No to si z nás snad dělá pr...

152 nepřečtených
  • jachymk

    Tak tohle mi vážně nedalo a musím se vás všech zeptat co si o tom myslíte?? Já bych děsně rád jezdil do školy, nebo na nákup a tak na kole. Ale opravdu to nejde, když vyjedu v Praze na kole tak mě na silnici většinou málem sundá auto a na chodníku na mě pořvávaj lidi a první nepříjemnej městskej policista mě ihned sundá z kola. A do tohohle bych se měl podle pana Bárty každý den vyrazit. Další věc je to že kdybych opravdu na tom kole vyrazil tak mi hodně rychle zmizí třeba i kolo z kauflandu. O prázdninách jsem se podíval do Dánska a Švédska tam je tohle úplně normální kola se skoro nekradou a na kole jezdí jak důchodci na nákup tak chlapi v oblecích do práce.

    Anketa: Jezdíte do práce/školy na kole??

    37x
    24%
    Ano
    107x
    69%
    Ne
    10x
    6%
    0 0
    • roud  

      Jezdim do práce každej den na kole sice jen 5km ale za rok to dá slušnej počet km :O)

      0 0
      • marco  

        Pokud odpočítám dovolené a vysloveně špatné počasí např. sníh tak to odhaduji na nějakých 180 km najetých za měsíc no lepší než nic někteří nenajedou ani to. Také by mě to prospělo hned po ránu se takhle projet.

        0 0
    • vikicek  

      nebreč a kup si motorku

      0 0
    • weekend warrior  

      tak to je super…stačí začít pořádně prudit. Zítra naskenuji jeden svůj dopis na pha primátora a ředitele čd, o který jsem elektronicky přišel při nedávném pádu compu(uloženo na ploše:) a můžeme to poslat i na ministra cyklistů dopravy. uděláme kolem toho humbuk a uvidíme…

      0 0
    • Joseph de Sax  

      já jezdím celej život do práce na kole 80km denně, jak se vzbudím přes lesy a louky…akorát tam nemusím nic dělat, naobědvám se zadara a jedu zase domů…vejplata mi chodí na účet a vlastně ani nevím kolik za to beru. Proto bych v Práglu ani bydlet nemoh.

      0 0
      • nox159  

        bud za ten duchod rad ;-)

        jinak nevim ty lesy a louky, kdyz si nedavno psal ze uz na biku nejezdis… ;-)

        0 0
        • Joseph de Sax  

          u vás nejsou v lese silnice?

          0 0
          • nox159  

            tak se zeptam znova kde se muzu prijet podivat na ty kola vemu i vahu ;-)

            0 0
            • Joseph de Sax  

              hele, čumilů je tu dost i v místě a všichni to váží na vlastních vahách a nikdo víc jak 1150g nikdy nanavážil, tak si myslíš, že navážíš něco jiného?

              0 0
              • nox159  

                tak rikal si ze neni problem se na ne u tebe podivat a zvazit si je tak jen reaguju :)

                ja myslim ze navazim vic ;-)

                0 0
            • blisterexist  

              já bych jel taky, docela rád bych je viděl:-)

              0 0
    • nox159  

      jezdil jsem denne 4 roky do skoly 13km tam a 13 zpatky a bez problemu jezdilo nas tak vic… nevim v cem hledas problem…

      do prace jsem pak taky asi 4 mesice jezdil na kole pak jsem zacal behat…

      0 0
    • Scotty  

      Já bych do práce i jezdil a občas i jezdím! Jinak spíš pěšky…mám to do práce 5min :)) Na bajku to dám (je to z kopce) do minuty :)

      0 0
    • rammstei  

      Po Praze se da jezdit, samozrejme zalezi odkud kam, ale treba P4 je ideal. Urcite je to na kole rychlejsi nez sockou a kdyz se zadari tak i rychlejsi nez autem. A to do toho casu na kole pocitam i oblikani a prevlikani do cyklohadru.

      0 0
    • messe11  

      pres 6 let jezdim po praze jako kuryr,dosavadni bilance:jednou zlomena ruka,ale to byla moje chyba,(respektive tramvajoveho retarderu podel koleji) a jedno ukradene kolo.Na provoz si musis zvyknout a nebat se aut,coz chvili trva,jinak podminky jsou v Praze zalostne,nejvic me bavi jak mesto machruje s poctem cyklostezek nebo pruhu pro cyklisty,ale realita je trochu jina,napriklad cyklostezka na stvanici vede kolem diskoteky coz znamena neustale strepy z rozbitych lahvi,krasny cerveny pruh pro cyklisty na Stefanikovce moste(z letenskeho tunelu do Revolucni)po kterem stale jezdi auta jako by tam vybec nebyl,na krasnem pruhu pro cyklisty na vinohradske od Flory dal zase porad parkujou auta,atd atd proste namalujou na silnici nebo chodnik pruh a hotovo,semafor pro cyklisty na Hradcanske ani nekomentuju :-D

      0 0
      • jachymk  

        tak většinu míst znám a je to tak :-) kdyby měl někdo něaký kontakt na Bártu dost rád bych mu poslal tyto komentáře a vzkázal mu ať udělá něco s cyklostezkama a krádežema kol v celý ČR a pak ať nám říká jak máme jezdit do práce/školy, no město machruje příšerně mám na záchodě jeden velice zajímavý propagační časopis o cyklistice v Praze snad ho sem naskenuju protože ten popisuje Prahu jako úplně jiný město :-), možná to udělám ještě dnes protože si ho mám chuť splíst s papírem :D

        0 0
      • rasto  

        mas pravdu.

        a na „opravdove“ cyklostezce, modranske, me pred 2 lety sejmul pra.e bruslar. 8 stehu v puse…

        0 0
      • LáďaH  

        No, na Vinohradké, směrem od Flory k Želivskému, už ten pruh ani není… Na tu část vozovky, kde byl cyklopruh, dali nový povrch, ale cyklopruhy už neobnovili… :-/

        0 0
    • Smazaný účet  

      Když nechčije, tak jezdím každý den a jediný, co mi vadí, je kvalita silnice a zvlněnej asfalt podél šaliny (na žiletce dost nepříjemný).

