• Alda_J

    Ahoj. Jsem nováček na silnici – pouze rekreačně. Doteď jsem jezdil na celoodpruženým bi­ku.

    Koupil jsem si starší silničku na rámu Gipiemme (viz foto), přidal jsem tam ještě nějaké drobnosti, jako SPD pedály Shimano, blatníky SKS Rceblade.

    Dnes jsem ji byl poprvé projet „kolem komína“. První pocity :

    • paráda to jede téměř samo :-)
    • vycvakni si nohu z pedálu než zastavíš :D (jen odřené koleno, ale pocit panika)
    • bolí mě zadek a dlaně

    Měl by někdo z vás tu trpělivost, a napsat mi nějaké rady do začátku, jak jezdit (tempo, převody), co vozit, jak případně opravit defekt (nikdy jsem nesundával plášť na silničce) atd?

    Ještě bych potřeboval vědět, jaká má být správně výška sedla.

    Případně pokud by byl někdo z Kyjova cca v mých letechna vyjížďky a „technickou“ pomoc – to by bylo jak se říká k nezaplacení :)

    Díky všem kdo pomůžou a neukamenujte mě hned :)

    0 0
    • Rychlej turista  

      Tak pro začátek pár rad pro přežití:

      • chovat se jednoznačně, předvídatelně a nepanikařit
      • nejezdit těsně u krajnice, pokud tato není dostatečně široká
      • nespustit z očí pritijedoucí auta, dokud nepřejedou, už z dálky se dá mnohé vytušit
      • mít stále na paměti a řídit se tím, že tvoje bezpečnost je důležitější než něčí rychlost

      Na závěr pak jedna univerzální a trvale platná rada:

      Per tam velkou!

      0 0
    • muppet  

      Nastavení posedu najdeš najdeš na internetu, stejně si jej přizpůsobíš podle svých potřeb a stylu jízdy, tempo jezdi takové jaké ti vyhovuje a převody tomu jistě přizpůsobíš. Plášť se sundává stejně jako na každém jiném kole a co vozit sebou – náhradní duši,pumpičku,páky na sundání pláště a nějakou tu mini sadu imbusových klíčů.

      Na závěr pak jedna univerzální a trvale platná rada:

      V Kyjovském kroju sa na kole nejezdí !

      0 0
    • Tanabe  

      Ja zacinal na silnicce pred rokem± (30 let jsem na kole nesedel) mam jeste v pameti jak se me tady kluci smali ze mam zakyselene svaly po ujeti 400 metru:-) Tedka sem se vratil prave a mam v nohach 50 KM a pohodicka.Pokud nejses zvyklej jak ja nebyl tak sem jezdil asi 3 mesice malou placku aby si nohy vubec zvykli ze neco delaj.dneska uz tam malou placku uz skoro nehazu proste to je o zvyku a treningu

      0 0
    • Tanabe  

      Jinak vozim

      1 nahradni dusi+2× montpaky+1× bombicku+1 rychlos­pojku+Multiklic

      0 0
    • tromboonen  

      Vítej na silnici, udělals dobrý krok..

      Nastavení kola po lopatě: https://www.youtube.com/watch?…

      Trochu víc info: http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      Dej si s tím práci, dolaďuj pak výšku sedla po 3mm, plus zkontroluj že máš správně kufry na tretrách.. pojede to líp..

      Jak jezdit zjistíš, kadenci cca 80–100-min, začátečníci často jezdí příliš těžký převod.. pokud nemáš fyzičku, zkus jezdit volněji, t.j. i v kopci tak, abys neměl srdce v krku, to Tě rychle unaví a vyšťaví, když jedeš do určitejch tepů (ani nemusíš mít tepák, prostě tak, abys stíhal ještě jakž takž mluvit bez totálního zadýchání, respektive abys sotva stíhal mluvit déle, ale bez mluvení to ještě udýchal).. v delších kopcích se občas postav, ale jen na chvíli na prostřídání svalů.. na rovině se snaž šlapat pravidelně, ne kus na krev a pak nic…

      Zadek si zvykne nebo mu dáš lepší sedlo (ale najít jej trvá), pokud bolí dlaně i po kratší vyjížďce, je něco špatně, uvidíš až to nastavíš, jestli se zlepší..

      0 0
    • Alda_J  

      Díky za rady.

      Pohrál jsem se s nastavením podle odkazů, zjistil jsem , že mám rám asi o 3cm vyšší, než je doporučený pro moji výšku, ale to snad tolik na hobíka vadit nebude :-)

      Zítra projedu a uvidím jak to pošlape, a hlavně jestlise zlepší bolest dlaní, ale asi to bude jen nezvyk, protože sedlo mám 4cm nad řídítky, jak je doporučené.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        U ocelových rámů ta současná výšková doporučení nemusejí být akorát. Ocele se používaly vyšší, takže může být velikost správná.

        Doporučuju osadit košík na druhý bidon.

        0 0
        • Freeky  

          Tam má pumpičku, tak asi neosadí košík. Jedině koupit menší pumpičku.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Ta by měla jít i pod horní rámovku, tyhle pumpy se dělávaly s delší pružinou s rozpětím několika cm.

            0 0
      • tromboonen  

        To je v poho, tyhle starsi ramy byvaly vyssi, dulezite je aby nebyl delsi, zkousel jsi ten pohled na nabu pres rodla?

        0 0
    • Freeky  

      Tam má pumpičku, tak asi neosadí košík. Jedině koupit menší pumpičku.// Omlouvám se, špatné řazení příspěvku :P

      0 0
    • l.bily  

      Podla fotky to vypada ze mas minimalne o dve cisla vjeci ram jak by si mnel mnet, sedni si na to a nech nekdo vyfoti a daj sem foto. Ked budes mnet moc velky ram bude ta pravdepodobne bolet chrbet, ramena, ruky a ked zle zeskocis tak aj gule.

      0 0
    • l.bily  

      Podla fotky to vypada ze mas minimalne o dve cisla vjeci ram jak by si mnel mnet, sedni si na to a nech nekdo vyfoti a daj sem foto. Ked budes mnet moc velky ram bude ta pravdepodobne bolet chrbet, ramena, ruky a ked zle zeskocis tak aj gule.

      0 0
    • Alda_J  

      Jaký ionťák používáte? Můžete doporučit něco konkrétního?

      0 0
      • Espen  

        Jen vodu piju. Cokoli ochuceného vypiju za 15min.

        0 0
        • Breakpain  

          Tak tak, kdyz je horko, dam si trochu soli do bidonu. Mne to funguje velmi dobre … cista voda, max rozpusteny cukr (ale to je spis kvuli diabetu … takze cukr neres).

          0 0
      • Pán z Dubu  

        Na výlet v délce 1 bidonu ionťák netřeba. Na 2 bidony by už možná někdo do jednoho ionty naplnil. Stačí si dát pauzu na 2 piva, a je vše OK. Až Tě bude čekat vícedenní několikahodinová zátěž každý den, je dobré to mít vyřešený. Teď si spíš přibal plavky a ručník a konzumuj léto.

        Ionťáky se tu v jiných vláknech probíraly.

        0 0
    • Espen  

      Loni jsem byl taky nováček jako ty. Stačí mít chuť jezdit a zde na bf najdeš odpovědi v podstatě na vše co během ježdění vyvstane,aniž by ses musel ptát.

      0 0
    • Alda_J  

      Udělal jsem dnes foto, tak jestli z toho někdo něco poznáte a poradíte budu rád. (řídítka mi připadají nějak blbě)

      Dlaně bolí pořád :-(

      0 0
      • ememem1  

        ja by som povedalze ti je ten bike maly.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          I to je možné. Je to úplně klasická geometrie, je také možné, že se s těmito proporcemi a nezávodními ambicemi na žádný klasický rám odpovídající velikosti lépe neposkládá, protože by na něm byl natažený jako na skřipci.

          Chvála slopingu a endurance geometriím s vysokou hlavou pro nás turisty a začátečníky!

          0 0
        • Alda_J  

          hm podle všech různých webů je rám spíš velký

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Minule jsi psal o sedle 4 cm nad řídítky. Zkus laborovat i s touto hodnotou (drop) – doporučení je jedna věc, praxe se ale v tomto parametru velmi liší kus od kusu. À propos kde jsi toto doporučení vyzískal?

            0 0
            • Alda_J  

              Koukal jsem tady http://www.cyklistikakrnov.com/…im-kole.html , zkusím dát trochu nahoru představec a sedlo kapku dopředu, i když jsem to měřil olovnicí a z hrany kolene jdu na střed šlapátka

              0 0
              • Espen  

                Mám taky sedlo cca 4cm na řídítky :-).

                0 0
                • Alda_J  

                  To by mi pivas nepovolil :-)

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Já tam mám také podobné 4 cm. Tedy asi 14–15, ale to jen proto, abych se mohl vozit jako paní radová a proti větru se chvíli (typicky 35 km) udržet i dole v obloucích. :-)

                  Ale vážně, kdybych měl klasický rám velikosti XL/58 (a ne svou slopingovou zrůdu S/M 52), tak bych se nejspíš sešel i s těmi 4 cm. Otázka je, kam by se poděla proklamovaná tlumící a pružící funkce vysunuté karbonové sedlovky.

                  0 0
          • ememem1  

            fotka mozno klame ale:

            imho mas sedlo moc vzadu, ked ho das viac dopredu a nebudes sediet tak napnuty ako na fotke (trocha porkcene ruky) tak mi to prijde ze si pomaly budes buchat kolenami do laktov. neviem, takzo povedat, ono urcit spravnu velkost a nastavit posed (sedlo, riaditka, kufre) neni uplne easy ak uz nemas nejaku skusenost. ja som to nedokazal ani po rokoch, az bg fit (pripadne ina obdobna a nie zrovna uplne lacna sluzba) to vyriesila.

            0 0
            • Alda_J  

              Zkusil jsem posunot dopředu, ale špatný – vrátil jsem zpět do správného nastavení – na olovnici.

              Zvednul jsem řídítka na představci o 1 pozici a v kombinaci s trochu pokrčenými lokty je to sakra lepší.

              Jen se mi zdá, že mě víc bolely nohy po 10 km s průměrem 30km/h, ale to je subjektivní – jel sem unavený z práce

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                No budiž. Ani ta olovnice není jednoznačně přijímána, protože by ve svislici s osou měl být spíš kloub. Hlavně, že se pocit zlepšil.

                0 0
              • tromboonen  

                30 uz je docela slusny prumer, pravda chtelo by ho to udrzet na hodku az dve, ale i tak, nezoufej, lad posez a hlavne slapani, tam to hodne pomuze, na zimu si pujc valce, naucis se slapat do kruhu lip nez venku..

                ono pak kazdych 5mm na sedle nebo na poloze kufru zapoji uplne jine svaly a casem to doladis, jen se snaz delat max jednu zmenu a az zjistis jak funguje tak dalsi, jinak to cele zacyklujes..

                0 0
                • Freeky  

                  JJ 30 na začátečníka sakra dobrý :) To skoro nemám ani já po roce :D

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak na 10km to dam celkem v poho :) .. na 30 km nebo-li hodine po relativni rovine s par kopci taky (kolem Nechranic, i kdyz dva tam jsou docela vyzivne).. a doma na jih od Strakonicke 27/hod max, na sever ani radsi nevim, podle toho jak moc Brdskych kopcu zaclenim do trasy…

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Ale je to o tom, ze kdyz to poprve spravne nastavis (jestli se Ti to uz povedlo), tak zacnou bolet uplne jiny svaly.. na spatne nastavenem kole jedes silove, nizka kadence, tahas to neefektivne stehnama… kdyz das spravne sedlo (a rozdil hraje i 3 – 5 mm, tretry a kufry) a k tomu zacnes spravne slapat, najednou se ozvou svaly, o kterych si nevedel, ze je mas (vnitrni strana stehen, prdel, dolni zada…) pozitivum je, ze pokud to nastavis spravne a vydrzis, casem Ti tyhle zanedbavane svaly (pro netrenovaneho cyklistu) umozni jet vic v pohode a rychlejc/poho­dlnejc… a vo tom to je… takze procitej fora a hledej na netu nmastaveni a techniku a budes se jen zlepsovat..

                      0 0
                      • Alda_J  

                        No uvidím – zatím to nechám tak, jak sem to nastavil – jak říkáš ;)

                        0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Které dva kopce kolem Nechranic jsou ty výživné? Široko daleko je stoupání jen z Kadaně nahoru k Jeseni a pak dál přes Rokli na rozc. Vinaře. Nebo jsou tam i další (třeba z Března směrem na Údlice)?

                      Podle mě je kolem Nechranic nejvýživnější „rovinka“ Libočany – Poláky – rozc. Vinaře, pěkně na a proti větru a hlavně nenápadně do kopce, 14 km s téměř konstantním stoupáním celkem cca 170 m.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Jo, myslel jsem ty z Kadane, plus tu „rovinku“ od hraze kolem elektrarny pred kadani, tam snad vzdycky fouka proti… ja tam jezdim jenom kdyz tam ma mladej zavody (na vode).. jen jsem to psal ve smyslu zajet prumer 30 je uz dost makacka..

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          No, ono je základní finta jezdit to právě obráceně :-) , tj. ve Tvém případě asi Nechranice-Chbany-Poláky-Rokle-Kadaň-(el. Tušimice)-Nechranice.

                          Nechranice-Chbany bývají celkem v pohodě, bočák. Úsek Chbany-Poláky-rozc. Vinaře je čistě o morálu a o tom, jak moc fouká, pak se neutavit zbytečně v kratičkém stoupání z Rokle a v poslední zatáčce před vjezdem na Želinskou rovinku to rozšlapat naplno, aby se přes dva hupíky neztratila rychlost. (Kolem Chban na obě strany položili nový koberec místo toho rozpraskaného tankodromu, celá cesta je tedy pěkná.)

                          Za druhým kruhákem v Kadani se ve stoupání musíš napít a najíst (minimálně dva banány a celou magnésku s mořskou solí), abys měl energii na stoupání k meandru a nezhynul cestou v řepě. :-)

                          Mírné stoupání z Kadaně nad Želinský meandr bývá nanejvýš v bočáku, pak za dopravníkem elektrárny až ke kotvišti policejních člunů se dá jet pořád 40+, zbývá už jen kousek nahoru k odbočce na Březno, pak přes hráz se schováš za zábradlí.

                          A tak pořád dokola, dokud Tě to baví.

                          Já to mám do Kadaně na druhý kruhák z domu přes Žatec 49,5 km a jezdívám to tak 1:40 – 1:45, podle toho, jak se mi chce a jak moc fouká. Každopádně v Žatci u Kauflandu (cca na 78 km) jsem cestou zpátky vždycky výrazně přes 30 km/h.

                          0 0
                  • Alda_J  

                    cca. 10 km a téměř rovinka :-) jinak mé svaly posilované dojídáním po dětech a pivkem by tento průměr na hoďku nedaly ani náhodou :-)

                    0 0
      • ˘Ö˘ Krab  
        1. nejezdi na propnutých loktech – já vím, lehko se řekne, když nejsou na zádech svaly a pupek táhne tělo dopředu
        2. máš na 99,999% sedlo příliš vzadu (vychází Ti svislice ze špičky někam na kraj převodníku, tak dlouhá stehna nemáš ani náhodou) – možná bude dokonce potřeba vyměnit sedlovku za jinou s menším offsetem/přímým zám­kem

        Když nastavíš sedlo dle již zmíněného kalkulátoru competitivecy­clist.com, tak Ti pravděpodobně vyjde více dopředu než je teď, což zlepší šlapání a zkrátí posed, pak Ti i poloha pák/řídítek přijde lepší. Také řídítka s jiným obloukem (compact) umožňují jiné uchycení pák.

        O.T. Zákryt s nábojem nefunguje vždycky, mně tedy ani náhodou. Možná je to větším dropem, možná hodně slopingovou geometrií rámu, možná krátkým trupem a dlouhýma rukama a nohama.

        0 0
    • Alda_J  

      Ještě bych potřeboval poradi jakou duši koupit? Jsem zmatený z rozměrů 47 mm, 43 mm, 52 mm jak poznám kterou potřebuji? (rozměr pneumatik 700×23c)

      0 0
      • postman79  

        Potřebuješ duši s označením 700(resp. 622)x23. Prodávají se 700×18–30. 23 máš šířku pláště, tedy kup duši, která má v rozmezí tvou šířku.

        0 0
      • ememem1  

        tak aby ti to preliezlo rafikom a trcalo aspon tak 2.5–3cm aby sa to dalo nafukat.

        0 0
      • JSt  

        ta cisla v mm udavaji delku ventilku. silnicni duse je proste silnicni duse a zalamujes se jen ventilkem. delsim nic nepokazis. ;-)

        0 0
        • Alda_J  

          sem si myslel, že je to nějaká šířka duše – dík :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.