• Urvy

    Servus borci

    Potřeboval bych poradit. Chci si koupit novýho Cubea Attention SLX a chci názory, jestli to má cenu. Měřím 180 a jsem v hubnoucím procesu, aktuálně 110kg. Budu jezdit převážně cyklostezky a polní cesty, žádný skoky ani žádnej dramatickej terén, dojíždět do práce a 1–2× za rok to naložit a jet na 2–3 dny na výlet i se spaním. Attentiona SLX jsem si vybral kvůli (sice základní) přehazovačce SRAM ale hlavně kvůli Rockshoxx Judy silver TK vidli ( na kterou ale neslýchám moc chválu), která mi přijde lepší než Suntourka na ostatních modelech.

    Díky za názory

    https://www.cube-store.cz/…l--n--black/

    0 1
    • novas752  

      No nic extra, za ty peníze se dají najít lepší kola. Při tvé váze bych chtěl rozhodně pevné osy a ne rychloupínáky. A raději kolo na Shimanu, Sramu SX bych se vyhnul – je to plastový, dlouho to nevydrží, kliky mají docela mizerný a drahý středový složení powerspline.

      0 0
    • Jajjcy  

      Už jsem na stejný dotaz narazil na fejsbůku a tam jsi dostal dobré rady ať to nekupuješ. Ale koukám, že chceš dostat sodu i tady.

      2 0
    • Lišák  

      Radon

      Za cenu toho Cube, kde je špatně úplně všechno, dostaneš funkční lehčí vidlici s 34 mm nohama, funkční brzdy, pevné osy, teleskop. sedlovku.

      Špatně je šaltr – stejný, jako na Cube. Vyměnit za Shimano Deore, až začne blbě řadit. Pláště pro Tvoje použití to má nevhodné. Bylo by potřeba vyměnit alespoň zadní za jezdivější. Ideálně i přední. Třeba Rekon / Rekon Race.

      Ano, je to trailové kolo. Nicméně pokud nezávodíš, není problém, po výměně pneu, na něm jezdit pohodové výlety a do práce. Bonus je vzpřímenější posed.

      0 1
      • Kurt  

        Otázkou je, proč na cyklostezky koupit kolo se 130mm zdvihem a měnit šaltr, když za úplně stejně peníze může mít to Deore rovnou.

        https://www.bike-discount.de/…ous-al-8.0-3

        1 2
        • Azmir  

          Protože dostane vidlici nevhodnou pro 110 kg chlapa…

          0 1
          • vaclaw  

            Nevim kolik vážíš a co na kole běžné děláš, ale já skoro 110 kg mám a že bych při běžný jízdě mimo terén pozoroval nějaký zásadní rozdíl s judy nebo Z2 říct úplně nemůžu.

            0 1
            • Tomas_82  

              Tak to opravdu nechápu… Mám cca 80kg a rozdíl mezi Judy a Fox 34 (Z2 je prakticky to samé) poznám nejpozději při prvním zabrždění.

              0 0
              •  

                Taky bude záležet, nakolik je ta vidle nafoukaná :)

                0 0
                • Tomas_82  

                  Právě že ani ne, kroutí se i když je zamčená:-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Jo to dela co si pamatuju z těch pár jízd kdysi..když stoupnes a zatlačis na jedny strane riditek tak kolo táhne do zatacky

                    0 0
                  •  

                    Pod 110kg chlapem se kroutí všechno.

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      To bych si dovolil rozporovat, i když osobní zkušenost naštěstí (zatím) nemám:-) Mám cca 80kg a Judy se pode mnou kroutila opravdu dost, když si potřebuješ trochu víc přibrzdit z kopce na nerovnostech a přední kolo se ti vyhne hoooodně citelně do strany, rychle si to s Judy rozmyslíš… Ale zase to má výhodu, že dokud jí máš, nepotřebuješ brzdící brzdy.....

                      0 0
              • vaclaw  

                Tak možná je to tím, že už vážím tolik, že ani ta Z2 to nezachrání :D jinak samozřejmě když to budu testovat nebo tomu dávat víc zabrat tak to znát bude, ale při normální jízdě jsem to nikdy nepovažoval za nic tak dramatickýho.

                0 0
                • vaclaw  

                  Tvl tak to sorry, úplně jsem si v hlavě přehodil Judy a Recon… ten Recon byl vcelku v pohodě, Judy netušim, ale má 30mm nohy, takže jo, to bude asi máslo.

