Nezaviněná dopravní nehoda - plnění pojistného

218 nepřečtených
  • vasek80

    Omlouvám se, že to nemá s koloma nic společného. Hledal jsem na netu a skoro nic jsem nenašel.

    Tento týden měla přítelkyně s naším autem nezaviněnou dopravní nehodu. Viník je pojištěný u České pojišťovny.

    V týdnu si auto přijede prohlédnout likvidátor a já bych chtěl být na něj trochu připravenej.

    Naše auto je 13 let starý Opel s bazarovou hodnotou cca 40.000,–-

    Auto mám u známého opraváře a najraději bych jej nechal opravit od něj, ale bojím se, že likvidátor bude tlačit cenu za opravu dolů a bude se snažit nabídnout nízkou částku vzhleden k stáří a reálné hodnotě vozu.

    Na autě je poškozený předek, viditelně je zlikvidovanej nárazník, světlo, mlhovka, blatník (ten je posunutý, že se nedají pořádně otevřít dveře). Další poškozenípřed­pokládám budu skrytá (v naštvání jse se ani pod kapotu nekoukal).

    Možnosti jsou jako vždy 2 nechat si vyplatit peníze, nebo nechat auto opravit v jejich smluvním servizu, kde mi poskytnou i náhradní auto. V jejich servizu by to pojišťovnu mohlo vyjít na docela velký peníz a tak se to samozřejmě snaží tlačit na vyplacení hotovosti.

    Máte někdo zkušenost s tím, jak se dá licitovat s likvidátorem? V hlavě si říkám, jestli se mě pokusí odbýt 20.000,–- tak mu řeknu, že auto převezu do smluvního servizu a okamžitě si beru náhradní auto, přípdně se obrátím na některou z bezplatných právních společností zastupující oběti DN.

    0 0
    • Kouba_2005  

      Něco podobnýho se mi stalo loňskou zimu. Místní umělec mi s bobíkem při odklízení sněhu zmasíroval přední nárazník. Přijel likvidátor a první co bylo, ať nepočítám s tím, že mi celou opravu zacvakají z povinného ručení. Jelikož je auto 10 let staré, tak že by mi ho montáží nového originálního nárazníku zhodnotili (jako bych ho mohl prodat dráž o cenu nárazníku). Se značkovým servisem problém neměl. S pánem v servisu jsem se dohodl tak, že nechci žádný díl z druhovýroby, ale originální, aby to sedělo jak má a že chci, aby auto vypadalo jako předtím a nebude mě to stát ani korunu. Navrhl řešení koupě staršího nárazníku s tím, že se přelakuje a auto dá do kupy. Dohodě byl přítomen i likvidátor a s tím že pojišťovna nebude mít problém. Jak se dohodlo, tak se uskutečnilo, neivestoval jsem nic, vše zacvakala pojišťovna a auto vypadá jako dřív.

      0 0
      • bochov  

        Ja jsem měl stejny proble zhruba před pulrokem pojištovna na mne zkoušela finty jako vykup auta za likvidační cenu v Praze jsem z Frydku .Manželka děla v Hyundai tak se tam ptala pravniku a ti ji řekli,že pojištovna musí auto uvest do stavu jaky byl před havarii konkretně to dyla deset let stara Xsara a pojištovna byla Alianz

        0 0
        • vasek80  

          Přesně tak, oni nás zkouší pumpnout a tak i já je chci zkusit pumpnout. Myslím, že by nebyli rádi, pokud bych se obrátil na některou bezplatnou právní poradnu např.- http://www.pomocprinehode.eu/ a vzal si náhradní auto. Jistě by je to vyšlo dráže.

          Veškerá komunikace probíhala s příelkyní a tam jí hned řekli po telefonu, že u tak starého auta je lepší si nechat vyplatit peníze a čekaj, že tam přijede likvidátor, tam zoufalá majitelka a on jí řekne, to nebude moc stát, tady máte 10.000,–- to je staré auto a možná vám ještě něco zbyde. Přitom jen názarník, blatník a nejsem si jistej jestli kapota dát do laku v metalíze vyjde možná k těm 10.000,–-

          Já si můžu schánět již lakované díly na vrakovišťích a opravit to za 1/3 ceny v servizu, ale chci aby mi zaplatily ty telefonáty, najeté km a čas. Pokud by mi z toho takle nemělo zbýt 5.000,–- tak jim to dám do servizu a beru náhradní auto.

          0 0
          • bochov  

            Mi nabizeli 7800kc s tím .že auto odvezu ve stavu jakem je do Prahy,ale nakonec zaplatili 40000 plus nahradní auto stačil dopis od pravnika ta povinnost dat auto do puvodního stavu je pry dana zakonem.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Tak já osobně jsem spokojen, jak to dopadlo v mém případě. To je tak, že lidi ve většině případů nevědí, na co mají ze zákona nárok a pojišťovny nám jen serou na hlavu.

              0 0
            • vasek80  

              Nemáš náhodou obsah toho dopisu u sebe?

              0 0
            • felix.org  

              Pojišťovna, resp. viník DN, má povinnost nahradit způsobenou škodu, která odpovídá nákladům na uvedení vozidla v předešlý stav, čili stav těsně před DN.

              U nových a zánovních aut (cca. do 5 let a 150k km) není problém, tam se hradí celé faktury za opravu z autorizovaných servisů.

              Horší to bývá u aut starších, kde pojišťovny v souladu se Znaleckým standardem č. 1/2005 uplatňují při stanovení výše nákladů na uvedení vozidla v předešlý stav korekci nákladů na materiál, čili tu tzv. amortizaci.

              Ne vždy je však uplatňování amortizace v souladu s právem, jak ostatně řekl i Ústavní soud ve svém rozhodnutí II.ÚS 2221/07 ze dne 19.03.2008.

              V rozhodnutí ÚS bych ale neviděl to, že vždy je amortizace v rozporu s právem. To ÚS neříká. Odůvodnění je šalamounské a podle ÚS je třeba každý případ posuzovat zvlášť a ne paušálně tvrdit, že amortizovat nelze.

              Nicméně, pojišťovny rozhodnutí ÚS ignorují, a amortizují vesele dál. Takže pokud chce člověk větší náhradu škody, musí se ozvat, tak jako ty :-)

              0 0
              • marapara  

                To je jasné, že ty peníze nebudou dávat pojišťovny rády sami od sebe.

                Na druhou stranu, když někdo zaviní DN a způsobí škodu majiteli dejme tomu 10–12 starého auta, tak tím, že se opraví v autorizovaném servisu nebo použijí značkové náhradní díly a ne třeba 2. jakost nebo díly z vrakáče, tak určitě se tím hodnota auta nenavyšuje. Je to přesně naopak, po nehodě se vždy hodnota auta snižuje. Kdyby ho chtěl opravené majitel prodat, tak by to určitě bylo za nižší cenu, než před havárkou.

                0 0
                • vasek80  

                  Jak říkám, pojišťovny by měly být spokojené, že bouraj a jezdí stará auta a né je posílat na vrakoviště. Pokud bych měl auto za půl mega, tak by je to bolelo víc.

                  0 0
                • felix.org  

                  To nerozporuju, že se opravou auta novými originálními díly jeho hodnota nezvýší, ale je potřeba zohlednit, zda oprava starýho auta novými díly je účelná a jediná možná, jak to ostatně říká i ÚS.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Což v mém případě koupě blatníku, nárazníku, světel a pár drobností nemůže být neúčelné.

                    0 0
                    • marapara  

                      což může být zajísté jádrem sporu s pojišťovnou :)

                      0 0
                    • felix.org  

                      Je jasný, že tyto díly vyměnit potřebuješ, ale otázka bude znít, zda vzhledem k tomu, že auto je starý 13 let, je účelné tyto díly kupovat nové originál Opel.

                      0 0
                • xshreck  

                  nabourám favorita bez ceny a že mi tam dají nové díly, tak ho můžu hned prodat za 10 000 Kč :)

                  0 0
                  • skvedo  

                    Díky „ekologickému“ poplatku za přepis je Favorit dneska „prodejný“ pouze v rodině nebo dobrému známému, kdy zůstane psaný na původního majitele.

                    0 0
                    • oddie  

                      „ekologický“ poplatek jde poměrně snadno „vyřešit“ přepisem přes ZTP.

                      0 0
                    • xshreck  

                      šak jsem napsal, bezcenný favorit najendou po bouračce bude mít zázračnou hodnotu :)

                      0 0
                  • marapara  

                    Tak Favoritka bych asi neřešil, to určitě není relevantní srovnání. To určitě není auto, které má 40–50ti tisícovou hodnotu.

                    0 0
            • raceman  

              .

              0 0
    • jonti  

      je docela zásadní, jestli se nějak hnulo vnitřkem a rozhodilo to geometrii, určitě bych to nechal někomu prohlídnout. Podle toho jak to popisuješ jsem to měl podobně na felícii, a kompletní oprava včetně lakování vycházela skoro k 30000Kč.

      Navíc nikdy nevíš, jestli není poškozená náprava a další části. Určitě chtít vyměnit co nejvíc funkčních částí, které můžou být poškozené.

      0 0
      • vasek80  

        Přesně. Hodnota auta je sice z druhé ruky 40.000,–- ale já jej mám vychytané a celkem opečovávané. Pochybuju, že bych za 40 koupil ve stejném stavu. za ty peníze jsou nejlevnější vrány. Já to zítra schválně zajedu k opraváři nafotit a musím se s ním na to podívat.

        0 0
    • felix.org  

      Zaprvé nepřijede likvidátor, ale mobilní technik. Ten sepíše poškození, případně si domluvíte druhou prohlídku, pokud by se zdálo, že budepoškozený i něco pod plechama. Mobilní technik taky zaznamená, jestli budeš chtít opravu rozpočtem nebo na fakturu, případně by to mohla být tak finanční totální škoda. Výši plnění stanoví likvidátor, který sedí v Brně nebo v Praze a auto uvidí jen z fotek.

      0 0
      • vasek80  

        Aha, takže s technikem nemá význam se hádat…

        Já mu ale ještě nemusím říci, jestli budu chtít opravu s rozpočtem, nebo fakturu dokud neznám částku?

        0 0
        • felix.org  

          Hele, asi tak. Pojišťovně je u 13 let starýho Opela celkem jedno, jestli ti to opraví Tonda někde v garáži, nebo Opel servis v Praze. Stejně si udělá svůj výpočet, kterým se bude řídit. Prostě vypočte, že ti vznikla škoda např. 35k. Když si to necháš rozpočtem, tak dostaneš 35k a můžeš i něco vydělat, pokud to Tonda opravil levněji. Pokud ti servis vyfakturoval 50k, tak 15k vytáhneš z vlastní kapsy.

          Podle tvýho popisu škody bych ale možná počítal s tím, že to bude totální škoda. To znamená, že se vezme průměrná cena auta před nehodou, od které se odečte hodnota poškozenýho auta a ten rozdíl dostaneš. O totálku se jedná v případech, kdy by náklady na opravu přesáhly tuším 80% hodnoty auta před nehodou.

          0 0
          • vasek80  

            Takže pokud by řekli, že je to totálka, tak hodnota před nehodou bude dejmetomu 40k, hodnotu poškozenýho auta snad v tom případě nemůžou odhadnout více jak 10k a já bych tedy dostal 30k a už je na mě, zda to nechám sešrotovat a nebo si to opravím.

            Toto je hodně diskriminační vůči starým autům. Auto před nehodou plně funkční a spolehlivé a ve finále pojišťovna nezaplatí pomalu ani hodnotu nalakování blatníku a světlo.

            Člověk se do toho dostane nevině, díky nedání přednosti viníka, je měsíc bez auta a reálně na tom tratí třeba 30k, jelikož auto je dále neprodejné, oprava ekonomicky nerentabilní a pojišťovna předhodí jen kost.

            Jak je to ještě prosím s tím právem na náhradní automobil? To vypůjčení se počítá také z těch peněz co pojišťovna určí na výplatné?

            0 0
            • felix.org  

              S tou totálkou je to přesně, jak píšeš. Hodnota auta před nehodou se stanoví průměrem z bazarových cen stejných aut, cena „vraku“ se stanoví tak, že se „vrak“ nabídne v elektronické aukci, kde různý vrakáče, opravci apod. nabízejí, kolik by za něho dali. Nejvyšší nabídka je pak hodnota „vraku“.

              Nárok na náhradní auto máš, náhrada za zapůjčení jde mimo náhradu škody na autě. Pokud nechceš prodělat, tak v případě ČP je kontaktuj, že potřebuješ náhradní auto a půjčí ti ho jejich smluvní půjčovna. Pokud by sis auto půjčil jinde, tak hrozí, že dostaneš od ČP míň, než ti půjčovna vyfakturuje. U smluvní půjčovny ČP proplatí ČP půjčovně celou fakturu a ty nebudeš muset doplácet nic. Ovšem platí následující: v případě opravy v servise proplatí ČP půjčovné jen za dobu, kdy je auto v servise opravováno, čili do dne, kdy se na autě pracovalo. V případě rozpočtu proplatí ČP půjčovné za dobu opravy, kterou stanoví program (obvykle kratší, než oprava v servise). V případě totálky proplatí ČP půjčovné za dobu, než dostaneš na účet peníze za tu totálku.

              0 0
              • Stingray  

                Akorát s tím náhradním vozidlem platí že ne že nic nezaplatíš, zaplatíš pevný náklady, což jestli si dobře vzpomínám dělá něco kolem 2,6 Kč/km.

                0 0
        • hony007  

          Hádat ne, ale pečlivě mu ukázat, co všechno se poškodilo (i drobný oděrky) apod.

          0 0
    • HarryTP  

      Spíš bych se to pokusil uhrát na totálku dostat tak 35 tis něco přihodit a koupit třeba fabii.13 let starej opel po bouračce stejně nebude žádná hitparáda i kdyby se opravil origo dilama v aut servisu.

      0 0
      • felix.org  

        Nevěř tomu, že v případě totálky dostane 35k za auto, který se prodává za 40k (viz způsob výpočtu totálky výše). Ale bez toho, aniž bychom viděli aspoň fotky toho auta, jsou to jen spekulace.

        0 0
      • vasek80  

        Když to je těžké. Není na tom ani kousek rzi, je to velkej kombík v plné palbě s klima a díky naftě jezdí za 5.3l. To Felicie nikdy nenabídne.

        0 0
      • oddie  

        Naopak, zcela zásadně se snažit, aby to NEBYLO likvidováno jako totálka, ale jako oprava s plněním co nejblíže zůstatkové hodnotě.

        0 0
        • vasek80  

          Také mi to tak vychází. Jelikož jen naftové čerpadlo a elektromotr posilovače řízení má na vrakovištích cenu minimálně 20k. Pokud by jako cenu před nehodou odhadli 40k tak se vsadím, že leckterej majitel vrakoviště za to skoro 30k dá. A já si za 10k rozdílu koupím světlo, mlhovku a nárazník s blatníkem, ale už nezbyde na lak.

          0 0
          • oddie  

            Majitel vrakoviště za to 30 nedá ani ve snu, zůstatková hodnota (aukční nabídka) 13 let starého Opelu prásklého na předek bude 7 tis. Schválně to nech proběhnout, o kolik jsem se sekl, prodat to za to nemusíš, ale buď v klidu, že ten odhad sedí. Vrakoviště opravdu nevykupuje auta za součet dílů, vrakoviště není charita.

            0 0
            • vasek80  

              Já jen, že na Astrách odchází čerpadla (pokud se nedodává aditiv) a to čerpadlo stojí opravdu na vrakáčích až 20k a s tím el. motorem na posilovač jsem skutečně skoro pod 30. A to jsou věco co na těch autech odchází nejvíce.

              Nedaleko zrušil jednu stejnou Astru vietnamec a byla uložená u souseda co má odtahovku a který provádí ekologickou likvidaci. Já se s ním dobře znám a když jsem to viděl v novinách, hned jsem za ním šel a že mu za to 10 dám a odtáhnu si to na díly do budoucna. On mi tvrdil, že to od vietnamců odkoupil za 25. A to byla fakt totálka, že řidič se proletěl ve vrtulníku. Problém je, že ty auta nereznou a lidi to nelikvidujou a na vrakáčích jsou jen bouračky, tak je po čerpadle a dalším velká scháňka (něco jako převodovky na 1,6 Octavia), těch by ten známej udal celej kamion.

              Proto ta má skepse.

              0 0
              • oddie  

                No vidíš, tak si nech vyplatit opravu rozpočtem a rozprodej to po dílech, vyděláš si tak na o něco lepší pixlu ;)

                0 0
                • vasek80  

                  To zas ne, já to chci opravit a doufám, že alespoň na opravu dostanu peníze. Před půl rokem jsme dělali opravy za cca 15k (brzdy a podvozek), také k tomu autu má člověk citovej vztah… No uvidíme, snad to dobře dopadne.

                  0 0
                  • buba CZ  

                    Nech si to proplatit,Tonda to zmákne ze starších dílů a jsi na svejch a možná ještě na tom vyděláš,když bude Tonda šikovnej.Je blbost dávat na tak starý vůz nové díly,takže na tom budeš jako před kolizí.Jen ten čas a starosti ti nikdo nezaplatí,pokud teda nezbyde s té opravy.

                    0 0
    • vasek80  

      Dnes jsem si to pořádně prohlédnul a vyfotil a nebude to tak horké. Dnes s odstupem jsem to viděl jinak, než první den. Takovej ******* a raketa to nebude.

      0 0
      • KAPLIS  

        Velice podobnou záležitost řešil teď známí na fábii. A garážník mu to spravil za 15k i s tím, že měnil rameno a tyč řízení a ještě mu namontoval tažné. „Naštěstí“ nemusel řešit pojišťovnu. Viník byl jeho děda, který na parkovišti „zbořil“ tři auta a během vyšetřování se rozhodl, že autem už jezdit nebude, tak to věnoval vnoučkovi :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Aneb jak udělat z komára velblouda. Podle téhle diskuze jsem si představoval předek na sračky a motorem hnuté o metr doprava :)

        0 0
      • oddie  

        Ideální na výdělek.

        0 0
        • McBlacky  

          ve smluvním v Praze by to bylo 20–25. S díly z vrakáče v pohodě do desítky :)

          0 0
    • Venda  

      www.amortizace.cz

      Přečti si a třeba tam z toho pro sebe něco výtáhneš.

