Na týden až dva na těžko s celoodpruženým kolem

165 nepřečtených
  • Hajis

    Ahoj, rád bych tu trochu podebatoval co se možností týče jak ověsit celopéro. Je mi jasný že to není kolo dělaný na cestování s brašnama, ale na jiný prostě nemám a jsem přesvědčený že to nějak zvládnu. Mám nosič na sedlovku, ten se dá naložit tuším na 8 kg, což je víc než dost na půl stanu co mám tahat, spacák a samonafukovačku. Mám možnost mít ještě poměrně velkou brašnu na řidítka od sport arsenalu, tam se toho taky docela dost vejde. Máte nějaké tipy a triky jak se trochu víc nabalit na celopéro? Například nosič co unese víc? Říkám si že tam bude asi limitující pevnost sedlovky, ale tu mám docela poctivou, navíc dost toho myslím vytlumí zadní tlumič (kterej pochopitelně přifouknu aby byl tvrdší).

    PS: Pokud tu už takové téma je, dejte prosím odkaz, já jej nenašel.

    0 0
    • McBlacky  

      jen si dej bacha ty nosiče na sedlovku v terénu nic nevydrží. Extrém byl když kamarád po 100km uklepal sport arsenal s nosností 10kg, měl na tom karimatku a kilový spacák, takže necelý kilo a půl.

      brašna na rodla, pokud se vejde něco do brašny do rámu (težký věci) a zbytek na záda je jistota

      0 0
      • Hajis  

        Záda bych si v ideálním případě chtěl nechat volná jen na melej camel bag, ale když to nevymyslím jinak, tak jsem ochotnej si tak 20ti litrovej batoh na ty záda dát.

        0 0
        • Nimrod  

          zrovna voda patří podle mě do toho rámu, je to mrcha těžká. na záda spíš věci na spaní a podobně, to je relativně lehký

          jinak bych volil něco takového , mrkni na všechny fotky uživatele, pro inspiraci. jinak takových výrobců je víc

          0 0
          • Hajis  

            Pod ty řidítka je to docela dobrej nápad, tam by se dal narvat malej lodní vak! Protože ta brašna na řidítka má tu vadu, že když se naloží, tak se protáčí a beztak mi odře nová řidítka :)

            0 0
        • Smazaný účet  

          i v Bosně (přes den výrazně 30+) se dalo fungovat v pohodě s batohem Deuter Speed Lite 20, v něm lehoučkej spacák, čistý fusekle, kartáček na zuby a tak :-) víc netřeba…joo, kdyžtak sandály uvázaný zvenku…

          0 0
      • Smazaný účet  

        přesně tak – loni v Bosně takhle borec v terénu zlomil nosič, věci si pak rozebírali mezi sebe ostatní s nosiči (já měl jen batoh :-)

        0 0
        • pocestny  

          A to nikdo sebou neměl kus šňůry jo? (šňůra řeší všechny problémy)

          0 0
          • File12  

            Kolikrát je důležitější izolepa :D

            0 0
            • pocestny  

              :-D jako jooo, izolepa je oblíbená, ale není opakovaně použitelná (jakmile jednou dojde, tak konec, a než dojde zabírá místo…). Uvažuju, na jakou akci bych si ji vzal… V survival seriálu, když není jinačí vybavení, se izolepa vždycky hodí…

              0 0
              • Pavel  

                Na akce tohoto typu beru vždy izolepu a stahovácí pásky. Už mne to nejednou zachránilo akci, např. když mi vypadl šroub držící nosič. Jsem to prostě stahl páskou a fungovalo to, vydrželo to ještě dva dny jízdy, jen už jsem se snažil vynechávat vyloženě terénní partie.

                0 0
    • Josef Panek  

      Zkus pohledat tady

      0 0
    • pocestny  

      Koukám že od doby kamenné, kdy jsem jezdil cykloturistiku, se na trhu objevilo spousta vychytávek – před 18 lety to bylo ještě pořád „dodělej si sám“. Teď je to spíš „zaplať a jsi připraven“.

      Když budeš chtít zvýšit nosnost nosiče na sedlovce, tak ho pojisti přivázáním pod sedlo (viz nákres). Nosič dej níž a fest to přitáhni nějakou nepružnou šňůrou (pomocné horolezecké lano tzv. repka 5mm, koupíš v Hudy).

      Spacák dej do nepromokavého obalu a přimotej pod řídítka gumicukem, narvi ho pod tašku na řídítka (získáš prostor na nosiči vzadu.

      Na vodu si vezmi největší bandasku, co se vleze do rámu, možná ještě jednu petlahev někam narveš, nevím, jak máš prostor v rámu (a kolik potřebuješ vody – kam jedeš). Na pár podobných vychytávek příjdeš snad sám.

      Ještě mám takovou radu, kterou asi nevezmeš v potaz, ale přesto: Netahejte žádný stan. Na kolech se dá najít tolik míst, kde se dá zadarmo přespat pod střechou, že stan je zbytečné závaží, vlastní zkušenost. No, však pouvažuj…

      0 0
    • pocestny  

      Už jsi někdy někam jel „na těžko“? Chtěl jsem ti říct, že je lepší nemít na řídítkách příliš mnoho těžkých zavazadel, lepší je, mít těžké věci vzadu nebo v rámu. Proto výše doporučuju narvat spacák dopředu (je lehčí než jiné věci).