      0 0
    • Jituschka  

      Ja bych klidne po Praze i jezdila, idealne na citybiku, ale je to fakt o zivot, zejm. kolem Strasnicky ta skvely „cyklostezka“. Nehlede na to, ze bych se na citybiku s omezenym poctem prevodu nebo bez nich dost tezko dostavala domu na kopec. Pouzivam ted stary mestsky kola v Ljubljani a je to skvely, rychly, spoustu stezek…ale praha na to proste neni stavena, kopce a omezenej prostor…

      0 0
      • weekend warrior  

        ale prece to nejni o tom, jestli je tu kopec z kopec? pokud ano, musí vzniknout infrastruktura(me­tro, tramvaj, vlak, snad i bus) jak se na ty kopce dostat!!! Přece je blbost říct si: máme tu kopce, budeme tu šichni jezdit v autech…!!!!

        0 0
        • Jituschka  

          Tak to nemyslim, jezdit v autech…jenom poukazuju na ne uplně ideální podmínky. Ne každej si může dovolit přijet zpocený do práce nehledě na to, že na citybiku je jízda po Praze trochu nemožná – já bych domů prostě s jedním převodem nedojela – a dost se mi příčí jezdit v sukni etc. na biku.

          0 0
          • kolda  

            proc? me se pohled na cyklistku v sukni vubec neprici :)

            0 0
          • Bulda  

            kecy …staci ten spravny city bajk, treba s nexusem 8 (rozsah pres 300%) a vyjedes v Praze vsechno

            0 0
            • Jituschka  

              Pro tebe kecy, pro me muj nazor ;) Nehodlam se s nikym dohadovat, samozrejme ze to jde…ale jak to vidim tady z Ljubljany. – Jezdi se tu na starych kolech, ktery se pak nebojis nechat stat na ulici pripadne pres noc zamceny ve stojanu. Obcas se ti kolo ztrati, ale za 20€ si koupis novy…Dost pochybuju o tom, ze bych to same chtela delat s tebou popisovanym kolem.

              Jinak tady je priklad , jak tu vyresili mestsky cyklo/peso obchvat kolem mesta, je to skvely.

              0 0
      • black.horse  

        Co máš proti Strašnicím? Jezdím ze Strašnic přes Flóru, Žižkov na Florenc do kanclu a pohoda:-)

        0 0
        • weekend warrior  

          hihi:))) beru to tak, že po babkách, potažmo tobě za třicet let nemůžu chtít aby jezdili tuhle tvojí trasu. _Min né za těhle podmínek, kdy jim jde o život pod koly vozu, byť tatru drtící na přechodu důchodce již takřka nepotkáš…, ale man, volvo či iveco není výhra, spíše naše prohra:)

          0 0
          • weekend warrior  

            důležité je si uvědomit, že drtivá většina dnešních důchodců nikdy neměla auto a ani na něj není zvyklá, nejezdí.

            Ale již generace mých rodičů si bez auta život nedokáže představit a tak je jen velice naivní domnívat se, že jakmile půjdou do důchodu, začnou na nákupy a za doktory jezdit sockou nebo na kole(byť teď kolo mají rádi, nevyjedou na něm za jen „trochu“ nepříznivého počasí, na nákup už vůbec ne).

            TZN.: čeká nás ještě pěknou řádku let trvající a takřka neustálý nárůst počtu aut v ulicích…a to nemluvím, o tom, že budou slepejši a hluchoni, neurotici atd…

            i proto si myslím, že je třeba tlačit na jiné druhy dopravy…

            0 0
            • jIrI___  

              Ta dlouhá řádka let dříve než vůbec začne, bude zažehnána nedostatkem zásob ropy.

              0 0
              • weekend warrior  

                tak to by byl „pozitivní“ scénář, ale fakt jsem přesvědčen o tom, že je ropa nahraditelná něčím jiným, jen se to zatím nehodí do krámu těm trhovcům, kteří žijí z ceny ropy.

                Ale i tak to stejně nebude řešit kardiovaskulární choroby atd vznikající sezením za volantem a v kanclu…, o kterých si myslím, že budou pro budoucnost čím dál tím větším finančním problémem(beru-li, že i do budoucna bude zachován jakýstakýs modul solidarity)… což by právě pohyb po vlastní ose mohl jakžtakž řešit:)

                0 0
                • hribik A1  

                  nebudú ťa pred smrťou liečiť na jedno, tak ťa budú na iné.. a obyvateľstvo prežívajúce dlho v dôchodku sa štátu nehodí, lepší strýc pošlý na mrtvicu v 60tke než športovec čo sa mu do 90tky nechce do hrobu, treba mu platiť penziu a posledné 2 roky bude stejne viacej v nemocnici než doma :-)

                  0 0
                  • Ricci  

                    Vlada usilovne pracuje na tom,aby sa obyvatelstvo nedozilo dochodku,caom bude cas pre odchod do dochodku minimalne 80 rokov,ktoreho sa aj tak nikto nedozije…

                    0 0
                    • hribik A1  

                      pochopiteľne, a keď si to všetko pospájaš, vyjde ti, že aj to je jeden z dôvodov, prečo sú tiež cyklisti (a iní športovci) na slovensku nežiaduci. ináč pri zavádzaní tohto dôchodkového systému tiež bol dôchodkový vek vyšší než vtedajší priemer

                      0 0
            • hribik A1  

              údajne konečné hodnoty intenzity dopravy sú dvojnásobné, miestami až trojnásobné než súčasný stav. a to sa zdvojnásobili na viacerých cestách za posledných 5 rokov.. a ja som tieto cesty vyškrtal z mapy

              0 0
        • kolda  

          ja jezdim strasnice – vrsovice a pohoda maximalni. ale je to fakt kousicek:) a bocnimi ulicemi.

          jinak praha moc bajk friendly neni. ta infrastuktura proste neni. kdyz jsem byl v DE, tak to byla jina liga. tam jezdila do zamestnani spousta lidi, na kole to byl samy kravatak.

          na druhou stranu nejvetsi drzku jsem hodil ve meste prave tam, kdyz mi na cyklostezku vystoupil manik z auta.

          podle me to v praze nikdy takove nebude, spousta mest (nejen) v nemecku jsou prakticky nove postaveny po valce, jsou na rovinach atd.

