Nový jednopřevodník lepí nový řetěz

38 nepřečtených
  • marshalll

    Zdar! Dneska jsem měnil původní kliky MT700 za M7000 a s tím šel dolů i AB oval a nahodil jsem origo SLX jednopřevodník (origo 11s).

    Od začátku tak podivně nabaluje řetěz (Eagle NX 12s) a stejně tak na to i blbě nabíhá. Vzhledem k tomu že zuby jsou symetrický a ne prohnutý ve směru šlapání, tak je to chování stejný jak při šlapání dozadu, tak dopředu. Ani v tahu se to moc nemění. Jako zatím projeto tak 500m, navíc je tam nový naparafínovaný řetěz, ale ten už nějakých 40km má, takže by rozhýbaný být měl.

    Video hír: https://photos.app.goo.gl/…Bisx4EopjeH7

    Je možná že se to nějak rozchodí, ale zajímalo by mě zda se tu s tím už někdo setkal. Spíš mi přijde, že se to zachytává někde na hrankách širokých zubů.

    Převodník vypadá tak jako na obrázku. Aktuálně tedy registruju 3 druhy SLX převodníků (SM-CRM70). První verze s vysokými zuby, ale bez NW. Druhá verze s NW ale nízkými zuby (skoro jako klasická dvouplacka). Obě tyto verze mají zahloubení pro kliky. Třetí verze, kterou mám v ruce já, má absenci zahloubení a tedy větší odsazení (o cca 1.5mm, což samozřejmě super) a vysoké NW zuby. Tady ani netuším jestli jde o nějaký starý, nebo naopak nový model.

    0 0
    • allrose  

      Předpokládám,že máš správně zuby k řetězu,široké na velkou mezeru..je li řetěz směrový..a nápady došly ;))

      0 0
    • kadlec  

      Dela to na vsech prevodech? Na videu me to prislo jako blba linka, jak se tomu dole nechce zapadnout do zubu

      0 0
      • marshalll  

        Komplet na všech, linku jsem ještě o 2mm posouval pérovkou, aby to z údajné 50.4mm poskočilo ke kýženým 49mm. Na tom AB ovalu jsem ji měl prakticky stejnou

        0 0
    • Romancero  

      40 km je asi málo…tak 200 km na zajetí potřebuju já.(poznám při řazení na krajních převody).

      Je pravda, že tohle se mi ještě na kole nestalo…Tohle bych očekával u nějakého „garážového“ převodníku, ne u origo SH

      Podíval bych se na převodník (pokud je nový) -na zuby. kde se odírají nejvíce…

      Nepředpokládám, že by nastala varianta a nesešly se tolerance (vnitřní rozměr řetězu a tloušťka zubů) nebo byly na převodníku nějaké „neobrobené“ hrany z výroby..

      0 0
      • marshalll  

        Dám tomu aspoň 20–30km v terénu a pak to omrknu. Bude to asi víc věcí zaráz. Jediný co jsem si říkal, jestli není SH11 a Eagle řetěz vevnitř u rolen nějak spešl řešenej a tí pádem by se to mezi sebou pobylo (že by tomu byly extra přizpůsobený zuby).

        0 0
        • LM  

          Můžeš zkusit Shimano řetěz co to bude dělat. Ale převodník je předpokládám hliník a řetěz ocel – to půjde, řetěz si to obrousí :-).

          0 0
          • marshalll  

            Právě to Shimano bude právě ocel, tak to bude asi chvilu trvat. Eagle řetěz jsem tam dával právě kvůli NX kazetě, že si to údajně moc nerozumí s Shimano řetězem (nebo minimálně s rychlospojkou). Holt daň za bastl ;)

            0 0
    • novas752  

      Mno vzhledem k tomu že 12spd řetěz je užší než 11spd tak hádej kde je problém. Zuby jsou moc tlustý a řetěz se na ně tak trochu nalisuje a nechce se pustit.

      Navoskovaný řetěz má vůle ještě menší, takže se to stane tim spíš.

      Dej tomu tak 250km a pokud si to nesedne tak řeš převodník na 12spd řetězy.

      0 0
      • Romancero  

        určitě je řetěz 12 užší než 11? Myslím tím vnitřní rozměr (dosedá na zub) . Vnější rozměr asi bude menší (ale jsem líný googlit)…

        0 0
        • Smazaný účet  

          12sp řetěz je, co se týče vnitřní šířky, určitě o něco málo užší než 11. Alespoň tedy xt8100. Na NW převodník z Ali mi taky šel hodně na těsno (na rozdíl od 11sp). Po objetí baráku si ale řetěz perfektně sedl a od té doby ok.

          0 0
      • marshalll  

        No právě že se všude píše, že se liší jen vnější šířka. Proto má třeba AB všechny převodníky 11/12 kompatibilní.

        0 0
        • jonti  

          Teoreticky ano, ale i AB funguje velmi dobře na 11 a na 12 docela dře a vydává divné zvuky.