      0 0
      • h.mad  

        Na záda se vejde dost a dá se jezdit i v terénu :-)

        0 0
        • Jakobo  

          Tak tuto fotku berte jako priklad, ze takhle v zadnem pripade! Velky batoh na zadech na vicedenni putovani je nejvetsi zlo. Obcas potkavam takove ubozaky, co jedou s narvanym batohem na zadech presne jak tato. Je to desne nepohodlne, zada nevetraji atd. Spacak omotat celtou a privazat k sedlu a sedlovce na kant, esus narazit na spacak. Karimatku treba pod riditka, dovnitr zastrcit lahev, do ramove brasny tezsi drobnosti, zbytek do lehkeho batohu.

          Zitra se takhle vypravuju na vikend, protoze nechci tahat moje tezke expedicni kolo.

          0 0
          • pepino  

            Skoda, zes mi to neporadil, kdyz jsem takhle v 96 brazdil na mtb tyden republiku a vubec mi to nevadilo:) Ale to nebylo bf.

            0 0
          • McBlacky  

            na fotce je ještě malej batoh. Záleží co máš v plánu, pokud i nějaký chození a tahání kola v nesjízdným terénu tak batoh je lepší jak naložený kolo. Pro mě třeba je 5kg ok a dokážu s tím jet 4dny bez problémů, zároveň do toho dám pohodlně vše co potřebuju, pití v bidonech na rámu.

            Kdo vozí v camelu 3litry vody, nářadí a pár krámů tak je s váhou batohu na 4kg a taky žije :)

            0 0
            • Pavel  

              Na fotce je hlavně děsná obrovská „nafukovačka“ z Tesca… :) Bych radši vzal alumatku, než tahat toto.

              0 0
              • McBlacky  

                to je to věčný dilema. Vzít nafukovačku, alu nebo nic. Prakticky to je poslední položka, kterou nemám u ultra vyřešenou.

                nafukovačka bez debat nejlepší, vyspíš se kdekoli a má vysoký komfort. alumatka je z hlediska komfortu nulová a když je hnusne a musíš spát v přístřešku na kamenech nebo betonu, tak je to nepohodlné s rizikem prochladnutí již dost vyčerpaného organismu. Spacák bez ničeho je pro suchý noci v lese stejný jako s alumatkou, akorát to trochu kouše svědomí házet do trávy nebo jehličí ultralehký péřák za randál – a pak do něj vletět tři dny nemytej v hadrech od bláta.

                Váhově ultra light nafukovačka kolem 450gr váží totiž to samý co spacák :( a je velká. Dá se sehnat i kolem 350gr ale zase 4+tkč

                Alu matka je jen velká, váha kolem 100–140gr

                částečný řešení je termofolie, ale ta se hned rve o kamínky a větvičky, nebo tlustší igelit, hamaka spíš ne, ta potřebuje alespon trochu vhodný místo

                0 0
                • Pavel  

                  Mám nafukovačku 350 gr (Thermarestka) a péřák půl kila (nebo tak nějak). Pravda, pětikačku to ale nestálo… A „tři dny nemytej v hadrech od bláta“ mi řeší hedvábná vložka (a ani ta nebyla za bůra).

                  Už jsem moc starej a moc „rozlámanej“ se celou noc „lámat“ na alumace jako „za mlada“. ;-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já vím co tyhle věci stojí :/

                    Na normální akce mi je pul kila fuk, ale když už to řeším na závod tak pak řeším každých 50gr, 200gr navíc už je opravdu k velkýmu zvážení.

                    0 0
                    • Pavel  

                      jo, to znám. Jsou akce, kde člověk zvažuje i ponožky, jestli má vzít navíc nebo ne.. :) Pravda, u mne ne závodní, ale jen zábavní…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        případně holky převažují kalhotky který jsou lehčí :)

                        0 0
                        • Pavel  

                          Jako bych viděl svou ženu, když se balila na náš společný cykločundr, kdy na všechny své věci vč. „kosmetiky“ měla vyhrazen jen svůj cyklobaťůžek, který pak pět dnů vozila na zádech (na všecho ostatní měla maste…, teda vlastně mne)… :)

                          0 0
                  • Mamut  

                    Alumatka na vyssej trave je ok jak pohodlim, tak tepelne. Ale ak je hnusne a musi sa niekde pod strechou na doskach, alebo este horsie na betone, strku…ach jaj.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Nafukovacka je dobra aby ses hezky vyspal (ale stejne funguje i lahev rumu). Kazdopadne to chce resit systematicky. Lehka nafukovacka, maly spacacek (pokud pocasi dovoli), lehka plachta misto stanu, univerzalni obleceni (vzdy bezu nepromokavou bundu). Hlavne zadne konzervy:)

                0 0
                • McBlacky  

                  plachtu podle toho kam jedeš

                  0 0
                  • Pavel  

                    Plachtu určitě. Nafukovačku bych jen tak na tem nehodil nikdy a nikde.

