• Jendix

    Ahoj, chtěl bych si po dlouhé době koupit nové MTB kolo. Cenově cca kolem 20 tis. Koukal jsem i na bazary a zaujmulo mě např. toto:

    http://sport.bazos.cz/…R-XC-Pro.php

    Kolo nevypadá špatně, majitel mi zaslal original velké foto, stav dle fotografíí je opravdu supr. Ale jak říkal kamarád dovnitř kola nevidím. Ještě dodám, kolo bylo zakoupeno 4/2007 a prý na něm bylo najeto pouze 1200km, což se mi zdá poměrně málo na to že si člověk koupí kolo za 60 tis a za dvě sezóny na něm najede je tyto kilometry.

    Případně děkuju za každou radu event. tip na dobrou sestavu.

    ps: kamarád mi doporučil tohle kolo, já do toho zase až tolik nevidím, v podstatě jsem laik

    http://www.trek-bikes.cz/…l/hookooekoo

    Anketa: Koupili by jste si kolo nové nebo jeté v dobrém stavu?

    19x
    83%
    4x
    17%
    0 0
    • mr.antik  

      Já bych kupoval klidně i jetý, pokud je to kvalitní značka a model, ale radši ještě v záruční době a hlavně s vědomím, že investice není konečná a bude třeba něco povyměňovat…

      0 0
    • vset  

      Mezi obema koly je propastny rozdil co se tyka vybaveni a toho ze jeden je full a druhy ne …ja osobne bych bral radsi toho fulla i kdyz je jety.To ze ma nejeto jen asi 1200km je docela mozny protoze jizda v terenu je dost jina nez po silnici a dost lidi to prestane bavit.

       
      0 0
      • Jendix  

        jak je to dneska se zabezpečním kol, klidně se může stát že kolo bude kradené, sice původní majitel tvrdí že je kolo se záručním listem, jak to ale prověřit?

        jo a co říkáte ceně toho jetého kola? odpovídá?

        0 0
        • Jendix  

          je tam taky trochu podivný, že když jsem vygooglig mail a telefon inzerenta, tak jsem našel že v minulosti prodával několik kol.. v cca rozsahu 3/4 roku asi 4 kola.. právě se bojim abych se nenapálil

          0 0
          • Smazaný účet  

            určitě se najdou lidé, kteří se živí i tím, že kupují kola v zahraničí, pojezdí a pak ještě třeba se ziskem prodají.

            každopádně doklad o koupi by se hodil, i když je to kolo třeba už po záruce.

            0 0
          • vset  

            Co se tyka tebe je dulezite abys mel od neho kupni smlouvu to je asi vse co pro to muzes udelat. Pokud bude kradene prijdes o nej a muzes se s nim soudit. Na druhou stranu bys takhle nemohl koupit nic v bazaru … kdyby bylo kolo kradeny asi by ho prodaval za daleko mensi cenu a ne tak okate pres inzerat

            0 0
            • Jendix  

              a cena teda odpovídá? na co bych si měl dát v případě prohlídky největší pozor? zejména co se technického stavu týče?

              0 0
              • Smazaný účet  

                vůle v ložiscích, vůle ve vidlici, praskliny na rámu,… prostě by jsi to tak nějak měl zkontrolovat všechno (pokud tomu kamarád rozumí tak ho vem sebou:)

                0 0
                • Jendix  

                  trochu mě tam zaráží že inzerent uvádí že jsou tam nové ráfky.. na to že tvrdí že na kole najel jen 1200 km.. přijde mi to prostě málo..  jasně že pokud by jezdil dost natvrdo.. ale to by to bylo vidět i na zbytku kola..

                  0 0
                • fousek  

                  No jestli mu kamarad doporucuje HT tak asi s fullama nebude mit moc zkusenosti. Treba takovej klapajici propedal dokaze vydesit nejednoho kupce a pritom je to normalni projev.

