• schneefall

    Dobrý den, mám dotaz na kvalitu komponentů na mém kole RB.Je „oblečeno“ do sady shimano deore.Najeto mám 2700 km v následujícím provozu: 20 km po silnici do práce, lesem 10 km do kopce na hřebeny hor a 10 km po silnici z celkem prudkého klesání.Občas nějaká delší vyjíždka po nížinách apod.Řetěz se snažím co nejméně křížit a čistím ho a mažu co 100 km.Snařím se vyhýbat vodě a bahnu, přesto mi na měrce zbývá už jen jeden zub a pak už zcela propadne.Co dělám špatně? Nebo je opotřebení normální? Převody mám 3×10.Na kole trojnásobně levnějším mi řetěz za 250 Kč vydržel 1500 – 2000 km.Vážím 77 kg.

    Další věc, které jsem si všiml jsou pneumatiky.Mám tam přesně toto: http://images.zbozi.cz/image…

    Po 2700 km je zadní pneumatika tak sjetá, že je pro další sezonu použitelná pouze na předním kole.Nevím jestli to je poměrně malým vzorkem nebo je to daň za lehkost gumy.Na starém kole jsem měl nějaké gumy kellys za 400,– obě a ty jsem vyhazoval po vzájemném prohození po 8500 km.

    • Rubi  

      retez vydrzi v dnesni dobe kolem 800km ± 500km podle stylu razeni a podminkach, po 2700km uz pneu rovnou zahod

      • mr.nikdo  

        Ty pneumatiky – myslis vazne?

        Asi svemu RoRo na predku reknu, ze po skoro 5 tisicich a k tomu, ze jeste neni na 1/2 vzorku, ho musim vyhodit.

        • Rubi  

          2,7K natoz tvych 5K mi pneu neda ani nahodou, tak aby mela vlastnosti jako nova, coz se na zavode ocekava, na plecce muzes solichat plaste klidne az 10Kkm, ale nemaji uz pozadovane vlastnosti

          • notobi  

            nevšiml sem si, že by psal něco o závodění. Moc to hrotíš

          • xshreck  

            Na závodním jsem vozil plášť na zadním kole kolem těch 4–5. Na předním dva roky blbnutí, najíždění, závodění … Vlastnosti měl pořád slušné.

          • mr.nikdo  

            O nejakem extremnim zavodeni neni rec. Ale porad ten plast neni ani na znamce opotrebeni u figur – predni plast.

            Vedeni je stale OK.

            Zadni plast byl menem po 4,5 a tam byl kolem tech 4 tisicich uz fakt K.O. a dalsi km jsem na nem prejizdel. K.O. – vlastnosti uz nebyly dobre a ted si zvykam na novy, ktery ty vlastnosti opet ma.

            Takze co vytahnes dal? Ze mam menit plast po kazdem zavode?

            • Rubi  

              men si ho kdy chces, mi je to osobne jedno, mi plast na zavodnim vic jak 2000km nevydrzi, na zbytku kol dojizdim plaste ze zavodniho…

      • schneefall  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • kafac  

        Ono záleží taky dost na řetězu…já jsem na KMC X10 najel přes 4000km. A na pláštích, konkrétně Schwalbe NN EVO běžně najedu kolem 6–8 tisíc km, pokud ho někde něříznu…

        • karliner  

          Na úplně obyčejném řetězu (HG 53) jsem najel skoro 12 kkm než začal střílet. Pak výměna kazety, řetězu a velkého převodníku.

        • Rubi  

          retez je mysleno tak aby ti vydrzela kazeta a plast tak aby fungoval, zrovna NN bych chtel videt 8K km, tenhle vtip byl fakt povedeny :D

        • mr.nikdo  

          Na PC971 jsem dal nejakych 5,5 tisic km.

          HG53 tam sedla v pohode. A ta byla po smrti asi po 1,5 tkm. Pro jistotu uz ted ma kolem 3 tkm :-D a pujde tam zase PC971.

          Ale je fakt, ze je to silnicka, no :).

      • MirosPikos  

        Já mám na předním NN 2.25 asi 15 tisíc :-D

      • Ricci  

        Asi nieco robim nespravne ked mi retaz v pohode vydrzi 2500 km ked jazdim aj v srackach…

    • noviisek  

      Přečti si něco o výdrži řetězů. Tvoje představy jsou mimo.

      Co se týče plášťů,tak doporučuju koupit si na silnici silničku, nebo jiné pláště. A nebo ještě jedna varianta, trochu dražší-koupit si nesjížděcí pláště.

    • rb  

      Najet na řetěz 2500,tak sem vysmaty a ne si stěžuju.A to mam 9s.

