řetěz SRAM 12speed XX1 vs X01 vs GX

14 nepřečtených
  • XarlieN

    Má někdo praktické zkušenosti s rozdíly? Váhový rozdíl sotva 20g a cena dvojnásobná mezi řetězy XX1/GX. Tak mě napadá, jestli je nějaký důvod proč vůbec kupovat XX1/X01 řetěz (o barvu fakt nejde).

    • p@X  

      Zatím je to imho pořád krátká doba na to, aby jeden člověk porovnal oba po několikáté výměně…

      • XarlieN  

        Celá sezóna je krátká doba? Borci na tom najedou 10k+. (ano já osobně jsem flákač a max 2 řetězy za sezónu, proto se ptám)

        • p@X  

          Závoďáci těžko budou jezdit GX a nebude je zajímat cena…

          • XarlieN  

            No je spousta lidí co má 12speed a nefasuje matroš a řeší jak ušetřit.

            • Lister  

              Jestli chceš ušetřit tak kup GX protože závislost mezi cenou a vlastnostmi je u komponentů geometrická a ne lineární.

    • Lister  

      Žádný není.

      I kdyby vydržel 2× tolik tak raději 2 levné než jeden drahý – když se jeden poděla, má člověk zálohu.

    • Čipera  

      Hlavní rozdíl bude v použitých materiálech, a s tím i nejspíš vyšší výdrž a odolnost.

      • Lister  

        Nebo třeba varianta – lepší materiály, aby mohl být lehčí a přesto vydržet stejně?

        • Čipera  

          No řekl bych, že o váhu co se týče řetězu zas tak nejde, když už tak určitě to nebude prvořadý. Řekl bych aby vydržel větší zátěž při stejne nebo větší vydrži. Co vím pár znamejch co maj eagla xx1 a x01 maj na nich okolo 1200km a řetěz je cca na půlce.

      • XarlieN  

        No kdyby měl vydržet 2× tolik tak samo už to za ty love stojí.

    • Nikiller  

      Ahoj,

      Kdy tedy měnit?

      Já teď kupoval do foroty XX1. Novej má 131,8.

      Porovnávám se stávajícím GX, co má natočeno kolem 1500km. Tam naměřeno v průměru 132,0.

      Přemýšlím, že bych ten XX1 nahodil a po najetí na třeba 132,2 prohodil zase za ten GX, a tak furt do kola až po … a to je ta otázka: Kdy ty řetězy měnit? Koukám do starších threadů a názory se dost liší. Navíc jsou to informace celkem starý a předpokládám, že dneska už těch zkušeností s tím bude víc. Obecně jsou názory kolem 132,5 – 132,8 (což už mi přijde dost). Takže třeba 132,4? Nebo kdy měníte vy?

      Díky

      Jo a pak mě ještě zajímá: „někde“ jsem se dočetl, že ty Sram rychlospojky jsou jednorázový. Přijde mi to jako blbost, tak by mě zajímalo jestli je se mají měnit s každým rozepnutím řetězu? Nebo jestli to neřešíte a bez problému.

      Pro zajímavost přikládám ještě porovnání absolutní délky řetězů GX (1500km) vs. XX1 (nový) – oba zkráceny na 116 článků. Jde o cca 1,5mm rozdílu.

      • Nutribird  

        Rychlospojka se používá stejně dlouho jako řetěz.

        • Pijer  

          Přesně tak. A když jsem měnil řetěz, tak jsem si tu jetou spojku hodil do báglu jako nouzovku na dojetí, pro případ že někde v lese trhnu řetěz.

      • žvejk  

        Ja menim XX1/ X01 EAGLE když ma 132,3/4 to je asi tak hrana, kdy ještě nedojebáváš kazetu. Ale myslím, ze člověk s menším vykonem a nižší váhou , pohodář, může měnit klidně na 132,6 Ale taky uz se tam nemusí vubec dostat, řetěz uz se od tech 132,4 natahuje monohem méně…

        Jinak 1500 km a ze by se ti GX natáhl jen na 132? To se mi nejak nezda.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.