Zdravim , mam dotaz jak nejlepe bych mohl prehodit na jednoprevodnik . Napada Vas neco ? Kdyz bych koupil prevodnik jednoplackovej XT ci SLX ma opacne srouby respektive – zvenku ma ty srouby . Diky za rady
Zdravim , mam dotaz jak nejlepe bych mohl prehodit na jednoprevodnik . Napada Vas neco ? Kdyz bych koupil prevodnik jednoplackovej XT ci SLX ma opacne srouby respektive – zvenku ma ty srouby . Diky za rady
Co to?
Je to dvou placka – vidis presmykac ne ? :) 36/26 . Chtel bych 30 nebo 32
Hele
Co meleš? Má 11 převodů.
Ježíš, cos to koupil, tolik převodů je zbytečné..
Stačí, když si koupíš NW převodník (na 1 placku), sundáš převodníky, sundáš přesmykač, sundáš levé řazení, dáš tam převodník, zrkátíš dle potřeby řetěz a jedeš motat do lesa.
Sorry nejsem tak zkuseny . NW prevodnik ? A diky za radu.
„narrow wide“ – zuby tvarované tak, aby ti nepadal řetěz bez vodítka
Tuto staci ne ? https://www.jakubkolo.cz/…černý-detail
Na to, ze pouze preprodava cinsky vyrobky tak cena nic moc,
Cely ten, tragicky, eshop je plny vyrazne slevnene ciny.
V cem je problem. Bud to chci hned a priplatim si od nekoho kdo to uz koupil nebo si pockam par tydnu nez to prijde z ali. Nic tragickeho na tom nevidim.
Cely ten eshop je tragicky. Pouzil uplne blby template.
Namatkove u nejake sedlovky mne pobavila veta typu „zakoupena sedlovka se muze mirne lisit od fotografie“. Ze preprodava je mi sumak.
..a máš od nich záruku 2 roky, platí dph atd.
–
Jako by všichni v Česku prodávali jen jejich výrobky.
Kup si nějaký pořádný, nebudeš pak muset kupovat vodítko, aby ti nepadal řetěz.
Např.
https://www.manobike.com/…-m8000-cerny
Samozřejmě musíš zvážit, kolik zubů. Běžná kombinace je 32, ale se 42 zuby vzadu už to pro netrénovaného jezdce do kopcovitých krajin už moc není.
A pak jen přendáš, maximálně budeš muset koupit jiné šrouby, sundáš přesmykač, páčku, vytáhneš lanko, zaslepíš díru v rámu a frčíš. A pak už jen stále přemýšlíš, jestli nepřejít na jiný převodník, kdy přejít na kazetu s větším rozsahem, jakto že ti přehazka tu větší kazetu nepobere a samé další podobné věci :-)
běžná kombinace je 34 zubů a kazeta 11–42 pro lepší borce a 11–46 pro bačkory.
tak to jsem jeste vetsi backora, kdyz mam 34z oval s 11–46 kazetou, co? :-(
šmarjá, já se chystám na 11 – 48…bačkůrky mám.
Ovál jsem nikdy nejel :o). Ale 34×46 je pro fotry do dlouhých prudkých kopců. Mladí chrti to vyletí jak nic. Tak to bohužel je, taky mám 34×46 :-)
A pro koho pak je 22×42 co mám já? :-)
vůbec netuším
32 zubů a 11–36 kazeta jsem co?
Konzerva ještě s klasickou desítkovou kazetou.
Když to funguje…
ten co si nepřišlápne z kopce :-)
:D
To je fakt, ale chybí mi to asi 2× ročně :)
Blázen :D
Tak si s s tou beznou kombinaci na 29" dej na 80% prumeru sveho maxima 100km s 3000m nastoupanych :)
max. mám 197 tepů ale na kole nedosažitelných. 80% je 157 TF. Takže pěkný výlet v horách v mírném tempu. Ale jako příklad dávám odkaz na pěkný kopec, kde bych to bez 46z pastorku nevyjel.
