Normální řetěz vs. Řetěz pro elektro kola

34 nepřečtených
  • Jusuf

    Zdar borci má někdo zkušenosti s použitím řetězu určeného pro elektrokolo na normálním kole. Zajímá mě výdrž a jak to snáší kazeta.

    0 0
    • Roxteedy  

      pro ebike jsou ty řetězy hlavně delší. Jestli vydrží víc, nevím. Ale nemyslím si, že by to bylo něco výhodného…

      1 0
      • Jakobo  

        Prosim te proc reagujes, kdyz ocividne vubec nevis :-)

        Mne by to take zajimalo, pouziti na normalni kolo.

        Uz jsem na to parkrat na forech narazil a i cilene hledaval, je toho celkem dost na zahranicnich forech. Dost se to resi v souvislosti s Bosch stredovymi motory – malicky pastorek a vysoky moment. Jestli dobre chapu, obyc retezy trha / by trhal. Podle ohlasu to vypada, ze pevnejsi jsou urcite, ale jestli vydrzi vic (vytahaji se po delsi dobe) to jsem nevycetl, jen zminku, ze meni po 1200 az 1500 mil u MTB. Ale pokud jsou u toho Bosche fakt takove razy o jakych jsem cetl, tak na normal kole by mel vydrzet skutecne dlouho. Tusim Mlok tady nekde popisoval v tom vlakne o nizke vydrzi, co odrovnava retez a prave ty rychle rozjezdy jsou udajne dost devastujici (na vytahovani).

        0 0
        • Jusuf  

          Asi to pro prdel zkusím uvidím co na to řekne kazeta , ale asi nic neboť na ekolech jsou kazety totožné s běžným kolem.

          0 0
        • kyl  

          Nevím jak to má elektrokolo ale já si stroj postavil sám.Mam spalovací motor 50 kubíků,pastorek 16 zubů,vzadu kazeta 28–36,osmickovej řetěz s rychlospojkou. Výdrž kolem 1000km,za 5 let jsem to ještě nepřetrhl.

          0 0
          • Jakobo  

            Tak Bosch co ted vidim ma prevodnik 15 z. To je o neco mene nez ten tvuj. 50 kubiku motor by mel dat tak 3 hp, to je slusny vykon, ale zase elektromotor je shopny vysokeho kroutaku uz od 0 otacek jakeho spalovaci nikdy nedosahnou. Je realne, ze i u papirove slabsiho motoru e-kola retez prece jen dostava mnohem vetsi zahul.

            0 0
            • jecnak  

              U jednovalce jsou zas velke kopance. To mas prast jak uhod.

              1 0
            • kyl  

              Nejmenší můžu dát 12 nebo 13 zubů,nevím teď přesně kolik má ale to už ve mě nebudu důvěru.Po rovině ten rozdíl velký nebude,nejvíc ten řetěz dostane zahul do kopce.

              0 0
        • Mafut  

          Mam stredovy motor Bosch, zadne razy to nedela a na retezu mam pres 5000 km, je to Shimano CN E 6090. Merka jim uz davno beznadejne propadne, ale nic nestrili, vsechno funguje. Kazeta CS HG 50. Az to zacne strilet, vsechno to najednou vymenim. Mazu pravidelne, vetsinou me k tomu donuti hlucnost pomocne kladky, ktera me tim dost stve.

          Rychle rozjezdy si dopravam, protoze jsou uchvatne...........

          0 0
          • Bubaaak  

            Střílet to začne, když dáš nový řetěz…

            Teď je to zajety na stávající, řetěz se mění, protože je levnější vyměnit řetěz za 500,–, než komplet pohon…

            0 0
          • DaD  

            Ty nevíš proč se vlastně mění řetěz? Takhle už ti nezbude nic jiného něž to dojezdit totál do mrtva a pak to celé komplet vyměnit.

            1 0
          • novas752  

            Tak si to užij. Bufeš kupovat kazetu, řetěz, kladky přehazky, převodník, kladku na rámu…

            Navíc se ti takhle pomaličku polehoučku zhoršuje funkčnost řazení, řetěz je volný do stran, v extrému hrozí že se zaplete až do výpletu, riziko přetržení roste.

            1 0
            • Mafut  

              Však píšu zcela jasně „pak to všechno vyměnim“

              0 0
              • Mafut  

                Je červenec 2021, kolo má 7500 km a pořád nic nestřílí. Moc to nechápu, kdyby se mi to nestalo, nevěřil bych.

