepotřebující mazání jsou opravdu zcestné. Proto jsem se ohradil .. když s něčím nemáš zkušenosti, tak není dobrý to na nás „zkoušet“, protože někdo jako já se na to může chytnout a ty pak vypadáš jako hlupák :)

                                          Prostě jsi ve svých teoriích udělal chybu, tak si to přiznej a nekopej kolem sebe :D

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Ty si opravdu myslíš, že tohle téma je o mazání řetězu?

                                            Pochopíš konečně, že příklad je příklad, je to vedlejší a rozhodně to neopravňuje někoho, kdo nenapsal k tématu sdamotnému ani čárku aby vyrukoval s urážkou, protože nechápe souvislosti ve kterých je vše užito.

                                            Pro příklad. zřejmě je zcela rovnocené, jak takový jezdec Hayabusy zaklekne k řetězu se sprayem po každé vyjížďce a důkladně ho promaže. Tohle je totiž běžné mazání řetězu u biků a tohle je srovnatelné mazání.

                                            Potom je taky stejná životnost řetězu moto a cyklo, protože jsou zcela porovnatelné, jak do konstrukce, tak do výdrže.

                                            Tohle není zase tak těžké pochopit že.

                                            Ale udělat z toho záminku pro urážky, to je téma jak stvořené pro PRUDIČE.

                                            0 0
                                            • vikicek  

                                              Stačilo napsat „sorry, spletl jsem se“ ;-). Už asi chápu, proč tě moc lidí na fóru nemusí :)

                                              P.S. Žádný urážky si nejsem vědom.

                                              0 0
                                          • Ruprt2  

                                            Nejsi si vědom urážky to si děláš prdel ne?

                                            V inteligentní diskuzi by jsi napsal: „V garáži mi stojí Honda na motorkách jezdím x let a je to tam tak a tak…“

                                            Ale prudič, jak píše Milan napíše:

                                            „Já mám Hondu vole, a něco o tom vím. Ty víš hovno. Vypadáš jako debil. Mluv o tom čemu rozumíš. Tomuto rozumím jenom já. A omluv se nebo to dám na Lamera“

                                            (Volný překlad)

                                            Nechci tě urazit schválně jsem přitvrdil, protože toto je zde častý jev a když se chci něco dozvědět, tak se musím brodit tunama příspěvků, kde si pisatel jenom honí triko.

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Víš, debaty můžou probíhat různě a když probíhá debata mezi lidmi, kteří mají zájem o téma, tak se vždy najde pokračování, které má návaznost a vždy se vše dá držet v jednom směru.

                                              Bohužel, jsou takoví poloznalci a namyšlenci, kteří z útržku informace vytvoří sebe, jako znalce a to jim dá jakési právo chrlit urážky. Není to zde samozřejmě první případ. Hodí se proto dobudoucna vědět, co lze od koho očekávat a tenhle malý medvídek se už předvedl.

                                              Jak by mohla debeta o řetězech pokračovat žádoucím směrem?

                                              Zkusím ukázat třeba takhle. Analogie Řetězu s O kroužky a vidlice se stíráky je totiž velmi zřejmá. Stíráky na vidlici těsní vnitřní prostor, který je mazán samostatně a aplikované mazivo z vnějšku v žádném případě neanhrazuje funkci toho uvnitř, dovnitř do pracovních míst totiž nepronikne. Tohle platí pro vidlici a platí to i pro těsněný řatěz. Mazání o kterém se zde bavíme, tedy ošetřování, má kupodivu naprosto stejný účel, tedy chránit samotné těsnění a vnější netěsněné části.

                                              Protože téma se stáčelo k porovnání životnosti moto a cyklo dílů, bylo by jistě na místě uvést průměrné životnosti řetězů, kdyby měl dotyčný vůbec nějaké zkušenosti. Mohl by jistě uvést i to, že řetěz na moto se například napíná a u biku je tohle autonmaticky prováděno přehazovačkou.

                                              Prostě si myslím, že prostoru kam pokračovat a co nového přinést sám za sebe aby mohl být vnímán jako znalec jde objevit hodně.

                                              Namísto toho tady ale předvede vstup urážejícího a exhibujícího pitomečka, který se cítí být kingem. Na moto zřejmě tolik zkušeností nemá, (nepsal, že jezdí ale že jí mají v garáži) rozhled evidentně chybí a souvislosti s tím, co bylo řečeno a v jakých souvislostech bylo použito mu nedojde ani teď.

                                              0 0
                                              • vikicek  

                                                Dobře, omlouvám se, pokud si myslíš, že jsem to přehnal. Ale vadí mi, že nejsi schopen uznat svojí chybu a místo toho mě začneš poučovat o tom, jak se mám nechat poučit od starších kamarádů, abych se zeptal v motoshopu na pračku řetězu a podobný ptákoviny. Choval ses prostě nadřazeně, tak jsem řek na plnou hubu co si myslím. Nedělej z toho kovbojku.

                                                Vtip je v tom, že kdybys na začátku napsal „Sorry, máš pravdu, sekl jsem se“ radši napíšeš tunu textu takřkajíc o ničem. Abych to uvedl na pravdou míru, já zkušenosti s motorkami mám, osobně mám sice jen malou motorku, ale starám se i o tu velkou, kterou vlastní můj otec.

                                                Vidíš v ostatních „namachrované borce bez znalostí“ jako např. přímo v tomto vláknu Zichise nebo mě a tím se povyšuješ, hraješ si na místního guru a opravdu mi příjde, že se sebe děláš … abych tě neurazil, tak to řeknu tvojí analogií „borce“.

                                                Co myslíš tim, že „rozhled evidentně chybí“? Nebo je to jen zas takové plácnutí, které tě má povyšovat? To by mě fakt zajímalo, zkus to specifikovat :)

                                                0 0
                                                • Krys  

                                                  Problém je, že mnoho ľudí tu nechápe, že milan1 je skutočne guru, u ktorého by sa o údržbe vidlíc dozvedeli skutočne relevantné a užitočné veci. (bez smajla, bez irónie).

                                                  Myslím, že na jeho mieste by sa mi tiež nožík vo vrecku otváral, pri tých rečiach o údržbe vidlíc.

                                                  Pri teóriách o konšpirácii medzi výrobcami vidlíc a autorizovaných servisov, musím fakt krútiť nechápavo hlavou.

                                                  A keď sa to milan1 pokúša vysvetliť, odpoveďou mu je len vytrhávanie z kontextu a vzťahovačnosť.

                                                  Pritom to jasne vysvetlil, že komponenty na športové bicykle musia byť už z princípu „údržbové“. Oproti tomu sa skutočne javia komponenty na motocykel, ako bezúdržbové. Tá reťaz mala byť len príkladom.

                                                  Veď uznaj, bezúdržbová vidlica na bajk by nevážila pol druha kila ani náhodou.

                                                  0 0
                                                  • vikicek  

                                                    Promiň, ale zřejmě ses spletl a reaguješ na někoho jiného. O údržbě vidlic a znalostí pana Milana o vidlicích jsem neřek ani ťuk.

                                                    Jde mi jen o ten jeden přehmat, kdy Milan prostě šlápl vedle a nedokáže to přiznat .. prostě nesmí dopustit aby se před místními shodil a radši to tu zahlcuje teoriemi.. pane bože, chápete mě někdo? :).

