Nechat kola zaplést, nebo koupit zapletená?

96 nepřečtených
  • RooSooL

    Myslím že otázka je velmi jednoduchá.

    Co vyjde líp třeba i finančně. Přemýšlím nad novými koly na 29" a stojím před otázkou, či koupit jednotlivé komponenty a nechat to zaplést a nebo shánět rovnou kola zapletená.

    Pro skládání sám my ale přesvědčuje možnost vybrat si náboj, ráfek a i dráty. Pro koupení hotového zase to, že není potřeba hledat někoho, kdo to udělá a to že na zapletená na center lock jsem zatím moc nenašel.

    A ještě závěrečný dotaz. Na 100 kg hmostnosti. Radši více děr? Nebo čeho se chytit, aby kolo něco vydrželo a nemuselo se centrovat po každé jízdě.

    0 0
    • Dufambe  

      Záleží kolek do teho chceš dát peněz.Jestli chceš poradit tak napiš má tu přezdívku Hnoj poradí ti.

      0 0
    • Dejv94  

      Řešil jsem stejnou otázku. Nová kola s přední Lefty nábou. Jdu cestou zapletení, vyjde mě to cca o polovinu levněji a budu mít Custom kola (Náby Circus monkey – Taiwan, ZTR Crest – Ebay)

      0 0
      • RooSooL  

        no já jsem si říkal, když jsem stavěl kolo, že bych použil co nejvíce komponentů od Shimana s řadě XT. Ale když to tu tak prolézám, tak koukám že skoro nikdo tuto firmu při vyplétání kol nezmiňuje. Předvybral jsem ti toto http://www.kupkolo.cz/…15mm_z90288/ a podle toho pak nějakej ráfek.

        Cenově bych se rád vešel do cca 6000

        0 0
        • scret  

          ono je to tim, ze shimano naby nikdo moc nechce:)

          Kontaktuj uzivatele Hnoj, on ti poradi…

          0 0
          • RooSooL  

            no a to je čím. Nejednou, jsou drahý? Malá životnost?

            0 0
            • Vilém  

              Lidi se moc do konusu nehrnou, precijen to clovek musi umet seridit a je to svym zpusobem narocnejsi na udrzbu.

              0 0
            • scret  

              konusy, CL atd.

              0 0
              • obda  

                Sice je CL vývojově novější a lepší systém, ale pro staromilce Shimano dělá i náboje v šestidíře – např. XT

                0 0
                • Vilém  

                  No, jestli lepsi, to ti nevim:)

                  A ty XTcka jsou strasny zavazi.

                  0 0
                  • obda  

                    Kolik jsi tady viděl postů typu

                    • zarostlé šrouby u kotouče
                    • stržená hlava torxu
                    • odvrtání torxu
                    • zničený závit v přírubě
                    • centrování kotouče při dotahování

                    ve spojení s centerlockem? ;) Já mám teda jasno :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      No vidis a ja tu zase cetl posty typu, vule mezi unasecem a nabou, vule mezi koutoucem a unasecem:)

                      Navic dost omezeny vyber kotoucu.

                      0 0
                      • obda  

                        Nejake posty jsem cetl. Pokud si pamatuju, nicemu v praxi nevadily (pokud ano, necham se rad poucit). Sam pouzivam CL asi 6 let a zatim zcela bez problemu :) A mezi Shimano kotoucema si vyberu vzdycky :)

                        0 0
                      • Evilcleaner  

                        ty problémy co zmiňuješ jsou sice ojedinělé ale když se vyskytnou tak to stojí za to – skutečně velmi hlasité lupání.

                        každopádně jinak mám raději CL a to kvůli montáži, unašeč může být i na 6 děr.

                        0 0
                      • jecnak  

                        Panove, ja teda vozim oboji a prijde mi to ve finale jedno. K obojimu se staci chovat jako clovek a funguje to bez problemu.

                        0 0
                • scret  

                  v cem je prosimte lepsi?:)

                  0 0
                  • obda  

                    Už jsem to tu psal

                    Je to teda trochu flame positive ;), ale proč bych to tu nezopakoval :)

                    • výrazně rychlejší montáž/demontáž
                    • nejde kotouče špatně vycentrovat/nes­tejnoměrně dotáhnout
                    • větší odolnost kotoučů proti ohnutí (pavouk)
                    • neexistují stržené/zaros­tlé/uvolněné torxy

                    Ještě se udává:

                    • nižší hmotnost (u kombinace náboj + kotouč)
                    • lepší odvod tepla (pavouk)

                    Ale u těchhle dvou věcí si nejsem jist – nezjišťoval jsem to.

