• LiboD

    Ahoj. Chci sundat SPDčka, ale nějak mi „zarostly“ do klik, i když jsem je kdysi párkrát sundaval. Závity točím správně, to jsem si pro jistotu i dohledával :-D

    Už jsem na tom zničil jeden Chr-Va klíč 15, druhej kllasickej černej zatím drží, ale nejde to ani s kladivem. Dal jsem tam trochu WDčka a čekám, jestli zapůsobí. Ale nemáte někdo nějakej trik?

    0 0
    • Smazaný účet  

      https://www.bike-forum.cz/hledani?…

      PS: je mi líto, že tvoje šlapky nejsou povolné …

      0 0
    • Martin  

      Opravdu povoluješ na správnou stranu? První dotaz. :)

      Může pomoct brzdová kapalina, ale opatrně. Někdo dává colu. A nechat delší dobu, minimálně přes noc.

      Pomáhá taky metrová trubka.

      0 0
      • LiboD  

        Jasně :-) Pravou povoluju klasicky, levou obráceně.

        Brzdovku ani colu doma nemám, mám po ruce akorát to WDčko. Zkusím počkat do zítřka a pak když tak vytáhnu trošku brzdovky z auta :-D Nebo to nějak nahřát.

        0 0
    • atty  

      Místo wdčka spíš brzdovku nebo nějakou spešl k tomu určenou chemii. A několikrát po sobě (aby ti zavzlínalo všude do závitu) a počkat třeba půl dne – pár minut to nemá smysl.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ono spíš nemá smysl se ***** s tou chemií a bude lepší nahřát kliku …

        0 0
        • LiboD  

          To mě taky napadlo, ale mám tady jen fén dcer :-D Když nepomůže WDčko, zkusím to asi i tak tím.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Po kolika letech ty pedály sundáváš? Já dával pedály před 4 lety, před montáží sem namazal vazelínou závity a od té doby sem na to nesahal. Sám sem zvědav, jak to půjde v budoucnu mně :-D

            Možná je lepší jednou za čas – třeba 2× za rok – to trochu povolit a zahýbat s tím, aby se to hnulo. Dělám to tak u sedlovky …

            0 0
    • allrose  
      1. Jebni do toho
      2. Nahřej to a jebni do toho. ;))
      0 0
      • LiboD  

        Jebal jsem do toho tak, že prasknul klíč.

        S tím nahřátím mě to taky napadlo…A myslíš, že by stačil fén? :-D:-D (tonoucí se stébla chytá) Horkovzdušku nemám :-/

        0 0
        • Bubaaak  

          Fen taky pomáhá

          0 0
        • Bubaaak  

          Fen taky pomáhá

          0 0
        • allrose  

          Jebni do železa pedálu v tom závitu

          Mlátit do klíče je na nic ,dlouhou páku a rázem zabrat…pokud máš správný směr ;))

          Tu chrom…jsem také užvejk,klasický černý přes páku

          Ted mám 6,a 8 imbus a to chce větší morál ;)

          0 0
      • Lister  

        ***** do nepovolné šlapky zavání kriminálem.

        0 0
    • scota  

      Zkus použít vetší páku :-)

      0 0
      • LiboD  

        Bohužel nemám klíč čím prodloužit :-/

        0 0
        • Martin  

          Poptej se po sousedech, metrová trubka je sázka na jistotu :)

          0 0
          • LiboD  

            Jo, takhle jsem si kdysi musel pomoct i u auta, když mi v pneuservisu dorvali šrouby na krev rázovkou.

            Ale bojím se, že v paneláku teď moc nepochodím.

            0 0
            • Martin  

              V tom případě cykloservis, ti na to mají grif… nicméně trubku a objem nenahradíš :)

              0 0
    • Fazzy  

      Nahřát horkovzduškou a pořádnou trubku. Jednou mě to dohnalo i ve chvíli, kdy jsem fakt neměl náladu se s tim ***** a velice efektivně to vyřešila flexa a ořech s golou :) ale je fakt, že to bylo u pedálu za pár korun, který jsem nepotřeboval..