          0 0
          • Al Stra  

            ono utratit 200 miliard místo za ok městský okruh na cyklo stezky v praze, tak by to vypadalo hned jinak

            0 0
        • Jituschka  

          Vůbec nic :) ale jednou jsem si zkusila tu stezku, na který tě zleva ohrožujou jedoucí auta, zprava ti pak každou chvíli nastaví dveře řidič tam parkujících aut :) Jela jsem tam zrovna v době konání nějakýho fotbalu bo co, tzn mi v cestě stáli ještě hooligans a policisté na koních, paráda to byla ;)

          0 0
    • kyl  

      Já jen přejdu silnici a jsem v práci,mám to tak 50m.

      0 0
    • JSt  

      :-DD

      0 0
    • toram  

      Jsme přece Češi…(neberte si to všeci osobně) takže to nepůjde..:) ani já už kolo do školy nevemu ani náhodou…

      0 0
    • Kabšta  

      Já to mám každej den 20km do školy, 20 km zpět a krom zimních měsíců to jde celkem v klidu. Časově mi to vyjde stejně jako busem, protože nemusím chodit na zastávku a ze zastávky, osprchovat se mohu ve škole, kde si po dohodě s vedením můžu kolo zamknout do kotelny, aby mi nestálo u stojanu mezi bicykly z Kauflandu.

      Problémem je spíš povrch silnice, který občas připomíná spíše tankodrom, než veřejnou komunikaci, přecijen je něco jinýho profičet dírou na silničce nebo na bajku. Na to, že vedle mě občas ve vzdálenosti cca 20 cm profičí kamion, jehož řidič je buď línej trochu víc pootočit volantem, či se mi jen nechce čekat, až bude trochu bezpečnější místo k předjetí, jsem si už zvykl.

      A když díky tomu jako student ušetřím nějakou tu kačku za bus, vychází mi to jasně…:)

      0 0
      • LáďaH  

        Neznám silnici po které jezdíš, ale ono řídit kamion není žádná legrace. On by klidně na vhodné místo k předjetí mohl čekat až do další vesnice…

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Asi tak, když vidím za sebou kamion a přes sebou kolonu, tak radši pomalu zastavím, vlezu mimo silnici a pustím ho. Nechat se takhle ometat není zrovna příjemné. Ale zase na druhou stranu, kamioňáci jsou profíci a někdy čumím, jak s tím umí … :-)

          0 0
    • Mr.Duck  

      To já jezdil do minulý práce, nebo spíš na brigádu denně 13 tam 13 zpátky po nábřeží..celkem nuda když sem to jel asi po stoosmdesátý, ale zas to odsejpalo :)

      Teď mám na to v práci asi ideální podmínky – sprcha, v garážích klec, kde se nechá kolo zamknout, případně asi neni problém vzít kolo do kanclu, šéf to tak dělá a nikdo ho nebije :) Ale eště sem se k tomu nedostal, tak doufám, že příští tejden to ozkoušim..:)

      Jinak že to neni pohádka, to se nedá nic dělat..Samozřejmě že bych nejradši měl do práce cestu lanovkou, a z práce 15km dlouhou DH trať, nebo ideálně tam i zpátky dolekopcom, ráno DH zpátky FR nebo tak, ale holt neni každej den posvícení :)

      0 0
      • kolda  

        po ranu jet po nabrezi, to musi byt fajn ne? me by se to libilo.

        0 0
    • li-borg  

      Jedím-mám to cca 10km-kolo parkuji v kanclu :-)jo a jezdím nejenom do práce, ale i z práce :-)

      0 0
    • MavasH  

      Když dovolí lenost (oficiálně se vymlouvám na počasí), tak jezdím. Mám to do práce 5km, z toho naštěstí vetšinu mimo nějaký rušnější komunikace.

      A co se týče soutěže, už loni můj zaměstnavatel vypsal obdobnou soutež zaměstnanců v rámci celé ČR (od května do září), letos je dokonce od dubna do října.

      0 0
    • hribik A1  

      stačilo prečítať po slovo Auto*mat a už bolo jasné že hej :-D

      0 0
    • Georrge  

      jezdil jsem a pak mi šlohli kolo. Teď mám sice nový, ale změnil jsem školu a 80km denně nedám :)

      0 0
    • MiXeR  

      Po Praze to jde, jen se prostě občas najde nějakej blbeček v autě co prudí úplně nesmyslně .. snažím se jezdit tak, abych nikoho neomezil nepřekážel, když je předemnou volno. Co se stavá často, že nějakej *** mě za každou cenu předjede aby ještě stih po 20m frontu na semafor … a stejně ho pak zas beru (pokud je místo). Teď to mám Průhonice – Holešovice cca 2×19km (je to tak na půl v provozu) předtim Florenc, v 2007 Jilemnice – Lomnice n.P. ~2×17km , atd. .. od 1994 do školy Jil.-Semily ~2×20km.. bez kola do/z práce bych v Praze chcip :)

      0 0
    • bóďa  

      Já jezdím na kole od jara do podzima. Do práce to mám 10 km, ráno 8 km do kopce. Aspoň trochu drží „forma“ :-)). V zimě zbaběle sedám do auta. České Budějovice jsou naštěstí k cyklistům celkem přívětivé.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nemame sprchu ani satnu, nejezdim:(

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nemame sprchu ani satnu, nejezdim:(

      0 0
    • jecnak  

      Chudacku. Pet let jsem jezdil do centra na kole 20km tam a 20 zpet. Ted jezdim 10km. Staci najit trasu a chtit.

