• blisterexist

    Ahoj, už dlouho se potýkám s defekty při jízdě na silničním kole na trenažeru. V duši je vždy malá dírka jakoby od trnu, ale od trnu není. Při posledním defektu který se mi stal při závodě na trenažerech jsem si všiml, že duše je od boku pláště po celém obvodu jakoby ošoupaná a v tom místě byla i dírka(byla to nová duše).

    Jak tomu zabránit? V plášti vozím na trenažeru většinou 2bary, jednou jsem tam měl 7,5baru. Při obou tlacích jsem dostal defekt takže v tlaku to asi nebude…

    Nějaké nápady?

    Anketa: měl si defekt na trenažeru?

    ano
    8x
    80%
    ne
    2x
    20%
    • alo  

      páska v ráfku?

    • Babec  

      Tvl, vím že tohle slyšet nepotřebuješ, ale tos asi vynalezl něco nového :)

      O defektu na trenažeru jsem nikdy neslyšel, nikdy se mi to nestalo a nikdy jsem to neviděl :)

      To jsem fakt zvědavý čím to bude..

      • nooski  

        Já jednou taky defektil na trenažéru. Po výměně duše už byl klid a se stejným pláštěm, ráfkem i páskou jsem jezdil i po venku v poklidu. Nevím čím to bylo. Duše, co defektila byla předtím ježděná venku bez problémů. Už se mi ale nevybavuje značka, takže je možné, že to byla Rubena, která vyrábí potřeby pro sebevrahy.

    • kubad  

      Moc to drtis. Plast s dusi se ti prehriva a duse rupne. Skus chladit vetrakem zadni kolo :-)

    • Vilém  

      Pricital bych to tomu malemu tlaku. Kdyz se kolo toci na mensi stycne plose, nez je za normalnich podminek, tak se asi plast vic deformuje a tre se vic o dusi, coz nasledne privodi defekt. Tomu by nasvedcovalo to popisovane odreni duse.

      Zkusil bych vetsi tlak, pripadne jineho vyrobce dusi, mel jsem podobny problem s mikroskopickejma dirkama v boku u dusi znacky Rubena Light.

    • DoomHammer  

      jednou se mi to taky povedlo. netuším, co se stalo, ale po cca 30 minutách mi uteklo zadní kolo a v duši dírka jako od trnu. tlak asi 7 barů, použil jsem starší plášť. páskou to být nemohlo, měl jsem nahozená ksyria

    • nox159  

      nejjednoduzsi bys mel kdyby sis pujcil od nekoho cele zadni kolo… pokud chytnes defekt je ptoblem u tebe nebo u valcu/trena­zeru :)

    • Babec  

      .

    • Vilajosefina  

      Znám to moc dobře. Nejdřív se mi to stávalo na plastových válcích Elite, to bych řekl dost často. Teď jezdím na hliníkových bržděných válcích, a čas od času se mi to také stane. Příznaky stejné jako výše popsané, tj. po stranách obtisknutý vzorek vnitřku pláště po celém obvodu duše, až se v jednom místě přes obtisk udělá dirka …

      Protože se mi to děje méně často než na válcích Elite, kde jsem jezdil rychleji (poněvadž nebyly bržděné), přikládám to zahřívání. Nevím jestli by tomu šlo předejít nějakými plášti (zkousel jsem různé, Rubena, Tufo ..), nebo duší.

      Nějaký nápad (teda mimo ježdění ve vaně atp :-D

      Tlaky 6–7 bar, hmotnost jezdce cca 86kg :-)

      • Chlebovnik  

        Nějaký nápad (teda mimo ježdění ve vaně atp :-D

        Direct-drive trenažér.

      • RaBL  

        Stávalo se mi to taky, myslím, že od toho se dělají pláště pro trenažery – od doby, kdy jsem jej koupil, jsem žádný další defekt neměl.

        • Vilajosefina  

          Hmmm, pláště na válce mám a taky se mi to stalo. Ještě doplňuji, rychlost jízdy 24–28 km/h, průměr 26,5 km/h. Nemám pocit, že bych na tom nijak zvlášť jančil, snažím se jezdit vyšší kadencí.

        • Vilajosefina  

          .. ještě foto pro představu. V tomto případě jsem duše jezdil s plášti na válce.

          • Esi  

            To vypadá jako prodřené o plášť, zkoušel jsi různé pláště? Je to vždycky na stejném místě? Já dneska vyhodil plášť z trenažérového kola, po cca 250 hodinách se oddělil běhoun od kostry.

          • cibi  

            To je od kostry pláště. Naklouzkovat duši, pořádně hustit.

            Pokud se to opakuje, sežeň si plášť co je zevniř hladký.

    • melda  

      Mě se to stalo s galdou. Stará galda, asi blbej ventilek a jak ušla a váleček trenažeru ji přitlačil na ráfek, byla zboku zmáčklá a vzduch ucházel po celým obvodu

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.