                                                    Myslim, že Milan by se skvěle uplatnil v politice, mlžení a mlžení :)

                                                    P.S. Kde přesně jsem řekl, že neexistují pračky na řetěz u motorek? Ano Milane?

                                                    0 0
                                                  • Krys  

                                                    V politike by si sa možno uplatnil ty. Všetci si môžu písať, čo chcú, ty stále trváš na tom, že milan1 „šláp vedle“. To je tvoja fixná idea. To znamená, že vlastne ani nemá cenu sa s tebou baviť ďalej. Keď prestaneš byť skalopevne presvedčený o jedinej pravde, keď prestaneš dokola omieľať to isté a začneš normálne argumentovať, potom by sa dalo ďalej diskutovať na túto „veledôležitú“ té­mu.

                                                    0 0
                                                  • vikicek  

                                                    Mám přestat být přesvědčený o tom, že řetězy na motorku se mazaj? WTF?! .. radši tu končím, už mě to trochu zmáhá :)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Tohle nebudu psát pro tebe ale jako zdůvodnění, že s tebou podobnými nástupci se nedu příště zaobírat skoncuju to s nimi odkazem na tebe.

                                                    Co bylo tvým jediným cílem je jasné a dokonce jsi to krásně popsal. Kolik urážek jsi dle sebe mohl použít je s podivem. Je to zhruba tenhle výčet.

                                                    Co je tohle za žvást ?!!!

                                                    Plácáš kraviny, abys zakryl svůj přehmat.

                                                    není dobrý to na nás „zkoušet“, protože někdo jako já se na to může chytnout a ty pak vypadáš jako hlupák :)

                                                    tak si to přiznej a nekopej kolem sebe :D

                                                    Už asi chápu, proč tě moc lidí na fóru nemusí :) P.S. Žádný urážky si nejsem vědom.

                                                    tak jsem řek na plnou hubu co si myslím. Nedělej z toho kovbojku.

                                                    Nebo je to jen zas takové plácnutí, které tě má povyšovat? To by mě fakt zajímalo, zkus to specifikovat :)

                                                    Stále jsi mlel jenom dokola chyba, chyba, já to znám, já smím tatínkovi mazat motorku, já už o všem vím všechno a já ho tady utřu.

                                                    Přestože jsem ti stále dával příklady praktické a se snahou navázat na téma, tak jsi se nikdy nechytil, protože ti o téma vůbec nešlo a zřejmě i ty znalosti ti výrazně chyběly. Potřeboval jsi prostě hlavně najít provinění a dopředu sis ospravedlnil i slovník, který používáš. Já bych to, co vidím, nazval komplexem malého ratlíka, který v parku štěká na velké psy.

                                                    Popravdě přiznám, neznám intervaly mazání moto řetězů o to ovšem v příkladu nešlo, šlo především o to porvnat odlišnou techniku. Kdyby tobě třeba šlo o téma, řetězů, jak si sám před sebou jistě obhajuješ, mohls porovnat ty praktické zkušenosti kolik který řetěz vydrží, nebo jak rozdílné jsou ty intervaly a životnost. Ani to jsi neudělal, kdys alespoň něco takhle minimálního předvedl vypadalo by to, že tě téma zaujalo a že chceš něco přinést. Takže shrnuto, podtrženo téma samotné to nebylo.

                                                    Já mám zcela jasné představy o tom, jak se liší moto a cyklo technika a přesně v tomhle duchu byla moje poznámka. To, když liješ olej na řetěz ještě neznamená, že mažeš ta nejdůležitější místa. Nejdůležitější je totiž prostor mezi čepem a válečkem řetězu. Právě proto a k tomuto účelu se používá vymývání řetězů pračkami a dříve dokonce vyvařování v oleji a podobné techniky, které budeš těžko znát. Cílem je správně vyčistit a poté namazat právě prostory skryté napohled, tedy prostor čep, váleček. Toto kritické místo je ovšem v řetězu zatěsněném O kroužky dokonale kryt a když bys použil jakékoliv agresivnější čištění, tak mazivo odtud možná vypudíš ale již nikdy nenamažeš jakýmkoliv vnějším zásahem. Rozdíl v technice řetězů, jejich mazání a životnosti, to je to, co jsem pouhou zmínkou připoměl.

                                                    O tomhle byla ta poznámka a ta neměla nikoho znalejšího překvapit. Udělat právě z tohohle drama dokáže jenom neznalec a když v tom pokračuje tak urputně, tak musí být ještě extrémě nechápavý. V celé debatě není vidět jakýkoliv tvůj posun, jakékoliv znalosti, které bys předvedl a tak je zcela jasné, že je nemáš. Tvá kvalifikace jednoznačně pochází z toho, že víš, že liješ olej na řetěz motorky. Co a jak vlastně bylo v souvislostech řečeno nedokážeš pochopit jakýmkoliv vysvětlováním. Pokud je řetěz O kroužkový, tak mažeš vnějšek a je to stejné, jako zde mazat z vnějšku stíráky, nemažeš vnitřek abys věděl.Tohle by bylo společné téma zde směřující k původnímu tématu.

                                                    Vše tohle jsem zde již uvedl ale tys to nazval mlžením. nevím už co napsat k tvé programové nechápavosti.

                                                    Téma souvislosti ve kterých bylo vše uvedeno bylo v odbočce, zdejšího tématu kterou vytvořil ten tvůj Zichis a tys všemu tomu dal korunu.

                                                    Teď už konec a příště s někým podobným raději rázný konec, jak zaflákat rozumný thred s někým podobným, jako ty je zde dostatečným varování.

                                                    0 0
                                                • milan1  

                                                  Budeš se divit ale právě ta pračka na řetěz i pro motorku existuje a teď bych měl ve tvém duchu vykřikovat, jaké tady meleš nesmysly a jak bys měl vše odvolat. A že meleš žvásty, abych použil tvůj slovník. Právě tohle je cesta nikam!

                                                  Tohle je přístup nesmyslný, který nikam nevede a který jsi bohužel zvolil ty.

                                                  Já, odpovídal argumenty a snažil se vytěžit něco pro téma samotné. Ovšem ono vůbec takhle nesmyslně obhajovat zcela základní věci a nepodstatné mě přijde zcela zbytečné plkání o ničem. Dovedu si představit debatu s kýmkoliv znalým, která něco přinese, s tebou se jen energie vypařila a výsledkem je nic.

                                                  Stvořil jsi zde z prdu kuličku asi tak něco na úrovni, jako v když v debatě o počasí vystartuješ na někoho, že neví, co jsou stupně celsia. Asi tak se má tohle celé objasňování k tématu samotnému.

                                                  Nejhorší je, že si se o nic kladného ani nesnažil získat a právě to je až příliš vidět.

                                                  Přehled, který si myslíš, že nejde poznat jde lehce odhalit z vyjadřování a z toho, jak aktivně přistoupíš k tématu, co z něho vydoluješ kladného a ne tím, jak začneš vykřikovat nesmyslná obvinění a téma posuneš urážkami do roviny hádek.

                                                  Když napíšeš cokoliv kladného, co má smysl a sám za sebe uděláš si jméno daleko lépe než tím, co jsi předvedl mě.

