Nosič kol na kouli střední cenové kategorie

137 nepřečtených
  • Mosquito USMC

    Zdravim,

    chtel bych se zeptat zda mate nekdo zkusenost s nosici kol „stredni cenove skupiny“.

    Pro priklad:

    http://www.kupkolo.cz/…elny_z95085/

    nebo

    http://www.kupkolo.cz/…peci_z90414/

    Co jsem procital starsi diskuze, tak se hned prevazne presunuly na 2–3× drazsi nosice. To vzhledem k cetnosti pouziva se mi investovat nechce. V bazarech, inzeratech apod drazsi nejsou a kdyz ano tak poskozene ci neschvalene pro provoz v CR.

    Chci si porizovat nosic na 3 kola. Idealne 3+1, ale to je zatim ve hvezdach zda bude 4. clen rodiny.

    100% chci sklapeci a idealne montaz bez pouziti klice. Nej by bylo i kdyby byl „sklapeci“ co se tyce mista (pri skladovani).

    Mate jeden z techto typu a nebo v podobne cenove kategorii co by jste doporucili? Pripadnou zkusenost s oteviranim kufru u MPV auta (konkretne Peugeot 5008)?

    Dik za jakekoliv info

    • Naldo  

      Mám tento: http://www.nosic-kol.cz/…lus-3–1.html

      Nevím jestli to je střední cenová skupina, jednoduchá montáž i sklopení s koly.

      • preacher  

        Musím se připojit. Taky mám nosič kol na tažné zařízení (Wjenzek Alfa 3+1). Montáž velice snadná (za použití klíče, ale to mijak neomezuje). Manipulace super. Mám to na Renaultu GrandScenic. Otevírání zavazadlového prostoru se sklopeným nosičem (se čtyřmi koly) bez problému. Konstrukce nosiče je bytelná, přídavná lišta na čtvrté kolo je velmi lehce demotovatelná. Mám dojem, že se dá sehnat za 7500,–

        • royal  

          taky ho mam, tady odsud: http://vodahory.cz/…-zdarma.html

          pouzivam to na volvo V70 a bylo to i na scenikovi, a taky otevirani kufru bez problemu

        • beavis  

          Diky za info;-) Taky schanim nosic na pevnou a tenhle Wjenzek mi padl do oka. Rad bych se jesate zeptal, drzi nosic pevne na kouli, resp. neklepe se na ni?

          • preacher  

            Uchycení je opravdu pevné. Když je plně naložen čtyřmi koly, lehce se pohupuje, ale to je způsobeno pružením tažného zařízení. Nepohybuje se ani do stran.

            Za 7590 je tady:

            http://www.nosice-stresni.cz/…prava-zdarma

            • beavis  

              O.K. A co ty packy, ktere drzi ram? To je kov potazeny nejakou gumou nebo plastem? Drzi v pohode? A nakonec jak drzi kolo plastove zlabky? Ja jsem se totiz snazil zjistit o tomhle drzaku vic, ale nikde zadny video krome jejich reklamniho, ktere zrovna neopliva kvalitou nebo zadne jine detailni nahledy, proto budu rad za kazdou cennou radu;-)

              • preacher  

                Ty packy jsou v pohodě. Jsou to hlinikovy trubičky – jak je vidět z obrázku či videa a dají se posunovat po rámu nosiče, takže je můžeš umístit na jakékoli místo rámu kola (sedlová trubka, horní rámová, spodní rámová). Ty pogumované packy pěkně obejmou trubku a přitáhneš je velkou zamykací matkou. Plastové pásky drží ráfky taky dobře, nikdy jsem neměl potřebu tam dávat něco jinýho. Jen ráfky na stranách propletu gumovým lankem (to jen tak pro sichr)…

              • nitraq  

                Alfu 3+1 taky mám. Naskládat tam ty kola je občas trochu tetris, ale to na každém nosiči pro čtyři kola. Jinak doporučuju koupit mirelonovou izolaci na vodovodní trubky, pro čtyři kola budeš potřebovat dva kusy (2 m jeden), průměr 30 nebo 32, co seženeš. Jednak tu izolaci dáš mezi rám a upínací „kleště“, protože aspoň v mým případě bych ty kleště musel utahovat nesmyslně moc. A druhak ji dáš na vidlice, aby se vzájemně neodřely – od upínáků nebo zadních staveb.

                Plastový žlábky a stahovací pásky drží kola dobře, jen jsem si přehodil ty pásky na vzdálenější pozici (jsou tam dvě), občas mi to už nevyšlo a musel jsem to trochu přeskládávat. Jinak celkově ten nosiš hodnotím kladně, časem se naučíš ho nahazovat rychle a ušetřený čtyři tisíce oproti thule se hodí.

          • royal  

            drzi opravdu pevne :-). Pridelava se ke kouli sroubem, ke kterymu dostanes poradnej klic, takze to utahnes „na krev“ a nema sanci se to hnout :-).

            Ale az pojedes na D1 tak doporucuju se nedivat do zrcatka, houpe se to pekne, prece jenom ve 130-ti po tom tankodromu se rozhoupe snad uplne vsechno – ale co bys chtel od 4 kol na takovy pace na taznym :-).

            Pocitej s tim ze budes muset obkladat nohy vidlice nejakou penou (pouzivam penovou izolaci na vodovodni trubky), aby se ti neskrabaly o zadni stavbu vedle stojicich kol – ale to bude asi problem vsech tech nosicu na 3–4 kola, ze tam neni uplne moc mista mezi kolama

            • beavis  

              Diky kluci za postrehy! Mel jsem nedavno pujceny Thule 929, o tom jak to funguje neni diskuzi, ale ta cena uz tak prijemna neni:-( Takze hledam alternativu, ktera udela stejnou praci, ale za daleko min penez. Ted mam doma pujceny Jetbag na dve kola, taky to maka, jen se nesmi moc koukat do zrcatek jak se to klepe:-) Ale taky to funguje…

            • Lister  

              Teď jsem vezli 3 kola 2×8 hodin na nosiči Thule a místa dost, nic se neodřelo, jediným kontaktním místem byla řidítka, které se o sebe v jediném místě opíraly a třely. Vyřešil to kousek obalové folie, kterým se krizové místo omotalo a pohoda.

