• Coconut

    Dobrý den, strašně mě zajímá, které komponenty se nacházejí v MTB kole s hydraulickými brzdami.

    Tak mě napadlo, že bych sem mohl položit dotaz. Vím že mi určitě každý řekne něco jiného a také mi řeknete, že jsem hlupák, protože každé kolo to má jinak. Ale chtěl bych se přece jen zeptat…

    Mohl by mi prosím někdo z vypsat aspoň drtivou většinu všech komponentů, co se se nacházejí v MTB kole s hydraulickými brzdami ?

    Je pro rozebrání celého kola potřeba nějakého speciálního nářadí ?

    Předem děkuji za odpovědi na mou trapnou otázku. :-)

    • vp2  

      Já bych s dovolením začal, pane Coco(nu)te. Tipuju, že jedním z komponentů bude hydraulická brzda.

      • michomin  

        To, co jsi napsal, je hrubé, ale zasmál jsem se tomu, protože mi to přišlo vtipné. A teď se za to stydím.

      • Coconut  

        Děkuji mnohokrát :) mám ještě dotaz, když bych si kolo chtěl poskládat, tak potřebuji jaké komponenty, všechny co jsou na té Wikipedii ? :)

        • stumpík  

          …brzdy lze vynechat :-)

        • VladexAndroid  

          ne. to záleží jaké kolo budeš skládat :-D ale asi to bude MTB s kotoučema viď ;-)

          a nářadí budeš potřebovat i speciální – co se používá jen na kola, abys nedopadl jako já kdysi, co jsem to zkoušel bez toho a jenom jsem to zničil :-D

          • Coconut  

            A co budu potřebovat musím vědět sám… někde se to zjistit nedá ?

            Opravdu moc děkuji za odpověď… :)

            Jen pro info nejsem ani plnoletý, tak o tom moc nevím… Tak se omlouvám těm co jsem přišel k smíchu mým debilním dotazem…

            • VladexAndroid  

              http://oldglorymtb.com/…maintenance/

              snad anglicky umíš

              potřebuješ stranové a inbus klíče, nýtovačku, stahovák středového složení, kazety, centrklíč…montpáky, kleště na lanka a bowdeny, torx na kotouče , je toho dost určitě jsem něco vynechal.

              • Coconut  

                Už ani nevím, jak vám poděkovat… :))

                A ty komponenty teda musím vědět sám ?

                • VladexAndroid  

                  budeš si sám skládat celé kolo, i vyplétat nebo koupíš hotové záplety?

                  • Coconut  

                    Záplety koupím hotové, jinak zbytek poskládám, nechcete mi radši poslat zprávu tady na Bike-Foru ?

                    • Dejv94  

                      Skládat kolo? A kdo ti to zaplatí? Pokud nemáš možnost nakupovat třeba za VOC, tak se to normálnímu člověku moc nevyplatí.

                      • Singlespeed  

                        Skládat kolo se naopak, zejména bike-fórákům, mimořádně vyplatí :-). Člověk si na kolo navěší přesně co chce. Nikoliv jako někteří (a není jich málo), kteří si nejdřív výhodně koupí celé kolo a pak ho téměř ihned celé odstrojí a všechno vymění :-). Většinou vyhazují naprosto funkční a kvalitní komponenty jen kvůli tomu, že jim někdo řekl, že XT je lepší než SLX :-). Letos jsem si přes cyklobazar díky těmto nešťastníkům udělal slušnou zásobu nových kazet a převodníků za pár korun :-).

                        • Strakááč  

                          pravda.. dneska bych si už kolo poskládal sám doma.. tenkrát jsem byl rád když jsem sehnal pěkný kolo dnes se dá kolo místo za 20 postavit doma z komponentů z bazaru které jsou trochu jeté nebo jen rozbalené některé koupené a má hodně pěkný kolo za 10 místo za 20 a je to megarozdíl..

                          • Dejv94  

                            To že stavitelé dokážou nabídnout lepší poměr cena/výkon je dáno tím za kolik oni nakupují a na jaké rámy to skládají. Pokud chceš stavět z bazaru, je to většinou běh na dlouhou trať.

                            Když ještě započítáš nářadí které potřebuješ na stavbu kola a nějákej prostor (ne každej to chce dělat doma vedle postele). Proto říkám že normálnímu člověku kterej nakupuje za MOC a na bazaru se celé kolo stavět moc nevyplatí.

                            Upřímě bych chtěl vidět co bys postavil za 10 tisíc s funkčností a téměř stejným osazením jak nové za 20. Ono když stavíš kolo od nuly, tak zjistíš že je potřeba dost různých serepetiček aby vše na sebe pasovalo a to ve finále hodí nějákou tu stovku.

                            • Strakááč  

                              to zas jo no .. musí bejt aspoň dílna s základníma věcma…

                              u nový věci z obchodu se platí daň 21% + doprava + něco aby z toho obchod měl a další… a hned je uplně jiná cena.

                        • Člověk a jeho svět  

                          No vidíš, a přitom jsou všichni spokojení.

                    • matbiker  

                      Nevím, co tě k tomu vede, ale jestli nebudeš kupovat na bazaru jeté komponenty a budeš to skládat z nových, tak zaplatíš určitě víc, než když koupíš celé kolo. To je za a, za b je, že to neuděláš dobře. I když budeš mít vercajk, tak potřebuješ i vědět jak na to a to se u jednoho kola nenaučíš.