          0 0
    • makimaki  

      Svého času jsem to měl na klikách FSA Comet, chtělo to trochu zajet, jak píše kolega nade mnou cca 200 km a předtím jsem si obalil zadní vidlici u převodníku elektro izolačkou, abych si to neponičil. Ještě bych se podíval na případný nýtovaný článek, zda není tužší a nějak se to nepere mezi sebou.

      0 0
      • marshalll  

        Mám tam orlospojku, takže tím to nebude. Trochu to asi může způsobovat právě i to navoskování (i když na tom AB ovalu to bylo v okeju).

        0 0
    • Petr78  

      12 sp řetěz je uzký a 11sp převodník je široký.

      Řešení?

      Nasadit 12sp převodník.

      Problém vyřešený.

      0 0
      • marshalll  

        12sp převodník by byl samo krásnej, bohužel jsem odkázanej na tenhle bastl.

        Me by hlavně zajímalo, odkud se bere ta fáma o vnitřní šířce řetězu. Všude na fórech se píše, ze je stejná. Spousta lidí dokonce vozí bez problemů 12sp řetězy na jedenáctkách.

        0 0
        •  

          Tady se toho nakeca, nevis s kym mluvis, tak brat forum za bernou minci je mirne receno blahove.

          0 0
          • marshalll  

            Já beru zahraniční fóra a další info z netu, nejenom tady. Na info o rozdílných vnitřních šířkách jsem nikde nenarazil.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Vnitřní šířka širokého článku řetězu xt8100 naměřena 3,7 mm. Vnitřní šířka řetězu xt8000 3,9 mm. Rozdíl u úzkých článků naměřen také 0,2 mm.

          0 0
          • Romancero  

            uff to je tedy docela hodně! měřil si to čím? posuvkou?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Obyčejnou posuvkou s přesností 0,02 mm. Měřil jsem opakovaně a vždy několik různých článků.

              0 0
              • Romancero  

                jsem tipoval tak max 0,05 až 0,10 mm

                0 0
                • Singlespeed  

                  U Eaglu jsem posuvkou naměřil vnitřní šířku širšího článku 3,9 mm, u Shimana CS-HG600 11 sp 4 mm, takže rozdíl 0,1 mm.

                  0 0
          • Singlespeed  

            Vnitřní šířka vnitřních článků se blbě měří, neboť se jejich destičky roztahují. Jsou jen navlečeny do válečků a drží je jen destičky vnějších článků, které jsou mírně odsazeny, takže je tam vůle (jinak by řetěz drhl). Nějaký znatelný rozdíl jsem mezi vnitřní šířkou vnitřních článků Eaglu 12sp, Shimana CN-HG601 11 sp a Yabanu 10 sp. nebyl schopen posuvkou stanovit. Řetěz Eagle 12 sp. v pohodě vozím s 10 sp. kazetou a 10 sp. NW od Gebhardta.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ty už nechodíš žebrat články řetězů po servisech? ;)

              0 0
              • Singlespeed  

                Abych to upřesnil. Mám vysockovanou krabici zbytků Eaglu. Protože se nedá pořádně nýtovat (má moc tenké destičky vnějších článků) , řadím jej střídavě mezi kousky 11 sp. řetězu Shimano, který se dá ještě nýtovat docela v pohodě :-)

                0 0
              • Singlespeed  

                Yaban 10sp + Eagle + Shimano 11 sp. De facto, co bylo po ruce jsem použil ke spojení částí Eaglu do celého řetězu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jaká je životnost napůl přenýtovaného řetězu? :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    To pak musíš proměřovat vlastně celý řetěz…

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Každá část řetězu se „vytahuje“ jinak. Pokud se nějaký úsek opotřebuje, měním celý řetěz. Životnost tedy odpovídá nejméně odolné zanýtované části (tedy nejčastěji řetězu Shimano). Pokud se zadaří a nýtuju jen Sram a třeba KMC, je životnost znatelně vyšší

                    0 0
        • Romancero  

          pak je ale nejlepší si udělat kalibr a otestovat pár řetězů na tu vnitřní šířku..Je snad jasné, že u různých výrobců budou setinkové rozdíly u vnitřní šířky a stejně tak budou i jiné vůle v čepech a rolnách.

          A jak zde píšou zkušení bajkeři – ne vždy si napoprvé sednou převodníky a řetězy různých výrobců…

          A kdopak by měl tu trpělivost vzít si originál 11 a 12 převodníky i řetězy různých výrobců a měřit mikrometrem tloušťky zubů a kalibrem vnitřní rozměr článku?

          a pokud byste viděli výrobní výkresy, pak by vám to asi docvaklo a nespekulovali byste tady něco o fámách.. ..

          0 0
        • deda  

          Vozim eagle retez na 11sp.silnici a funguje pocitove lip nez 11. Je to tissi a presnejsi mi prijde

          0 0
          • marshalll  

            Též jsem o tom uvažoval na Apex na gravela, ale asi ještě chvilinku počkám :)

            0 0
    • sedlacek.ondra  

      Takze Eagle gold retez mohu v klidu nasadit na 11sp XX1 sadu? Bude to fungovat bez problemu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.