      0 0
      • Martin  

        Takovou trubku nos u sebe…

        0 0
        • Fazzy  

          Přesně :)

          0 0
          • LiboD  

            Už se poučím, seženu a nedám jí z ruky. Budu s ní i spát :-D :-D :-D

            0 0
            • rb  

              A nemáš zevnitř pedálu imbus? Na ten stačí tenká trubka.

              0 0
              • LiboD  

                Mám i imbus zevnitř, ale klasickej klíč mi připadal jistější.

                0 0
              • LiboD  

                Zkusil jsem nahřát a vzít na to ten imbus, našel jsem dlouhej, delší než klasickej klíč, ale zatím bez efektu :-/ Čím prodloužit ho zatím nemám.

                0 0
                • Fazzy  

                  Tak to zkus vzít zároveň klíčem i bimbusem

                  0 0
                • Bubaaak  

                  A prolejvas to olejem? Klidně na řetěz nebo šicí stroje?

                  0 0
                  • LiboD  

                    Oleje teď, nebo před nasazením?Dřív jsem to nemazal a neměl jsem zatím nikdy problém ani po dlouhý době. A teď je chci zase sundat po dvou letech.

                    A když to zatím nejde, tak jsem to kolem závitu promazal WDčkem, ale zatím bez efektu, počkám do zítřka.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Teď to prokapavej co 2–4 hodiny, stačí jen pár kapek, olej zaleze do závitu a pak by to mělo jit, jen někdy je to na dva dny…

                      Ps: wd nemám rád, si Pražák, můžu ti dat concor, nebo něco

                      0 0
                      • LiboD  

                        Konkor jsem taky míval v autě, ale už je fuč :-/

                        Budu se snažit to promazavát, ale vstávat v noci kvůli tomu teda nebudu :-D

                        0 0
                        • Lister  

                          Ono taky kapat to nějak pravidelně na moc význam. Spíš je potřeba tomu dát čas aby to mohlo provzlínat.

                          Ale stejně si myslím že obyčejná dlouhá trubka by problém vyřešila. Po zkušenosti kdy jsem nemohl s malým klicem povolit praskle kolo na autě už vozím jen teleskopický a doma na podobné příležitosti mám po ruce vždy pořádnou trubici.

                          0 0
    • Espen  

      Já si kliku podložím u závitu a dupnu na klíč nohou(s botou). Před tím ten fén.

      0 0
    • plzakj  

      Posledne jsem ho sundaval tak, ze jsem svejma 100kg visel na hokejce nasazeny na vratidle s inbusem a druhej 100kg chlap drzel kolo a inbus v pedalu. Predtim probehlo WDcko, mlaceni …

      Od ty doby je povoluju xkrat za sezonu n

      0 0
      • onuce  

        Před chvilkou jsem preventivně měnil pedály, původní vypadaly dost již zapečené, připravoval jsem se na porod. A ono zcela bez odporu, úplně lehce. Posledně jsem totiž mázl závity grafitkou.

        0 0
        • plzakj  

          Jj mazat pomaha. Oni se rotaci pri slapani “povolujou”. Ja asi moc slapu dozadu ;-)

          0 0
          • onuce  

            Vidíte, to je jedna z hlavních výhod moderních převodů, nedá se šlapat dozadu, hned spadne řetěz. Ale pedály se tak nemohou povolit!

            0 0
          • LiboD  

            Právě že naopak, při šlapání se utahujou.

            0 0
            • plzakj  

              Tak to uz chapu, ze jsi zlomil ten klic.

              0 0
              • wladeq  

                Pri slapani se zavit do kliky zasroubuje…pise to spravne

                0 0
                • PENE  

                  Ne. Pokud se ti zadre pedal, tak se vysroubuje.

