• dedek55

    Myslím že bylo na čase

    No doufám že to tu ještě nebylo , aby mne zas někdo „nesežral“ :-))

    • roman 3D  

      tak si to hold čipnou doma, žádnej problém:-)

      • BB  

        ale když ho s tím chytnout, tak dva roky na tvrdo. Řekneš si, nechytnou, ale co když.

    • Jezevec70  

      Fakt to tu ještě nebylo?

      https://www.auto.cz/…ezeni-133716

    • pepek  

      Frantíci teď asi nemají žádný vážnější problém k řešení, nez bicykle.

      • xtonda  

        Podle jiného článku to platí od začátku roku, čili to museli schválit už v minulém roce.

    • mirage  

      To jen schvaluji, doufam ze to zavedou i jine staty a hlavne my. Je to E-kolo, je nejak nastavene, tak at to tak i zustane.

    • Annaa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Anna69i  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • mantis  

      Myslím, že e-bikeři můžou být v klidu, i kdyby se to zavedlo u nás, bude to jako se vším ostatním – všichni na to budou srát, nikdo to nebude kontrolovat a i kdyby to někdo náhodou kontroloval, žádný postihy nebudou :)

      • kubad  

        naopak je to první krok, a věř tomu že v případ nehody se to kontrolovat bude

        • Janes  

          Myslím, že by stačil, kdyby se naučili postihovat stáčení tachometrů u aut, což je jednoznačně kriminální činnost a .......kulový. Nějaký e-kola s čipem proti tomu …kulový.

          • kubad  

            mě vadí víc ty e-kola než tachometry, to máš těžké :D

        • mirage  

          Uz jsem to i nekde psal, kdyz se clovek nekde pozducha s E-kolem, jak kolo kolo nebo kolo auto, tak vzdy trvat na tom at jde na analyzu jestli neni cipnute, jak je, tak elektrikar porusil zakon a at plati. A nebojte, i e kola se budou kontrolovat. A prispejou vlastne k tomu oni sami, tim ze sem tam nekde vleti, neco zavini. 

      • novas752  

        Ono už to kontrolují i někteří výrobci. Například nový Bosh načipuješ a po 15 minutách se to zablokuje (nebude fungovat vůbec) a ztratíš záruku. Odblokují ho jen v autorizovanym servisu. Po 3. takovym čipnutí se motor zablokuje úplně, musí se v něm vyměnit komplet elektronika.

        • jecnak  

          Protoze to jde primo proti vyrobcum. Pokud budou lidi ve velkem cipovat, prijdou vetsi restrikce e-biku.

          • Janes  

            Stačí zvednout povolenou rychlost na 32 kmh, jako v Jůesej a byl by klid. S omezením na 25 je z toho samohyb použitelný pouze velmi omezeně, spíše jako kriplkára. A ty tlaky na zvýšení příjdou, a doufám, že budou vyslyšeny.

            • SloM  

              Z jakého důvodu by mělo být 32? Běžný cyklistika tak rychle nejezdí → budou větší problémy na cyklostezkach. Chceš jezdit rychleji? Šlápni si pořádně nebo si kup motorku.

              Edit: Tak si někdy tu kriplkaru vyzkoušej, abys věděl, co to meleš za p…ny

              • Janes  

                Právě že jezdí, normální cyklista po asfaltu tak „rychle“ jezdí běžně . Takže se zase posaď.

                • SloM  

                  No jasně. Tak zase vytáhni hlavu z písku a rozhlidni se. Drtivá většina lidí tak rychle na horském kole prostě nejezdí. Ano, tady z osazenstva fóra možná dost lidí ano. A pokud bereš v úvahu silniční kola – kolik silničních e-kol se běžně vyskytuje ve srovnání s horským? Takoví jako ty mě vždy dokáží vytočit s těmahle řečma. 25km/h si myslím, že je rozumně nastavená rychlost na běžné ježdění

                  • Janes  

                    Dle mého názoru to není rozumně nastavená rychlost, basta. Když už bych Tvůj názor přijal, tak neměla by tedy, minimálně na cyklostezkách, být omezená rychlost na 25 i pro normální kola? Jakým právem si pro sebe určuješ, že na biku to můžeš mastit jak chceš a e-kolo budeš omezovat?

