• Sc4mp

    Ahoj, prosím o radu, mám na horském kole 29" pláště Schwalbe Smart Sam tl. 2,25". V žádném extra terénu nejezdím, většinou po asfaltu, sem tam kamenitá cesta, prostě klasický „cykloturista“. Na to se mi moje pláště zdají zbytečně tlusté, s velkým odporem a hrubým vzorem, spíše dělaným do náročnějšího terénu. Proto prosím o radu, co za pláště pořídit, aby mi to po cestách jelo lépe? Děkuji za každou odpověď.

    0 0
    • blackboy007  

      continental race king nebo x king ,wtb nano race,Maxxis KROSSMARK

      0 0
    • Bocka  

      Maxxis Crossmark 2,1 můžu doporučit :)

      0 0
    • Jetson  

      Continental Race King, ale Smart Sam taky na asfaltu jede jen po středu.

      0 0
    • domestique  

      ještě bych přidal do výběru maxxis ikon

      0 0
      • krab007  

        Vozím je teď v kevlarový verzi a nejsou špatný. Na suchým pevnějším povrchu jedou dobře. Dělají se ale v šířce 2.2, takže o moc užší oproti tomu co tam má to nebude.

        0 0
        • domestique  

          šířku nevidím jako problém. představa, že užší plášť na mtb líp jede, je blbost

          0 0
          • JakeF  

            Není… Záleží, jak rychle jezdíš…

            0 0
            • domestique  

              jestli tím narážíš na aerodynamiku…bavíme se o mtb – to už má stokrát větší vliv chytit se rukama u představce. jinak prosím vysvětli, jak to myslíš:)

              0 0
              • JakeF  

                A s úzkýma gumama se u představce chytit nemůžeš? Už kolem 20km/h začíná být aerodynamika největší odpor, takže na rychlejší tratě na šířce plášťů závisí celkem dost…

                0 0
                • domestique  

                  :))) Když tedy „závisí celkem dost“, můžeš mi to prosím vyčíslit? O kolik tě podle tebe zrychlí na jedné hodině rozdíl mezi plášti 2,0 a 2,2…ať nežeru, tak při rychlosti 30km/h za jinak nezměněných podmínek

                  0 0
                  • JakeF  

                    Víc, než kolik ho zpomalí vyšší valivý odpor, na který ty narážíš celou dobu…

                    0 0
                    • domestique  

                      Ale jo, to budeš mít nejspíš pravdu, ale já vůbec neměl v úmyslu porovnávat aero vs. valivý odpor. Celé, co jsem tím chtěl říct, bylo, že čistě výměnou pláště za o něco užší není možné čekat žádný postřehnutelný rozdíl. A řešit aero odpor pláště na mtb je prostě postavené na palici :-)

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Odpor vzduchu roste s kvadratem rychlosti.

                    0 0
                    • domestique  

                      toho jsem si vědom, já nepopírám důležitost aero odporu jako celku, ale čistě aero odporu plášťů na mtb, jak zmiňuje JakeF, tak mě zajímalo, co je to podle něj „celkem dost“

                      0 0
                      • BB  

                        Taky bych vzal v úvahu to, že u stejného typu pláště bude užší o něco lehčí, takže kolo se stane trochu živější při rozjezdech.

                        0 0
    • tom xtr  

      Moje rada: na to co jezdíš si nech ten Smart Sam, když tak příště užší (2,1).

      Do terénu je to imho guma celkem naprd, ale na turistiku jak dělaná: velká výdrž, slušně jede, poměr cena výkon OK.

      0 0
      • saddik  

        Myslím, že Mlok sem někdy dřív dával výsledky testů, kde Smart Sam právě moc nejel, byl prý srovnatelný s Nobby Nicem (akorát to srovnání teda bylo pro 26 palců, pokud si pamatuju). Jediné plus SS je tak ta výdrž v performance verzi, ale na všechno ostatní je celkem naprd.