                  0 0
                  • Vrci  

                    …protože v opačném případě by sis s klipsnami utrhal vazy v kotníku.

                    0 0
                • plzakj  

                  Asi se bavime kazdej o necem jinym https://youtu.be/LFbSBG7jMzY

                  0 0
                  • allrose  

                    nejjednodušší poučka:

                    klika dopředu,klíč prodlužuje kliku-utahuje k zemi,jen toto si stačí pamatovat :)

                    0 0
                    • onuce  

                      Já měním pedály vždy na otočeném kole, myslím stojícím na sedle a rohách. Mohu na něj pěkně z obou stran a nepadá. Funguje ta poučka i tak? Děkuji.

                      0 0
                      • Lance  

                        Proto tam máš taky ty rohy že. Si to pamatuju jak moc ti to pomáhá:-)

                        0 0
                      • allrose  

                        takto ti stačí si pamarovat jen jeden směr,zbytek už v klidu odvodíš,ať máš kolo jak chceš

                        otočené,to je pěkný nesmysl,takto je kolo „zabržděné“ a pod kliku,v místě šlapky,si dáš podložku a zabereš,

                        ale každý má svůj přístup..

                        0 0
                        • pepek  

                          A nestačilo by si pamatovat: Pravá strana pravý závit, levá strana levý závit?

                          0 0
                          • onuce  

                            Jenže to se zas komplikuje tím, že levá strana je vpravo, a pravá vlevo, když je kolo vzhůru noha… koly.

                            0 0
                            • onuce  

                              Teď jsem si uvědomil, že dokonce ani na to se nedá spolehnout. Někdy zůstane pravá strana vpravo.. však jen předek je vzadu a zadek vpředu. Podle toho, jakým stylem se kolo obrací. A nedělám to vždy stejně, záleží na aktuálně volném prostoru kolem. Z tohoto pohledu by skutečně bylo lepší kolo neobracet, protože pak člověk neví, kde je co, a jak. Jenže to pohodlí přístupu a stability… když jsou ty rohy, samozřejmě.

                              0 0
                              • atty  

                                Tak na to si stačí zapamatovat, že pravá strana je ta u kliky s převodníkem, ten se Ti nepřesune jinam, ani když kolo posadíš na záda a jdeš k němu jednou od zadku, jednou od předku :)

                                0 0
                                • onuce  

                                  Děkuji. Ale když je ten řetězec věcí k zapamatování moc dlouhý, navyšuje se riziko vnesené chyby.

                                  0 0
                    • Lister  

                      To je moc složité.

                      Utahovat po směru šlapání, povolovat proti směru.

                      Ale misky jsou si dodneška nezapamatoval. Naštěstí tam jsou většinou šipky.

                      0 0
                    • wladeq  

                      Nejjednodussi poucka:

                      Kdyz se to pres tu dvoumetrovou trubku ani nehne, je tam opacny zavit ;)

                      0 0
            •  jarek1  

              příště už raděj nic nespravuj..

              0 0
      • Lister  

        Ono většinou stačí, když je člověk nedorve.

        0 0
    • Mr.Dawe  

      Pedály ti nejdou povolit! Pedály! Šlapky jsou u cesty :)

      A k tvému problému, pomůže ti třeba brzdovka nebo nafta, tzn. ponořit komplet pedál s částí kliky přes noc do kybliku s naftou a druhý den to půjde. A co nejde velkou silou, jde silou ještě větší. Potřebuješ větší páku.

      0 0
      • LiboD  

        Nojoooo…šlapu na ně, tak klidně šlapky :-D

        0 0
      • LiboD  

        A kliky taky nesundám, nemám stahovák :-/

        0 0
        • Mr.Dawe  

          Tak sundaváš pedály nebo kliky? Na sundání pedálů není třeba sundavat kliky. :)

          0 0
          • LiboD  

            Potřebuju sundat pedály, ale nejdou. Tak je tady plno rad sundat celý kliky, že se to bude dělat líp mimo kolo…a třeba konec s pedálama potopit do nafty apod.