                    0 0
                • Pavel  

                  Jo, přesně tak nějak. ;-)

                  0 0
              • h.mad  

                Jasný ta tesco-nafukovačka je velká, ale co je horší, že má kilo. Stejně po asi 3 použitích uchází (aspoň, že byla v akci). Teďka jsem 2× vytáhnul Thermarestku Z Sol a pohodlí podobný ale nejde jí píchnout :-)

                0 0
                • Pavel  

                  Taky jí někde mám pohozenu. Prostě „omyl“. :-)) Naštěstí nebyla moc drahá… Ale když někam jedeme autem, tak se to vzít dá. Přeci jenom je větší než ta ultralight Thermarestka ve tvaru žehlícího prkna :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    já kombinuju Thermarestku s klasickou pěnovou (ořezanou na nejmenší ještě užitečný rozměr)

                    váhově to vychází skoro nastejno, komfort lepší na Thermarestce, má i menší objem (sbalená) ale třeba na Balkán tahám klasiku, o ty šutry bych Thermarestku rozdrbal

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já si nemůžu stěžovat na svou pěnovou thermarest ridgerest deluxe (dnes má už nástupce). je sice obrovská po sbalení (2cm síla), ale pohodlná a nemá moc problém s izolací. hmotnost 463 gramů (váženo. oficiální byla 540, což je zajímavé) při neupravované délce 183cm mi přijde supr. nafukovačka by sice mohla být do všech papírových parametrů lepší, ale nejsem si jistý tím, že 4 násobná cena (mi) za to stojí. také bych se asi o ní bál, i když co jsem viděl nějaká videa s neoair, tak se alespoň u nich není nejspíš zas tak moc čeho bát

                      0 0
      • Hajis  

        Jasně že jo :) ale vždy na pevňáku. Full je pro mne nová záležitost. Stan brat musíme kvůli přítelkyni, ale naštěstí váží jen dvě kila, takže každej poveze kilo.

        0 0
        • jIrI___  

          Co to máš za stan, není-li to tajné? Ta hmotnost mě zaujala.

          0 0
          • pocestny  

            K tomu stanu – Jeden můj kámoš má 2kg Trimm pro 2 osoby, ovšem prostorově je to ideál pro jednu osobu.

            0 0
        • h.mad  

          S tou bagáží na fotce jsem jel na fullu 180/180mm…po vypití piv a sežrání buřtů se s tim dalo i skákat :-)

          0 0
          • karliner  

            Zakladatel vlákna chtěl ale radu pro jízdu na těžko na delší dobu. Ne na odpolední vyjížďku na pivo po cyklostezce.

            Ale uznávám, že jsi hustej.

            0 0
            • h.mad  

              Nešlo o to bejt hustej…Jenom spíš poradit jak se dá jezdit taky. Hlavně záleží na konkrétním terénu, kudy pojede, podle toho zvolit kam s bagáží.

              0 0
    • RomanH  

      Jak psali ostatni. Spacak muzes dat v nepromokavem obalu na sedlovku (upnes ho treba starou silnicni dusi) ci pod riditka. Vodu bych se snazil vecpat do ramu (kdyz nemas dva kosiky, muzes druhou flasku opet napr. dusi prichytnout k horni ramovce). Naradi + nahradni duse do podsedlove brasny.

      Stan bych netahal vubec – vzdycky najdes misto k prespani. Kdyz uz chces neco vzit, tak si vem obycejnou plachtu s oky z Baumaxu (a pokud mas strach z haveti a nestaci Ti repelent, tak treba jeste moskytieru) – usetris par kg. No a s ostatnim vybavenim vcetne karimatky se vejdes ± do 6ti kg, coz se jeste da odvezt na zadech.

      Nic se Ti neurve, a muzes jet terenem prakticky bez omezeni.

      0 0
    • Jakobo  

      Jeste existuje Thule Pack ’n Pedal Tour Rack, tam te hmotnost limitovat nebude. Minimalne pro inspiraci neco takoveho vyrobit.

      http://www.thule.com/…-_-pp_100016

      0 0
      • Smazaný účet  

        to vypadá šikovně

        0 0
        • Hajis  

          Tyjo, to se ně hodně líbí! Sice to dost degraduje zadní tlumení, ale stejně plánujem max nějakou polní cestu nebo šotolinu. Přítelkyně je jen rekreační trekingová cyklistka, takže nic technického.

          0 0
      • figur  

        Máte někdo praktický zkušenosti s tím Thule Tour Rack

        http://www.axit.cz/…r_rack-.html.

        Hlavně mně jde o to, jestli to jde bez problému na HT 29er?

        Našel jsem německý stránky jednoho prodejce, kde je varování, že na 29er to nejde. Jako kdyby se rozlišoval typ podle velikosti kol. U nás jsem v popisech nic nenašel. Díky.

        0 0
    • micu  

      Mozna jsem uplne vedle, ale nezminil jsi v jak moc narocnem terenu chces jezdit. Pokud by to bylo neco typu sotoliny, lesni, polni cesty tak prinejmensim arsenal ma i nosice dozadu na ram pro celopero, eventualne dopredu. Pak uz nejake kilo nemusis resit…

      0 0
      • Jezevec70  

        Pokud by to byla jenom šotolina a nenáročné cesty, tak by se dalo uvažovat i o vozíku.

        http://www.vozikyzakolo.cz/…-bob-yak.php

        0 0
        • romachain  

          S tímto se dá sjet skoro cokoliv, rozhodně těžší terén než s kdejakým nosičem na kole.

          0 0
          • RomanH  

            To souhlas (bylo neuveritelne, co se dalo sjet s vozikem s ditetem :-))ale fullu bych se bal o cepy (stejne tak i v pripade toho nosice THULE – tam napr. i o zadni karbonove vzpery).

            0 0
            • pocestny  

              Čepy zadní stavby by neměly problém, kdyby měl vozík upevněný za sedlovku, nějaký homeless-made… Profi řešení asi finančně nepůjde – Vycházím z předpokladu, že zakladatel vlákna nechce platit za tyhle vymoženosti víc, než je nezbytně nutné, beztak jede na podobné tůry zcela výjimečně.