              • beavis  

                My jsme vloni vezli na Thule 4 kola a muselo se na tusim 3 mistech trosku obalovat. Vidlice a zadni stavba. Ale bajky to prezily a my taky:-)

                • Lister  

                  Nejhorší je vždycky vymyslet, jak tam ta kola nakombinovat. Jedna připomínka – pokud máte kolo s delším rozvorem, tak si raději ověřte, že zajistíte ty pásky, které drží kola ve žlábku. Moje kolo se bránilo tak úspěšně že sedlo až do poslední pozice. Když jsme ho zkoušeli dát do prvních dvou, tak ty pásky nestačily.

    • mich.sipek  

      Ten Menabo Winny jsem chtěl koupit, ale když jsem si u prodejce zkoušel zda mi tam bude pasovat kolo s 29palcovými koly, tak se prostě nevešlo. A pak taky bych tam druhý kolo rozhodně nedal, ty odstupy jsou hrozně u sebe. Taky jsem měl problém s pláštěm 2.2. Do těch lyžin se vešel taktak. Nakonec jsem ho nebral.

      • Mosquito USMC  

        Me se spis zamlouva vic ten druhy nez Winny uz jen kvuly mozne vaze co muze vezt.

        Ale je pravda ze oba nemaji moznost 3+1 pouze koupit 4 rovnou a to se mi moc nechce.

        Kola mame velikostne ramy 16 a 21" a plaste 2.1 + k tomu pribude pocitam pristi rok kolo detske.

        Chtel jsem menit sve az bude malej jezdit na svem a ne v sedacce na 29" HT ci Full (u Fullu mozna 26"), takze je dobre zjisteni ze se tam nevejde…

        Ta Alfa je uz trochu drazsi nez jsem chtel davat, ale zkusim se podivat na ebay apod zda se nesezene levneji…

    • vili  

      Jak se tváří vaše koule (ta na tažným :-)), když do ní utahujete ten upevňovací šroub? Já tam mám už po cca 6ti použitích pěknej (cca 2 mm hlubokej) járek od toho šroubu. Říkám si co to udělá po více použitích, jestli se to nebude časem kvedlat…sem čekal, že ta koule bude tvrdší…

    • pocestny  

      Tohle téma už tu je po několikáté (furt se dokola znovu a znovu řeší wjenzky, menabo, peruzza vs. thule…) a jak to sleduju každý akorát obhajuje to svoje, takže si z toho člověk nic moc neodnese.

      Já jsem šel po úvaze radši do thule 922 za cca 8000 Kč, protože jeho způsob montáže a uchycení kol je prostě úplně někde jinde. Dokonce i přesto, že to Thule vyrábí taky v Polsku :-D. Stejně tak model Thule 929 stojí za ty prachy. Za nějaký „neznačkový“ nosič bych 7 litrů v životě nedal. No ani 5 litrů bych za to nedal…

      Před měsícem si kámoš koupil jeden z těch levných nosičů na 4 kola: Že to musí montovat klíčem, to se dá ještě zkousnout. Problém je, že biky musí přivazovat spoustou popruhů k sobě a k zadním dveřím auta. Dále, že to nemohl sklopit, když bylo za autem zvýšený profil země (osa sklápění je úplně jinde, než u Thule). A dále A TO PŘEDEVŠÍM čtvrté kolo je přiděláno trapnou redukcí k třetímu kolu a všechny 4 kola se příšerně viklají za jízdy do stran. Jak jsem to viděl, tak jsem k tomu ztratil poslední zbytky důvěry.

      Kámoš si to přitom strašně chválil, takže prosím zvažte ty pochvalné příspěvky z diskuzí, jestli to má opravdu smysl. A nejlépe si to trochu ošahejte, když s tím uvidíte někoho přijet (nejčastěji někde na parkovišti před bikeparkem), než to koupíte.

      Ušetřit 2–3 tisíce vás může stát třeba XX-tisíc za zdemolované biky, případně ohrozit životy lidí v autech za vámi…

      • Lister  

        Je nějaký zásadní funkční rozdíl mezi 922 a 929. Mám zkušenost s tím 929, fajn nosič, ale kdybych to měl tak nějak popsat, tak bych nesnesl nic, co by bylo funkčně horší, spíš si dokážu představit i dost věcí, které by mohly být lepší.

        EDIT: jasně už to vidím, zásadní rozdíl je v nosnosti nosiče.

        • pocestny  

          Základní rozdíl je, že 929 uveze o 10kg víc a umožňuje připevnit čtvrté kolo. Kdybych měl FR biky, tak bych do něj šel určitě.

          Jinak další postřehy:

          Model 929 má vyklápění pojištěné ocelovým lankem (vyklápění u 922 mohli podle mě taky pojistit, ale neudělali to bohužel). Takže se 929 při vyklopení méně namáhá.

          Model 922 je mnohem užší (100cm, jde rozšířit na cca 115cm), takže ho po sundání kol ukládám do vnitřku auta do kufru a nikdo mi ho na parkovišti nenabourá. Kdybych tam chtěl strčit 929, tak bych musel sklopit jedno zadní sedadlo.

          Model 922 je asi o 4–5kg lehčí, což umožňuje vést o 5kg víc bajků u tažných zařízení, které mají nízký váhový limit (dobré u měnších aut). Pokud má tvoje tažné >70kg, tak no problem.

      • Mosquito USMC  

        No kdyby to bylo 2tis rozdil tak bych nevahal a koupil Thule. Ale rozdil oproti tem co jsem treba daval nahore je 4tis u 922 a 6.5tis u 929 > to uz celkem penize jsou :-(

        Proto jsem psal, ze bych nechtel resit tyto drahe (byt treba kvalitni) nosice ke kterym vzdy kazda diskuze hned smerovala stylem: Kup si Thule ostatni je sracka…

        Preci jen kdyz nosic clovek pouzije treba 4–6× za rok max tak si rozmysli zda davat 5 ci 12tis. Proto me zajimaly nazory lidi co maji tyto levnejsi nosice.