      Kdo nechce hleda duvod, kdo chce hleda zpusob.

      0 0
    • pajan  

      Občas jsem jsem jezdil na bejvalou školu, ale jezdit pomalu, abych se nezpotil mě nebaví :D.

      Teď mám školu asi 4km a to se mi nevyplatí, navíc nemám kolo kam dát :-)

      Po městě mě to na kole baví, ale na druhou stranu jen přejíždim – na nákup nebo ták si netroufnu – bojim se ukradnutí kola. A plečku nemám :)

      0 0
      • jIrI___  

        Na takové účely si nemůžu plečku vynachválit. Člověk jde do hospody, při odchodu zjistí, že není v takovém stavu, aby mohl plynule odjet na kole, tak tam plečku prostě nechá zaparkovanou a druhý den si ji vyzvedne :)

        0 0
    • AleZ80  

      Já jezdim většinou po chodníku, protože na ježdění mezi autama nemám psychičku, ale snažim se jezdit pomalu a nemám s tím problémy. Možná, že na mě 1–2× nějaká kráva něco kvákala ve smyslu, že tam nemám co dělat, tak jsem jí vysvětlil, že když ví hovno, tak ať radši drží hubu, ale jinak v poho. Policajt mě zatim neprudil ani jednou, ale kolem nich teda projíždim fakt téměř tou rychlostí chůze co se smí.

      0 0
      • pepino  

        „rychlostí chůze co se smí“ to je nově?

        0 0
        • Volf  

          Ty nevíš že český biker má na všechno právo a všechno může :-)

          0 0
      • kolda  

        tak „kráva“ na tebe kvákala opravnene a kdybys me rekl, at drzim hubu, tak ti pres tu tvoji asi jednu natahnu :))

        0 0
        • jizby  

          Tím by ses ale dopustil trestného činu a vystavil riziku případného stíhání.

          Naproti tomu poslat někoho do ****** a podobně je v podstatě legální.

          0 0
    • Palec  

      Já to vidím takto: Výmluvu si umí najít každý. Na kole nejezdím za povinnostmi pravidelně, taky se bojím počasí a toho, že mi kolo někdo otočí. A taky zatím vidím problém v kombinaci – škola – vyřizování ve městě – nákup – domů. Měl bych strach to kolo nechat zamčené venku a chodit v tretrách taky není ideální. Chtělo by to nějakou městskou plečku.

      Ale v létě jsem tak měsíc jezdil na kole na brigádu. A bylo to super! Cesta trvala 20 minut, místo 45 min v mhd, ráno krásný vzduch (nemusel ani moc do provozu, cyklostezka podél řeky) a co mě bavilo nejvíc – že jsem potkával a zdravil každý den ty samé lidi, jak taky někam jedou.

      Do provozu se člověk musí trošku otrkat, nebát se a mít asertivní chování. Hlavně nedělat ze sebe ublíženýho u krajnice..

      0 0
    • Schoscha  

      Do práce jezdím, za slušnýho počasí, celoročně.Mám možnost parkovat přímo v kanclu + sprcha.

      Po městě nemám problém.

      Jen škoda, že nemáme výhoda, jako moji kolegová z naší firmy z Rakouska.Tam mají motivační příplatky za dojíždění na kole.Jednou za čas balíček se sport.výživou atd.

      0 0
    • vlasto  

      Kdyz jsem bydlel v Praze tak jsem jezdil denne z Butovic do Rudne, pozdejc do Hostivic. Tam to(az na pejskare a kocarky) bylo celkem v pohode. Ted jezdim 3× tydne, cestou nepotkam zivou dusi, krome labuti a kachen. V rachote mne maji za poradneho exota, hlavne v zime. Tady totiz i 200m na nakup jezdi nejakym trhacem asfaltu. Taky ale mam pocit, ze kolegy do prace prijimali podle vahy a kolegyne jsou hodne asy(i)metricke:-)

      0 0
    • cabbage  

      Kdo si chce kazit jízdu na kole ježděním do práce/školy?

      Do auta nefouká, nesněží, neprší, hřeje a hraje v něm muzika. že to trvá méně než polovinu co MHD či kolo snad ani psát nemusím..

      0 0
      • pelhrimov  

        V létě kolo a v zimě autobus, protože než oškrábeš auto od ledu nebo než si proháziš cestu z garáže na silnici, tak máš umrzlé prsty. Bus má u nás na Vysočině ještě jednu výhodu, při sněhové kalamitě se nemusíš nervovat a občas to dojde tak daleko, že si vystoupíš a dojdeš pár kilometrů pěšky a řidiči ať si tam v závěji tvrdnou do rána :)

        0 0
      • kolda  

        a tohle uvazovani tvori kolony prakticky v kazde ulici…

        schvalne koukam po ranu do aut, v 90% sedi jen ridic.

        sorry, ale ukazkovy pripad egoismu.

        0 0
        • Bald  

          Egoismu? Ne všude je ideální spojení MHD a ne každý má v práci sprchu, aby se mohl po jízdě na kole osprchovat a nesmrdět kolegům celej den pod nos. Zbejvá auto. Já mám to štěstí, že v práci sprchu mám, ale v zimě jedu taky autem, cesta mi trvá 8 minut, MHD 30–35 minut. Jezdim v něm sám, ale v čase, kdy toho na ulicích ještě/už tolik není. A ano – velkou roli hraje i pohodlí, nechci se mačkat někde v tramvaji a čuchat smrad z bezdomovců. Nikdy mě nenapadlo, že bych kvůli tomu byl egoista. Taky je potřeba si uvědomit, že jízda autem není zadarmo, jeho pořízení taky ne. Stát i z totohle žije a staví třeba ty cyklostezky. Spíš vidim problém v tom, že někdo řekne „já to dělám takhle, tak je to správně a kdo to dělá jinak, je sobec, ignorant, egoista“

          0 0
          • pepino  

            Já zas jezdim mhd a nechci čuchat smrad z aut. A teď, babo, řeš:)

            0 0
            • Bald  

              vcelku jednoduchý, do autobusu ti ten smrad vlítne, v autě máš filtry a když už se před nacpe smradlavej autobus, je v záloze vnitřní cirkulace:)

              Všechno má svoje pro a proti, já preferuju kolo když je víc jak 5° nebo neleje jak z konve. A zrovna ty autobusy MHD uměj pěkně začmoudit.