            0 0
            • atty  

              A už si sehnal pát milíků brzdovky, nakapal to do závitů a půlmetr třeba vodovodní trubky na prodloužení páky? Pokud ne, tak dobrým slovem a diskuzí to fakt nepovolíš… :)

              Tímhle postupem to na 90% povolíš, pokud i takhle ne, pak bych řešil sundání klik, nahřejvání, svěrák atd. Ale bez tý páky a naleptání toho závitu to proszě asi nepůjde.

              0 0
            • Espen  

              Tys je ještě nesundal? Tak to vem do servisu, kde ti je povolí. Bude to nejrychlejší.

              0 0
              • LiboD  

                Páku už mám na inbus, ale ten se jen prohýbal. Takže zatím bez výsledku.

                0 0
        • krabica  

          Tak si ho kup, chtít něco, a nic pro to neudělat, je k ničemu. Pokud se budeš chtít v kole vrtat, tak se ti stejně bude hodit, jestliže ne, tak to hoď do servisu…

          0 0
          • LiboD  

            Už mám vyhlídnutej. Ale začal jsem to řešit včera, kdy nebylo kde co koupit. A zkusil jsem nejdřív rady.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Bude i vlakno ‚pri povolovani metrovou trubkou jsem serval zavit, co ted?‘ :)

      0 0
    • Kosíček  

      Zkusil bych na to kápnout glycerin a nechat přes noc.

      0 0
      • MlokCZ  

        A přikápnout trochu směsi kyseliny sýrové a dusičné a ono to určitě povolí.

        0 0
        • AV  

          Bacha při tom přikapávání!

          Nebylo by lepší nechat tam směs kyseliny sírové a dusičné nechat stéct?

          0 0
        • pepek  

          Tomu sýru moc nevěřím. Máš nějakou vyzkoušenou značku?

          0 0
          • Vrci  

            Asi si popletl mléčné produkty a myslel kyselinu máselnou. Když jí použije dost, tak všechny šlapky utečou.

            0 0
        • Kosíček  

          Myslel jsem si, že je dobré poradit. Asi jsem se spletl.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Tady to takhle funguje no.

            Osobne me vsak vas zpusob zajima. Ten glycerin ma fungovat nejak podobne jako treba brzdovka? Mate s tim nejake zkusenosti?

            0 0
            • Kosíček  

              Nemám zkušenosti s brzdovkou. Já v těchto případech používám glycerin. Pokud je v zavřené láhvi a chvíli stojí, po určité době je pod lahví také. Má vlastnost, že vzlíná a přes uzávěr se dostane ven. Pokud je zapečený skleněný uzávěr, pokapu ho glycerinem a pochvíli ho otevřu. Stejně tak jsem uvolnil zarezavělý vodovodní uzávěr, s kterým se asi dvacet let nehýbalo a byl zahrabaný v zemi.

              0 0
            • Kosíček  

              Ještě jsem se podíval na složení brzdové kapaliny. Po chemické stránce je s glycerinem velice podobná. Jen glycerin není škodlivý zdraví.

              0 0
        • Rychlej turista  

          Až po protřepání :-)

          0 0
    • praivo  

      Jestli mají pedály z vnitřní strany díru na inbus, tak bych celé kolo vzal do nejbližšího auto-/pneuservisu, který má aku/pneu rázový utahovák. Pro ten to bude práce na pár sekund. Jen pozor na směr povolování…

      0 0
    • LiboD  

      Přátelé, kamarádi…S pomocí některých z vás, kteří mi dobře radili, jsem pedály sundal. Nevím, jestli pomohly dva dny WDčka k závitům nebo den brzdovky (asi obojí), ale postupně jsem je bez poškození povolil. Nejdřív pravej, levej vzdoroval o půl dne dýl :-) Kliky jsem nesundaval, povolil jsem to na kole.