        A pujcovne se nevyplati, protoze na 14dni pujceni je za cca 2tis a jeste se musi bat, aby to neodrel apod kvuly vraceni kauce > to si clovek pujci 2–3× a ma na novy levnejsi.

        • beavis  

          Souhlasim! Ten cenovy rozdil je uz hodne na minimalne komfort, ktery Thule nabizi. Pokud bych nosic pouzival kazdych 14 dni, tak je to jasny a sahnu po Thule, ale pri beznem pouziti treba tak 5× za rok mluvi treba za toho Wjenzeka, ktery je moc hezky udelany, naprosto stejne funkcni jako Thule a ruzne komentare to jen potvrzuji.

          • Lister  

            To si právě každý musí přebrat sám.

            Napíšu to takhle – poslední dobou používám příčníky a střešní nosič kol opravdu minimálně – cca 2–3× do roka a pokaždé si gratuluju, že mám nosič Thule Proride a nemusím se někam natahovat a stahovat drobnou růžici 3/4 metru nad střechou auta a pokaždé si nadávám za to, že mám nějaké levné příčníky, u kterých musím furt hledat klíče a řešit pomalou montáž.

            • pocestny  

              Nakonec ty wjenzky a sienny ještě nejsou to nejhorší.

              Jednou jsem viděl magora v luxusním autě (mercedes E kombi, možná), a 3 kola přivázané gumicukama řídítky a sedátkem k příčníkům (kolama vzhůru). Kdyby alespoň sundal ty kola a dal je do kufru, aby na to nepůsobila taková páka v zatáčkách… Ne, prostě nepochopím tyhle lidi. Tohle už není o penězích, když má na takové auto.

              Rozčiluje mě to a neumím se s tím smířit, že jsou lidi, kteří naprosto bezohledně ohrožují ostatní účastníky provozu.

              I kdybych vyjel jedinkrát za rok, tak bych chtěl mít ty kola pořádně přidělané.

              • lumyr  

                no zrovna tohle řešení je mnohdy mnohem bezpečnější než „tesco“ nosiče na příčníky. A jestli to měl dobře přidělaný, tam nikoho neohrožoval…

                • oddie  

                  Tyhlety nejlevnější hobbymarketové nosiče na příčníky na střechu jsem vozil přes 15 let, aniž by s nimi někdy byl sebemenší problém. Jediný důvod, proč dnes zvažuju nosič na tažné je výška současného auta.

                • pocestny  

                  To souhlasím. Někde na netu bylo video, kde testovali nosiče na střechu, a z některých kolo při nehodě spadlo.

        • obda  

          Ono největší pálka je nakonec to tažné :( Zrovna to řeším, děcka mi trochu povyrostla a já potřebuju na dovolenou vzít 2×26"+2×20"+16" (a za rok bude hůř, z těch 20" budou 24"). Ale co jsem se díval po cenách tažného na C4GP, tak minimálně 8 kKč + montáž :( Takže řeším, jestli raději netahat všechno na střeše, když to potřebuju jen párkrát do roka. Když jedem jen na den dám několik kol do kufru a je to. V současnosti mám jen jeden nosič na střechu :(

          • beavis  

            Ja dlouhy leta vozil kola na strese, ale s prichodem noveho auta jsem si rekl dost!Zkusim neco jineho i za cenu tazneho, ktere me stalo 13000 kc:-(

            • oddie  

              Slušný. Já se po letech dokopal k objednání tažného a přišlo mě celkem na 2800…

              • beavis  

                :-))

              • Lister  

                Není tažný jako tažný. Navíc ti neverim ze to bylo i s montáží a elektroinstalací.

                Na autě bych nechtěl mít tazne napevno a ani bych nechtěl žádne které bych musel před jízdou složitě montovat. A aby bylo takove a přitom i něco uneslo to už není zadarmo.

                • oddie  

                  S elektroinstalací, bez montáže, hák na dva šrouby (schválně, bajonet nechci), aby něco uneslo, svisle to má 80kg, limit na vlek 1800kg, ale auto má v papírech stejně jen 1300…

                  • pavlik6022  

                    mám to stejně, cena 2800,– , montáž sám potom jen kontrola na evidenčce a tradá… :)

                  • jIrI___  

                    Tažné napevno, parkovací asistent první generace :)

                    • nitraq  

                      Spíš nulté:) Ale jo, taky tohohle asistenta mám.

                      • royal  

                        od ty doby co jsem ztratil klicek na bajonet ho mam taky :-)

                        • nitraq  

                          Tak jen bacha, že za nesundaný demontovatelný tažný můžeš taky dostat pokutu:)

                          • oddie  

                            Holt bude muset přesvědčovat příslušníky, že už demontovatelný není :D

                            • pocestny  

                              @Royal: A to jako není na zámku bajonetu číslo klíče, že bysis jednoduše objednal kopii?

                              • royal  

                                no nejak tak to budu muset asi udelat, zatim jsem se k tomu nedokopal :-)

                                Pripadne varianta 2 – najdu doma tu sadu sperhaku a proste to odemknu tim – zadnej slozitej zamecek to tam neni :-)

                    • oddie  

                      Já tím, že jej využívám jen velmi zřídka, jej budu mít většinou stejně sundané.

          • lumyr  

            mě montáž nosičů na střechu přijde jako velkej opruz (auto má montážní body ve střeše) a i když mám celej systém od Thule a komfort je jinde, jsem radši, když to dělat nemusím. U nosiče za tažný je jen opruz, že je špinavej, těžkej a míň skladnej, ostatní věci jsou jen výhoda..

          • Karaya  

            U Citróna je tažné vždycky darda. Na C5 8–10k, u Hondy to bylo pod 5k. Na C5 jsem vezl 4 silničky s nosičem za přední kolo

            do Livigna a zpět a jeli jsme za 7.5l oproti 5.5 s holou střechou. U benzínu by byl rozdíl nejspíš ještě větší.