              0 0
              • pepino  

                No vlastně většinou trolejbusem a tramvají, tak tolik nesmrdim :) i když včera v trolejbusu dva bezdomovci, že jsem si i já, silná nátura, musel jít přesednout:) Tady bych i jako kliďas preferoval stať o vyloučení z přepravy:)

                0 0
          • kolda  

            jiste, nic neni cernobily, ale rekl bych, ze dost lidi resi jen svou pohodlnost.

            mesto nebude nikdy stavene na individualni dopravu auty, bohuzel.

            0 0
          • jecnak  

            Stat pak plati stavbu silnic, drzbu v zime, zdravotni peci lidem co maji spatne zdravi prave kvuli vyfukovym plynum, prachu atd. To jen aby to bylo spravedlive receno.

            Taky ale jezdim casto autem. Casova uspora je obrovska. Kdyz to ale jde, jedem ve dvou. Kdyz je slusne pocasi, tak jedu na kole. Az budou levnejsi elektroauta, tak mi jedno bude stat v garazi.

            0 0
            • LáďaH  

              Tak víš co, ty emise vyprodukuje buď elektrárna, nebo přímo auto. Ve výsledku elektroauto vychází lépe, ale jen nepatrně. Samozřejmě, že čím více elektroaut bude, tím více se rozdíl zvětší.

              0 0
              • pepek  

                Nemůže, prostě nemůže. Je to jen marketing. Spal. motor má účinnost stejnou, jak elektrárna – ale tam máš navíc ještě ztráty při rozvodu, nabíjení atd. Kdyby nebyl benzín zatížen gangsterskými daněni, tak nikdy el-auto nemůže jezdit za míň peněz.

                0 0
              • jachymk  

                Co poškozuje v Japonsku přírodu víc?? Auto jezdící na elektriku z Fukušimi nebo auto jezdící na benzín? Hm to stojí za zamyšlení :-)

                0 0
          • Bulda  

            z ceho ze se to stavi cyklostezky? to slysim prvne :)) jestli se nepletu, tak „prime“ dane z aut (dalnicni znamky, spotrebni dan z benzinu atd) nestacej ani na opravy silnic a stavby novejch, natoz ruznejch tunelu :) a to se pak doplaci z „neuto“ dani

            0 0
            • hribik A1  

              no nech mi nikto nehovorí že na slovensku sa dáva 50 miliárd korún (číslo ešte spred tojra) zo spotrebnej dane + 10 miliárd z DPH z nej a to nepočítam ostatné odrobinky (tak za 10 miliárd), na stavby a opravy ciest

              0 0
        • Bulda  

          tomu se rika bludny kruh …preci nemuzu jet na kole, je tam tolik aut, ze by me prejeli, tak si poridim taky auto …fuj, dneska tam bylo jeste o auto vic, to by fakt neslo jet na kole… :))))

          0 0
          • Volf  

            Jestli to co jsi teď napsal myslíš vážně, tak si myslím, že by jsi měl místo auta do své myšlenky zařadit kolo a zjistíš, že nejlépe bude chodit pěšky. Nesnáším všechny svaté bojovníky za návrat do jeskyní. Proč prostě každý nežije podle svého přesvědčení, ale musí stále hlásat tu svoji jedinou pravdu. Já budu vždycky pro interupce, budu vždy pro antikoncepci, budu vždy proti jakékoliv cenzuře, budu proti našemu hran na vojáky v námi okupovaných zemích, budu pro jadernou energetiku, budu vždycky pro odluku církve od státu, vždycky budu nosit kožené boty a kožené bundy, budu odmítat bludy ekoteroristických bojůvk placených kdoví kým, vždycky budu jíst maso a nikomu po tom prostě nic není stejně jako mě, jestli to má někdo nastavený obráceně. Ale jen do té doby než mě začne prudit s tím, že bych to neměl. Pak bych ho s chutí nakopal do řiti.

            0 0
            • kolda  

              tak ses nam tady sveril se svoji zivotni filosofii, to je fajn, ale obavam se, ze jsi bulduv prispevek nepochopil.

              0 0
              • Volf  

                Je to sice možný, ale já to pochopil tak, že je sobecké jezdit autem atd atd. Takže to beru tak nějak obecně a nechtěl bych mu tedy křivdit, pokud to myslel jinak. Jen jsem se snažil poukázat na naprostou absenci tolerance v některých kruzích.

                0 0
        • ememem  

          egoismu? a ty si co? prvy a najuvedomelejsi z najsvatejsej trojice co urci co je dobre a egoisticke a co nie? a preco by som nemohol jazdit autom aj hore dole po meste len tak sam ak ma to nahodou bavi? (akoze sa vobec jazdeniu po meste vyhybam jak sa da lebo ma to proste nebavi). a ty na bicykli jazdit mozes? o co si lepsi jak sofer auta? a vobec o kolko zapch menej jak auta sposobujes? vacsina ciest je totizto dost uzka takze ak je sofer co i len trocha ohladuplny a neprefikne to okolo teba 5cm pripadane ta nevytlaci z krajnice tak ide za tebou celkom pekne dlho kym ta v spicke ci uz v meste alebo mimo neho obide a vytvori sa pekna kolona. a to myslim uplne vazne.

          sorry ale zrovna toto elitarstvo uvedomelosti a nadradenosti ma nasiera tak ze sa prestavam kontrolovat tak ak som ta nahodou urazil tak sorry.