              0 0
          • JSt  

            zejmena v zavrenych tockach bych na to sazel :-D

            0 0
            • romachain  

              Omezení to samozřejmě má, ale mám s tímto typem vozíku něco odježděno, takže z mojí zkušenosti tvrdím, že je to na terénní cykloturistiku ideální. Nevýhody jsou: malinko delší poloměr zatáčení, složitější přeprava třeba vlakem. Jinak samá pozitiva.

              0 0
    • Hajis  

      vy myslite že ten nosič od Thule by zničil tu odpruženou stavbu? Jak přesně?

      0 0
      • Jakobo  

        Bral bych to s rezervou. Trochu mi to pripomina jak se kdysi tvrdilo, ze na odpruzene vidlice se nesmi montovat takove ty bocni nosice na brasny, protoze vidlice je pak jejich vahou zanorena a nefunguje spravne. Samozrejme to tak neni, protoze zatez visi na vnejsich nohach.

        Pokud by to ty cepy fakt zatezovalo, tak se na to musis podivat z pohledu zivotnosti materialu. Tomu kdo ma 60 kg treba vydrzi 1000 hodin, pri 100 kg to bude treba jen polovina. Urcite to neni tak, ze kvuli 2 tydnum s nosicem budes menit cepy. Taky bych rekl, ze cepy dostanou vetsi narez pri skocich nekde v terenu, s tema brasnama tak nepojedes.

        0 0
        • Smazaný účet  

          v případě nosiče na přední odpruženou vidli jsou spíš problém ty objímky, který nejsou kulatý = můžou vnější nohy deformovat a vidle se pak vydírá uvnitř…

          0 0
    • Hajis  

      Tak jsem si zkusil, nabalit ten nosič na sedlovku, mám na něm zatím prázdnou bračnu a k ní přidělanou provázkem samonafukovačku. Zatím nosič i se v ším váží 2,6kg, ale když si představím že to dám na tu sedlovku a sednu si na to já (95kg) tak to snad musím vylomit z rámu :D a to ani nechci vymýšlet jaký to musí být naložený třeba na 5kg. asi půjdu cestou toho nosiče Thule jak tu kdosi dával.

      0 0
      • pocestny  

        Ale nesmíš si sedat na ten nosič, ale normálně na sedlo.

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        (To je vtip, kdyby někdo nechápal)

        0 0
      • pocestny  

        Ale nesmíš si sedat na ten nosič, ale normálně na sedlo.

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        .

        (To je vtip, kdyby někdo nechápal)

        0 0
      • Nimrod  

        pokud máš navářky na véčka, tak nemusíš dávat nutně ten od thule… a pokud je nemáš, tak by to šlo nějak zbastlit i bez nich :-)

        0 0
        • Hajis  

          co máš na mysli? Navářky na Včka nemám

          0 0
          • Nimrod  

            tohle a tomu podobné. stačí i obyč nosič a doladit ho. tohle je old man mountain

            0 0
            • pocestny  

              Nápad pěkný, ale obávám se, že by se to za jízdy moc kývalo. Zajímala by mě praktická zkušenost: Jak se to chová zatížené. Co když rozkýveš kolo? (Situace jako např rozjezd, vyhýbání se díře v cestě, atp.)

              0 0
              • Jakobo  

                Pokud to udela poradne, tak to neco vydrzi. Jen se mi moc nelibi uchyty pod RU, mezi RU a patkou by nemelo byt nic kvuli bezpecnemu a pevnemu upnuti kola. Navic by nosic sedel na te 5 mm tycce RU. Neco jineho by byla pevna osa s maticema.

                Ale odpichl bych se od toho a nosic posadil na pevne objimky. Koupil bych obycejny ocelovy! nosic za 150 kc, podpery bych prihnul pripadne rozdelil jak je to heftle k sobe a sikovne namontoval ve stylu toho Thule.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Uchyceni pod patkou je predevsim megaopruz pri defektu…

                  0 0
                • pocestny  

                  Ale je dobre si uvědomit ze tyhle levné nosiče se viklaji do stran, jsou-li naloženy, i když jsou namontovany origo způsobem přímo na navarky v rámu. Když tam da prodloužení nějakým bastlem tak se to bude kyvat uz proste prilis (a skrtat o zadní plast).

                  0 0
                • pocestny  

                  Uchyceni pod patkou na ose naby je pevne dost, ty ocelove rychloupinaky jsou na tom lépe nez 4–5mm sroubky a jejich precvaknuti na rozdíl od sroubku moc nehrozí. Kolikrát ty sroubky nejsou z kvalitní oceli ale z nějakého masla. Ale stejně bych se bal, ze mi hrboly v cestě sundaji zadní kolo … Radši poradnou objimku.

                  0 0
    • Hajis  

      Panove a poradite i kde koupit potrebne objimky?

      0 0
      • pocestny  

        Hledej v železářství a v hobbymarketech podobné objímky. Kup si větší průměr než potřebuješ a uprav kleštěmi do kulatého tvaru + ocelový šroubek. A vlož tam kus gumy (třeba kousek duše), abys neodřel rám. V tom eshopu prodávají balení po 100ks, 1 kus může stát cca do 10 Kč… to nevím.