        0 0
    • blackboy007  

      no nevím jak tobě měl jsem rapid rob 2*25 a jezdilo se mi dobře teď mím wtb nano 2*10 na silnici jedou suprově ale v térénu jsou průměr proto hledám univezály

      0 0
    • Sc4mp  

      díky moc všem za rady, vážím si každé odpovědi

      0 0
    • saddik  

      V první řadě si musíš ujasnit šířku pláště. Nedá se totiž generalizovat, že širší hůř jede.

      Širší plášť nabízí pohodlí a lepší funkci v terénu (včetně snazšího odvalování) výměnou za vyšší hmotnost, velké ztráty ve stoje nebo při špatné technice šlapání a taky horší odvalování na hladkém povrchu. Tenký plášť naopak.

      Pokud Ti jde primárně o rychlost, jezdíš silově a často ve stoje, nepotřebuješ ani nouzově terénní vlastnosti a hlavně jsi ochoten obětovat pohodlí, je pro Tebe vhodný úzký plášť.

      Pokud jezdíš dlouhé klidné vyjížďky ve stabilním tempu a chceš plášť, který pojede výrazně lépe, ale přesto Tě nezničí, nech si plášť široký a změň jenom vzorek.

      Záleží taky na tom, jestli Tvůj rám tlumí vibrace nebo ne. Když jedu na hliníkovém MTB na 1,3" kojakách, tak na dlažbě je to neuvěřitelný masakr.

      0 0
      • Sc4mp  

        určitě bych se zařadil do druhé kategorie :)

        jezdím hlavně o víkendech, na dlouhé celodenní projížďky ve stabilním tempu. Ve stoje šlapu opravdu výjimečně. Ale právě šířka 2,25 se mi zdá zbytečně moc. I když chápu, že smart sam na asfaltu jede jen po středu. Potřebuji něco pohodlného, co má co nejmenší odpor na silnici.

        0 0
        • saddik  

          U toho Smart Samu záleží na tom, jak ho nafoukneš. Pokud ho nenabombíš na nesmyslný tlak, tak jede i po stranách vzorku a pak právě nejede :)

          0 0
      • Sc4mp  

        ještě se zeptám, tenký plášť je co? Do kolika "?? A od kdy je to bráno jako tlustý? :) na kupkolo teď mají akci na continental race king 2.0 v kevlaru, myslíš že je to na můj typ ježdění dobrá volba?

        0 0
        • saddik  

          Tak žádná pevná hranice tloušťky samozřejmě neexistuje, je to tak nějak spojité…

          K tomu Race Kingu – z čeho je patka je jedno, záleží na směsi – black chilli nebo obyč. U vyšší varianty s Black Chilli by sis polepšil výrazně, u obyč varianty jen o něco.

          Já bych bych ve Tvé situaci šel asi do Marathonů Supreme od Schwalbe ve dvou palcích. Ale počítal bych s tím, že v terénu musím dávat bacha. Nicméně na asfaltu by to bylo setsakra rychlejší, než to máš teď. Zvažoval bych i Super Moto, protože mám rád pořádný balóny, ale Tobě by asi neseděly.

          0 0
          • MlokCZ  

            Supermoto forever :-)

            Raději Supermoto než Supreme. Supermoto jsou znatelně rychlejší (považuju je za nejrychlejší plášť co jsem kdy jezdil). Supreme jedou také slušně, ale ta tužší kostra s ochranou proti defektům to trochu zpomaluje.

            Loni jsem odjezdil vše na Supermoto a druhá kola s RaR jsem ani nenasadil. Něco s latexovou duší, něco s butylovou ultralightkou. Nemám tam latexovou pořád, protože v obdobích kdy moc nejzdím by mi hráblo to pořád dofukovat i když nikam nejedu.

            Když jsem se Supermoto začínal, tak jsem měl trochu obavy z odolnosti, když nemají žádnou ochranu proti defektům jako Supreme, ale to se nakonec ukázalo v pohodě. 6000km bez defektu a to dokonce s duší.

            A kromě toho, že budou rychlejší, tak když zajede do terénu, tak díky objemu drží o hodně lépe než Supreme.

