• Hurka

    zpravy.idnes.cz/cy­kliste-bouraji-casteji-zemrelo-jich-vic-nez-loni-fwl-/krimi.asp?c=A070719_­114742_krimi_ton

    Opravdu „výborný“ článek a ještě lepší názor dopravního policajta – cituji „Jde sice o malá čísla, přesto je ten nárůst neuvěřitelně vysoký. Zřejmě cyklisté riskují víc než v minulosti,“ řekl Josef Tesařík z republikové dopravní policie."

    Poslední tady probíraný případ – nešťastník silničář jel po hlavní a na křižovatce ho zabil odbočující náklaďák atd. ten chudák asi taky více „riskoval“ tím, že vůbec vjel na silnici. Řidiči jsou mnohem více agresivnější – viz tady probíraný blog toho vola, který nenávidí cyklisty.

    Dle mého je to začátek kampaně pro omezení pohybu cyklistů a jejich postupné vykázání i z lesů, podobně jako na Slovensku…

    0 0
    • mr.nobody  

      „Právě jízda na červenou je častou příčinou nehody cyklistů.“ tak to je bomba, u nás na vsi a asi ve vetšině republiky o semafor nezavadíš. znamená to, že tu nehodovost zvedají jen pražáci, brňáci, ostravaci a jiní velkoměšťáci? :-)))

      0 0
      • rasto  

        ále, zase kecy z bulváru. raději jsem to ani nečetl…

        0 0
      • soc  

        No teoreticky je to kosočtvercovina, ale když vidím, jak se v Brně chovají cyklisti, tak bych se tomu tvrzení o jízdě na červenou vůbec nedivil. Spousta cyklistů si myslí, že na kole stihnou cokoliv a že semafory jsou pro blbečky… ne žeby řidiči aut na tom byli o moc lépe…

        0 0
        • mr.nobody  

          tos neviděl v chocni, kdejakej blb používá kolo místo berlí, lidi jezdej ověšený taškama, v dešti ještě s deštníkem kličkujou ± 3 metry, projet městem v autě je fakt na chocholouška :-(

          0 0
          • Sobi  

            Neratovice, Nymburk atd. atd. Fakt se pak nedivín řidičům co nesnášejí cyklisty- bohužel!

            0 0
            • mr.nobody  

              jo a po setmění světlo na kole abys pohledal :-(((

              0 0
              • Sobi  

                Jj, chovají se jak dobytek, hlavně teda důchodci! Jízda v protisměru, nedání znamení o změně směru jízdy… atd, atd.

                0 0
          • ares  

            No to může být třeba tím, že páni tvorstva na manželky kašlou a dělaj si z nich náklaďáky na dopravu žrádla… :-( Nicméně to není jen Choceň. V Kostelci jsou někteří ukázkoví :-))), kdo je zná, tak se už jen směje, protože na ně jsou krátký i cajti :-))). Dneska v Pekle taťka pěkně makal s děckama v přívěsu a mamka se za ním usmívala na svět. Řidiči velmi ukázněně čekali na možnost předjetí. Pohoda. Je to o lidech :-)

            0 0
      • Genarito  

        absolutně nevěřím, že jízda na červenou je častou příčinou nehody… Totálně ne :o) kdo jede na červenou ví, že si musí dávat pozor a těžko tam vlítne, když jede auto… to mluvím o těch co to na křižovatce točí na červenou doprava nebo jedou rovně a po pravé straně mají jen krajici. Pokud to na křižovatce točí cyklista doleva nebo jede přes křižovatku, pak to je asi blb a nějaká ta „boule“ mu neuškodí. Ale fakt tomu nevěřím

        0 0
      • hribik A1  

        „Právě jízda na červenou je častou příčinou nehody cyklistů.“

        no sak auto ide na cervenu a zostreli ta aj s bikom…je to jazda na cervenu? je. je to nehoda cyklistu? je

        treba ovsem uznat, ze to, co predvadzaju niektori cyklisti, a to aj na tych semaforoch, je vyslovnou provokaciou o buracku…

        0 0
    • wroum  

      imho to cislo roste protoze roste pocet cyklistu na silnicich.

      0 0
    • Tomcat  

      1 okurková sezona članek hodny N@va, Plesk a jiných hodnotných periodik

      2. čím víc bude jezdit lidí, tím bude přibívat jednotlivých zranění. Samo že procentuálně z celku cyklistů to nebude tak žhavé.

      0 0
    • Matony  

      Jezdím denně autem, a o cyklistech bych mohl napsat celou knihu. hlavně by si měli osvojit základní pravidla silničního provozu, a to především přednost zprava a vůbec dej přednost v jízdě. Naposledy asi před třemi hodinami v Trutnově jedu si autem po hlavní silnici ztáčející se vpravo a najednou šup a zleva tam byla před autem nějaká holka, ještě že jsem jel pomalu jako vždycky. další případ nedávno Pardubice, odbočuju si s hlavní silnice na vedlejší komunikaci, která křížuje cyklostezku a najednou prudce na brzdy a před auto mě vlítne cyklista a ještě hrozí co jsem za ???, ačkoli tam měj značku konec cyklostezky a přes silnici žádný přechod ani cyklopřejezd. takže se vůbec nedivím, ale nechci zároveň obhajovat řidiče, protože to je snad ještě horší, stačí si jet někdy zaparkovat někde k obchoďáku, kde platí přednost zprava a zjistíte že 3 z 5 neví vůbec co to znamená.

      0 0
      • roud  

        hmm ja si myslim že problem je na obouch stranach je spousta neukazněnejch cyklistu a taky spousta neukazněnech řidiču viz zažil sem když auto sundalo při předjíždění silničáře zrcátkem… a spousta cyklistů se nechová taky zrovna ukázkově viz co ste už zde psali… nejde hazet vinu na jednu skupinu..... a zas nejde říct že to lepší bejt nemůže např když sem byl ve francii tak se tam99% řidičů vůči cyklistům chovalo naprosto ukázkově… nezbejvá než dát ruku na srdce a snažit se chovat co nejlíp :)

        0 0
      • Neddy  

        No jo, když na kole může jezdit každej blb aniž by znal jakékoliv předpisy a značky…

        0 0
    • Sipal  

      Nebudu zakládat další thread, ale napadlo mě, že vlastně nevím, kdo má přednost na semaforu, když auto zatáčí doprava a cyklista stojí vpravo od něj a chce jet rovně. Mě tak napadlo, neměl by vlastně cyklista stát až za tím odbočujícím autem?

      0 0
      • Tomcat  

        hm pravidla pro odbocovani a prednost sou pro vsechny vozidla stejna s vyjimkou tramvaje. Jinak taky opacne auto muze stat az zanim.

        0 0
        • roud  

          hlavně by sme si měli uvědomit že z křižovatky by sme měli odjíždět ve stejnym pořadí v jakym na ni přijíždíme :)

          0 0
          • zdenek  

            To neni tak jistý. Cyklista smí předjíždět stojící kolonu. Ale měl by si ohlídat blinkry aut, aby nezastavil vpravo od auta odbočujícího vpravo. Ten ho ani v mrtvém úhlu nemusí vidět. Rozumný řidič zase stoji úplně vpravo, aby neblokoval ty, co jedou rovně.

            0 0
            • Sobi  

              a nebo v levo aby ty vpavo mohli odbočit… :-) vzájemné souznění :-) ovšem tohle ještě spousta řidičů nechápe a nedělá a proto stojíme v kolonách a stojíme…a stojíme…

              0 0
              • Milenius  

                tak tak, kdyz vidim, ze auto odbocuje doprava, tak cekam az za nim nebo pokud je misto meziautem a semaforem, tak si stoupnu uplne pred nej a vyrazim hned na oranzovou, abych se mu tam nepletl

                pokud prijede auto, stoupne si vedle mne a chce odbocovat doprava, tak musi pockat

                mnohem horsi je to na krizovatce, kde auto odbocuje doleva a cyklista jede proti nemu rovne, tam ma auto dat prednost cyklistovi, ale casto se to snazi stihnout jeste pred nim a tam jde o zivot – mluvim z vlastni zkusenosti, pokud cyklista nevyjede driv nez on, tak vetsinou nema sanci – coz je ale nemozny, pokud mu jedou auta zleva a zprava ne, tak auto vyrazi driv a cyklista nema sanci

                holt ohleduplnost chybi – a hlavne rozum – 90% ridicu (a lidi( jsou kokoti, je to smutny, aleje to tak

                0 0
          • treatt  

            Prosim? Muzu znat jediny duvod, proc bych mel stat v kolone s auty??? :-O

            0 0
          • medved.m  

            Myslis asi jako v cekarne u lekare – „Kdo je tady prosim posledni?“ :-) Odpovim kratce: zakon 361/2000 Sb., §57, odst.4. Tezko si predstavit, ze predjedu 100m frontu smradochu a pak budu zas oprenej o semafor cekat, az mi to zas vsichni na jednicku nacoudi do ksichtu – na co by takove ustanoveni, panenko skakava, bylo?