                    • SloM  

                      Okej, tvůj názor ti brát pochopitelně nemůžu. K omezení rychlosti na cyklostezce. Nevidím k tomu jediný duvod. U ekola to má být PŘÍPOMOC DO 25km/h. Nikdo neříká, že nemůžeš šlapat na ekole rychleji

                      • Janes  

                        No, je vidět, žes na tom nikdy neseděl, ale .....

                        • SloM  

                          Jak to souvisí s tím, co jsem napsal?

                          • Janes  

                            Bo motor po vypnutí brzdí, p…

                            • nooski  

                              Tak jeď bez něj. Elegantní, ekologické, estetičtější a levnější řešení.

                            • SloM  

                              To špatně seřízené brzdy taky a co má jako být? Krom toho existují motory, které s tím nemají problém

                              • Janes  

                                Hele, já mám asi holt blbý e-kolo, tak jsem ten výrobcův lapsus vyřešil čipem a jsem spokojený.Vadí mi pouze ta kriminalizace e-kol narozdíl od bezmotorových kol, která, osedlána debilem, představují úplně stejné nebezpečí, jako debilem sedlaný e-bike. Ale debil bezmotorový se při tom bude ještě cítit nadřazeně.

                                • dolomiti  

                                  U nás německý důchodce s ekolem na cyklostezce je nebezpečný nejen okolí, ale i sám sobě a vůbec nemusí být debilní :-)

                                  • Janes  

                                    Svým způsobem ano, když ani na základě svých celoživotních zkušeností nepochopí, že už to není pro něj a zbytečně riskuje. Já třeba kdysi slušně lyžoval, ale neznamená to, že bych teď v klidu odjel k vám a šel na sjezdovku, to už pro mě bohužel není. Kdybych to udělal, byl bych oním debilem ohrožujícím sebe i své okolí.....tož asi tak.

                                    • dolomiti  

                                      Nepíšu o celoživotní zkušenosti, ale o cestovním ruchu :-D

                                      • Janes  

                                        Ale já vím, jak to myslíš. Já mám tenhle náhled všeobecně. Lidi bez výcviku a postupného zlepšování, nebo po dlouhé pauze, dělají věci, co by dělat neměli. Potom jsou z toho jen samé prů…

                                • SloM  

                                  Čímž už nevlastníš ekolo, ale emoped… Se vším, co k tomu patří. Já jsem to tak nevymyslel, ale nějaké pravidla by se dodržovat měly.

                                  S tim ebike/bike osedlaným debilem s tebou souhlasím. Jenom čistě pragmaticky. S nástupem ekol se zvýšila i rychlost pohybu. A hlavně – přibylo lidí, kteří jezdí po horách a nemají to ještě tak v ruce. A v tomhle vidím největší problém. A aby nedošlo k mýlce, tak i bezmotoroví jsou občas nebezpeční. Jde spíš o ten počet lidí celkově. Dopad vyšší rychlosti více lidí na cyklostezce je zřejmý.

                                  • Janes  

                                    Kromě první věty souhlas. Mám totiž na výběr, zda omezení po celou jízdu nechám funkční, čili mám zákonné ekolo, nebo omezení odblokuji a mám ekolo, které nesplňuje zákonné požadavky. Je to jen na mně a na situaci…

                                    • SloM  

                                      Pak asi nemám nic proti tobě. Pouze nesouhlasím s paušálním navýšením rychlosti všude. Pokud na cyklostezce využíváš omezovač. Naopak si myslím, že například na silnici mezi auty může být odblokování a tedy vyšší rychlost dokonce bezpečnější. Zase záleží na situaci. Bohužel to nikdy nebude fungovat globálně. Problém je, že v každé skupině jsou debilové. A ti s ekoly jsou jednoznačně nebezpečnější ve srovnání s ne-ekoly.