    • Kalic  

      chceš říct, že ti řetěz vydržel 2700km? No tak to gratuluji, drtivá většina se tomuto vůbec nepřiblíží. Okamžitě vyměnit a doufat, že si s kazetou sedne.

      Zapomeň na to strkat ojetou pneumatiku na předek, vpředu potřebuješ dobrej vzorek víc než vzadu. Prostě si ji sjel, 2700km je normální.

      Čím levnější, těžší a tvrdší gumy, tím víc vydržej. Pneu co jsou měkčí, přilnavější, líp držej se holt dřív ojedou.

      Koupil sis opici a ona dostala hlad, musíš jít holt na nákup pro banány.

      • pocestny  

        Myslím ze toto je kvalitní názor. Ačkoliv pochybuji ze po vymene retezu to bude ok. Spis tipuji ze kazeta uz bude obrousena. A doporučil bych se na to vykaslat a se starým řetězem uz jezdit do konce životnosti kazety a prevodniku.

        • lukas aka mitro  

          Jedna moznost je zkusit novy retazek a doufat ze si sedne. Druha je vymenit kazetu a retez hned. Na nove kazete ojet par retezu a az bude kazata a ojete retezy skoro po smrti, tak na tom dojezdit jeste puvodni kazetu…ale to musi byt clovek trochu magor, aby to takhle delal:)

    • noviisek  

      Jestli máš kotoučovky, hlídej si destičky, taky nevydrží dokonce života.

    • couffy  

      Najet na jeden řetěz 2700km je tak i na výměnu kazety,nevím co ti řeknou ostatní ale je to podle mě hodně,já devítkový měním tak do 1200km ale jezdím všude.Pláště Rubeny nemají vzorek ani nové,natož po 2,7k km,jestli chceš pláště aby ti vydržely,tak kup obyč za 250.-sice nedrží ,ale nasjedou se,vyhni se Schwalbe. :-)

      • antt  

        zapomněl si dodat, že se na těch levných pláštích nadře jak kkt a bude rád, když se jim nebude vlnit běhoun :)

        Zrovna schwalbe v levnější performance verzi s drátem nejdedou špatně a celkem i vydrží.

        Jinak souhlas, ja třeba sh. a sram řetězy vytahám za 500km, tak je kupuju jen vyjímečně, campa c9 mi vydrží krásných 1500km.

        Řetězy měním včas a pak je znova dojíždím. S mým ročním nájezdem kolem 3000 to nejsou zas takové výdaje a za přesnost řazení mi to stojí

    • Maxbike Malawi  

      Já měl vzadu Rubenu Ocelot a šla do kytek po 1000 km(50/50 silnice/terén) takže se divím že tobě vydržela SCYLLA tak dlouho.Přešel jsem na WTB WOLVERINE a zdá se mi mnohem lepší než RUBENA.Na předu mám stále OCELOT tak na 60%.A to opotřebení řetězu je podle mě normální,já měnil řetěz HG53 na kazetě HG 50 po cca 800 km a to jsem měl ještě celkem rezervu.

      • Maxbike Malawi  

        To normální opotřebení řetězu jsem myslel tak 1000 km a méně,ne těch 2700,to už je opravdu hodně.

    • Vilém  

      Pokud jsi na retez dal 2700km, tak setri i na kazetu.

    • tonik666  

      Výdrž slušná, 2700km na řetězu je super, a že je plášť po 2700 ze 75% na asfaltu mrtvý je taky normál. Třeba já v terénu sjedu plášť po pár vyjížďkách, skalky udělají se vzorkem svoje.

    • ememem1  

      keby si sa zaregistroval dnes si myslim ze si robis prdel. kedze nie tak uz ti odpovedali ini, neni co dodat.

    • schneefall  

      Ale co ta měrka? Podle měrky opotřebení se řetěz tváří ještě tak, že úplně KO není (třetí zub ze čtyř) Každopádně už toho moc nenajezdím (brzo tma a bezpostředně po práci se mi nechce). Až povezu kolo do RB ohledně reklamace Epiconu tak nechám samozřejmě vyměnit i řetěz :)

      • Vilém  

        Mam doma merku ČZ. Kdyz ma retez 132,8mm, tzn vymena, tak na merce je druhej zub ze ctyr.

        • Erknold  

          Jj to je ta univerzální měrka z východního Německa. Šuplera, či jak se jmenuje :). Ta dokonce funguje jak na řetězy Shimano, tak Sram apod :)

      • jonti  

        Urcite nevyhazuj ten stary retez, v pripade ze by uz nesednul na starou kazetu, tak ho muzes na ni jeste dojezdit a najet dalsich 5000km.