            Jen za tu cestu by byla třetina investice do nosiče/tažného zpátky, ale zase jsem určitě dobře vypálil filtr :D.

            Takže jestli s tím občas pojedeš někam dál, tak za mě tažné.

            Teď mám toho Wjenzka, kdybys to chtěl zkouknout.

            • Lister  

              Ono i na tažném to hodí docela dost, s navýšením o nějakých 20% bych rozhodně počítal a pravděpodobně i víc.

              • Tomínos  

                Nosič na kouli mám a nějak jsem si nevšiml.

                • Lister  

                  Tak jde o to jestli jsi to sledoval.

                  Při poslední cestě hlásil počítač na dálnici 7,5 vs 5,5 bez nosiče. Žadný chcípak, ale docela silné dvojlitrové TDI.

                  Představovat si, že budeš jezdit za stejno je naivní.

                  • Tomínos  

                    Proč? Normálně silné dvoulitrové crdi, suv náhon na 4. relativně velký těžký hranatý už od přírody. Nosič na kouli už nijak výrazně do aerodynamiky nepromlouvá, v podstatě díky tomu že s kolama jedu spíš opatrněji dokonce s nosičem jezdím levněji. To versus počítáš jako zhruba se stejnou váhou v kufru jako když vezeš bagáž a kola navíc vzadu?

                    • jIrI___  

                      Na naftovém 120 kW S-Maxu tři kola na nosiči vzadu udělaly taky kolem 2 l navíc a hranatá kraksna to je solidní.

                      • Tomínos  

                        To je zajímavý, rakev na střeše moje auto pozná, kola na kouli prostě ne. Ale jak píšu výše, nijak to nehoním a jezdím 120 130.

                        • vili  

                          +1…3o7sw, v male nafte a nepoznam

                          • speedair  

                            Renault Grand Scenic 1,5 dCi a spotřeba +/- stejná.Samozřejmě když naložím auto do plna a s plnou osádkou tak se zvedne cca. o 0,5– 0,8 l.

              • nitraq  

                Na dálnici jezdím na klobouka a u 1.8 benzinu je rozdíl do jednoho litru (běžně okolo 7.5, s nosičem to je lehce nad 8).

                • jIrI___  

                  Podle mě u toho nosiče na tažné bude u spotřeby fest záležet na tvaru zadku auta.

              • Karaya  

                Na kouli jsem pozoroval zvýšení max okolo 0,5l. S koly na střeše se to nedá srovnávat.

      • nitraq  

        Koukám slušná mystifikace…

        Nosič od Wjenzka mi přijde dostatečně sofistikovaný, i když máš pravdu, upínání na kouli je přes klíč, lehkej opruz. Žádný popruhy řešit nemusím, kola přidělávám pouze do plastových lišt a kovovýma pogumovanýma kleštěma za rám. K té trapné redukci – to naopak vidím jako výhodu. Když si představím, že mám nějak, občas docela komplikovaně, naskládat 4 kola vedle sebe tak, aby mi všechny pedály, řidítka, rámy a upínací ramena vyšly, tak mě z toho jebne. Už ty tři kola je občas lehce tetris poskládat, natožpak čtyři.

        Takže dám jen tři kola a čtvrté upnu k třetímu tím adaptérem. A světe div se, to čtvrté kolo drží stejně pevně jako ostatní tři. Je totiž naprosto shodně fixováno páskami na ráfcích a upínacím ramenem. Takže ano, to kolo se hýbe, ale jen kvůli tomu, že se hýbe celý nosič, samotné kolo vůči nosiči se nijak nehýbe.

        Co se sklápění týče, tak na průměrně velkým autě (Mazda 6 1.gen) nemám problém sklopit kola až do úrovně terénu cca 10 cm výše oproti terénu pod autem. Takže průměrně vysoký chodník mi problém nedělá, naopak se nosič opře o zem a je velmi stabilní. A opře se hliníkovou trubkou, takže viditelné poškrábání nehrozí.

        Navíc jak koukám na web, tak Thule používá u modelu 929 ten samý adaptér jako třeba Wjenzek. A ohledně ceny – Thule jsem našel za 11.900 pro tři plus 900 za adaptér. Wjenzek je za 7.700 rovnou pro čtyři kola. To je 5.100 rozdílu, mě to přijde už jako hodně.

        A jen abych nebyl označen za nějakého agenta… s firmou Wjenzek nejsem spojen jinak, než jako spokojený uživatel nosiče.

        • pocestny  

          Já nevím, jestli on koupil toho wjenzka, nebo jiný. Co jsem viděl, byla spousta popruhů všude kolem, co na Thule nemáš, a stejně to lítalo ze strany na stranu (neumím posoudit, jestli se kýval celý nosič, nebo jen samotná kola, ale ve výsledku to je snad jedno).

          Každopádně sedmička za takový nosič je prostě imho příliš. Fakt je, že Thule zdražil a 922 je dneska už skoro za desítku. To jsou ty 3000 rozdíl, co jsem myslel výše.

          Nechci diskuzi zrhnout na thule, jen jsem mu tady popsal, jaký mám názor na kámošův neznačkový nosič. A dodal jsem, že mi říkal, že je s ním spokojen.

          Mám snad jen 1 doporučení: Ošahat si to osobně na parkovišti u bikeparku, když s tím někdo přijede.

        • lidumil  

          Měl jsem jak Wjenzek tak Sienu, oba po druhé cesty šly z domu a vyměnil jsem za Thule. Komfort obsluhy a bezpečí kol nesrovnatelný. Je to moje osobní zkušenost.

          • pavlik6022  

            siena je hrozna. system sklapeni primo u koule takze kdyz sklapis nebo zvedas nosic tak tahas celou vahu nosice a kol dohromady, reminky na upinani jsem dva prerval. Diky systemu sklapeni ma cely nosic vuli jak debil nehlede na to ze se mi dvakrat sam sklopil, z toho jednou na dalnici. dalsi minus je ze kdyz uz se nosic sklopi tak cela vaha lezi na svetlech :) Hroznej smejd. Wjenzek ktery mam ted je paradni . Uchyceni kol,reminky, sklapeni – dokonce otevru bez potizi dvere u Zafiry coz se sienou slo jen na pul.. wjenzek muzu jen doporucit, Sienu nebrat radeji si priplatit. Thule jsem nemel ale ted ani nemam duvod ji kupovat..

            • lidumil  

              Jak píšu, měl jsem oboje, pak jsem si půjčil Thule a bylo rozhodnuto.

              • Mosquito USMC  

                Jo kdybych mel dost penez tak mam taky rozhodnuto :-). Bouzel musim, ale delat kompromisy.

                • lidumil  

                  Nevím, jaký máš kola, ale nic dražšího, než Tesco-kolo, bych na ty jiné nosiče nedal :-)

                  • pavlik6022  

                    Nepřeháněj, zkus raději napsat v čem je wjenzek taková sračka že by si na něj dal max tesco kolo

                    • nitraq  

                      Zcela objektivně vidím mezi Thule a Wjenzkem rozdíl v jednoduchosti používání – připevnění na kouli pákou (W – třicítka matice), pásky na kola mají stahovací přezku jako je na snb botách (W – utahování tahem za pásek), uvolnění nosiče pro sklopení šlápnutím (W – ruční táhlo). Bytelnost a důvěryhodnost u mě mají ty nosiče shodnou, liší se právě jen tou pohodlností, ovšem rozdíl 13 tis u Thule a 8 tis u Wjenzka je dost.

                      • oddie  

                        Jestli se to liší fakt jen v těhle drobnostech v manipulaci, beru Wjencka…

                        • nitraq  

                          Pro někoho tyhle drobnosti můžou udělat velkej dojem. Co jsem tak porovnával na prodejně, tak jsem šel s klidem do Wjenzka.

                          • oddie  

                            Já ještě uvidím, zatím jsem ve stádiu, že mi leží tažné v garáži a čeká, až „se“ někdy namontuje…

                            • nitraq  

                              Myslíš takový to „ono se to samo“, co používají děti?:))

                              • oddie  

                                Nejen děti :D

                                • obda  

                                  Tak :) U nás doma to máme rozdělené – žena je „se“ a já zase „někdo“ (viz. někdo by měl umýt nádobí) :D

                                  • oddie  

                                    Viz Léto s kovbojem – „mohlo by se opláchnout nádobí“. „Jistě, ať se opláchne…“ ;)

                    • lidumil  

                      Manipulace se 3 koly byla poněkud problém. Naskládat je tak, aby se neponičily o sebe bylo jak dát ježka do klece. A to jsem ještě musel obalit nohy vidlic a kliky. A oproti Thule kola drží celkem fórově. Ale je to jen můj názor, jiní mohou mít jiný. Nemáme kola za 5000, ale zase sehnal jsem nový nosič za podstatně jinou cenu.

    • Lister  

      Když už se řeší nosiče. Nějaký tip na kvalitní nosič na 5. dvěře pro VW Touran? Stačí na dvě kola.

      • JMT  

        Na tak malym autě to nebude fungovat-kola budou fest čouhat přes a bude to žrát jako tank. Měl jsem to na Carnivalu a nic moc :-(

        • l-e-t-o  

          To mě zajímá. V čem to nebylo nic moc? Řešíme doma nosič na kolo na zadní dveře u Suzuki SX4 (kouli nemáme).

        • Lister  

          On právě nemá kouli a říkal jsem si, že vzhledem k te kolme zadní stěně by to mohlo fungovat.

          • JMT  

            Kola budou vyčuhovat nad auto a to si něco veme. Jde samozřejmě o rychlost jízdy a tvar rámu, ale na cernivalu takhle vozit dragstera ( s tou traverzou) bylo peklo, žralo to klidně 2*tolik. Nemluvě o tom že ten thule nosič namontovat nebylo uplně fofrovní (vozil jsem ho tam tedy stále)

          • JMT  

            Kola budou vyčuhovat nad auto a to si něco veme. Jde samozřejmě o rychlost jízdy a tvar rámu, ale na cernivalu takhle vozit dragstera ( s tou traverzou) bylo peklo, žralo to klidně 2*tolik. Nemluvě o tom že ten thule nosič namontovat nebylo uplně fofrovní (vozil jsem ho tam tedy stále)

    • speedair  

      Zdar, vím, že to má být o střední cenové třídě, ale já mám tady tento : http://www.appneushop.cz/…na-3-sklopny což je téměř to nejlevnější na trhu a nasazení nosiče na tažné + 3 kola je otázkou max 15 min. A hlavně když chci otevřít 5 dveře tak jen zatáhnu za páku, sklopím a jsem bez problémů v kufru ( MPV). Během jízdy rovněž bez problémů, kola drží, nevibrují prostě spokojenost.

      • roman 3D  

        tady dokonce za necelých tři vosum http://www.cyklovb.cz/…i-pro-3-kola

        • shcorepi  

          Mám ho taky ve variantě pro 4 kola a přijde mi, že má dobrý poměr cena/výkon, prostě normálně funguje, ač montáž klíčem je trochu otrava(mají ale i dražší variantu nacvakávací). A když je potřeba, snese i toto :-)

        • Mosquito USMC  

          Co za velikosti kol apod na to davas?

          Respektive zkouseli jste 29" kolo na to?

          • speedair  

            Odzkoušeno, vezl jsem na tom kolegovu 29 spolu s mou 26 a bez problémů. Rovněž 24 s 26 a taky bez problému. A co se týče klíče tak ráčna s golou to jistí.

            • Mosquito USMC  

              Tak spis nez pouziti racny, klice apod koupim model PARMA ktery je „stejny“ jako SIENA jen montaz je snadnejsi a rychlejsi

    • Mosquito USMC  

      Tak jsem to nakonec vyresil nejlepe jak to slo. Koupil jsem nosic Atera Strada Sport 3M novy za 5500 :-)

      V www.atu.eu vyprodavaji sklady a tak maji na nosice 50%. Thule mi utekl a klasicka Strada taky, ale i tak jsem spokojen :-D

      • pocestny  

        Nechci tě příliš demotivovat, ale není to ten stejný Atera Strada Sport 3, který se vyklopil za jízdy při testu a taky uhnul do strany ve vyhýbacím testu (a opět se taky vyklopil)? Možná proto ho nikdo nechce, a tak je v akci.

        „Hrbolatá silnice zaskočila také výrobek Atera Strada Sport 3, …“

        Zdroj: http://auto.idnes.cz/…utomoto.aspx?…

        Další ‚pozitivní‘ recenze je i zde: http://nosice-kol.heureka.cz/…a-3/recenze/

        • pocestny  

          V jiném testu jiný model Atera Strada 2 ale zvítězila…

          http://www.autembezpecne.cz/…zeni-ovladly

          • jecnak  

            Se Stradou mam najeto tak 15000km a v pohode. Proti Thule ma nejake vyhody (sklapeni odsuvem dozadu) ale i nevyhody (uchyceni kol). Problem s vyklopeni muze nastat tak maximalne, kdyz by clovek nezatahl pojistku a jeste spatne zaklapl nosic, jinak to neni mozne. Prejel jsem s tim v rychlosti i retarder, vyhybal se prekazkam, jel dlouhodobe pres 160 atd.

        • Mosquito USMC  

          Tato akce nebyla jen na Ateru, ale na VSECHNY nosice co mely. Thule a Westfalia uz zustaly jen pro 2 kola a to jsem nechtel.

          Hold jsem prisel o cca 5min pozde :-D

          50% z nosice za 10–15tis dela dost, aby si clovek privstal

    • Mosquito USMC  

      A jinak je zajimavy ze ve vysledny tabuly neni Strada Sport, ale Strada EuroClassic

      • pocestny  

        Jo ta výsledná tabulka je náká divná (řada ‚euroclassic‘ spadá pod thule).

        Jinak věřím, že kolega najezdil se stradou 15000 km bez problému, i to, že při testu něco pojebali.

        Ale řeknu ti, že kdybych si přečetl ten test, tak by mě od koupě odradil, byť za poloviční cenu.

        Přeju ať dobře slouží.

        • pocestny  

          PS: Mě odradí prakticky jakákoliv negativní zpráva.

        • Mosquito USMC  

          Ukaze se rovnou za 16 dni jedem do Chorvatska jak bude drzet. Malem jsem ho ale vratil. Otevreni kufru je vyslovene o milimetr. Nosic musi byt uplne rovne k autu a pri otevirani kufru ho musim jeste lehce stlacit dolu (az bude osazen koly stlaci se nejspis sam).

          • pocestny  

            Hmm. A vadí tam sama konstrukce nosiče, nebo pedál kola?

            (Nezapomeň teda, že nasazený bike má pedál. U svého nosiče musím otočit ten nejbližší pedál vzhůru, pak jde v pohodě otvírat kufr.).

            To bikování v chorvatsku by mě teda zajímalo, pošli nějaké odkazy třeba.

            • Mosquito USMC  

              Vadi tam nosic samotnej – viz foto (misto je v krouzku)

              My jedem spise k mori, ale nebavi me jen sedet celou dovolenou na zadku, tak tam berem i kola

              Jinak jedem na ostrov Hvar

              • jecnak  

                Hm, tak koukam, ze zrusili vysuv dozadu. Cimzto padem je Atera uz uplne mimo v porovnani s Thule. Pokud tedy Atera Classic ho stale nema, nechce se mi to dohledavat.

    • Mosquito USMC  

      Ted se jeste zeptam co vse odstrojujete pri davani kol na nosice? Zkousel jsem davat 2 kola a celkem to bylo puzzle. Najit polohu aby se kola nedotykala (v osach kol) neslo.

      Mam na obou kolech nosic na batozinu > sundavate ho?

      • nitraq  

        Nosič by překážet neměl. Já sundávám sedlovky, jednak kvůli snadnějšímu tetrisu kol a druhak kvůli případnýmu dešti. Poslední dobou ještě otáčím u některých kol řidítka, co jsou v módě široký řidítka, tak už se tam bez otočení nevejdou.

        • Mosquito USMC  

          Jo sedlovku jsem u sveho musel dat hooodne nahoru, aby sly dat riditka druheho :-D. Tu sundavat budu, ale nevim jak na ty stredy kol. Tim jak se primo tam dotykaji maji obe kola predni kolo lehce vychylene do strany. Nevim zda to neni paka pak na pasky co drzi kolo.

          Jedine jak to udelat, aby se nedotykaly je dat kazde kolo o cca 5–10cm dopredu (ve smeru jizdy kola), ale to pak vypada silene a pak vic cumi pres bok auta

          • pocestny  

            Ja s tim nedelam nic, jen zasunu sedla nize a schovaval jsem computer (uz ho ale stejne nemam). Nosice nemam, ale myslim, ze muzou odrit kluzaky vidlice. Kdyz jsem vezl FR bike od kamose, dal jsem mezi biky hadru. S normalnimi biky neni problem.

            Otacet riditka nebo demontovat nosice kvuli nosici mi pripada trochu moc ulet.

          • Lister  

            Nosič u kterého bych musel tohle řešit bych rychle zahodil.

            Jen zasunu sedla (teleskop výhodou) a jede se.

          • pavlik6022  

            prolož místa dotyku mirelonem na trubky

        • pocestny  

          Sedlo nesundavam prave aby mi nechcalo do ramu, v tom jsem te teda moc nepochopil, proc delas pravy opak.

          Kdybys na diru do ramu natahl sacek + gumicku, tak to pak jo.

          • nitraq  

            Trocha vody v hliníkovým rámu nevadí, naopak mokrý sedlo vadí.

            • pocestny  

              Hmmm pokud sedlo saje vodu tak to jo,jsem si trochu myslel… nicmene zbytecna voda v ramu akorat s piskem zasere stredovou osu, pak se lidi divi ze jim to tam krupe…

              Vodu nebrat.

            • pavlik6022  

              jednorázový návleky na boty to jistí, neuletí ani na dálnici

    • kolda  

      přidám se s dotazem, kvůli vyššímu autu budu kupovat nosič na tažné, po dobrých zkušenostech půjdu do thule.

      nevíte někdo praktické rozdíly v modelech Euroride, Euroway a Euroclassic? snadnost montáže, manipulace atd.

      díky

      http://www.thule-expert.cz/…euroride-940

      http://www.thule-expert.cz/…roway-g2–920

      http://www.thule-expert.cz/…-letni-sleva

      • pocestny  

        Poslouží všechny.

        • Euroride je evidentně nejslabší konstrukce (nemám to aleošaháno),
        • Euroway mám, jde rozšiřovat a zúžovat podle potřeby → lepšískladnost,
        • a Euroclassic je asi jejich vrcholná řada, festovní držák, má menšívůle oproti té řadě Euroway. Model 929 sklopený drží ocelové lanko(další výhoda oproti Euroway), možná že to platí i o 928čce. A vůbecvšechno má takové lepší.
        • kolda  

          a s tím euroway jsi spokojený?

          • pocestny  

            Jo spokojený.

            Zatím je 100%, měnil jsem jednu žárovku za 10 kč.

        • Lister  

          Euroway mám, jde rozšiřovat a zúžovat podle potřeby

          Jako že se dají posunovat ty plastové díly k uchycení kol?

          • pocestny  

            Jo, ty plastové kde usazuješ přední/zadní kolo jdou posouvat doleva a doprava (XC kolo s 15" rámem má jiný rozvor, než třeba sjezďák). A zadní světla jdou posunout stejně tak. takže zúžený nosič uložím dovnitř auta, když ho potřebuju schovat na parkovišti.

    • kolda  

      tak jsem koupil Euroway 922 a celkem spokojenost. supr montáž na tažné, i montáž kol je v pohodě. akorát to je relativně těžké, ze sklepa se to pronese.

    • K2  

      Ahoj, právě se chystám na nákup nosiče kol na tažné pro 3–4 kola a koukám po levnějších alternativách Thule a Atery (cca 15 tis s adaptérem na 4té kolo)

      Ve vlákně se hodně probíral Wjenzek, který se upevňuje klíčem (raději bych páku)

      Chtěl bych se vrátit k původnímu dotazu zadavatele: Jaké máte zkušenosti s nosiči kol na tažné:

      • Peruzzo PURE INSTINCT (je skládací, líbí se mi více)
      • Peruzzo SIENA
      • Peruzzo PARMA

      Pište prosím zkušenosti s zpracováním, s nakládámím kol a s jízdou. Nechce se mi věřit, že by nikdo tyhle nosiče něměl. Podle Heuréky patří k oblíbeným. Díky

      http://www.kupkolo.cz/…kola_z98565/

      http://www.kupkolo.cz/…peci_z90618/

      http://www.kupkolo.cz/…elny_z95086/

      • oddie  

        Sienu mám, utahování šroubem – opruz, ale jednou za rok se dá vydržet. Humpolácké, těžké, nicméně funkční. Neurazí, nenadchne. Pro 4 kola je třeba mít dovolené svislé zatížení koule 80kg, jen tak mimochodem, ale to bude platit u všech.

        • K2  

          Kouli mám do 100kg. Horší to bude s zatížením zadních pružin a tlumičů na Oktávce…

          • oddie  

            Já to mám na MPVčku, tam se to ani nepozná… Oktávka je na to blbá, i kvůli převisu, zvážil bych nějaké přídavné pérování, pokud to vozíš častěji – pomocné zátěžové pružiny nebo měchy, ale je to docela drahá sranda.

        • K2  

          Konkurence je o cca 3 kg lehčí, což mi nepřipadá až tak velký rozdíl…

          Jak jsi spokojený s nakládáním a připevňováním kol?

          Co jízda? Drží to? Nehoupe se to?

          Díky za info

          • oddie  

            Nakládání kol je jak ježek v kleci, to asi všude. Drží to, trochu se to mrcá, zase asi jako ostatní, nic nedrží zcela bez pohybu, když je to zatížené.

        • oddie  

          Tak čerstvá zkušenost s utahováním šroubem – utáhl jsem, dovezl kola, a nosič už nesundal. Šroub šel povolit o půl otáčky a zakousl se. Nejde ani tam, ani zpátky, ani po prostříkáním WDčkem. Nouzově jsem to pořešil sundáním celé koule, doma to vezmu rázákem (ráčnou bych ten šroub utrhl), a následně ten krám asi strčím do inzerce a příští rok koupím něco s pákou…

          • pavlik6022  

            kdyby jsi dal na kouli a závit vazelinu tak se ti šroub nekousne, mám Wjenzka se šroubem několik let a nikdy se mi to nestalo, Siena je ale mrdka největší, zbavil jsem se ji po roce nervování – těžká jak prase a sklopení nosiče se čtyřma kolama je slušná posilovna, nechápu proč dali čep sklápění ke kouli a ne doprostřed jako Wjenzek. Nehledě na to přidělávání kol páskama :(

            • oddie  

              Kdyby byly v pr… ryby :) Krám jsem naněkolikrát sundal po prostříkání sprejem rázovou pistolí, vystřelil do inzerce tak jak to bylo, a už mi to domů nesmí…

      • K2  

        Tak jsem si od kamaráda půjčil Peruzzo Parma na 4 kola na dovolenou na Gardu a můžu napsat osobní praktické zkušenosti (Auto Oktávka, náklad 2 dospělé MTB, 1× dětské, 1× odrážedlo)