      0 0
    • nyq  

      No moc jsem to tu nepročítal, ale měl jsem minulý měsíc podobný problém. Nabourala mě dodávka v malé rychlosti a zničila světla a nárazník…o vnitřku těžko říct.

      Zajel jsem nejdříve do servisu, kde mi řekli, co by s tím teoreticky mohlo být a všechny problémy mi nacenili. Následně jsem jel na kontrolní místo české pojištovny a tam to chlápek kompletně nafotil, ale fotil úplně všechno od pneumatik po vin kód. Ptal jsem mě, jestli tam je něco prasklého, ale to jsem mu řekl, že nevím, že nejsem mechanik (o dřívějším ohledání technikem jsem mlčel). On napsal do zápisu, že tam je možnost skrytých vad, které budou zjistitelné po odstrojení. Příští den ráno mi volal likvidátor z Prahy a oznámil mi, že mi pošle dvojnásobek toho co odhadoval servis. Celá nehoda byla definovaná, jako totální i přesto že byl ve finále na výměnu jen nárazník a dvě světla, ale jednalo se o staré auto, sice bez koroze a s najetýma 80t. km.

      Nehodu za mě vyřizovala česká pojištovna (mám u nich povinné ručení a tuto službu mi poskytli zdarma) a ta peníze vymahala z kooperativy, kde byl pojištěn viník.

      Toť má zkušenost, ať ti to dobře dopadne.

      0 0
    • vasek80  

      Tak dnes se povedlo pěkné nedorozumění.

      Auto je psáno na přítelkyni a ona jako účastník nehody vše domlouvala.

      Přijel ten technik a ona se divila, že je z ČSOB pojišťovny (já byl na tom, že přijede z ČP, což mi tvrdila že s nim mluvila), ptala se ho proč to řeší její pojišťovna, když ona je poškozená. Technik pokrčil rameny a odjel. To mi celá rozčílená volá.

      Jak teď dál, já předpokládal, že je úplně jedno, která pojišťovna to vyřeší. Pokud je to tak, divím, se, že ten technik odjel a nevysvětlil jí to. Já u toho bohužel nebyl, když zjistila že je z ČSOB, tak mě ani nevolala.

      Asi by bylo pro nás příznivější, když by to řešil naše pojišťovna? Viděl bych to na telefonát na linku ČSOB a nějaké vysvětlení omylu, nebo máme jít na ČP? Ani nevím, s jakým likvidátorem mluvila, ona mi tvrdí, že byl z ČP.

      0 0
      • oddie  

        Máte havarijní pojistku? Pokud ano, nech si to prohlídnout technikem vaší pojišťovny a likviduj přes to, po pojišťovně viníka pak uplatňuješ jen spoluúčast, zbytek si uplatňuje tvoje pojišťovna proti viníkově. A to plnění je v tomto případě podstatně velkorysejší.

        Pokud havarijní pojistku nemáte, může to prohlídnout technik vaší pojišťovny a vyřizovat to v zastoupení, pokud toto vaše pojišťovna jako službu nabízí. Moje třeba ano, ale já mám havarijko, takže bych to vzal viz výše.

        0 0
        • felix.org  

          Blbost. Při likvidaci z havarijního pojištění dosáhne toho, že mu může jeho pojišťovna zdražit pojistné. A stejně bude uset s pojišťovnou viníka jednat o úhradě spoluúčasti. A taky hrozí, že když dostane „velkorysejší“ plnění z HAV, tak už mu pojišťovna viníka tu spoluúčat neproplatí.

          0 0
          • McBlacky  

            asi se to liší, protože známý tohle řešil – nezaviněná nehoda a uplatnění přes svoji hav pojistku a měl to bez papírování. Jen to nahlásil, sepsal na místě papír s viníkem, dovezl do smluvního servisu a podepsal pak převzetí auta. Nic mu nezdražili, nic po něm nechtěli. A hlavně to bylo vyřešené bez prodlev, pouze v čase práce servisu.

            0 0
            • felix.org  

              To mohla být právě ta tzv. přímá likvidace, kdy to tvoje pojišťovna všechno vyřídí za pojšťovnu viníka a sama si to pak na ní uplatňuje.

              Kdyby to bylo fakt z HAV, tak musí v servise zaplatit minimálně spoluúčast.

              0 0
          • oddie  

            Bláboly někoho, kdo neví, o čem píše. Výše ověřený postup je mnohokrát ověřený.

            0 0
            • felix.org  

              Ano, máš pravdu, nevím o čem mluvím. Zrovna minulej týden jsem řešil případ člověka, který si nezaviněnou nehodu nechal likvidovat ze svého HAV a po pojišťovně viníka upaltňoval spoluúčast, kterou mu ale pojišťovna viníka odmítla uhradit, protože si vypočítali, že skutečná škoda je nižší, než již vyplacené plnění z HAV.

              0 0
              • oddie  

                V tom případě nechápu, proč blábolíš něco o zdražení pojistného, které je v tomto kontextu zcela mimo mísu.

                0 0
                • felix.org  

                  Neblábolím, že zdraží, ale že může, což si za určitých okolností dokážu lehce přestavit.

                  0 0
                  • oddie  

                    Vzhledem k tomu, že pojišťovna škodu uplatní u pojišťovny viníka, nedochází v důsledku k plnění z té jeho havarijní pojistky, takže pojišťovna ke zdražení pojistky nemá důvod, tím spíše dne s poměrně ostrém konkurenčním prostředí.

                    Popravdě tuto obezličku moc nechápu, pojišťovny ji zavedly a používaly už dávno předtím než přišly s tím slavným nedávným zastoupením, ale stejně i dnes tímto postupem vyplácejí vyšší částku než při likvidaci jen z ručení. Přijde mi to spíš jako jakási forma odměny za to, že u nich klient to havarijko má, tak se prostě pro něj od druhé pojišťovny vymůže víc, i když ta jim to v jiném případě zase může stejnou mincí vrátit. Nicméně to funguje, i když o tom řada lidí neví.

                    0 0
                    • Meluzina  

                      pojišťovna viníka mu zřejmě pokrátí měsíční bonus

                      0 0
                    • felix.org  

                      Ale jak píšu, ne vždy pojišťovna viníka proplatí pojišťovně poškozeného celé plnění, které z HAV vyplatila a teď si ho nárokuje. Fakticky pak k částečnému plnění z HAV dochází. Logicky pak neproplatí ani spoluúčast uplatněnou zaplacenou poškozeným. Pokud má poškozený spoluúčast min. 1k nebo 1%, tak ho to trápit nemusí, ale pokud má 20 nebo 30%, tak už to může pocítit. ALe to už teoretizujeme, i když v praxi se obšas stává.

                      0 0
                      • Meluzina  

                        jo, spoluúčast, nedávno nám sousedka trošku vytopila byt, naštěstí jen fleky na stropě ve dvou pokojích, její pojišťovna nám zaplatila, ovšem o spoluúčast jsme si jí museli říct, samozřejmě odmítla:-(

                        0 0
                        • McBlacky  

                          já měl za to, že spoluúčast vymáhá pojišťovna na pojištěném a poškozenému platí plnou cenu.

                          0 0
                          • Meluzina  

                            kdepak…a když narazíš na pitomce, tak máš smůlu…

                            0 0
                            • McBlacky  

                              z logiky věci je to možný jak? to nedává smysl.

                              I kdyby byl dotyčný insolventní je to problém pojišťovny ne tebe. Tobě plní pojišťovna a krytí stanový likvidátor na základě škody, nárok se řídí tím, zdali je událost předmětem pojištění nebo ne.

                              Spoluúčast jako poškozený v našem případě neřešíš. Kdyby ti co vás vytopili, měli spoluúčast 20tisíc fix, tak co potom :)

                              Jiná situace je pokud poškodíš sám svoji věc, tebou pojištěnou.

                              Podle mě s váma vyjebali…

                              0 0
                              • felix.org  

                                Plešteš se. Meluzine pojišťovna plnila z pojištění její sousedky. Tato sousedka je pojištěná pro případ, že způsobí škodu. V takovém případě se pojišťovna zavázala nahradit za sousedku způsobenou škodu, avšak na vzniklé škodě se sousedka bude sama podílet ve výši spoluúčasti. Příklad: Meluzine vznikla škoda 10k. Sousedka má spoluúčast 10%. Pojišťovna je tak dle smlouvy povinna nahradit za sousedku škodu ve výši 9k. 1k musí Meluzine nehradit sousedka sama.

                                0 0
                                • Hynas  

                                  Tak tak.

                                  Z laického pohledu je to sice postavené na hlavu, ale je to tak.

                                  Poškozený a defacto „nevinný“ z vytopení bytu dostane plnění snížené o spoluúčast, kterou je třeba požadovat po škůdci. Pokud se ten bude bránit, pak možno řešit občanskoprávní cestou.

                                  0 0
                                  • felix.org  

                                    Pořád je to ta lepší varianta, že je škůdce pojištěnej :-)

                                    0 0
                                    • Hynas  

                                      To jo, pak se jednoduše vypustí ten mezikrok v rámci jednání s pojišťovnou. :o)

                                      0 0
                                • McBlacky  

                                  beru, že se tím živíš, takže neodporuji :)

                                  Celkem humus teda.