    • AdamosR1  

      No 2700km na řetěz na MTB je hardcore. Na crosovém kole s 10 kolcem mě vydržel SLx řetěz cn-hg 75 2000–2100km. 3× po sobě!!! A první kmx taky cca 2200km. 4–5× mazán a čistěn.( ovšem čistěný i převodníky a kazeta štětcem) Ale hlavní rozdíl byl, že jsem do terénu nejezdil. Občas prašný stezky nic víc. A kazeta byla po 7 tis km dále použitelná. Ještě jeden řetez by to dalo. Žádný přeskakování atd. Kliky o ničem nevěděly. Mtb je ale jinde. Max 1000–1200 jak píšou kluci. Někomu i 600–800km.

      Nicméně pokud máš 2700km na řetěz a měřil si to často podle měrky, tak nemusí být kazeta na vyhození..Ale když s to měřil při 400km a pak v 2000km tak ti to ukazuje, že si na posledním zubu ale v reálu může být už řetěz dávno přetaženej…d

      • jonti  

        2700km na silnici a v terenu je neco uplne jine. Tam se to proste tak nenici.

    • Teapack33  

      To já mám za letošní sezónu 3 řetězy pryč a další je tak v půlce používání. Jezdím XC v jakýchkoliv podmínkách. Btw jezdil jsem za žáky…

    • raw 4  

      Jak je tady napsáno 2700 je i dle mého fakt dost a půjde o výměnu řetězu i kazety…z mé zkušenosti 1 řetěz cca 1500 km, a pri druhým měním s nim i kazetu…jezdím 70 procent les a zbytek cyklostezky

      • vyvyen  

        2 řetězy : 1 kazeta. Hustý!

        • raw 4  

          A kdopak se to zase ozývá? :-) co se ti nezdá? Na kazetu lehce přes 3 tisíce. ..záleží kde jezdíš a 3 až 4 tisice km..pro mne jedna sezóna se rovna jedna kazeta…

          • Kalic  

            Fakt hustý!

          • vyvyen  

            Otázkou tedy je, jestli si už nějakou sezónu dojel, jestli si už nějakou kazetu měnil…

            • raw 4  

              tak to byl od tebe opravdu slabý štouchanec :-)… ne vždycky v půlce mě to přestane bavit :-)

              • vyvyen  

                Můžeš do tý druhý věty doplnit čárku), abych pochopil, co tím vlastně myslíš?

                Změť stejných slov může znamenat naprosto něco jiného:

                1. ne, vždycky v půlce mě to přestane bavit
                2. ne vždycky, v půlce mě to přestane bavit

                Stačí číslo. To kdybys neměl kapacitu (teď ani nemyslím časovou, jako spíš tu mentální) prolítnout učivo 5. třídy ZŠ.

                • Kalic  

                  3. ne vždycky v půlce, mě to přestane bavit

                  4. ne vždycky v půlce mě, to přestane bavit

                • raw 4  

                  Kalič to odhalil, takhle to bylo myšleno…to jsem myslel, že máš větší fantazii..

                  • vyvyen  

                    Tak jo. Můžeš ty jeho 2 možnosti popsat jinými slovy?

                    • raw 4  

                      a proč, zrovna pro tebe? kdyby jsi hodil post, který by směřoval k nějaké rozumné diskusi tak asi ano…

                      • vyvyen  

                        V apatyce to nemaj, já vím…

                        • raw 4  

                          To je pěkný post k tématu ..:-)…pěkný a pravdivý přísloví sis pro sebe vybral. ..díky za upřímnost…oceňuji to! !

      • Figinek  

        já najezdil na jeden řetěz schimano kolem 2000km (na druhý nějaký noname taky tak) teď mám 3. – KMC prvních cca 150 km přeskakoval na posledních 2 pastorcích při velkém záběru. Teď si to sedlo a jezdím v klidu dál… moc to hrotíte někteří, pak se nedivím, že do toho dáváte tolik prachů :-)

    • Canyon325  

      na reťazi KMC X10SL čo som mal od kúpy na cesťáku som najazdil za 2 sezóny 10 500km a to nejazdím zrovna na úplne ľahkých prevodoch… teraz som ju menil za X10L tak dúfam že vydrží aspoň 8-tis. :) akurát mi to trochu skáče na 11z-12z ale to vyriešim dolaďením prešmyku bo mi reťaz škrtá o ramienko…

    • nitraq  

      Přehazovat zadní gumu dopředu je nejrychlejší cesta do škarpy. Vepředu potřebuješ grip, takže když už dávat někam jetou gumu, tak přední dozadu a dopředu koupit novou.

    • blackboy007  

      jseš na tom dobře pokud ti řetěz vydží 2700 km a pláště taky no můj řetěz odešel po 2300 km a pláště po 1800 km ale mám 184 cm 90 kg

    • lukas aka mitro  

      Vpohode, ja letos mam druhy retez a to nemam najetych ani 1000Km…ale menim preventivne no:)

    • Gabbo  

      V aute davas taky sjete gumy dopredu? Tomu se ani nemuzu smat..