                                                  0 0
                                            • jose  

                                              ježíš, už toho nechte, to je tedy zase vlákno…Pravda, Milan má i pro mě zvláštní vyjadřování a neznalý člověk si jeho příspěvky musí několikrát přečíst, ale když to udělá, tak ten OBSAH co chtěl básník říci, tam najde. A sprosté slova tady začal používat někdo jiny…:D

                                              0 0
                          • kubad  

                            heh udělat taková vidlice samzřejmě jde, ale osobně bych nechtěl jezdit na vidlci s odtrhem 30–50kg které díky perfektímu zatěsnění není možné dostat snížit, vidlice bude taky výrazně těžší a tohle jsou požadavky které prostě zatím nejde skloubit

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Těžší být nemusí, jen ten odtrh bude ještě o malinko větší – pevná :-)

                              0 0
                            • Greyhound  

                              …nebo pokud stačí 8cm zdvihu tak použít klasickej headshok, do toho se jen tak nějakej bordel nedostane a lehkej i citlivej je slušně. S lefty už tak dobré zkušenosti bohužel nemám.

                              0 0
                            • Richi  

                              To teda nevím, pár deka navíc za solidní povrchovou úpravu by určitě nikoho neposralo.

                              0 0
                              • DaSnail  

                                čo je solídna povrchová úprava na hliník? tvrdý elox?

                                0 0
                              • kubad  

                                Na hlinik asi tezko co lepsiho nacpes aby to nestalo kopec penezi

                                navic si srovnej tvrdost pisku prachu adalsich sracek s cimkoli jinym

                                problem neni v tvrdost,ale dokazat ten bordel udrzet

                                mimo treci plochy jd problem pokud nechces necitlivou vidlici

                                0 0
                          • ememem  

                            to je velmi jednoduche, u bikov je vsetko robene zo znacnym povedal bych ze az prevazujucim zretelom na hmotnost, skratka cely vyrobok je obrovsky kompromis hmotnost/funkcnos­t/vydrz. u motoriek a aut sa mozes pokojne vyprdnut na to ci to kvoli silnejsej tesniacej gume, vacsim loziskam, silnejsim pruzinam a pod. bude cele o 1.5kg tazsie.

                            0 0
                            • kubad  

                              jj souhlas taky u motorky a auta se jedná o jiné zatížení kde nebude vadit výraznější odpor těsnení

                              0 0
                              • drtyc  

                                a proto mi naprosto nevadi jezdit kolo co vazi 20kg, ale aby tomu odpovidala zivotnost (coz neodpovida)

                                0 0
            • Vilém  

              U harmonik se to nestane. O neoprenech si myslim, to cos popisoval.

              0 0
          • milan1  

            Tohle je téma, které se tady probíralo taky mnohokrát a stále to nějak žije svým podivným životem a opakuje se někde přečtené. Nestačí tedy tohle stále opakované aby už byla konečná?

            Copak je tak složité podívat se na vidlici na konci zdvihu, kam asi až dobíhá? 5 mm před korunku v tomhle konkrétním příkladě. Zná někdo nějakou harmonbiku, která běhá v rozsahu více než 100 mm a přitom se stačí poskládat na konečných 5 mm a přitom všem ještě neovlivní chod.

            No a k těm užíváním harmonik dříve, že dříve neexistovaly vydřené nohy díky harmonikám je také mýtus.

            Harmonika kryjící stíráky má výhodu v tom, že zabrání přímému kontaktu bahna ale když se bude provozovat v bordelu dostatečně dlouho a bez čištění, tak je třeba upozornit, že nečistoty tam zachycené dokonají dílo zkázy velice důkladně a ve skrytu.

            0 0
            • Pijer  

              Ještě tak možná ta harmonika trochu pomůže při pádu kola – když kluzák narazí na kámen. Třeba se prosekne, ale vryp do kluzáku se buď neudělá nebo je menší. To je asi také jediné plus harmonik.

              0 0
            • milan1  

              Ještě musím doplnit k tomu tématu harmonik.

              Harmonika byla těsněna na obou koncích ale sama o sobě musela dýchat, byl tam a vždy je nutný otvor.

              Přednost v bahením prostředí je teda jasná ale stačí si představit prostředí plné prachu, kde nám harmonika stále „dýchá“ a nasává nečistoty, které ukládá v prostoru nad stírákem, zásoba nečistot je tak zaručena a držena stále na tom nejkritičtějším mís­tě.

              0 0
              • Mamut  

                Mam porovnanie: 8 rokov jazdene harmoniky na Judy 2000 a 3 roky Recon bez nich. A o zasobach necistot a ukladani prachu mam zasadne opacny nazor podlozeny vlastnou opakovanou skusenostou. Otvory na harmonike mam otocene dovonka. Tam kde na povrchu gumy vidno, ze v tych miestach sa usadzuje minimum prachu.

                Ked odchipim stierak na Recone (kde by uz mali byt „moderne ukrutne dobre stieraky oproti tym zastaralym z roku 2000“), a prebehnem ho z vnutonej strany spickou stahovacej pasky aby som dostal bordel z vnutornej strany britu, tak mnozstvo, ktore nabieram na Recone za 2 dni odpoveda tomu, ktore nazbieram na krytej Judy za rok. Asi tolko k zasobam prachu na najkritickejsom mieste.

                0 0
    • d  

      Jak stahujete a natahujete v domácích podmínkách gufera?

      Dle „Bushing services guide“ by stáhnutí neměl být problém, prostě se vypáčí širokým šroubovákem. Jde to v pohodě? A co natahování? V dokumentaci na to používají spec. narážedlo. Je nutné?

      0 0
    • zdich  

      Trohu jsi mně s tou fotkou vystrašil. Mám rebu,najeto cca 8000km.Předtím byla na testovacim kole takže taky něco najela.Bez ůdržby. Občas otřu a stříknu olej. Bez znamek opotřebení.jsem zvědav jak dlouho jěště vydrží.

      0 0
      • kcvalin  

        Jo, přesně takhle jsem se o ní taky staral. Ale jak jsem zmínil na začátku – jezdím s tím v hodně těžkých podmínkách.

        0 0
    • Pebe  

      zlatá pevná vidle :-)

      0 0
      • Paja  

        rikal jsem si, kdo to sem napise prvni;D

        0 0
      • drtyc  

        me prijde spis stribrno-bila, ale jo pevna z toho casem treba taky bude ;-)

        0 0
    • Zdyn  

      Tak tady je par fotek, na kterych je videt, jak jsou vidlice bezudrzbove a s cim jsou lidi schopni jezdit do posledni chvile.

      0 0
      • JakeF  

        Hehe, při rozborce Gily jsem seškrabával takový černý sra*ky z tlumící patrony šmirglem, vypadalo to podobně jako 3. a 5. obrázek, akorát toho byla větší vrstva… Naštěstí na Gile nejde moc co pokazit a co jsem tu čet na fóru, tak mi běhá na Gilu pořád nádherně :-).

        0 0
      • Jenda  

        jo jo spousta lidi razi teorii ze dokud to funguje tak se do toho nesrat – takova Jane (nevim co to ted ma za nick) a jeji prorezlej sid by mohli vypravet :-)

        0 0
        • drtyc  

          spousta lidi nema vybaveni a nebo nahradni vymenny dily dostupny o dva bloky ve meste dal, takze jezdi do umrtveni, protoze pokud by dodrzovali servis, tak by je to stalo vic nez koupit novou.

          0 0
          • milan1  

            Jeden ze skvělých rádců, zakladatel vlákna by ti měl poděkovat.