                                  0 0
                                  • Hynas  

                                    Když budeš příště potřebovat relevantní radu, ptej se ho přímo. :o)

                                    0 0
                                  • felix.org  

                                    No humus…já bych teda byl rád, že soused je pojištěnej a dostanu aspoň něco snadněji z pojišťovny, než se o celou škodu hádat s ním :-)

                                    Když bude soused bez peněz nebo ignorant a nebude pojištěnej, tak nedostaneš nic.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      každopádně lepší se jistit sám v rámci pojištění domácnosti a nemovitosti.

                                      0 0
                                      • felix.org  

                                        Přesně tak.

                                        0 0
                                      • Meluzina  

                                        to sice ano, ale přijdu o bonus za bezeškodní průběh:-(

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          A ty si platíš pojistku kvůli bonusu a nebo proto, abys dostala prachy, když se něco stane?

                                          0 0
                                          • Meluzina  

                                            samozřejmě že to druhé, ale tuto škodu zavinila sousedka a její pojišťovna správně plnila, ale propříště mne paní sousedka upozornila, ať se jdu bodnout, což není správné a proč bych měla s cizím zaviněním otravovat svoji pojišťovnu?

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Pokud je zavinění zřejmě, její pojišťovna plnila a sousedka odmítá zaplatit spoluúčast, tak ji prostě slušně pohroz právníkem a ona si to rozmyslí…

                                              0 0
                                            • McBlacky  

                                              záleží o kolik jde peněz. A jestli stojí za to riskovat, že se ti bude mstít, když ji začneš tlačit.

                                              0 0
                                              • Meluzina  

                                                přesně, je to mstivá semetrika, která si tady se společenstvím vlastníků dělá co chce a prošel jí i nelegální zábor společných prostor, takže za tu tisícovku mi to nestojí…

                                                0 0
                                    • Meluzina  

                                      dostala jsem radu od zkušenější kolegyně – napsala jsem jí sms, že příště budu škodu hlásit svojí pojišťovně, která to bude řešit regresí:-) ale to je jen plácnutí do vody, mimoto sousedka je silně solventní, až mám jisté podezření, asi ti brzy napíšu mail

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        na příště sere pes, napiš jí, že to prodáváš vymahačům :)

                                        0 0
                          • Schoscha  

                            já si myslím to samé.

                            0 0
                          • felix.org  

                            Spoluúčast je pojmově částka, kterou se pojištěný podílí na pojistné události. Čili to jde z jeho kapsy a pojišťovna zaplatí o to míň. U havarijka taky pojišťovna zaplatí servisu částku poníženou o spoluúčast a pojištěný zaplatí servisu spoluúčast sám. U pojištění odpovědnosti je to to samý. Pojišťovna zaplatí poškozenému škodu poníženou o spoluúčast pojištěného, který by měl tu škodu ve výši spoluúčasti dorovnat poškozenému sám.

                            0 0
      • felix.org  

        Důležitý je, kde je pojištěn viník. Ověříš podle RZ na www.ckp.cz Jeho pojišťovna bude hradit škodu, takže auto by měl prohlížet její technik a likvidovat její likvidátor.

        Pojišťovny ale dnes nabízejí službu tzv. přímé likvidace, kdy pojišťovna poškozeného zlikviduje škodu za pojišťovnu viníka a pak si to sama vymáhá. Jestli přímou likvidaci nabízí i ČSOB, to nevím.

        0 0
        • vasek80  

          Havarijku nemáme. Mladá odnesla protokol o nehodě na naší CSOB pojišťovnu. Tam jí paní řekla, ať zavolá na nějaké číslo, tam jí řekli ať volá zase na jiné (a já teď nevím s jakou pojišťovnou nakonec volala).

          Pak se ji ozval technik, že přijede a přijel z ČSOB. Co radíš, zajít na viníkovu ČP?

          0 0
          • felix.org  

            Pokud ČSOB nenabízí k vaší pojistné smlouvě služby přímé likvidace (což já teď nevím), tak budeš muset škodní událost nahlásit na pojišťovně viníka, zřejmě tedy ČP. Tam zjistíš, jestli už to nahlásil i viník. V každém případě dostaneš číslo pojistné události a následně by tě měl kontaktovat mobilní technik, abyste si domluvili tu prohlídku. Současně tě ČP vyzve, abys doložil potřebný dokumenty. Záznam o nehodě, asi kopii řidičáku řidiče při DN, možná velkej techničák. Zápis o poškození udělá technik, jeden dá tobě druhej přiloží spolu s fotkama ke škodě pro likvidátora. Pokud to bude rozpočtem, tak už jenom počkáš na plnění, pokud na fakturu, tak ještě pojišťovně pošleš fakturu za opravu a necháš si poslat peníze, popř. je necháš poslat rovnou servisu.

            0 0
            • vasek80  

              Ok, asi rovnou vyrazím na ČP. Ikdyž pokud poslala ČSOB technika, tak to také nejspíš nabízí. Trochu nechápu proč se otočil, když se mladá podivila že není viník a že to řeší její pojišťovna. To je snad logické, že by jej neposlali zkoumat auto viníka a ještě jejich vlastního klienta, který nemá havarijku.

              0 0
              • felix.org  

                Pokud nemáš variantu povinnýho ručení Premiant, jak píše Meluzina, tak ti nic jinyho, než to řešit u ČP, nezbyde.

                0 0
                • vasek80  

                  Ok, tak potom nechápu myšlenkové pochody ČSOB, proč nám posílá zkontrolovat auto. Pojištění máme to nejzákladnější tuším 35 nebo 50 mega.

                  0 0
        • Meluzina  

          ČSOB nabízí, ve variantě Premiant…

          0 0
    • Hynas  

      Fuj!

      Člověk si chce od práce odpočinout a ona si ho, svině, najde aji na B-F. :o(

      0 0
    • Hynas  

      Pro případ pojištění nezaviněné havárky navrhuji NA100PRO (a NA100PRO Start) od Kooperativy.

      …takové to s tou opicou a slonem…

      0 0
    • Meluzina  

      napiš mi e-mail

      0 0
    • vasek80  

      Tak dnes auto prohlédl technik acelkem nás uklidnil. Tipuje, že o totálku nepůjde, prý to dělají jen když škoda překročí 100% hodnoty vozu před nehodou. Tak uvidíme.

      0 0
      • alinceb  

        Trošku tě opravím – totálkou se škodní událost obvykle řeší v případě, že cena opravy činí víc než 80% tržní ceny vozu před nehodou.

        0 0
        • vasek80  

          Tak to právě psal i Felix. Ten technik z pojišťovny tvrdil 100%, ale to je asi prozatím jedno.

          0 0
    • vasek80  

      Tak nám ČP pojišťovna předhodila kost. Dali nám 16.000,–- Co teď, kašlat na to, nebo to zkusit předat nějaké bezplatné právní službě, jako je např ta amotizace.

      0 0
      • oddie  

        Rozsah poškození mimo blatníku, světla a nárazníku?

        0 0
        • vasek80  

          Mlhovka, nějaké úchyty a teď přesně nevím jestli nějaká cívka, či co to říkal.

          0 0
          • oddie  

            Opravit se to dá tak za 10, to toho moc nezbyde, ale lepší něco než nic. Ozvat bych se zkusil, už jen pro formu.

            0 0
            • felix.org  

              Nepopírám, že nasere, když ti někdo nabuourá auto, ale v tomto konkrétním případě jde v podstatě o ťukanec na 13 let starým autě s reálnou hodnotou 40k. Pokud to opraví za 10k, tak ať je rád, že má 6k navíc. Na podobný vykuky, co by chtěli ještě víc, pak doplácíme všichni.

              0 0
              • oddie  

                Oprava za 10 je svépomocí s díly v nákupu, jen v tom případě bude mít těch 6k „navíc“. Což zase takový zázrak není. Nebo s díly z vraku, pokud sežene slušně. Každopádně je za tím ještě nějaká práce a úsilí, buď jeho, nebo pokud neumí sám, někoho, komu ji bude muset zaplatit.

                0 0
              • McBlacky  

                věř mi, že na tyhle vykuky fakt nedoplácíš. Za to když někdo rozštípne auto za mega a nechá to opravit v autorizovaném servisu, tak tam pak lítají desetitisíce oknem.

                Já řešil podobnou věc. Světlo+blatník+ná­razník+plast dovnitř+kapota a bylo to na auto s reálnou cca 50 proplaceno 30tisíc. (GIII rv98, událost 2000) 5 jsem si dal účast. Smluvní servis, origo díly, lakovací kabina+vodou ředitelná namíchaná barva.

                ale šlo to z mého HAV ne z cizího POV

                kdybych to chtěl hodně vozevlit, tak kapota byla načatá jen 2*5cm a šla by v klidu vyklepnout. Světlo+blatník+plast na vrakáči a byla by dvacka v kapse :) Tedy za předpokladu, že by rozpočtem šlo víc než přes smluvní, což by ale na 90% nešlo.

                0 0
              • vasek80  

                Jako vykuk bych se rozhodně nenazýval a takové označení by se mě dotýkalo.

                I kdyby mi za to dali celých 40.000,–- tak na to nikdy nedoplatíš jako na hovada, co jezdí nepojištění, ožralí a udělají včetně škody na zdraví několika milionovou škodu, kterou z nih pak ani kancelář pojistitelů nikdy nevymůže. Naproti nim se cítím jako dikriminovanej a hlavně nevinej majitel staršího auta.

                Už mám rozpočet opravy.

