• Meluzina

    http://www.novinky.cz/…iku-nos.html

    Jste všichni v pořádku?:-)

    • mr.antik  

      S tim se musí při takových akcích počítat…

      http://www.youtube.com/watch…

    • jachymk  

      Sám jsem se cyklojízdy účastnil. 3 krát jsem vestičkoval stejně jako napadený. Viděl jsem ho před rozjezdem.

      Vetšina řidičů jsou prostě hloupý cholerici. Maj toho plný rádia, trasa je předem na internetu a stejně vyrazí přímo do míst kudy se to jede.

      Nadruhou stranu byl tam i člověk co vklidu pokecal zajímal se o akci a to i přes to, že velmi pospíchal. Je to o lidech 99% lidí, kteří jsou proti cyklojízdě o ní neví vůbec nic a remcají nesmysly…

      • lubor123  

        na internetu. vtipny. informovanost lidi, ktery mistem jen projizdi z internetu = nula. pokud bych se mel osobne divat kazdy mesic co je v te ktere dire pres kterou jedu zahrabano nekde na internetu, tak mi na to nestaci ani cely cas v mesici co jsem vzhuru. internet obvykle neni jen ta jedna spravna posvatna stranka sekty.

      • Mikikuba  

        jenže proti cyklojizdě je i plno pravověrnejch cyklistů včetně třeba mě…

    • deekay  

      Musim rict, ze dotycny na to vylozene vypada :)

    • Sgt Pepper  

      snad jen dodat „dobře mu tak!“

      (ale nestává se často, aby terorista dostal od rukojmího na držku)

    • MirosPikos  

      Dobře mu tak, mamrdovi. Teda pokud je to skutečně tak, že nerespektoval pravidla silničního provozu, blokoval auta (spolu s ostatními mamrdy) a policie byla jako vždy při takovýchto nátlakových akcích pasivní. Tohle nemá s ježděním na kole nic společného, tihle psychopati…

    • jecnak  

      Snad aby se zakazalo vubec protestovat vuci cemukoli, ne. Vubec se divim, ze treba shromazdeni po fotbalech a hokejich se nerozhani vodnim delem a neladuje se to do antonu a nevozi do lesu na Sumavu. Nebo treba takovy stavky, rovnou bych ty lidi postrilel, maj drzet hubu a krok.

      Pak tu jsou uzavirky pri cyklozavodech, tam uz je to skoro v poradku. Je videt, ze aspon neco tu funguje.

      • Sgt Pepper  

        ale tady nemá nikdo nic proti protestu jako takovýmu, ale proti tomu, že si za rukojmí berou normální lidi, co jedou z práce domů…

        nebo je braní rukojmí na prosazení svých požadavků v pořádku?

      • cabbage  

        Už jsi viděl uzavírku (z důvodů pořádání závodu) v pracovní den ve špičce a na jedné z nejrušnějších (cca 1. nebo 2.) komunikací v republice? Navíc bez možnosti objížďky? Já jednou byl omezen uzavírkou kvůli cyklozávodu – cca 3 minuty čekání a pak se jelo dál, na silnici 3. třídy, kdo ví kde a stáli sme tam 3 auta.

        A souhlas:

        http://www.youtube.com/watch…

      • Vegan  

        Typicti cesi … to chce klid… cesi totiz umeji hulakat az, kdyz jim jde o kejhak ci cokoli jineho… kolik lidi je tu pro tezbu uhli pod Litvinovem a Hornim Jiretinem, ale kdyby to bylo u nich hulakaji najednou uplne stejne a tohle neni jiny pripad tady budou hulakat proti cyklojizdam, ale kdyby tam museli bydlet a zjistili by, ze se tam trebas ani neda rozumne prejit silnice tak to najednou bude jine… klasika: to ne mi to oni…

        Je to tu v lidske nature bouzel.

        • JSt  

          co rikas je nesmysl. je jasne, ze jednou se pod tim litvinovem tezit zacne, takze protesty jsou jen zbytecne oddalovani. kdybych tam bydlel tak bych byl vdecny, ze od tam vypadnu :-)).

          jakoze se v praze neda se rozumne prejit silnice? ale no tak. navic v souvislosti cyklodopravy irelevantni. ;-)

    • Necris  

      Zrovna včera jsme si dovolili jet vedle sebe na takové asfaltce uprostřed nicoty, kde nějací borci kradli dřevo z městských lesů ;) Místa skoro na dvě auta v levém pruhu na objetí a ty ksichty co tam v tom autě dělali při tom řvaní…jako kdybysme zavraždili půl vsi ;)

      Většinou když řidiči vyváději kvůli koninám prskám smíchy. Sám toho za volantem dost toleruji. Prostě to berte tak, že většina lidí je naprosto retardovaná a za volant uvázaná. Nemají jak ventilovat emoce a frustraci … tak je rozhodí i taková konina, že musí občas přibrzdit a nemůžou vás ve 100 km/h objet s odstupem 5 cm od zrcátka.

    • Janouch  

      jsem rád že většina na BF ma rozum a cyklojízdu nepodporuje …

      • Sgt Pepper  

        s timhle tvrzením bych zas tak odvážný nebyl – v příslušných vláknech se aktivně vyjádřilo sotva pár % uživatelů BF, na základě toho dělat takovýhle závěry může být dost zavádějící…

      • jeffino  

        jsem úplnej bezmozek, takže já jo, proč na západ od nás je spousta řidičů naprosto v pohodě a i když to bylo v tomhle případě debilně načasovaný, určitě by nikoho neinzultovali.

        vnímání cyklistů většiny řidičů u nás je zcestný.

        • Sgt Pepper  

          a cyklojízda tomu pomohla – všichni ti řidiči zablokovaní v kolonách teď mají cyklisty mnohem raději ;-)

          • Tomcat  

            +1

          • jeffino  

            ruku na srdce kolik z těch řidičů opravdu „muselo“ přes to centrum jet autem ? je to o změně myšlení, ale je mi jasný, že to se od českých řidičů cyklista u nás nedočká:-).

            a propo moje zkušenosti cyklisty s řidiči jsou tristní, ale že bych je všechny apriori nenáviděl to asi ne.

          • Mikikuba  

            :)ja zažila kdy jeli schválně pomalu a nechtěli pustit lidi přejít pěšky přes silnici.klidně se přiznám,že jsem byla mezi těmi který aktivně povalili pár jedinců cyklojízdy aby normální pěší jedinci mohli jít z práce a do práce…

    • blaza84  

      Braní při různých cyklojízdách, protestech odborářů atd za rukojmí normální lidi taky neuznávám. Je ubohost snažit se nasrat a bezdůvodně omezovat co nejvíc lidí, aby tím zvýšili tlak na splnění svých požadavků. Neříkám, že je to důvod někoho zmrzačit, ale jestli někdo schválně druhé blokuje, tak by s odezvou počítat měl.

      • soc  

        Souhlas. Pokud má má být cyklojízda propagací cyklistiky, tak má působit pozitivně. To, co proběhlo, je na úrovni demonstrace…

        • metelesku-blesku  

          demonstrace, demonstrace, ale ceho?

          doprava silne individualni. budiz.

          svoboda volby dopravniho prostredku? pro omezeni.

          vnucovani jedine spravne volby dopravniho prostredku? ne jedineho prostredku, ale preferovaneho urcite.

          pro omezeni a regulaci? opravte me kdyztak, ale zda se, ze jo.

          takze za co tu demonstruji? za levostrede individualni sobectvi?

          • soc  

            Na co se tak dlouze ptas, kdyz sis na konci sam odpovedel :)

    • M@C  

      Ja jizdu na kole propaguji tak, ze kamaradum a kolegum rikam, jak jsem si skvele zajezdil v lese/po horach, co pekneho jsem videl, jak jsem si zamakal, pripadne ukazu nejake foto s peknymi vyhledy apod.

      Propagace cyklistiky tim, ze banda cyklomrdu jede po frekventovane silnici v centru mesta a brzdi ostatni spoluobcany je kokotina nejvetsiho kalibru a v tu chvili bych se stydel za to, ze jsem take cyklista.

      Ani se nedivim ze labilnejsim lidem rupnou nervy a daji nekomu pres hubu nebo do cyklomrdu najedou…

      • PIWNIK PONURY  

        az na to, ze jezdeni na kole po lese nema s problematikou cyklodopravy v praze nic spolecnyho, ze…

        • cabbage  

          Cyklojízda nemá už vůbec žádnou spojitost s dopravou.

          Ti se nikam nedopracují, jen prudí.

    • Mushroom23  

      stejna traparna jako pulmaraton…me to nijak neobtezuje ja jezdim do skoly krtkem ale verim ze jiny to musi pekne stvat…at si jezdej a behaj nekde po polich

    • Martinson  

      Jsem nemile nepřekvapený. Bikefórum opět odsuzuje cyklojízdu. Napadení jednoho z organizátorů v podstatě nikomu nevadí.

      Já chci dát najevo podporu cyklojízdě a odsuzuji napadení pořadatele. Přihlížející policisté naprosto selhali.

      • hony007  

        Je rozdíl mezi cyklojízdou a cykloblokádou. Organizátor byl možná pěkný koledníček. Organizátoři selhali, protože se vybrali špatný cíl.

      • muddy  

        Nemyslím si, že by byla odsouzena cyklojízda, ani se nepřehlíží násilný akt jednotlivce.

        Osobně mám velký problém s tím, že si někdo ve čtvrtek odpoledne uzavře část Prahy. Zejména Nuselák, nezlobte se na mě, ale k němu není rozumná alternativa. Jak psal někdo výše. Akce měla být o víkendu na náplavce, eventuelně cesta po pražských stezkách a ukázat na jejich nelogičnost.

        Jinak čin chorého řidiče mě jen utvrzuje v tom, že řidičské oprávnění může dostat kde kdo. Ale blázni jsou i mezi cyklisty a koneckonců je jich ve společnosti plno. Moje každodenní využívání MHD fakt mluví za vše :)))

        Za mě Auto*Mat záporné.

      • kámen úrazu1  

        Nepřeju mu to. Ale zrovna Hrabosh se na nakole.cz mnohdy prezentuje tak agresivně, že věřím, že kdyby byl “na druhé straně barikády“, nechoval by se k cyklistům zrovna nejohleduplněji…

      • Mikikuba  

        onen napadený organizátor pouze neustále provokuje a to nejen při cyklojízdě jinými slovy konečně sklidil co sází!

      • pepino  

        Na BF je plno línejch řidičů v plechovkach, tak se nediv:)

      • JSt  

        dulezite jsou i okolnosti incidentu a ty nehraji uplne do karet napadanymu. ;-)

      • RomanH  

        Ne, nevadi, borec dostal, co mu patrilo. A smekam pred policii, tentokrat pouzili selsky rozum.

    • Radek Broz  

      Dostal po zásluze.

    • Pedro404  

      Měl mít integrálu.

    • jIrI___  

      Ani bych se nedivil, kdyby to byl nějaký nácek.

    • Hroch obojzhivelnyj  

      Dostal po zasluze. Cyklisti nemaj na silnici co delat a ve meste obvzlast. Silnicni vsi.

      • Sgt Pepper  

        nedostal proto, že by byl cyklista na silnici, ale proto, že individuálně verbálně napadal toho řidiče a myslel si, že když má za prdelí policajty a pár set ovcí, že mu to projde…no, neprošlo…

        • tonik666  

          O víkendu jsem mluvil s klukama, co tam byli, prý z toho je video (viz link niže od Flegmatika), kde je vidět, že Hrabosh nikoho verbálně nepadá, prostě přiběhne týpek, napálí mu boxerem a zase uteče. Ani není jasné, že by to bylo řidič.