                    Jako nevýhoda se udává nutnost použití speciálního nástroje (klíč na Shimano kazetu – není problém) a omezený výběr nábojů a kotoučů (mně bohatě stačí nabídka Shimana).

                    0 0
                    • scret  

                      to je jak PR od shimana:) Stejna PR jako napr. na lefty apod.

                      0 0
                      • obda  

                        Která část je špatně?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          ta váha asi ne, kotouče na 6d jsou dnes už i kolem 55gr, kolem 80gr levná hlína, k tomu ti šrouby. Cl s maticí je kotva a na náboji tolik váhy zdaleka neušetříš

                          0 0
                          • obda  

                            Ok, dík za info. Však jsem psal, že u té hmotnosti si nejsem jist.

                            0 0
                        • scret  

                          proste argumenty, ktere jsou nesmyslny..

                          Pokud je nekdo dement a neumi dotahnout spravne kotouc atd.

                          Vetsi odolnost vuci ohnuti… Kolikrat jsi ohnul kotouc?

                          Vzhledem k tomu, ze nejsou plovouci, tak ani za jizdy ten unasec nebude takova hitparada…

                          Rychlejsi montaz? ok, cca o 10s?:)

                          Ano, strzeni torxu je nevyhoda 6diry, to je fakt…

                          Za celou dobu jsem osobne strhnul 1 sroub…

                          Proti tomu u CL docela casty vakl, ktery se na nekterych typech kotoucu delal… Omezeny vyber kotoucu, naboju…

                          Horsi nasledna prodejnost kol, nab…

                          0 0
                          • nitraq  

                            K tomu stržení torxu/imbusu na 6díře. Pokud je člověk kopyto nebo má v rukou nasráno, tak obvykle nemá doma stahovák na kazetu, takže CL kotouč si nepřehodí a dá to servisu, zatímco šroubováky má doma každej a ten kotouč si přehodí sám a u toho ho může strhnout.

                            0 0
                            • scret  

                              tak ono pretazeni sroubu a nasledny utrzeni hlavy je celkem casty problem, ale jak pises, je to o tom, ze bud ma clovek v rukach nas.ano nebo muze byt sroub uz nacaty…

                              tak, jako tak je to argument na prd, prtze normalni clovek zvladne vymenit i CL kotouc, tak i samozrejme INTL…

                              0 0
                          • TJK  

                            asi takhle.. 1 tvrdej bit a aku vrtacka s priklepem :-) nikdy se nestalo ze bych to nepovolil a v klidu rukou nedotahl… zalepene loctitem.. pokud to nekdo strhne je to gramlavejma pazourama nebo po case sezvejkanym torxem.. ja a nesmim zapomenout ze mekky cinsky torx sady za par korun opravdu nejsou idelani nastroj… vetsinou se tohle povede strhnout prave takovou srajdou :-)

                            0 0
                          • obda  

                            Podivej se na to objektivně. Já nerozporuju, že je menší výběr kotoučů a nábojů, i když mně to bohatě stačí. Ale vůle, pokud ji tam někdo má, vůbec ničemu v praxi nevadí. Na druhou stranu problémy s uchycením kotouče na šestidíře (zarostlé šrouby, strhlé závity atp.) se tu řeší každou chvíli. Obdobné problémy s centerlockem nikoliv. Je prostě uživatelsky příjemnější a víc trotlfest, což je, IMHO, jednoznačné plus.

                            Já teď opravdu vidím u šestidíry jen tyhle výhody:

                            1. větší výběr kotoučů a náb, lepší následná prodejnost
                            2. jak píše Blacky, tak se zřejmě dá dosáhnout nižší hmotnosti

                            kombinace nába/kotouč.

                            Nicméně bod 1) rozhodně není výhoda technického řešení (systému), ale nabídky výrobců. Z čehož mi, spolu s výše zmíněnými nevýhodami šestidíry oproti CL, fakt plyne, že CL je vývojově lepší systém. Ale možná jsem něco přehlídl.

                            0 0
                            • scret  

                              je to vyvojove lepsi, ale pritom to skoro nikdo nechce:))

                              Podobny kecy se nam snazili japka namluvit i u dualu na MTB pouziti a kde jsou dnes?

                              Jinak pokud si clovek uvedomi, kolik lidi jezdi 6der a kolik CL, tak je celkem logicky, ze bude i vic lidi resit problemy s 6dirou…

                              Ale na cem se schodneme, ze CL je pro „levaky“ lepsi… Ikdyz jelito to hodi do servisu, at je tam CL nebo INTL…

                              0 0
                            • pepek  

                              Např. mně se CL (s adapterem) povoloval, což je v lese a daleko od auta trochu problém.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                on se totiž utahuje celkem na kurevský moment 40–50Nm, to málokdo dá od oka :)

                                0 0
                                • TJK  

                                  kdyz mas doma slusne dlouhou trubku.. takl to jde :-)

                                  0 0
                                • pepek  

                                  No nějak jsem na to neměl odvahu, pořešil jsem to radši loktajtem.

                                  Ale co bylo pozitivní, tak se to povolilo i mému zloději, možná to proto neprodal, bo kolo se netočilo.

                                  0 0
                • Lada,s  

                  v čem je CL lepší?

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Mám jak centerlock, tak klasiku a centerlock mám radši. Montáž kotouče je snadnější, náboj má jednodušší tvar, je lehčí než klasika, mnohem lépe se to čistí, což je pro mě, leštiče, věc poměrně dost podstatná :-).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      akorát nejsou lehký kotouče na CL, potřebuješ jiný matice podle rozměru osy a neopravíš si to na cestě, když zničíš kotouč :(

                      0 0
                      • Dejv94  

                        Navíc, ta matice CL, pokud ji furt sundáváš tak se dost ojezdí.

                        0 0
                      • obda  

                        Jelikož náhradní kotouč nevozím, tak „oprava“ na cestě by stejně spočívala v hrubém srovnání rukou, popřípadě demontáži třemnu, ne?

                        0 0
            • obda  

              Jedou, nejsou drahý, životnost taky dobrá. Trošku horší je, dle některých, zatěsnění ořechu. Ale já osobně s tím nikdy neměl problém i na levnějších nábách od Shimana.

              Pro spoustu lidí jsou hlavním mínusem kónusy. Chce to jednou za čas vyčistit, dát novou vazelínu a dobře seřídit, a to je pro ně zásadní problém. Což sice úplně nechápu, ale je to tak. Na druhou stranu s tímhle přístupem bez problémů vydrží několik desítek tisíc km :)

              0 0
              • scret  

                ja nemel nikdy vylozene problem s konusama, pokud se dobre seridej…

                Ale orech mi odchazel na deorku cca po pul sezone az sezone… U lepsich nab cca po dvou…

                0 0
                • Neunzikger  

                  Ořech netřeba měnit za nový – je rozebíratelný a dá se vyčistit. Tenké vymezovací podložky jsou asi 4 – než se člověk prošoupe přes všechny, dá hodně práce – pokud jsou ložiska nezasviněná, http://www.ivelo.cz/…neho-orechu/ .

                  0 0
                  • Vilém  

                    A kdyz praskne zapadka nebo pruzina?

                    Vyndat a nandat prachovku bez poskozeni taky neni uplne lehke.

                    0 0
                • obda  

                  Hmm, jám mám LXka už hodně let, a zatím ořech bez problémů. A to se tak úplně bahnu a dešti nevyhýbám. Na druhou stranu závody nejezdím.

                  0 0
                • jecnak  

                  Presne tak. Orech je kamenem urazu vetsiny nab a jestli tam jsou konusy, o to hur se to resi.

                  0 0
          • RooSooL  

            no a to je čím. Nejednou, jsou drahý? Malá životnost?

            0 0
        • blackboy007  

          tady někdo prodával zapletená kola Shimano XT na XT nábojích za 6500 kč podle fotek byla nová nezozbalená podívej se do sekce bazar

          0 0
      • jIrI___  

        Na kolik ty Cresty na ebay vyšly?

        0 0
        • Dejv94  

          Použil jsem „Best offer“, naštěstí to přes celnici prošlo bez povšimnutí. Cena za 2 ráfky a poštu z ameru byla 2800,–. Řekl bych že to byla haluz a obchodník měl asi skvělý den.

          0 0
    • Vilém  

      Na 100kg bez problemu 32 dratu.

      0 0
    • MirosPikos  

      Stačí oslovit místní stavitele. Nákupky mají lepší než ty (nejspíš). Takže se nevyplatí nakupovat a pak to nechat někde složit. Jen za materiál dáš nejspíš stejně nebo víc, než za kolik ti to chlapi postaví komplet.

      Kromě zmíněného Hnoje, jsou tu další. Např. KubaD, Maajkee. Každý má jinou lokalitu, což může hrát taky roli při rozhodování.

