• Petr Piškula

    Zdravím, mám v plánu koupit jedno bazarové kolo. Kupuji od známého, který si ho složil a najezdil jen pár kilometrů. Kolo jsem si prohlédnu, vypadá vpořádku a pujdu na 99% do něj. Jenom teda rám je už zřejmě starší model a má jedno lanko vedené pod rámem bez bowdenu, což určitě může vést k rychlejšímu zanesení a opotřebení. Má někdo nějaký tip, jak tento problém vyřešit? Lze zde ještě bowden přidat? Děkuji za odpověd :)

    0 0
    • Vilém  

      Lanko zadny problem neni,staci pouzit poradne koncovky.Pokud by ti to extra vrtalo hlavou,tak na lanko natahnout buzirku.

      Ale jinak to kolo je strasnej bastl.Kolik se za to chystas dat?

      0 0
      • Petr Piškula  

        20 000, co je na něm špatně?

        0 0
        • Sunshine 29  

          Spíš tak 15 víc ne…

          0 0
          • Petr Piškula  

            A proč? Komplet XTčkové řazení 2×10 včetně klik předposlední generace platformové pedály-žádný plast, vidlice Auron 150mm zdvihu (ta stojí nová ±15 000Kč), zadní tlumič RockShox (model přesně nevím), Maxxis pláště-téměř nejeté, čistý vorek, kvalitní řídítka, představec i gripy, najeto cca 300 km. Takové kolo ho vyšlo minimálně 35 litrů, ne-li víc, proč by mi něco takového prodával za 15k? :D Jen chci vědět, co je na tom kole špatně.

            0 0
            • Smazaný účet  

              az na tu cenu auronu ok :)

              0 0
            • Sunshine 29  

              Je to starý kolo se zastaralou geo, navoněný novýma věcma. Já bych za to prostě víc než 15 nedal. Na kolik ho vyšlo nehraje roli. A že je tam XT – no a? Nechápu tu českou posedlost " je tam ixté vole, všude, tak je to super".

              0 0
              • Petr Piškula  

                No ono jde spíš o to, že jen vlastně kvůli vyšší horní rámové trubce, které se dnes u TrailBiků a EnduroBiků dělají zkosené odsuzujete celé kolo. Možná ještě také kvůli tlumiči podél sedlové trubky, což často bývá znak levnějších kol. Ano, rám je starší model, ale funkční a udržovaný. A jen proto, že je tam něco o trochu jinak než dnes přece není důvod vrazit další desetitisíce jen za o něco modernější geometrii a vzhled. Jakožto 15 letý brigádník bych na to ani neměl. :)

                0 0
                • blue.sun  

                  Zjevně se ti to kolo líbí, tak si ho kup. Jak je vidět, nechceš si nechat poradit, pak si nejspíš budeš muset poradit sám.

                  0 0
                • Petulda  

                  Kolo dela hlavne ram. Za sebe bych se vybodl na ikstee kult a poohledl se po necem lepsim klidne s SLX.

                  20 tis. za tohle bych nedal.

                  0 0
                • novas752  

                  Hele jestli se ti na tom jezdí dobře tak to nemusíš vůbec řešit. Na dnešní pojetí mtb je to sice už překonaná koncepce – hlava vypadá dost postavená, horní štangle vysoko, sedlová trubka vysoká, je to celkově krátký a vysoký, dneska se dělaj kola spíš nízký a dlouhý protože #endurospecific voe :) , ale ve svý relativně nedávný době by z toho byla půlka lidí hotová. Ale mohlo by to být levnější, je vidět že nápisy XT fakt táhnou, ještě že tam neni XTR…

                  A nevim jestli tlumič vertikálně je zrovna znak levnějších kol, třeba Treky, mi moc levný nepřijdou. :)

                  0 0
                • Petr Piškula  

                  Ok, děkuji všem za rady :) Ale do čeho bych teda měl jít? XTčka beru proto, protože mám zkušenosti s rosypanou přehazovačkou po nerovném terénu. Dá se někde sehnat celoodp. rám za dobré peníze, abych k němu poskládal aspoň to SLXko do 22 tisíc?

                  0 0
                  • Honzajs  

                    Neřeš to a trošku stáhni cenu a kup si ho, když ti sedí. Ne, nový rám holý je tak kolem 20…

                    0 0
                    • Sunshine 29  

                      Bez tlumiče…

                      0 0
                    • kubad  

                      Souhlas

                      0 0
                    • Petr Piškula  

                      Ok, děkuji všem moc za rady, a omlouvám se za případnou aroganci. Prokonzultuji tu ještě s jedním týpkem a se samotným prodávajícím, nějak se domluvíme a dám na vás, že je tedy i těch 20 moc. :)

                      0 0
    • blue.sun  

      Takhle vedená lanka jsem vozil na obou předchozích kolech a nedělalo to žádné problémy. Zbytečná hysterie s nějakým zakrýváním, podle mého.

      0 0
      • Martin  

        Jo. Nezakrytá lanka se smykem pod středem můžou dělat problém akorát v zimě, kdy mají tendence zamrzat.

        Na starém rámu jsem krom zamrzání neměl problém.

        0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Problém není když se dostane bordel na lanko, ale když se dostane do vnějšího kabelu bowdenu, což bude vyvolávat větší tření. Dají se kvůli tomu pořídit stěrky, případně koncovky se stěrkou, které tento problém téměř úplně eliminují.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.