                  0 0
                  • Jendix  

                    ohledně toho odpružení, co preferujete? HT nebo Full? Jasně že třeba full bude asi co se servisu týče náročnější.. i pořizovací cena bude vyšší.. jinej kámoš mi např. řek že určitej kompromi se karbonová sedlovka.. že jistým způsobem pruží a ty největší rány alespon trochu utlumí.. jasně že to není jako tlumič.. jakej je váš názor?

                    0 0
                    • kubad  

                      kamarad moc cte :-) karbon utlumi max vibrace urcite ne razy

                      0 0
                    • mr.antik  

                      No mnohem víc utlumí plášt, případě výplet nebo vložka v kalhotech. Když už, kompromis je odpružená sedlovka.

                      0 0
                      • Hejdik  

                        Odpruženou sedlovku od suntouru se právě chystám testovat.Zrovna jsem objednal redukci na sedlovku a hned pak si jedu pro tu sedlovku.Už se docela těším,až to testnu.A ani mi to nemusíte rozmlouvat,všechna pro a proti jsem si už pročetl zde vím do čeho jdu:-)

                        0 0
              • Sodík  

                Pořádně prohlédnout rám kvůli případným prasklinám. Pak se projet – vyzkoušet chod vidle / tlumiče a přehazovačky / přesmykače. Zkusit si s tim skočit nebo prudce zabrzdit, nikde by nemělo nic praskat / skřípat atd.

                0 0
              • vset  

                Ja myslim ze cena odpovida je to trochu podobny jak ceny u aut ..Pri prohlidce bych predevsim zkontroloval ram zda tam nejsou nejake trhlinky nebo deformace pak vidlici a  tlumic. Pokud je to tvoje prvni kolo v tehle vybave tak bych vzal na to radsi nekoho zkusenejsiho.

                0 0
                • Jendix  

                  to si sebou určitě vezmu.. sám tam rozhodně nepojedu.. ;-) díky za rady..

                  0 0
              • vlk  

                A když kupní smlouvu, tak na hned do první věty bych dal, kupní smlouva dle obchodního zákoníku .............. .Ale osobně bych jeté nekupoval nikdy. Nikdy nevíš jak staré to kolo je, kdo na tom jezdil a jakým způsobem a hlavně rámy mají přecijen omezenou životnost, což na místě nepoznáš, kolik ještě vydrží. Jedině, že by s dokladem o koupi z obchodu nedávného data.

                0 0
    • Smazaný účet  

      napřed si ujisti co chceš, jestli full nebo ht, a podle toho vyber, já bych se toho bazaru taky moc nebál.

      0 0
    • Daf  

      Pokud se ti zdá cena natolik výhodná tak do toho jdi. I když po stránce rizika nákupu mi přijde celoodpružený bike jako nejhorší varianta ;) Kdybych vybíral silničku, nebo HR, byl bych mnohem klidnější. Rozhodně si kolo pořádně prohlídni vyzkoušej a zkontroluj vůle v čepech atd. A jestli bikům moc nerozuimíš, tak si vem k ruce někoho, kdo ano.

      0 0
    • kopečák1  

      Nové kolo je nové kolo. Máš klid v duši, zpravidla toho moc neřešíš.

      Já sem koupil ježděné kolo vloni na jaře. Ihned po koupi jsem musel koupit

      kazetu, řetěz. poté se objevilo lupání zadní stavby, které zkončilo reklamací u výrobce (díky předchozímu majiteli jsem měl aspoň papíry a do konce záruky zbývalo asi 2 měsíce)

      Na podzim loni jsem koupil nové brzdy, teď šlapací střed a přehazovačku.

      Cena za kterou tak kolo koupíš určitě nebude konečná. Kilometry jsou věc, o které

      každý trochu mlží, aby kolo v pohodě prodal. Na druhou stranu je spousta lidí s drahými koly,

      kteří skoro nic nenajedou.  Ostatní tu už asi padlo. Kolo si opravdu dobře prohlédni (hlavně rám, vidlici, tlumič) a vem sebou někoho zkušenějšího.