      • zzd426  
        1. v autě se sjíždějí více přední než zadní gumy
        2. ikdyž ti to v servise neřekli, tak vždy když mění zimní za letní a

        naopak tak ti je prohodí, aby se sjížděli stejně

        1. dávat sjetý plášť na přední kolo je i tak do hrobu volající

        blbost :)

        • Gabbo  
          1. zalezi na jakou napravu mas nahon..
          2. do servisu nechodim.. nebudu platit nekomu za to ze mi povoli 5 sroubu na

          kole.. (maximalne si necham sundana kola u souseda vyvazit..)

          Ale muj point byl v tom, ze kdyz menim kola tak urcite nedam vic sjete dopredu, jelikoz prednimi koly ridim..

          • nitraq  

            K druhýmu bodu.. hodnotu času bereš v potaz? Když dělám kola doma, tak to je na hodinu, když se objednám do servisu, tak za deset minut jedu pryč.

            • Gabbo  

              jednou jsem si to stopoval a mel jsem to za 20 minut, ale to jsem hodne spechal.. jinak je to pulhodinka kterou tu jini radeji prosedi na BF..

              • nez nalozis kola a do servisu dojedes..
              • blackboy007  

                pokud vyměním řetěz je potřeba ho namazat nebo už je namazaný od výroby

                • nitraq  

                  Pokud to je otázka, tak je namazaný z výroby, je to to nejlepší mazivo.

                  • Gabbo  

                    Mazivo je to dobry, zas na druhou stranu je retez cely ulepeny a vsechen prach a bordel se na to akorat nachyta.. Kdyz je mokro a bahno tak to nechavam tak ale kdyz je v lete sucho tak ho radeji odmastim a namazu jen tam kde je potreba..

                    • lukas aka mitro  

                      Tak ono snad kazdeho prumerneho inteligenta napadne ten retazek utrit at nelepi…dulezite je mazivo uvnitr clanku.

              • nitraq  

                20 minut už je dost challenge. A co když máš kola uložený v servisu?

                • Gabbo  

                  beru ze ne kazdy ma misto, tak si kola ulozi v sevise a potom je nespis jednodussi si nechat kola vymenit tam, nez aby je vozil nekam kde si je sam vymeni a pak vozil druhou sadu zpet..

                  ja to mam v garazi, tam si to vymenim a je pro me zbytecne s tim chodit do servisu.

                  jinak myslim ze jsme dost off topic, tak bychom to meli utnout.. :)

                  • McBlacky  

                    blbý na výměně doma je používání malého heveru, který ti často poškodí ochranné vrstvy

                    • nitraq  

                      Blbý na výměně v servisu je používání pneumatický pistole na dotažení, který ti často poškodí bezpečnostní matky. Osobní zkušenost, pak se matka odvrtávala.

                    • Gabbo  

                      U nekterych aut je to mozny, vim ze u skodovky se tim malym heverem da ta ochranna vrstva poskodit.. u renaultu co mam ted mi prijde ten maly hever trochu setrnejsi, nicmene ja pouzivam pakovy..

                      Jinak znamemu v authorizovanem servise pri zvedani poskodili prah u spolujezdce, takze se to klidne muze stat i v pneuservise..

                      • jecnak  

                        Prahy mi v servise uz taky dojebali (prohnuty lem plechu, pripadne odreny prah) zvedakem bez gumovych luzek opernych bodu. Od te doby si radsi prehazuju kola sam a nechavam prezouvat na zrovna volnem setu. Je to pro me rychlejsi a zaroven si zkontroluju podvozek a brzdy. Zvedam hydraulickym heverem za nosniky + podkladam kouskem dreva.

                    • Greyhound  

                      Doma si nezkontroluješ jestli jsou kola dobře vyvážený, to bych řek je docela dobrý aspoň jednou za rok udělat.

            • kamaro  

              Když jsem měnil naposledy u souseda v servisu tak to bylo hotové za 15 minut, to je fakt. Ale pak jsme si dali po půlce… Ani vlastně nevím, jestli jsem mu za to něco platil. Ale ráno bylo auto v garáži.

        • Mr.Duck  

          A u predokolky chces mit lepsi gumy vzadu, nybrz utrzenej predek odjedes lip nez utrzenej zadek!

          • HKou  

            Dokonce bez ohledu na hnanou nápravu (a to, co àíka gumař :) lepší gumy vždycky dozadu, neb čelní náraz je vždycky lepší než náraz bokem.

          • mr.nikdo  

            Zimni se tusim davaji lepsi dopredu, kvuli brzdeni. Ale letni lepsi dozadu – aquaplaning :)

    • nox159  

      bud rád, že ti ještě nepraskl rám…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse