• JBC

    Docela mě to pobavilo a vzpomněl jsem si tady na vás…

    https://blogovna.sportovna.cz/…ektrokolech/?…

    • PENE  

      :)

      „Maximální rychlost, při které vás motor ještě podpoří je však 25 km/h, takže pokud chcete letět raketu, už je to jen na vás.“

    • Kuba78  

      jak rika klasik.. moment, dojdu si pro popcorn, tady to zacne byt za chvili zajimave.

    • kovar  

      a šup s tou fekálií do blokovaných.

    • mantis  

      popcorn time!

    • Lišák  

      Mýtus je, že si lidi kupují motorové kolo, aby si zamakali víc, než na kole jízdním. ;-)

      • JFtryall  

        Proc by ne?

        • gerrard  

          Tak ty si vyjimka ty musis pac si za to placeny ne? :) Ale jinak je to samo blbost o normalni clovek si ekolo kupuje proto, aby se nenadrel. Teda az na jednoho mistniho exota a tim nemyslim tebe. :)

          • vaclaw  

            Myslím teda že konkrétně s tímhle argumentem by se dalo dost úspěšně polemizovat.

          • Bandicoot  

            Většinou to tak je, ale například můj otec je živoucí výjimkou, že si elektro koupil právě kvůli makání. Sám jsem měl předsudky, že je E-kolo pro lemry a pro lenochy a tak, ale kupoval značku nevím, s nějakým adaptivním bosh motorem asi za 80k, a jezdí na tom bez pomoci popřípadě na EKO – a to ti pomáhá v závislosti na to jak šlapeš, takže pokud šlapeš jak lemra, motor na tebe se*e, pokud makáš tak dopomůže (ale jen velice vlažně, prakticky jen dorovnání váhy oproti normal MTB) Co se týká vyšších stupňů jezdí s tim převážně průdké svážnice, které by člověk zvládal i na obyč XC horko těžko a nebo vůbec. Takže pro mě E-kolo není, já rad svou klasiku, ale už nemám předsudky, že tj jen pro lemry.

            • Vuk  

              Elektrokolo je jenom marketing. Byt miliardar, zridim si prodejnu a budu prodavat jenom nejlepsi karbonovo titanova klasicka kola, celopero 8,5kg a budu je prodavat za 20 000kc. Fabio Wibmer mi na nich bude pred prodejnou skakat na paletach. Na prodejne budu mit neprodejna testovaci 32kg elektrokola s nejhorsima komponentama na ukazku jakej je to smejd. Budu usporaduvat reklamni testovaci dni. V arealu budou schody do 3 patra, pul metrovy potok, cez ktery budou muset zakaznici projet a bude na nem cenovka 150 000kc a prodam ho jenom detem nebo dospelim do 50kg, kteri predlozi doklad o invalidnim duchodu a ze bydli na sidlisti v 7 patre s vytahem pro 1 osobu. Lide ho budou muset vynest po schodech, sjezdovat prudky sjezd plny blata a kameni a pak ho vylozit na sve auto. Povinne budou muset jedzit po arealu 10km do kopce bez baterky. To vse, aby sem jim pak prodal to 8,5kg celopero (350 000kc) za 20 000kc. Vpoustel by sem jenom lide, ktere bych si proklepnul ze se kolam rozumeji jak koza petrzeli. Dosahl bych u nich odpor k elektrokolum.

          • JFtryall  

            Za co? :-)) Me spis zajimala ta argumentace, ja znam docela dost lidi, kteri si lepsi ecko koupili hlavne kvuli rychlymu efektivnimu treninku „do mrtva“ pri nedostatku casu. Hobby sfera je jasna, tam neni o cem, ale u tech realnych kol je to uz dost diskutabilni. Pojem normalni kolo a normalni clovek je podle toho, v jake bubline zijes. Ja to treba beru tak, ze mit MTF a jezdit do lesika do kiosku a zpet normalni neni, ale dela to hodne lidi…:-))

            • michomin  

              Takže podle tebe je normální, že si lidi kupují e-kola, aby se víc nadřeli. A aby měli čipnutý kola a byli tak rychlí. No, tak takhle to normálně není, tedy s tou dřinou, s tím čipnutím ano.

