• maedva

    Ahoj,

    chci se zeptat na nějaké zkušenosti s dušemi Foss. Líbí se mi jejih vlastnosti zároveň s malou hmotností.

    Dal bych je na silničku – jak drží vysoké tlaky ? A co defekty ?

    Info:

    0 0
    • Ondry  

      Další nezničitelná věc, která toho moc nevydrží.

      0 0
      • maedva  

        Můžes to rozvést ?

        0 0
        • Smazaný účet  

          ze je jenom par specifickych pripadu, kdy foss funguje trochu lip nez obyc duse…resenim jsou proste bezduse:)

          0 0
          • die.catana  

            Jasně, když nemáš duši, tak ji prostě nepropíchneš…

            0 0
            • maedva  

              A on bezdušový plášť nejde píchnout..? U normálního pláště to projde plástěm a pak duší a u bezdušáku to projde jen pláštěm, né ?

              0 0
              • ClAyD  

                Ale pak ti to většinou zatěsní tmel…

                0 0
                • JakeF  

                  No, tak to bych moc netvrdil… Pokud člověk nevozí UST, tak pobere jenom celkem malý dírky. Naopak třeba říznutí boku může poškodit plášť, ale tmel si s tim nemá šanci poradit, duše by to v některých případech přežila, stejně tak, když cvakneš plášť u ráfku, v tom místě má tmel hodně malou šanci i pokud zastavíš a ten tmel tam necháš natýct. Duši v pohodě zalepíš… Já takhle cvaknul oba pláště v jednom kamenitým sjezdu a měl jsem velký štěstí, že pro mě měl kdo dojet autem…

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Však říkám většinou, né vždycky :D

                    0 0
                  • mr.antik  

                    nejsmějí to být holt extra šlupky, nějaká mechnická odolnost tam prostě být musí

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak píše mr.antik, nemáš vozit lehké šlupky.

                    Už jsem tu nepsal chvíli aktuální stav. Už jsem 5,5 roku bez defektu (na kilometry to tak málo také nebude, 25tis.+), který bych musel na vyjížďce nějak více řešit. Pouze jedna vyjímka, kdy jsem musel 2× během jedné vyjížďky dofukovat jak se tomu už úplně nechtělo zacelit (ale pořád žádné dávání duše nebo použití knotů) a to bylo u snake skin verze. A taky to byl jeden z důvodů pro návrat k UST verzím (ale ne jediný).

                    0 0
                    • JakeF  

                      A vždyť já vím, že na moje turistický ježdění by se víc hodily odolnější pláště… Ale v závodech jsem letos neměl defekt ani jeden (taky tam většinou nejsou tak kamenitý sjezdy) a přezouvat pláště kvůli tomu nebudu…

                      Celkem by mě zajímalo, jak jsou na tom odolností galusky, někdo říká, že o dost líp, někdo zase že hůř…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Celkem by mě zajímalo, jak jsou na tom odolností galusky, někdo říká, že o dost líp, někdo zase že hůř…

                        Tak jestli to nebude tím, že některá je na tom hůře a některá líp dle konkrétního kusu (galusky i pláště).

                        0 0
                        • JakeF  

                          To mi tak nějak i došlo, zase mě nepodceňuj :). Ale vycházely podle nějakých měření výkonu, že jsou dost pomalý (byť pocitově údajně jedou výrazně líp, což ale možná bude vyšší tuhostí galuskových ráfků), tak by to mohlo bejt vykoupený nějak odolnější konstrukcí. Konkrétně mi jde o ty nejlehčí Tufo…

                          0 0
                    • vsn  

                      moje zkušenost – knoty uplně na hovno :) je s tím moc práce a rychlejší je dát duši … na výletě možná dobrý, při závodě ne. Jinak loni na začátku sezoný bych mohl převést to tvoje 5.5 roku na 5.5 dne :D příští rok uvažuji o UST zadku … akorát Imexpo ho nějak nemá v nabídce RaR 2.1 :(

                      0 0
          • JakeF  

            Tak zrovna na silnici by to ale celkem fungovat mohlo…

            0 0
        • Ondry  

          Jsou stejný jak na normální, jenom prodejce těch normálních ti nelže do ksichtu, zkoušený jen na horským.

          0 0
    • Dejv94  

      Chvilu jsem je jezdil na 29er horákovi. Po prvním nasazení to bylo super, jsou lehčí a odolnější. Na cvaknutí potřebujou teda trošku větší ránu než klasická duše, jen tak rychle neujdou. To stejné s prupichem.

      Například, cvaknul jsem duši, začal jsem citít jak je to měkčí a měkčí, ujel jsem asi ještě 6 km než se na tom nedalo jet (do gum sem dříve pumpoval 2,2 bar). po sundání jsem zjistil, že v ní jsou dvě asi 4mm díry, takže to co se o nich píše je částečně pravda, neujdou hned a dá se na nich dojet i s defektem nějáký kus. Oprava bez problému zapalovačem a nikdy to nepovolilo. Foss jako duše mě nadchla, ale bezduše jsou bezduše.