            0 0
          • Drus  

            Se mi nestalo, že by auto zůstalo stát za mnou kdyz čekám na zelenou. Chlápek co učí referenční zkoušky na auto u nás ve firmě řikal, že cyklista může předjíždět kolonu a pozor si musí dát auto… Takže nezbývá než zaklepat tomu autu na okýnko aby o nás vědělo :-)

            0 0
      • kolombo  

        Hlavní problém bude v tom, že cyklista pak nemá co stát vpravo vedle auta. Takže buď až před auto a nebo zůstat za ním. V civilizovaných zemích, kde mají na vozovce pruhy i pro cyklisty, třeba ve Vídni, je naprosto jasné, kam se má kdo postavit.

        0 0
        • Sobi  

          Jo to mě naštve ( teda spíš nas… ) když stojim na světlech zprava přijede nějaký pseudocyklista, předjede kolonu zleva a pak předjede první auto, postaví se před něj a kolem ho zablokuje aby on mohl vyjet jako první, pak to chvilku trvá než naskočí a rozjede se a auto ho musí buď objíždět v křižovatce nebo jet pomalu až za křižovatku. Jo a napravo má 1,5m prostoru… Bohužel tohle když řídim auto se mi stává často! :-(

          0 0
          • kolombo  

            Já nevím, ale můj rozjezd zdržují spíše auta. Samozřejmě to nejde dělat do kopce, ale na rovině se kolo rozjede rychleji. A zákon to jednoznačně umožňuje, tak nevím, co protestuješ. Je fakt, že pro spoustu lidí je za volantem naprosto deprimující, že jim po městě ujelo kolo.

            0 0
            • Sobi  

              Mě nevadí že je rychlejší, to fakt ne! Je mě štve když tě zablokuje a brání ti vy vyjetí. Předjede kolonu a nezůstane stát napravo, strčí kolo před auto a ty musíš čekat až on se rozjede! To mi vadí! Většinou to spíš dělají ty „pseudocyklisti“ a pak než se rozbimbaj tak ty nemůžeš jet! Já zasadně když zastavim na biku tak jsem v pravo a první auto nechám vyjet, protože se může stát že si tě v zrcátku nevšimne, ale duhý řidič tě už vidí z předního okýnka. Sice můsíš 2 vteřiny počkat, ale je to bezpečnější! V tomhle byl problém a ne v tom, že je kolo rychlejší!

              0 0
            • Sobi  

              Myslím, že jsi to pochopil špatně… takhle už je to snad srozumitelnější :-) , konkrétně s tímhle mám velké zkušenosti z Prahy… :-(

              0 0
          • Milenius  

            Pokud nechaji auta vpravo misto, tak je predjedu zprava apostavim se dopredu, vyrazim pri naskoceni oranzove a jsem pryc, nez se autak rozjede, ten mne vetsinou predjizdi az 10–20m za krizovatkou

            Jako cyklista za cadicim autakem stat nebudu a dychat ten smrad, co se vine z jeho cernyho vyfuku, to po mne nemuze nikdo chtit, taky by si mel ridic uvedomit, ze kdyz prijedu na kole ke krizovatce, kde stoji 10 aut, tak mam moznost si stoupnout jako jedenacty a stat tam jako trubka a krizovatku neprojet nebo je vsechny predjet a stoupnout si dopredu, nic mezi neni, navic kdyz mne polovina tech ridicu predjedou v zatacce, kdyz jede proti auto a 100m pred krizovatkou, kde stoji kolona a oni nemaji kam spechaa, tak to je taky na zabiti

            Na druhou stranu musim rict, ze treba na tech krizovatkach jsem nikdy nemel jediny problem, ridici to respektujou a nikdy na mne nikdo netroubil, je to proste vysada cyklistu, stejne jako je vysada chodcu prednost na prechodu (coz nekteri ridici take neradi)

            0 0
            • Fenous  

              S tim rozjizdenim na oranzovou bych byl opatrnej, vzhledem k tomu, ze je u nas narodnim sportem jizda na tmave oranzovou, a muze te sejmout nekdo takovej zleva nebo zprava.

              0 0
              • Pebe  

                přesně tak, takhle mi sebral návěs kamionu přední kolo pod rukama :-)

                0 0
              • Milenius  

                Jojo, a vyhrava ten, kdo se trefi blize cervene  jsou i borci, ktery jedou jeste na cervenou, takze vzdy na tohle davam bacha, jestli nekdo nejede, nevlitnu tam bez rozmyslu.

                0 0
        • Sobi  

          Jj od Vídně bychom se fakt mohli učit! :-)

          0 0
      • orca  

        jedna věc je kdo má přednost a druhá věc je to když si oba myslí že ji mají právě oni – čili ze selského rozumu bych vycházel že raději pustím toho kdo mě může ohrozit než riskovat že on mě přehlédne … Já osobně pokud podjíždím zprava tak buď najedu až na hranici přechodu a jsem připraven akcelerovat a nebo se zařadim za auta co odbočují doprava. Chce to používat mozek a né tupě prosazovat pseudopřednost.

        0 0
        • wroum  

          uz sem ti to dlouho nenapsal, ale mas pravdu :-D

          0 0
        • Sipal  

          Jasně, že s autem bojuje jen sebevrah, já taky počkám, až auto odbočí, nebo se k němu postavím zleva, když vím, že odbočuje vpravo. Ale je běžné, že auta stojí na křižovatce, zprava přijede cyklista, předjede celou frontu a postaví se vedle prvního auta. Tak mě jen zajímalo, kdyby ho to odbočující auto smetlo, kdo je na vině. Ještě mě tak napadlo, když se to zobecní na klasickou situaci, kdy mě předjede auto a hodí těsně přede mnou myš doprava a smete mě. On je vlastně v křižovatce taky dřív než já, takže by měl mít teoreticky přednost. Určitě bude platit něco jako neohrozit, ale řešil jste někdo s policajtama tuhle situaci? Byl na vině jednoznačně řidič?

          0 0
          • Polka  

            Kdo je na vine nevim. Ja dojizdim vedle aut zprava co nejblize krizovatce dokud to jde (a nekdo nestoji moc napravo). Jinak by imho postradala doprava na kole po meste smysl a kazdou frontu bych si mohl klidne „vychutnat“ v aute nebo mhd. A dale kdyz prvni auto u krizovatky odbocuje, tak stojim za nim, bez ohledu zda to druhe odbocuje ci nikoli. A pokud jede rovne, tak stojim lehce vpravo pred nim, aby o mne moc dobre vedel ;-)

            0 0
          • orca  

            pokud oba stojíte na semaforech tak je moudré otočit hlavu doleva a zkontrolovat jestli náhodou nebliká , a pakliže bliká tak popojet o cca 1–2 dopředu a být připraven akcelerovat a projet . Jinak při nehodě by byl asi propadající motorista pokud by ti to ovšem bylo co platné …

            0 0
            • xetron  

              1–2 to už někdy můžeš stát na přechodu. Nebo se rozjedeš a spadne ti řetěz tak se rozjede a sunda tě. Raději se postavit za něho

              0 0
        • Sobi  

          Jj děkuji! Přesně tak! Jsem rád že alespoň někdo! :-)

          0 0
      • jIrI___  

        Z tohodle důvodu se v koloně na křižovatce normálně řadím (nepředjíždím kolonu) a ještě si stoupnu tak, ať se vedle mě auto nevejde a musí zastavit za mnou. Ale zjistil jsem, že u nás ve městě jsou řidiči celkem ohleduplní a většina jich zastaví až za mnou i když stojím na kraji opřený nohou o chodník :-)

        0 0
        • hribik A1  

          ja tiez tak, ono v nasom meste nebyvaju kolony na viac nez 1–2 zelene na cestach, ktore neni kade obist

          0 0
          • kolombo  

            Hribiku, tak to asi nejste město :-D

            0 0
            • hribik A1  

              my sme taka mala 55tisicova dedinka :-)

              tak po vyslovne hlavnom tahu, elektricnej ulici, jazdit nemusim, tam sa to da obist vedla. inde nemam problem. prechadzal som zilinou, xkrat aj cez pracovne dni. napajal som sa aj na strecnansku. nikdy som necakal viac nez na prvu zelenu, teda raz hej, ked zrovna cez zelenu z mojho smeru isla sanitka z krizujucej cesty a od nas to stihli tak 2 auta. takisto som xkrat prechadzal cez povazsku bystricu, znamu svojimi kolonami. vzdy som siel cez prvu zelenu, ono treba vedet, kedy ist, tie kolony byvaju tak v piatok poobede. pravda, v piatok poobede taketo cesty nevyhladavam, a ked uz, aj vtedy sa to da osudit. napriklad v tej povazskej neist priamym pruhom ale prazdnym pruhom doprava, kusok dalej zliezt z biku a cesty, prejst cez prechod pesi, tym sa otocit a pokracovat znova doprava prazdnym pruhom na pozadovany ciel (trencin alebo zilinu). takisto som nikdy necakal na frekventovanej krizovatke pri uherskom brode na 1/50, vzdy sa to do prvej zelenej stihlo. ked uz je moc dlha fronta, tak radsej nez obchadzat sprava zidem z cesty a prejdem ten kusok po chodniku pesi a zidem az za krizovatkou v smere, ktorym pokracujem, je to bezpecnejsie nez predbiehat sa v kolone, aj ked to trva trochu dlhsie

              0 0
      • Tacmud  

        dle zákona musí dát odbočující vozidlo přednost vozidlu jedoucímu rovně! Platí to i když vozidlo jedoucí rovně je kolo a odbočující vozidlo odbočuje doprava. Pozor, ne každý řidič odbočující doprava to ví!!!

