Opakovany defekt na silnicni dusi

28 nepřečtených
  • Egesi

    Zdar,

    hledám nějakou radu, co s duší na silničce, asi po 5ty za sebou mám defekt. Měnil jsem už několik duší za nový (těma to není), vložky do ráfku a samozřejmě důkladně kontroloval ráfek i plášť. Mám to vždycky asi cvaklý, je to na vnitřním obvodu duše, u díry na niple. Poslední defekt ale už fakt nechápu, mám tam novou festovní vložku schvalbe, řádně širokou, nechápu jak se to může procvaknout přes vložku?

    Žádný smítko nebo otřep nebo něco tam nikde není, všechno je perfektní, kontroloval jsem několikrát.

    Duše vozím většinou Conti Ligth, pláště mám šířku 23 S4000. Foukám vysokej tlak – 120 PSI.

    Jezdil jsem takhle několik let bez defektu, teď jsem píchl před pár týdny a od té doby to nedokážu dát dokupy, aby to vydrželo víc jak pár km…

    fakt už nevim, co s tím??

    0 0
    • 123J  

      Ahoj,

      pokud je to u díry pro niple, vadu hledej tam. Sundej pásku a koukni zda tam není nějaký otřep nebo důlek. Těžko radit na dálku, nezůstala ti třeba duše pod patkou pláště? Nebo foukáš příliš vysoké tlaky.

      0 0
    • mr.nikdo  

      A menil jsi i plast anebo mas nekolik let ten stejny?

      0 0
      • Egesi  

        Plášť jsem měnil před pár měsíci, ale dlouho nic a v pohodě

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nasazuješ s mírně natlakovanou duší? Pak je dobrý ještě napůl natlakovaný nasazený plášť „prohmatat“ (odtlačit od ráfku postupně po celém obvodu), aby se eliminovala případná skříplá duše patkou pláště…

      0 0
      • Egesi  

        Jo, to všecko dělám, je to evidentně cvaklý v místě navrtání ráfku na niple, ale páska to kryje celý a je to fakt fest páska, ta gumová Schwalbe, takže fakt nechápu… předtím jsem měl Conti, ale užší, takže to asi cvakalo někde kousíčkem bokem

        0 0
        • Esi  

          A je to vždy stejné místo a nebo se to mění na různých niplích po obvodu ?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Asi tak. Zalepil bych to. Vratil dusi. Pichl znova – je to stejne misto? Ne. Zalepit znovu a jezdit (mohl otocit dusi). Pokud bude dalsi defekt na miste jednoho z fleku, je to jasne.

            0 0
            • Esi  

              pokud je to stejné místo tak bych vyměnil pásku, jestli tam co je není třeba trochu řidká nebo tak něco a při větším tlaku se po chvíli neprotlačí duše do nějaké malé praskliny pásky a neproskřípne se, vždyť ta páska nic nestojí tak že bych jí klidně vyměnil preventivně. pokud je to páskou a zalepíš duši s tím že jí tam dáš stejně jak byla tak se to asi i vyřeší, ten flek je daleko pevnější než duše tak že by to měl v pohodě vydržet

              0 0
              • Egesi  

                No právě pásku jsem taky měnil, ta je dobrá. Píchlý to je vždycky na jiným místě, teda téměř jistě. Vysoký tlaky foukám, těch 120 což je ale normálka, páska na to je, pláště taky a jezdil jsem tak 3 roky. Teď se prostě něco stalo a nechápu co a proč se to děje, proto sem píšu, všechny rozumný důvody jsem už prověřil a věci vyměnil. Nevim jak se může třeba otřep na díře pro nipl prolisovat přes pásku do duše…

                jinak defekt je vždycky po přejetí nějaké nerovnosti – přejezd, praskliny v asfaltu atd.

                Leda že by mi ukazovala špatně pumpa a foukám víc, ale to je blbost, pumpa je kvalitní a na jinejch kolech fouká správně (mtb nízký tlaky)

                fakt už nevim, je to zoufalost, doufal jsem že měl někdo něco podobnýho a má to nějakej nelogickej důvod, no :)

                0 0
                • Esi  

                  Tak to teda nevím, měl jsem na biku v předním kole vraženej trn ve špuntu a tak šikovně že nebyl vidět ani z venku ani zevnitř a když se povedlo že jsem tím špuntem najel na kámen nebo nějakou hranu tak vždycky vyjel propíchnul duši a zase se schoval, tak že po třetím defektu jsem si dal záležet jak tam byla duše podle díry překreslil oblast na plášť a po 10 minutovém hledání na tom 2 cm úseku pláště jsem ho hajzla našel a vypreparoval, jinak už bych ten plášť asi zahodil a koupil novej. Nejhorší bylo že než se to všechno sešlo tak jsem najezdil třeba 80km bez defektu a potom znova, ještě to byla taková micro dirka že se dala najít jen pod vodou a při vyšším tlaku. ALe když ti to dělá směrem od ráfku tak to teda nevím, nějakej otřep a podobně už by jsi dávno našel, dlouhé dráty, které by šli až těsně pod pásku nebo něco podobného ?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jednou jsem chytil spendlik tak, ze se mi schoval do duse…a to bylo srandy, kdyz vzdycky udelal nekolik devektu v jednom miste a pak dal putoval dusi:)

                    0 0
                • platypus  

                  Pětkrát je dost, asi bych se nasral a koupil nový plášť.

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Nová kola a galusky! ;)

                    0 0
                    • platypus  

                      To zrovna ne:-) u mě se vždycky válí záložní plášť tak bych zkusil ten. Taky jsem píchal třikrát v krátkém období a pak celý rok klid, pořád to může být obyčejná smůla.

                      0 0
                • mr.nikdo  

                  To bude plastem. Vymen a vyzkousej.

                  Mozna se jeste neco muze schovavat v dutine rafku. Ale videl bych to na plast.

                  0 0
    • Pán z Dubu  

      Nějaká ostrá nepatřičnost v patce pláště – co se vytlačí až nafoukáním? Jestli ji nenajdeš, zkus prohodit přední/zadní plášť. Pak už by vylučovací metodou zbyla jediná nevyměněná věc – ráfek s nějakou „neviditelnou“ prasklinou, někde na hraně vnitřní pásky, co se pro duši nebezpečně rozevře až po přejezdu drcnutí?

      0 0
      • Esi  

        jenže k tomu všemu tvrdí že ten defekt je ještě pokaždé na jiném místě :)

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Kdyz da ten plast pokazdy jinak :-)

          Proto se dava plast vzdycky obrazkem k ventilku, aby se lip hledaly priciny defeku.

          0 0
          • jecnak  

            jj. Videl bych to na nejaky malicky kousek skla zapichnuty v behounu. Ten se protlaci vzdy po nejake dobe do duse a udela defekt. Trva to ruzne 1–50km.

            0 0
            • Esi  

              No jo ale na vnitřní straně duše :-)

              0 0
              • marasan  

                plášť je sviňa

                0 0
                • Egesi  

                  No právě, kdyby to bylo na vnější straně, tak neřeším, kdybych to nenašel tak vyměním plášť, ale je to na ráfku. Ještě zkusím pásku v ráfku nebo nevim

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    To jsi ještě neudělal?

                    0 0
                  • Hanyz1  

                    Možná je to něco jiného, ale s páskami jsme míval taky problém, jejich hrana mi prořezávala duše. Zkoušel jsem různé druhy a šířky, pořád defekty. Tak jsem okraje pásky přilepil k ráfku elektrikářskou izolačkou a je klid :-)

                    0 0
                    • Egesi  

                      presne to mam ted v planu, to jsem myslel tim poalednim prispevkem. ale jako nechce se mne vozit kus izolacky v rafku, hlavne kdyz to bylo dlouhou dobu predtim v pohode

                      0 0
                      • Esi  

                        když to pomůže tak izolačka nebude vidět :) , pokud to pomůže tak potom můžeš laborovat s páskou jiný typ jiného výrobce…

                        0 0
    • Egesi  

      Tak už jsem to asi vyřešil (doufám). Včera jsem pořádně prohlídl pásku zespodu, obrysované díry na niple a v místě defektu byla díra malinko mimo pásku, takže je to jasný.

      Ale páska, která tam byla, perfektně seděla do ráfku (16 mm), musel jsem ji tam prstem vtlačit a byla akorát a všechno s rezervou pokrývala a přesto, zřejmě pod vysokým tlakem se zdeformovala a posunula. Když se duše vyfoukne, páska se zase vrátí a všechno krásně kryje a sedí, takže to není poznat.

      U MTB tohle asi není takový problém, s nízkými tlaky se páska tak nedeformuje a hlavně nejsou díry na niple tak blízko okraje, když jsou ráfky širší. Já mám u silnice necentrický niple, takže ten problém byl horší.

      Řešení je teda ještě širší páska (teď dám 19 mm). Teda doufám, jestli tohle nepomůže, tak to hážu do pole.

      Díky všem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.