      Takže díky…ruce jsem si nezlámal :-D

      0 0
      • scota  

        A už jsi je namazal?

        0 0
        • Smazaný účet  

          … to se dozvíme zase za 2 roky. Třeba se tu zase všichni sejdem .-))

          0 0
        • novas752  

          Bych to nejdřív pro jistotu protáhl resp. nechal protáhnout závitníkem takhle zažranej závit.

          0 0
        • LiboD  

          Na kolo jsem dal klasický pedály, závity pročistil a namazal :-) SPDčka půjdou na jiný kolo.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Mohly ty pedály vzdorovat trochu dýl, byla to zajímavá a poučná diskuze tady. Hlavně debata o tom, jak si jednoduše zapamatovat na kterém pedálu je jaký závit :-D :-D :-D

        0 0
        • novas752  

          To si pamatovat ani nemusíš, vždy se povoluje tak že otočíš kliku dopředu k přednímu kolu, zepředu dáš klíč, taháš za něj a na pedál dupneš. Platí to pro obě strany a je to nejsnažší řešení.

          0 0
          • Lister  

            Jo tak tohle si zapamatuju. Protože není nic hezčího než do prstů zakousnutý převodník.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Myslím,že směry utahování a povolování pedálů se dají snadno zapamatovat takto: oba pedály se utahují vpřed a povolují vzad,samozřejmě vztaženo ke směru jízdy.

              Závity stř.složení : pravá miska (pod převodníkama)levý závit-povolovat do prava,resp.vpřed­.Levá miska-pravý závit-povolovat do leva,tedy taky vpřed.

              Snad je to k pochopení.

              0 0
              • Lister  

                Není :-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Levý pedál se povoluje ve stejném směru, jako pravý a ten se povoluje tím směrem, aby při povolení rozškubl převodník předloktí. Pak to už nezapomeneš :-)

                  0 0
                  • onuce  

                    Mně se tedy zatím vždy nejvíce osvědčila metoda „pokus, omyl“.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nechápu …

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Nasadíš klíč a pokud pedál nejde povolit zlehka, musíš se do něj opřít pořádně a to lze udělat pouze tak, že na něj působíš fest a to kolmo. No a při náhém povolení ti převodník projede předloktím :-)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Nebo dáš kliku dolů, klíč nasadíš od zadu a jen na něj šlápneš nohou ;) … tím to povolíš a převodníku se ani nedotkneš ;-) …

                        0 0
                        • Martin  

                          On to někdo dělá jinak? :)

                          0 0
                          • krabica  

                            Jo, povoluji to rukou, bo používám pastu proti zatuhnutí závitů, ale jinak postup sedí. :-)

                            0 0
                            • Martin  

                              Kdo maže, ten jede :)

                              Nedávno jsem sundával pedály, které nebyly povolené snad 4 roky, a byť byly při nasazování máznuté závity, bez trubky to nešlo :)

                              0 0
                              • krabica  

                                Přehazuju platformy/SPD každou chvilku… V začátcích jsem měl taky problém, to jsem nakonec sundal kliku, rozebral pedál, osu chytil do svěráku a velkou palicí po tom jebnul. Pak už jsem měl fajnou 80 cm trubku z rozpěrné hrazdy, to byla dostatečná páka na všechny problémy na kole. :-)

                                0 0
                              • Breakpain  

                                Já mám opačnej problém, na DH, kde se tolik nešlape se mi po každém dni pedály povolí ;-) …

                                Dotahuju to po každém dni v BP, pokaždé to jde trochu dotáhnout… Posledně jsem dělal kontrolu po pádu u oběda a oba pedály volné, že jsem s tím zavaklal rukou…

                                Takže teď zkouším větší moment – z 32 na 40 Nm a pak, lepidlo …

                                Ironie, většinou to srůstá a na sjezďáku se ty mrchy povolují :-)…

                                0 0
                          • Breakpain  

                            přišlo mi, že jo ;)…

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    No jo, ale to funguje jenom, kdyz das kolo horekolami…