        0 0
    • kolombo  

      A dešní pokračování, asi moch chlastáme za řidítky, jestli jsem to tedy správně pochopil. zpravy.idnes.cz/po­licie-je-na-cyklisty-mirna-kontroly-chybi-fzd-/krimi.asp?c=A070720_­115543_krimi_ton

      0 0
      • Genarito  

        mě se líbí na konci ta anketa :o) „Jeli jste někdy na kole a pili jste před jízdou alkohol?“ z toho pak udělaj závěr: „90% cyklistů chlastá a pak bez špatného svědomí sedá na kolo“ :o)

        0 0
    • bam  

      Zrovna dneska par metru predemnou cyklista na chodniku objizdel sloup ze strany k silnici, nepovedlo se mu to a sjel primo pod protijedouci motorku. Nastesti se nikomu nic moc nestalo. Problem je ze kazdej kdo ma kolo je „cyklista“ a muze delat ostatnim spatnou povest ikdyz neumi jezdit. Tohle byl proste blb a nechapu ze najednou uplne zatocil a sjel pod tu motorku. Kdyz se na to necejtim, tak neco takovyho nedelam, zvlast kdyz zrovna v protejsim smeru vyrazili auta od semaforu…

      0 0
      • orca  

        v tom bude asi největší problém – na kolo si fakt sedne každej. Docela by mě zajímal rozbor smrtelných nehod cyklistů. Kolik opravdu zavinili sami a kolik zavinilo psoudocyklistů . Za mého mládí jsme zžádnou dopravku či jak to nazvat na škole neměli, dnešní děti to mají jako součást výkuky již na základní škole to vidím jako pozitivní plus do budoucna.

        0 0
        • pepino  

          No my měli na základce dopravní výchovu, Zlatou zebru s Hurvínkem..1974–82

          0 0
      • kolombo  

        Když vidím, co dělají někteří řidiči, kteří na to opravdu musí mít papír a skládají z řízení zkoušky, tak mě na chování cyklistů nemůže překvapit opravdu vůbec nic. Nebo snad máte pocit, že cyklisté jsou jediní, kdo se nechová právě přesně podle zákona?

        0 0
        • ares  

          Já to vidím tak, že všichni jezděj, ale řídí málokdo. Ostatně, počkejme si na první přímrazek, kolik slovutných šoférů se bude se svými miláčky válet po příkopech…

          0 0
    • lodyh  

      http://zpravy.idnes.cz/…v-/krimi.asp?…

      Radši snad bez komentáře…

      0 0
      • Eko914  

        Ty voe to je šílený..vždycky když předjíždím cyklistu tak co nejdál to dá a děcka ještě víc…Nevadí mi zpomalit třeba na 30 a počkat než to bude okey…fakt k tomu nic říct..:-(

        0 0
        • Lukecz  

          On ho ale sejmul v protisměru… Tohle je dnes a denně,člověk musí přemýšlet aj za druhé,hrůza děs.......

          0 0
      • hribik A1  

        uzke klukate okresky poskytujuce falosnu iluziu bezpecnosti (v skutocnosti velmi nebezpecne cesty) + autoprasata su smrtelna kombinacia. co som si vsimol, tak miera ocasizmu je prave na takychto cestach daleko vyssia nez na sirokych hlavnych

        0 0
      • Fak  

        ,,Řidič osobního automobilu předjížděl nákladní vůz a srazil protijedoucího desetiletého cyklistu, který na následky zranění zemřel."

        proste ridic kreten, bohuzel takovych je plno, kteri predjizdeji i kdyz jim do protismeru jedou cyklisti, na vlastni kuzi jsem to zazil snad 50×.. si mysli ze se tam asi vlezou nebo co. Tihle predjizdejici ridici mne fakt serou…

        0 0
        • Pavel  

          Kdyby měl člověk aspoň čas po tom kreténovi něco hodit… Asi začnu vozit v dresu nějaký šutřík… Onehdá by se hodil; debil dědek mi nedal přednost a vjel přímo přede mne. Bylo po dešti a já jel (na silničce) něco přes třicet… Naštěstí jsem to stihl švihnout do protisměru a tam nic nejelo…

          0 0
          • Fak  

            no ja se zmuzu tak na nejake to "gesto " rukou. Sutrik by se nemusl vyplatit, se blbe odrazi od celniho skla a mas ho zpatky :D

            0 0
          • hribik A1  

            neboj, bozie mlyny melu, pomaly, ale iste, a im sa to zase vrati, ked zacne proti nim predbiehat taky 40tonovy kamion…tiez som videl x kamionov ktore takmer vytlacili z cesty osobne auta…len keby sa to vratilo tym pravym a nevinnych to obchadzalo…

            0 0
          • kolombo  

            Chci Tě vidět, jak stihneš udělat ještě něco dalšího, než se leknout a zajet do příkopu.

            Stává se mi tohle naprosto pravidelně a starám se hlavně o to, abych rychle uhnul !!!

            0 0
    • castro  

      Bože:D

      Koukali jste na ty fotky? Např. „cyklista jede po travajovém pásu“ … Jezdit po tramvajovém pásu cyklista může… např v Ječný je na to spešl značka. „cyklista jede v protisměru do jednosměrky“… taky… jako u tramvajovýho pásu. Většina jednosměrek je jednosměrná jenom pro auta… nebo neni ale i když takhle míjim policajty, tak nic neříkaj. Jediný co jim vadí je jízda po chodníku. Hlavně ale, že maj na koho svést víc umrtí cyklistů. V pondělí jsem kvůli jednomu takovýmu blbcovi v autě přišel o kolo. a rozhodně to nebylo tim, že bych nedával pozor. Nedal přednost a překročil max. povolenou rychlost. ale podle idnes za to můžu já. Super

      0 0
      • optim  

        Ta znacka v Jecny tam nebude pro pripomenuti, po tramvajovym pasu se obvykle jezdit nesmi. Stejne tak to plati i pro jednosmerky, pokud tam neni spesl znacka, tak plati i pro cyklisty.

        0 0
    • vlk  

      Mě se fakt líbí, jak tu nadáváte na ciklisty-amatéry a ty co jezdí do supermarketů na kole nakupovat, jak haníte motorkáře a automobilisty.

       

      Já mám, asi díky tomu, že u nás ejzdí spíše ti opravdoví ciklisti, zkušenosti jiné.

      Sám jsem ciklista, ale co u nás předvádějí ti borci na MTbčkách na silnicích, to je hrůza.

      Nedávno vjedu do vesnice, jedu si to padesátkou  najednou předmnou ciklista. To že si to jede ve svém trikotku a giro přilbičkou na svém docela dobráém MTB jen 15km/h by mi až tak nevadilo.Ale vadilo mi to že jel přímo uprostřed mého jízdního pruhu.Tak za ním chvíli jedu na 1 a říkám si snad si mne všimne.Jenže ono ne. Předjíždět jsem nechtěl byla tam kousek zatáčka a za zatáčkou je jen jeden jízdní pruh(spravují nám asfaltku.). Tak jsem mírně zatroubil. Milý 30 letý mladý muž začal nadávat, ale jiná reakce nebyla(jako že by se vrátil na pravou část jízdního pruhu).Tak jsem na to dup a riskantně ho předjel.Protože poslouchat jeho sprosté nadávky už jsem opravdu nechtěl(otevřené okénka u auta). Se ani nedivím, že ti popudlivější dají takovým občas i do držky. A to musím říci, že jsem ciklista tělěm i duší.

       

      Takže to není jen o babkých na kolech je to i vás, tedy vlastně o nás. Tak se chovejte ohleduplně k ostatním účastníkům silničního provozu.

      0 0
      • mastihuba  

        mám podobnou skušenost. Arogance cyklistů a absence světel na drahejch kolech je běžná záležitost. :)

        0 0
        • vlk  

          Světla přes den nejsou povinností, pokud má odrazky a nebo nálepky, po setmnění, se u nás s cyklisty bez světel nepotkávám.