          0 0
      • Lišák  

        A to si představ, že mohou existovat lidé, kteří se jindy, než do/z práce na kolo nedostanou. Pokud tedy nechtějí jezdit hodně brzy ráno, nebo pozdě večer/v noci. A tihle lidé jsou rádi, že si vylepší cestu do práce jízdou na kole. Prostě jiný úhel pohledu.

        0 0
    • pelhrimov  

      Pokud moc nemrzne a neklouže to, tak jezdím 25 km tam a 25 zpět, jezdím mimo město, takže ráno mne zezadu předjíždí jedno auto a jeden autobus a opačně je to podobné až na poslední 2 km úsek ve městě. V hustém provozu bych nejezdil, to je kontraproduktivní, to už je lepší se v autobuse prospat. Když jedu na kole, tak vstávám jen o 10 minut dříve, takže úspora času to je veliká, protože v 16:20 jsem doma z práce a již mám najeto 50 km a to je dobrý základ.

      0 0
    • Rubi  

      do skoly to mam pod kilometr, kvuli takovehou kousku nema cenu tahat kolo a stejne nemam rad jezdeni s batohem a v „nesportovnim“ obleceni, treba takovy prevodnik na kalhotech by me nastval:D navic se pri sportu hodne potim, takze bych musel vozit plno veci navic

      0 0
      • deekay  

        No taky hledam zpusob jak aspon kdyz je pekne pocasi jezdit do prace na kole. Jezdim ze Lhotky (Zarubova ulice) do Hloubetina (Zelenecska ulice) MHDckem to trva cca 1h10min vc chuze od baraku k baraku (Pocitam vzdy jednu cestu). Autem jsem tam rano za 20–25min, odpoledne zpet za cca 30–35min. Takze jezdim autem…ve firme jsem totiz zhruba od 7:30 do 18h v prumeru, casto i dyl, takze kazda uspora casu dobra.

        Na kole, tak abych nemusel brazdit velke silnice kolem kamionu jsem si nasel na cykloserveru trasu co mam papirove 23km. Takze pocitam, ze mym tempem to bude tak 1h 30min coz dela 3h na ceste. V porovnnai s autem je to o 2h vice. Pravda, udelam neco pro zdravi, ale kdyz uz ty 2h venovat kolu, tak si radsi po praci zajedu na tocnou (v lete kdyz je dlouho svetlo).

        Nema nekdo tip na slusnou trasu kterou bych mohl aspon semtam jezdit a je overena?

        Jen pro upresneni, mam jen bike, takze asfalt nepreferuju.

        EDIT: kurnik, neumim radit :)

        0 0
    • Manas  

      Kdybych delal na jednom miste, jezdil bych. Protoze nikdy nevim kdy me kam poslou, tak smula.

      Hlavne prijet na schuzku s klientem zpocenej (Holesovice – Jenec, pripadne Ruzyn nebo Budejovicka), tak sem zapikanej. Je to smula, ale nic nenadelam.

      0 0
    • siafu  

      Ve škole mi kolo ukradli a od té doby chodím zase pěšky popř. MHD :)

      No a současný bike za XX tisíc je na městské ježdění už nepoužitelný. Nedovedu si představit, že kolo nechám jen tak stát v kanclu a odejdu třeba na oběd…

      0 0
    • esotery  

      Já od pozdního jara do podzimu jezdím do práce na kole každý den. Nezáleží na počasí.

      Ve firmě máme zabezpečenou kolárnu a sprchy, takže ideální podmínky.

      0 0
      • aarny  

        Mám to 30 km do práce,na kole to mám 34km a to je z důvodu abych nejel po hlavní silnici.Momentálně se snažím nabrat kondičku abych to zvádal,ale určitě chci jezdit do práce na kole.

        0 0
    • Jenda  

      v cechach jsem jezdil Kladno Praha v prumeru 2× tydne, za rok 4000 km. Na vickrat jsme nemel vetsinou silu bo jedna cesta byla cca 35 km.

      V Italii jezdim temer denne, mam to tam a zpet 25km, lino najeto do prace cca 3300.

      Je to jen o chtici a sprse, kolo myslim ze lze vzdycky nejak poresit.

      0 0
    • marapara  

      Jezdím do práce v rámci možností a podmínek 22 km, zpátky od 30ti do 80ti km. Nejezdím v zimě, když je marast na silnici a když je velká zima a tma. Tento měsíc jezdím tak 2–3× týdně, ještě to kombinuji občas služebním autem a busem, když prší.

      0 0
    • rasto  

      zvyknout na provoz se da.

      jezdim denne asi 10? let kladno-praha. nejezdim ve snehu, pod –5 a za mokra.

      musis ale mit vytribene reakce, predvidat i za jine. pro me doposavad bez bouracky v prazskem provozu.

      0 0
    • op  

      ja mam cestu do prace na kole idealni .. Suchdol → Ryzyne, 10km Sarkou, silnici jen v nekolika mistech prejizdim. Smula je, ze hodne jezdim po zakaznicich a dnu, kdy na 100% vim, ze budu celej den jen v kanclu je tak 4 do mesice. Takze jezdim do prace 4× za mesic, o to vic me stve, kdyz nejedu a pak se pres den den ukaze, ze k zadnymu zakaznikovi cestu nemam (je to dost dynamicky).

      0 0
    • Bulda  

      to jsou furt samý kecy – není sprcha, není kudy, není rovina, není citybajk, je to moc daleko, není čas atd.

      ted nevím, jestli tenhle výrok správně přisoudím Františku Vláčilovi, ale přesně sem sedne – Kdo chce, hledá jak, kdo nechce, hledá proč.

      var.: Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod (výmluvu)

      a ted si všici po sobě přečtětte, co jste napsali, jestli jak, nebo proč …sedí to a nejen na tenhle případ

      0 0
      • Shadow.1  

        Shadow.