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Schválně si ti vyzkoušej :-D

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No prave ze hore kolami to tak fubguje skvele …protoze mas zadni kolo volne, nemuzes pacit ve smeru slapani. Takze protocis pedaly tak, ze nasunuty klic nejde od osly slik ve smeeru kliky, ale dovnit. Zatlacenim na klis tlacis proti ose klik a tim padem mas malou paku a nemusis pedaly blokovat(nebo zadni kolo). Pak to povoli a najedes dlani nebo predloktim do prevodniku…ja to moc dobre znam:)

                        0 0
                    • Kouba_2005  

                      Prdlačku. Stojíš na levé straně kola, ohneš se přes horní rámovku, povoluješ pravý pedál pravou rukou s klikou téměř v horní úvrati, lehce našlápnuto dopředu, klíč směruje vodorovně směrem ke kazetě. Povolí to a máš kérku jak víno :-)

                      0 0
                      • Esi  

                        a příště si budeš pamatovat že to nemáš dělat takhle blbě :-)

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Já se mám rád, takhle to nedělám :-) Povoluju inbusem s půlmetrovou trubkou a na to stačí zabrat fakt málo.

                          0 0
                          • Esi  

                            Jojo stačí ten závit před montáží namazat a potom u toho nemusíš blbnout, už jsem taky jednou povoloval pedál u bráchy v pneuservisu vzduchem od té doby jsem poučen :-)

                            0 0
                            • scota  

                              stačí domácí sádlo ;-)

                              0 0
                              • Esi  

                                poctivě na kole vypocené :-), vždycky to máznu nějakou grafitovou vazelinou co mám v garáži a v pohodě

                                0 0
                          • plzakj  

                            Presne

                            0 0
                • Jáchym 1  

                  Promiň,chtěl jsem pomoct.

                  Když tyhle operce dám,tak o nich moc nepřemýšlím.Mám to automatický.

                  Napsat návod(jednoduchej) je horší.

                  U těch misek jsem to asi napsal složitě.

                  0 0
                  • plzakj  

                    Ja teda, nez se jdu v necem vrtat, tak se radsi nejdriv podivam do navodu, jak se to dela. Nez si pamatovat nejaky slozity poucky.

                    0 0
                  • Lister  

                    V pohodě. Pedály mám zafixované dobře a teď prostě k tomu jen přidám že je to u misek naopak a je hotovo.

                    0 0
        • Lister  

          Co pedály. Ale ty ložiska si prostě pořád nepamatuju, na to by se poučka hodila.

          Asi to bude naopak jak pedály. Ale fakt nevim.

          0 0
          • novas752  

            Ložiska BSA povoluješ vždy zepředu dolu (aby se do toho dalo dobře mlátit palicí když jsou taky zakouslý). Závity tam jsou přesně opačný než na pedálu na stejné straně kola. :)

            0 0
            • Lister  

              Jo takže naopak než pedály. Snad si to konečně zapamatuju.

              0 0
      • Espen  

        Hlavně bych je nešrouboval zpět. Nezapomeň jak to dopadlo teď :-D.

        0 0
      • Lister  

        A pak že nejdou povolit!

        Základní poučka – co nejde silou, jde ještě větší silou.

        0 0
        • LiboD  

          Jj…A nebo TRPĚLIVOST :-) Jako v tomhle případě 3 dny :-))

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tu trpělivost bych rád slyšel … slovník jako dlaždič minimálně první den :-)))

            0 0
          • atty  

            Poučení, z krizového vývoje… :)

            Teď už si vzpomeneš určitě vždy na to pedály namazat.

            (ne, že bych byl tak chytrej, ale asi před dvěma rokama jsem mikrofrézkou řezal kliku – starej čtyřhran naštěstí na vyhození, abych z ní sundal nenamazaný, léty zarostlý SPD SL pedál.

            Od té doby na pořádnou očistu závitu a namazání nezapomínám… :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.