        0 0
        • Jakobo  

          Pokud mas dilnu pristup k materialu, tak pouzij nerez 1.5 mm, ustrihni pasky 15 mm a z nich vytvaruj objimku. Je to dost houzevnaty material, ale dostanes pevne objimky presne pro tvuj ram. Urcite gumu pod objimku. Hotove objimky pak typu P, viz

          Pokud bys mel pristup ke svarecce Mig Mag Tig, tak bys mohl obyc ocelovy nosic privarit primo k objimkam, ubyl by dalsi spoj a objimky uz jen stahnes k ramu.

          Reseni je spousta, ale chce to udelat poradne. Jak to neudelas poradne, tak se ti nosic rozkmita, utrhne a na ceste to uz neopravis.

          0 0
      • pocestny  

        Jak jsi se nakonec rozhodl, že to vyřešíš? Co nejlevnější řešení montované na zadní stavbu?

        0 0
      • pocestny  

        Tenhle se mi moc líbí…

        0 0
        • Nimrod  

          mně se celkově nelíbí cpát cokoli na neodpruženou hmotu, neskutečně to kurví chod. a na celopéru se jezdí přece jen hlavně kvuli pohodlí… šel bych do toho pouze pokud by ostatní řešení nebyla ideálnější

          0 0
          • JSt  

            presne tak. nalozit takhle celopero je naprosty nesmysl. ma se toho tam mnohem vic co ****** (navic pri vyssi zatezi je vyssi pravdepodobnost zavady) a v jizde spis bude omezovat hmotnost nakladu nez absence pruzeni. ;-)

            0 0
            • Nimrod  

              nemám nic proti celopéru, ale spíš pomocí samonosných brašen a na „lehko“, hrotit hmotnost. pak to má smysl a řekl bych že výborný

              0 0
        • McBlacky  

          jestli to je Trek fuel tak s tím moc daleko nedojel ty praskaly v půlce sedlový trubky i pod lehkýma riderama extrémně…

          0 0
          • pocestny  

            :D Jáj, tak to už je jiná story…

            ale mě jde o to, že ten borec dal na bike (viz obrázek) asi 5 litrů vody a mega stan a velkou spoustu bagáže, aniž by potřeboval nosič. Zřejmě promyšlené do nejmenších detailů… Už podle množství vody si myslím, že cestoval někam dál. V ČR a SR jsem vozil bez problému 1 litr vody + 1 prázdnou PET lahev na večer.

            0 0
            • Nimrod  

              orientovat se podle vody mi přijde trošku divné, hrozně záleží na tom, kam jedeš

              10 dní

              0 0
              • pocestny  

                No vzdyt rikam, ze zalezi kam jede. Bo ve střední Evropě brat vic vody většinou nemá valný smysl. A jinak pekny clanek, cos poslal… Dik

                („Dál“ myšleno jako mimo střední Evropu nikoliv jako vzdálenost)

                0 0
        • Lenka.05  

          No ja vyresila tento problem full/nosic tak, ze jsem koupila bazos HT ram a nabastlili jsme na nej zbytky z garaze. Neni to hitparada, ale jako cestacek co mi stejne nekde orvou na vleku nebo ve vlaku postaci. Bude fajn i na jezdeni do prace, nebudu muset tahat batoh.

          Nosic na sedlovce jsem si u fullu zkusila a prijde mi to jako nouzovka, rikejte si co chcete :-)

          0 0
        • ememem1  

          ako ak ide len o to niekam dojst na biku zo vsetkym co potrebujem tak ok len nejak uz trocha postradam zmysel. do kopca ani prd, z kopca ani prd…

          0 0
    • HonzaG  

      Zdar, já jsem jel takhle a v pohodě. Na řidítka 2kg stan (šel přidělat popruhama od obalu) a na sedlovku SeaToSummit vodotěsný vak (lehký spacák a oblečení – dá se to společně pěkně zkomprimovat). Na řidítkách je to dobrý mít co nejblíž řízení (třeba brašna na držáku byla znát mnohem víc, než ten stan). Akorát do toho vaku na sedlovce jsem se kopal (chtělo by to podobný udělátko, jako ten WildCat, jak tu někdo dával na řidítka).

      0 0
      • HonzaG  

        … taky by se něco (lehčího) dalo dát na vidlici třeba takhle – na nafukovačku atd. podle mě jak dělaný:-)

        0 0
      • McBlacky  

        tohle kolo teda mám osobně asociovaný s jiným pojetím jízdy, ale budiž :)

        0 0
    • Hajis  

      Zatim mam koupeny uzky 20l lodni vak ktery budu davat pod riditka, mel by v pohode pojmout pul stanu, spacak a nejake drobnosti. Samonafukovacku dam pod sedlo a trochu obleceni, jidlo a varic do batohu. Kde koupit ty uchyty na lahve na predni vidlici? To se mi libi

      0 0
      • pocestny  

        Nevim,ale jestli nejedes na saharu, to nepotrebujes.

        0 0
      • HonzaG  

        Mně se osvědčilo, dát do pytle zároveň spacák (bez obalu) a na to oblečení, protože i oblečení se dá krásně zmáčknout. Naopak, dávat do stejnýho pytle stan, jsem po jednom deštivým ránu zavrhnul:-)

        Ty úchyty na obrázku jsou Salsa Anything Cage, ale jsou na šrouby do vidlice. Plánoval jsem něco naohýbat z drátu a nějak to přidělat… Jestli je to na odpruženou vidli, tak možná radši lehčí věci, třeba tu nafukovačku, kus stanu… Chtělo by to nějak dobře zajistit, ať to nevleze do kola.

