Normální řetěz vs. Řetěz pro elektro kola

29 nepřečtených
  • Jusuf

    Zdar borci má někdo zkušenosti s použitím řetězu určeného pro elektrokolo na normálním kole. Zajímá mě výdrž a jak to snáší kazeta.

    • Roxteedy  

      pro ebike jsou ty řetězy hlavně delší. Jestli vydrží víc, nevím. Ale nemyslím si, že by to bylo něco výhodného…

      • Jakobo  

        Prosim te proc reagujes, kdyz ocividne vubec nevis :-)

        Mne by to take zajimalo, pouziti na normalni kolo.

        Uz jsem na to parkrat na forech narazil a i cilene hledaval, je toho celkem dost na zahranicnich forech. Dost se to resi v souvislosti s Bosch stredovymi motory – malicky pastorek a vysoky moment. Jestli dobre chapu, obyc retezy trha / by trhal. Podle ohlasu to vypada, ze pevnejsi jsou urcite, ale jestli vydrzi vic (vytahaji se po delsi dobe) to jsem nevycetl, jen zminku, ze meni po 1200 az 1500 mil u MTB. Ale pokud jsou u toho Bosche fakt takove razy o jakych jsem cetl, tak na normal kole by mel vydrzet skutecne dlouho. Tusim Mlok tady nekde popisoval v tom vlakne o nizke vydrzi, co odrovnava retez a prave ty rychle rozjezdy jsou udajne dost devastujici (na vytahovani).

        • Jusuf  

          Asi to pro prdel zkusím uvidím co na to řekne kazeta , ale asi nic neboť na ekolech jsou kazety totožné s běžným kolem.

        • kyl  

          Nevím jak to má elektrokolo ale já si stroj postavil sám.Mam spalovací motor 50 kubíků,pastorek 16 zubů,vzadu kazeta 28–36,osmickovej řetěz s rychlospojkou. Výdrž kolem 1000km,za 5 let jsem to ještě nepřetrhl.

          • Jakobo  

            Tak Bosch co ted vidim ma prevodnik 15 z. To je o neco mene nez ten tvuj. 50 kubiku motor by mel dat tak 3 hp, to je slusny vykon, ale zase elektromotor je shopny vysokeho kroutaku uz od 0 otacek jakeho spalovaci nikdy nedosahnou. Je realne, ze i u papirove slabsiho motoru e-kola retez prece jen dostava mnohem vetsi zahul.

            • jecnak  

              U jednovalce jsou zas velke kopance. To mas prast jak uhod.

            • kyl  

              Nejmenší můžu dát 12 nebo 13 zubů,nevím teď přesně kolik má ale to už ve mě nebudu důvěru.Po rovině ten rozdíl velký nebude,nejvíc ten řetěz dostane zahul do kopce.

        • Mafut  

          Mam stredovy motor Bosch, zadne razy to nedela a na retezu mam pres 5000 km, je to Shimano CN E 6090. Merka jim uz davno beznadejne propadne, ale nic nestrili, vsechno funguje. Kazeta CS HG 50. Az to zacne strilet, vsechno to najednou vymenim. Mazu pravidelne, vetsinou me k tomu donuti hlucnost pomocne kladky, ktera me tim dost stve.

          Rychle rozjezdy si dopravam, protoze jsou uchvatne...........

          • Bubaaak  

            Střílet to začne, když dáš nový řetěz…

            Teď je to zajety na stávající, řetěz se mění, protože je levnější vyměnit řetěz za 500,–, než komplet pohon…

          • DaD  

            Ty nevíš proč se vlastně mění řetěz? Takhle už ti nezbude nic jiného něž to dojezdit totál do mrtva a pak to celé komplet vyměnit.

          • novas752  

            Tak si to užij. Bufeš kupovat kazetu, řetěz, kladky přehazky, převodník, kladku na rámu…

            Navíc se ti takhle pomaličku polehoučku zhoršuje funkčnost řazení, řetěz je volný do stran, v extrému hrozí že se zaplete až do výpletu, riziko přetržení roste.