          Ať už jsou cyklojízdy jakékoliv, tak těžký otřes mozku, zpřelámané kůstky v obličeji, zlomenou čelist a pravděpodobně zohyzdění nadosmrti bych nikomu nepřál.

          • Sgt Pepper  

            boxerem? to jsi první, kdo tu zmiňuje použití zbraně! jestli to tak bylo a jsi očitý svědek, který při sotva vteřinovém úderu stačil zaregistrovat na ruce boxera, tak jsi jistě splnil svou občanskou povinnost, nahlásil jsi to Policii a zaregistroval jsi se jako svědek pro další řízení…

            Pokud ne, tak nepindej ;-)

            • tonik666  

              to je co jsem slyšel od lidí na Alleycatu v sobotu. Podle toho jak ho praštil (žádný nápřah, v pohybu) by se musel sakra trefit, aby mu holou rukou jedním úderem polámal čelist, obličejové kůstky a ještě způsobil otřes mozku.

              • Sgt Pepper  

                spekulace

                • tonik666  

                  Jo, ok.

                  Každopádně výsledek je znám a nepřijde mi to přiměřený. Shodit někoho na zem je jedna věc a mít polámaný obličej a otřes mozku druhá. Jak píšu níž, nepřiměřené.

                  • Sgt Pepper  

                    vyjádření soudu: „obrana musí být silnější než útok, aby byla účinná“

                    • tonik666  

                      To jsi vytrh odněkud z kontextu, protože tím bys obhájil jakékoliv jednání, např. ty do mě strčíš a já tě zastřelím.

                      Uznej konečně, že rozbít Hraboshovi obličej poté co do někoho strčil nebylo přiměřené:)

                      • Sgt Pepper  

                        demagogie

                        Hraboš do nikoho „jen nestrčil“, ale srazil člověka na zem a je na posouzení soudu, zda by v útoku pokračoval, či nikoliv…než ho „vypnula“ jedna dobře mířená

              • lukas aka mitro  

                dostal to zespodu na celist…od typka ktery vypadal, ze o vikendech chodi mlatit koberce…stalo se co se stat muselo, uspala ho…

            • Zlatka  

              Ono se dá při ráně pěstí přerazit čelist, polámat kůstky ? Já se obávám toho, že zbraň v podobě malého ručního boxera, který se dá skrýt do dlaně má u sebe v kapse každý z pošahaných násilnických kreténů, kteří jsou jej schopni při vypnutém mozku použít. (pokud ovšem mozek nějaký má).

                • Zlatka  

                  Nj, ale toto je profesionální cvok, kdežto ten agresor nějaký místní pivní přeborník. ;)

                  • Sgt Pepper  

                    to víš odkud? znáš jeho minulost, záliby? víš jestli nechodí po večerech bušit do posilky a trénovat box?

                    ááá, oprava, ty myslíš „agresor“, tedy pan Hraboš?

              • hekynen  

                O přeražené čelisti nikde nepadlo ani slovo; má „zlomené kůstky v obličeji“, což v překladu spíše znamená přeražený nos, než čelist.

                A ano, čelist lze přerazit úderem pěstí.

              • cabbage  

                Ranou pěstí se dá i zabít…

              • bleach  

                ujistuji te, ze dostat boxerem, tak to na nem poznas i ty

          • JSt  

            myslim, ze z videa je naprosto patrne, jak steiner, byvaly radni, odhodi prekazejici kolo. pak o verbalnim napadani se da polemizovat, protoze video neni se zvukem :-). bez diskuze uz ovsem je, ze hrabos toho byvalyho radniho srazil k zemi, coz mu bylo steinerovym bratrem oplaceno i s bonusem.

            na video se odkazujes, takze predpokladam, zes ho videl. a dal mu holou rukou. oni ti kluci nazyvali ten uder „boxerem“, nemysleli, ze pouzil totok .

      • mr.antik  

        tyhle lidi nepovažuju za cyklisty kterých bych se měl zastávat, aktivisti co si léčí nějaké mindráky…

        Nebyl jsem tam, ale nevěřim že někdo ho udeřil jen tak bezdůvodně, jen protože je to cyklista.

        • jIrI___  

          „… nevěřim že někdo ho udeřil jen tak bezdůvodně, jen protože je to cyklista.“

          A tak tomu já bych zas klidně věřil. V tomhle případě to pravda ale asi nebude.

    • Flegmatik  

      Tady nějaké video a zpráva z Nova TV: http://tn.nova.cz/…policie.html Žádné verbální napadání tam asi mezi nimi neproběhlo, prostě přišel maník a bouchnul si. Zřejmě oslavoval ten předvečer výročí, jak tu Sgt Pepper hlásá.

      • Sgt Pepper  

        no, ještě včera v diskuzi nakole.cz byly výpovědi účastníků, které ty slovní útoky přesně popisovaly, včetně citací…leč proběhla tam cenzura a ta diskuze už má sotva třetinu příspěvků…

        takže aktivisti:

        1. berou rukojmí (teroristi)
        2. lžou
        3. jsou zbabělí
        4. podporují cenzuru
      • Barberry.pha  

        Tak nova a jeji bulvarni podavani zprav ale Blesk, k tomu neni co vice dodat a na tom nakole.cz je to pekne procenzorovne, takze nekdo asi psal jak to bylo, ale ono se to nehodi.

        A pode reakci ze tu ťafku dostal zrovna tento aktivista, bych taky veril tomu ze nekoho vyprovokoval, a chtel ji dostat, aby pak byl ve zpravach na Nove, „Brutalni utok na cyklistu pri poklidne projizdce Prahrou“

      • Mikikuba  

        nova asi není moc důvěryhodný zdroj…

        • Flegmatik  

          A nasla si nejake duveryhodnejsi video? Jestli mas neco lepsiho, tak sem s tim.

        • Sgt Pepper  

          super, takže ze strany řidiče to byla „krajní nouze“? jeho bratra napadl cyklista a on ho bránil…

          doufám, že cyklistu zavřou, až zčerná…

        • JSt  

          takze rozumim tomu spravne, ze hrabos zahrazdil silnicu svym kolem, byvaly radni to kolo odklidil, hrabos se do nej pustil a bratr radniho poslal hrabosa k zemi? :-))

          • mr.antik  

            ať to bylo jak chce, tak je to zatím spíš ostuda pro všecky cyklisty :-)

            • JSt  

              doufam, ze pro vsecky ne. ovsem automatu a podobnych spolku poradajicich cyklojizdy kazdopadne.

            • Flegmatik  

              Pro všechny? Mě je to třeba úplně jedno, zase tak paranoidní nejsem, že když teď na kole někam pojedu, že všichni řidiči mě budou chtít díky tomuto incidentu sejmout. Jako by vztahy cyklisté vs. řidiči byly někdy dříve lepší a chovali se všichni k sobě ukázkově :-)

              • Sgt Pepper  

                ovšem akce uřvané partičky cykloteroristů to nevylepší :-(

                • Flegmatik  

                  Tak záleží hlavně na pochopení řidičů smyslu těch jízd. Asi by stálo to lépe medializovat a informovat o tom, že v tu a tu dobu se tam něco koná a kdo spěchá, ať se té oblasti vyhne. Pár exotů se vždycky najde, mezi pěšími, bruslaři, řidiči, cyklisty… Snad ale většina těch lidí, co tam tu cyklojízdu jela, byli rozumnější (aspoň v to doufám).

              • mr.antik  

                ostuda = myšleno spíš jako zesměšnění v očích větší části veřejnosti která sleduje média a dovnitř nevidí.

                Být automatem, tak už bojové cyklojízdy nepořádám a směřoval bych to k pohodovým happeningům v rámci dnů bez aut nebo gaypochodů

          • hekynen  

            Ano, rozumíš tomu správně.

    • jaroh  

      Ja teda nechápem príspevky niektorých ľudí. Cyklojazda bola normálne ohlásená akcia, mala organizačné zabezpečenie, policajný sprievod… Je plné právo občanov sa zhromažďovať, títo to urobili dokonca ohlásene. A že pri tom zablokovali automobilovú premávku? No a? Tá ulica patrí tým bicyklistom presne tak isto ako tým automobilistom. Kto chodí autom, musí počítať s tým, že sa dostane do zácpy.

      A to je aj zmysel týchto cyklojázd – ukázať, že bicykel neblokuje dopravu, bicykel JE DOPRAVA.

      • muddy  

        Nepopírám, že kolo je dopravní prostředek, ale celou akci považuji za nešťastnou v tom, že spíše vyprovokovala řidiče aut. Stejně jako je nezadatelné právo se sdružovat, ale pokud je jedním z cílů v Praze tolerance mezi řidiči a cyklisty, pak akce ve čtvrtek odpoledne má na vztah řidič – cyklista spíše záporný dopad.

        • jaroh  

          Nemyslím si, že cieľom cyklojazdy je tolerancia vodičov a cyklistov, práve naopak – cieľom cyklojazdy je ukázať magistrátu, že sa nemá všetko prispôsobovať autám, ale aj bicyklom. Samozrejme, že to vyvoláva kontroverzie, šoférom áut sa to nepáči, to je logické a očakávané. Ale priznám sa, že názor tých šoférov ma málo zaujíma, zaujíma ma názor pražských úradníkov na cyklodopravu.

          • Zlatka  

            Já s tímto tvrzením nesouhlasím, pro mne je to čistý cykloterorismus. Kdyby byla akce o víkendu, počítala by namísto 15ti set hlav několik tisíc hlav, kteří by mluvili snad srozumitelným jazykem ke všem úředníkům, kteří si doposud neuvědomují, že cyklista je ve městě pán.

            • jaroh  

              Neberiem ti právo na názor :-). Akurát neviem, prečo by sa mala jazda organizovať práv cez víkend. Cyklisti jazdia každý deň, tak isto ako autá… Mimochodom, či sa to niekomu páči alebo nie, tak vo veľkých mestách sa stále častejšie a častejšie obmedzuje vjazd áut do centra, nie bicyklov. Toto všetko sú len také rituálne tančeky pred tým, čo Prahu v najbližších rokoch naozaj čaká v oblasti obmedzovania automobilovej dopravy. :-)

              • Zlatka  

                Tak to jsem ráda, že mi nebereš právo na názor. Opravdu si toho od jaroha vážím..

          • Internaut  

            Tak urcite, jak rikas. Cil byl splnen – bicykel ukazal, ze neblokuje dopravu na magistrale, kde denodenne dochazi k omezovani cyklistu. A magistratu, ktery akci zastresoval, byloukazano zac je toho loket. Nazor druhych neni podstatny – casem sami prijdou na to co je spravne.

          • muddy  

            Aha, takže podle tohoto příspěvku je lepší gradovat vztahy mezi oběma skupinami. To je dle mého nesmysl. Druhá nelogická věc, je nezájem o řidiče. Z toho vyplývá, že Magistrát dá pouze na hlas cyklistů? To postrádá smysl, bavit se budou i s lidma „od volantu“, kam se řadí mimojiné dopravci, taxikáři apod. Druhá strana může oponovat, že je nezajímá akce několika fanatiků z Auto*Matu. Tímto přemýšlením se nikam neposuneme.

            Navíc jak jsem psal předtím – Nuselák je v současné době nenahraditelný, takže jeho uzavírka naštvala mnohem víc lidí, než se přispělo.

            • jaroh  

              No, „gradovanie vzťahov“ určite nie je dobré, ale zrejme sa tomu nedá vyhnúť, vychádza to z podstaty veci. Ja vôbec neodporujem, že uzávierka Nuseláku nasrala plno ľudí, ale predpokladám, že s tým sa počítalo a ak sa tomu nedá vyhnúť, tak sa tomu nedá vyhnúť.