            Díky takovýmhle dopadl tak, jak je vidět.

            0 0
            • ememem  

              lenze ono to tak (s miernym pritiahnutim za vlasy) bohuzial pomaly aj je. samozrejme plati cim drahsia tym je vyhodnejsie servisovat. davat to ako radu sice asi neni moc pekne ale pokial to niekto robit nevie, nechce, nema kde atd. tak je asi fakt vyhodnejsie ju zmrtvit a kupit po troch rokoch novu. jak bude pri tom chodit je vec druha. napr. na RS je doporuceny interval na odstranenie vonkajsich noh, kontrolu tesnenia a puzdier a vymenu oleja tusimze 25 resp. 50hod. co keby si chcel byt dosledny resp. obcas das nejaky blatovy zavod znamena ze to mozes robit pomaly kazdy mesiac. a pokial nebyvas vo vacsom meste to si ju musis odmontovat, zabalit, odniest na postu prip. do najblizsieho autoriz. servisu, zobrat naspat a namontovat. ono je to docela opruz aj vo vacsom meste nie to na dedine. nehovoriac o tom ze na slovensku trebars na RS neni jediny (!!!) servis mimo ofic. dovozcu, ak je v zaruke tak to inde robit odmietaju (co docela chapem) takze to mas hore dole vzdy tak na tri tyzdne. takze sa to bud naucis a ked treba spravis si zakladnu udrzbu/rozobra­tie/zlozenie doma (co je bohuzial aj moj pripad) ale musim povedat ze ma to ani najmenej nebavi ba priam otravuje alebo sa zmieris s tym ze ju servisujes zo vsetkymi dosledkami (chod, zivotnost) raz za rok po sezone.

              0 0
              • Jenda  

                viz muj prispevek nize – pokud nekdo jezdi hodne holt si musi rozhodnout jestli bude casto bez vidle neco se ten zakladni servis nauci sam. Je to asi stejne narocnej ukon jako vymenit treba razeni. Kdyby ta vidle vydrzela 3 roky tak je to jeste v pohode ale takhle ji muzes dojebat klidne za 2 mesice a to jsou pak ***** drahy kilometry.

                0 0
                • mastihuba  

                  to byl loni můj případ. Na jaře sem ji měl u Milana a všecko OK, pak blátivej výlet na ukrajinu, tuším červen červenec cca 350km a z toho polovina po asfaltu. (koupání kola v řece každej den).

                  Servis jsem chtěl nechat po sezoně a zbytečně sem odepsal vidli.

                  0 0
                • ememem  

                  pokud nekdo jezdi hodne holt si musi rozhodnout jestli bude casto bez vidle neco se ten zakladni servis nauci sam – ved som napisal to iste, ja len ze mne sa to az tak uplne v poriadku nezda. a ucit sa to na 2 mesacnej vidle za 12 a viac litrov (co bol moj pripad) tiez neni bohvie co.

                  vies, ty si mozno volaky mechanik, pripadne si zrucny, mas garaz, dielnu a povedzme ze si to uz par krat robil tak mas ten grif ale zdaleka nie kazdy kto hoc aj vela bikuje ho mat musi. a vela veci ktore ked robis/vidis prvy krt tak nevies ze co.

                  napr. ja – z nudze som to zacal rozoberat prvy krat v zivote podla navodu. vypustite vdzuch. vyprskol z toho aj volaky olej. dobre, zle, normalne, problem ???

                  ideme dalej vysrobujete srobik, jeden, druhy, vezmete gumove kladivko a poklepete po ventilku. dobre.

                  klep-nic. klep-nic.

                  co vcul, malo by to uz ist alebo udrem silnejsie? nedodrbem to? atd. atd.

                  to mas asi jak ked programator cosi vysvetluje beznemu userovi, jednemu sa zda ze sa bavi s martanom a druhemu ze s tupcom.

                  0 0
                  • milan1  

                    Zase je třeba rozlišovat. Kdo nejezdí blátivé a vodní extrémy, tak ten se nemusí vůbec zabývat nějakým přehnaným servisem. Dodržovaný předpis o vnějším čištění a mazání kluzáků je postačující a když je vidlice po sezóně odeslána do servisu, ten dokáže posoudit, že jeho zásah a provoz v obdobných podmínkách vydrží další rok. O tomhle je servisování a běžný provoz.

                    zde se ale nebavíme o běžném užívání a tohle mělo své důsledky.

                    ¨Varování stále platí pro extrémní užívání a pro konkrétní případ, kdy může, dokonce po jedné vyjížďce být nastartován podobný problém.

                    Je to o vlastním rozlišování a tohle je problém především ve zkušenosti a správně předávaným informacím.

                    0 0
              • milan1  

                Jsi jeden z mála, který ví a dobře zná, jak vypadají předpisy výrobců, tady a i jinde na diskuzi jsem byl vysmíván neznalými, kteří se strefovali do přesně stejných mých předpisů pro údržbu.

                Předpis musí vycházet z toho, že je základní informací o tom, jak o vidlici pečovat i když je provozována náročným způsobem. Jsou dokonce i drastičtější předpisy o servisu.

                Máme tady několik rovin k řešení. Právnickou, na kterou se odvolává mnoho lidí sem píšících a právě pro ní jsou nastaveny ty nejtvrdší podmínky servisních intervalů. U Marzocchi např se nehneš bez oficiálního servisu po 25ti hodinách a FOX končí se zárukou na těsnost po třech měsících. Tohle jsou důsledky a zřejmě zkušenosti z právnické velmoci USA.

                Zde je často praktikována zlatá střední cesta. Pokud je vstřícný přístup obou stran řeší se vše i nad rámec daných záručních podmínek. Příklady se zde mohou krásně najít.

                Tady na stránkách ale můžeme a předpokládám, že i řešíme zcela jiný přístup a to je cesta, jak vhdonými radami předcházíme problémům. Rady typu bezůdržbovost a podobné nesmysly považuju za nesmírně škodlivé.

                Rozpis toho, co přináší problémy a jak je řešit naopak za velmi účelné. Servis a rady v tomto rozsahu bych popsal asi takto.

                Přimazávání pístku vzduchu, nutné pro dobrý chod a vhodné, není však nebezpečné, netěsnost se projeví sama a nemá tak drastické následky. Nástroje . Klíč na horní zátku, případně ventilek a pumpička spolu s olejem.

                Další minimální servisní zásah, je čištění nohou a mazání. Bez diskuzí zabraňuje zde předloženému případu. Ohroženo je pouze extrémními podmínkami a pokud k nim dojde je třeba varovat a to důrazně, hrozí takovéto poškození.

                Varování, hlídat chod vidlice a obzvlášť po nějakém blátivém extrému udělat důkladnou vnitřní očistu. Zvládne každý. Imbus a hadr má k dispozici snad každý. Žádné důkladnější rozebírání vidlice netřeba, při sundání spodních nohou se nemusí rozebírat celá vidlice.

                O těchto krocích by měly být rady zde a skutečné zkušenosti aby to takhle nedopadalo. Nejvíc mě vadí, že přesně tohle se zde probíralo již vícekrát a hádavci zujímali stanoviska, jakože toho není u vidlic dražších třeba. Je to teřba, nebo budou další a další s podivem získávat zkušenosti na vlastní kůži.