    • va-bo  

      Jelikož jsou kazety u elektro kol a kol bez přípomoci stejné, není důvod proč by neměly řetězy navzájem fungovat. Výdrž řetězu bude přibližně stejná, já měnil KMC X11E po 1500 km přibližně stejně jako na Koně bez e-pohonu. Pro éčka jsou řetězy delší, protože je delší zadní stavba. Nemusí to platit pro starší pohony Bosch s malým převodníkem. Nový Bosch už má převodník velký. Podle mých zkušeností (může to být jen dojem) největší zabiják řetězů je přední řazení (přesmykač).

      • iron.hide  

        Jo, je to len dojem

      • lukas aka mitro  

        „Podle mých zkušeností (může to být jen dojem) největší zabiják řetězů je přední řazení (přesmykač).“

        V tomto pripade bych videl chybu mezi sedatkem a riditkama…

      • novas752  

        Přesmykač proč? Řazení na přesmyku se děje tak málo a je tak rychlé, že je to vůči celkovému času na řetěz naprosto zanedbatelné, s přesmykačem se po rovině jedou větší pastorky = řetěz zabírá na více zubů, opotřebovává se méně.

        • Bubaaak  

          Ale na hednoplacce máš většinou lehčí převody a tak jedeš kadenci, na viceplacce můžeš jet víc na sílu…

          A to je problém ekol. Všichni drtí to nejtěžší co je. El. Pohon to pobere…

          • Rychlej turista  

            Na jednoplacce nemáš možnost prát tam velkou a protože jsi nucen jet neustále malou, na řetěz působí větší síla, než by musela (kdybys měl možnost jet stejný převod na velkou).

          • novas752  

            Já teda jezdim stejně na jedno i vícepřevodníku, vyjma krajních převodů, jedopřevodníky mají obvykle nejlehčí převod trošku těžší než vícepřevodníky = naopak kadenci jedu častěji na vícepřevodníku. Na nejtěžší převod se dostávám jen při nějakém přišlapávání z kopce.

          • lukas aka mitro  

            Jednak je to individualni a drhak to neodpovida na otazku, proc presmyk nici retez…

            • Rychlej turista  

              Hejbe s tím řetězem všelijak, takže ho zcela určitě ničí. Druhá věc je, že tento vliv je zcela zanedbatelný a víceméně jen teoretický. Něco jako vliv Gréty na globální změnu klimatu. Vliv člověka na ni určitě taky nějaký je, ovšem v porovnání se skutečnými vlivy, nezávislými na jednání člověka, je zanedbatelný taky.

    • kofejn  

      Vyzkoušel jsem KMC X-10-E https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-e/ a nevydržel ani 1000km (127cm mělo 99 článku). KMC X-10-EL https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-el/ vydrží víc a je to pro mě mnohem lepší volba.

    • Xfantasy  

      Mám kmc e10 a 1200 km. Měrku na půl procenta tam dostanu na těsno. Zkusil jsem klasický kmc 10 a nyní po 70 km tam měrka na půl procenta padne sama. Takže rozdíl tam je velký.

      Jezdím bláto, louže, nemažu olejem ale voskem.

    • Xfantasy  

      Rozdíl mezi kmc x10 140km najeto a kmc e10 1200km najeto. Oboje na ebike

    • xnv  

      Ahoj,

      máte někdo nějaké další zkušenosti s použitím řetězu 10s pro E-bike na normálním kole?

      Vydrží řetěz pro E-Bike na normálním více?

      Já vždy bral na MTB řetěz KMC X-10–93. Poslední, co jsem koupil měl životnost 700km, což mě tedy vyrazilo dech. Vždy jsem najížděl u tohoto řetězu kolem 1500km. Trasy stejné jako vždy, 70% terén. Styl jízdy, kolo i hmotnost stejná. Pravidelně řetěz čistím a mažu, jelikož je tady v okolí hodně písku.

      Tak asi KMC udělalo v poslední dodávce nějakou chybu a hledám náhradu.

      díky

      • Cavendish  

        Měl jsem na E-biku obyčejný řetěz Shimano HG54. Vydržel 650km s nulovou údržbou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.