      0 0
    • vili  

      Stál jsem před stejnou otázkou. Místní stavěči mně většinou nabídli smysluplná kola od 8 500,– výše.

      Tolik v rozpočtu nebylo a tak jsem po dobré předchozí zkušenosti u 26" vzal

      http://www.kupkolo.cz/…-osu_z93591/

      Zatím max. spokojenost, mám 100 kg, techniku veškerou žádnou a vše drží (ťuk, ťuk).

      0 0
      • alinceb  

        No ale ty nejsou ani TLR a ani lehká…:(

        Nezkoumal jsi třeba výprodejové sety na Superstaru?

        0 0
        • Azmir  

          Jaktože nejsou TLR ? To jakože ani s páskou nebudou fungovat?

          0 0
          • alinceb  

            Asi budou, ale ten ráfek TLR není. Jde o tvar patky a nízký profil ráfku.

            0 0
            • vili  

              ale teď už trollíš, polovina BF to vozí na pásce a ty bys chtěl borcovi za 6000,– nahazovat plnohodnotný TR? :-)

              0 0
              • alinceb  

                Mám bezduše nahozené na TLR ráfku (ZTR Arch) i na klasickém (Ritchey WCS) a rozdíl tam teda je a to minimálně v nahazování. Na Arch jsme dali gumu, foukli kompresorem a patka naskočila hned. Pak jsme jen dolili mlíko a nafoukli.

                Do těch druhých nejdřív jen tak – ani omylem. Mýdlová voda -pořád nic. Konverzní páska Rubena (thx 2 scret) + mýdlová voda + tmel – konečně to naskočilo. Byl to fakt voser…

                0 0
            • scret  

              mel jsem pocit, ze RP uz delaj prave s TLR rafkama…

              0 0
              • alinceb  

                Red Metal mají TLR ráfky, ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Red Metal mají UST ráfky. Red Power mají TLR ráfky.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Fakt? Schválně koukám na stránky Fulcrum. U RM29XL píšou, že jsou TLR. U RP29XL nepíšou nic.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Fakt.

                      Tak UST přímo psát nemohou, když je to patent Mavicu, tak uvádí, že jsou tubeless (ne jen ready). Mají ale prostě UST ráfky (tedy žádné díry na niple ze strany ráfku a tvar úplně to samé co Mavic UST ráfky).

                      A u Red Power pak sice nepíšou nic, ale tvar ráfku je jaký je a tedy jasně TLR ať už to tak označené je nebo není. Každý si tedy pod TLR ráfkem může představit trošku něco jiného. Já tam tento tvar ráfku jednoznačně řadím.

                      PS: Dvoje RM29XL jezdím a jedny Red Power 29 XL jezdí kamarád.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Já měl v ruce jen RP29SL, ale na bezduše jsem je teda předělat nezkoušel.

                        0 0
                • scret  

                  jak pise mlok…

                  0 0
        • tonik666  

          Na superstaru zrovna včera začal výprodej kol na tesla nábojích. Včera tam ještě byly všechny kola, dneska už jsou všechny 29 (6 párů jich tam bylo) prodaný.

          0 0
        • vili  

          Nezaznamenal jsem požadavek na TR a ani na lehká kola (nebo jsem přehlídl?). Tazatel chtěl kola co něco vydrží pod 100 kg. A to tydle podle mé zkušenosti jsou bez problému.

          Kolik ušetří podle tebe gramů, když si nechá za 6000,– zaplést ručně? Podle mě nic…maximálně bude rád, když bude ráfek TR…

          Nebo nahoď nějakou kombinaci co něco vydrží u 100 kg, bude TR a bude alespoň o 150 g lehčí, samotnýho by mě to zajímalo.

          0 0
          • alinceb  

            Za ty prachy bych chtěl minimálně aspoň TLR. Právě, že ty Superstary by to splňovaly. Jinak já mám prostě radši klasické záplety. Tovární beru jen v případě, že je to extra výhodná nabídka…

            Vzal bych WTB Frequency i23 + Superstar Switch EVO (ocelový ořech) + Sapim Race. Cenu a váhu se mi ale počítat nechce.