      Já bych po své zkušenosti (i když teď už jsem spokojený) do jetého kola asi jen tak nešel. Leda by to byl hodně dobrý kup (což ale zase zavání problémem).

      Druhá věc je, že 80k za nové kolo bych asi dávat nikdy nechtěl, takže pak je zas jediná varianta ojetina…

      0 0
      • Jendix  

        Taky jsem si říkal že těch 1200 km co pán uvádí asi nebude reálné, za dva roky.. připadalo by to 600 km na rok.. to je skoro nic..

        0 0
        • Dlabka  

          Těch kilometrů se neboj. Ne každý musí nutě vymýšlet pohádky. Kol může mít opravdu víc. Má to tu tak spousta lidí.

          Pokud můžeš, podívej se na podobné někde v krámě a pak vyzkoušej todle.

          Za 26 koupíš kolo na úplně jiné úrovni a spotřební věci jako řetěz, kazeta a pod. neřeš.....

          0 0
        • Vilém  

          Ne kazdy si kupuje kolo za ucelem jezdeni. Nebo jich ma vic. Osobne mam doma vic kol a na nekterych zdaleka nenajedu za rok ani tech 600km.

          0 0
        • McBlacky  

          bud v klidu, kolikrát si na krámě koupí kolo za sto tisíc někdo, kdo sám řekně že najede tak 1–2 za rok.

          druhá varianta je, že má kol více, 4 jsou dnes běžné /závodní HT, full, silnice, zimák/.

          0 0
      • Jendix  

        Ještě jestli můžeš připiš jaký kolo jsi koupil, jak bylo starý, a v jakém bylo vizuálním stavu? Pořád si říkam že kdyby mělo kolo dost najeto, bylo by to na něm vidět, to o kterém uvažuju je v celku v dobrém stavu, alespon dle fotek soudě, až si udělám chvíli dojedu se na něj podívat.

        0 0
        • fousek  

          Kolik ma najeto se da poznat docela jednoduse, pokud ma novy gripy tak bud je uplne nejety nebo ma minimalne 2–3t. (pokud nema penovy u tech tezko sopudit) Potom zuby na prostrednim prevodniku taky neco napovi. Pak jestli ma kolo plaste dle puvodni specifikace tak ma kolo najeto do 2t.

          Ja bych se toho nebal, nejhorsi co se muze stat je to, ze bude poskozena vidle nebo tlumic. Pokud maji lock tak zkus jestli funguje, pokud maji stelovani odskoku, utahni ho co nejvic a koukni jak se vraci pokud se nevraci plynule, tak je malo oleje v tlumici (pri vraceni nech mirny zatizeni, aby se neperojevila pripadna hi-speed expanze), u vidle zadnej prusvih, u tlumice by byla asi nutna repase. Pokud na vnitrnich nohou/pistnice zbejvaj kapicky oleje po propruzeni je minimalne poskozenej stirak, pokud jsou jenom mastny od oleje je to v poradku. Unik vzduchu za chvilku tezko poznas, ale to se snad uz moc casto nestava. Pokud vidlice zadrhava, tak je nejspis nedostatek mazaciho oleje (nebo je na ni napsano Marzocchi, u tech je to normalni stav:-)

          Pak uz jsou tady veci jako hlavovy slozeni (i integrovanyho pozor jestli neni vymlaceny nebo pretazeny) jinak normalni se da vymenit za par stovek, naboje (volny nebo pretazeny konusy, vymlaceny prumysly) to se pozna tak ze ma bud kolo vuli nebo se netoci plynule a dostatecne dlouho, pak vule nebo pridrena zadni stavba (to se da napravit vymenou, dotazenim futer/lozisek taky vetsinou za par stovek) nebo vule v cepech na tlumici (nic hrozneho se nedeje, staci nechat vyvlozkovat) a dalsi zavady se daj opravit nebo nahradit novymi komponenty celkem snadno.