              Ale celkom sa zabávam… presne takéto hlasy a debaty sa viedli pri cyklojazdách vo Viedni a Budapešti. A pozri sa, kde je dnes v cykloinfraš­truktúre Viedeň a dokonca už aj tá Budapešť. Ja osobne si myslím, že keby ten hlavodruď nezložil pravým hákom toho človeka, tak tu nikoho ani nenapadne tak sa zastávať chudákov šoférov, ktorých jediná smola tentokrát bola, že ich nezablokovala ich vlastná dopravná dopravná zácpa, ako po iné dni, ale cyklisti a ešte pri tom bolo aj trochu adrenalínu… ach jaj… :-)

              Aha, zrejme som niečo zle pochopil. Na tej akcii sa zúčastnilo iba „několik fanatiků z Auto*Matu“? Podľa videí a fotografii to vyzeralo na slušné stovky ľudí, to všetci sú fanatici z Auto*Matu?

              • muddy  

                A jsme u toho. Gradování vztahů není dobré. V Praze, kde je cyklista považován za zlo, protože značná část ignorantů nezná vyhlášku. No, vyhnout se spíš nedalo. Akce neměla tak silný mediální cover, tudíž spousta lidí neměla tušení proč stojí v koloně.

                K Vídni bych Prahu skutečně nepřirovnával, kromě toho, že se staví efektivní síť cyklostezek. O tom se v Pze zatím nedá mluvit. Příkladem budiž Praha 2–3, kde se honosí kilometry nových cyklostezek, přitom se jedná jen o čáru na silnici, kde z jedné strany je provoz, z druhé zaparkovaná auta.

                Podstatou mé připomínky je, že akce mohla proběhnout jako happening o víkendu. Hezké počasí by přilákalo více lidí a dopad na dopravu by nebyl tak drastický. Zdá se mi, že se tu ignoruje fakt, že i ve čtvrtek odpoledne někteří pracují a spěchají.

                K těm fanatikům. Nerad bych, aby došlo k překroucení, ale mám tak spojené vedení té organizace. Před časem jsem poslouchal jejich výroky v ČT a přišlo mi to téměř cyklo militantní. Navíc mám s uvedenou organizací spojeného p.Kameníka ( nevím proč, a ten je mi věru nesympatický). Jinak účastníky nepovažuji za fanatiky, ale spíš nadšence.

                Osobně bych spíš preferoval, aby se začalo mluvit o propojení cyklostezek, nové trasy nebo například kolo do všech tramvají (mimo špičku).

              • muddy  

                A jsme u toho. Gradování vztahů určitě není dobré. No a právě k tomu dochází. Vyhnout se tomu nedalo, kvůli dopravní situaci a podle mého slabého mediálního coveru, kdy o tom hromada lidí netušila a následně nechápala, proč stojí v koloně. Za sebe můžu říci, že jsem věděl spíš o sobotní akci, kde jsou nějaké bike servisy a prodejci.

                K Vídni bych Prahu v tomto ohledu nepřirovnával. V Praze neexistuje efektivní koncepce cyklostezek, ani se u nových staveb nic takového neplánuje, což ve Vídni je přesně naopak.

                Jako příklad mohou sloužit městské části Praha 2 a 3, které sice nejvíce křičí po omezení dopravy, ale jejich krok vůči cyklistům je ryzí populismus. Kilometry cyklostezek jsou většinou nalajnované pruhy, kde z jedné strany je provoz a ze strany druhé zaparkovaná auta. Nebo zrovna včerejší zkušenost od nájezdu na Pražský okruh u Jesenice. Stará silnice, která by nyní mohla sloužit pro cyklisty je přetnuta v půli a kolem přivaděčů je pár metrů chodníku, ale trefit nájezd je nad lidské síly.

                Osobně se domnívám, že úsilí by mělo vést spíše k celkové podpoře cyklistiky v hlavním městě. Tlak na systém cyklostezek nebo dovolit převážet kolo ve všech tramvajích (mimo špičku). K těm fanatikům – Nechci, aby to bylo negativně překrouceno. Tento vztah mám k lidem stojící za sdružením AutoMat, neboť jejich výroky na mě často v minulosti působily dost cyklo-militantně. Účastníky považuji za nadšence.

                • mr.antik  

                  Pokud lidi začnou jezdit každý den víc a víc po městech na kolech, řidiči si budou zvykat postupně. Takhle je z toho pár minutový humbuk je prostě hurá akce, žádná větší ohleduplnost od řidičů příští týden nenastane.

                  • muddy  

                    souhlas.

                    Možná nakonec pomůže růst PHM, kdy si najednou spousta lidí uvědomí, že individuální jízdou do města nic nezískají a začnou zvažovat cyklo pěší mhd.

                  • jaroh  

                    Antik, cyklojazdy nie sú na to, aby si vodiči zvykli na cyklistov a boli k ním ohľaduplní. Cyklojazdy sú na to, aby si úradníci a obyvatelia uvedomili, že v meste je masa obyvateľov, ktorí niečo chcú. „Adresátom“ cyklojazdy skrátka nie sú vodiči.

                    • JSt  

                      úradníci a obyvatelia uvedomili, že v meste je masa obyvateľov, ktorí niečo chcú.

                      myslim, ze do techto skupin spadaji i ti ridici. ;-)

                      • Flegmatik  

                        Myslím, že poměr finančních prostředku co jde do silnic kvůli autům a co na cyklistickou dopravu, je úplně v jiných řádech.

                        • cabbage  

                          Ano, ale i přesto jde víc peněz na cykloszetky než se od cyklistů vybere, naopak automobilová doprava je odírána.

                          • Flegmatik  

                            Tak je tak odírána, až to není hezký :-) Kolik se vybere od takových chodců na rekonstrukce chodníků? Od postižených na bezbariérové úpravy čehokoliv veřejného? Takhle to máme brát a chápat?

                            • Sgt Pepper  

                              přesně tak by se to mělo chápat

                              osobně bych dokonce byl pro variabilní sílu volebního hlasu podle velikosti odvodu do systému ;-)

                              neodvádíš nic (nezaměstnaní, důchodci, státní zaměstnanci) = síla hlasu 0

                              • martin_bakov  

                                To je hodne hloupa myslenka.

                              • cabbage  

                                Jo, volební census, asi nejlepší způsob jak zatočit s korupcí.

                                Bohužel to nikdy neprojde.

                              • borda  

                                Takze Kellner by si celkem bez problemu udelal nadpolovicni vetsinu v parlamentu a toby se teprva podnikalo :-)

                                • cabbage  

                                  Kellner ano(s ním ani problémy snad nejsou), ale Babiš, co by nejlépe palcený státní zaměstnanec, by o hlasovací právo přišel:-D

                      • jaroh  

                        Áno, lenže vodiči zrejme nemajú ten problém, že na nich úradníci a politici serú, skôr naopak.

                        • JSt  

                          jezdim na kole. dokonce toho v posledni dobe najedu nejvic po meste. a naopak me spis sere, ze na me urednici neserou a vymysli picoviny, aby se zavdecili automatum a podobnym spolkum. to jen takovy pohled na vec „mestskeho“ cyklisty. ;-)

                        • Sgt Pepper  

                          ano, goverment méně sere na řidiče, než na cyklisty, protože jsou řidiči více ekonomicky prospěšní – povinné ručení, poplatky za dálnici, havarijní pojištění, daň při koupi vozu, poplatky kolem registrace, daň z PHM…to prostě jen tečou prachy do rozpočtu…

                          co teče z cyklisty? takže aby byly rovný podmínky, bylo by potřeba zajistit, aby příjem za kolo byl shodný s příjmem za auto…to chceš?

                    • mr.antik  

                      jenže i těm úředníkům je nějaká jednorázová akce s nějakým obecným poselství k ničemu. To spíš nějakej happening u Vltavy.

                      Když organizace (např. automat) bude mít dost členů, psát petice atd za opravdu konkrétní návrhy, bude to mít větší efekt.

                      • jaroh  
                        1. Jo, keby to bola jednorazová akcia, tak to nemá efekt a mal by si pravdu.

                        Toto však nebola jednorazová akcia :-)

                        1. Petície, rokovania a pod. – áno, treba ich robiť, ale ich efekt ako

                        takých sa blíži k nule. Ale súhlasím, treba ich robiť, je to tiež forma nátlaku.

                  • Flegmatik  

                    Přesně tak. Akorát spousta lidí k tomuto nedojde nikdy, protože se zkrátka mezi auta vjet na kole bojí a radši vezmou to auto s plechy kolem sebe.

                    • mr.antik  

                      tohle spíš je o tom, jak šíříš osvětu v práci, u kamarádů, chápu že lidi co to nezažili mají strach, ale třeba se to jednou stane módním trendem si třeba jeden den v týdnu vyjet na kole do města.

                      Když vidíš některý aktivisty, tak jsou spíš pro srandu.

                      • Jituschka  

                        Jako idea jezdit po městě na kole je krásná, ale třeba pro mě je to trochu problém – bydlím na kopci ;) A do práce chodim slušně oblečená/upravená a nechce se mi jezdit o pul hodiny dřív, abych se po jízdě na kole stihla osprchovat/pře­vléknout…

                        1. na city biku, na kterým pojedu v sukni jako dámička do práce, bych se

                        pohodlně domů nedostala, protože bych to asi nevyjela, nehledě na to, že po jízdě po některých pražských cyklostezkách bych byla na kole tohoto typu naklepaná jak řízek

                        1. na biku jezdim v cyklistickym a kolo nikdy nenechávám venku osamotě,

                        riziko krádeže mi za to nestojí, navíc bych s sebou teda musela vézt komplet oblečení na převlečení do práce.

                        Bydlela jsem rok v Lublani a tam to bylo fajn, jenže to je malé město, většinou po rovině s dobrou sítí cyklostezek, takže tam nebyl problém být i na kole za dámičku a s radostí jsem to tam provozovala.

                        Závěr tedy je, že si myslim, že Praha prostě nemá moc dobré podmínko pro cyklodopravu do práce atp., jednak kopce, jednak stávající zástavba, se kterou se asi těžko něco udělá. Určitě je hodně prostoru ke zlepšování podmínek, ale já do práce na kole stejně jezdit nebudu, kolo mám jako sportovní aktivitu, ne jako dopravní prostředek po městě.

                        • hony007  

                          Jo, s tím se dá souhlasit, já jako největší problém vidím nedostatečné zázemí na pracovišti – sprcha, místo pro kola.

                        • jaroh  

                          Jasne, dochádzanie do práce nie je možné vždy, pre každého a všade. Absencia sprchy, nedostatok času a kopcovitý profil cesty do práce sú dosť zásadné bariéry.

                          Faktom však je, že ani najväčší cykloextrémisti nehlásajú, že povinne a všetci musia dochádzať do práce (do školy, na nákupy) na bicykli. Princíp spočíva vo vytvorení takých podmienok v danom meste, aby čo najviac ľudí, ktorí chcú a môžu dochádzať na bicykli, malo na to vhodné podmienky. A tu je dôležitý jeden fakt: cieľovou skupinou takýchto aktivít nie sú bikeri, ale normálni, dnes väčšinou nebicyklujúci ľudia. Cieľom mestských úradov nie je vytvoriť lepšie podmienky pre ľudí, ktorí bicyklujú tak či tak, ale dostať na bicykel viac ľudí a tým odľahčiť automobilovej a hromadnej doprave.

                          • Tomcat  

                            Čím si zároveň město( stát ) sníží přísun financí plynoucí z MHD a automobilové dopravy. Od silničních daní počínaje přes, lítačky na MHD, konče parkovacíma poplatky. Cyklistika ve městě je totiž pro stát naprosto nevýdělečná ( nezdanitelná).