                Protože ale kolo prodávám, celý drivetrain jsem vyměnil, měl jsem stejně vše už dávno připravené.Takže ten řetěz pro e-kola asi lepší bude a na normální bike bych si ho určitě dal.

                0 0
    • va-bo  

      Jelikož jsou kazety u elektro kol a kol bez přípomoci stejné, není důvod proč by neměly řetězy navzájem fungovat. Výdrž řetězu bude přibližně stejná, já měnil KMC X11E po 1500 km přibližně stejně jako na Koně bez e-pohonu. Pro éčka jsou řetězy delší, protože je delší zadní stavba. Nemusí to platit pro starší pohony Bosch s malým převodníkem. Nový Bosch už má převodník velký. Podle mých zkušeností (může to být jen dojem) největší zabiják řetězů je přední řazení (přesmykač).

      0 0
      • iron.hide  

        Jo, je to len dojem

        1 0
      • Smazaný účet  

        „Podle mých zkušeností (může to být jen dojem) největší zabiják řetězů je přední řazení (přesmykač).“

        V tomto pripade bych videl chybu mezi sedatkem a riditkama…

        1 0
      • novas752  

        Přesmykač proč? Řazení na přesmyku se děje tak málo a je tak rychlé, že je to vůči celkovému času na řetěz naprosto zanedbatelné, s přesmykačem se po rovině jedou větší pastorky = řetěz zabírá na více zubů, opotřebovává se méně.

        1 0
        • Bubaaak  

          Ale na hednoplacce máš většinou lehčí převody a tak jedeš kadenci, na viceplacce můžeš jet víc na sílu…

          A to je problém ekol. Všichni drtí to nejtěžší co je. El. Pohon to pobere…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Na jednoplacce nemáš možnost prát tam velkou a protože jsi nucen jet neustále malou, na řetěz působí větší síla, než by musela (kdybys měl možnost jet stejný převod na velkou).

            1 0
          • novas752  

            Já teda jezdim stejně na jedno i vícepřevodníku, vyjma krajních převodů, jedopřevodníky mají obvykle nejlehčí převod trošku těžší než vícepřevodníky = naopak kadenci jedu častěji na vícepřevodníku. Na nejtěžší převod se dostávám jen při nějakém přišlapávání z kopce.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jednak je to individualni a drhak to neodpovida na otazku, proc presmyk nici retez…

            1 0
            • Rychlej turista  

              Hejbe s tím řetězem všelijak, takže ho zcela určitě ničí. Druhá věc je, že tento vliv je zcela zanedbatelný a víceméně jen teoretický. Něco jako vliv Gréty na globální změnu klimatu. Vliv člověka na ni určitě taky nějaký je, ovšem v porovnání se skutečnými vlivy, nezávislými na jednání člověka, je zanedbatelný taky.

              1 0
    • kofejn  

      Vyzkoušel jsem KMC X-10-E https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-e/ a nevydržel ani 1000km (127cm mělo 99 článku). KMC X-10-EL https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-el/ vydrží víc a je to pro mě mnohem lepší volba.

      1 0
    • Xfantasy  

      Mám kmc e10 a 1200 km. Měrku na půl procenta tam dostanu na těsno. Zkusil jsem klasický kmc 10 a nyní po 70 km tam měrka na půl procenta padne sama. Takže rozdíl tam je velký.

      Jezdím bláto, louže, nemažu olejem ale voskem.

      0 0
    • Xfantasy  

      Rozdíl mezi kmc x10 140km najeto a kmc e10 1200km najeto. Oboje na ebike

      1 0
    • xnv  

      Ahoj,

      máte někdo nějaké další zkušenosti s použitím řetězu 10s pro E-bike na normálním kole?

      Vydrží řetěz pro E-Bike na normálním více?

      Já vždy bral na MTB řetěz KMC X-10–93. Poslední, co jsem koupil měl životnost 700km, což mě tedy vyrazilo dech. Vždy jsem najížděl u tohoto řetězu kolem 1500km. Trasy stejné jako vždy, 70% terén. Styl jízdy, kolo i hmotnost stejná. Pravidelně řetěz čistím a mažu, jelikož je tady v okolí hodně písku.

      Tak asi KMC udělalo v poslední dodávce nějakou chybu a hledám náhradu.

      díky

      0 0
      • Cavendish  

        Měl jsem na E-biku obyčejný řetěz Shimano HG54. Vydržel 650km s nulovou údržbou.

        0 0
    • roman 3D  

      nějakej tip na 10s e-řetěz?

      0 0
      • Cavendish  

        Dal sem na svůj C9 a je klid ;) už přežil všechny dosavadní a je teprve na třetině opotřebení.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.