                11.000Kč je nejnižší cena kam se dostanu, pokud se vyhodí mlhovky a dá se nárazník bez nih. Je to cena s přípravou pro lak, tedy bez laku. Pokud bych dával ještě mlhovku a nechával to stříknout, tak už jsem nad tím, co mi platí pojišťovna. K tomu nepočítám pomalu 500 navíc za telefon (ani zkurvená linka pojišťovny není bezplatná a čekáš na drátě jak vocas než se Vám operátoři budou věnovat), Dál nepočítám, že jsem měsíc bez auta a starosti a lítání na pojišťovny.

                20 minut jsem mluvil s likvidátorem, dalo se tam ještě něco usmlouvat navíc na základě navýšení hodinové sazby a času práce, ale už zadal platbu na základě rozhovoru a odsouhlasení ráno s přítelkyní. Je fakt, že některé mé argumenty bral a slíbil, že cokoli se najde ještě poškozené dorovnají a ač nejprve vyhrožoval, že už se to moc navyšovat nemůže aby to nebyla totálka, tak potom ubral a že můžeme jít až ke 40.000,–- což je odhadnutá cena a v případě poviného ručení je totálka až na 100%. Opravdu se s ním dalo věcně argumentovat.

                Už to neřeším, nárazník zůstane černej bez laku a bez mlhovek a ty cca 2000 co díky tomu zbydou navíc je náplast na telefonáty a nervy. Tak si zajdem alespoň na dobrou večeři a hodíme to za hlavu.

                0 0
                • alinceb  

                  Vím, že s tím bude trochu starostí, ale zkus mrknout tady – minimálně blatník budeš mít v barvě a když oželíš mlhovky, tak i nárazník. Nakonec se vejdeš do ceny v pohodě. Vím, že to je naprd, že jsi nic neprovedl a musíš se starat, ale jinak to nejde. Podobnou opravu svépomocí už mám za sebou a celkem se to dá…

                  0 0
                • kubad  

                  pokud ti rozpočet od pojišťovny nevyjde tak ať ti pojišťovna doporučí servis kde ti to opraví, běžně si pak už škodu řeší servi s pojišťovnou.

                  nechápu jaké náklady na telefon :-) zrovna řeším něco podobného jeden cca 5 minut hovor s pojišťovnou­/nahlášení škody a dál už si vše řeší servis

                  0 0
                  • alinceb  

                    U auta do 5let možná. U starého auta si to nevydupeš… pak ti nezbyde, než se s pojišťovnou tahat o každou korunu…:(

                    0 0
                    • kubad  

                      ale dnes už právě jo

                      0 0
                      • alinceb  

                        Pár let zpátky (3–4 roky) mi v Brně nějakej mlaďas na motorce naboural do Felicie (rozpáraný zadní blatník + bouchlé oboje dveře. Nabídli mi buď totálku (hodnota auta tak 15–20k) a nebo opravu rozpočtem. Vzal sem opravu rozpočtem – dali mi 11k.

                        0 0
                    • McBlacky  

                      záleží spíš jakou máš pojistku a historii u pojištovny.

                      0 0
                      • alinceb  

                        U plnění z POV je imho jedno, jakou máš historii a pojistku u své pojišťovny…

                        0 0
      • kubad  

        už víš kolik tě bude stát oprava?

        0 0
      • McBlacky  

        za 16 to opravíš, ale ne origo díly v kvalitním laku. Vzhledem ke stáří vozu a poškození si ale myslím, že na tom neproděláš, tedy bych to vzal.

        0 0
    • Mark-H14  

      Máme doma také jednu čerstvou zkušenost, která se může někomu hodit a nebo vás alespoň pobavit. Manželka se nechala obelstít sousedem!

      Minulý týden se manželka vrací z angličtiny a když odbočila v naší malé vísce z hlavní na naší ulici,kde je povoleno 30km/hod a která se cca po 20metrech lehce svažuje, tak se na ní vyřítí Fiat Punto, které jelo mnohem, mnohem rychleji. Už nebylo kam uhnout ani čas zastavit. Řidišč punta se snažil vecpat do malé mezery a asi to neukočíroval a narazil svým LP do zadního blatníku, nárazníku a světla naší Octávky. Kdyby jel oněch 30km/hod, tak by v klidu zastavili a k nárazu by nedošlo. Manželka zastavuje a jde za ním a hele je to soused, tatínek kluka, který se strašně rád kamarádí s našimi dětmi. Na vozovce souvislá vrstva sněhu.

      Nejprve to prý snad ani nechtěl řešit, s tím, že spěchá se synem na tréning. Manželka na něj, že nám zbořil auto a on tedy, že se to vyřeší z pojistky, tak to pochopila tak, že myslí samozřejmě z jeho povinného ručení. Řekl jí, aby zajela k jejich domu, že to tam dořeší. Neměla důvod mu nevěřit. Mezi tím mi zavolala co se stalo, ať příjdu. Soused přijel na místo asi za 5min. a hned otočil, že za to může moje manželka. Hledíme na něj a ptám se, proč tedy hýbali s auty, když se nedohodli, jak to teď chtějí řešit? Prostě trval na svém, že za to může moje žena a že si každý vyřešíme svou škodu sám. Naše škoda cca 10.000 – 15.000,– Kč, jeho také. Volám „158“ a požaduji příjezd dopravky i s vědomím, že už nemají téměř co řešit, kyž jsou auta pryč a postavení nebylo ani vyznačeno ani nafoceno. Překvapení na místě nehody bylo, že veškeré střepy byla řádně uklizeny, což asi stihnul, hned jak odjela manželka k jeho domu. Tak to chlapi zadokumentovali a pozvali si je k výslechu s tím, že to předběžně vypadá, že to odloží s tím, že viník nezjištěn.

      Manželka to nemůže strávit, protože prý jela ani né 30km/hod a za nehodu prostě nemohla. OK – máme havarijní pojištění se spoluúčastí 3.000,– Kč, už jsme se smířili s tím, že nás to bude stát oněch 3.000,– Kč a příjdeme o bonusy na pojistce.

      Když jsem škodu oznamoval na naší pojišťovně ČPP, tak mi bylo sděleno, že uz z našeho povinného ručení onen soused již uplatnil proplácení škody na jeho vozidle. Samozřejmě jsme s tím nesouhlasili až do závěru šetření policie.

      Největší perlička je v tom, že onen soused je hódně movitý a to Punto patřilo jeho dospělému synovi, jinak je jejich vozový park v řádech miliónů. Byli štastní, že jejich syn si konečně našel kamarády (naše děti). Člověk by čekal, že vytáhne z kapsy 10.000,– Kč a večer ještě příjde s flaškou a omluvou a nebo řekne, že si to máme nechat opravit a přineseme mu fakturu. A hle jak to dopadlo! No je to poučení do života a třeba si z toho také něco vemete a nebo vás to alepoň pobavilo.

      Jedno vím jistě, že až ten jejich synek u nás zazvoní, že by chtěl jít k nám, tak mu jen řeknu ať si jde hrát se svým vykutáleným tatínkem.

      0 0
      • Meluzina  

        No nevím, do přátelství dětí bych kvůli neshodám rodičů nezasahovala…

        0 0
        • Mark-H14  

          Neboj to je mi jasné, že to necháme na nich, ale …

          0 0
        • StuntJ  

          jablko nepadá daleko od stromu, takže je potřeba počítat stím, že ze synáčka bude podobný šibal …

          0 0
      • felix.org  

        Ať nám svoji verzi napíše ještě soused ;-)

        0 0
        • Meluzina  

          já o vlku…:-)

          0 0
        • Mark-H14  

          Soused i mi (já jsem u nehody nebyl) nejprve řekl, že jel rychle, že spěchal a omlouval se, pak teprve začal překrucovat a měnit. Když jsem mu po pár minutách zopakoval jeho slova a vysoké rychlosti, tak na mě hleděl a tvrdil, že je pomalu. Večer u nás zazvonila paní, která bydlí o dvě ulice vedle s tím, že to celé viděla, že kolem ní (kyž šla s kočárkem) projel jako blázen a pak měla nehodu cca 50metrů před očima. Potvrdila, že manželka jela u pravého okraje a on jel rychle. Po stranách byly hromady sněhu a ulice byla o to užší.

          Myslím, že tohle už stejně nikdo nerozlouskne a na nějké tahanice nemáme chuť ani žaludek.

          0 0
          • Meluzina  

            raději vydržte, ztráta bonusů se pěkně prodraží:-(

            0 0
            • Mark-H14  

              Řekli nám, že se to zatím bude řešit z našeho havarijního a pokud by byl za viníka určen soused a nedopadlo to náhodou „viník nezjištěn“ jak jsem psal výše, tak si to prý pojišťovny mezi sebou vyřeší samy.

              0 0
              • felix.org  

                Je auto pojízdný? Jde o nějaký škrábance nebo to do provozu nesmí?

                0 0
                • Mark-H14  

                  Auto je pojízdné. Pomačkaný blatník, nárazník a rozbité světlo cca 10.000,– ??

                  0 0
          • felix.org  

            Kde máte auto pojištěný?