                  0 0
                  • TK75  

                    Judy ma 30 nohy a vahu 2.670 kg…Judy Silver co ma to Cube co dával na začátku v odkaze

                    Takže s pevnou hlinik sedlovkou váží na tom „xcecku“ asi jako lepší 120/130 vidle plus teleskop :)))

                    Legrace…ale když vezmeš ze Pike (120–140) ma 1800g

                    0 0
        • Tomas_82  

          Ona RS Judy je opravdu vidlice k ničemu, měl jsem jí na kole přesně dva dny a stačilo… ani moc nevěřím, že se pod 60kg jezdcem bude chovat o moc lépe.

          0 1
        • Lišák  

          Na noční jezdím do práce na trail HT. Vidla Z2, 130 mm (stejná, jako na tom Radonovi), gumy Mazza / Forekaster. Vyjíždím dříve, sjedu si nějaký trail a pak po šotkách a asfaltu do práce. Po noční opět asfalt a šotky domů. Úplně na pohodu. Ta Z2, pokud šlapeš jako cyklista, se nijak nehoupe, i když má 130 mm. Když budeš šlapat, jako malorolník zelí do škopku, tak rozhoupeš i 80 mm.

          Tazateli jsem doporučil pláště Rekon / Rekon race, takže ještě jezdivjejší kombo, než mám já.

          Na XC HT jsem si zvýšil zdvih ze 100 na 120. Jezdí se mi na tom líp. :-)

          1 0
          • vaclaw  

            Na lehký terén zbytečný. Nejde o houpání, ale jak se mu na tom bude jezdit tam kde na tom jezdit zamýšlí. Já taky používam trail HT jako univerzál na všechno, nicméně jezdit jenom lehký terén, tak o tom ani neuvažuju.

            0 0
            • Lišák  

              V čem Tě trail HT omezuje / limituje v lehkém terénu? Pokud máš odpovídající (lehkoterénní, rychlé) obutí? Neřešme XC závodníky. Řešme výletníky a dojížděče do práce.

              0 0
              • scalar  

                A k čemu je trail na lehokoterenim rychlém obutí?

                0 0
                • Lišák  

                  K tomu, že je v cenovém rozmezí (lehce přes 20), má vidlici 34 mm (na 110 kg), pevné osy, a teleskop, jako bonus.

                  0 0
              • vaclaw  

                Ve zkratce je to téžší a moc trailová geo, při delších cestách bych ocenil sportovnější posed.

                0 0
                •  

                  Je potřeba vzít do úvahy, že sportovnější posed = míň pohodlný posed. Stačí se podívat kam se posunulo XC za posledních 10 let a ty kola tomu skutečně odpovídají.

                  Jízda na trail HT může být mnohem pohodlnější než chrtí posed styl Nino Schurter s přestavcem do negativu.

                  1 0
                  • Lišák  

                    Tak nějak. Člověk 180 / 110, který chce dojíždět do práce a jezdit cyklostezky a polňačky, tak ocení spíše vzpřímený posed, než být aero zalehnutý na XC.

                    1 0
                    • TK75  

                      https://bikeinsights.com/compare?…,

                      Cragger není v sagu.Po nasednuti jezdce a 20% sagu je stack na úrovni Epic 8, hlava cca 66.3° a sedí se na 75.5°

                      Nejspíš jizdne velice podobné modernímu xc fullu z kteryho si xceckary sedaj na zadek jak pěkně to jezdi :)

                      K váze…ty levný hardtaily co se prodávají jako „XC“ s Judynou váží 13 kg a klidně víc.Žádný plus v těch kolech nevidim

                      0 0
                      • Lišák  

                        Pěkný srovnání. A poslední dvě věty lze jen podepsat! ;-)

                        0 0
                      • vaclaw  

                        Tady bych to trochu rozporoval. Jako jasně že váha těch levných XC nebude žádná sláva, jenže levný Trail HT na tom budu zase o kilčo minimálně hůř.

                        A zase že moderní XC je nějak stavěný neznamená, že to tak potřebuje každý. Navíc je to hodně i o tom posedu. Já samozřejmě chápu, že nikdo normální nechce jezdit styl Kulhavý apod., ale zase jet třeba hodinu styl paní radová mi přijde taky dost nah*ovno :)

                        0 0
    • LTZ1000  

      Co nějakej Qayron RAM?

      https://www.joybike.cz/…-gray-metal/

      Bohužel, některé velikosti rámů jsou u některých modelů nedostupné.

      1 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.