              • JFtryall  

                Asi to uplne nechapes. Jde o to, ze pak zvladnes svuj lokalni trail nekolikrat a efektivne si zatrenujes. Nejde o to, ze jedes 25 nebo 35 po rovine. Navic i do technickyho kopce si pak clovek dava realne vic, nez na beznym kole. Sice to neni uplne mainstream zalezitost, ale prave ja doufam, ze to aspon takhle zacne vic lidi pouzivat.

                • Tomcat  

                  Jasně všichni jsou blázni jen já sem letadlo… …zajímalo by mě když vezme fyziku na Zemi proč by měly na z X>50% mizerných eBikách toho dávat na lokálních trialech víc..... Lidí ktří si koupí trailový ebike je neprosté minimum viz „krize“ s velo-materiálem. I i tak i trailový ebike má tu váhu , odpor a těžiště jinak jako negativum.

                  • JFtryall  

                    Nevim kolik toho mas najeto, ale bezne ses na trailu srovnatelne rychly s ebikem. Ty kola se daji kombinovat uplne bez problemu a treba v San Remu jsem s Eckem byl rychlejsi diky pruzine a te stabilite a setrvacnosti. Jasne neni to zalezitost pro levny kola na stezku, ale tohle ja fakt neresim. To je proste zbytecnej boj, lidi musi sami pochopit, ze nakupem odpadu se to z mista nehne. :-) Ale je to smysluplne vyuziti, jak to vidim ja, skrz vsechny nacerpane zkusenosti, tak teze, ze na tom nemuzes dobre trenovat a „nadrit se“ je proste mylna. Ale mam ty jiny bubliny. :-)

                    • mr.garisson  

                      Takže to vlastně používáš místo lanovky, abys nemusel šlapat do kopce a mohl sjet kopec vícekrát. Je tak?

                      • JFtryall  

                        V podstate to tak muze byt, ale pravy trenink na ecku je v technickych stoupanich, ktere bezne vyjet nejdou, takze spis na kopci bez lana a v tezke technice smerem nahoru i dolu.

                        Orientacne:

                        https://www.instagram.com/p/BayxXk3BASO/?…

                        • Lišák  

                          Čili trénuješ něco, co na kole vyjet nelze. Takže kdybys trénoval na kole výjezdy, které na kole vyjet jdou, tak by to bylo špatně?

                        • Lišák  

                          A ještě jako bonus jezdíš tam, kde by ses normálně nedostal. Takže je to jak jsem psal – víc lidí se dostane tam, kde by normálně nebyli a z toho mohou pramenit zákazy. A nemusí jít jen o ty nesjízdné cesty hore, ale v obou směrech, nebo v uzavření celé lokality pro kola. A, jak už se tady taky mockrát psalo, kolo a motorové kolo je pod rozlišovací schopnost úředníka.

                          • Romancero  

                            a teď si uhodil hřebíček…!

                            právě o tom to je, že se e-bikeři cpou tam, kam se jinak na normálním kole nedostaneš, už třeba z důvodů omezení fyzičkou..Nemám proti nim nic, ale když potkám e-bikera v lese na lesní pěšině, jak „hrabe“ na plný „výkon“ do kopce, musím se dost ovládat, abych ho nesposlal do pekel..

                            • bessinka  

                              Jaký máš názor na bajkery, kteří jedou stejnou trasou dolů a zanechávají za sebou podstatně horší stopu agresivním brzděním, jak je běžné k vidění.

                              • Vrci  

                                O něco málo lepší než na e-bikera, který cestou dolů na mnohem těžším kole nechává stopu ještě výraznější.

                                • laembert  

                                  a ani jeden na tý cestě možná nemaj co dělat

                                  • Vrci  

                                    To mě, jako silničáři, nevysvětluj. Ale ten, kdo jede za svý, tu cestu projede méně krát než ten na éčku (pokud budu akceptovat argument éčkařů, že si dávají stejně do těla jen toho najedou víc) a vzhledem k vyšší váze soustavy (vždy těžší kolo a většinou těžší jezdec) zanechají větší stopy.

                                    • Vuk  

                                      Na 6,5kg silnicce pri bezvetri pojedu dele s prumerkou vetsi nez je dopomoc elektrokola. Ani baterka tolik km neda. Dejte si na cipnutem elektrokole (28kg haibike 2,8" enduro plaste) rovinatou etapu TdF. Ostatni pojedou na silnickach. I kdyz pojedou ostatni zavodnici na stejnych watech jako vy, elektrokolo ma sve limity. Elektrokolo do terenu neni kolo pro duchodce.

                                • bessinka  

                                  Neodpovídej, když si nebyl tázán! Vrco.

                                  • Vrci  

                                    Jde o veřejné vlákno, ne soukromou zprávu. Reagovat může každý, kdo má k věci co říci. Stejně jako ty seš obrátila na Romancera, i když on na tebe nemluvil.

                              • Romancero  

                                máme kus lesa..občas tam někdo projede na motorce i na kole..v pohodě­..pokud tam nejezdí celý den :-)

                                Ale je fakt, že ke klukům, kteří si ten kopec vyjedu „za svý“ jsem tolerantní a hodně jim odpustím. Lakatoše udělají v lese větší bordel:-)

                                • TK75  

                                  Nezapomeň občas své poddané zbičovat, aby nezapomněli na feudální útlak :,–)

                          • romanino  

                            1+

                        • gerrard  

                          Promiň, ale ty jen potvrzuješ to co píšu. Taky ti ekolo pomáhá, protože kdybys ho neměl tak si za stejný trénink sedřený podstatně víc. Takže taky si s ním ulehčuješ život. A to je úplně mimo místní lidi co tvrdí, že si koupí ekolo a pak si dají přípomoc jen aby kompenzovali váhu kola. To ty rozhodně neděláš. A mezi náma, takové použití ekola jako máš ty je teda silně okrajové a mainstream je někde jinde.

                          • Lišák  

                            To mě taky vždycky pobaví, to tvrzení, že jezdí jen na minimální přípmoc, aby kompenzovali váhu kola. Za ty prachy, co je to stálo by mohli mít kolo o 15 a víc kilo lehčí a nemuseli by nic kompenzovat.

                          • JFtryall  

                            Jasne to beru, ze to neni mainstream, ale v mem okoli je tohle bezne a neni kvuli tomu potreba obecne ecko zazdit. Jinak s tim vyjezdem uplne nesouhlasim, protoze proste nektere sklony jsou pro normalni kolo uz limitni, nezrychlis na mokrem povrchu nebo pisku, ale na ecku to zvladnes a fakt to hodne pomaha pak i na normalnim kole, ver mi. :-)

                            • vaclaw  

                              Ono taky se vydrápat na kopec s tepovkou lehce pod 200, deset minut to rozdejchávat, jednou ho sjet a jet domů nebo to párkrát vyjet s ještě rozumným bpm je hodně velikej rozdíl v efektivitě tréninku.

                              • Lišák  

                                V tom případě jsem rád, že nejsem sportovec a nemusím trénovat, jen jezdit na kole protože mě to baví.

                                • vaclaw  

                                  V tom případě bych čekal, že budeš mít radost z toho, že na kole strávíš víc času a víc toho projedeš.

                                  • Lišák  

                                    Ano. Protože nejsem sportovec a netrénuji, tak počítám hlavně čas, který na kole trávím. Kilometry jsou podružné.

                                    Jeden chlapík od nás z dědiny, letos bude mít 66 let, loni dal 17 949 km. Vycházelo mu to na 49,2 km/den. Jezdí opravdu téměř denně. Průměrky má kolem 20 km/h. Jezdí po šotkách, širších lesních cestách, asfaltkách. Merida 29" 2×10. Bez motoru. Těch 50 dá za cca 2,5 hodiny. Já jsem na kole taky kolem 2 – 2,5 hodiny, ale najedu tak 25 –30 km. Mám raději terén a tam ty kilometry tolik nepřibývají. Nicméně i tak je tento člověk pro mě vzor. Na rozdíl od sportovců na motokolech.

                                • Romancero  

                                  trefa! +1

                              • JFtryall  

                                A hlavne se jezdi odlisne lajny a to pak hrozne pomaha zpetne, clovek ziska ve vyjezdech vetsi sebeduveru. Vi, jak ma pracovat s tezistem, kdy tam nacasovat zrychleni atd. Ja bych byl treba mnohem radsi, aby lidi treba na Dolni Morave jezdili nahoru eckama technickym trailem, nez sedet na lanovce.

                                • pitos  

                                  S těmi výjezdy v parku na kole na baterky mě to napadlo už dávno. Takové smysluplné využití tohoto kola v terénu po legálním trailu nahoru, místo lana. Nahoře šup na normální kolo a užít si jízdu dolů.

                                • vaclaw  

                                  Jj, smysluplnýho využití myslím si se najde dost, ale mě osobně stačí, že prostě projet se na ebiku je zábava, zase jiná než na obyč kole, můžu zkoušet nový věci a tak a těch pár zážitků, co mám na ebiku, jsem si vždycky užil.

                            • gerrard  

                              Napíšu tady něco naprosto otevřeně a tak jak to vnímám. To co mně na tom přijde nejvíc na pováženou, že ty jako vzor pro mladé v roli propagátora elektrokol jim dáváš příklad, že je naprosto v pořádku používat v životě zkratky, něco si pořád ulehčovat a snižovat námahu nutnou k dosažení cíle. Jsme rozdílná generace a já tady pokaždé vidím, že stárnu. :) A na příkladu svého syna vidím, jak je složité pro mladou generaci držet dlouhodobější snahu, která nevede k cíli hned. Propagovat ekola pro mladé je z mého pohledu to samé jako pro ně propagovat cigára nebo redbull. To jak to máš všechno strašně rozumově zdůvodněné je pro mně fascinující. Tys pro mně tímto udělal z ekola ten pravý dopravní prostředek pro krysí závod. Rychle, rychle pojďte ke mně zážitky, ať si za hoďku užiju to kvůli čemu jsem musel v práci 10 hodin trpět. Čím dál tím víc si vážím Pavla Horníka, že pevně drží stanovisko, že zážitky se musí zasloužit. Neber to jako kritiku elektrokola. Proti němu nemám výhrad je to z mého pohledu pro spoustu lidí užitečný pomocník. Ber to jako pohled skoro padesátníka na měnící se pravidla hry, kdy se z geniálního stroje na lidský pohon stává přetechnizovaný stroj na zážitky s podstatně větší ekologickou stopou. Ani to neber jako začátek nějakého „flame“. Je to jen pokus o trošku globální pohled a spíš povzdech než začátek dohadování. Jinak díky za rozumnou komunikaci. To se tu moc nenosí.

                              • Tomcat  

                                Ono hlavně v té „argmentaci“ z jeho strany cítit marketing a podnikatelský záměr. Takže to je PR a bude vrdit, že to černé kolo je bílý čtverec :)

                                • JFtryall  

                                  Ja zadny PR nedelam, nic neprodavam a nebudu, jen davam k dispozici informace, ktere normalni jezdec nema a nezazije. Zavodil jsem 13 let na motorce, jel jsem i ebikove zavody nejvyssi urovne a dokazal je vyhrat. Fyzicku bych taky nemel mit uplne spatnou, skrz zavody v enduru, XC a gravelu. Takze zkusenosti mam dostatek na to, abych udelal urcite souvislosti a data, ktery muzu prezentovat. A fakt nemam duvod valit reklamni PR kecy. Spis je dulezity vnimat realitu. A ta je takova ze ebiku bude raketove pribyvat a ja bych prave byl rad, aby to slo aspon tim rozumnym smysluplnym smerem. Neni to ulehceni v pravem slova smyslu, spis jina disciplina. A to je problem, ze ebiky jsou tak zamichane a tlacene obchodniky na ukor normalnich kol. Pavel na Rychlebkach dobry, ale to je jen otazka casu. Fakt. :-) Stanovit tam pro to nejaky fungujici pravidla.

                                  • Lišák  

                                    … spis jina disciplina. A to je problem, ze ebiky jsou tak zamichane a tlacene obchodniky na ukor normalnich kol.