      0 0
      • JakeF  

        To vypadá, že na silnici by to mohla být celkem paráda, jak tam nejsou velký díry… Btw, jak to je s tím zapalovačem, nehrozí, že to nějak spálíš moc? :D

        0 0
        • Dejv94  

          Když to nahřeješ hodně, tak se ti to trošku víc speče a bude tam taková malá „ploutvička“ (nevím jak to jinak nazvat). Čím menší díra, tím líp se to zatavuje. Jen duše musí být čistá, jinak se ti to nezataví.

          První dvě fotky: největší zatavenej defekt co sem kdy měl

          další dvě fotky jsou takový běžný defekt.

          0 0
          • JakeF  

            Tak to vypadá, že na silničku to bude celkem super řešení… Otázka, jestli spolehlivější, než plášťovka s mlíkem, ale na druhou stranu tady se v nejhorším (když bude třeba klasicky vyschlý lepidlo :D) dojede do nejbližší vesnice a půjčí od někoho zapalovač nebo sirky, plášťovku když člověk nemá náhradní a tmel to nepobere, tak je to na dojezd s vyfouklou, což údajně jde, ale otázka, jestli to přežije ráfek, když bude člověk trochu dál…

            0 0
            • jIrI___  

              Zapalovač snad každý vozí u nářadí, takže tohle bych neřešil. Ale je fakt, že kuřáka potkáš na každém kroku :)

              0 0
            • maedva  

              Já bych to právě chtěl na silnici :-) Duši ani pumpu se sebou zásadně nevozím… Tak kdyby se na tom dalo nějak dojet domů bylo by to good.

              Letos teda jen jeden defekt u brněnské přehrady jak se tam spravovaly díry na silnici a pak to pitomci posypali asi 5-ti lopatama ostrých kamínků na m2 – tak se mi jeden zařízl do pláště a dostal se až k duši. Byla to jen špička toho kamínku a teoreticky by to ta Foss duše mohla udržet na dojezd.

              0 0
              • Dejv94  

                No, tu pumpu bych si i tak pořídil.

                0 0
              • JakeF  

                Pumpu s sebou vozit budu a i u tohodle bych jí určitě pořídil, zvlášť pokud to díru nezatěsní úplně, ale bude to třeba pomalu ucházet… Třeba tahle Blackburn skoro ani není poznat a jako krizový řešení stačí (na silnici, na bajku jsem oddělal těsnění při prvním použití v bahně). Jen si člověk teda musí dát pozor, aby neohnul ventilek.

                0 0
          • Mr.Duck  

            Proč já tam dycky dělám pomalu plácačku na mouchy když spravuju defekt? ) Ale jinak mám podobnou zkušenost, píchance se sjezdovejma pláštěma nemám, ale na průrazy je to o něco odolnější než klasika, a ta prava je pohoda. Doma sem to vozil se Slime tmelem, zalepil mi skoro všecko, to musela bejt sakra rána aby ne (rozhozenej ráfek, já shozenej z kola a tak), a pak to hužel zatavit nejde kulivá toho tmelu, ale pro někoho kdo často přezouvá je to podle mě nejlepší řešení. (bo každej tejden měnit bezduše nevim jesi bych chtěl, nezkusil sem to..)

            0 0
      • MlokCZ  

        Lehčí? 29" duše má kolem 140g (0,6mm stěna). Kolik měla ta Foss?

        0 0
        • antt  

          kolem 180g, bláto mezi špuntama udělá větší rozdíl… Těžce na cvičišti, lehce na bojišti :)

          0 0
    • Swoby  

      Ve zkratce: Foss jsou dobré na dojetí. V duši jsem měl asi 1mm díru a až po dvou dnech jsem poznal,že je plášť méně nahuštěný. Nikdy se mi nevyfoukly až na ráfek. Po zhruba týdnu se to ustálilo na polovinu tlaku a pak to už nekleslo.

      0 0
    • antt  

      také trošku přidám do hrnečku..

      Ale jen ty negativní zkušenosti, protože ty pozitivní je přebíjí: za letošní teplou sezonou (která pro mě začla před nějakým desetilétím a zatím neskončila), tedy od zimy do listopadu jsem neregistroval žádný defekt.

      Problém nastal u každého kola jen jednou (měl jsem pouze dvě duše):

      • u zadního chyba hned v létě: potřebuju zrychlit na asfaltovýchpře­sunech – místo zadního NN 2.25 jsem tam šoupl 2.1 Sral Sam, jen jsemnerespektoval výrobcovo doporučení a to:

      nehustěte duši mimo plášť! Ona se totiš jako správná petláhev natáhne a už nesmrskne zpět, takže po vytáhnutí v 2.25 pláši byla nejspíš v 2.1 někde navrstvená, protože jsem při prvním razantnějším sjezdu cvakl (po druhé v životě!).

      I tak jsem ujel ještě dobrých 3oom než jsem začal registrovat nedostatek tlaku, což mi docela zvedlo tlak.

      Po vyndání duše během prvního povrchového průzkumu nalezen jeden otvor ve velikosti cca 2mm. Jakožto správný nekuřák jsem zapalovač našel hned na první pokus a už se svařovalo. Duše namontována, nafouknuto, vyrazil jsem a po necelém kilometru můj tlak opět v maximu.

