Vnitřní vedení lanek a bowdenů

41 nepřečtených
  • analytic

    Ahoj, nevíte někdo jak je provedeno vnitřní vedení lanek/bowdenů u Canyon NerveAl 8.9 (29'') ?

    Je to tak, že bowden končí na hranici rámu a vnitřkem je pak vedeno holé lanko, které zase přejde do bowdenu,

    nebo je vnitřkem rámu veden kompletně bowden s lankem (tedy bowden a lanko mají přibližně stejnou délku) ?

    • bathed  

      Zajímavá otázka! … Vůbec by mně nenapadlo, jak by se dalo vnitřkem rámu vést holé lanko, když do rámu leze vedení „zboku“. Asi by tam vevnitř musela být nějaká kluzná ploška, která „odstrkuje“ lanko dál od stěny trubky… každopádně si počkám, co odpoví ti, co ví :-)

    • Goob  

      Mám Nerve Al+ a na něm bowdeny končí ve vstupech do rámu, dál vede jen lanko.

    • allrose  

      ty vole no jo,to mě ani ve snu nenapadlo,i když­..na co by byly ty trubičky ke kolu že? na starým jsem vše předělal na celobovdeny aby byl klid a byl

    • 01carbon  

      Potřebuji vyměnit řadící lanko a bowden. Neb je bowden veden uvnitř rámu a koncovka v hazce je pro průměr 4mm nechce se mi to moc znásilňovat na 5mm. PowerdCordz se dělá jen 5mm, našel jsem

      http://www.cykloprofi.cz/…y-999-detail

      má s tím někdo nějakou zkušenost? Nebo neexperimentovat a vrazit tam např. Jagwire?

      Na řadícím lanku ke smyku je koncovka s brčkem – ale koncovka průměr 4mm – našel jsem pouze 5mm – dělají se? – špatně hledám?

    • dizotaple  

      nevim jak je to u Canyonu ale ja mam karbonovy Sup a lanka vedena vnitřkem, sice sem to ještě neměnil ale kamoš od ktereho sem to v cyklu kupoval mi řikal že bowden konči na ramu a vně ramu je bužirka ve ktere se vede lanko, pod středem mi lanka vyusti tak to jde dobře vidět. jinač to asi musiš vyzkoušet :-)

    • Breakpain  

      Měnil jste si někdo už bovdeny na GIANT TCX v AL verzi, 2015/4?

      Jde mi o výměnu lanka přehazovažky – bovden vede rámem a mám pocit, že asi komplet celý … – tím pádem by neměl být problém, když vytáhnu lanko tam nasoukat nové – nebo to nejde jako „po másle“ a neprojede to bovdenem hladce?

      • DaD  

        Jestli máš to samé co jí v profilu, tak tam je to tak, že spodní rámovou trubkou je to vcelku a v zadní stavbě je to dělené a uvnitř je jen lanko.

        edit: Kua, mrtvola dotaz. Tak nic no :)

    • wego1991  

      Mám přesně tento model canyonu, ale jak je to řešeno netuším :)

      Edit – vidím, že to je dinosaurus

    • Revolt06  

      Zdravim nevi někdo jak je vedeno lanko v ramu u kola trek procaliber.

    • elbeNJ  

      Využiji toto téma.

      Mám nějakou vizi, ale rád se zeptám ještě tady.

      Jak nejefektivněji vyměni brzdovou hadici vedenou rámem? Zrovna včera jsem měnil řazení, ale tam je to jednodušší díky rozdělení na dvě části, ale u brzdové hadice si asi nijak nepomůžu.

      Jediné řešení je ji prostě vyndat a novou se nějak trefit směrem od hlávka ke středu co? :)))

      Díky za každou zkušenost.

      • RADY  

        Nejlepší je na starou hadici navázat novou a vytahováním staré vtáhnout novou. Když se to takto nepodaří tak se mi osvědčilo na hadici (bowden) navázat na konec nit nebo provazek, strčit do rámu a vysavačem provázek nasát do požadovaného otvoru. Šlo to překvapivě snadno a rychle. Fígl s magnetem se mi neosvědčil.

      • novas752  

        Pokud nemáš bazmek na spojení hadic přímo dělanej, vezmeš malej delší vrut, aspoň cenťák zašroubuješ do jedný hadice, ufikneš hlavičku, našroubuješ na to druhou hadici a protáhneš rámem. Poškozenou část hadiček ustřihneš

    • MatS  

      Do konce stare hadice nasroubuj vrut, kteremu ucvaknes hlavu. Na druhou stranu sroubu nasroubuj novou hadici. Jak budes starou hadici tahat ven, tak tam novou navliknes. Toto jsem nevymysle, ale kdysi nasel zde na foru.

    • elbeNJ  

      Díky borci.

      Ještě jeden dotaz. Budu instalovat brzdy XT, které mají spojení u třmene úplně jiné než u páky, takže asi není nejlepší nápad hadici v tom místě sundávat, když mám náhradní olivu a šroub, která je u páky, takže by mě zajímalo jestli jste někdo provlíkali novou hadici zapojenou do třmene, tedy směrem nahoru vnitřkem rámu a poté zapojit do páky a odvzdušnit?

      • novas752  

        Samozřejmě že to odpojíš u páky. Banjo (to napojení do třmenu) je na hadici nalisované a nerozebiratelné. Když ty hadice spojíš vrutem, je úplně jedno odkud to prostrkáváš. A pokud bys brzdu s banjem měnil za jinou s banjem, tudíž obojí vytahovat směrem dolu, dá se to udělat opět pomocí vrutu akorát to uděláš 2× a místo jedné z hadic si do rámu navlíkneš vodnící provázek.

    • Cavendish  

      Nebudu zakládat nové a optám se taky. Koupil jsem rám Cube Agree GTC Pro. Rám má lanka vedená vnitřkem. Ale táhnou se tudy jen lanka? Rámem jsou protažené velmi malé průhledné trubičky. Předpokládám, že jsou to vodící trubičky pro první zavedení lanek., které se potom vytáhnou. Jen se chci ujistit, že si to myslím správně :)

      • pekl024  

        U mtb Cube je to jak říkáš.

        • Cavendish  

          Tak to asi bude i u silnice. Trochu jsem si to myslel, ale chtěl jsme se zeptat, než něco pokazím.

          • p@X  

            Já tada na obou svých kolech ty „bužírky“ uvnitř mám stále.

            • lidumil  

              U některých kol jsou „bužírky“ uvnitř aby lanka nerezonovala. Některé Kleiny to tak mají taky a jiné jsou bez nich.

              • Cavendish  

                Takže co, navlíknout ty bužírky do bowdenu a táhnout tím lanko? Nebo to zastřihnout tak, aby plynule navazoval bowden na tu bužírku?

    • Revolt06  

      Zdavim. Neví někdo jak jsou vedena vnitřní lanka u kola trek procaliber. Chystám se na výměnu a nerad by něco zmršil.

      • Pentaroth  

        Dovnitr a ven:-)

      • bagr84  

        Vytahnu jen bowden, lanko necham, na nej natahnu novej bowden, pak vymenim lanko. Nemusis blbnout s vrutama.

        • tomxxx  

          Zkoušel si to u toho konkrétního rámu? jak píše dad, tohle je dobrej způsob, ale občas to fakt nejde trefit, když to maj zkurveně udělaný.

      • DaD  

        Nemáš SL verzi a tak ti dozadu vede jen jeden bovden od šaltru. Ten je vcelku, stejně jako od přesmyku. Není tam žádná trubička. Pokud vyndáš zadní od šaltru, tak ho tam dostat zpět, bez vyndání osy středu, je téměř nadlidský úkol.

        • tomxxx  

          takže ke starému bowdenu připojit novej (má někdo nějakej fígl) a za současného vytahování starého se zatáhne bowden novej.

          Vysunout celej bowden, nechat staré lanko a na něj nasouvat novej bowden bude pakárna.

          • novas752  

            Vrut. Našroubuješ do starýho, ufikneš hlavičku, našroubuješ na novej a po protažení ufikneš ten poškozenej kousek novýho.

            • DaD  

              Jj. Tohle je nejjednodušší způsob a funguje parádně.

        • Revolt06  

          Lanko od šaltru je je vyvedeno z rámu jeste před osou středu.

          • Revolt06  

            Takto

            • tomxxx  

              A pak je bowden venkem až k šaltru?

              Tim pádem je tam dělenej bowden a uvnitř rámu holé lanko. Stačí nasunout hadičku na staré lanko v rámu, vytáhneš staré lanko, protáhneš nové skrz hadičku, a pak hadičku z rámu zase vytáhneš. (hadičku použiješ třeba vnitřek z bowdenu)

              Pokud bys to posral, tak většinou ta plastová krytka u středu jde vyndat a dírou nové lanko nahmatáš, ale doporučuju na to nespoléhat, občas to je pakárna.

              Instruktáž

            • DaD  

              Aha, já myslel že mají tyto modely jen jiné vedení zadní brzdy a oni to mají i na šaltru jinak. Tak o to je to snadnější. To protáhneš s prstem v nose…

    • Robertilos  

      Potřeboval bych vyměnit na silnici lanka a bovdeny, ale nemůžu nikde najít ty vnitřní bílé bovdeny viz. foto. Nevíte, kde se to dá koupit, popř. jak se to jmenuje, podle čeho to najít? Vnější průměr je 3,1mm, délka asi 1,5m a na konci by to mělo být rozšířené, jako na fotce.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.