          0 0
          • hribik A1  

            ja u nas hej. minimalne 50 %

            0 0
          • Sobi  

            Tedy tak min 60%

            0 0
          • mastihuba  

            samozřejmě sem myslel po setmění. Co jsem viděl na Šele, tak z kempu do Lipníku na prezentaci se 50% taky neobtěžovalo. Netvrdim že jsem svatej, ale někdy bych střílel i do vlastních řad :)

            0 0
      • heretik  

        Hm, a co kdyby jelo před tebou jiný auto touhle rychlostí? Taky by ses vztekal?

        Sám to sice nedělám, ale vím o spoustě lidí, kteří takto jezdí záměrně, případně radí ostatním, že je lepší jet alespoň metr od krajnice, protože při jízdě u kraje často bezohlední řidiči předjíždějí velmi nevybíravě a zatlačí tě občas až ven ze silnice… Tím, že si člověk nechá na kraji místo, má jednak manévrovací prostor, když někdo skutečně prasácky předjíždí, a jednak tak trochu „donutí“ řidiče předjíždět jen na místech, která jsou k tomu vhodná, a nevyvolávat nebezpečné situace. Jak jsem slyšel, tak podávám, jakkoli to asi není zcela v souladu se zákonem (vozidlo má jet vpravo při pravém okraji), může to fungovat jako prevence před jinými (a mnohem nebezpečnějšími) porušeními zákona (předjízdějící vozidlo rozhodně nesmí ohrozit předjížděné vozidlo).

        0 0
        • Pavel  

          Jezdim na kole minimalně metr od krajnice. Občas mne sice někdo protroubí, ale zatím jsem mne do škarpy nikdo nesundal. No, občas sice na sebe řveme, ale přes držku jsem zatím mikomu nedal a ani nedostal. Dokonce jsem ani zatím „nemusel“ nikomu říct, že právě kvůli takovému kreténovi, jako je on (ale i ona), jezdím metr od kraje.

          0 0
        • Pavel  

          ještě dodatek: vozidlo má jet v pravo PŘI pravém okraji. Zdůrazňuji to „PŘI“. Není tam NA pravém okraji. A navíc se přece můžu vyhýbat překážce ;-)

          0 0
        • vlk  

          „Hm, a co kdyby jelo před tebou jiný auto touhle rychlostí? Taky by ses vztekal?“

          Popravdě, kdyby to auto jelo těch 15km/h, tak bych si asi říkal, zda je normální, ale vzhledem k tomu, že by jelo u pravého okraje tak bych netroubil. Přirovnání by bylo, kdyby to auto jelo 15km/h a jelo středem silnice-tedy přes oba jízdní pruhy.

           

          Motorkáři se také mohou cítit ohroženi a často jezdí u pravého okraje vozovky-tedy především ti se slabšími stroji, co jsou předjížděni.

          0 0
          • Lukecz  

            Tak si tam představ v těchto dnech zcela aktuální věc: kombajn :)) To i těch 15 km/h je spása

            0 0
            • Jenda  

              jo za tim jsem se v utery sinul po polnacce asi pul kilometru rychlosti asi 8 km/h objet ho fakt nebylo kudy:-)

              0 0
              • hribik A1  

                nedavno som videl kombajn v strazovicach pri kyjove. jazdia tam teraz kamiony kvoli obchadzke bucovic, zrazu priamo v dedine vysiel na cestu kombajn, onedlho sa oproti stretol s kamionom. vyhli sa tak, ze kamion musel vyjst na chodnik

                0 0
                • t29  

                  Ještě že se nepotkali před nebo za Strážovicema. Ta vesnice má ze všech tří stran masakrální kopec.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    tak to ano, a do kyjova je to aj rozbite ako tankodrom. do toho kopca chodili kamiony tak 20–30. nechapem, ako moze nieco co ma hentak brutalny profil byt uznane za cestu 1. triedy

                    0 0
      • Jenda  

        ale ale jako slechtic by ses nad toto mel povznest. kolik jsi ztratil? minutu? nedej boze dve – to prokecas na B-F daleko vic ani nevis jak. To ze ti neuhnul sice znaci jeho aroganci ale tim ze na nej zacnes troubit ho o svy pravde nepresvedci.

        BTW cYklista nikoli ciklista a proc sis najednou vymazal vsechny udaje z profilu?

        0 0
        • vlk  

          Své údaje z profilu jsem si vymazal již mnohem dříve. „ciklista“ má na svědomí automatická oprava+ český slovník instalovaný ve firefoxu 3,0-již jsem chybu ve slovníku opravil, děkuji za upozornění.Nejlepší ovšem bylo, když mi opravil slovo Citrix na citrus :)

          Nechápu tvou narážku. Jen jsem tehdy chtěl dát Milanovcům najevo, že si své cti cením, a že ji nenechám nikým pošlapat.

          Neměl bych nic proti tomu, kdyby jel metr od kraje, to by se dal předjet, ale když jede víc než prostředkem vozovky. Netroubil jsem, abych ho přesvědčil o své pravdě, která je podložena silničními předpisy.Troubil jsem, abych o sobě dal vědět a aby začal trochu přemýšlet.

          0 0
    • BFG  

      Možná blbá připomínka, ale je někde polopatysticky sepsáno, co všechno cyklista může a naopak nesmí?A taky, jestli existuje něco, jako povinná výbava bajku, aby mohl na silnici? :-)

      0 0
      • Luka  

        mozna co si precist pravidla silnicniho provozu?

        0 0
      • t29  

        jaká je povinná výbava bajku na silnici nevím, ale údajně se dost podobá povinné výbavě jízdního kola… :]

        0 0
        • t29  

          a trocha googlení:

           

          IV.    Povinná výbava jízdních kol:

          Jízdní kola musí být vybavena:

          1. dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,
            1. zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností,
            2. přední odrazkou bíle barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola,
            3. odrazkami oranžové barvy na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály na obuvi nebo v jejich blízkosti,
            4. na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy na každé straně kola,

          a dále za snížené viditelnosti

          1. světlometem svítícím dopředu bílým světlem, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
            1. zadní svítilnou červené barvy, která může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy
            2. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

          Další povinnosti obsažené ve vyhlášce pak účastníkům silničního provozu stanoví, že

          1. výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení §32 zákona o provozu na pozemních komunikacích, které stanoví povinnost svítit. Tedy po
            1. pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace,
            2. jízdním kolem se rozumí i tříkolka, vícekolka nebo koloběžka.
           

          zdroj: www.pravnik.cz

          0 0
          • creweta  

            tak mne tak napadlo, jak by asi probíhala kontrola dle bodu:

            jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

            17:59 Policie: tak toto je také v pořádku

            17:59 cyklista: tak naschledanou

            18:00 Policie: kam ten spěch, ještě ověříme zdroj energie

            19:31 Policie: tak toto je také v pořádku, můžete jet…

            0 0
          • vitarockhound  

            Máte někdo nějaký zkušenosti s tím, že by vás zastavila policejní hlídka a kontrolovala povinnou výbavu kola? Jestliže ano, docela by mě zajímal bod:

            1. přední odrazkou bíle barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola,

            Jestliže mám na kole světlo (jezdím v poslední době hlavně navečer)  musím tam mít i přední odrazku?

            0 0
            • vitarockhound  

              …ještě by mě zajímalo jak máte řešený umístění v „podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola“

              0 0
              • vlk  

                fíha to sem nevěděl, já mám černé odrazové nálepky na černé vidlici, tedy pod povrchem pneumatiky.

                0 0
            • Pavel  

              Jednou se o to sice pokoušeli, mávli na mě, tak jsem jim mávl taky a pokračoval v jízdě… :-) Asi jim trochu vadilo, že jsem projel křižovatkou na červenou, nejel po cyklostezce ale po silnici a neměl světla (švih se hold trochu protáhl); to že mám v sobě pár piv (proto se to taky „protáhlo“) už neviděli…

              0 0
    • mosquito  

      nehody cyklistu jsou asi caste – bohuzel, dost za to muze hustota provozu, kvalita ceskych silnic resp krajnic, a samo mnoho lidskych vlastnosti jak u cyklistu tak i ridicu aut

      ale mozna by alespon trosku pomohla uprava v zakone ze se cyklista musi objizdet druhym pruhem nebo treba aspon metr vedle .. nevim jestli je to tak v polsku dane ale vsichni me takto objizdeli a citil sem se o dost bezpecneji

      0 0
      • hribik A1  

        zaujimave ale, ze to ti poliaci (okrem niektorych) tak nepraktizuju aj u nas ked sa tu vyskytnu, hlavne kamionaci

        0 0
        • Fak  

          presne, nemam zkusenosti z Polska, ale polaci v ČR a SR, co mam vypozorovane, jezdi jak hovada. A totez pry deji i doma v Polsku, ale to mam jen z doslechu…

          0 0
          • raceman  

            jak kteří, občas do polska na silničce zabrousím, a najdouse jak hovada, tak slušní řidiči…

            0 0
      • oupi  

        Jenom taková malá technická. Cyklista se neobjíždí, ale předjíždí, tedy pokud nestojí. Kolo je nemotorové vozidlo a v § 17 (Předjíždění) se mluví o vozidle bez dalšího upřesnění. Z toho jasně plyne, že se cyklista nesmí předjíždět na plné čáře.