                                      • Janes  

                                        Zase souhlas, kromě poslední věty, tam se holt úplně neshodujeme. A k té cyklostezce, tam jsem vloni byl asi třikrát, že studijních důvodů ( viz. předchozí vlákno o ekolech), a vždy na normálním 29 biku :-).

                                • Vrci  

                                  Tím si u toho udělal dopravní prostředek, který není homologovaný pro provoz na pozemních komunikacích. Takže pokud bude druhý účastník dopravní nehody trochu znalý (většina e.kol je čipnutá, trvat na expertíze) počítej minimálně se spoluvinou.

                                  • Janes  

                                    Dokáž mi, že jsem to měl zrovna odblokovaný. Ale souhlas, risk to je, a proto bojuju o navýšení povolené rychlosti přípomoci na 32 kmh. Mě by to stačilo.

                                    • KAITEN  

                                      proc zrovna 32?

                                      • Jezevec70  

                                        20 mil/h.

                                      • Janes  

                                        Nahoře to píšu, tak to mají v USA, a funguje to.

                                        • KAITEN  

                                          prijde mito dost

                                          • Janes  

                                            Nesmíš o tom přemýšlet z náhledu bikera, na silnici, potažmo v městském provozu, to není vůbec mnoho, spíše je to bezpečnější.

                                            • xtonda  

                                              Na silnici klidně, tam i těch 45 bez pakáren jako je nutnost mít moto přilbu a pevné osvětlení a brzdová světla jako na motorce, ale smíšených stezkách je těch 25 ažaž.

                                              • KAITEN  

                                                presne, tuhle me predjizdel kluk na nejaky kolobezce jel jsem po vetru asi 40 a on me dal jako nic

                                              • Janes  

                                                Ale jo, takže já tam pojedu 25, ale silničkář mě přemydlí klidně čtyřicítkou a je to OK dle zákona. Je to ale opravdu OK ?

                                                • kubad  

                                                  a brání ti něco jet 40? trošku mimo :D

                                                  • ronda  

                                                    Je to tak ponižující, když ho předjede někdo bez motoru.

                                                • tomxxx  

                                                  Az bude mit ekolo poznavacku a budes na to muset mit papiry, tak at jede klidne 100.

                                                  Silnicar te premydli 40, ale ten kterej te tou 40 premydli na rovine, vetsinou jezdit umi docela dobre a hlavne je na tu rychlost zvyklej. Ti co si nakoupili ekola, ocipovali, jezdej rychle v situacich, ktere do te doby nezazili a jsou nebezpecny.

                                                  Navic 40 klidne jet muzes, nikdo nemuze za to, ze ma motor odpor jako prase a rozslapat to jde blbe. Je to jako brecet, ze mas rezavej retez.

                                                • xtonda  

                                                  Jenže ten silničkář aby dal tu čtyřicítkou musí mít naježděno, retard/senil jako ty na ebiku jen otočí plynem.

                                            • psbiker  

                                              Proč nejít do L1e? 45 km/h bude pro dopravu ještě lepší. Á už vím, moc povinností, vždyť přeci stačí čip..

                                              • Janes  

                                                Jsem skromnej, mně to stačí, jak to mám. Nechci jezdit nad moje síly, viz moje debata s Dolomitem o debilech.

                                                • zhuffa  

                                                  Zrovna ty asi na ekole nebezpečný nebudeš. Asi jeden ze sta. Pokud nekecáš a jezdils 40km/h, tak máš zřejmě dost najeto. Pak ale naprosto nechápu, jaks mohl jít do něčeho tak stupidního, jako ekolo a ještě to obhajovat na fóru, kde tento bezohledný komerční trend 90% lidí sere.