            0 0
            • Smazaný účet  

              superstar switch evo je to samy jak novatec…vim, mam je doma:-)

              0 0
              • alinceb  

                Však jo, ale za lepší peníze a v barvičkách…:)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to je fakt, barvicky jedou:)

                  (superstar naba v pozadi)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Taky už jsme je měl skoro objednané v „gunmetal“ provedení, ale sehnal jsem kola na černých Hope Pro 2, ze kterých jsem rozpletl náboje…:)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak hope jsou vpohode servisovatelky, tkaze pokud neni rozpadla osa/orech, tak jsou bazarovky vcajku:)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Měl jsem je kompletně rozdělaný a jsou v pořádku. Jen jsem měnil nějaké ložisko.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja jednou dumal na kolama za hubicku na nabach DT 350..ale prodavajici na tom mel deore kazetu a nechtel poslat fotku jak vypada orech, tak z toho nic nebylo:)))

                          0 0
                          • alinceb  

                            Tohle bylo od týpka odsud z B-F. Hope + DT5.1 + kazeta SLX9 + plovoucí kotouče 203/183 + HD2.35/MM2.4. Cena byla taková, že to nešlo nevzít, i kdybych měl kupovat novej ořech…:)

                            0 0
                      • scret  

                        ale vetsinou orech odchazi prvni, resp. kazeta se do nej zakusuje strasne rada…

                        0 0
              • tonik666  

                Superstar Switch EVO jsou konkrétně Novatec D881 a D882SB. A padne na ně ořech Novatec typu „B“ (už je jedno jestli B nebo B1, liší se jen průměrem otvoru v prachovce. Typ B2 je nový, který nahrazuje jak B tak B1).

                Včera jsem kupoval nový ořech (Superlight Steel B2), protože původní hliník od Novatecu mi prasknul (asi po roce).

                0 0
                • McBlacky  

                  přestože by to nemělo mít až tak vliv, tak ty hlína ořechy 712 a 812tek na kole kde se trochu víc drtí jdou do kytek extrémně rychle na FSR dal tak 3tkm. Nejdéle mi vydržel na závodním HT, ale i tam to po dvou sezonách vzdal, takže tak 5–6tkm.

                  nicméně koupit 712 nebo 812 a k tomu ocel ořech je celkem slušný low cost řešení.

                  ty 882 na tom asi budou podobně, možná to je stejný ořech

                  0 0
    • blackboy007  

      Prodám nepoužitá, ještě zabalená zapletená kola Shimano XT WH-M785 29 s ventilky, klíči na niple a matkou na brzdový kotouč na přední kolo. Kompatibilní s tubeless plášti. Specifikace:

      Model: WH-M785 29

      Ořech: 8/9/10 rychlostí

      Materiál ořechu: ocel

      Počet drátů P/Z: 24/24

      Šířka ráfku:23,3 mm(v­nější)

      Doporučená šířka pláště: 1,50–2,25

      Udáváná váha: 1955g (přední+zadní kolo)

      Způsob uchycení kotoučů: CenterLock

      Osy P/Z: 15×100mm/12×142mm

      Kola jsou výhra v soutěži a nehodí se mi, proto je prodávám.

      Mohu je poslat v původních krabicích ve kterých jsem je dostal. A nebo je možné osobní převzetí. Pošta+100Kč,

      Kategorie: Komponenty MTB – Prodej (chci prodat)

      Lokalita: (Kraj Vysočina)

      Cena: 6 600,00 Kč

      Email: r.jenda (zavinac) gmail.com

      0 0
      • Vilém  

        Vaha nic moc a jestli bude 24 dratu na 100kg dost, to tezko rict. Vzhledem k mistnimu „dovozci“ bych mel strach z nahradnich dilu. Cena nic moc.

        Jako jedinou vyhodu bych videl nederovany UST rafek.

        0 0
    • xshreck  

      kamarádka prodává jedny DT X1800 na 29 kdyby byl zájem. Možná bude nějaká dohoda. Kdyžtak mi dej vědět dám kontakt

      0 0
    • RooSooL  

      Děkuji za všechny reakce. Napadlo mě:

      Co kdybych dal dozadu 36 drátů a dopředu 28. Osobně myslí, že by zadní kolo je mnohem více zatížené než přední a tím pádem by to mohlo vpředu stačit?

      Nebo mám dát obě 32 a neřešit?

      0 0
      • maajkee  

        Obě 32 děr, na 100kg v pohodě. Dal bych WTB Frequncy i23 ráfky, klidně XT náboje, dráty Sapim Leader a měl bys dost odolnou kombinaci.

        0 0
      • Vilém  

        Nevymyslej nesmysly. Tim by sis to jen zkomplikoval a neprineslo by to nic.

        0 0
      • Bafoon  

        110kg, 160 FS, výplety Hopepro2evo/i23/nez­tenčované 32×2mm dráty a dobrý :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.