                0 0
                • drtyc  

                  jsem zvadav, jak budes dokazovat tech 25 hodin provozu pokud zakaznik bude tvrdit, ze to mel zaparkovany v garazi a po roce a pul to byl jednou projet a kilak od baraku se mu tohle stalo a bude tvrdit, ze tam bude asi vyrobni vada ;-)

                  0 0
                • ememem  

                  az po to ze „sundat spodne nohy“ uplny suhlas. potialto fakt udrzbu musi zvladnut kazdy kedze je to na urovni vymeny baterky v radiu alebo namazania retaze. s tym stahovanim noh uz je to podla mna trocha nad ramec, to uz zdaleka namusi zvladnut kazdy a je podla mna dost neseriozne od vyrobcov toto od zakaznika vyzadovat resp. posielat ho s tym v ramci „beznej koncovej udrzby“ do autorizovaneho servisu. jestli je to naozaj tivialny bezny ukon ktory navyse treba robit castejsie/pra­videlne/podla potreby a je fakt tak trivialny ze ho moze kazdy zvladnut a nic sa pri tom neda pokazit tak nech na tuto operaciu daju vynimku zo zaruky a mozu ju robit aj pocas zarucnej doby v bars jakom servise. sorry ale na jednej strane „je to bezna prevadzkova udrzba, ved je to uplne easy“ a na druhej „iba autorizovnay servis inak prijdes o zaruku“ a mat pri tom ako u nas iba jeden priamo u dovozcu(nieviem ci napr. fox v cechach neni to iste) mi nepripada byt moc seriozne. nehovoriac o tom ze prave z tohoto dovodu to v sinych ervisoch robit odmietaju, maximalne to odmontuju a poslu do autorizovaneho/do­vozcovi.

                  0 0
          • Jenda  

            na to doma rikam „ale ****“ na sundani vnejsich nohou RS potrebujes akorat imbusy a tusim ze 10 klic – investice asi 50kc, flaska tlumicovyho oleje co stejne musis lejt i na vzduchovej pistek bo jinak ta vidle funguje na hovno – 300 kc a potrebujes pumpicku bez ktery se stejne neobejdes. Takze nemel blbosti o drahym vybaveni, zakladni udrzbu zvladne kazdej i v domacich podminkach, trva to max hodinu, ani nemusis sundavat vidli z kola.

            0 0
            • drtyc  

              kde si vycetl drahy vybaveni? uklidni se.

              0 0
              • Jenda  

                ja jsem celkem klidnej ale jestli nekdo nema doma sadu imbusu a stranovej klic 10 tak neverim ze jezdi na kole – z tvyho to vyznelo jak kdyby na rozborku vidle – resp. sundani vnejsich nohou coz je to o cem se tu celou dobu bavime, bylo potreba buh vi co a clovek musel bejt buh vi jak sikovnej. Na udrzbu nepotrebujes zadny nahradni dily kdome novyho oleje.

                0 0
                • jIrI___  

                  Kleště na segerovky nepotřebuješ? Jen se ptám, nerýpu :)

                  0 0
                  • milan1  

                    Nepotřebuješ, na demontáž spodních nohou netřeba.

                    0 0
                  • Jenda  

                    ne na sundani nohou ne, fakt je to uplne jednoduchy, pokud chces rozebrat vnitrek vidle pak ano

                    0 0
                    • drtyc  

                      nevim. rs neznam. jednu co mam potrebuje nejaky koniny, ktery v obchode, kde sem ji bral nemeli – extra klic a extra superdlouhy imbus (jo je to rst a jo je to zimak+kolo na jezdeni do kramu pro jogurty ;-). druhou aktualni sem jeste nezkoumal, ale dik za pripomenuti, ale bydlet nekde v horni dolni a delat v dolni horni a nechat si vsechno posilat nebo kvuli tomu nekam posilat a nebo snad i to kolo nekam vozit, tak bych to rst proste ciste z praktickych duvodu jezdil do umrtveni.

                      0 0
                      • Jenda  

                        tak pokud se bavis o elastomerovy RST za 2–3kkc s ocelovejma vnitrnima nohama a funkci nijakou jiz z vyroby tak ver ze o tom v tomto vlakne rec neni. Mimochodem kdyz nechas v ty vidli vnitrnosti (vzduch nebo predpnutou pruzinu) tak ten spodni sroub co si jinak musis pridrzet pres vnitrek tim dlouhym imbusem vetsinou povolis. A nevim co sem porad motas horni dolni – posta je skoro vsude a i do mesta se clovek obcas dostane:-)

                        0 0
          • MlokCZ  

            To je nesmysl. Možná to bude platit pro vidlici do 2tis. Kč. Ta ale nebude pořádně fungovat ani nová, takže tam je to fuk.

            Pokud se jedná třeba o Rebu, řekněme o nejlevnější SL variantu koupenou třeba i jako OEM kolem 8–9tis. Kč, tak se servis rozhodně vyplatí.

            Když nemáš servis poblíž v místě bydliště, není nic jednoduššího než poslat poštou.

            Na RS vidlice není problém sehnat servis do 500Kč, řekněme s poštovným kolem 650Kč.

            A když někdo najede hodně km za sezonu v extrémních podmínkách a bude potřebovat servisovat často, tak řekněme, že zaplatí 3× servis za rok, tedy 2tis. Kč za servis.

            Když se na něj vykašle, tak po tom roce tu vidlici vyhodí (když to bude takový extrém hodně km + extrémní podmínky).

            Tedy jezdit vidlici než odejde bez servisu je naprostý nesmysl.

            Nehledě na to, že bez toho servisu bude v těch extrémních podmínkách už po pár měsících chodit zcela mizerně, takže ani ten rok nebude dobře fungovat.

            A ani u Foxu to není o moc horší. Pořizovací částka za Foxku bude o něco vyšší, takže o trošku vyšší cena servisu se zase stále vyplatí. Tady myslím servis třeba v Bikelive, kde to bude pod 1000Kč i pro Foxku. Na záruku servisováním za šílené prachy u Švece si nemá smysl hrát, stejně pak v praxi záruka není na téměř žádnou běžnou závadu.

            0 0
            • kycis  

              Kdyz uz jsme u toho, nevis kde v okoli Plzne umi zaservisovat Foxinu, pripadne i tlumic vlastnimi silami (bez preposlani do Pisku)?

              0 0
              • MlokCZ  

                U tlumiče pouze vzduchovou část asi zvládne kde kdo, tlumící část nevim o nikom kromě Bikelive (asi ještě v ČR pár servisů to zvládne taky, ale moc jich nebude).

                Vidlice zvládne asi o něco více servisů, ale konkrétně netuším. Já mám všechny vidlice upravené (takže servis u Milana) a všechny tlumiče taky (takže servis v TF tuned).

                0 0
          • jIrI___  

            Tak tak. Když si vezmu, že mám vidlici 4 tis., dával bych ji každoročně do servisu a vyměnili by na ní i to, co výměnu ještě nepotřebuje, tak za takové 3 roky jsem na ceně vidlice. Pak bych ji, dejme tomu, vyměnil. V podstatě jsem vyhodil 3–4 tis Kč za servis zbytečně, protože nepochybuju o tom, že by 3 roky fungovala i bez servisu a pak bych mohl koupit novou vidlici o ty 3–4 tis. lepší.

            0 0
      • lindas  

        No ty voe! Jdu si koupit pevnou vidli, na tohle nemám nervy ;-)

        0 0
    • Ricci  

      Podobne som dopadol s obomi odretymi nohami u mojej Reby Team,minulu zimu som na nohy dal tie neoprenove tzv. „ochranne“ navleky a vacsiu chujovinu som urobit nemohol… Dostal sa tam aj tak bordel,ktory postupne zbrusil obe nohy skor,kym som na to prisiel:-(

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Na jaký zdvih je nastavená?Možná by pomohlo dát jí na 80 a vyměnit gufero,jestli tam jsou nějaké vrypy-vyleštit,třeba by se tím prodloužilo umírání:).Samoz­řejmě kompletní očista a výměna oleje.A předpokládá to nepoškozené futra.

      0 0
      • kcvalin  

        Nastavena je asi na 100mm. Nic s tim delat nebudu, protoze nemam zadny naradi (asi se mi budete smat, ale nemam ani pumpicku na tu vidli). Potom, co vsechno jsem si tu precet si myslim, ze s tim jeste do Vanoc preziju a pak koupim bud cele kolo, nebo par dilu vcetne vidlice.

        0 0
    • kcvalin  

      Milan nekolikrat zminil, ze jsem zanedbal udrzbu. Budu malinko oponovat – Nohy jsem utiral snad pred kazdou vyjizdkou a mazal jsem je = stirak tak kazdou druhou vyjizdku. Ovsem pravdou je, ze jsem nikdy nebyl vevnitr – jen jednou jsem to poslal na pravidelny servis. Z cehoz plyne ponauceni, ze je treba to po extremni projizdce rozebrat a vycistit zevnitr.

      Ja jsem to nikdy nedelal, ani na to nemam naradi, proto mi to prijde jako nadramec bezne udrzby. Nicmene tuhle znicenou vidli pouziju na to, abych se to na ni naucil. Vidle mi takhle vydrzela rok a pul a mel jsem s ni spoustu zabavy – rozhodne nelituju vyhozenych penez. Pro zajimavost jsem ted zhruba spocital kolik jsem dal/dam za retezy, kliky a kazety do doby, nez budu menit vidli a vyslo mi to zhruba na 8000kc – coz se blizi cene vidle.

      0 0
      • mastihuba  

        utírání a mazání noh je jen půlka cesty a podle mne to neni ten zásadní problém proč se nohy takto vydřou. Problém je vtom že nad molitanama, který jsou ve stírácích je takovej žlábek ve kterym se chytá drobnej bordel a ten když se naplní, tak tu nohu systematicky hobluke. Ten dyž se průběžně čistí tak podle mne k tomuto odření nedojde.

        0 0
        • RomanH  

          Docela bych tomu i veril, Milan to bude vedet presne. U starych (nevim, jak u novych) Marun pripadny bordel propada pres stiraky do olejove lazne a klesa dolu ke spodnimu tesneni, ktere obcas nekomu zacne prosakovat. Jen malo co ulpi na vnitrnich futrech (alespon ja jsem tam nikdy zadnej usazenej kaminek nenasel). Docela by me zajimalo, jak je na tom ted takova Magura. Pristi rok asi budu asi dilema Fox F100 x Magura MD100.

          0 0
          • goofy  

            Mno co muzu pozorovat z Marun, tak ten horni brit mi naopak bordel dostal vzdy mimo vnitrni nohy (teda nikdy ho tam nebylo tak extremne moc) a dovnitr uz se toho moc (prakticky nic) nedostalo..

            0 0
            • RomanH  

              Jo, to souhlas, ale kdyz uz se neco dostalo dovnitr, nezachytilo se to hned pod stirakem (alespon mne ne).

              0 0
              • mastihuba  

                de vo to že foxy se hoblují stejně jak RS akorát je to zezačátku skovaný, takže problém bude podobnej akorát o dva cm směrem dolů. Vydřenejch RS sem viděl dost, foxy mám v nejbližším okolí dva a všechny maruny starší sedmi let jsou ok. Někde se stala chyba. :)

                0 0
                • RomanH  

                  Nedobre se na to divas, veverko :-) Ja mam pocit, ze o to vyrobcum jde. Rozhodne nemam stiraky natesno, vidle chodi hladce, vsak vis (na te Marathonce teda tesnejsi jsou, tam je to nechtene SPV…).

                  To Milan, Mlok ci ostatni, co ji pripadne mate : jak je na tom ta Magura ?

                  0 0
                • goofy  

                  Ono to je tim, jak uz tu psal milan.. U Marzoch to muselo drzet vzduch (ikdyz treba nebyly vzduchove, vzdycky se v tom otevrenem okruhu ten tlak udelal), zatimco v te konstruckci oddeleneho mazani, uz to musi prakticky zadrzovat jenom binec, ktery se chce dostat dovnitr.. Timpadem nemusi zas tak extremne privirat, a snizi se tak i odpory.. Akorat to pak clovek musi hlidat a cistit..

                  0 0
                  • RomanH  

                    U te Magury by to melo fungovat podobne, ne ?

                    0 0
                    • goofy  

                      Nevim. U Magury jsem krapet sracen. Nikdy jsem se o ni moc nezajimal, ale pokud tam ma otevrenou lazen, tak to bude ala Marzocchi

                      0 0
                      • scret  

                        svoji Maguru jsem jeste rozebranou nemel, ale pocitam ze to bude hodne podobny znackam Manitou, Fox atd.

                        0 0
                        • goofy  

                          Takze je tam taky oddelene mazani, jo?

                          0 0
                          • scret  

                            to je snad dneska uz ve vsech vidlich ne? marzoky to maji uz par let minimalne taky, nebo se pletu?

                            0 0
                            • goofy  

                              Jo jo.. Marzochy uz taky.. Ja jenom, ze se RomanH nademnou ptal, ze to tam funguje podobna, tak jsem bral kompletni otevrenou lazen… Proto jsem se prave nevedel. Jinak R-ka asi budou u Marzoch jeste otevrene, ne? Zavrene jsou snad az TST patrony si myslim.

                              0 0
                              • RomanH  

                                Dival jsem se na strankach Magury na vysku oleje. Do leve nohy 5ml, do prave 60ml (Durin, Menja 100mm). No a na spodek nohou do kazde 2.5ml. Takze stejne jak u novejsich Marun.

                                A co se tyce udrzby, tak citovano z manualu :

                                Každý měsíc kontrolujte prostor pod pryžovými stěrkami nečistot a v případě potřeby jej očistěte. Stěrky

                                sejměte opatrně šroubovákem, očistěte prostor pod nimi a znovu je mírným tlakem vraťte na místo.

                                Vidlice vyžaduje občasnou údržbu kvůli olejovému mazání. Tuto údržbu stačí provádět jednou ročně.

                                Pokud používáte vidlici k závodním účelům, je nutné údržbu provádět častěji.

                                0 0
                                • scret  

                                  olejove mazani maji dnes vsechny lepsi vidle…

                                  rozdil je ale jak to tam je udelane, bud otevrena olej.lazen jako kdysi u Marzok, zaroven to tlumilo a mazalo, nebo dnes jiz v 99% uzivane olejove mazani oddelene od tlumeni… tzn. mezi vnejsima a vnitrnima nohama je male mnozstvi oleje pro mazani… tlumici olej je zavreny v nektere z vnitr.nohou…

                                  0 0
              • milan1  

                Už jsem to tady psal jednou.