        0 0
        • Milenius  

          Pokud nejede za krajnici, coz je bila cara, pokud tam je.

          Ale stejne to nikdo nedodrzuje a vzdy to strihne par centaku od cyklisty, kdyz jede proti auto. Nejhorsi jsou treba mosty a horizonty, kde neni videt, to je jak loterie, strasny :(.

          0 0
      • BH  

        tedy, ze se neco takoveho praktiku v Polsku, tak to se divim, tam se jezdi jeste hur nez u nas. kazdopadne na zapad od nas, pojede ricdic za tebou i 10 km, pokud nema patricny prostor na predjeti a stejne tak se chvaji v pripade mijeni cyklisty v prostismeru. Ovsem v CR( a SR) panuje na cestach obecny a zauzivany nazor, ze cyklista na cestu nepatri a proto se k nim vetsina ricu chva, jako by tam zadny cyklista nebyl, tedy to je to klasicke mijeni 5 cm od cyklisty a predjizdeni v protismeru a opet lizani cyklisty zpetnym zracatkem. K tomuto nazoru prispiva i naprosto nevhodna vyuka v Autoskolach, kde jinde se ma ridic dozvedet neco o bezpecne vzdalenosti pri mijeni cyklisty. Vzdyt ti moulove vubec neprodpokladaji, ze cyklista muze najednou vybocit i o 0,5 m, pokud se vyhyba nejake dire a nebo proste jen zavangluje na kole. Osobne jsem jednal s BESIP ohledne novelizace zakona o provozu vozidel na pozemnik komunikacich a snazil jsem se prosadit  prave upravu o mijeni cyklistu, tedy bezpecne vzdalenosti, nebot je sice pekne, ze pri predjizdeji ridic ukaze  predpisove blinkrem ( navic to parktikuje tak  1 ze sta ridicu), ale pritom ho miji „na dlan“ , coz v CR parktikuje snad 99% ridicu ( a je jedno zda profik a nebo  deda ve Skoda 120).Odpoved BESIP byla takova, ze  by stanoveni bezpecne vzdalenosti  pro mijeni  cyklistu ( navrhoval jsem 1 m) bylo nekontrolovatelne opatreni a tedy i nevymahatelne. A ze v CR je ochrany cyklistu na cestach nejlepsi v Evrope, co tedy vlastne chceme… toz tak je to.

        0 0
        • zdenek  

          To mi připomnělo, že chtějí do novely silničního zákona přidat povinnost dodržovat určitý odstup od vozidla vpředu. Taky nemají nic, čím by to měřili…

          0 0
          • jIrI___  

            Kamery nebo optická čidla?

            0 0
            • kolombo  

              Jako povinná výbava každého auta?

              A vestavěný hlásič, kde jsi překročil povolenou rychlost …

              Podívej se, jak se kontroluje telefionování za volantem a světla. Můžou tam napsat co chtějí, stejně to nikdo nekontroluje …

              0 0
              • jIrI___  

                Ale ne :-). Ja myslel, že by policajti kontrolovali bezpečnou vzdálenost mezi auty kamerami nebo opt. čidly postavenými u krajnic. Ale jak píšeš, dopadlo by to asi stejně jako s telefonováním.

                0 0
              • pos3k  

                tusim ze v raichu tohle casto vyuzivaji dopravaci na dalnicich, pokutujou za tzv. tlaceni (lepeni na naraznik) rychleji jedouciho auta na auto pred nej (cti „uhni sneku“)

                0 0
                • mosquito  

                  pokutujou a to fest – maji na to specialni kamery .. max pokuta je az 400 EUR takze se ti to tam moc casto nestane

                  0 0
    • Osmanecek  

      Chlapci, jezdíme na kole všichni.. Jedu autem dneska ráno v Jesenici u Prahy a narazil jsem na borce na silničce. Jede předemnou a jelikož sám jezdím na kole, očekávám že chce odbočovat doleva dle jeho pohybů, ale že by zvedl ruku doleva alespoň 20–30 metrů předem, to ho ani nenapadlo, čekal jsem nějakou past a tak jsem ze svých 50 prudce zpomalil na jeho 18 kilásků za hodinu, a pak to přišlo.. Máchl tam s rukou až když změnil směr jízdy. Kurňa chlape! Tu ruku tam nezvedáš pro parádu! Važ si svého života.. Jet tam někdo, kdo na kole nejezdí, tak je zmařen další život a ten člověk, kterej tě tam zabije z toho bude mít trauma na celý život.

      0 0
      • Georrge  

        pár takových už jsem taky potkal, ukáže rukou, v tom okamžitě začne odbočovat doleva nebo přejede do levého pruhu a to bez toho, aby se podíval za sebe, jestli něco nejede. Někteří lidi prostě nemají pud sebezáchovy.

        0 0
        • nooski  

          Úplně stějně ale používají blinkry řidiči kolem Brna (pokud je tedy výjimečně použijí). O pro ně neznámou páku pod volatem asi zavadí, až když zatočí, jinak si to neumím vysvětlit.

          0 0
          • Tomínos  

            Hehe, chci odbocit doleva, ohlednu se, kus za mnou auto, tak vystrcim levy hnat a pokracuju v jizde, po asi dvaceti metrech si rikam ze uz muzu zacit najizdet vlevo, najednou slysim zvysovani otacek motoru tak v tom odbocovani trosku zvolnim a borec hura prede me. :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Křižovatka těsně za horizontem (od Žatecké teplárny k vodárně), jedeme dva za sebou, jasno, dopoledne, červený a svítivě zelený dres, oba jsme u krajnice, ohlédnu se, 70 m za námi auto, oba ukážeme doleva, oba najedeme na středovou čáru, ještě jednou se ohlédnu … a debil v černém transpíku mě právě míjí třiceti centimetry.

              Asi nějaký místní JxD nebo D-Fens.

              0 0
              • Tomínos  

                Pak o tom někde napíše článek, že ti vlastně zachránil život, protože jinak by tě musel zazadu sejmout :-)

                0 0
            • bingamon  

              chlapci, nejen odbočování vlevo je adrenalin, stačí jet přes křižovatku v přímém směru a řidič jedoucí za mnou a odbočující vpravo náhle zešílí, a pro úsporu možná 0,5 sec. předjede tě zleva a půl metru před tebou do vohne doprava a pro zpestření někdy úplně zabrzdí, aby dal přednost chodcům přecházejícím ve volném směru. Pak chválíš kotoučovky a to, že ten magor odjede, jinak bys mu musel vykopat ten zesračkovatelý mozek z hlavy

              0 0
              • bookay  

                Takový zážitek mám taky a ještě trochu okořeněný. Stojící auto v kopci u pravé strany silnice a u nějaké zahrádky. Pomalu se blížím a opatrně začínám objíždět. Jakmile jsem vedle auta, začíná se rozjíždět a tak si nějakou chvíli jedeme vedle sebe. Pak zpomalil a já dokončil započaté objíždění. Pak mě teda slavnostně předjel a hned odbočil doprava na nějakou cestu mezi zahrádkami. Samozřejmě pěkně pomalu, abych si mohl zpomalit a vychutnat výhled. Mám takové podezření, že o mě celou dobu ani nevěděl…

                Taky hodně pozoruju, že lidi nechápou, že na kole se dá taky jet rychle a vůbec nedokážou odhadnout, kdy z vedlejší bezpečně vyjet.

                0 0
              • Aviatik  

                Stačí jet přes křižovatku v přímém směru a řidič jedoucí v protisměru a odbočující doleva ti to tam ohne těsně před nosem, protože je příliš sexy na to, aby kvůli cyklistovi sundal nohu z plynu.

                0 0
    • iron.hide  

      na slovensku ten zakaz vobec nikto nekontroluje, lebo je to napisane nejasne a nikto tomu nerozumie.

      jazdime si, kade sa nam zachce.

      0 0
    • HonzaRez  

      Zásadní problém naší multikulti sluníčkové společnosti je to, že nelze každého trestat za přestupky nebo i horší věci, kterých se dopouští, musíme nechat prostor jeho osobnosti…

      Kdyby každý autista, kolizista, chodec, čoklista dostal okamžitě pokutu ve chvíli, dky ohrožuje svoje okolí, popř by mu bylo zabaveno vozidlo na určitou dobu, hned by to vypadalo jinak. Ožralci v autě i na kolech, čoklisti s nezvladatelným divkokým zvířetem na 10m šňůře, chodci, co skáčkou přímo do vozovky, kolisti na chodníku i semaforu na červenou – všem pokutu a oni by si to za pár dní rozmysleli…

      0 0
      • JSt  

        nastesti neni kazdy uplna pica, jestli mi rozumis. ;-)

        0 0
      • jIrI___  

        +1

        0 0
      • Tomínos  

        A co třeba varovný výstřel do hlavy?