Pěknej kopec,jezdím taky.Akorát na dvojplacku 36/26 s kazetou 11–40.
80% z maxima v prumeru a rikas mirne tempo na 100km/3000m nastoupanych. Tak to klobouček :))))))
Ty procenta to zkresluji. Odhadem to bude 6.5 hodiny jízdy na průměrné TF 157, těch metrů je tam dost (snad nejsou z mapy.cz). Třeba teď jsem na 24hod odjel pres 600km, 5000m na tepovce 70% z maxima. Závody do 2hodin jezdím zhruba na 90%.
Procenta jsou zasadni uvadet bo 157 tepu je u padesatnika treba uplne jina hodnota nez napr u dvacitky i kdyz jsou oba trenovani sportovci. Kolik ti je jestli se tedy mohu optat ?
35, s nižší výkonnosti bych dal 2×11 a krásné se povozil jak z kopce tak do kopce.
Šmarjá Jozef, to já nejsem ani ta bačkora s mým 30/50 :-)
Na druhou stranu mě to ani nedrásá. Měl jsem předtím 32/50 a už to nebylo do kopců ono :-)
Jo to uz nebude nikdy ono ;). Vidim to na sobe jak hlavne regenerece jde do kopru…
Tak s tou regenarací nevím, buď jsem druhý den v pohodě anebo mě všechno bolí :-)
V mém věku to neřeším, díky za každé nové ráno :-)
Stejně mi ovšem můj převod 30/50 nebrání zúčastňovat se závodů typu KPŽ a dojíždět v první půlce až třetině startovního pole.
Kdyby k tomu byla ještě lepší fyzička.........
já mám teď nejlehčí 22–36 což je v podstatě ekvivalent 30–50 a nějak si nedovedu představit tenhle převod nemít … možná by nebylo od věci, aby lidi v těchto diskuzích o převodech uváděli kolik i s kolem dohromady váží
On hlavně pan mexická sopka je závodník a radí úplnému amatérovi převody, které jezdí on.
Taky přemýšlím o vynechání malé placky. Mám M8000 34–24 a vzadu M7000 11–42. Zatím jsem malou dal tak dvakrát jen na zkoušku a jinak se bez ní obejdu. Otázka jestli jen odšroubovat malou placku a nechat velkou nebo raději přehodit za jinou 34z?
puvodni 34 nebude nw a asi bys mel taky resit jinou retezovou linku, nez jaka by byla, kdybys tam jen nechal puvodni vetsi prevodnik, ne?
to musela vymyslet hlava pomazané takové placky
Co konkrétně je špatně? Mě se na 34 / 11–42 jezdí celkem dobře. Pravda, na rovině by to mohlo někdy jít rychleji, ale od toho mám silničku.
udělat dvouplacku kde je malá placka skoro zbytečná, ale z kopce to nepojede.
tak to snad záleží na jakém kole je to nasazené a kde se jezdí, ne? Nemůžeš to furt vztahovat k nějaké xc střele…
Co kdybys místo přesmykače dal vodítko řetězu, a máš to… :-)
Nějaká zkušenost jak dlouhý řetěz je potřeba na kombinaci 32z placka a 50z kazeta? Půjde to na fulla vel. M
To je u každého kola jinak, je třeba to změřit…
Tak minimálně 114 článků. Mrkni kolik má Eagle řetěz, nemůžu si vzpomenout, ale myslím že 116 článků a případně zkracuješ podle převodníků.
Právě že 12speed jsou 126článků, tak jestli vůbec 11speed bude stačit. Ale zase oni uvažuji i XL kola a 40 placku s 50z vzadu
Soráč, uvedl jsem o deset článků méně.
Eagle 36/50 full 29 a jeste min 4 dvouclanky zbyvaji, z origo eagle retezu