        0 0
    • maajkee  

      Ideální je nevymejšlet voloviny, koupit na cestování nějakýho jetýho pevňáka a na něj přidělat normální nosič, koupit normální brašny třeba od SA a hotovo.

      Full je na cestování na těžko prostě zbytečnej a trochu nevhodnej.

      Po výpravě pevnňáka zase prodáš. Tak jsem to dělal já když jsem měl zrovna fulla a jeli jsme někam na těžko.

      0 0
      • HonzaG  

        Nevymejšlet voloviny… no, kdyby si tohle řekl každej, tak jsme ještě na stromech:-)

        Podle mě, jak na co – pokud chce jet terénem, tak to pohodlí na fullu…

        Normální brašny od SA nejsou vodotěsný. A ty vodotěsný mají kolik? Tak kilo každá a bude mít všechnu váhu vzadu. Anebo dá i přední + nosič a má 4–5 kg jenom za obaly na věci… Ten 20l loďák (co mám) váží asi 150g. Jako nikomu to nevnucuju:-) Jinak, brašny jsem párkrát zkoušel a leží mi doma…

        0 0
        • maajkee  

          Tak pokud chce někdo jezdit a i si trochu užít terén, tak pak jedině s báglem na zádech. Je to sice zátěž, ale dá se to vydržet a těch pár dní v týdnu to následky na zdraví nenechá. Ovladatelnost kola pak zůstavá téměř jako bez nákladu. Taky se párkrát takhle jel, věci na převlečení, karimatka, spacák, trocha jídla, vody a dá se s tím jet celkem v pohodě.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dulezite je s sebou netahat zbytecne picoviny…ale to clovek vyladi az casem…

            0 0
            • mr.antik  

              tak a tím bych asi začal… vodotěsnost – jen na to so je potřeba, igeliťák váží pár gramů. A dobrý je zvážit, kolik váží samotné držáky/obaly/braš­ny/upevňovací mechanismy – aby to nebylo víc než náklad :-)

              0 0
          • HonzaG  

            To jo. Chce to co nejmíň věcí. Bez batohu jsem se taky neobešel, ale něco se na kolo pověsit dá a záda to ocení:-) Jasně, ovladatelnost je trochu horší – je to něco za něco. Ten po zuby ozbrojenej Trek o něco výš je šílenost:-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            tak – samonafukovačka (thermarest prolite xs), spacák, pár věcí na převlečení, sandály, peníze, vercajk na kolo a foťák = vešel jsem se v pohodě do Deuter SpeedLite 20…a ten mi na zádech nevadí

            není to úplně na dlouho, ale tak na 1–3 noclehy se dá…

            0 0
    • maajkee  

      Taky záleží kam chceš jet. Pokud nemá namířeno někasm do divočiny, tak nemá smysl s sebou tahat jídlo a píto víc než stačí na přejezd k nějakýmu dalšímu městečku nebo vesnici.

      Pak 20l batoh na záda bude bohatě stačit a na kolo nemusíš věšet nic.

      0 0
      • Hajis  

        Nechci nikam do divociny, chcem jen Tyden a pul jezdit se stanem po Ceske republice, takze vody staci brat jen malo, obchody jsou vsude, stejne tak jidlo. Takze mi jde skutecne jen o to kam dat efektivne pulku stanu, malej pul kilovej spacacek a samonafukovacku a nejakou deobotinu a trochu obleceni.

        0 0
        • ememem1  

          tak potom je otazka je naco ti je ten stan. ked neprsi je zbytocny (uplne staci zdarak ak vobec) a ked prsi co ja viem…na ten jeden krat by som isiel spat do hotela. a pojazdis si bez neho istotne lepsie.

          0 0
        • HonzaG  

          To jí necháš tahat druhou půlku stanu? :-)

          0 0
          • Pavel  

            Je to přece gentleman. Kdyby nebyl, tak buď stan potáhne ona anebo stan nebude žádný… ;-)

            0 0
          • maajkee  

            Taky jsem si říkal. Když jedem s manželkou tak stan beru vždycky já. Jsem přeci chlap a jsem silnější a rychlejší, tak mám mít větší zátěž.

            0 0
            • Pavel  

              Jede s přítelkyní… ;-)

              0 0
              • maajkee  

                Tak moje manželka byla předtím taky přítelkyně :) A tím spíš, když je to ještě přítelkyně by měl ten stan táhnout sám :)

                0 0
            • ememem1  

              ste nejaky zmakcily a genderova vyvazenost dvojice vam asi nic nehovori.

              0 0
              • maajkee  

                Mně rozhodně ne :)

                0 0
              • HonzaG  

                Zase na druhou stranu, pokud by přítelkyně jela na HT s nosičem, tak se tím problém s ověšováním jeho fullu vyřeší, no ne? :-)

                0 0
            • jIrI___  

              Zaspal jsi dobu. Teď je moderní rovnoprávnost, tak se vším všudy (je skvělý pocit, když za tebe v hospodě platí přítelkyně :) )!

              0 0
            • Smazaný účet  

              tak to je OK, ty stan a ona konzervy, páč tobě už se kvůli stanu nevejdou :-)

              0 0
        • Pavel  

          Na to by ti batoh stačil. Na druhé straně, pří představě tahání půldruhého týdne bágl na hrbu mám lehce osypky. Taky se chystám na týden do „divočiny“ (bez stanu), asi bych všechny krámy do batohu dal, ale asi spíše vezmu nosič na podsedlovku a 20 l brašnu…

          0 0
          • HonzaG  

            Já už většinou druhý den překládám z batohu na kolo co jde…

            0 0
    • lutte1  

      NA fula bych vzal tohle :) Ale zkušenost nemám.