            0 0
            • Mark-H14  

              Česká podnikatelská

              0 0
              • felix.org  

                Podle jejich webu nabízejí tzv. přímou likvidaci v rámci nějakého doplňkového pojištění SERVIS. Takže pokud toto máte, nahlásil bych na ČPP s tím, že viníkem je soused, doložit aspoň nějakým náčrtkem a popisem vaší verze, protokolem od policie plus bych zkusil nechat paní, co to viděla, toto sepsat, podepsat a trval na tom, že viník je soused, ať to ČPP zlikviduje a vymáhá si po pojišťovně souseda. Pokud by pojišťovna viníka jeho odpovědnost neuznala, tak by si to ČPP jen „přeregistrovala“ na HAV a chtěla by po tobě spoluúčast.

                Pokud na své smlouvě přímou likvidaci nemáte, tak s výše uvedenými doklady to nahlásit na pojišťovně viníka a oni už si to došetří.

                0 0
                • Mark-H14  

                  Nemám teď smlouvu po ruce, tak nevím zda tom máme ten „servis“. Auto jsme zavezl do servisu, kde s ním jezdím pravidelně, což je také smluvní servis ČPP.

                  Nicméně mě na pojišťovně řekli, že zatím to budou likvidovat z havarijního s mou třítisicovou spoluúčastí a pokud policie náhodou vyšetří, že viník je soused, tak se to bude řešit z jeho zákonky. Jsem si řekl, že to na jeho pojišťovnu zatím hlásit nebudu, když to na 99% dopadne tak, že viník nezjištěn.

                  Jinak polda si svědkyni napsal jen na papír s tím, že pokud bude třeba, tak že jí vyslechne.

                  0 0
          • zdenek  

            Na policii by to dosvědčit nemohla?

            0 0
          • raceman  

            tak tak, sup s ni na policajty, at vam to dosvedci :)

            0 0
            • Mark-H14  

              Samozřejmě, že by na policii vše dosvědčila, ale její výpověď by mu rychlost stejně neprokázala …

              Je to složité.

              0 0
              • oddie  

                Ty ale nepotřebuješ prokázat rychlost, ty potřebuješ prokázat zavinění.

                0 0
      • Meluzina  

        Je nemilé, že tvoje manželka dala na souseda, jak jde o peníze, tak nevěřím nikomu, skoro ani manželovi:-)

        Jinak doporučuji jízdu nahrávat, pak je všechno jasné…:-)

        Jo, napsala bych na obě pojišťovny dopis s tím, že máš podezření na zatajení informací či pojistný podvod, totéž do spisu na Policii, Felix určitě poradí…

        0 0
      • vasek80  

        Já k tomu povím jedno. Čím bohatší člověk je, tím je větší škrt (platí pro 99%). Milionář běžně dýško nedává, ale nechá si vrátit do poslední koruny, zatímco zaměstnanec s 12.000 čistýho klidně nějakou korunu nechá.

        0 0
        • StuntJ  

          tak, tak, to mohu jako člověk pracující na servisu potvrdit …

          0 0
          • ¨MZ  

            po dvacetileté praxi servisního pracovníka též potvrzuji :-) Výjimka potvrzující pravidlo se občas najde a jsou i lidi, co mají a dá se s nima rozumně hovořit, ale čím honosnější sídlo, auťák, tím víc se mám před tím člověkem na pozoru.

            0 0
        • oddie  

          Nesouhlasím. Podobné zmrdské chování platí především pro akorát hodně viditelnou skupinu dávající své bohatství okázale najevo, nebo dokonce si hrající na větší smetánku než ve skutečnosti jsou. Vedle toho je řada lidí vystupujících úplně normálně, akorát u nich na první pohled nevidíš, že jsou bohatí.

          0 0
          • felix.org  

            Vidím to podobně. Není to o tom, kolik má člověk peněz. Kokoti jsou mezi chudými, střední třídou i bohatými. Akorát u těch bohatých to jde víc vidět :-)

            0 0
        • tomfree  

          Můžu potvrdit,raději opravím nějakou škodovku a lidi jsou vděční,než se ***** z BMW a poslouchat ty kecy jak je to drahé a jestli to bylo nutné.

          0 0
        • Mark-H14  

          Jak říká můj tchán… je to přesně ten typ člověka, který než aby zaplatil 10.000,– Kč ze svého, tak raději dá 50.000,– Kč za právníky.

          0 0
      • oddie  

        To je hodně pro zlost mít za souseda takového zmrda. Aspoň vidíš, jak vás ostatní bere – prostě jen jako póvl, který je dobrý akorát na odrbání. Jo, to jeho dítě bych poslal pryč už jen kvůli tomu, že z něj velmi pravděpodobně vyroste podobný debil jako jeho papínek, i když za to chudák nemůže, že má zrovna takový vzor.

        0 0
      • McBlacky  

        alespon si bude pro příště pamatovat, že má vytáhnout mobil a udělat fotku.

        On jel proti a při vyhýbání to nezvládl a narval vám zadní část? Byl vidět když tam manželka odbočovala? Jak moc jela u kraje? atd. Ono na sněhu si třeba víc najela na široko a při zúžení vozovky se pak nevyhneš. Rychlost je jedna věc, ale druhá je kdo vybočil ze svého pruhu, případně kdo jel do kopce / z kopce atd.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Na sněhu se šířka vozovky a její střed neurčuje podle namalovaných čar pod ním, ale podle krajních vyježděných stop. Ty se změří, rozpůlí a tak je určen střed vozovky.

          0 0
          • McBlacky  

            no jasný, ale když to bylo tak tak na dvě auta jedoucí pomalu, pokud jela výrazně od kraje, je to dost její chyba. Stejně tak pokud už to bylo v pasáži, kde on jel do kopce, pak mu měla i uhnout.

            0 0
            • alinceb  

              Stejně tak pokud už to bylo v pasáži, kde on jel do kopce, pak mu měla i uhnout. – to je někde napsané v předpisech?

              0 0
              • McBlacky  

                konkrétně asi ne, netuším. V zimě na sněhu se to běžně používá a podle mě by k tomu přihlíželi.

                0 0
                • alinceb  

                  Pochybuju, že je to legislativně nějak ošetřené. A že je to slušnost nebo obecně vžité pravidlo, to nemá při rozhodování o míře zavinění žádný význam.

                  0 0
                  • Meluzina  

                    mně bylo „někým“ řečeno, že když odbočuji z hlavní na vedlejší ulici a z té vedlejší někdo vyjíždí a já to nedobrzdím, je to moje chyba, protože jsem se nepřesvědčila, že na vedlejší není žádná překážka, která by mi bránila tam vjet… už jsem takhle hódně dobržďovala na kole i v autě, když jsem si byla jistá, že tam žádná překážka nebyla, ale najedou proti mně stálo auto…:-)

                    takže v tomhle případě by mne asi zajímalo, jak daleko od křižovatky se to stalo …

                    0 0
                    • alinceb  

                      Uniká mi souvislost…

                      0 0
                    • McBlacky  

                      Jasně, že když to do něčeho při odbočení nahulákáš je to tvoje chyba :)

                      0 0
                    • Mark-H14  

                      Satlo se to cca 40m od křižovatky. Manželka jela sotva 30km/hod a protijedoucí vozidlo jelo XY, ale 30 to dle vyjádření mé ženy a svědkyně určitě nebylo. Bohužel tohle mu nikdo neprokáže a na uhýbání z důvodů jeho rychlosti prostě nebyl čas. Dopravák hledal místo střetu docela marně, pak jako něco určil, podle nějakých malinkých úlomků, což bylo uprostřed vozovky.

                      Dále to jsou už jen spekulace a o to mi nešlo, spíše jsem to sem dal pro pobavení a jako výstrahu ostatním, aby třeba také nenaletěli.

                      0 0
                      • Meluzina  

                        pokud nesepíšeš pojišťovně svoji verzi a nebude to hlášeno na pojišťovnu viníka, tak to sranda nebude…:-(

                        0 0
        • rock  

          alespon si bude pro příště pamatovat, že má vytáhnout mobil a udělat fotku

          Tak. Foťák na mobilu má dneska každý, takže fotit hned, sepsat protokol taky hned. A pokud je to známý nebo soused, tak tím spíš. Pořádek dělá přátele.

          Jestli ty fotky a protokol pak k něčemu budou, to už je jiná věc, ale je to to nejmenší, co člověk může udělat.

          0 0
          • Mark-H14  

            Máš pravdu, ale jak jsem psal výše, on se manželce na místě omluvil s tím, že jel rychle, že spěchá a z toho vyplynulo, že připouští své pochybení a dále řekla manželce, že se to udělá z pojistky ať zajede k jeho domu, že to dořeší a až tam otočil.

            Už to nechci rozpitvávat, je to poučení pro příště.

            0 0
            • KAPLIS  

              Však měl pravdu. Udělá se to s pojistky! Jenom zapoměl dodat, že s tvojí. Jinak taky doporučuji pokud je to jen trochu možné, jako první věc, vzít foťák a fotit. Čím víc detailů tím líp. Potom se teprve začít bavit co a jak.

              Jednou známá couvala s parkoviště a vyčíhl si ji týpek se starou orezlou, omlácenou felinou a šikovně ji tam najel tak že do něj lehce najela. Tak lehce, že poškození nešlo najít (ona nová octávie a plastoví nárazník poškození nenalezeno). Borec vyskočil, papíry o havárce v ruce a začal s tím mávat a ukazoval kde mu to má podepsat a co všechno mu rozbila. Totálka jak vyšitá :-). Chyba to sice byla její, ale škoda nevznikla. Shodou okolností jsem šel kolem. Začal jsem to fotit, ale borec chtěl za každou cenu podepsat papír o škodě. Policajty volat nechtěl, tak jsme je zavolali mi. To znervózněl, ale tím, že už to bylo nafoceno a nahlášeno, tak už nemohl couvnout :-). Policajt (známí) přijel, borec začal blekotat a hledat škrábanec, který by mohl uplatnit jako škodu. Nenašel nic. Policajt si to znovu vyfotil a mezi řečí zmínil, tak aby to borec „jako“ neslyšel, že teď už to bude ve spisu, tak kdyby mu to příště někdo zase totálně zbořil, tak to půjde dohledat a podle fotek poznat, kde přesně :-). Borec velice rozladěn tím, že nemůže podobnou akci na proplacení starého vraku přes pojišťovnu nějaké „nanynky“, zopakovat někde jinde odjel. Známá dostala domluvu.

              0 0
              • Meluzina  

                s něčím podobným se také setkala kolegyně, klient stál na invalidech, opatrně pomalu couval, přijela audina, ťukli do sebe a vyskočil mladík s formulářem záznamu o dopravní nehodě, starší vyděšený klient podepsal…:-(

                0 0
              • karliner  

                Není to tedy přímo na tebe, ale jak tady čtu, jak všichni radí – vyskočit z auta a okamžitě začít fotit. Docela bych vás chtěl vidět… Naboří vás soused, se kterým se stýkáte, děti se kamarádí, okamžitě vyleze z auta, uzná chybu atd. Myslím, že se jeho žena zachovala naprosto normálně a ne jako paranoidní hysterka. To jak se soused nakonec zachoval je jiná věc, s tím nesouvisející.

                0 0
                • oddie  

                  V tomhle mám výhodu, že mám v autě kameru, takže i po tom otočení souseda bych měl záznam.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Neděláš řidiče autobusu ? :)

                    0 0
                  • Stingray  

                    Tak o ní taky uvažuju, co máš za typ a jak jsi spokojenej?

                    0 0
                    • oddie  

                      Každou chvíli jinej, hraju si s tím jak s těma čínskýma světýlkama :)

                      Dá se to koupit na ebay, bez výpalného už to většinou neprojde a smysl má dnes hledat už jen takovou, co má výslovně uvedeno „seamless recording“, tedy v záznamu nevynechává pár sekund mezi jednotlivými nahranými soubory.

                      0 0
                • KAPLIS  

                  Ono i když se to stane mezi známýma, tak je to jedno. V prvním okamžiku uznal vinu a odvolával se na pojišťovnu. Tam musíš dokladovat a co je lepší než nějaký náčrtek na papíře? Pokud je ten člověk slušný a chová se rozumně, tak proti focení nic nebude mít. Pokud to bude debil nebo vychcánek od pohledu, tak fotit určitě a nebavit se s ním. Pozor na rádoby slušňáky, kteří v první okamžik naslibují hory doly a až se jim to rozleží a zjistí, že to bude něco stát, tak se už nedomluvíš na ničem. Pak jsou ještě vychcánci, co v tom umí chodit a ví co a jak udělat, aby to pro ně dopadlo dobře. Namazat med kolem huby, nezajistit stopy, důkazy zlikvidovat (zamést, odklidit) a pak zjistíš, že to hodí na tebe.

                  Osobní zkušenost. Borec mě vytlačil do škarpy. Neurčitá rána někde do podvozku. Strom jsem minul těsně, takže zjevné poškození žádné. Jak dopadl podvozek těžko říct (dopadl dobře). Vylezu z auta pánovi pěkně poděkuji a začínám fotit. Pak až se s ním domlouvám co a jak. Stopy ve sněhu byly za chviličku rozježděné a nečitelné. Kdybych narazil v servise na nějaké poškození a zpětně to chtěl řešit, tak to mám podchyceno. Bez těch fotek by mě mohl poslat někam, s tím, že jsem tam zajel sám. Takže já doporučuji fotit hlavně kvůli sobě!

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Stala se mi nepříjemnost. Ženská mi poškodila/pro­náčkla/poškra­bala přední blatník a nárazník.

      Nic brutálního, doma to šlo tak nějak vytáhnout do původního tvaru.

      Ale nárazník je pořád poškrabanej a blatník ná takovou 3cm dlouhou pronáčklinku.

      Opravu sem mu řekl, že chci rozpočtem.

      Likvidátor pojišťovny škůdce mi řekl- zaplatíme Vám stříkání nárazníku a blatníku, potom plastovej podběh a preventivní kontrolu(popřípadě seřízení geometrie).

      A ještě poklici. Pokud se při geometrii objeví nějaké poškození součástek, tak jejich výměnu.

      U blatníku budete mít mít nárok na zaplacení nového blatníku pokud ukážu starej sundanej a na auto nandanej novej.

      Můžou to s tim blatníkem?

      Auto 2.5 roku starý. Najeto 22tisíc km.

      0 0
      • arny71  

        Nemáš jezdit na kruháči v protisměru, to jsou ty konce.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Píšu do vlákna o nezaviněných dopravních nehodách. Opakuji -NEZAVINĚNÝCH.

          Jsi snad natvrdlý?

          0 0
          • arny71  

            Nevím, měl jsem teď dost vajíček na tvrdo, možná to zanechalo stopu. Nemáš to lehký, králi kruháčů.

            0 0
            • Smazaný účet  

              A do toho ještě ten vejmysl kde záleží na značkách jestli máš přednost na kruháči a nebo při vjezdu na něj.

              0 0
      • AleZ80  

        Pokud žádáš plnění rozpočtem, tak samozřejmě můžou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Bych si to auto i klidně nechal opravit v autorizáku na fakturu kterou by proplatila pojišťovna.

          Jenomže to bych nesměl mít pár nehezkých zážitku z autorizáků.

          Sem s autem nebyl ani na záručním servisu-výměně oleje. Všechno si dělam sám a nebo od známýho kterýmu nůžu stát za prdelí a koukat přes rameno.

          Prostě bez mojeho dozoru mi nikdo cizí na auto hrabat nebude.

          0 0
          • AleZ80  

            Vždyť ti to může na fakturu opravit i ten známý, pokud na to má ŽL/koncesi.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Neni smluvní s pojišťovnou.

              0 0
              • AleZ80  

                To nevadí, protože neřešíš událost ze svého hav. pojištění, kde bys mohl mít slevu za využití smluvního servisu.

                Budeš to nárokovat z pov. ručení někoho jiného a tam žádná omezení nejsou. Jen je potřeba, aby to opravil někdo s oprávněním k takové činnosti a před opravou musí být umožněna prohlídka technikem dané pojišťovny. Pokud by se po odstrojení objevilo nějaké další poškození, které nebylo zprvu viditelné, je lepší pojišťovnu znovu kontaktovat, aby si technik přijel udělat dodatečnou dokumentaci.

                0 0
    • Ralan  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli tady má někdo podobnou zkušenost a třeba rady, jak z toho vyjít nejlépe. Před 3 týdny měl otec nezaviněnou nehodu, kdy mu holka nedala přednost a z protisměru přímo před ním začala odbočovat. Byl to čelní náraz, holka to dostala na pravé přední kolo nějakého malého Seatu. Kolo zlomené atd.

      U nás to je Octavia RS (r.v. 2001, najeto 200 000 km) a zbořený komplet předek, vystřelily oba airbagy. Likvidátor, či technik při prohlídce konstatoval, že pude o totální škodu. Auto bylo před nehodou v perfektním stavu, jediné poškození, co poznamenal do protokolu, na které neměla nehoda vliv byla drobná koroze na blatníku a mírně proseděná řidičova sedačka. Do protokolu navíc napsal špatný rozměr kol, nezaškrtl tažné zařízení, kožené sedačky…Kvůli tomu jsem jim volal, aby to tam připsali, opravený protokol však neposlali.

      Zbytky vozidla vyčíslili na 40 000 Kč a dnes přišlo rozhodnutí že za auto dostaneme 60 000 Kč, s čímž nesouhlasíme, pořizovací cena před 2 lety byla 130 000 korun, ostatně přibližně takto se prodávají pořád. Chci se zeptat, jakým způsobem zatlačit na pojišťovnu? Musí mi doložit, z kterých přesně aut stanovili průměrnou cenu? Auta s tímto rokem i nájezdem se prodávají stále za vyšší cenu, než těch 100 000. Zítra to budu řešit na pojišťovně, ale spíše mě zajímá jestli někdo nemá podobnou zkušenost a jak to třebas dopadlo. Díky

      0 0
      • Vrci  

        První je cena obvyklá. Důležitý je rozdíl i několika tisíc. Vytiskni si obdobná (staří, najeté km, výkon) auta z tipcars.cz. Musíš sám vědět jestli chceš opravovat nebo si nechat vyplatit totalku.

        0 0
        • tromboonen  

          Najdi si soudniho znalce v oboru a nech to spocitat/posoudit.. pokud pak nebudes spokojen s nabizenou (upravenou po jednani s pojistovnou podle znalce) cenou za totalku, muzes nechat opravit..

          0 0
          • zdenal8  

            No nechat opravit může, ale pojišťovna mu stejně víc, než kolik spočetli za totálku nedá. Buď se do toho bude muset ta oprava vejít, nebo doplatit že svého.