                            Největší ekonomický záměr by město ( stát) měl mít na MHD. Z důvodu poměru nákladů a návratnosti.

                            • jaroh  

                              Tomcat, verejná doprava je služba, jej poslaním nie je vytváranie zisku. Ale máš úplne pravdu, aj ja si myslím, že principiálne investície daného mesta majú ísť do MHD a nie do nových a nových parkovísk, širších a širších ulíc. Potrebné investície do cykloinfraštruktúry sú však v porovnaní s investíciami zanedbateľné a pritom prinášajú určité uľahčenie hromadnej doprave… Doprava v meste by mala byť vyvážený systém všetkých módov dopravy.

                              • Tomcat  

                                Když vytvořím parkovací místo a parkování je placené vrací se mě do městské pokladny nějaká procentuální část. Pokud vytvořím někde stojan na kola, cyklopruhy, nebo cyklostezku nevrací se mě do městské pokladny skoro vůbec nic.

                                MHD to totiž neulehčí, není pod dimenzovaná. Naopak při rušení spousty spojů je jasné, že je nevyužívaná.

                                • muddy  

                                  Dovolím si nesouhlasit s nevyužívání MHD. Jednak MHD je služba, která při nejlepší vůli je na pozici nula, standardně bývá v lehčí ztrátě. Nicméně rušení spojů např. v hlavním městě jsou zoufalé úsporné kroky, které po kauzách jistých komunálních politiků a ředitelů podniků musely přijít.

                                  Nevytížených spojů je skutečně minimum.

                                  • Tomcat  

                                    Tak nemluvím jen o Práglu. Velice často se ve větších městech dostavuje jev kdy MHD je ztrátové ještě víc. Protože jimi nejezdí lidé produktivního věku. Tedy ti kteří by měli být jedním z hlavních skupin pasažérů.

                                    Když pak v MHD jezdí primárně důchodci „za zábavou“ a malé dět do školi je jasný, že ztráta se prohlubuje.

                                    • muddy  

                                      Jedním z důvodů právě bude nemožnost naložit do tramvaje kolo. Některé skupiny MHD nevyužívají, protože krajská města nemají propracovaný systém hromadné dopravy.

                                      Navíc volnost vjezdu automobilů. Osobně bych před centrem zavedl mýtné. Hned by se dostalo více lidí do MHD.

                                      • hony007  

                                        Tak s tím kolem v šalině je to ale jen průšvih odpovědných osob, v Brně běžně můžeš. Si dupněte.

                                        • muddy  

                                          Já netvrdím, že to není problém odpovědných osob. V Praze je možné snad jezdit na několika linkách.

                                          Na druhou stranu v Brně se přerpacovalo sezení v těch strašných tramvajích Porsche. V Praze řekl magistrát – máte smůlu.

                            • Flegmatik  

                              Tak asi nikdo nepředpokládá, že když někdo začně občas jezdit na kole, tak zároveň prodá auto nebo si nekoupí roční kupón na MHD. Nakonec, i MHD je i pro město nevýdělečná věc, protože se musí silně dotovat. Městské části však našly způsob, jak z aut získat další prachy – zavedly další kravinu – modré parkovací zóny. Pak z jedné čtvrti nemůžeš jet do druhé, protože tvé povolení ti tam je k ničemu. Zřejmě podle tebe by byl ideál, aby každý jezdil autem a to by to pak vypadalo :-) Nakonec, i ti řidiči si musí uvědomit, že když někdo jede na kole nebo městskou, tak je to výhodné hlavně pro něj – na silnici je o auto méně, stejně tak prostor pro parkování. Ale to nikdo slyšet nechce, protože tam mozeček mnohých nesahá. Udělal bych autojízdu – všichni do aut a valit se centrem :-)

                              • Tomcat  
                                • Ideální stav je x záchytných parkovišť i v centru . Tedypodzemní.
                                • vytlačit tranzit z města
                                • zdanit velká auta ( např čtyřmístné SUV BMW je ideální případ ,podporovat malé auta
                                • pronájem elektrochrastítek + MHD jako malé operativní elektrobusy

                                A tak podobně.

                                • Flegmatik  

                                  Zde mám problém s prvním a třetím bodem. Jakékoliv parkoviště ti tu dopravu naopak zvýší – ta auta tam musí nějak dojet a zase odjet. Budou-li mít jistotu, že tam vždy zaparkují, proč by tedy volili jiný způsob dopravy. Stavba podzemních parkovišť pod starými domy je extrémně nákladná, to ti jedno blbé parkovací místo 2,5×4 m vyjde baj voko na 1–3 miliony, v českých podmínkách možná ještě víc. A třetí bod je takový, ehm, socialistický, v konečném důsledku je jedno, jestli městem jede SUV nebo felicie.

                                  • mr.antik  

                                    tak ty parkoviště musí být tam, kde se dá ještě dojet rozumně (např. Čerňák)

                                    • Flegmatik  

                                      Jasně, to jo, já se vyjadřoval k těm podzemním parkovištím v centru, pod soukromými starými domy.

                                      • mr.antik  

                                        no to je průšvih, většinou je tam víc bytů/kanclů než míst na dvorku. Zas ale to je věci priorit těch firem a lidí, co tam bydlej

                                  • Tomcat  

                                    To samé jako mr.antik. Parkoviště jednak aby ty auta nezacláněla nahoře kde je už málo místa a umístěná tak bych to auto tam nechal a raději jel dál metrem. Než poskakoval po městě a hledal místo kde to píchnu.

                                    Samozřejmě to není jedno jestli Felicie, nebo velké SUV. Máme povinné ručení snad na všechna auta stejné? Pojištění je pro všechny lidi stejné? Naopak socializmus je vytvářet rovnost tam kde nikdy nebyla. To co jsem uvedl je příkladem neužitečného zbytečného auta pro městský provoz. Prosti tomu i stará čmudící Felicie je mega praktické vozidlo. Daň za luxus je už přeci uplatňována kde se dá a naco se dá.

                                    • jecnak  

                                      Pokud se to vse zaplati z penez tech, kdo chteji do centa jezdit autem, pak s tebou naprosto souhlasim. At si kazdy ridic, co chce jezdit do centra denne autem a nebydli tam zaplati za sve parkovaci misto plne naklady.

                        • mr.antik  

                          to je jasný, závisí to na spoustě vecí, s kopcema, vzdalenosti bydliste-prace, dresscode atd. magistrát nic neudělá

                        • cabbage  

                          Přesně tak.

                          Akorát to mám 20 km do školy a do práce 36:-D

                          • Jituschka  

                            Já mám práci 5km a školu na půli cesty ;) a na tu vzdálenost se mi to kolo ani nevyplatí vytahovat, to se pak odpoledne radši zastavím doma ;)

                            • Sgt Pepper  

                              tak to je na takový malý běžecký trénink, ne? když se do toho opřeš, tak za 20–25 minut jsi v práci ;-)

                              • Jituschka  

                                Už mockrát jsem to měla v plánu :) Snad to někdy i zrealizuju, je to navíc i hezká cesta přírodou ;)

                        • kOmE  

                          Je to tak. Mam to 24km do prace a dojedu pekne zlitej a to jezdim na silnicce. Takze kdyz jedu na kole ,cas od vyjeti po zasednu ti ke stolu je 1h20m ,kdyz jedu autem je to celkem 35 minut. Cesta zpatky je trochu lepsi ,tam jsem ba tom s dojezdem podobne ,jen se musim po dojeti vysprchovat.

                          • Flegmatik  

                            Nemáš na tom kole při cestě do práce zastavovat v každé hospodě :-)

                        • jecnak  

                          Zase ne vsichni bydli ve vysokohorskych castech Prahy. Ja to trebas ted mam 30min na kole, 80% po cyklostezce, 20% po vedlejsi silnici s malym provozem. Autem jezdim 15–30min, bus je uplne mimo se skoro hodinou jizdy.

                          Vsechno zazemi mi zamestnavatel poskytuje, takze za deset minut od dojeti prevleceny sedim u pc.

                          • Jituschka  

                            Tak jasně, já jen že pro mě je užívání city biku stejně nereálný. A na normálním – zázemí v práci mám, ale jak jsem psala jinde, mám to do práce cca 5 km a za to mi ty procesy kolem skoro ani nestojí.

                            To byla spíš reakce na to, jak někteří argumentují tím, že se po evropských městech hodně jezdí na kolech, tak proč to v Praze nejde…Praha má prostě jiný podmínky. Dokážu si představit logičtější trasy, které na sebe navazují atd. ale cyklodopravu po městě ve větší míře moc ne.

                            • Sgt Pepper  

                              tak třeba v Pardubkách není moc o čem diskutovat – to je placka, tam je kolo ideál…

                            • jecnak  

                              Ono je to hodne o domluve, u minuleho zamestnavatele jsem nechaval kolo ve kancelarskem skladu mezi papirama, svorkama a sanonama a tahal ho pres recepci vytahem. Jini ho nechavali v garazich. Ale proste obcas to nejde, to mas pravdu. Co mi vadi spis, ze nejsou nejake hlidane prostory (kdyz uz tam ostraha a kamery jsou) u supermarketu, ze by si clovek koupil par veci, na ktere pri tydennim nakupu zapomnel.

                              Vedeni cyklostezek je v Praze bohuzel dost nedomyslene, dokonce misty kommicke, kdy cyklostezka zacina na moste a po 20m konci apod. Na druhou stranu v Londyne mi ten chaos prisel jeste vetsi a spis slo o vzajemnou toleranci, protoze v centru jsou tam silnice povetsinou mnohem uzsi jak v Praze a o nejakych cyklostezkach si clovek muze nechat jen zdat. Prave ze v Praze by stacilo trochu vic premyslet a dotahnout k sobe casti cyklostezek a bylo by to super.

                              • Jituschka  

                                Souhlas, třeba když se předělávala náplavka, tak tam byly kostky, načež někdo zjistil, že při jízdě po kostkách to drncá (tyjo fakt??) a museli to předělat a za další statisíce…A ve výsledku na tom stejně stojí farmářský trhy, jachty, stánky s kolama…Červený pruhy odnikud nikam jsou taky super…;)

                                • jecnak  

                                  Cerveny pruhy jsou celkem dobry, ve vetsine mist je povazuju za super vec. Problem jsou krizovatny, zakotveni v zakone atd.

                              • jaroh  

                                U vás nie je v Zákoníku práce nič takéto, ako je v slovenskom?

                                §151 „(3) Zamestnávateľ je povinný zaistiť bezpečnú úschovu najmä zvrškov a osobných predmetov, ktoré zamestnanci obvykle nosia do zamestnania, ako aj obvyklých dopravných prostriedkov, ak ich zamestnanci používajú na cestu do zamestnania a späť s výnimkou motorových vozidiel.“

                                • Flegmatik  

                                  Jo, je to tam stále (vychází to ještě ze společného zákoníku ČSR), jde č. 65/1965, §145:

                                  Uložení svršků a dopravních prostředků

                                  Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání, jakož i obvyklých dopravních prostředků, pokud jich zaměstnanci používají k cestě do zaměstnání a zpět; za obvyklý dopravní prostředek k cestě do zaměstnání a zpět se pro tento účel nepovažuje osobní automobil. Tuto povinnost má i vůči všem ostatním osobám, pokud jsou pro něj činny na jeho pracovištích.

                                  • karliner  

                                    Kdysi jsem se na to ptal svého kamaráda právníka a jeho názor byl ten, že kdyby byl právníkem mého zaměstnavatele a řešila se causa ukradeného kola a zda zajistil tu bezpečnou úschovu, argumentoval by prý tím, že ve městě typu Praha (s rozvinutou sítí MHD) není kolo obvyklým dopravním prostředkem do zaměstnání nýbrž rozmařilostí :-)

                                    • oddie  

                                      Tak to je spíš vtip :)

                                      V reálu je to v úplně jiné rovině – jakou mám pozici v práci a jaké si chci v práci případně dělat problémy kvůli městskému dojížděcímu kolu v ceně jedno až dvoudenní výplaty…

                                      • karliner  

                                        Máš pravdu. Vtipem byla opsána skutečnost, že prostě když zaměstnavatel bude chtít, s kolem tě vypakuje na ulici ke stojanu a případný soud bez problémů vyhraje. Na rozdíl třeba od toho, že tě tam nevypakuje se stojanem na kabáty, protože ví, že by prohrál.

                                        • oddie  

                                          Spíš než soud vyhraje bych řekl, že má téměř jistotu, že se nikdo soudit nebude, a většinou se nebude ani dohadovat.

                                    • jaroh  

                                      To asi nie je moc dobrý právnik, pretože z kontextu je dosť zrejmé, že nejde o „obvyklé v danom meste“, ale „ktoré zamestnanci obvykle nosia do zamestnania“.

                                • ememem  

                                  akurat ze sa za to moze povazovat aj stojan za budovou (aby to nespatilo hlavny vchod) kde mozes bike uzmaknut. isto nie je povinny ti ho dat do uzamknuteho/stra­zeneho priestoru a pod.

                                  • jaroh  

                                    Jo, jasne, závisí to na interpretácii a na dohode či vyjednávaní so zamestnávateľom. Píše sa tam o „bezpečnom uložení“ a teda závisí na danom zamestnancovi a jeho zamestnávateľo­vi, ako sa na tom dohodnú.

                                    Viem o prípadoch, kde v tomto vyjednávani pomohlo až vyhrážanie sa inšpektorátom práce, ale samozrejme to si nie keždý zamestnanec môže dovoliť.

                                    Ale myslím, že je to užitočné, aj keď málo známe ustanovenie.

                            • weekend warrior  

                              já myslím, že praha má už ted podmínky na cyklodopravu potenciálně v pohodě, již dnes se snad na všechny kopce(kromě suchdola) v severní části města(± od výtoně severně:) dostaneš pomocí metra nebo vlaku(dejvice:9min­., ruzyně:24min., čakovice 24minut), chce to jen trochu polaborovat, zjistit si.

                              no a kdyby se rozšířila možnost přepravovat kola i v tramvaji(na některých místech, třeba mě napadá barandov, modřany, plzenskou na řepy), bylo by to úplně oki.

                              je to prostě jen o tom, ty „špatné podmínky“, že si lidi nějak nechtěj připustit, že to jde, nebo mohlo by jít relativně snadno. Není to prostě v módě, nechtějí to a pak to také nebude… nebude tu ta možnost, nebude se budovat zázemí v práci, nezmění se pohled na cyklisty=polo­blázny, nezmění se nic, nebo za děsně dlouho..

                              • Jituschka  

                                Tak jako kdybych chtěla jezdit metrem/vlakem/tram­vají, tak s sebou přece nemusim tahat to kolo, ne…

                                Poněkud jsi zapomněl na kopce na levém břehu Vltavy, tam to s tím metrem/vlakem není tak jednoznačný.

                                • weekend warrior  

                                  no já neřikám, že máš jezdit MHD, ale ta možnost tu teoreticky je, do těch kopců, a mnozí by jí třeba uvítali, kdyby o ní věděli, nebo byla ještě o fous lepší… já to bral jako protiargument vůči tomu, že se na kole v PZE nedá jezdit, protože je to samej kopec…

                                  a mě by nijak extra divné nepřišlo, jet na kole v civilu a do většího kopce přestoupit třeba na tram…

                                  • midlander  

                                    nebo když přijde letní sprška, tak se přesunu na nejbližší metro a dojedu metrem co se dá… průšvih je že ve špičce je skoro unreal se do toho metra s kolem nacpat, kočárkum a vozejčkářum lidi místo uvolněj, ale kolu moc ne.

                                    • Jituschka  

                                      Je to ve špičce už povolený? Vim, že nebývalo, a vyháněli nás s kolama pryč.

                                      • midlander  

                                        myslíš špičku metra nebo špičku dopravní? ;-) a) ne b) o tom nic nevim.

                                        • Jituschka  

                                          Ledovce ;)

                                          Hm, nic v přepr. podmínkách nepíšou, jen bod 7.2.4.e mě pobavil: „ve voze mohou být přepravována nejvýše 2 jízdní kola, průjezd jízdního kola vozem je zakázán.“

                                          ;)

                              • LáďaH  

                                Kola se v tramvajích mohou přepravovat, ovšem jen ve vybraných úsecích.

                                V tomto se mi líbí Brno, tam se může s kolem do každé tramvaje, trolejbusu i autobusu. Majitelé nepřenosných předplatných jízdních kupónů mají přepravu jízdních kol zadarmo..

      • JSt  

        A to je aj zmysel týchto cyklojázd – ukázať, že bicykel neblokuje dopravu, bicykel JE DOPRAVA.

        opravdu mas pocit, ze takhle se cyklojizda prezentovala? :-D

        • jaroh  

          Neviem, na tejto konkrétnej cyklojazde som nebol.

          Ale je v niečom problém? Bicyklisti išli po ulici. Bolo ich veľa a tak blokovali autá. Inokedy autá blokujú iné autá a to sa považuje za normálne? Predpokladám, že niektorí cyklisti provokovali, naschvál blokovali autá, aj keď nemuseli, vykrikovali a pod.? No, to je blbé (bez irónie), organizátori to nezvládli a treba to nabudúce eliminovať. Ale nič to nemení na podstate veci, že bicyklisti majú taký istý nárok na ten priestor ako tie autá a akékoľvek rozčulovanie vodičov je síce pochopiteľné, ale cyklisti tomu nie sú na vine.

      • mr.antik  

        Pokud jedu na kole (traktorem, apod) prostředkem magistrály nejedná se o dopravu. Jedinej vysledek je, že je větší část veřejnosti proti. Ty řidičiza to nemůžou a nic s tim neudělaj.

        • jaroh  

          „Pokud jedu na kole (traktorem, apod) prostředkem magistrály nejedná se o dopravu.“

          No, ak ide o ohlásenú akciu a neporušuje sa pri tom žiadny predpis, tak je to doprava :-)

          Samozrejme, nie je to „bežná doprava“, nikto predsa nezakrýva, že cyklojazda je nátlaková akcia. Praha nie je iná ako iné veľké mestá a de facto všade vo veľkých mestách, kde sa cyklojazdy robia, to má účinok – skôr či neskôr sa magistráty rozhodnú vo veľkom budovať cyklistickú infraštruktúru. Jo, všade tam sa väčšine šoférov cyklojazdy nepáčia, ale keďže ide o účinný prostredok, niet sa čo diviť Pražákom, že ho organizujú.

          • pepek  

            ale keďže ide o účinný prostredok – účel světí prostředky? Takže bombové útoky, zjevně nejvíc účinné by byly taky košer?

            • jaroh  

              Nie, bombové útoky by neboli košér. Nikde som to nenapísal a ani sa na to z mojich slov nedá usudzovať, že si to myslím.

          • JSt  

            ucinny prostredek? jestli tomu spravne rozumim, tak cilem cyklojizdy by teoreticky melo byt zlepseni podminek pro cyklisty ve meste. je tomu tak?

            vysledek je ten, ze nejaky cyklojezdic dostal po snupaku a cyklojizda spoustu lidi akorat pobourila. podle me to moc ucel nesplnilo. dokonce bych cyklojizdu oznacil za silne kontraproduktivni. ;-) nebo ty vis o nejakem pozitivnim vysledku teto akce?

            • Zlatka  

              Jako pozitivní hodnotí tuto akci široké množství majitelů hospod a náleven v okolí, kam si tito cyklisté šli po své nátlakové vesměs správně řečeno kontraproduktivní akci ulevit.

            • jaroh  

              Ja som momentálne 600 km od Prahy, tak neviem posúdiť výsledok tejto konkrétnej cyklojazdy. Viem však, že všade na svete sú pravidelné cyklojazdy účinným nástrojom na presadzovanie záujmov cyklistov a naozaj netuším, prečo by práv Praha mala byť výnimkou.

              A ako som už napísal: je samozrejmé, že v spoločnosti, ktorá je závislá na automobiloch, sa veľkej časti populácie cyklojazdy nebudú páčiť. Je to pochopiteľné. Ake to predsa neznamená, že sa nemôžu alebo nemajú konať.

              • JSt  

                takze v tuto chvili na cele zalezitosti vidis tez jen ta zminovana negativa a nic pozitivniho. rozumim tomu spravne?

                • jaroh  

                  Nie, práve naopak, hádam je z obsahu mojich príspevkov jasné, že na tej cyklojazde vidím najmä pozitíva. Podľa mňa sú cyklojazdy dobrým nástrojom, aj keď – a to je pochopiteľné – sa pri nich iskrí. Ale neiskrí sa pri nich viac, ako pri iných podobných akciách, oproti takým futbalovým zápasom a prechodu „fanúšikov“ cez mesto je toto len prechádzka ružovou záhradou… Aj keď je pravda, že by som nechcel mať rozbitý ksicht.

                  • JSt  

                    zkus nejake to pozitivum konkretne pojmenovat. ;-)

                    nevim, jestli si to ten automat uvedomuje, ale jeho vyjednavaci sila je naprosta nula. resp. zalezi, jestli se s nema bude chtit nekdo vubec bavit. ono je naprosty nesmysl porovnavat cyklojizdy se stavkama apod. kdyz budou zamestnanci stavkovat, bude stat provoz fabriky, coz se v dusledku dotkne i vedeni firmy – jsou „v pasti“, musi se snazit se stavkujicima vyjit. kdezto nejaci cykliste muzou byt kazdymu uplne u sosu. kdyz mesto bude chtit, dalsi cyklojizdu nepovoli a je po protestech. myslim, ze v tuto chvili maji argumentu proti poradani podobnych akci pozehnane. :-P

                    • Flegmatik  

                      Uvidí-li politik 6000 cyklistů u sebe, cítí z toho 6000 potenciálních hlasů udělá-li něco pro tuto skupinu.

                      Kdyby se akce pořádala o víkendu někde na kraji Prahy, uvědomil by si pouze to: aha, oni chtějí nějaké rekreační stezky, aby si tam o víkendu a volném čase mohli zajezdit, nuže, vyasfaltujeme jim cestu u řeky…

                      • JSt  

                        pokud se na to politik podiva politicky, spocita si, ze za tech 6000 hlasu si musi 20000 hlasu odecist. cili ziskal 6000 volicu, ale je 14000 v minusu. ;-)

                        • jaroh  

                          Áno, máš pravdu… je to na tom politikovi, ako sa k tomu postaví.

                          Možno je Praha nejaká iná ako ostatné deti, ale v mestách, kde sa cyklojazdy konajú alebo konali už dlho pravidelne, sa politici zbyčajne rozhodnú, že sa teda budú venovať rozvoju cykloinfraštruk­túry. Asi nevládajú aritmetiku :-)

            • Flegmatik  

              Pozitivní na tom je alespoň to, že se už akce byla posvěcená magistrátem, což před několika lety bylo nemožné, aby se s cyklisty vůbec mluvilo. Možná na popud i těchto jízd se povolil převoz kola v každém vagoně metra, možná i na popud těchto jízd začíná město rekonstruovat či upravovat křižovatky tak, aby tam s cyklistou bylo počítáno, možná díky tomu začaly vznikat nové cyklopruhy… Jestli všechny tyto změny by proběhly i bez těchto akcí, na mi to dá BF jistě odpověď.

              V pátek jsem (z auta) viděl na Jiráskově mostě takovou docela dobře upravenou dámičku v civilu jak jela na kole, možná jela z práce. Jela po chodníku, do silnice se netroufla. Evidentně se v silnici mezi auty necítí dobře, ale na kole ji nedělá problém jezdit. Bohužel, takto zase hází špatné světlo od chodců na cyklisty, že jede po chodníku, byť širokém.

              • vinca  

                Tak já Vám dám odpověď. Děje se ne díky , ale přes ty magoroviny, co páchá auto-mat. Kdyby automat neexistoval , určitě by se cyklistům po městech jezdilo lépe. Jako dúkaz poslouží to , že u nás ve městě žádnej automatčík nebojuje , a dá se tu jezdit absolutně v pohodě. Automobilisti, cyklisti i chodci jsou k sobě v drtivé většině případů maximálně ohleduplní . A to si nějakema samozvanejma sociálně-dopravníma aktivistama rozvracet nedáme !!

                • Jituschka  

                  :-D

                • jecnak  

                  Mozna by stalo za to si zjistit neco vic o Automatu. To nad cim se tu tak vehementne a ve vetsine pripadu zcela laicky diskutuje je jen militantni cast organizace. Takze ve skutecnosti je to presne naopak nez se domnivas na zaklade „zasvecenych informaci“ par kriklounu.

                  Brat zdejsi forum, kde se informace vesmes tvori na zakladu tamten rikal, ze tamten rikal, takze je to urcite pravda, je celkem usmevne.

                  • mr.antik  

                    Přesně tak, ale je to bohužel daný historií a tehdejší prezentací, vlastním název atd…

                  • cabbage  

                    A není ta tichá část automatu ještě horší než ten hlučný zbytek?

                    • jecnak  

                      To jo, diky ni jsou trebas ty nenavidene cyklopruhy ;-)

                      • cabbage  

                        Jo, přesně to mám na mysli, mrvení silnic.

                        • jecnak  

                          Na kole je vitam a autem mi nevadi, ale chapu, ze pro nektere ridice a hlavne ridicky muzou byt stresujici.

                          • cabbage  

                            Mám radši 2 pruhy než jeden…

                          • Mikikuba  

                            a nebezpečný pro cyklisty na nich se pohybující…

                            • jecnak  

                              Jj proto jsou v kazdem vetsim meste na zapade, doporucuju se po nejakem takove projet na kole. Jsem cyklista a prijdu si v cyklopruhu rozhodne bezpecneji nez bez nej, tak nevim.

                            • ememem  

                              jako preco myslis?

                              • jaroh  

                                Chlapi, veď sa nehádajte :-) Pre niekoho je lepší samostatný cyklochodník, pre iného cyklopruh na ceste. V optimálnom prípade na najviac frekventovaných trasách sú oba – samostatný cyklochodník pre tých, čo chcú pohodlie a cyklopruh pre tých, čo sa ponáhľajú. (mimochodom, súčasná legislatíva to na Slovensku neumožňuje, ale hádam to zmeníme :-)

                                • jecnak  

                                  Cyklopruh je spis jakasi berlicka tam, kde se oddelene stezka postavit neda a nebo na to nejsou penize.

                                  • jaroh  

                                    Nemyslím si, resp. nedá sa to takto zovšeobecniť. Cyklopruh je rýchlejší a ak to umožní konkrétna situácia, tak je to vhodné riešenie. Samozrejme, že je aj lacnejší. Ale nemôžeme všeobecne povedať, že je to „berlička“.

                                    • jecnak  

                                      No jo, ale neni zakotven v legislative, takze i kdyby byla nekde nakrasne soubeznost cyklopruhu a cyklostezky (coz nikde v CR myslim neni a asi ani nikdy nebude), tak ze zakona bys musel pouzit stezky.

                                      • jaroh  

                                        Áno, tak je to zatiaľ aj na Slovensku (aj keď to nie je explicitne menované v zákone ani vo vyhláške, iba v nejakej jej prílohe). Pri poslednej novelizácii vyhlášky sa cyklisti snažili to zmeniť, ale neprešlo to, ale ževraj iba nedorozumením a pri ďalšej novelizácii by sa tento príkaz mohol vyhodiť.

                                • ememem  

                                  ja sa nehadam, som sa pytal preco je cyklopruh vyhradeny iba pre cyklistov nebezpecnejsi jak bezna vozovka.

                                  • jaroh  

                                    Test

                                    • ememem  

                                      ja sa pytam na cyklopruh na beznej vozovke. preco je to horsie jak ked tam neni?

                                      • karliner  

                                        Není to horší, je to samozřejmě lepší. taky by mne zajímalo, proč si to Hanka myslí.

                                        • Biker jak Pes  

                                          Možná horší v tom smyslu, že u nás se tyhle cyklopruhy řeší tím stylem, že za krajnici, která tam už je X let nakreslí obrázek kola, dají značku a je vyřešeno. Že tam ale je bordel a cesta připomíná spíš tankodrom, to už nikoho nezajímá…

                                          • karliner  

                                            To se občas stává, stejně jako to, že někdy nesmyslně končí 100 metrů před křižovatkou, nenavazují na sebe atd., ale hlavní výhoda je v tom, že řidič vidí, že tam může očekávat kolo a většina, až na ty největší ignoranty je nechává volné a průjezdné.

                                            • Biker jak Pes  

                                              To je pravda, je fakt, že když cyklostezka vede po chodníku, tak řidič většinou nečeká, že tam vyjede cyklista.

                                              • cabbage  

                                                Ale cyklista by to čekat mohl.

                                              • jecnak  

                                                Bavis se cyklostezkach a nebo o cyklopruzich?

                                                • Flegmatik  

                                                  Nebo ještě o variantě směrových piktogramů v silnici?

                                                • Biker jak Pes  

                                                  O cyklostezkách na chodníku. To, co máš na obrázku je jasné, cyklista má přednost před auty, které přijíždějí na hlavní. Sice se na to nedá moc spoléhat, protože spoustu řidičů zastaví přímo na tom pruhu a je jim jedno, kde stojí.

                                            • mr.antik  

                                              ono jak bys chtěl řešet křižovatku s řazením do pruhů pro auta a zároveň s pruhama pro cyklisty, to byl byl masakr

                                              • Flegmatik  

                                                Asi myslel to, co je vidět na první fotce u Jecnaka výše – pruh končí 80 metrů před semaforem. Taky nevím přesný důvod. Snad jen, pokud by cyklista chtěl přejet do levého odbočovacího pruhu a zahnout vlevo, aby to mohl provést jako na normální silnici, bez nutnosti se držet stezky a řidiči aby s touto eventualitou počítali, že může odbočit.

                                                • karliner  

                                                  Tak.

                                                  S dovětkem, že když člověk jede po Vršovické, jsou tam na takřka totožných křižovatkách jak situace, které vyfotil ječňák, tak křižovatky, skrze které vede ten cyklopruh II. kategorie.

                                                  A na antikovu otázku jak bych to vyřešil? Poslal bych mail do jakéhokoliv německého, belgického, holandského města s prosbou, aby mi poslali manuál, jak to mají u nich.

                                                  • Flegmatik  

                                                    Jo jo, ono je to i v tom Karlíně http://www.mapy.cz/… Myslím, že je to celkem rozumně vymyšlený. Ty piktogramy stále dávají informaci řidiči, že vpravo od něj může jet cyklista (což na ty řidiče docela funguje a nechávají tam prostor).

                • weekend warrior  

                  tak na vesnici s kolem většinou problém nebejvá…to až v maloměstech typu praha a pod., kde je každej hrozně důležitej a tak potřebuje bejt všude hned, a když ne hned, tak alespon driv nez ten druhej:)

                  jinak s dopravou po praze problém nemám, ale stejně to nemá žádný valný smysl, snad kromě cesty do práce, páč když se někam dopravíš(úřady, lékaři, nákupy, restaurace), nemáš kde kolo zaparkovat bez toho, aniž by ti ho během par minut ukradli…

      • borda  

        me se ty cyklojizdy taky moc nelibi, ale nijak zvlast to neresim. ovsem tvoje posledni veta, to je perla. oni tedy vlastne ukazuji, ze kolo neblokuje dopravu tim, ze ji zablokuji? docela hovadina, ne :-)

    • se-se  

      Milá Meluzinko – v pořádku nejsme nikdo – tady na B-F jsme totiž praštěný všichni. :-)

    • hekynen  

      Tak má to pokračování…

      http://praha.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

      • Sgt Pepper  

        bod 1 z nadpisu = je to slušnej chlap, rozhodně slušnější, než ten cykloterorista

        bod 2 z nadpisu = nějakej „právník“ v redakci si usmyslel, že je to napadení cyklisty a našel si příslušnou sazbu v „rukovjeti mladého advokáta“ nebo tak někde…nechal bych to na oficiální závěr Policie

        BTW být napadeným bývalým radním, tak na pana Hraboshe už je podána žaloba…a věřím, že bývalý pan radní má v důsledku napadení problémy s páteří a tudíž dlouhodobou pracovní neschopnost, což mu jistě potvrdí jeho ošetřující lékař ;-)

        • jecnak  

          Takze pises, byt byvalym radnim, ze jsi typicky cesky vychcanek? ;-)

          • Sgt Pepper  

            Quid pro quo

            • karliner  

              Kdo tu psal o tom, že každý má umět nést za své jednání následky?

              Jestli přiejdeš na Lost, vezmu ti Moratku, mrdnu ti ji do Vltavy, protože mi bude překážet v cestě pro pivo a chvilku mne zdrží její obcházení a jestli na mne budeš něco zkoušet, pošlu ti zprávu svého ošetřujícího lékaře a kontakt na mého advokáta. To by ti přišlo jako chlapské jednání?

              Jen se ptám..

              • AsiJura  

                Zbytečně to překrucuješ a mícháš hrušky s jabkama. Když mu vezmeš moratku a mrdneš ji to řeky, tak prostě zavolá PČR a vina je na tvé straně.

                Kdyby tě po tomhle fyzicky napadl, tak je to už zase jiná věc, a v právu jsi ty. Věřím, že si to uvědomuješ a jen zbytečně provokativně reaguješ. Protože mixovat zákon a chlapské řešení je proti zdravému rozumu.

                • JakeF  

                  Nejsem si úplně jistej, že serža by volal PČR :D. A pokud jo, tak by měl dotyčnej velký štěstí :).

                  • AsiJura  

                    Tak ať má serža kurzů a zkušeností kolik chce, tak by byl magor kdyby nějak fyzicky útočil v takové situaci. Na to zná moc dobře zákony. A doufám že je to jak píšu, protože jinak by bylo zlé, kdyby měl člověk s nějakými zkraty v hlavě doma takový arzenál a výcvik jako serža má.

                    • cabbage  

                      Na druhou stranu, fetky by zyklojízdy pořádaly méně častěji, kdyby je čas od času nějaký „šílenec“ pokropil…

                  • jecnak  

                    Myslim, ze na to je serza moc velka guma.

                • karliner  

                  Jseš si jistý, že reaguješ na to, co jsem psal?

          • Sgt Pepper  

            a BTW ano, osobně udělám vždy to, co bude dobré pro mě/mé nejbližší a před zákonem to projde…názor kohokoliv jiného mě nezajímá

            jsem proto hajzl? nebo jen nejsem pokrytec, když to otevřeně řeknu, zatímco to tak dělají skoro všichni, ač to popírají?

          • RomanH  

            No nevim Tome. Pokud Hrabos nedokaze prijmout ranu (kterou si zaslouzil) jako chlap a chce to resit soudem, tak se holt proti nemu musi postupovat stejne.