        0 0
      • pepek  

        nejseš náhodou policajt? (Ale chtěl bys být, že?)

        0 0
      • bingamon  

        rezignující ombudsman Varvařovský to řekl jasně, nechybí nám zákony, předpisy a represe, máme jich o dost víc než SRN, Rakousko a další evropské země. Chybí tu slušnost, ohleduplnost atd. Řidičů dobytků, ač jich není podle mé zkušenosti víc jak 5%, přesto ti dokáží otrávit pohyb na silnici dokazováním své nadřazenosti a nezranitelnosti, protože riskují jen promáčklé dveře, ale ty drahou vidlici, rozdrcené koleno, nebo v krajním případě i krematorium.

        Zůstaňme slušní, striktně aspoň my dodržujme pravidla silničního provozu, není jiné, lepší cesty

        0 0
        • Mikikuba  

          pokud bych dodržovala pravidla silničního provozu tak jsem dávno mrtvá…! Tohle bych si teda fakt netroufla radit ani největšímu nepříteli…

          0 0
          • bingamon  

            Troufám si Vás požádat jako ženu, která má ve sportu jméno, úspěchy a zkušenosti o rady, která ustanovení pravidel sil. provozu je v zájmu života a zdraví cyklisty radno nedodržet. Sice nejsem závodník, ale jezdím na kole od r. 1960 a kromě toho, že někdy jedu na kutnohorské nebo českobrodské v obci po chodníku, jsem při každém porušení pravidel ohrozil buď sebe někoho druhého.

            0 0
            • Josef Panek  

              Já dodržuju jednoduchý pravidlo, který naprosto ignoruje dopravní předpisy, které by měly platit pro všechny ostatní účastníky provozu: každej mě chce zabít a podle toho se chovám/předvídám.

              0 0
              • karliner  

                Přesně tak. Jediný možný způsob.

                0 0
              • Mikikuba  

                Jednoduše řečeno toto jak píšeš platí! Souhlas.Předvídat předvídat předvídat a ničemu a nikomu na silnici nevěřit!Aspoň co se týče pravidel.

                0 0
            • bingamon  

              oprava : buď sebe, nebo někoho druhého.

              0 0
            • iron.hide  

              to si robis srandu ne?

              0 0
      • Smazaný účet  

        Treba za odbocovani doprava na cervenou bych strilel bez vyjimky:)

        0 0
      • Smazaný účet  

        myslíš jako zabavovat majitelům nezvladatelný čokly? a co s nima pak? jíst?

        0 0
        • Ricci  

          dodavat na dalsie spracovanie do vietnamskych restik :-)))

          0 0
    • Žulda  

      Dneska ráno v Bavoryni (u Zdic, okr. Beroun), cyklista 46 let, na místě. Jeli jsme okolo, když tam ležel :(

      0 0
    • Dejv94  

      http://zlin.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

      Jak vidím to auto, tak řidič musel letět slušnou rychlostí, to z cyklisty asi moc nezbylo.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak to je sakra smůla http://brno.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

      0 0
      • gerrard  

        Na te ceste je to bohuzel takova ruska ruleta. :( Rovna, uzka, jezdi se tam hoooooooodne rychle, ted je tam jeste novy asfalt. Ve vsedni den po ranu bych tam nejel. Paradox, ze pulka te cesty uz ma vedle cyklostezku. Druha jeste ne, kdyby tam uz byla, tak se mu to nestalo.

        0 0
        • jirkous3  

          Přesně tak, já se té silnici vyhýbám jak mohu. Raději si zajedu 15 km navíc přes Tasov než jet po této rychlostní komunikaci. Ta cyklostezka jí paradoxně neprospěla. Dříve, když tam nebyla, takřka žádný cyklista se tam raději neodvážil. Teď vede do 2/3 cyklostezka a tak si mnoho lidí řekne, že ten kousek riskne.

          0 0
    • iron.hide  

      kvôli cyklistovi sa u nas vyvalila vojenska tatra do potoka, 17 ranenych

      https://nasziar.sme.sk/…ne-foto.html

      0 0
      • mvd  

        Ale ona se nevyvalila kvůli cyklistovi, nýbrž kvůli jejímu řidiči, který s ní sjel z cesty.

        0 0
        • Yura  

          Asi nejak tak. Co mel jako ten cyklista delat, kdyz je to tak uzka silnic? Skocit do toho potoka jako prvni? Ridic tatry mel proste zastavit a pockat az se ten cyklista vyprdelkuje..

          0 0
          • iron.hide  

            To je jedno. Jediny civilista – cyklobuzna – dokazal zrusit 17 vojakov :) proste slovenska armada.

            0 0
      • Smazaný účet  

        jako cyklista stojící u kraje cesty…to ten řidič do tý doby řídil jen Smarta?

        0 0
      • kankrlicek  

        Stojící cyklista – není to zrovna náhodou chodec?

        0 0
      • Auditor  

        .

        0 0
    • macin33  

      Me se stala jednou taková blba nehoda,pred x rokama,jel jsem kolem 30km/h predemnou nějaký důchodce na cyklo přehlédna rovinka asfalt,z ničeho nic zabocil bez jakyhokoli otoceni ci ukazani…vlitl jsem do nej,přeletěl řídítka zrušil jsem si koleno a vty dobe narazil ipad za 10tku v batohu.to bylo zjištěno az později.dojel jsem ale mrazi me ztoho jeste ted…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co neubrzdis, to neokecas:)

        0 0
      • iron.hide  

        A co duchodce? Zrusil si aj jeho? :)

        0 0
      • Martin  

        hezký mimochod :)

        0 0
      • Aviatik  

        Přesně stejným způsobem jsem kdysi málem sestřelil bábu z kola. V okamžiku, kdy jsem nasazoval na předjetí z ničeho nic udělala vlevo vbok. Stačil jsem uhnout doprava a snad jen o centimetry ji minul. Škoda, že jsem ji nepoznal už z dálky, dotyčná bydlí v sousedství a už jsem se párkrát přesvědčil, že má IQ bublajícího bahna.

        0 0
      • kyl  

        To samé,chlap s igelitkou flašek na řidítkách,to najednou vzal na druhou stranu silnice.Smetl jsem ho.

        0 0
      • MaPa  

        …Záchranáři byli na místě nehody do dvou minut…

        Hezky pěkně, jestli se někdy něco takovýho semele okolo mne, taky bych chtěl aby tam byli takhle rychle.

        0 0
      • IndyCZ  

        Chudák Wilík :-(

        0 0
    • jIrI___  

      Jeden zahraniční… . Kdyby jeli normálně za sebou, tak se nic nestane. Ale asi četli B-F a řídili se názory místních odborníků, že jezdit vedle sebe a středem silnice je úplně nejvíc bezpečné :(

      0 0
      • mrozu  

        Je sice škoda reagovat na trolla, ale mě spíš zaujala ta diskuze pod tím videem. Docela mě děsí představa, že až se někdo z těchhle ubohých individuí někde vybourá, budu i jim povinnen poskytnout první pomoc.

        0 0
        • Aviatik  

          V diskusi pěkně nablito :(

          0 0
          • jIrI___  

            To je fakt, ale v diskuzích bývá nablito všude – idnes začínaje a B-F konče (stačí zmínit e-biky nebo práci lesáků).

            0 0
          • iron.hide  

            si blazon, ze si cital diskusiu pod cyklo-prispevkom na NDR. alebo sado-maso.

            inak ja na NDR nechodim, odkedy zmenili dizajn, ten novy dizajn je grc. Ale dovtedy som tam bol kazdy den, trolloval som tych retardov tam.

            0 0
        • Martin  

          No co, frustrovaní blbečci se realizují na netu. V reálu by si netroufli.

          0 0
      • Yura  

        Heh a sleduj jak normalne chodi po takovem narazu. TO kdyby absolvoval 60kg profik, tak je dolamanej jak prase.. Jinak Proto ja rad jezdim u kraje. Nesnasim predstavu, ze aby auto mohlo projet, tak musi vybocit s cesty = kdyz pise sms nebo hleda neco na podlaze, tak me na 100% smete..

        0 0
        • RomanH  

          Kdyz myslis… Kamarada loni zabil ozralej fetak v podmince, kterej mel papiry v depozitu. Hledal spadlej mobil a sneroval to od kraje ke kraji. Bohuzel se z toho jednoho rygolu odstredivkou vydrapal, misto aby skoncil v topolu u skarpy. Jo, a dostal 6 let, vysmech.

