• h4nz3k

    Dobrý den, stavím bika na rámu RB se spodním vedením lanek.

    Mohl byste mi, prosím, někdo poradit, jakým způsobem vést lanka řazení, aby se mi nekřížila u středu? Když je totiž povedu okolo hlavové trubky, tak u středu se bude křížit lanko k přehazovačce s lankem přesmykače. Mám je vést tak, že je nebudu obtáčet okolo hlavové trubky, ale rovnou ohnu tak, aby šly po správné straně? Případné foto, jak jste to vyřešili vy, rád uvítám, v historii jsem odpověď nenašel.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • romachain  

      Křížení ničemu nevadí.

      0 0
    • StuntJ  

      Křížení nevadí, je to mnohem lepší, než mrvit, lámat bowden okolo hlavové trubky. A když se natáhne bowden vcelku až k šaltru, je to úplně best :o)

      0 0
    • TJK  

      Ja je taky radsi krizim, nez tahnu stejnou stranou kolem hlavove trubky, navic u kratkych riditek by byl ten bowden uz moc zlomeny a presponovany… mam na tom najezdene 2 sezony a bez problemu.

      0 0
    • KAPLIS  

      Taky jsem pro překřížení pod středem a oblouk kolem hlavy. Jestli máš CRR tak dej prvně přehazku a na to smyk. Jestli je to na IQ, tak naopak a nezapomeň nechat bovden k přehazce „prověšený“ pod středem. Přibližně tak, že mezi rám a bovden vsuneš volně dva prsty.

      0 0
      • h4nz3k  

        No to jsem mohl napsat, mám CRR… Jen se bojím toho, že při překřížení mi může bowden k přehazce nějakým způsobem škrtat o zadní kolo.. Ještě bych měl jeden dotaz, jaký průměr sedlovky jste použili, mě při měření šuplerou vychází vnitřní průměr 30,9 mm, ale zdá se mi, že někde jsem tu četl, že byla použitá sedlovka o průměru 31,6 mm. Ještě jednou děkuji za rady.

        0 0
        • KAPLIS  

          Překřížení se neboj. Nikde to škrtat nebude. Sedlovka je 30,9.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Když už tě máme tady mohl bys říci svůj názor? Napadlo mě ty držáčky bovdenů na IQ6 nechat naeloxovat. Dále mě napadlo nechat eloxnout můstek mezi vzpěrami. Nestane se tomu nic? (Jsem v tomhle laik, tak s ohledem prosím)

            0 0
            • friblos  

              Ohledně té délky bovdenů tak na IQ6 chce nechat bovden k přehazovačce tak 5cm pod rámem. Kratší se dře při propružení o rám- vlastní zkušenost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ahoj, díky za radu. Teď si už nevzpomínám, ale myslím, že jsem to ladil na vypuštěném tlumiči. Podle fotek, na který teď koukám, je ten bovden na úrovni malého převodníku.

                0 0
                • friblos  

                  Já jsem tam nechal právě co nejmín kvůli možnému poškození při jízdě a po týdnu jsem zjistil, že se prodírá bovden o rám.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hehe :0) Jen tak mimo – jak jsi na tom s využitím zdvihu?

                    0 0
                    • friblos  

                      Podle toho jak jedu. Když XC tak my tam zůstává tak 8mm. Když po trailu tak obvykle 3mm od dorazu. Na doraz jsem šel zatím jenom 2× ale to už bylo dost na prase za hranicí kola. Jak to funguje tobě?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Já se pohybuju na 10–15mm. :0( Má na to vliv tlak v expanzce? Mám asi 140PSI + největší objem expanzky. Na jaký sag foukáš tlumič?

                        0 0
                        • friblos  

                          Ted teda nejsem u kola a myslím že 120–210 jsou hodnoty, mám tam 160psi v Boost valve komoře- doufám. Ještě jde o to jak máš utažený bottom out. Tlak v hlavní komoře mám 145psi- váha se vším kolem 82kg.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Bottom out mám právě nejvíce otevřený – jsou vidět všechny čárky.

                            0 0
                            • friblos  

                              Tak si uber v boost valve komoře. Projeď to a uvidíš. Případně musíš ladit i bottom out.Sag máš v pořádku? Já jedu na 30%.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Takže snížit boost valve na minimální tlak? Když ale budu štelovat s bottom outem neudělám to ještě víc progresivní?

                                Sag mám asi 25–30%. Teď už si to z hlavy nepamatuju.

                                0 0
                                • friblos  

                                  Na boost valve jsou min a max hodnoty- dej to na půl- projeď to a uvidíš. Zatím pohni jenom tímhle. Uvidíš co to bude dělat. Zkus si někde něco skočit. Pak až hýbej bottom outem. Já ho mám tak 3/4 otáčky od max plus.

                                  0 0
                • KAPLIS  

                  Vypuštěný tlumič je jistota.

                  0 0
            • TJK  

              elox je jen oxidace povrchove vrstvy ktera se pote zabarvi a uzavre, cili nedochazi k zadnemu poskozeni nebo njinemu ovlivneni materialu, takze se ho neboj pokud je to alu tak to eloxovat pujde (musis z toho ale nejprve odstranit vsechny nehlinikove casti)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Takže to bude asi v pohodě. Já bych totiž nerad zeslabil ten můstek. A taky bych nerad přišel o záruku :0) Třeba by šlo z RB vydyndat druhý můstek a ty držáčky na bovdeny + patka na elox půjde 100% :0) Ale tu není problém u RB objednat.

                0 0
                • TJK  

                  jo bude, mrkni na muj bike, tam je eloxovane skoro vse :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    JJ, ale z rámu nic :0)

                    0 0
                    • TJK  

                      to melo byt jako ze s eloxem neni problem ani u nejmensich vicek vidlice se zavitem m2 :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No :0) Nejspíše půjdou do červena – ty držáčky na bovdeny, můstek, patka, zámek sedlovky, kolečko na expanzce a páčka propedalu (až se mi jí podaří sundat). :0)

                        0 0
      • MirosPikos  

        Zdravím,

        rád bych se zeptal, jak jste řešili hadice od brzd? Mě to vychází tak, že levou (v mém případě přední) potáhnu rovnou nejkratší cestou předem k brzdě. Ale pravou (zadní) potáhnu okolo hlavového na levou stranu a pak pod rám. I tak mám poměrně velký oko před řidítky (příliš dlouhé vedení – mám poprvé kotouč, takže ještě neumím zkracovat vedení (nejspíš nemám ani cajk)).

        Díky za rady (na podobnou věc už jsem se ptal v jiném tématu) nicméně rád bych poprosil ještě o fotky (vedení – klidně i spodek, jak je to uchycené v těch vodičích), jestli bude mít někdo čas a náladu.

        Bajku zdar

        0 0
    • DejvGSR  

      Tak jsem to řešil já.Lanko od řazení předního tácu ( levá strana řidítek) mám přišroubováno na příchytce když koukáš na rám zhora úplně v pravo. Uprostřed pak brzdovou hadici a zcela vlevo pak řazení zadní kazety. Viz foto. Je to sice na IQ6 ale stejně to budu dělat i na CRR. Výhodu vidím, že lanka u hlavy rámu jdou pěkně okolo a nedřou rám. Dole pak to křížíš, lanko z prava a brzdová hadička jde nalevo a naopak lanko pro zadní přehazku to obloukem kříží z leva doprava.

      0 0
    • mxv  

      A co takhle zkrizit lanka? Ja si davam bowdeny tak aby to vyhovovalo, takze klidne zkrizim lanka mezi hornim a spodnim uchytem.

      0 0
    • wbiker  

      Ahoj. Mám takový dost pitomý dotaz, ale nevím si rady. Kudy má vést lanko k přesmykači Sram X7? Napadla mě varianta (na fotkách), ale moc reálně to nevypadá, lnko se na té hraně neudrží. Díky za pomoc.

      0 0
    • kiksa  

      Ahoj,

      chtěl bych se svézt s tématem a zeptat se zkušenějších a majitelů rámu RB CRR, jak vést lanko k přesmykači, mám klasické spodní vedení, koupil jsem k tomu TENTO přesmykač a nevím, jak k tomu vést rozumně lanko, aby to nemuselo jít přes tu kladku (případ viz fotka v příspěvku výše uživatele wbiker. Šroub a plastový pičinec mi přehodit na kladce nejde.

      A ještě dotaz potřebuju k vedení lanek ke smyku, ten plastový bazmek dole na rámu nebo tam múžu bowden normálně ohnout okolo středu?

      Moc prosím o radu, případně foto s tim smykem. Jsem čerstvý majitel CRR a nerad bych na to zanevřel a už jsem z toho špatnej. :-)

      0 0
      • MirosPikos  

        Dual Pull: lanko je vedeno přes kladku, která umožňuje oba druhy vedení lanka

        Musí to nějak jít, ale nemám přesmykač v ruce, abych mohl být nápomocen. Píšeš že nejde prohodit pičinec se šroubem, jak to mám chápat? Pokud to tam je, tak to musí jít prohodit, ne?

        0 0
      • skvedo  

        Podle obrázku pro lanko táhnoucí shora rovnou upnout pod šroub. Pro lanko táhnoucí ze zdola napřed protáhnout těma 2 packama a pak chytit pod šroub

        0 0
      • Petr Heinik  

        Dobrý den,

        Vedení lanka viz. přiložený obrázek.

        Plastový smyk není potřeba, bowden je tažen v kuse, ohnut pod středem.

        0 0
        • kiksa  

          Děkuji mnohokrát, říkal jsem si, že to může být jen takhle, ale přijde mi tam to lanko hodně zkroucené a nabyl jsem dojmu, že se bude ohýbat a vytahovat a bude nutné to pořád seřizovat. Udělám to teda tak a budu věřit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.