        • Cena cca 6 tis Kč, upínání na páku, ocelová konstrukce, komaxit lak, možnost posuvu úchytu kol podle velikosti převážených kol-pozice šroubů), ozubené pásky na přitáhnutí kol, solidní plastové čelisti (jdou sundat, ale nejsou rychloupínací jako u Thule)
        • Upínání na páku, lze seřídit sílu upnutí na kouli. Nosič se mi vždy svěsil lehce dolů. Trochu to vadí při nájezdu do podzemních garáží – nosič si škrtne (Thule údajně drží přesně polohu, ve které se upne a pak už se nehne)
        • Připevňování kol. Kola se připevňují ozubenými páskami, všechny mají otevírání v jednom směru, takže na jedné straně nosiče se povolují zakolem (směrem od auta) a na druhé strně před kolem. Pojistka na povolení ozubené pásky je poměrně malá (horší manipulace naž u Thule) Rám kola se připevňuje pákou, která má solidní plastovou pogumovanou čelist. Páka lze libovolně posouvat, pokud je však potřeba změnit pořadí pák, je nutno ji celou vyšroubovat a našroubovat znova (nemá rychloupínák jako Thule). Při první montáži je to pracnější, pokud se vozí stejná kola ve stejném pořadí, tak problém odpadá.

        Na fotkách na Perzzzo webu jsou u Parmy nějaké novější páky, které by mohly mít jednodušší možnost připojení/odpojení. Páky , které jsem měl na nosiči vypadaly jako z Sienny

        K nosiči je ještě látkový jistící popruh na sepnutí všech kol + boční stabilizační popruhy k zaháknutí za dveře auta (nepoužíval jsem)

        Po upnutí kola držela dobře a stabilně. Pro jistotu jsem vidlice obalil izolací na trubky.

        • Nosič nemá zámek, použil jsem svůj dlouhý spirálový přes všechny kola a konstrukci nosiče (z mého pohledu bezpečnější než zámky dodávané výrobci nosičů Thule a pod)
        • Sklopení: Pomocí drátové pojistky, za kterou se musí ze zadu nosiče zatáhnout. Následně jsem se dostali do kufru auta (O2, 5dv). Nosič nemá vymyšlený doraz, takže se po sklopení opře o drátovou pojistku a plastovou konstrukci na které jsou připevněné světla. Plasty jsou pevné a měkké, pojistka pružná. Neměl jsem z toho dobrý pocit, ale obojí přežilo 4 sklopené kola

        Myslím si, že by úhel sklopení nemusel stačit pro MPV auta s velkými svislými dveřmi (nutno vyzkoušet)

        • Složení prázdného nosiče – dá se jednoduše sklopit horní rampa a pak se nosič tak tak vejde do kufru Oktávky. Není lehký, lepší nakládat ve dvou.
        • Jízda: Překvapilo mě, že spotřebu jsem měl s boxem a 4 koly na tažném podobnou jako u nenaloženého auta. Jel jsem maximálně cca 150 km/h – měli jsme plné auto. Díky velkému nákladu 2+2 děti. Rodinný stan, kola, plná nádrž, tak auto bylo dost svěšené dozadu. Nikde jsem si ale neškrtnul, kola držely dobře, jednou jsme i prudce dobržďovali do kolony a v pohodě.
        • Skladování v garáži – dá se sklopit a pověsit na zeď, vůči Thule Compact je ale větší.

        Můj závěr:

        Pruzzo Parma je za 6 tis slušně použitelný nosič, člověk musí oželet trochu komfortu vůči Thule

        (Hodně se mi líbí od dalšího kamaráda Thule Compact. Ten ale stojí cca 12 tis + 2 tis za adaptér pro 4té kolo)

        Rád bych vyzkoušel Peruzzo Pure Instinkt…

    • alinceb  

      O víkendu jsem poprvé vezl svoje endurko na Wjenzku Alfa 3+1 a narazil jsem na nečekanej problém. Ta moje „motorka“, i když má poměrně velkej rozvor, jde na nosič normálně postavit, ale nestačí mi zdrhovací pásky na zajištění kol. Provizorně jsem to vyřešil pomocí kurty, ale v dlouhodobém horizontu je to pro mě nevhodné řešení. Měl jste už někdo podobný problém? Dají se pořídit delší pásky nebo nějaké nástavce?

      • Tomínos  

        Ty nový wjenzky už mají dvě polohy na pásku, máš ten starší nebo tenhle novější?

        • alinceb  

          Starší. Rok přesně nevím, ale první majitel s ním moc nenajel…

          • Tomínos  

            Třeba by to šlo dokoupit. Já to udělal tak, že jsem ty platový držáky asi o 4 cm posunul, jeden nalevo, druhý napravo a třetí zase nalevo, ty posunuté jsem pak na kraji přišrouboval ještě jedním šroubem, protože posunutím to dostaneš z plastových zarážek co to drží v trubce.

      • pavlik6022  

        posunul jsi pásky na tu druhou polohu ? mně to na fritzka vychází ok, ani u jiných kol nebyl problém – reign, swag, ninja, slide – všechno se vlezlo

        ha, nečetl jsem ostatní

    • strongpajda  

      přidám svoje málo do mlýna. Koupil jsem letos na jaře MENABO WINNY. Vozím na něm stále dvě kola – Spectrala a Trance. Musel jsem jednu lyžinu předělat blíž k autu a druhá je na původním místě nad SPZkou. Jinak se nám tam kola nevešly – konfigurace rámu.

      Český tankodrom D1 kola i nosič zvládají s klidem a bez jediného pochybení – jezdím tam 3× až 4× do měsíce. Sklopný mechanismus není tak vychytaný jako u Thule, stejně tak i sranda zámečky na mechanismu zámku koule. Ale vše drží jak má.

      Od auta s kolem se nehnu, když není držák na autě, vejde se sklopeným „Ačkem“ do kufru Nissana Qaškaj.

      Jen si neumím představit, jak bych tam naskládal 3 plnohodnotný ko­la.

      Jednou jsem ho měl na obytce – přestavěný Boxer. Bylo potřeba otáčet řídítka bližšího kola, jinak se řídítko opíralo do okna a nebyl jsem si jistej, zda bych ho nevysklil…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.