          0 0
      • Jendix  

        Ještě jestli můžeš připiš jaký kolo jsi koupil, jak bylo starý, a v jakém bylo vizuálním stavu? Pořád si říkam že kdyby mělo kolo dost najeto, bylo by to na něm vidět, to o kterém uvažuju je v celku v dobrém stavu, alespon dle fotek soudě, až si udělám chvíli dojedu se na něj podívat.

        0 0
      • Jendix  

        Ještě jestli můžeš připiš jaký kolo jsi koupil, jak bylo starý, a v jakém bylo vizuálním stavu? Pořád si říkam že kdyby mělo kolo dost najeto, bylo by to na něm vidět, to o kterém uvažuju je v celku v dobrém stavu, alespon dle fotek soudě, až si udělám chvíli dojedu se na něj podívat.

        0 0
      • yoggi  

        skor ako km je dolezitejsie ako s tym bolo jazdene, v akych podmienkach. napr. author co mam ma najazdene cez 15tkm a nikto neveri ze to tolko ma a pytaju sa ci je novy takze vycistim a v pohode predam s 2–3tkm a vsetci  budu spokojny ze aky zachovali skoro ako novy, malo jazdeny je. nuz ale bike ostava v rodine a cudzarovi ho nepredam :)

        0 0
    • McBlacky  

      ten spešl vypadá ok, ale ty kliky jsou dost starý – skoro bych řekl, že to je model 2004. Ale třeba se pletu.

      Jel bych se na něj podívat a zkusit stáhnout cenu na cca 22tkč. Dneska koupíš nový FSR XC s rebou za 54tkč, ale po sezoně testovačky jsou třeba už za 40–42 a maj najeto do 500km, po profi servisu, kdy daj nový lanka, řetěz, destičky atd = stav nového kola

      0 0
    • Volf  

      BikePedia XC Pro&Type=bike

      zde si můžeš projít specifikaci podle roků výroby. Jinak jak už ti tady psali ostatní. Vem si s sebou někoho, kdo tomu hoví, protože mě napadá třeba se podívat jestli není moc krátkej krk, nebo jestli není někde přihnutej nebo naprasklej / to by jsi bez vyndání vidlice z rámu ani nenašel /, jestli nejsou stržený některý závity, je toho docela hodně. Osobně bych se s tím borcem dohodnul na tom, že kole vezmeme do servisu / prohlídku bych si zaplatil / a po jejich rezultátu bych se rozhodnul. Pokud to je tak jak se píše, myslím si, že by neměl být žádný problém.

       
      0 0
    • Smazaný účet  

      problem je, ze stavba kola je nekoncici proces. Ja koupil kolo, postupne nasledovala repase brzd, pak neco vrzalo. Byl to čep zadní stavby-všechno na atyp ložiskách(GT, palcové míry), shánění ložisek(jedno z Nemecka za 500), tedy předělat ráma  a zadní stavbu na metrická ložiska. Pak nová vidlice(+přední kolo), teď mne čeká nový pohon(kazeta, řetez, překazka). Je to nekonečný a koupí nového kolo tohle max. o dva roky oddálíš. Pokud ten spešl bude vcajku(žádný praskliny, vpohode tlumak jak uz nekdo psal), tak bzch šel do nej. Loziska si rpipadne zrepasujes sam, bo jsou metricka a ty koupis v kazdem lepsim kramu nebo na netu.

      0 0
      • Jendix  

        to máš naprosto pravdu, já co mi bylo doporučenou kouknout na kola z německa přemýšlím že koupím kolo nové z německa.. i když značka Radon není u nás tak známá, reference jsem na ní našel v celku slušné, jako další výhoda je že kolo je v celku slušně osazené a je za cenu toho zminovaného spešla..  navíc jak jsi psal.. u toho spešla je možný, vzhledem k tomu že je to americkej rám, že tam budou použitý atypový závity apod. ten radon by měl bejt v cajku.. němci jedou stopro v metrickejch.. :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.