      Viděl sem jen video z Kanady jak s tim jeli po pobřeží na dovču, pak to odmontovali v kempu a jezdili lokální traily.

      http://www.dum-zahrada24.cz/…-kolo1–1.jpg

      0 0
      • Jakobo  

        Vozik je blbost, je to jak mit dve kola. Potrebujes prenest kolo, musis prenaset i blbej vozik. Potrebujes se nekam dopravit vlakem, mas kolo a jeste vozik. kolo postavis ke zdi u obchodu, s vozikem budes delat manevry, aby byl oprenej taky. Atd. Nikdy jsem nechapal, na co jsou tyto voziky dobre, se podivej na expedice kolik voziku tam vidis, Kupka apod?

        A u voziku bych skutecne MEL strach o cepy na celoperu, to co jsem psal vys plati pro maly nosic 10–15 kg. Jel jsi nekdy treba s dvoukolakem za kolem? Ja mockrat. Kdyz brzdis jak pusobi vozik na kolo nebo pri rozjezdu? U HTcka toto nevadi, ale u fulla imho hodne.

        Proste vozik nebrat.

        0 0
        • lutte1  

          Dík za názor, přišlo mi to zajímavý :)

          0 0
        • pocestny  

          Mě příjde vozík super – jednokolák i dvoukolák, ale na full namontovat za sedlovku. Klidně bych přimontoval růdl a nesral se s tím. Cykloturistika musí být trošku punk. A nervat do toho tisíce a tisíce… S manévry nesouhlasím, podle mě pohoda.

          0 0
          • Jakobo  

            Tak ja to beru spis podle mych zkusenosti, je to trochu jako s tim stanem co pises nize.

            Uz se mi stalo, ze jsem musel kolo z nejakho duvodu prenaset a to ne jednou, ale nekolik km jit vedle kola lesem a kolo nadlehcit nebo prenest pres strom. Jsem rad, ze musim prenaset JEN to kolo. Nevis, kde budou s kolem jezdit, mohou se dostat do terenu.

            Nebo loni jsem jezdil mesic po Korzice. Uz jen doprava voziku by byl neresitelny problem, mas bagl a krabici s kolem, vic neuneses.

            S dvoukolakem za sedlovku jsem akorat vozil pytle jablek a brambory.

            0 0
    • Hajis  

      Panove otazka neznela jestli necham neco tahat pritelkyni nebo ne. Moralizacni prupovidky rikejte nekomu jinemu. Stan proste berem, vicemene ze zdravotnich duvodu ktere tu rozepisovat nebudu. Ale musim vetsine podekovat, diky vam jsem dostal spoustu napadu a tipu diky kterym to jiste zvladnu i na tom fullu.

      0 0
      • Lenka.05  

        Jako bys neznal BF :-)

        0 0
      • pocestny  

        Klidně si ten stan vezměte. Ale podle mě je zbytečný, jak říkají i ostatní tady.

        Jednou jsem vzal na 4denní cyklovýlet stan, a byl jsem za blbce. Později jsem ho už nebral, a objel jsem celou ČR i SR bez stanu a v životě bych se s ním na cykloturistiku už netahal. Jak už jsem někde psal, tak příležitostí na pohodové přespání pod střechou zdarma je spousta, jen se stačí dobře rozhlédnout.

        0 0
        • pocestny  

          S odstupem několika let jsme vyrazili na cykloturistiku na jižní moravu. Jeden pár si vzal stan, že ho nutně potřebujou (Hajis, jako bych je slyšel) použili ho 2×, z toho jednou i když jsme byli pod střechou. A podruhé proto, že mě přesvědčili, že chtějí spát v lese místo pod střechou ve vesnici v uzavřeném areálu za hospodou, kde nám ještě nabízeli pivo za 10 Kč (což byla v roce 2005 super cena)

          … Takže jsme dojeli někam do lesa, dva spali v tom stanu a dva pod širákem. Přišel déšť (spolehlivě podle předpovědi!) a ve dvě ráno jsme se museli nasáčkovat všichni do stanu a trávit tam celý další den sezením na hromadě. Jen ráno jsme potřebovali vodu a jídlo a museli jsme tlačit kola 1km k silnici po rozbahněné cestě, takže jsme byli totálně zasraní od bahna a do toho prochcaní. To jsou „výhody“ stanu.

          Jinak to byla samozřejmě super akce, a rád vzpomínám…

          0 0
    • Jamin  

      jo zajímavý vlánko,inspira­tivní. Taky mám v plánu projet republikou trochu víc natěžko(ale bez stanu a bez fulla a bez přítelkyně), tak si třeba někde mávnem.

      0 0
    • Smazaný účet  

      komplexní řešení má MOOTS nebo sevencycles

      US Army na to téma měla seriozní výzkum :-)

      ale samozřejmě nejvíc stylový jsou košíky

      0 0
      • nitraq  

        Vychytanej detail s těma nádržema na palivo u středu a v nohou vidlice u toho Mootsu:)

        0 0
      • Jakobo  

        To jsme ovsem u uplne jineho tematu a hlavne kola. Namontovat predni a zadni nosice na jakekoliv HT nebo celopevnak co ma uchyty na nosic…

        0 0
    • Hajis  

      Už se dabata tady začíná zvrhávat tam, kam nechci. Takže prosím buďto smysluplné nápady nebo raději nic

      0 0
      • Jakobo  

        Nevim o co ti jde, rad jsi dostal dost, ted uz si jen vybrat. Pokud ti vadi, ze se tu rozjela diskuze, tak vlakno zamkni.