                                                  • kubad  

                                                    Dojíždění do práce? Takže zrovna to kde ekolo fakt dává smysl

                                                  • zhuffa  

                                                    Ano, nechtel jsem to moc detailne rozebirat. Je rada dalsich smysluplnych vyuziti. Fakt stari, kteri na normalnim neujedou ani 5km, dtto ZTP, i dva co chteji jezdit spolu a jeden fakt nestiha, trener, aby nemusel na svih autem a tak. Ale na jeden takovy smysluplny pripad jich vidim 10 na bliti. Jeden vsechy – decka na ekolech, protoze tatka a mamka to maji taky. Ale toho, co jezdil stovku denne, ale uz ji normalne neda, tak nemuze jet jen 50km, ale musi mit ekolo, aby mohl zase stovku, toho moc neberu. Ale lide jsou ruzne. Tohle je muj nazor.

                                                  • kyl  

                                                    Tak zrovna ten trenér by měl sám dokázat to co chce po druhých.

                                                  • pepek  

                                                    Nebyl náhodou trenér, co trenoval Phelpse, zkušený neplavec?

                                                  • snas89  

                                                    jo jasně..takže takovej zapletal aby jel úřed cinkem nebo kulhavým a ještě na ně řval tak makejte přidejte a pojeďte se mnou…

                                                  • Janes  

                                                    40 samozřejmě nebyl průměr :-), ale jo, naježděno mám dost a hlavně na asfaltu, kolo mě provází celý život. Jenže je mi 60, mám nadváhu, zdravotně taky strádám a od e-kola jsem si sliboval pomoc do kopce, které už neudýchám (asthma od dětství), a hlavně, zvětšení dosahu počas vyjížďky. Se stejným výdejem energie s tou baterii prostě dosješ dál, máš tedy větší akční radius a kopce už pro Tebe nemusí být takový strašák, takže je nemusíš brát tolik v potaz, když nějakou trasu plánuješ. Navíc, to zatížení kloubů a svalů je bez těch výkonových peaků, což postaršímu organismu prospívá. Já si to primárně koupil kvůli ježdění na chatu (něco přes 50 km). Ne, že bych tam už nedojel na normálním kole, jenže rozdíl je, v jakém stavu. Bez baterky jsem už ten den pro práci na chatě víceméně nepoužitelný,s ba­terkou, když to rozumně nadávkuješ, tak si přiměřeně mákneě a po dojezdu jsi ještě použitelný.

                                                    to asi tak za moje důvody, proč e-kolo. Jo,a abych nezapomněl, jedno jsem koupil manželce necyklistce, která se mnou odmítala jezdit, teď jezdí.

                                                  • Romancero  

                                                    a o tom to je! V tom i já vidím největší pozitiva e-kol – mohou spolu jezdit méně zdatní a zdatnější!

                                                    Jde o to, že se zase jedna skupina bude posuzovat dle „hovádek“, která jsou bezohledná a jezdí po cyklostezkách a lesních cestičkách na čipnutých e-kolech !

                                                  • Janes  

                                                    Hele, a nemáš Ty náhodou ten emerickej limit? :-)

                                                  • mirage  

                                                    Ty mas na to pravo,mas nad 60, ale ne 25+

                    • psbiker  

                      Není žádné omezení rychlosti..

                    • snas89  

                      No ale ze je omezena vypomoc neznamena vubec ze s tim ekolé nemuzes jet rychleji:)

                      25 pro nemocny sportovce, duchodce a lemry proste staci.

                      Jestli chces jet vic, tak si klidne prislap a jed rychleji:)

            • ULPA  

              Vždyť nikdo nezakazuje aby si jezdil více než 25km/h. Trošku mákneš a mastíš si to klidně 40km/h

              • Janes  

                Nemastíš, většina motorů má bohužel zatím neodpojitelnou sojku, takže Tě brzdí a je to velmi nenormální na nepříjemná jízda.

                • Vilém  

                  Neodpojitelna sojka musi byt, kdo by ty nezodpovedne, s poladenym softem, praskal.

                • Vrci  

                  Protože je to nenormální kolo. Koupě normálního kola je cesta k normální jízdě. Mám dvě kola a ani u jednoho nemám tenhle problém při žádné rychlosti.