                                    Do kamene tesat! (a o hlavu omlátit motorovým „cyklistům“ :-) )

                                    • yorg  

                                      Slavný filozof Sokrates kdysi prohlásil: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“

                                      Takže nic nového pod Sluncem. My „staří“ budeme vždycky remcat, že to ti mladí chtějí všechno hned a zadarmo. :-)

                                      • orm  

                                        Uz se to tu resilo nekolikrat. Zdroje (priroda) nejsou neomezene. Roky tu fungovala prirozena regulace, at pesich, tak cyklistu, ze se nekam mohli dostat jen diky sve fyzicce. Fungovalo to. Ted se ta prirozena regulace prolomila tim, ze se nesmyslne zaradilo kolo s motorem mezi kola a dostalo jejich vyhody. To zarazeni kol s motorem mezi kola melo drive svoje opodstatneni a vetsinou se to tykalo kola s dodelanym jendoduchym benzinovym motorem. Ucel techto kol byl ciste pracovni. Nikdo s tim nejezdil pro zabavu po lese. Teto berlicky se chytnuly vyrobci a cele se to zvrtlo. Resenim je ty kategorie oddelit. At si kola s motorem klidne jezdi po silnici jako dopravni prostredky, at si klidne jezdi v uzavrenem bikeparku a nahoru jezdi technickym trailem misto lanovky. Myslim, ze proti tomu nikdo nic nema. Mezi kola to ale nepatri, stejne tak bych lidi co na tom jezdi nenazyval cyklisty. Fakt si nemyslim, ze je to problem stari vs. mladi.

                                        • cioran-m  

                                          Velmi dobře.

                                        • yorg  

                                          Tisíciletí nebyla auta, letadla a dnes jsou. A jak tyto čerpají zdroje, to najednou nevadí?

                                          Jinak řečeno, je a bude to problém staří/mladí. Má generace jezdila na kolech Ukrajina a jak jsme z toho byli silní. :-) Dnešní chcípáci ;-) jezdí na lehkých kolech z karbonu. Takže podle téhož pohledu jsou to flákači a navíc se na těch kolech cpou tam, kde my jsme na Ukrajině nejezdili. To je přece do nebe volající, jak si to mohou dovolit! Karbony jim sebrat a Ukrajinu na ně a pořádný kopec k tomu a pak ať ukážou co umí. :-)

                                          Předchozí odstavec je samozřejmě pro odlehčení, ale proč nemůže platit „žij a nechej žít“, tomu už fakt nerozumím. Asi jsem už vážně starý. Na druhou stranu, není to jen záležitost bajkerů. I v jiných oborech Oldies bráni ryzost toho, co oni dělali – bo je to enem to jedine bylo to spravne.

                                          • psbiker  

                                            Karbon je karbon a Ukraina je solidní kolo. Já třeba provozuju kolo favorit tourist ala 1×1. Dát tam motor mám mopeda a to už koupím raději další relikt babettu.

                                            • yorg  

                                              Proč ne? Klidně ho tam dej. Babeta smrdí. :-)

                                              • psbiker  

                                                To bych favoušovi neudělal, takovýdle ponížení, naštěstí se tu válí ještě starý Autor :)

                                                • yorg  

                                                  Já taky ne. V tom plně souhlasím. Mi bohužel umřel na rozlomení rámu, kdy byly zanesené spodní odkapávací dírky a shnilo to zevnitř. :-(

                                                  • psbiker  

                                                    Mě se teda ulomila rámová trubka zcela bez narušení rzí, jenom to luplo a kolo bylo jakoby gumové, únava materiálu.

                                    • Jáchym 1  

                                      E-biky tlačené obchodníky na úkor normálních kol?

                                      Myslís,že příjde zákazník do prodejny pro kolo za dejme tomu 30tisíc a obchodník ho ukecé na éčko za 80tisíc?

                                      • JFtryall  

                                        Spis ma komunikaci obecne tak nastavenou, hodne tomu „pomahaji“ ty necyklisticke brandy typu Crussis a spol, ktere udelaly na trhu zasadni zasah a tradicni obchodnici se tomu trendu dost podrizuji, protoze vidi ty prodeje. A hodne je znat i Haibike syndrom atd., marketing je nastaveny tak, ze proc si vlastne kupovat normalni kolo, kdyz ecko je ve vsem lepsi a jeste se mene nadres. Realita je pak ale o dost jinde a ebiky by se proste mely vic oddelovat.