          Je to proste dane, sedet doma nema cenu.

          0 0
          • Yura  

            A kdo rikal sedet doma? Ja rikam nejezdit zbytecne jako ***** ve dvojickach a blokovat tak celej pruh..

            0 0
            • RomanH  

              Proto ja rad jezdim u kraje. Nesnasim predstavu, ze aby auto mohlo projet, tak musi vybocit s cesty = kdyz pise sms nebo hleda neco na podlaze, tak me na 100% smete..

              Ja jen ze ani to nepomuze. Naopak, pokud je silnice uzka, jsem pred zatackou a za sebou slysim auto, osvedcilo se mi rozhodnout to za ridice (po te, co me nekolikrat malem vytlacilo auto do skarpy, kdyz se v protismeru v zatacce take objevilo auto ) – proste si najedu dale od kraje, aby me musel klasicky objet.

              0 0
        • Martin  

          Co je to „vybočit s cesty“?

          Jinak, tobě nevadí, když tě nějaký krutón míjí s minimálním bočním odstupem?

          0 0
          • Yura  

            Kdyz me vidi a ma ten ridic ohled, tak me objede s odstupem za coz jsem rad to je jasny. Proste ve vetsine pripadu kdyz neni u krajnice bordel, tak proste jezdim rad fakt u kraje. Treba kdyz je u kraje cara a za ni jeste kus asfaltu a neni tam bordel ,tak jezdim tam. Uz jen timhle snizuju pravdepodobnost, ze me nekdo smete. To je snad jasny. Jakmile budu jezdit metr od krajnice, tak me musi kazde auto objet. Kdyz je provoz v protismeru, tak je za mnou kolona apod. Proste tohle me fakt stresuje. No a 2 ziletkari vedle sebe to uzj e uplne nou koment.. Jinak jasne, ze kdyz je u krajnice bordel nebo kazdych 10 metru kanal apod.. Tak jedu tak, abych neklickoval jako idiot a neohrozoval sebe a ostatni to je jasny..

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To neděláš úplně dobře, Jurimíre.

          1) Nejsi vidět – v zatáčkách, když do cesty trčí keře nebo stromy, když je na silnici od korun zebra-stín, na horizontech – ve všech těchto případech zhoršuješ zásadně řidičům (i cyklistům a chodcům) šanci na včasné spatření. Nejlepší je tuto stealth strategii dotáhnout k dokonalosti ještě vhodnou volbou černošedého nebo vyšisovaně zeleného oblečení, maskovací vzory jsou úplně nejvíc.

          2) Ve výše uvedených případech sám sobě zhoršuješ významně rozhledové a dohledové poměry.

          3) Zbavuješ se dobrovolně bezpečnostní rezervy – týká se to zejm. větví spadlých a zasahujících přes krajnici, odhozených plechovek a PET lahví, děr a výtluků – reaguješ na ně pozdě a musíš vždycky výrazně do silnice. Pro ostatní se tak stáváš nepředvídatelným.

          4) Pokud Tě předjíždí nějaký dobytek, nemáš už kam zvětšit boční odstup. A takový dobytek se Tě automaticky snaží předjet i tam, kde by neměl a kam nevidí (pravotočivé zatáčky, auta v protisměru).

          5) Máš ztížené odbočování vlevo, musíš ho v podstatě provést min. nadvakrát: poprvé vyjedeš z krajnice do stopy, kterou bys měl jet a kde jsi vidět a ze které za sebe i před sebe vidíš, poddruhé si po ukázání najedeš k čáře.

          6) Zvlášť ve městě nemůžeš jet ostřejší pravé zatáčky naplno a bezpečnou stopou (a při naklopení zasahuješ tělem až nad chodník), pokud si je vůbec nenajedeš, tedy nejsi alespoň metr od kraje. Pokud to s rychlostí přepískneš a najedeš po kraji a neklopíš, za zatáčkou Tě předjíždějící auto sestřelí vprostřed pruhu, kam Tě to vynese.

          7) Totéž platí i nájezdy do malých kruhových objezdů (vč. toho, že se Tě i na nájezdu do nich a při samotném průjezdu pořád snaží někdo předjet).

          8) Posypový materiál a defekty.

          0 0
          • losik_p  

            pekne shrnuto :)

            ad 7 – kruhovy objezd zasadne jezdim stredem pruhu, nepustim pred sebe nikoho.. kdybych nekoho pustil, vzdy bude chtit ridic predjizdet, kdyz ja chci jeste jet o odbocku dale

            0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Yura  

            Tohle vsechno beru v potaz. Ja mluvim o situaci kdy ani jedno co jsi napsal nehrozi a proste muzu jet u kraje. Proste nebudu nikdy jezdit jako silnicari 2 metry od kraje, kdy na ne kazdej vytrubuje, nadava, dela kolem me mysky apod..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Když nic z toho nehrozí, tak podle pravidel prostě u kraje jet musíš. To je dobře, že Ti dělá dobře dodržovat pravidla.

              Hyenistické nákolky, které se loudají bezdůvodně středem pruhu, nejdou předjet (podjet se je netroufám), provoz za sebou nevnímají nebo jedou vedle sebe s odstupem metr a víc a na zvuky a výstrahy za sebou nereagují také upřímně nesnáším.

              Že troubí (mimo uzavřenou obec podle pravidel mohou a naopak bych to občas uvítal), dělají myšky (když to jinak neumí) a nadávají (asi mají nějaký mindrák) naštěstí příliš řešit nemusím.

              0 0
          • gerrard  

            No kdyby tak jezdili vsichni tak super. Bohuzel co si budeme namlouvat je mezi nama idiotu pozehnane. Ted jsem zase potkal zenskou co jela po bile care, ktera oddeluje dva jizdni pruhy jeden doprava a druhy doleva viz mapa a chtela jet rovne. Jak usilovne makala, tak oscilovala tak pul metru do kazdeho pruhu, takze nesla bezpecne objet ani zleva ani zprava. Tak jsem najel do proti smeru, stahl okynko a pokusil se ji to vysvetlit, at jede prostredkem pruhu. Urazila se, ze se jen snazi co nejmin zavazet.

            No a pokud jezdis jenom v plechovce a jsi fanousek nejakych auto fasos, jako treba zde velmi popularni Brno autem, tak te takove standardni chovani cyklisty jen popuzuje, protoze jedine co podle nich muzes je plazit se skarpou.

            A jedna cerstva, kdyz jsem cekal v neprehledne zatacce s plnou carou, az se trochu zvetsi rozhled, abych mohl autem kolegu silnicare s dostatecnym odstupem objet, tak jsem byl zezadu vyblikan a vytrouben idiotem co silene spechal.

            Takze hlavne bez nehody vsem preju.

            0 0
          • Mikikuba  

            Souhlas! Jezdim cely zivot asi tak metr od kraje a proste me auto predjizdet nebude kdyz jede v protismeru dalsi. Je to taktika ktera mi vychazi 20 let v Praze i jinde. A jak spravne bylo receno mam unikovou zonu.

            0 0
            • Yura  

              Takze na frekventovane silnici, kde jezdi plno aut a hlavne rychle je za tebou proste kolona jo?

              0 0
              • jIrI___  

                Tzv. styl „jsem pumpičkář v lykře a kdo je víc“ :D. Pak se ale nesmíme divit, že řidiči mají cyklisty tak v oblibě…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Píšeš nesmysly. Pokud je někdo sebestředné hovádko, je jedno, jestli má sportovní oděv nebo rifle. V praxi jde vidět obojí.

                  0 0
                  • Martin  

                    Sebestředné hovádko je velmi často ten, který je ochoten ohrozit cyklistu blízkým předjetím v místě, kde nemá dost prostoru. S oblibou to dělal bývalý kolega, věčný spěchálek. Jak jel cyklista u kraje, tak se mezi něj a protijedoucí auto na hulváta nacpal a ani moc nebrzdil. Ještěže už s ním nemusím jezdit, pokaždé se mi z toho dělalo zle.

                    0 0
                    • Mikikuba  

                      Přesně! A tohle prostě já tomu autu neumožním. Nikdo nebo jen vyjímečný hovado tě přejede úmyslně.

                      0 0
                      • 01carbon  

                        Ano a zase jak to jde tak se zdekuji ke strane a i ukazu ze auto jiz muze predjizdet. Jenze v Pze je zvlastni kategorie ridicu – me predjizdel i pod vysehradem i kdyz proti jelo auto – taxi. Brano z druhe str. bych obcas nekterym cyklistum nechal 100× opsat nektere odstavce z dopravnich predpisu.