                  • Janes  

                    Normálních kol má pět, e-kolo jedno. Mohu tě ubezpečit, že se na čiplém e-kole dá jezdit úplně stejně, jako na normálním, na omezeném nikoliv.

            • dolomiti  

              Chudáci důchodci :-D

          • Kubiczech  

            Jeste by to vyrobci mohli sdelit prodejcum a hlavne odbornym casopisum. Ani jedni se odblokovani vubec nestiti.

          • ememem1  

            to by bolo super :-)

        • zirecek  

          A to je cílem represe – donutit samotné výrobce, aby sami udělali funkční řešení, aby nebyly jejich motory jednoduše upravitelné.

    • mirage  

      Oni trotiz ti elekrikari se na tech kolech chovaji jak hovada, to nektery obycejni cykliste taky. Clovek co jezdi cely zivot na kole normalne bude i na E kole jezdit normalne. Ale ti co cely zivot jen kecaji, jak je kolo na picu, tak ti si ted poridi Ecko a ted jim patri svet a u pivka s kamosema to davaji patricne najevo, ze ted jsou velci " Bajkeri" 

    • MirosPikos  

      Komunisti požírající žáby budou mít docela jiný problémy než čipovaný mopedy.

    • BikerM  

      Snad se to zavede i u nas! :)

      • Indian  

        U nás je to také zakázané a kontroluje se to. Přesto mám čip No limit a placku 45z na kolech 29”+

        • dolomiti  

          A? :-D

        • Romancero  

          jde spíše o to, kde stím jezdíš a jak!

          mně osobně čipování nevadí-vadí mi bezohlední uživatelé-ale to je vlastně stejné, jako s dodržováním karantény dnes :-)

          • kyl  

            Možná by to chtělo načipovat i lidi a při porušení karantény by dotyčný dostal ránu.

            • nooski  

              Jako v Battle Royale :-)

            • Romancero  

              dělají se takové obojky pro psy – na dálkové ovládání-pejsek neposlouchá nebo se chce dokonce zaběhnout? Dostane od páníčka elektrošok !:-)

          • Janes  

            Souhlas.

      • iron.hide  

        +1000

      • embi  

        Ovce hýkají pro represi… Smutné.

        • Janes  

          Hýkají osli, ale jinak to sedí :-)

        • Romancero  

          pokud naučíš ovce hýkat-proč ne?

          raději ať hýkají než aby nějaký agresívní cholerik (jako třeba já), vzal právo do svých rukou! :-)

    • iron.hide  

      co tam pisali hentam hore ti zablokovani elektrickari? hahaha:D

      inak clanok super, palec hore

    • petrun  

      Teď už to chce jen povinně implementovat do zákonů celé EU a bude to absolutní špica!

    • jaja01  

      Ty máš starosti. A ještě ani vlákno neumíš pořádně pojmenovat, no konečně má opravdu vypovídající hodnotu.

      • dedek55  

        Za ten název se omlouvám…mě to trklo jak jsem to odeslal…ale to už nešlo editovat.

    • Anna69ii  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • annaax69  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • JBC  

      Bože to je tady zase nazvraceno… Alespoň se na tom e-kole nejdřív svezte, než to tu začnete komentovat. A je to jinak sranda, jak český alkoholický národ, který si chlast neodpustí ani na kolech, tady kvičí něco o dodržování pravidel. Nejdřív si zameťte každý před svým prahem, můžete začít tím, že si svoje kola vybavíte podle vyhlášky.

      • psbiker  

        A co teprve vlákno o tom Bafangu :D

        • Vilém  

          Jo jo, tam by vsem mohl vysvetlit jak se dela elektromotorka a ze na tom vlastne neni vubec nic spatnyho.

      • ronda  

        Abstinent může ? ;-)

      • kubad  

        nejdřív si zameť před svým prahem a pak se starej o to co dělají ostatní špatně

        • JBC  

          Já nemám potřebu tlachat do něčeho, čemu nerozumím, natož někoho nesmyslně buzerovat.