                      • VladexAndroid  

                        já vím že finančně výhodnější je koupit si bazarovku než si sám poskládat kolo v kombinaci nové+jeté díly, ale mě baví víc skládat kola než jezdit, tak nehledím příliš na finance-pro mě si koupit hotové seřízené kolo a jen jezdit-úplně o ničem

                        • kopejda  

                          Nevim. Asi bych se do stavby noveho biku nepoustel pokud nemas nejake zkusenosti. Zkus zvazit jestli by pro tebe nebylo lepsi koupit neco jeteho a to potunit. Budes mit pred sebou cely bike na kterem uvidis a zjistis co a jak funguje a praci na nem se postupne naucis co budes potrebovat. Pokud mas take v planu se stavbe venovat urcite zvaz koupi nejake dobre knizky o opravach a udrzbe kol. Kdyz mi bylo 15 dostal jsem ji k vanocum a to byl panecku darek :-)

                          • VladexAndroid  

                            možná že je někdo spokojen se skoro každým kolem, na které sedne, ale mě by nevyhovovalo snad na žádné z nově prodávaných kol úplně všechno. takže bych musel vyměnit díly, což by se prodražilo, proto když si poskládáš kolo, budeš tam mít přesně co ti vyhovuje.

                            • matbiker  

                              Mám dojem, že se v tom budeš muset vykoupat. Jiní kapři už se tak trochu spálili.....

                              • VladexAndroid  

                                a víš vůbec jaký je to skvělý pocit mít takové kolo, které nemá nikdo jiný na světě? já sem si sám poskládal několik kol, a úplně přesně totožné kolo by se asi těžko někde jinde našlo. ale někdo rád táhne s davem a má tuctové kolo jako každý druhý, ale to je jeho věc.

                                • matbiker  

                                  Vladexi, víš ty vůbec co a komu píšeš? Přečti si zadání tématu, ano?

                                  Já tady borcovi píšu, že pokud to neumí a ani netuší, co všechno si má koupit a ani nemá vercajk, tak je nesmysl, aby se do toho pouštěl. Jak psal někdo výše, koupit ojeté kolo a při jeho vylepšování, klidně z ojetých součástek, což už jsem výše taky napsal, se to naučit.

                                  Ale ptát se, z čeho se skládá kolo, pak to na kupkole nakoupit, netušit co a jak moc se utahuje, co se dává nasucho, co na vazelínu, co na montážní pastu apod, to se na mě nezlob, to je nesmysl jak lampa.

                                  • -b-n-x-  

                                    Nahodou se to na tom nove poskladanem kole muze hezky naucit.

                                    Predstavuji si to nejak takto:

                                    Ram – treba nejaky Specialized Enduro S-Works – hlavne full v karbonu. Na tom se nauci vic jak na HT

                                    Vidle – to je asi jedno

                                    Na to nakoupit kupu ruznych komponentu a zkouset, ktere budou pasovat. Zbytek se da dobre prodat tady na bazaru.

                                    Az tohle bude mit, muze jit do dalsiho levelu a zalozit vlakno Osobni auto – komponenty :-)

                                  • VladexAndroid  

                                    já jsem se učil skládat na kolech ze šrotu-tam když se něco nepovedlo škoda max pár korun.

                                • kopejda  

                                  Taknejak nechapu tvou filozofii. Chapu ze pocit z toho ze mas kolo ktere nikdo jiny nema je pro tebe uzasny a skvely ale ve vysledku jde stejne jen o to jak to funguje. A pokud si mam vybrat mezi necim co funguje a necim co jiny nema je moje volba jasna. Kolo mam preci na jezdeni.

                                  B.T.W a taky jsem jeste jsem nepotkal nikoho se stejnym „tucovym“ kolem jako mam a pokud bych potkal usmal bych se na nej rek si ze to bude nejspis stejnej borec jako jsem ja :-)

                          • Strakááč  

                            jojo pravda… ať koupí nějakou ojetinu tady z bazaru za těch 15–17 (slušný kolo) a vymění to co je nanic hlavní je kolo s dobrým základm a to je rám dá se říct i vidle to nejdražší aby tam už tak nějak bylo..

                        • LaSouche  

                          +1

                          jj, moje řeč. Koupit v dobrém stavu, jetý kolo za rozumný peníz, prodat co se nehodí a nakoupit dle chuti.

        • Esi  

          Najdi si nějakého stavitele buď mu nadhoď svoji představu o ceně a sadě komponent (Deore,SLX,XT …) na které by jsi chtěl stavět a on ti řekne jestli jsi cenou úplně mimo a nebo to půjde poskládat. Pokud nemáš ani přístup k dílům za VOC ani vybavení pro stavbu tak to od stavitele vyjde pravděpodobně levněji a bude to fungovat. Předem si rozmysli jak asi budeš kolo používat, jestli budeš jezdit na výlety po cyklostezkách a podobně a nebo jestli budeš lítat někdo po lese a podobně na tom záleží spousta věcí které na tom kole mají být…

    • tomasjirka.cz  

      Využiji stare vlákno: Sram X5 je ekvivalent Deore ci Alivia? Je to jako presmyk pouzitelny? Dik :)

    • diviš  

      Ahoj,bude mi na 10řazení SLX fungovat přehazovačka Sram X9 9s?Dík.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse