• johny9

    Mám čerstvě silnici,takže zatím tápu v různých tech.popisech.

    1.dotaz

    Jaký je rozdíl mezi plášti 700 a 622? Na plášti mám napsáno 622,ale v závorce je 700.

    2.dotaz

    Jakou roli hraje omotávka? Vybírám pouze aby se mi líbila a byla kvalitní. Mám vybranou tuto : http://www.kupkolo.cz/…ch_3677.html

    3.dotaz

    Jakou pumpičku na silnici?

    0 0
    • Jarque  
      1. průměr kola – 700 je klasická, dospělácká silnice
      2. měkčí omotávka – více pohlcování vibrací. Podíval bych

      se třeba po nějaké s gelem (na kupkole třeba fsa), případně použil gelové

      polštářky (fizik, specialized..). Extrémní maratonci vozí omotávku třeba

      i zdvojenou. Samo že jde taky o to, aby motka neklouzala, korek je v tomto

      ohledu ideální a za dobrou cenu…

      1. záleží na tom, jestli chceš rychle foukat na vysoké tlaky (v tom

      případě klasickou dlouhou, úzkou pumpičku, tzv. rámovku. nebo jestli

      chceš šetřit místo a gramy. V tom případě můžu doporučit třeba

      blackburn airstick 2 stage. Má přepínač na vysoký tlak a malý objem

      (silnička) nebo nízký tlak a velký objem (MTB), na dojetí se s tím dá

      došmrdlat určitě, váží asi 80 g a vozí jí třeba i George

      Hincapie :)

      0 0
      • Jarque  

        Jo a 700 je tuším, vnější rozměr (obvykle udávaný), 622 je vnitřní průměr.. (?)

        0 0
        • MlokCZ  

          622mm je rozměr ráfku (ETRTO), tedy silničního, crosového a 29tkového (všechny mají stejný průměr).

          U 26tek je tenhle rozměr 559mm.

          0 0
        • johny9  

          Takže silniční pláště mají prostě jeden rozměr co se týče průměru?

          0 0
          • nooski  

            Jo. Existuje jen více šířek a pak záleží kolik toho pobere zadní stavba a místo mezi pláštěm a brzdou. 23mm je standart. 25mm by se ještě měly do rámu vejít (u mě už velmi obtížně). Víc už není pravidlem.

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            700×23C je jiny znaceni pro 23–622. 23 je sirka plaste, 622 prumer rafku. Prakticky veskery moderni silnicky maj 622 (tedy, pokud nemaj galusky).

            0 0
            • johny9  

              diky moc, na netu jsem objevil super plaste,ale meli tam napsano 700,tak me to zarazilo

              0 0
              • kyl  

                Máš odkaz na ty super pláště?

                0 0
                  • kyl  

                    Nějakej Contík sem měl,taky mám dojem začínal v označení 4-kou a stál úplně za h…o.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      4000s tu jezdí hrozně moc lidí a hodně bude tvrdit, že je to nejlepší plášť na trhu a že jiný ani nemá cenu zkoušet. A bylo tu už zmiňován v historii tak často, že už jsem to hodil rovnou ze smailíkem.

                      Já je nikdy nejezdil, tak nemůžu hodnotit. Každopádně v testech vždy potvrzují, že valivým odporem patří k tomu nejlepšímu na trhu.

                      0 0
                      • kyl  

                        A jsou teda dobré nebo špatné,všech sem se zbavil ale nejsem si jistej že sem měl stejné,po 4měsících jim steřely boky a začalo se to vybulovat.

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Já tvrdit, že je nejlepší určitě nebudu, protože záleží na tom, co člověk preferuje. Je to prostě vynikající pláště, co se týče rychlosti, výdrže, schopnosti bez úhony přežít hodně rozbité silnice i jízdu na mokru. Existují sice pláště, které jsou ještě rychlejší a lehčí, ale to už jde na úkor ceny, defektů a výdrže. Za mě je takovýmto pláštěm Panaracer Stradius Extreme, který má předepsaný tlak 10,5 atmosféry. Je o něco rychlejší, ale výdrž má asi o třetinu menší. Defektózní ale také není, i když je na tom hůř, než Conti GP4000S.

                        Jinak dík za odkaz, ten balík dvou pláštů a čtyř duší za ten peníz mi přijde hodně vkusný :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud je ale třeba vozit plášť na extra vysoké tlaky, tak je to s tou rychlostí pak dost sporné. Při perfektním asfaltu samozřejmě poletí. Na horším asfaltu (a to nemusí být hned tankodrom, stačí když je výrazně hrubší) ale ty extra nabušené pláště začnou značně ztrácet.

                          Jak jsem teď chviličku jezdil silničku, tak kdybych to rovnou nezkoušel bez duší s Hutchinsonem Fusion 3, tak bych taky vzal ty GP4000s.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Je to třeba. Jeden čas jsem na Panaracerech vozil klasických 8 atmosfér, než si kamarád všiml, že jsou na 10,5. Tak jsem je nabušil a je to opravdu znát.

                            0 0
                          • nooski  

                            Mloku ja ti nevím. Odjakživa jezdím na silnici a odjakživa vím, že když chci, aby kolo letělo, tak ho musím pořádně nafoukat. Zvlášť, aby kolo jelo i při silové jízdě často ze sedla. Pokud jsou na silnici díry, tak nepojede nic silničního pořádně. Jak kolo fičí jsem poznal až s 13 atmosférama pod prdelí. A to jezdím pevná vysoká kola a jo tuhý hliníkový rám. Žádné karbonové máslo :-) Bez pořádného tlaku to na asfaltu nepojede. Prdolit se třeba s 6 atmosférama na silničce je dobré tak na dojetí po defektu.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              co na to říkají záda a řiť? ;-)

                              0 0
                              • nooski  

                                Stejně jak rám, člověk nesmí být máslo. Záda i prdel v pohodě. Spíše ruce trpěly, ale za to mohla absence omotávky na rodlech. Od nové sezóny zpátky ke klasice a problém bude pryč. Pokud je člověk rozmazlený odpružením, tak věřím, že to má těžší.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  V nějakých testech dokonce vycházelo že 25mm šířka nemá horší valivý odpor než užší pláště. Dost se to pohodlí projeví na hrubým asfaltu (obsahující štěrk na povrchu)…

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              O konkrétním tlaku, který je potřeba, aby to pořád ještě dobře jelo nebyla řeč. Ten bude pro konkrétní případy různý.

                              Ovšem to, že čím více se nafouká, tak to tím více pojede, to je právě pravdilo, které obecně neplatí a konečně ho pořádným měřením v praxi někdo vyvrátil. Od určité konkrétní hranice se s narůstajícím tlakem nesnižuje valivý odpor vůbec (ani pro perfektní asfalt).

                              Pořád se ale nebavím o žádném konkrétním tlaku. Konkrétní hranice je samozřejmě různá pro různé pláště, váhu jezdce, atd.

                              Tady je odkaz, už se to tu řešilo:

                              http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                              Měřeno bylo v reálu a to dvě různé metody, které si potvrdily, že výsledky jsou opravdu správné a relevantní.

                              Škoda, že v tomhle článku nejsou přímo ty konrétní hodnoty, od kterých nemá smysl foukat více. Je tam jen ten graf pro 15% promáčknutí pneu. Tohle ale není ta mezní hodnota, kdy už valivý odpor neklesá. Ta mezní hodnota je na mírně vyšším tlaku. A ty konkrétní hodnoty jsou až pak v těch mnoha dalších článcích, kde jsou jednotlivá měření. A to už není bohužel dostupné na webu, ty mezní hodnoty by mi hodně zajímala.

                              A co se týká silového záběru ze sedla, tak tady při menším tlaku jistě nějaké ztráty budou, ovšem nevěřím ovšem tomu, že rozdíly při větším tlaku (tím myslím třeba 10×11×12×13 atm.) budou nějaké větší. Tohle zatím nikdo neměřil.

                              Oproti tomu ztráty na místech, kde je asfalt horší budou pravděpodobně výrazně větší.

                              A tohle je typický příklad toho co není pravda:

                              „Prdolit se třeba s 6 atmosférama na silničce je dobré tak na dojetí po defektu.“

                              Už to samozřejmě může být příliš nízký tlak, zvlášť pro těžšího jezdce. Ovšem pro lehčího jezdce a 23mm+ pláště to už může být velmi blízko té mezní hodnoty nad kterou valivý odpor neklesne už ani o píď. I když i pro 70kg jezdce odhaduju tu mezní hodnotu (nad kterou už valivý odpor nebude vůbec klesat) zvlášť pro zadní kolo pořád o něco výše, tak kolem 8atm.

                              Tedy i pro ty, kterým je ukradené pohodlí a jezdí převážně jen pěkný asfalt nemá smysl foukat nějak o moc více tlaky než je ten graf (o kolik více má smysl bude záležet na konkrétním plášti).

                              0 0
      • prvniodkonce  

        A já zase dopručím 65g sks piccolo, vozí ji kromě mě ještě Roman Kreuziger :)

        0 0
    • javormartin  

      Já mám osobně na silničních výpletech zkušenost s conti GP 4000, na zadním jsem najel cca 700 km a někde jsem ho rozsekl ( foukám dle předepsaného tlaku ). Tak ho mám už jenom ve předu cca 1500 km, vzadu nyní vozím Ultra sport (800 km). Nějak jsem nepocítil rozdíl, příště už pudu do ultra sportů hned. Na silnici vozím galusky Tufo, ty jedou trochu jinak :-D

      0 0
    • martin7  

      no já preferuju Schwalbe ultremo R1, a jako pumpičku vozím malou CO2

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.