      Bika už jsem tak něžně neotáčel, dokonce jsem ani nic nesundával nebo nevyzouval, sprostě jsem tam flusl Tufo tmel, dohustil a vyrazil. Po dalších třech kilometrech mě braly mrákoty, duše opět píše, tlak na max… Hore kola, demontáž, vyzouvačka, ohledávačka, skoro infarkt, tmel všude, dvojeté procvaknutí, bohužel jsem zavařil jen tu větší dírku z páru cvaku. Opětovný pokus o zavaření, s tmelem už bohužel nemožné, plcl jsem tam kontík ektra light duši a s mlhou před očima dojel úspěšně domů.

      Duši mám pořád zauzlovaném šáčku, možná už tam je nějaký život..

      Druhá nemilá zkušenost minulý měsíc s předním kolem:

      • duše je tak mazaná, že defekt opravdu neprozradí. Častějšídofoukávání (jednou týdně) je normální i většiny duší, tak jsme nicneřešil a bušil.

      Nenapadlo mě ovšem, že když přehodím plášť a duši dám do druhého (stejného, nového), že duše neudrží tlak. Zřejmě tam byl nějaký trn?, který duše obejmula a tlak udržela. Takže *******: duše se nesmí dofouknout/PŘE­FOUKNOUT mimo plášť, protože se jako správná petláhev natáhne.. Takže při nafouknutí mimo plášť (tak aby byla jen nafouklá) nelze zjistit žádný defekt, v umyvadle jsem ji ale ještě neměl, jsem z lesa naučený zkoušet defekt jazykem! Duši ale samozřejmě nelížu. V plášti ale tlak neudrží, takže je to pase.

      Doporučení: pokud jste zvyklí rozhazovat pětistovky, foss je dobrá volba!

      Doporučení2: Nezapoměnte si nalepit přes díru v ráfku ten foss flasstr, co je dodávaný s duší, který zamezí proříznutí o případný otřep kolem otvoru v ráfku

      Doporučení3: Kupte si k duším i orig.foss samolepení na opravu defektu, příště si je nalepím přes ventilek na duši (vystřihnu uvnitř otvor a vystužím si tak stěnu kolem ventilku) Duše se v tomto místě docela ráda vytahá a je neskutečně moc oslabená, v mém případě to bylo tlusté jako sáček a nemít přes otvor na ráfku nalepený ten origo flastr, věřil bych tomu, že je to už dávno u ventilku prořízlé!

      Můžu vyfotit, ale až se vyspím, ten rum je dneska nějaký ukecaný, čím to ty kundy zase ředí…

      0 0
      • Mirami  

        ahoj, mám na duších foss najeto jen asi 500km,na hoském kole zatím bez defektu, jen mi připadají tvrdší v plášti než normální duše.

        0 0
        • Dejv94  

          To mě taky připadají trošku tvrdší a plášť díky nim není tak poddajný, ale počet defektů jsem měl cca stejný jak s normální duší, jen to neušlo hned a dalo se na tom chvilu jet nebo dojet něco málo. Ale prostě bezduše to nenahradí, až s něma jsem se vpodstatě zbavil defektů.

          0 0
        • Mr.Duck  

          To mě taky trochu přijde, že se ty pláště s tou duší chovaj trochu jinak..takový víc..tlumený, bo co já vim jak to popsat, dva měsíce sem bez kola ;-( Jenom pořádně nevim, jestli je to dobře, nebo špatně..vzhledem k tomu, že větší rozdíl na mojí jistotu na kole má to jak se vyspim než asi cokoliv jinýho, tak nevim jak to porovnat ;-(

          0 0
      • antt  

        v jakych plastich je vozíte a kolik foukate? Ja je mel v tech schwalbe nobbynic 2.25 a predek jsem foukal max 1.8 ale pristihl jsem se, ze ani tlak 0.8 mi nedelal problem, mekka vidle to zamaskovala a zadek kolem 2.2 a pogo, nejaky rozdil na pohodli jsem nezaznamenal, ted tam mam conti light a nejak to nepoznam. Bez defektu i pri pouziti obyc. verze od Evy Šlupkove:-) A cca 1800 km bez efektu defektu :-D Ale nutno poknout, ze zadny freride skrz krovi, tam se picha nejvic. Ja krosim prevazne po beskydskem sutru

        0 0
        • Atilla  

          Tak to to zase až tak nekrosíš, když jsi necvaknul s NN. Propíchnutí skoro neznam. Jen na začátku sezony sklo a pak jeden extra trn, ale sezonu předtím ani jeden defekt pichnutím. Vždy jen průraz, nebo roztržená duše.

          0 0
          • antt  

            krosení ale nemá s bezhlavou jízdou nic společného :P Navíc se znažím přizpůsobit jízdní styl povaze kola, takže raději s rozumem, než pak přispívat do galerie prasklých rámů

            0 0
        • Mirami  

          Mám Hutchinson Iguana 26×2 a foukám je vepředu 1,8 a vzadu 2–2,1

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.