            0 0
            • Vrci  

              Pojišťovna mu dá cenu obvyklou mínus cenu zbytků.

              Může požádat pojišťovnu, ať vrak nabídne v aukci a doplatí zbytek.

              0 0
              • tromboonen  

                Dyt rikam, jestli si nedaj rict s inzeratama na podobny auta (i kdyz ty muzou byt v horsim stavu), tak sup na to toho znalce. Oprava se pak vyplati pouze v neznackovem servise a s pouzitim vrakacovych/OEM dilu, nevim jak je to rozstreleny, pomackany predek muze byt za 50 nebo taky 100k+, to si taky musi overit..

                0 0
          • Ralan  

            Asi to tak dopadne. Dneska mi likvidátor poslal 11 aut, dle kterých počítali průměrnou cenu, tu vypočítali na 104 000 Kč, zaokrouhlili na 100. S tím, že u aut byl pouze nájezd, výbava a nic vypovídajícího o stavu a některá auta dle popisu ani stejnou výbavu nemají. U všech aut se nájezd pohyboval ± 50 000 km oproti nájezdu na našem. Těžko říct, jsou to auta prodané od 5/2015, takže co za plečky to mohlo být, navíc likvidátor říkal, že nejde brát například cenu na bazaru 120 000 Kč jako konečnou, protože se o ní dá jednat.

            Každopádně jsem poslal odvolání, uvidíme, jestli něco přidají, nebo se to bude řešit dále, už tedy přes znalce. Opravovat se jinak bude, z dílů z vrakáče, bohužel se musí rovnat i kastle na stolici. Vyjít by to mohlo rozumně, bude se dělat to hlavní u známého, zbytek sám. Každopádně když nejsem viník, tak chci za totálku stejné auto, jako jsem měl před nehodou, které za 100 000 prostě neseženu.

            Jinak fotka pro info jak to vypadalo na místě. Motor díky bohu OK, takže plechařina, kastle, chladič, palubka…

            0 0
            • tromboonen  

              To nevypada tak hrozne.. Bohuzel chci stejne auto jake jsem mel pojistovny neznaj, respektive se snazej ze vsech sil te ojebat, musis do nich jit s tim znalcem pripadne advokatem, uz nekolikrat jsem zaslech, ze u soudu jim roznesli na kopytech takove to prece si nemyslite, ze Vam zaplatime opravu novymi dily… teoreticky by meli zaplatit i opravu ve znackovym, akorat tam jim pak vychazi ta totalka pro ne lip..

              Asi bych udelal i tohle: nechal si to nacenit z novych dilu ve znackovem servise, pak si to nechal nacenit u toho kamarada z vrakacovych dilu (zadny se to budes delat sam, pekne naklady a praci), do toho zjistil u znalce jak muze pracovat s tou cenou, on muze napsat posudek na stav, vybavu atd a ze naklad na ziskani stejneho auta je vyssi nez co Ti nabizej.

              Pak to vsechno porovnal a pojistovne nabidl nejakej kompromis. OK, nechcete mi zaplatit opravu ve znackovym, chapu, ale ja chci bud opravit tohle, nebo koupit podobne kvalitni auto, to za ty penize za totalku nekoupim, podivejte se tady na zpravu znalce… dejte mi tedy aspon kolik bude stat oprava v neznackovym servisu (trochu bych k cene pridal jako rezervu), nebo se obratim na pravnika, v podobnych pripadech uz soudy rozhodly, ze pojistovny by mely platit opravu do puvodniho stavu i s pouzitim novych dilu… to by mohlo zapusobit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nejsem erudovaný, ale za znalecký posudek vyvalí tisíce a likvidátor si s ním akorát tak vytře prdel… Co jsem měl nehodu, tak proběhlo vše, jak mělo, bez keců a amortizací..ale když jsem zkoumal možnosti a fakty:

                • vždy se snaží to uhrát na totálku a ojebat podle nějakých vraků, co najdou na netu…
                • z povinného ručení viníka máš nárok na právníka, pokud případ poženeš k soudu.
                • někde jsem četl rozsudek soudu, kde bylo uvedeno, že amortizace je protizákonná – novým komponentem nedojde ke zhodnocení věci jako celku… a dle diskuzí na netu tyto spory končí většinou úspěšně pro poškozeného.

                Jinak ta věta „cena z bazaru není konečná, dá se smlouvat“ je docela silná káva, pan likvidátor asi nosí suspenzor a chránič zubů…

                Mohu se zeptat, s jakou pojišťovnou máš čest ? :)

                0 0
                • tromboonen  

                  Tak takovy zakladni znalecky posudek je v jednotkach tisicu, 2–3k.. ale jinak souhlas… to s tim pravnikem z povinneho ruceni jsem nevedel, to je dobry.. amortizace to uz probehlo nekolikrat, tady je jen problem, ze pojistovna tvrdi, ze se oprava vubec nevyplati, ale s tim se da pracovat.

                  Je celkem jedno s jakou pojistovnou, ojebavaj vice mene vsechny (kor protistranu) a ti likvidatori vetsinou pracujou pro vice pojistoven… holt maj asi procenta z usetrenejch penez, bohuzel.

                  0 0
                  • Ralan  

                    Řeším to vlastně přímo s pojišťovnou holky, která za nehodu může, je to Allianz. Už mám právě z toho hlavu jak pátrací balón, na netu píšou vše možně různě.

                    Likvidátor říkal, že tím jak je celý předek zbořený + vyletěly airbagy, tak to bude jako totálka, tj. že opravdu nemá smysl opravovat, takže to otec podepsal. Což teď nevím, jestli je to tím tedy ztracené, nebo postupovat jak píšete. Nacenit si dvě varianty, tj. autorizovaný servis a kamarád + posudek o stavu před nehodou a tohle jim předložit?

                    Opravdu za 100 takto pěkné I RS nekoupím, na jednu jsem se byl dívat a to byl opravdu šrot. Pokud by to dohromady dalo alespoň těch 120, tak už budu spokojený. Ono nakonec se stejně bude opravovat, s tím že buď si auto nechám já a opravím a tatík koupí druhé, ale to už je druhořadé, pořád trvám na tom, buď opravit a jak tedy říkáte i s prací se vším anebo druhé ve stejném stavu …

                    To že si to budu pak opravovat doma na dvoře sám, to už je věc jiná…

                    0 0
                    • oddie  

                      Když pominu, že opravovat něco takového je blbost, tak:

                      • dohadovat se s likvidátorem nemá smysl. Kór když nemáš žádné zkušenosti. Licitace s likvidátorem, zda se dá v inzerátech smlouvat, je směšná a vůbec nic neřeší. Nabídka pojišťovny stejně bude většinou na pytel, pojišťovna není charita a prostě to zkouší.
                      • dohadovat se o něco má smysl až v okamžiku, kdy nesouhlasíš s tím prvotním návrhem. A zde se láme chleba – buď jsi sám znalý a zkušený, a víš jak to chodí (ale to by ses tu neptal), nebo si na to někoho znalého najmi. Sám jako naivní kavka pro ně nejsi soupeř. A i proti odpovídajícímu soupeři to klidně zkusí – pamatuju soud (!) pojišťovny s právníkem, co v těch autech sám dělal a rozporoval amortizaci u své vlastní bouračky, pojišťovna do toho přesto v klidu šla, i když ho znala, i jeho předchozí úspěchy u klientů.
                      0 0
                      • tromboonen  

                        Bych rek ze je to spis tak, ze to zkousej, protoze spousta lidi na to nema cas, naladu, asertivitu… ale je to od nich svinarna.. rek bych ze sami vedi, kdyz se ukazes jako nehejl, predneses rozumny argumenty tak je to prvni krok, a kdyz das pravnika (kor jestli se to da vrazit na tu pojistku vinika, jestli je to pravda.. )

                        0 0
            • Kuba78  

              musis udelat sam rozbor – tipcars, mobile.de, auta se stejnou vybavou a naletem a rozporovat cenu. jde to.

              0 0
      • Smazaný účet  

        Jak špatnej rozměr kol!? Pneumatik? Ráfků?

        0 0
        • Ralan  

          Rozměr pneu. Do protokolu napsal 205/50/R14, na autě jsou 205/50/R17. Dle mě prostě ***** + nebyly například zaškrtnuté kožené sedačky a tažné. Jako ale splést si takto rozměr pneu, když je to na nich napsané, no nemám slov. Kvůli tomuhle už jsem jim jednou nasraně volal, přepsali to tam, takže teoreticky měli vyčíslovat z opravených údajů, ale opravený protokol mi taky neposlali.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zmetek. Zkoušel tam schválně napsat nějakou hovadinu aby tě pak díky tomu mohli chytit za koule a krátit.

            0 0
            • zdenal8  

              Tady si spíš myslím, že se upsal omylem. Ten technik to asi nemá zapotřebí to dělat schválně a i kdyby, tak tam nebude schválně psát takovyhle nesmysl. Tahle šířka a profil na 14". To se snad ani nedá sehnat. To by myslím majitel uhadal.

              0 0
    • racek_chechtavy  

      kilo za starou octavku, to jsi jeste dobre prodal :-)

      0 0
    •  

      Teoreticky by bylo možné se pokusit řídit tímto: http://www.zaparkujteuletiste.cz/…ci-bez-nervu ale nejsem si teď jistý, jak by to mohlo sedět na vaši situaci… Mno hodně štěstí :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.