            Alespon teda podle situace, jak je popisovana v novinach a jak ji tady pekne shrnul JST

            Jeste poznamka na okraj : ja taky branil bratra, kdyz po nem hazeli kameny a rozbili mu hlavu. Klucina dostal pesti, pak prisel jeho brat, dostal taky a ja skoncil na prestupkove komisi. Policajt mi pak dal radu do zivota, abych priste nebyl pesti do obliceje, ale nakopal jim do zadku, ze tam to videt neni…

            • tonik666  

              Hrabosh podle mě pouze bránil nějakým bláznům, aby vjeli s autem mezi cyklisty, tj. zajišťoval bezpečnost.

              Fyzické násilí zahájil bývalý radní. A i když ho Hrabosh fyzicky napadl, není příměřené, aby mu za to někdo polámal půlku obličeje.

              O tom, že by bývalý radní utrpěl škrábnutí se nikde nepíše, takže předpokládám nedošlo na víc než na strkání.

              V nejmenším to jak to Hranosh odnesl bylo nepřiměřené, a pan brart radního by měl mít soudnost a umět držet nervy na uzdě.

              • hekynen  

                V první řadě Hrabosh NEMĚL co bránit nějakým bláznům, od toho tam byla Policie.

                • tonik666  

                  To že policii pomáhají při velké oraganizované akci dobrovolníci z řad organizátorů v reflexních vestách, kteří pomáhají zajistit bezpečný průjezd, mi přijde normální a u nás i nutné. Ty policajti tam stáli hned vedle.

                  • jecnak  

                    Zluta vesta a pocit dobrovolnictvi jim ovsem nedava pravo zastavovat dopravu.

                  • mr.antik  

                    každopádně, když do někoho selkem slušně strčíš, jako chlap musíš čekat že se to takhle nějak bude vyvíjen a ne jako srab se běžet schovat do davu.

            • jecnak  

              Ja nehodnotim ten zakrok, video jsem nevidel, na miste nebyl, takze to neresim, spis narazim na takove to vychcankovske mysleni jak se ze vseho vylhat a neprijmout zadno odpovednost.

              Co se tyce prijimani ci neprijimani, ona nejspis policie zahajila ukony sama. Dalsi veci je, co pak clovek precte v novinach. Tam jsou vsichni obzalovani, odsouzeni a potrestani vsichni natotata, ale realita je jaksi nekde jinde.

              Jinak souhlas.

              • Sgt Pepper  

                koukám, pletou se ti dvě osoby dohromady

                tak ještě jednou polopatě, snad to pochopíš:

                1. bývalý pan radní je ten napadený, skončil na zemi, tomu bych

                doporučoval pana Hraboše zažalovat

                1. bratr pana radního, uzemnil Hraboše, tady bych to nechal na vyšetření

                policie, ale podle mého názoru se jednalo o zásah v „krajní nouzi“ – bránil svého bratra

                můžeš mi vyspecifikovat, kde je tady jaká snaha vylhat se ze zodpovědnosti a vychcánkovského myšlení?

                • jecnak  

                  Porad nechapes co pisu. Rikam, ze nehodnotim ten zakrok, tedy ani kdo do koho prvni strcil z jakeho duvodu a kdo komu pak dal pesti. Jen me zaujalo to chlapske prijimani odpovednosti :-D za sve ciny, ke kteremu navadis. Tedy polopate napsano vychcankovske mysleni. Tedy jeste polopaticteji, lhat ke svemu osobnimu prospechu mi neprijde slusne a povazuju to za vychcanost.

                • DaSnail  

                  podla toho videa to na krajní nouzi moc nevypadá.

                  btw to máte fakt takých malinkatých policajtov, alebo to kamera skresluje? ani sa nedivím že sa do tej rvačky rači nepletli… 8o)

                  • AsiJura  

                    No po veliké náborové akci pár let zpátky, kdy ny policajta šel každý komu sotva začly růst fousy, je dnešní situace v ulicích dost komická:) Mlaďoši v mém věku na kterých visí uniforma, a chrání je jen placka, toho při takových situacích moc nezvládnou.

        • ememem  

          mne prijde divne ze za to ze das nejkemu uchylovi po papuli mozes dostat 10 rokov a ked ti nejaky iny uchyl obchytkava decko a nestane sa mu nic lebo sa moze napravit. normalne v slusnej spolocnosti by bol vykastrovany a obesny. v cudnej dobe to zijeme.

          • tonik666  

            U toho napadení je zjevné co se stalo. U zneužívání nemusí být opravdu jasné, co se stalo.

        • Flegmatik  

          Tak můžeš to vzít od začátku i tak, že ten cyklista bránil svůj majetek (to kolo, s kterým mu hodil ten pan bývalý radní).

          • RomanH  

            Ze by odstranoval prekazku branici provozu ?

            • Flegmatik  

              Nebyli tam od toho ti policajti, aby vyzvali majitele, aby to kolo dal pryč? Přijedeš k vyšetřované dopravní nehodě a začneš tam uklízet zbytky aut, abys mohl projet? V tomto případě do lidí, kteří tam za nimi projížděli? Udělal bys to i regulovčíků, kteří tímhle nebo podobným způsobem zastavují dopravu u závodů?

              • cabbage  

                Stojím na parkovišti a výjezd blokuje jiné vozidlo – zavolám spolužáky a tu popelnici odtlačíme jinam.

                dtto ale s kolem nějakého zyklohraboše.

                (závod v pracovní den ve špičce a na magistrále jsem ještě nezažil)

                • Flegmatik  

                  Tak důležitý je, že si tím ostraněním kola pomohl a mohl projet v klidu dál, že.

                  No, jsem zvědav, jak tenhle případ dopadne :-)

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Triatlon ktery v lete zavrel hlavni vypadovku- Strakonickou v obou smerech az nahoru na Bane od rana az do nedelniho vecera taky ne? Ja jo, fronta az do Ritky, zabavne popojizdeni na mnoho hodin. To tu nikdo neresil.

                  • Sgt Pepper  

                    Jaroš je magor a ví to i většina triatlonistů, ostatně stačí se podívat na účasti na tý jeho akci.

                    Tam nejde o sport, ale o tunel na dotace…

          • Sgt Pepper  

            způsobená škoda mohla být maximálně pár desítek korun (byla to plečka), to opravdu nezavdává zákonný důvod k fyzickému napadení…navíc, ve chvíli, kdy pan Hraboš bývalého pana radního napadl, tento již kolem neházel a tedy (podle zákona) útok na zájem chráněný zákonem netrval.

            • tonik666  

              Stejně tak ve chvíli kdy ho praštil už Hrabosh do nikoho nestrkal. Musel ho dohonit několik metrů aby ho praštil, takže to byla čistá pomsta a ne obrana.

              • Sgt Pepper  

                no, pak si to asi dotyčný odskáče, ale stejně tak by si to měl odskákat pan Hraboš, za napadení bývalého pana radního…a jestli existuje spravedlnost, budou potrestáni oba, nebo žádný

                ale stejně bych závěr nechal na Policii

                • jecnak  

                  Potrestani muzou byt klidne vsichni tri. Ono to stejne dopadne kdo vi jak.

                • tonik666  

                  Samozřejmě.

                  V praxi nevím jak to budou řešit. Tipoval bych, že Hraboš jako „více poškozený“ za to strkání potrestán nebude a jediný potrestaný bude nakonec pan bratr.

    • tonik666  

      A co akce odborářoteroristů? Taky blokují dopravu a magistrálu a navíc s naprosto politickým cílem víc nás zdanit.

      Jejich prostesy a vynucování se toleruje. Cyklistické ne. Možná by bylo na čase začít všem měřit stejným metrem.

      • cabbage  

        Odboráři tam byli někdy v sobotu, ne ve čtvrtek ve večerní špičce. o odborářích jsem vědel dopředu, o těch hrabošovcích až následně.

        Navíc v zyklojízdě nejsou cyklisté, ale banda šlapálistů, co nechce jezdit, ale jen prudit.

        • tonik666  

          Cyklojízzda byla také ohlášena přede, jen se o ní tolik nemluvilo (méně účastníků).

          V sobotu tam byli aby mohli přijet odevšad z republiky a prudit ve větším množství.

          Kdo tam je je jedno, prostě lidi co se chtějí účastnit.

          Je to stejné, až na to, že odboráři se prosazují agresivněji s agresivnějšími cíli. (mají hájit zájmy zaměstnanců, ne si klást politické cíle a.k.a. žádat vládu o odstoupení)

        • tonik666  

          a jsem si 100% jist, že kdyby měli čas, tak by šli blokovat i ve špičce. Taky už to tu párkrát bylo

    • Jituschka  

      Jsou dny, kdy bych nevahala spachat totez na jakemkoliv prislusnikovi muzskeho pohlavi aneb „muz na ženu: milacku, proc varis tu polivku v peti hrncich? zena: PROSTE PROTO!“

    • weekend warrior  

      nikdy jsem se cyklo jizdy nezucastnil, ale:

      • me cyklojízdy jako takové nevadej, celkove chapu jejich smysl
      • vadi mi postoje a chovani nekterych asocialu, „to jak jim to, tem autarum,nandame“, zbytecné prudení atd…
      • nevadi mi zablokovani dopravy potud, pokud by nechali projet sanitkyatd…(zatim asi nebylo potreba, takze tezko soudit), takze klidne i ten jedenzcela volnej pruh(ani auta ani kola, ale tam by se zase nejakej picus typuradni/vel­kopodnikatel/ma­gor stejne snazil nacpat)
      • blokovani auto dopravy pro x tisic lidi jedoucich po stejne komunikaci nakole je v nasich podminkach logicke(nejsme v asii), je jasne, že ani jedenvolny pruh by nic neresil, bylo by to spis horsi(trvalo by to dele, a potencialna potycky, a hlavne nehody by byl vetsi)
      • pan byvaly radni se ukazal v pravem svetle, nic jineho jsme ani necekali,pan bratr gorila to jen potvrdil, snad jen bile tkanicky chybeli
      • to ze se kolo u incidentu valelo na ulici je podle meho v poradku, silnicebyla v tu chvili zavrena, takze i kdyby tam byl stanek s parkama, bylo byto koser
      • to jestli sen ten „otresmozku“ choval jak debil, prudil atd… jevostuda
      • weekend warrior  

        a volným pruhem myslím volný pruh na magistrále, pokud tam tedy jeli, což jestli ano, tak nějak nechápu proč, tam kola ještě hodně dlouho jezdit nebudou, je to v podstatě dálnice(což neřikám že je dobře(respektive proklínám toho kokota bolševickýho, co to vymyslel – ale treba z toho za pár desítek let bude pěkná pěší zona), ale je to tak..)

        • karliner  

          Jenom technická poznámka – po magistrále na kole můžeš drandit, nic to nezakazuje…

          • weekend warrior  

            aha, mě by to ani nenapadlo… to jako že najedu u zapy na kačáku na magošku a prosvištím kolem stojících aut(tedy pokud mě nějakej „přející“ člověk nevyblokuje zajetím až ke svodidlu, otevřením dveří atpd…) až třeba do holešovic?

            BTW: v nedeli jsem viděl cyklistu na výpadovce mezi zlíchovem a barandákem (pro neznale takrka nej krizovatka v cr: 5 pruhů v jeho smeru), nechápu, nevim jestli sem tam muze ci ne, ale tam bych teda nejel ani za zlaty prase…ale jestli jel dal na strakonickou, asi teda ok, no…ale treba už na branik je podle mě fakt nesmyslna sebevrazda

            • oddie  

              Ano, to klidně můžeš. Já bych tam teda nejel ani za zlaté prase, ale můžeš.