                Marzocchi těsní vzduch a nebo alespoň dodatečnou vzduchovou pružinu na stěně kluzáků. Jakékoliv poškození se projeví tím, že je znát únik oleje. Poškození kluzáků a nebo stíráků je takhle včas signalizovány. Kdyby existoval nějaký včasný stop pro podobné vnikání dovnitř u jiných konstrukcí, tak by zřejmě nedocházelo k takovým problémům, jako zde.

                Druhou záležitostí jsou zase samotné povrchové tvrzené vrdtvy. Je možné, že jsou náchylnější k otěru, s tím se nedá nic dělat a chce to prostě více hlídat.

                Povrchová ochrana je znatelně odlišná tím, že u Marzoch se mnohdy projeví každé drobnější ťuknutí odražením, nebo spíš proražením vrstvy místně. RS a FOX tohle nemají nikdy tak zřetelné.

                0 0
                • RomanH  

                  Jde o to, ze nemam vzduch, ale pruzinu. I kdyz mi je jasne, ze i tak by to teklo. Jde o to, ze netece, proste se to tam hned tak nedostane. Bud mam stesti ci nejezdim v takovych extremnich podminkach, ale to si nemyslim (a evidentne nejsem jediny). Kdyz uz zacala nekomu v mem okoli prosakovat pruzinova Marzocchi, slo to spodem.

                  Jinak souhlas s Tebou, je potreba se o to starat. Taky nemam rad ve vecech bordel a snazim se to jakz-takz udrzovat, ale rozhodne nerozebiram vidlici po kazde bahnitejsi vyjizdce. Tady vypada, ze to bude u RS ci Foxky nutne, mozna uvidim pristi rok pri prvni rozborce.

                  0 0
    • Dalas  

      když už je tady todle téma: používáte některý z těchto olejů na výměnu ve vidli? http://www.axitsport.cz/index.php… který se hodí nejlépe na Rebu sl?

      0 0
    • Mr.Duck  

      Když už tu mluvíte o opotřebení, byl sem naprosto rozhodnutej pro epicon, ale čim dýl jezdim, tim strmější kopce a větší polety. Taky občas znatelně zaprasený a nedoskočený žejo, bo sem lama a neumim to. Takže si řikám, že nakonec nějak extra nepotřebuju super žehlení, ale spíš aby to vydrželo zprasený doskoky a podobný záležitosti.

      Otázkou teda je, jestli je znatelnej rozdíl ve výdrži mezi Epiconem a Duro DJ ? Že je o půl kila těžší, nemá moc možností seřízení a podobně je mě vcelku jasný, ale radši s tim budu žít než abych zničil epicon až to zapíchnu před dopad ňákym přísnym Heiníkem .

      0 0
      • Jenda  

        DJ neber, radsi duro FR a nebo pokud ti zalezi na vaze RST Storm Air – ty Milan docela chvali a je fakt ze jsou krasne lehoucky a v realu vypadaj dost dobre. Epicon je supr vidle ale ma svy limity a ted co jsem se projel na lyrikovy 2step tak ty limity jsem hned poznal :-)

        0 0
        • Mr.Duck  

          No FR nebo Storm by se mi líbily, ale sem dost limitovanej, jak píšu níž, mám tam V brzdy a XC rám, takže zdvih tak do 120 a kolíky na brzdy na moc vidlích pro takový určení neni, takže výběr je značně omezenej :-(

          0 0
        • Mr.Duck  

          Netuší někdo náhodou, jestli se u Duro FR20 dá změnit zdvih?

          0 0
          • goofy  

            Pokud se nepletu, tak jedine zkracenim pruziny

            0 0
            • Mr.Duck  

              No, tak kdyby šlo o zkrácení(klidně výměnu) pružiny tak je to v cajku, dík ;) Na webu suntouru je schéma jenom 08, a tam sem toho moc nevykoukal :-( Asi zkusim zas po delší době otravovat Milana, ten by to moh vědět určitě :)

              0 0
              • goofy  

                Na webu urcite nic neni, protoze to neni standartni procedura..

                0 0
                • Mr.Duck  

                  To je mě jasný, ale na některejch těhle schématech you vidět spacery na změnu zdvihu, což ale u Duro neni ten případ :-(

                  0 0
                  • goofy  

                    Rpotoze tam to jde snizit jedine riznutim pruzin.. Kazda vidle jde snizit, ale vratit to zpet uz je krapanek problem :-)

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Jo chápu :-) Ale tak, vzhledem k tomu, že se ta vidle prodává na 100 i 160ti mm, tak jestli je to jak řikáš, tak bych čekal že ty pružiny pudou někde sehnat. Tak jako tak, nejdřív musim vyměnit přední kolo a brzdy, takže mám času dost na to abych si to 100% ujasnil :)

                      0 0
      • krtex  

        „větší polety“ – to bych už spíš pouvažoval o přechodu na 20mm osu..

        .. nic proti upínákům ; – )

        A pak jetý Durolux – někde jsem ho zahlédl snad za 3,5k? nevím nechcu kecat..

        KTX@

        0 0
        • Mr.Duck  

          Do 20mm osy bych šel, ale chci šetřit na celý kolo ráže asi jako Reign X. Přejít na pevnou osu na mym současnym kole by znamenalo přechod na kotouče(20mm osa+čepy na V na vidlici sem nikde nenašel), no už bych byl cenově trochu jinde, a cena přestavby XC kola na FR by docela narostla(zustalo by asi jenom zadní kolo a šaltr+smyk), tak do toho nechci moc investovat a pak koupit celej stroj.

          0 0
          • krtex  

            OK, tak pak ještě možno staršího RUXe.

            KTX@

            0 0
          • Jenda  

            nevim co mas za vidli ted ale pokud mas HT XC ram a chces neco na FR tak se uplne vyser na jakoukoli dalsi investici do stavajiciho kola a nejak to pretrp nez nasetris na to co chces. Takhle akorat nesmyslne vyhodis dalsich x tis ktery ti budou pak chybet.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo, to si taky řikám, ale teď mám XCM, co si budem vykládat, na XC je jak pevná, ale kdykoliv tam pošlu na skoku heiníka(často :-( ), tak mi to celkem i ulehčí se svejma 8cm :P Nicméně po jedný sezóně jí roste docela vakl, a to sem sotva začal odlepovat kola od země :-) A myslim že min. 30k na jetej sjezďák budu šetřit tak 2 roky, a nemyslim že to XCM vydrží. Sice už jí neposílám na doraz tak často, ale dostává kapky :-o

              0 0
              • Jenda  

                popravde jestli jses na tom s penezma nevalne spis nez sjezdaka bych asi volil pevnej FR – na skocich se aspon naucis cisteji a hlavne nebudes brecet nad udrzbou – jak je tu psano nekde vyse – kdyz chces kone musis koukat aby ti zbylo i na seno a jetej sjezdak za 30 muze bejt kasicka do ktery budes akorat sypat a nic z toho. Takhle si muzes koupit bud cely kolo nebo to zacit preskladavat z tvyho XC HT.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No je mi jasný, že to nebude jentak. Řikám si, že jestli do tý doby nevydrží rám (krmim ho hrozně), tak koupim Monster HT, a nějak se to přestaví. Ale ve výsledku by to taky byla slušná pálka, mě až tak nejde o fulla, ale jak řikám, měnit postupně se dost dobře nedá, protože pořádná vidlice s sebou nese pevnou osu a kotouče, a hned sem na minimálně třetině ceny jetýho kola. No a vlastně, s brzdama dou páky, a když nový páky, tak z 8 na 9speed, a už toho moc nezbejvá.

                  0 0
                  • goofy  

                    To by ses divil…

                    Jsou dve cesty jak k tomu jit. 1. je, ze koupis ram (trebas Norco Manik novy za cca 5000, starsi levneji), vidli zatim nechas takovou jaka je, dale predstavec riditka… Mas zaklad. Dale koupis vidli (nemusi byt nova, ze jo). Treba takovy starsi Rux odvede hodne peknou praci a nemusis menit hned i kola.. Pokud chces na pevnou osu muzes tazit vymenit predni a postupne menit az co se rozsype.. Prechod na 9spd? Nejaky duvo? Jediny rozumny nevidim.. Ono pevnak ti do zacatku stejne poslouzi lip nez nejaky full. Jinde se zaklady techniky nenaucis.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Mno asi si to eště jednou projdu, ale těch 5000 za rám (koukal sem že monster se na bazaru najde i za ±3, na jiný ht sem moc nekoukal), vlajdy ± 500, představec 400, no a i kdybych nechal XCM, tak myslim že nevydrží moc dlouho, a kdybych sehnal jetej durolux za těch 3–4k(namátkově koukám,že to je asi reálný, příp. sou tam 888my kolem 5–6), a to už by s sebou neslo min. nábu a brzdy.

                      Co se 9spd týče, to jednoduše proto, že mám páky a řazení pohromadě, takže bych musel kupovat řazení, no a kazeta bude mít něco najeto, takže už je prakticky jedno, jestli jí koupim hned s řazenim(který budu muset koupit tak jako tak), nebo pozdějc, to je konec konců jedna z levnějších položek.

                      Jinak HT já se nebránim, ale zas mám takovou představu, že to bude šetrnější k zadnímu ráfku, když krmim koně nebo mrvim bunny hop a podobně. Ale nechám si poradit, já tak jako pročítám kolem co a jak, abych pak měl jasno až budou lóve, na přestavbě mě láká to, že bych moh začít hned třeba zjara, zatimco na fulla bych asi docela chvíli šetřil.

                      0 0
                      • Jenda  

                        hele nabu muzes poresit nejakym novatecem za 1000 co je jak na rychloupinak tak na 20 osu. Zadni rafek rozstrelis kdyz se to budes ucita jak na pevnaku tak na fulu – tedy kup neco levnyho. Razeni – na FR fakt 9 nepotrebujes, na to ze to stejne nekde ulomis bohate staci 8 alivio, tim i kazetu koupis za par slupek. zadni kolo muzes enchat jak je dokud ho nedojebej, tedy jedina investice na zacatek je cca 10kkc ram, vidle, rodla, predstavec (ten klidne jetej). Pak nejaky brzdy – pokud bude mit navarky na vecka tak klidne nejdriv kotouc jenom dopredu a to se 2kkc da sehnat solidni. No a tak 2 litry vrazis do predniho kola. Takze za max nejakejch 15 mas velmi slusnej zaklad. Pokud si koupis jetuho sjezdaka za 30 tak tech 15 do toho v klidu muzes vrazit behem prvniho roku ze vsechny servisy a kdyz ti rupne kyvka nebo neco podobnyho tak mas po hehe uplne :-(

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Neměl bys link na tu nábu? Já myslel že ty co uměj 9/20mm sou jenom ve stylu hope za 2,5+k :-) Že 9speed nepotřebuju je mi jasný, ani na XC mi nijak nechybí, ale když bych musel měnit řazení při přechodu na hydry, tak výměna kazety možná bude stejně potřeba protože je jetá :-)

                          Jinak levnej ráfek už mám, vzadu vozim Remerx Jumbo, a zajíždim ho hroznejma koněma, za 450 to neni nic zlýho to je mě jasný :-)

                          No zkusim si to eště jednou projít, asi se nechám zlomit :-)

                          0 0
                          • Vilém  

                            Treba tu, ji maji.

                            0 0
                          • Vilém  

                            Nebo

                            0 0
                          • Jenda  

                            http://www.koloshop.cz/…aboj–2-v-1/

                            s tim razenim jde spis o to ze aliviovy funguje celkem solidne a stoji 400 http://www.koloshop.cz/…adici-packy/

                            stejne tak 8 kazeta je daleko levnejsi nez 9 takze pokud netouzis nutne po 9 prevodech tak jsou to na kolo jaky chces stavet vyhozeny penize. A hlavne kdyz to razeni ukopnes tak ty 400 porad bolej o neco min nez 700 za deore atd atd

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              no dobrá, asi se do toho pustim. Chtěl sem měnit vidlici jako první, ale s tim by bylo asi dost komplikací, tak prostě pořídim tu nábu, do vánoc snad zmáknu brzdu aspoň na předek a řazení, a na jaře bych moh přehodit vidli, do léta rám a pak už se jenom naučit jezdit :-)

                              0 0
                              • krtex  

                                Jak vidím ty komponenty co linkoval Vilém a Jenda tak jsem sem mohl dát rovnou foto svého hopsabajku :D

                                .. rozuměj jsou to rozumné rady :)

                                PS: Jumba vozím taky ale měl jsem je za 350,–

                                KTX@

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  No asi po příští vejplatě něco z toho objednám a s chutí na věc :-)

                                  Jenom mám teď nový dilema, jestli nenakoupit nejdřív chrániče. Sice bych asi vypadal jak magor co jezdí na XC kole těžce obrněnej, ale zas se nechám lehce vyhecovat na hrozný hovadiny, tak nevim co dřív :-/

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    kolo!! kosti srostou :)

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      No, já si taky řikám, a z toho kola je taky věčí radost žejo, ale zas pak na něj smutně koukat se sádrou bo sem ***** něco zalít blbě a neměl chrániče taky neni ideální vyhlídka…

                                      0 0
                                      • Jenda  

                                        hlavne kdyz pak jses na marodnim a vis ze kazdej den te stoji tu retez, tu razeni… :-(

                                        0 0
    • siafu  

      taky nohy xD

      RS Sid Team 04 – ani nevím, v jakým je stavu po rozebrání a opětovném složení, ale měla by ležet v krabici pod postelí, na zimu asi bude muset znovu na kolo, když není pevná, která letos ani taky nebude :D

      0 0
      • siafu  

        ještě jedno foto :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak na tom bych se už bál-pokud ten špendlík jde skrz.

          0 0
          • Vilém  

            Ano ta vidlice je durch dirava:( sul dokaze divy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nooo, ja takhle, coby maly parchant, vystrikal ve sklepe vodni hasicak a tatovi to komplet sezralo blatniky, rafky a spice na kole do prace:DD

              0 0
      • pustipav  

        mam sid wc 03, to stejne.. teda az na tu diru skrz, tak daleko jeste nejsem.. zatim funguje ok. Rozebrana byla letos, tj po 6 letech, ve vnitr byly sracky, ale fungovala ok .)

        0 0
        • Jenda  

          myslim ze pokud mas dojem ze fungovala OK tak nemas tuseni jak ma odpruzena vidlice fungovat :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.