        0 0
    • Jakobo  

      Toto je reseni na rychlo v patek rano pred odjezdem do prace, na 2 dny v lete, kdy moc nepotrebujes, ale slo by takhle jezdit i tyden. Taska se spacakem, rucnikem a dekou je prigurtnovana za liziny sedla a sedlovku, drzelo to pevne i v lehkem terenu. V trojuhelnikove brasne ND a zbytek v malem batohu. Jidlo jsem nevezl.

      0 0
      • HonzaG  

        A navíc to ladí k rámu:-)

        Jaká je prosímtě ta vidle? Uvažuju o ní…

        0 0
        • Jakobo  

          Pevna hlinik, velke pohodli necekej. Chtel jsem ji kvuli bezudrzbovosti, na silnici a pole v pohode, frci to s ni dobre. Proti odpruzene NRX je kolo o poznani lehci.

          0 0
          • HonzaG  

            Dík. Chtěl jsem to hlavně na silnici. Víc by se mi líbila ocelová, ale hotovou za rozumnou cenu na kotouče jsem nikde neviděl…

            0 0
    • roura  

      Jak to děláte s kolama přes noc, když se spí, aby vám je nikdo nešlohl. Ještě takhle s fullama, bych kvuli tomu neusnul. Přivázat k ruce, ke spacáku?

      0 0
      • Smazaný účet  

        kdysi na Manitou Železné hory jsme přes závodem spali v parku = měl jsem Kleina pod sebou :-)

        0 0
        • roura  

          To nevim, kdo by byl ráno víc rozlámanej. Jestli já, nebo kolo :) Právě si nedovedu představit, opřít kolo o strom a vklidu jít spát.

          0 0
      • gargamel  

        Např zámkem ke stromu, nebo nějaké rouře :)

        0 0
      • hony007  

        Takhle, ale já mám lehký spaní :-)

        0 0
      • xpj  

        Zamkneš kola ke stromu, přehodíš plachtu a uděláš si tak přístřešek na spaní.

        0 0
      • Pavel  

        V noci se spí. Kdo by kradl kola… :)

        K něčemu kolo zamknu a přehodím přes něj plachtu, pokud mám. Případně, jak píše kolega xpj, vyrobíš zároveň i přístřešek.

        Anebo jezdit do „správných“ zemí. V Itálii a Rakousku jsme prostě kola opřeli o strom (i v kempu) a neřešili to… ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak v Černý Hoře taky…myslím, že místní by zuráželi ruce někomu, kdo by se tam pokusil okrást turistu…teda to platí v horách, u moře to asi bude jinak :-)

          0 0
      • JSt  

        pokud by ses bal o kolo, nebal by ses taky o svuj zivot? na spani si vyberu misto, kde me nikdo neuvidi a tim je vsechno vyreseno. ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          a jak víš, že tě nikdo nevidí, když spíš?

          0 0
          • Nimrod  

            když nevidím já jeho, on nevidí mě :-)

            problém jsme měli jen jednou – když jsme rozbalili ležení ještě za světla. jak se rozbalí až za šera někde v lese, tak problém nebývá

            0 0
    • DanMaxbike  

      Chystám se na pár dnů vyrazit taky někam po ČR na těžko. Sice nemám fula,ale nechtěl jsem zbytěčně zatěžovat rám nosičema a tak jsem si pořídil tento vozík. Sice jsem s ním jel jen na zkoušku kolem komína,ale zatím maximální spokojenost. Jen chce při nakládání věcí do brašen dávat ty nějtěžší na spodek,aby bylo nízko těžiště. Oproti nosiči na kole je vozík mnohem stabilnější při jízdě a lesní cesty či nějaké polňačky zvládne v pohodě. Více zkušeností a postřehů můžu napsat až budu mít po dovolené :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud netahas 30kg blbosti tak mi prijde zbytecne resit nejaky vozik…jizda natezko na sve specifika ale o pretezovani ramu bych se urcite nebal.

        0 0
      • aymara70  

        Já jezdím s tímhle :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          V tom pašuješ uprchlíky?

          0 0
          • aymara70  

            Ne jen věci pro 2. Jelikož jedu se synem a dalšími mladšími,tak většinu věcí vezu já. Kluci jedou výrazněji na lehko…jednou se karta obrátí a budou oni vozit mě :-) Doufám :-)

            0 0
          • aymara70  

            Ne jen věci pro 2. Jelikož jedu se synem a dalšími mladšími,tak většinu věcí vezu já. Kluci jedou výrazněji na lehko…jednou se karta obrátí a budou oni vozit mě :-) Doufám :-)

            0 0
        • Jetson  

          Jenomže něco podobného, dvoustopého, mi loni dost vydřelo zadní stavbu v místě uchycení „kleštiny“ a ostatní systémy očekávaly rychloupínák, takže na fulla pro mne nepoužitelné. Navíc dost limitující v lese a ve výsledku mi v území nikoho prdla osička u levého kola a nebýt kolegy s Hiluxem, jsem v tom lese dodnes. Letos už všichni svoje batohy a taky to jde.

          0 0
      • McBlacky  

        záleží kudy jedeš. O víkendu jsem bajkoval s týpkem co jel Míle na tandemu a věci měli na vozíku. Vydržel pul trasy…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.