      • Infidel  

        Máš recht!

      • Aussig  

        Meleš hovadiny, znám kupu lidí co na e-kolech jezdí a jezdit umí. Nikdo si kolo nečipnul, protože mají prostě nohy. čipujou to retardi, co nemají naježděno.

        Proti e-kolům nic nemám, např. s náma takhle dokážou udržet na tréninku tempo i starší pánové. Žena ho používá když jedeme do Alp a rodiče, kteří nejsou sportovci, když jedou na výlet.

        Vytáčí mě ale idioti, kteří si kolo čipnou a pak jezdí bomby po stezce na piveško. Že si rozbije někdo hubu mi je jedno, ale že někdo smete pak i moje děti už mi jedno neni (taková story už se mi stala).

        • JBC  

          Je někde prosím nějaká statistika kolik těch malých dětí smete idiot na čipovaném kole, kolik na nečipovaném, a kolik hardcore ortodoxní biker?

          • psbiker  

            V Německu tuším o 40% více mrtvých ‚cyklistů‘ kvůli e. Takže něco na tom bude, že jste (si) nebezpeční..

          • zhuffa  

            Ta statistika se jmenuje zdravý rozum.

          • psbiker  

            3× větší pravděpodobnost, že zraníte chodce, než člověk na klasice…

            https://www.reuters.com/…dUSKBN1YT0MV

            • JBC  

              Tak mohu tě ujistit, že po New Yorku se na kole nepohybuji. Tam, kde jezdím, je těch chodců fakt minimum, z většiny jde spíš o houbaře.

              • psbiker  

                Jsou to všechny nehody nejenom NYC, za 17 let, takže slušný soubor. Ani se neřeší jestli to měli očipované..

        • embi  

          Chápu, takže když ti smetu děti na nenačipovaném kole, tak s tím budeš v pohodě:)

          • zhuffa  

            Nechceš si snad vzít nečipované, nebo snad dokonce bezmotorové(!) kolo a nahulákat to do průvodu dětí z mateřské školky, jen proto, abys dokázal, jak jsou ta čipovaná elektrokola bezpečná?!!

        • dedek55  

          Ahoj…Naprosto souhlasím. Jako majitel ebajku jsem proti jakékoli úpravě.Sice ze začátku jsem se bál že nebudu bandě se kterou jezdím stačit , ale je to v naprosté pohodě.Dělají si ze mne legraci „hele dědek stíhá , co asi zobe“ Jezdíme převážně lehké endurko a na to těch 25km/h v pohodě vyhovuje.Pár bláznů co to načipovali jsme již potkali a zkrátka „jsou to blázni|“

          Proto jsem to sem dal…tedy ten článek.

          Hezký den přeji všem rozumným lidem :-)

          • Janes  

            Ano, na endurko v pohodě, a teď nám ale taky řekni, jak se cítíš na asfaltu…

            • kubad  

              typl bych že s e-enurkem bude patřit mezi nejrychlejší :D i na silnici

              • Janes  

                Kubade, neser, Tebe mám v oblibě, kdysi jsem si po Tvém vzoru chtěl koupit Paddynu :-)

                Hmm…anebo to byl Pebe?

            • dedek55  

              Ahoj. No na asfaltu :raděj 20km objížd'kou po lese než 1 km po asfaltu.

              Faktem je že se občas nelze vyhnout , ale přetrpíme to a kamarádi co jsou rychlejší na mě počkají.

              A rozhodně z toho nemám mindrák…beru to , jak to je . :-)

              Holt jsem zjistil že fakt nemládnu :-)))

              • Janes  

                Jo, to mi sedí. Já to ale, když jedu s kámošema, naopak, na jejich příkaz, musím mít odblokovaný, abych je na asfaltu nebrzdil :-)

    • Annaaai  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • snas89  

      Chudak anca. Porad ji tu nekdo blokuje :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.