        0 0
      • Manas  

        Fakt bych jezdil rad, ale vetsinou to nejde. Ted se firma bude stehovat takze uz to bude tuplem na hovno. Misto 6ti km po cyklostezce to bude nevim kolik kompletne pres celou Prahu skrz centrum. To me teprve jebe.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nedivim se, ono obcas v tech kolonach cuchat k vyfukum neni zadna prdel.

          0 0
          • Manas  

            Budu se snazit neco najit ale mam to z Holesovic na Opatov. To je dost ekl.

            0 0
        • JSt  

          dyt to bulda pise :-))

          0 0
          • Manas  

            Ja jsem ted jezdil kdyz jsem nemusel za zakaznikama a nebo nemel meetingy. Protoze sprcha se nekonala a mel jsem to relativne po rovine. Ted nevim jak to bude ale rozhodne ta cesta bude stat za to. Schvalne se mrkni do mapy.

            0 0
            • Bulda  

              no vidis, jezdils a ted taky premejslis, jak to udelat…

              0 0
            • Bulda  

              no a kdo tvrdi, za na konci hledani odpovedi na otazku „jak“ nemuze byt zmena zamestnani? :) to me fakt muze rozesmat, kdyz se vsici vymlouvaj na praci, jak by to bylo neco, co nejde zmenit :)

              taky se rika: vechno jde, kdyz se chce …coz je vlastne jen obmena vyroku pana F.V.

              0 0
              • Manas  

                No vsak, ja dole rikam ze bych kvuli tomu dokazal i premyslet o zmene prace. Ono navic ted obcas jedu do prace z Lhotky a to budu mit na Opatov krasne pres Krcak, tak premejslim ze si kazdy den rano dam nakej ten singlik navic. Docela se na to firemni stehovani tesim :-D

                0 0
      • whom  

        Jezdím Mladá Boleslav – Praha (Smíchov), duben – červenec (srpen), nechci moc za tmy, vyjíždím před pátou. Jezdil jsem vždy úterky a čtvrtky, rád bych přešel na pondělky-středy- pátky, uvidím. Mám fulla a jezdím kus po staré boleslavské silnici, z Brandýsa polňačkama do Kbel, z Klíčova dolu na Podvinný mlýn, po cyklostezkách přes Palmovku na nábřeží, kolem MD až k Rudolfinu, Přes most na Kampu a na Smíchov. Vyjíždím pokud vysloveně neleje. A děsně mě to baví. A čas – dostal jsem se na tom horáku na 2 h 7 minut.

        0 0
        • martin_bakov  

          no to smekam

          0 0
        • jecnak  

          Mas muj obdiv, to uz je docela streka.

          0 0
          • whom  

            Donedádávna byl HT merida jediný kola, druhý rok mám full a starou meridu jako zimáka. Přemýšlím udělat z ní kočkopsa na dojíždění do práce (silniční kola s kotoučema), aby to odsýpalo. Přijdu ale o ty polňačky :o)

            0 0
        • Manas  

          Klobouk dolu, to je slusna prace!

          0 0
        • Lsdenski  

          tak to je víc než na výbornou. jel jsem na biku Praha Chodov – Mladá Boleslav nám. a je to 74km a ještě zpět:-) čas si ale raději při zpáteční cestě nepamatuju:-)

          0 0
          • whom  

            Na ten Smíchov je to podle tacho cca 64 km. A ten čas – od Brandýsa vítr do zad. Nazpět je to pomalejší.

            0 0
        • jIrI___  

          Očividně nemáš nějakou fyzicky namáhavou práci :)

          0 0
          • whom  

            No, lopatou se neoháním. Kvůli tomu jsem nestudoval. ;-)

            0 0
      • lenny_vej  

        Čau, ty bys mohl vědět: potřebuju trasu z Kralup na pražskej Albertov. Prosím ne červenou k Řeži, to si neumím moc představit, jak bych jezdila.

        Víceméně se umím dopravdit na kraj Prahy po obou březích, jenže pak nevím jak na ten Albertov, metrem tahat kolo mi přijde pitomý,

        0 0
        • kolda  

          podel vody az na vyton a jsi v podstate na albertove.

          a ta cervena k Rezi te aspon po ranu probudi :)

          0 0
        • whom  

          Tam se to dá objet horem přes Klecany, ani mi to nepřišlo moc dlouhý. Ale připravit se o červenou.. :o)

          0 0
          • lenny_vej  

            No jo, ale já nejsem žádnej bajker, kolo je pro mně dopravní prostředek a když už tak jedu spíš s brašnama někam dál a na dýl. Vždyť vy byste mně asi ani nepozdravili, kdybyste mně tam potkali, a pak by tu byl thread o nešikovnejch malejch tlustejch „cyklistkách“ na trekovejch kolech :-D

            Ale vážně, já se stihnu probudit včas, Řež k tomu nepotřebuju. Spíš se mi nechtělo stokrát sesedat a nasedat v Praze podél břehu, nicméně pokud je to v pohodě, tak to některej čtvrtek zkusím. Dík.

            0 0
        • Bulda  

          tam jsem taky chvili jezdil a celkem v poho – ze stromovky kousek mezi autama pres most a pak po nabrezi (vyhnes se tim i semaforum nahore) a jak pise Kolda, někde kolem Výtoně zahneš vlevo a jsi tam :)

          0 0
    • winter78  

      Na autá si treba zvyknúť. Jazdím len po asfalte a nemám s tým žiadne problémy. Cyklista ktorý nevie jazdiť počas premávky by mal vrátiť vodičák (ak ho má).