            Chce to akorát vědět, kde zhruba má ten plášť v terénu limity. Už jsem si to pákrát zkusil (naštěstí tedy vždy bez pádu).

            Na suchu se dá docela hodně (když nejsou přefoukané). Např. bez šlápnutí projeta zelená ze Smrku na rozcestí pod Stog Izerski – dříve jsem to jel na celopevňáku už na RaR, na Supermoto to nebylo o moc horší (není to tam tedy zase žádný extra náročný terén, ale šutry už tam jsou docela slušné a na celopevňák + slick už to není taková sranda jako to je na fullu + pořádný plášť do teérnu).

            Za mokra je to ale už dost krize když je to opravdu terén.

            Nikdy ale nic není ideální, i Supermoto mají svoje nevýhody:

            • už jsou přeci jen trochu těžší, i když na svůj objem to je pořádvelmi slušné
            • pokud by jezdil opravdu rychle, tak už se projeví trošku horšíaerodynamika, ale to bych řešil až tak od průměrů kolem 25km/h+, pronižší průměry bych to vůbec neřešil
            • nejsou dobře použitelné bez duše, to mi na nich ze začátku štvalonejvíce (zkoušel jsem je bez duší), ale nakonec už mi to ani tak nevadíkdyž je to s defekty v pohodě
            • při použití latexových duší jsou vlastnosti srovnatelné jako bezduše; problém je ale extra časté dofukování (zvlášť na 29" kdeneexistují příslušné latexové duše a musí se použít 26tkové –fungují v pohodě, ale ztrácí tlak ještě rychleji, jak po roztažení na29" mají ještě tenčí stěnu)
            • chtělo by to širší ráfky, i když díky tomu, že se musí vozitstejně s duší, tak to jde už na 19mm (bez duše by byly nutné širší naten jejich objem). Při hodně nízkém tlaku (20/25psi) + latexové duše užto ale také není ono a začínají se žvýkat; foukám ale většinou více(nejčastěji kolem 28/35psi) jak je vozím na jezdivé trasy (kde je opravduterénu minimum)
            0 0
        • DADMTB  

          Pokud můžu můj názor: pro to jak chceš jezdit ber vše s nízkým vzorkem (race king, thunder burt, renegade…)určitě do terénu zamíříš, šířku, no tam je to asi jedno u těchto vzorků (měl jsem RK 2,2 a pocitově se odvalovaly stejně jako RK 2,0..jen je důležitý zjistit jak foukat:-)) Určitě můžeš i ty Marathon – y, jen tam už moc terénu nevěřím. Ovšem je pravda, že na asfaltu vydrží víc…

          Aktuálně mám přední Fast Trak 2,0 a zadní Renegade 1,95 a i v jarních Hostýnských a Vizovických lesích a kopcích jsem jel a dojel, jen tedy bláto všude…

          0 0
          • MlokCZ  

            Tady bych doplnil jedno srovnání a to RK protection 2,2" x Supermoto, aby měl představu:

            • Supermoto jedou o hodně lépe a to i přesto, že je vozím s duší aRK jsem vozil pouze bez duší
            • RK na asfaltu vibrují a to dost
            • na asfaltu drží Supermoto mnohonásobně lépe, obzvlášť na mokrémasfaltu
            • V terénu je to jak kde. Někde vzorek pomůže a RK drží mírně lépe,ale v dost situacích drží naopak znatelně hůře než Supermoto
            • RK vedou v jediném a to o dost lepší odolnost (ale ta nakonec nebylaproblém ani u Supermoto)

            Je to tedy srovnání s protection verzí, která má děsně tuhou kostru, což výrazně zhoršuje grip. Na rychlost to překvapivě až takový vliv nemá a na vzorek jedou RK protection velmi slušně (o malinko lépe než RaR).

            Pokud by vzal RK v co nejvíce šlupka verzi, tak určitě pojedou znatelně lépe než protection verze. Jak to pak bude oproti Supermoto netuším, šlupka verzi RK jsem nikdy nejezdil (tu bych bez duší nechtěl).