      • jaroh  

        Ja som zažil prejazd záchranky po cyklochodníku cez cyklojazdu critical mass pri EuroVea v Bratislave, jún 2011, vyše dvesto účastníkov na 3 metre širokom chodníku. Prešla úplne bez problémov, ani nemusela zapnúť sirénu, ľudia sa bez zmätkov uhli.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        To kolo se tam jen tak nevalelo, to tam bylo schvalne jako bezpecnostni plutek/zavora aby nejaky idiot nevjel do cyklistu.

        Co jsem zazil atmosferu na cyklojizde vloni, tak to bylo velmi prijemne, zadne provokovani (a div ne prevraceni a zapalovani aut), jak se tu nekdo snazi nenapadne podsouvat. A spousta ridicu fakt vylozene fandila.

        • vinca  

          Takže tam bylo jako barikáda ? V tom případě ho měli přítomní policisté odstranit, zjistit pachatele a vyřešit přestupek . Ale policie bohužel nekonala, tak občané vzali pořádek do svých rukou. Doufám , že se z toho policie poučila, a příště bude proti podobným nešvarům přísně zasahovat !

          • weekend warrior  

            ja to chapu tak, že kolo bylo na zacatku uzavreneho useku silnice, klidne i jako barikada, no a? Klidne se tam tech kol mohlo valet tisice, jako opravdovca barikada. Klidne tam mohl bejt kolotoc, trampolina, gaybar, tribuna pro hajlovce, nevidim v tom problem, protoze ta ulice byla v tu chvili urcena pro jinou akci nez dopravu…

            …jina vec by byla, kdyby tu silnici nechtel zprujezdnit po te, co polda rekl: „silnice je otevrena, akce na tomhle useku skoncila, opustte prostor…“

            …a uplne jina vec je, kde, kdy a kdo to povolil.. a že to někdo povolit musel, když to mělo policejní zajištění, je jasně nabíledni…

      • vinca  

        Že byla silnice v tu chvili uzavrena pro motorová vozidla, ještě nijak neopravňuje k tomu, že na ní můžeš nechat válet napříč dopravní prostředek. Pokud máš jiný právní výklad, pak prosím o odkazy na příslušné paragrafy. Předem děkuji .

        • Flegmatik  

          Tak začni ty s paragrafem, který na uzavřené silnici zakazuje napříč položený dopravní prostředek. Díky :-D

        • weekend warrior  

          pravni vyklade:) JINAK: no pokavad na silnici usporadam MESTEM POVOLENY!!!!! turnaj ve fotbale, tak já tak trochu očekávám, že se tam budou kutálet míče a ne auta…určitě ne auta pošahaných prominentů…

          • vinca  

            Ale to neznamená , že se tam mohou povalovat dopravní prostředky . Pokud byla silnice uzavřená pro motorová vozidla, tak to ještě neznamená , že se tam mohou nemotorová vozidla jen tak povalovat. Ani to třeba neznamená , že řidiči nemotorových vozidel nemusí dávat přednost chodcům na přechodech a pod … A když tak , tak já se ptal první :-))

            • jaroh  

              Vinca, prepáč, ale čítať ťa je naozaj zábavné … Trošku prispejem k zábave aj ja: predpokladám, že podobne ako na Slovensku aj v čechách platí „čo nie je zakázané, je dovolené“. Takže ak chceš v tejto nepochybne zábavnej hre pokračovať, tak musíš inak – musíš ukázať, že položenie bicykla doprostred tej ulice bolo zakázané. Lebo ak nebolo zakázané, tak bolo dovolené. Máš nejakú informáciu o tom, že by bolo položenie bicykla doprostred tej ulice zakázané?

              • vinca  

                Ano , pravidla silničního provozu u nás ještě zrušena nebyla :-)

                • jaroh  

                  Fajn, ideme ďalej: môžeš prosím napísať, v ktorom zákone či vyhláške, týkajúcej sa premávky, je zakázané položiť bicykel na zem v ulici, uzavretej pre premávku?

                  • vinca  

                    Pravidla hry tady ale určuju JÁ , takže hledej šmudlo .

                    • jaroh  

                      Blbosť, neurčuješ nijaké pravidlá. Takže čo konkrétne porušil ten konkrétny človek, keď položil bicykel na tú konkrétnu ulicu v tom konkrétnom čase?

            • weekend warrior  

              Ja ti nejak nerozumim, pardon.

              Pokavad by se na tom POVOLENEM FOTBALE NA MAGISTRALE vyskytlo jedno auto (kterym prijeli treba ti nasi rybari z fotbaloveho svazu:) tak by to bylo ilegal a někoho dalšího(treba manažera podniku v krachu, kterej to jede na nejake jednani zachranit) opravnovalo k projetí?

              • Flegmatik  

                Ty zmíměné nikoliv, ale mohl by tam projet jen taxíkem radní pro dopravu, který svého času předsedal finančnímu výboru hl. m. Prahy pouze s úspěšně dokončenou základní školou.

                • weekend warrior  

                  prave o to vtipnejsi to je, jak se pako z magu pustilo do „reseni“ veci, kterou X let „resil“ a ani mu nedoslo mu, ze uz to ted nema mandat resit…:)))

                  jeho vopici bratr asi jen ze zvyku vystartoval do akce, (chvilku mu to trvalo, nez nasel cil), pac ani nestacil zaregistrovat, ze uz jeho asi o fous chytrejsi bratr neni u vesla…a ted se divi, kdyz mu hrozi…:) kriminaaaaal

                  ale jak rikam, jestli ten hraboš nebo jak se jmenuje prudil, byl sprostej atd, je to za a) vostuda automatu, za b) vostuda těch polišů, měli to řešit

                • Sgt Pepper  

                  jak s tím souvisí jeho vzdělání a bývalé funkce? to mu závidíš, že i s minimálním vzděláním dosáhl na veřejnou funkci a ty ne?

                  nebo jako že „protože byl radní a má jenom základku, tak ho rovnou odsoudíme, nejlépe možná popravíme bez soudu, sieg h..l!“

                  • weekend warrior  

                    no ono se to tak trochu nabízí: jedinej vážněj incident za posledních x posledních/všech jízd, a zrovna bejvalej pantáta papaláš…??? vzdělání je mi u zadele…

                  • Flegmatik  

                    Napsal jsem něco chybně? Ne, jen fakta, bez jakýkoliv emocí a hodnocení, takže klídek.

                    • Sgt Pepper  

                      chybné je, že v podtextu dáváš do souvislosti jeho bývalé funkce a vzdělání s incidentem, to je když nic jinýho, tak snaha o manipulaci. je to prostě občan. tečka.

              • vinca  

                Aha , tak už vidím , proč si nerozumíme. Já vůbec neříkám , že tam někdo smí vjet , ani neobhajuju, co se stalo. Jen říkám , že neměl oprávnění parkovat nemotorové vozidlo jinak , než podle vyhlášky o silničním provozu. ( Silnice byla jen uzavřena pro motorová vozidla ) A kolo nebylo zaparkováno při pravé krajnici tak , aby v jízdním pruhu zbyly předepsané volné metry pro pro projetí vozidel… a proto ho měla policie nechat odstranit. Auta bránící nesprávným parkováním v provozu se odtahují často. Myslím , že by dokázali odtáhnout i kolo .

                • weekend warrior  

                  rozprava o koze a o voze:) nebo koze na voze?

                • Sgt Pepper  

                  a bylo to vůbec kolo? nemohlo to být zaměněno za povalující se šrot?

                  • weekend warrior  

                    seržo, chápu, že těto sere, když seš z vinohrad?. ale až tu jiní zařídí to, že nebudeš moct mít ani metací prak, natož vořezanou čezetu, taky vylezeš do ulic:)))) a budeš střílet:(

                    • Sgt Pepper  

                      tak cyklisti za svá práva jezdí na kole, pracující za svá práva pracují…neee, stávkují, tak co střelci? :-)

                      • weekend warrior  

                        střelci mají výhodu: „tolik pohyblivejch terčů, jo? Té hustý no, tak jdem na to.“ :)

                        PS z jineho, ustraseneho soudku: dost mě teda dostalo čtení obětí u norského soudu: 2× hlava 1× hrudník, 2× páteř+1× hlava…, 3×, 2×, 1×+3×, atdatdatd.. střelba je šílená zabijárna/řez­ničina, když to umíš…brrr

                        • cabbage  

                          A to Brejvik navíc neuměl…

                          • weekend warrior  

                            nevim, neumim posoudit, ale nekoho picnout dvakrat do hlavy a jestě jednou jinam už asi neni takova sranda..nevim cim strilel ale i automatem to nebude jen tak, myslim – beru-li v potaz jine strelecke utoky z poslednich let. ale fakt nejsem strelec, jsem panna…:)

                            • Sgt Pepper  

                              byly to prakticky nehybný cíle ztuhlý strachem

                              • weekend warrior  

                                hmm, asi jo, nevim, ale i tak je to des…kdyz to slysis, nasledky. neresme to…stejne nevyresime:) snad az po dalsi cyklojizde:)))

                            • cabbage  

                              Postup měl obrácený – nějdřív picnout prostě někam a pak až do hlavy, když k nim došel. Rozhodně žádný dobrý střelec, podle těch blábolů co o zbraních napsal se bál zpětného rázu a strhával, ale protože tam byl jediný se zbraní, tak měl klid na práci. Neozbrojení civilisté, policie kompetentní jako každý jiný státní orgán, co jiného se dalo čekat.

                              Letní střelecký sraz by dopadl poněkud jinak než tohle setkání levičáků.

                              • weekend warrior  

                                hmm, ja to nestudoval, me to je fakt „jedno“, jen jsem reagoval na na to cteni zraneni u obeti…ktere jsem videl take jen nahodou..

                                nicmene tedy potvrzujes moji teorii, ze nekoho picnout dvakrat po sobe do hlavy nebude proste sranda…?

                          • karliner  

                            je mi jasný, že ty bys je postřílel mnohem líp..

            • Flegmatik  

              Co tu řešíš motorová x nemotorová. Kdyby ze směru od aut přicválal jezdec na koni nebo bezďák s vozíkem širším jak 60 cm, tak by je tam taky nepustili.

    • vlasof  

      to co se stalo nemělo co dělat s tim jestli je cyklista, řidič, pořadatel cyklojízdy nebo cokoliv jinýho. nepovyšujte tu pumelici kterou mu dal na „ránu do obličeje všech cyklozmrdů světa“ . byla to normální rvačka na ulici a je na posouzení soudu co z toho byla nutná sebeobrana a co ne. (za mě: mlátit lidi do hlavy, když mi nic neudělali a o pár kroků velde stojej policajti, je fakt demence)

    • jaroh  

      Videjko z cyklojazdy v Bratislave, aj s rozhovorom…

      http://www.tyzden.sk/…-zapche.html

    • Rockodendronus  

      Tak hoši, přiznejte se :D http://hodoninsky.denik.cz/…0170714.html

      • Sgt Pepper  

        měl nutkání, no…

      • Kosta  

        To jsou ty vaše spanilé jízdy na cyklostezkách za babama… :)

        • Petr L2  

          Po pročtení vláken o zdravení a zvonění bych spíš řekl, že běžkyně běžela po špatné straně stezky, nebo nedejbože na ní stála a narazila na jednoho se zdejších svérázů :-)

      • IndyCZ  

        Podle Stravy jsem tamtudy jel hodinu před incidentem. Mazec.

        • Sgt Pepper  

          jestli máš v záznamu pauzu, tak asi budeš mít co vysvětlovat :-)

          • IndyCZ  

            Jestli by o mě v mém vyladěném kitu prohlásila, že se jednalo „o muže zanedbaného zevnějšku připomínajícího bezdomovce“, považoval bych to za velkou urážku!

            Každopádně kdybych vozil kameru, už lustruju záznam, jestli jsem ho někde nepotkal. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.