      0 0
    • hribik A1  

      nejaký čas som jazdil takto 90 km 2× v týždni, z toho raz v noci (vracal som sa až po odchode posledného vlaku) – ale iba jedným smerom (odtiaľ). tam vo vlaku

      0 0
    • RomanH  

      Vetsinou 1× tydne po cely rok. Do prace to mam 35 km, pulka z toho je docela frekventovana silnice (snazim se to eliminovat vyrazenim v 5 hodin rano, ale provoz je i tak). Cestou z prace si to natahnu na celkovych 90–120. Sprchu taky nemame, staci umyvadlo a rucnik. Ohanet se obleceni mi prijde smesne – v kanclu mam ulozeny „civil“, kterej druhej den beru autem domu na preprani.

      0 0
    • PjSky  

      Jezdim jen v patek (problem je kravatacke obleceni, v batohu se to zmacka a varianta dovezt si nahradni obleceni do prace.. no premyslim o tom :) uz ho mam dost kusu, patky jsou v nasi firme tie-less days takze tricko a jeans se nezmackaji..)..

      vezmu si silnicku, dojedu do prace velmi pomalu abych se nepropotil prilis (no v 7 rano je celkem kosa), prevliknu se do veci, jak padne pata skocim do dresu a jedu ven na prvni vetsi svih tydne, veci si necham v praci a v pondeli odnesu domu na vyprani.

      Vydelam na tom skvely pocit z ranni frisne jizdy a hodinu casu vecer extra :)

      .. a usetrim za patecni kalbu..

      0 0
      • Tomcat  

        Poblázněnci z Automatu už zase lanařej.

        0 0
        • Tomcat  

          omlouvám se to mělo být na zákládající příspěvek.

          0 0
      • jecnak  

        Delavam to tak, ze si do prace obleceni privezu predem autem klidne na cely tyden. Zas tolik toho neni. Dvyho casu jsem mival v praci dvoje boty, troje kalhoty, triko a tri az ctyri kosile, kravatu.

        0 0
        • PjSky  

          ja nemam auto. zatim ho nepotrebuju :) a usetrim 6kkc mesicne ;)

          nedavno sem cetl o lidech co bydli v newyorku a obleceni skladuji v cistirnach.. tam ho taky cisti..

          zajimava varianta ;)

          0 0
        • Tomcat  

          Myslím, že oblečení v tomhle problému není vůbec podstatná část. Přesně jak říkáš oblečení jde dovíst předem, jeho skladovatelnost není problém.

          Problém je to samotné co nás tu spojuje jízdní kolo. To člověk musí někde uskladnit a zabezpečit tak aby ho ještě našel a pak je problém. A to je část která není řešitelná ve většině případů k oboustranné spokojenosti.

          0 0
          • Manas  

            No, treba u nas nemame skrin na veci a bundy mame normalne pres zidle nebo na stole. Tak kam si dat veci, napriklad na tri dny dopredu, je docela velky problem. Dalsi je ten, ze proste nevim kdy budu na firme a kdy budu muset nekam jet. Muze se stat ze prijedu na kole do prace, nahle se rozhodne a jedu az do vecera nekam na moravu a vecer se vracim zpet.

            To jsou ale proste specifikace moji prace, kdyz to pujde tak se budu snazit jet na kole, ale asi to bude minimalni. Coz me stve. Mozna kvuli tomu zmenim praci :-)

            0 0
            • Tomcat  

              Já nemám problém se skladování oblečení, protože mám svůj kancl a několik skladových prostor kde testuju a skladuju hardware. Je to tam čistý a „temperovaný“. Když sem byl v „openspace tělocvičně“ tak jsem aspoň měl skřín na oblečení.

              Problém je, ale skladování kola. Vevnitř to je Vorboten! A na parkovišti, který je cca 500m od vrátnice to xkrát už šlohli. Pojištění je asi tak výhodný, že se tam vyplatí jezdi kolama typu ukracijina, eska, liberta a spol. Po třech šlohlejch kolech by za to už bylo auto a to že ukradnou je šance menší. :-

              Takže než jezdit zase do práce na kole a riskovat ročně ztrátu cca 60000,– za ukradená kola ( např 3× po 20k) je lepší si zařídit to tak aby člověk z práce byl co nejdřív doma a moh se vklidu projet sportovně do přírody.

              0 0
              • pepino  

                Když už německy, tak Verboten.

                0 0
              • PjSky  

                mame tady na andelu podzemni garaze, takze to tam zamknu pri nejhorsim. Ale radeji davam kola do kanclu do chodbicky k toaletam :)

                Tam na to vidim pokazde kdyz jdu na biobreak a kolegove muzou obdivovat. Jsou necyklisti a kazdy kolo na 15tis. kc je pro ne zazrak :)))

                0 0
          • Smazaný účet  

            U nás je naštěstí v hlídaných podzemních garážích vyhrazený místo pro kola, u zábradlí kde se dá ještě zamknout. Párkrát jsem si ho vzal i do kanclu (openspace), o skříň za židlí, nikdo nedržkoval…

            0 0
        • Bulda  

          Jaroslav Pavlíček – Jak přežít v divočině – jedna z prvních rad zní: Jedno tričko na týden stačí (a to se pocita, ze se budes potit, coz u kompu asi nehrozi :)

          0 0
    • jaros  

      B.á,r.t-a žije v jiným světě. Jeho svět je jednodušší, je spokojený. Na kolo si může vzít polobotky a jet pomalu aby stačil každého pozdravit. O jeho kolo se po dobu jeho pracovní směny postará vrátný nebo to má zaparkovaný v kanceláři. Kolo se mu vejde do auta takže si může občas zajet do servisu kol aby mu nahustili pneu. Je to úleťák.

      http://url.googluj.cz/2a2

      0 0
    • Smazaný účet  

      Bych jezdil, to sluníčko mě deptá, ale musim ráno odvést kluka do školky, a vzhledem k tomu že bejvá kolem nuly, tak ho na kolo eště brát nemůžu… až bude ráno teplejš tak nahodim sedačku, kluka vyklopim ve školce a budu pokračovat do práce. Bude to i citelně rychlejší…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.