            0 0
          • saddik  

            U těch plášťů s extra nízkým a jemným vzorkem jako má ThuBu už bych se trochu bál životnosti. Vždycky jsem měl tak trochu dojem, že tyhle pláště už jsou spíš rychle odcházející rakety na závod než na běžný nájezd, na což už se třeba hodí víc nějaké ty rychlé touringové pláště, jako je třeba ten Marathon Supreme a Supermoto. Ale někdo třeba životnost neřeší..

            Třeba Mlok doplní, jak to s tou životností měl.

            0 0
            • MlokCZ  

              Supermoto mi vydrží hrozně moc. Kolik přesně jsem zatím ani nezjistil.

              První pár jsem měnil na pohled téměř nejetý (po cca 2tis. km). Měnit jsem musel proto, že po nějakém čase ježdění s duší jsem dělal více pokusů bez duší. A nakonec po těch pokusech s tmelem to začalo následně po očištění hodně házet i s duší (asi tmel neudělal bokům zrovna moc dobře nebo nevím proč se to stalo, ale stalo se) a už s tím nešlo nic dělat, tak jsem je vyhodil (před pokusy bez duší při ježdění s duší neházely a nový pár také ne).

              Na druhém páru mám asi 4tis. km a není vůbec znát, že jsou jeté. Vydrží ještě hodně dlouho. Klidně to může být hodně přes 10tis. km.

              U Supreme už nevím vůbec, ty jsem jezdil o něco méně, asi jen 2tis. km. A po tom nájezdu také jako nové.

              Thunder burt jsem nikdy nejezdil.

              Pro srovnání RaR a RK mi na zadním vydrží kolem 3–3,5tis. RK se mi sjížděl o něco rychleji, ale zase RaR je potřeba dříve vyměnit.

              0 0
            • rosnaj  

              Thunder burt mám najeto 600kiláku a nevypadají zatím na rychlý odchod z čehož jsem měl strach.Najeto zatím spíš po

              asfaltu.Jedou parádně ! V lese ještě moc mokro a blato a v těchto podmínkách,když jsem tam zajel,tak žádná hitparáda.

              0 0
    • Sc4mp  

      ještě jsem se díval na pláště Furious Fred, s těma máte někdo zkušenosti?? Jsou teda hodně podobný Thunder Burt, mi přijde, ale možná více dělaný na silnici??

      0 0
    • svobikk  

      Můžu se poradit i já ? teď už mám zhulený schwalbe rapid rob 29×2,25 tloušťka je akorát jen se mi zdá, že vydržel „jen“ 3tis. km jezdím jak polňačky tak asfalt tak kameny tak blato prostě vše kam se s kolem dostanu po rovince na asfaltu jedu aj 30 v klidu na převod 3×10. jen bych rád potřeboval plášť stejné kvality pohodlí jaký má tento ale aby vydržel víc km a v terénu držel ještě líp a když se najde i takový u kterého poletím na asfaltu i rychleji tak se zlobit nebudu. nějaké typy ?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Větší výdrž, aby líp držel a menší valivý odpor? Lol, takový plášť neextistuje. =D

        A jestli chceš jezdit rychleji, nauč se šlapat. 42×11 na 29eru znamená při 30 km/h kadenci pod 60.

        0 0
        • svobikk  

          Výborně, stačilo říct proto hledat lepší teda nepotřebuju i tak mi stačí kolik jedu po rovince proto sem psal kdyby se našel i takový u kterého pojedu rychleji. THX

          0 0
    • Ronny  

      Dobrý den,

      Mám plášť impact smartpac (29*2.25)

      Jezdím cca 70/30 asfalt/štěrk

      Můžu vyměnit za Continental double fighter iii (29*2.0)

      Jsem amatér bude nějaký problém montáži?

      Doporucili by jste.mi tenhle plášť nebo nějaký jiny?

      A ještě se zeptam vazim cca 110kilo,na kolik mám plášť nafouknout,bude stačit cca 3.0bar, když pojedu převážně asfalt

      Diky za rozumné odpovedi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.