                        0 0
                        • Mikikuba  

                          Pokud se řidič chová slušně přibrzdí za mnou tak mu také ukážu a pustím. Jak jsem psala jedu tak abych přizpůsobila jízdu stavu a povaze vozovky a řidičům okolo mne. Nicméně mě už tolikrát po Praze a okolo ní fakt oprasili na hraně přežití, že si opravdu hodně dávám bacha komu a kde uhnu. Viz co jsem psala už nevím v kterým vláknu. Skoro každou vyjížďku nedostanu přednost kde mám a pokud bych nečetla provoz na 120% dávno tu nejsem. O polítí pivem jen tak z ****** nemluvě…

                          I proto co píšu moje výchozí pozice je metr od kraje a pak reaguju na provoz a řidiče. Ale dá se říci, že si opravdu ty řidiče okolo mě organizuju ve smyslu že mě nepředjedou pokud mě chtěj oprasit jízdou na doraz. Prostě je nepustím.

                          0 0
                • fargo.  

                  1* Krásně napsaný. …že automobilista pak všechny cyklisty hází do jednoho pytle.

                  0 0
              • Martin  

                Frekventovaná silnice většinou není úzká :)

                Zopakuju svou oblíbenou: když tam pojede traktor, taky se musí počkat, stejně jako za cyklistou.

                0 0
              • Mikikuba  

                Jezdím tak abych přežila a daří se mi to. Rozhodně se nervu ke kraji aby milostivě auto projelo. Přesně podle vyhlášky přizpůsobuji jízdu stavu a povaze vozovky a pokud je proti mě provoz rozhodně neuhejbám do pangejtu. Jediný koho pouštím jsou autobusy. Nesnáším jak se každej sere do Prahy až do středu autem a přitom úplně bez problémů může jet metrem. Je jen línej hejbnout řití…

                0 0
          • andydas  

            z pozice řidiče lze napsat jen: +1000

            pokud někdo nejezdí je na kole ale i autem (já skoro každodenně 400–800km), snaží se bejt na kole co nejvíc vidět a jezit předvídatelně. nejhorší jsou za šera kličkující důchodci v saku bez odrazky a malý děti.

            a pokud někdo vyrazí na kolo do provozu se sluchátkama v uších .......

            0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • IndyCZ  

      Nevím jak to mají v USA s jízdou vedle sebe, ale stejně je to podle mě blbost, pokud těch jezdců není fakt hodně – a i v tom případě je to diskutabilní. Každopádně v diskuzi zase slušně nablito :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      další sraženej cyklista

      ti řidiči jsou fakt hrozní…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Osobně se snažím co nejvíc jezdit dle pravidel, chovat se předvídatelně a ohleduplně, klidně když jedu po silnici zrovna sám a někdo mi dává v autě/náklaďáku přednost, tak ho pustím. O to víc mě mrzí, když mě někdo oprasí a ještě nadává. A taky mě mrzí hovada na kole.

      Ad jízda dvou cyklistů vedle sebe – tady funguje psychologický efekt nastavený pravidly provozu. Jedu metr od kraje sám = no problem. Jedu metr od kraje a vedle mě směrem ke krajnici jede další cyklista = mnoho povyku.

      Problémem je podle mne především skupina řidičů os. automobilů. Jednak béčko dnes získá každé pako a další věc je, že drtivá většina z nich zná silnice pouze z pohledu řidiče osobáku a chovají se jako by patřila jen jim. Všiml jsem si, že kdo silnice využívá i z jiného pohledu – ať už profesně – profesionální řidič, nebo jiná zájmová skupina – motorkář, retro auta, „koňař“, tak automaticky se většinou chová i k ostatním skupinám ohleduplně. Pak je ještě drobná hrstka lidí, kteří sic jen jezdí osobákem, ale mají empatii. Nebo ženy jsou celkově klidnější a neriskují tolik své i cizí zdraví. Tož tak.

      0 0
      • Martin  

        Na strážce tradičních hodnot typu yura a jiri působí blbě i jeden cyklista s rozumným odstupem od kraje.

        0 0
        • Barak  

          Zrovna metr od kraje mi prijde zbytecne moc.

          0 0
          • Martin  

            záleží na konkrétní situaci, někdy je adekvátní, někdy přeháňka

            0 0
          • zdenal8  

            No když si vezmeš že dneska řidítka na MTB nemají daleko do toho metru, tak ten metr od kraje je kousek.

            Plus půl metru od kraje je kolikrát neskutečně rozbitých. Řidič osobáku se rozčiluje, že tam nejedeš, ale sám by tam autem taky nevjel.

            0 0
            • Tomínos  

              Ty máš MTB aby jsi mohl jezdit po ideálně hladkém asfaltu? Jasně že na silnici díry nevyhledávám, ale když je provoz, tak snad na horským kole se dá dírou i projet, nebo aspoň jsem si to doteď myslel, že jsou řidítka široká skoro metr je hezký, ale občas snad není takový problém jet pravou rukou nad trávou.

              Neberu teď nikomu možnost jet tak aby podle situace jel dál od kraje když je to bezpečnější, ale pokud vezmu v úvahu, že u nás občas někam vede asfaltová silnice jednokolejka, tak bych asi dost řidičů krapet štval kdybych jel stylem, je to do kopce, jedu asi tak 8 km/h ale pojedu metr od kraje protože by bylo nebezpečné mě předjíždět, ať si těch 5 minut počkají, než se na ten kopec vyškrábu.

              0 0
              • Martin  

                5 minut ještě nikoho nezabilo

                0 0
                • Tomínos  

                  A uhnout ke kraji na úzké silnici v obci zabilo?

                  0 0
                  • gerrard  

                    No dokazu si to predstavit.

                    0 0
                  • IndyCZ  

                    Znám řadu obcí, kde by klidně mohlo, protože tam mají kanály v 10 cm dírách…

                    Jinak jezdím podle situace, když to jde klidím se, když ne, tak ne. :-)

                    0 0
              • zdenal8  

                Tak já třeba jezdím po silnici na silničce. Občas to teda střihnu zkratkou mimo. Ale je mraky lidí co mají i fulla a v terénu je potkáš výjimečně. To už je samozřejmě extrém, ale dost lidí na MTB jezdí většinu po silnici.

                0 0
                • Tomínos  

                  Nejde mi o to škatulkovat kde kdo může jezdit, spíš že MTB si s dírou na silnici poradí o něco lépe než právě ta silnička.

                  0 0
                • Yura  

                  Driv byl totiz MTB bliz ke krosovemu kolu a jako universalni kolo davalo smysl. Dnes se delaji a jsou v mode MTB opravdu stavene do terenu, ale lidi si je stale kupujou jako to universalni kolo. Vypada to smesne no. Tajtrlikovat s tak sirokyma gumama/riditkama na asfaltu. :))

                  0 0
                  • Martin  

                    pokud na to máš mentálně…

                    0 0
                  • iron.hide  

                    ked sa presuvam po ceste do vzdialenejsieho lesa, tak logicky idem s tym horskym bajkom so sirokymi gumami a sirokymi rajdami po asfalte.

                    0 0
                    • Yura  

                      A co jako? Tim chces rict, ze si lidi nekupujou MTB na cyklostezky nebo co?

                      0 0
                • Clight75  

                  Spousta okresek je v takovym stavu, ze full je na ne tak akorat:D

                  0 0
              • Chlebovnik  

                A to je nějaká povinnost jezdit dírama?

                0 0
                • Tomínos  

                  Ukaž mi kde píšu o povinnosti jezdit dírama? Píšu tam i o vyhýbání, takže nechápu na co reaguješ.

                  0 0
                  • Chlebovnik  

                    půl metru od kraje je kolikrát neskutečně rozbitých.

                    Tvá reakce: „ale když je provoz, tak snad na horským kole se dá dírou i projet

                    Ptám se tě znovu: To je nějaká povinnost jezdit dírama?

                    0 0
                    • Tomínos  

                      „Jasně že na silnici díry nevyhledávám, ale když je provoz, tak snad na horským kole se dá dírou i projet.“

                      Pro tebe slovo dá znamená máš povinnost?

                      Zkus si tu větu přečíst celou. Jestli ti to ani takhle samostatně nedává smysl, asi nemá smysl v něčem pokračovat.

                      A ano když není provoz, tak se i s autem dírám vyhýbám. Když je, holt jedu dírama, ale občas potkávám lidi který se vyhybají dírám a je jim jedno že auto v protisměru musí valit skoro příkopem, teď je mi to jasný, vědí, že není povinnost jezdit dírama.

                      Ale abys to nemusel dál hrotit, ne nikde žádný zákon nepřikazuje jezdit dírama, spíš je to o takovém tom si uvědomit že je nás tady plno a pokud bych tím sral kupu ostatních lidí na silnici, tak MTB sem tam nějakou díru zvládne.

                      0 0
      • iron.hide  

        mozno ze su zeny kludnejsie, ale v aute byvaju rovnako ignorantske ako muzi, takze je to jedno

        0 0
    • petrun  

      Přiznejte se, kdo z vás to byl?

      https://brnensky.denik.cz/…0181227.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.