                                      • MartyM  

                                        jeden místní úspěšný prodejce mi říkal, že přijde strejda, že by chtěl kolo. Při nabídce a ukázce nějakého obstojného klasického v relaci ±20tis se ho pokoušejí mdloby, že to je úplně mimo jeho představy a možnosti, ale v momentě kdy přejdou k éčku, tak stejný strejda vytahuje bez problémů 40tyček a odjíždí. Případně x2 s manželkou po boku…

                                        • Jáchym 1  

                                          Přijde pro kolo za 10tisíc a má v kapse 80 tisíc? :-)

                                          • TK75  

                                            Dobrej postřeh:-)

                                            To jsou jen takové pohádky a pověry…ano všichni hned ožijou a cálujou, když se přejde od „nudnýho“ kola k tomu super produktu …cha cha tohle fakt žeru

                                            • gerrard  

                                              Ono to tak ale asi trochu je. Osobni zkusenost s rodici. Za kolo by to nikdy nedali za kolo s motorem to daji, protoze to nemaji ve stejne cenove kategorii.

                                              • Jáchym 1  

                                                Jasně,ale jdou si prvoplánově koupit E-kolo za cenu na kterou jsou připravení.

                                          • MartyM  

                                            to že ty je nemáš neznamená že strejda nejede v balíku! Já jim při tom nesvítil, ale pointa je v tom, že člověk co se o kola vůbec nezajímá, má doma podpultovou třírychlostní libertu a viděl maximálně, že „běžná“ kola se v tescu nebo globusu dají pořídit za 2,5–4tis, tak je pro něj nemyslitelné dát za normální kolo 20tis. Ale za ten nový objev samohybu se všemi benefity co to pro člověka přináší je ochoten klidně 40 vysypat, nebo o tom aktivně uvažovat. A je úplně jedno, jestli měl ty peníze v kapse, na kartě nebo si pro ně zajel domů do polštáře… Jen prodávám jak jsem tehdy nakoupil a vůbec bych se tomu nedivil, že se to tak běžně děje.

                                            • Jáchym 1  

                                              Tak až tohle zažiju,tak se Ti tady veřejně omluvím.

                                              • orm  

                                                Ty to tak nemas ve svem zivote? Ja mam podobny blok utracet za auto, servis, dily. Pri tom je to stejne drahe nebo i levnejsi nez kolo. 2000kc za gumu na auto, silene. 2000kc za gumu na kolo, no problem.

                                                • TK75  

                                                  To mám stejně (protože máme to kolo rádi)

                                                  Ale strejc co přijde do obchodu pro kolo určitě ještě lásku k elektrokolům vypěstovanou nemá.Proto nevěřím, že při pohledu na něj zahodí zábrany a vytahuje z kapes najednou nalezený desetitisíce…no­tabene když šel původně pro kolo za deset.

                                                  Stát se to jistě mohlo, ale i tak je to legrační povídka pana prodejce

                                                  • MartyM  

                                                    Neměl jsem jediný důvod mu nevěřit. Šlo spíše o takový jeho povzdech, nikoliv veselou příhodu z natáčení, protože v té době jednoznačně sám tlačil klasická kola! Strejda má „přehled“ v cenách obyč kol viz výše, zatímco o elektrokole slyšel jen zprostředkovaně jaká to je bomba, jede to samo, jezdí na tom Jarda Jágr v bedně a Tonda v hospodě říkal, že Mirek z vedlejší vesnici má nové elektro za 80tis, to je stroj, vyjede všechno, bez dřiny, jak motorka. Takže éčko za 40 od místního prodejce, který má dobrou reputaci je vlastně super Kauf. Víš kolik může mít peněz takový strejda… :-)

                                                • Jáchym 1  

                                                  Ano,za plášť na kolo dám litr.Vím,že ho za sezonu ohrkám.Ale vím do čeho a za kolik jdu.

                                                  Když obouvám Fábku,tak dám taky litr za gumu×4 a vím,že 5 let mám klid.

                                                  Nikdo mě ale neukecá na gumu za 5 tisíc.

                                              • Jasam  

                                                Příhoda 14 dnů stará – kamarád si šel s manželkou vybrat nová kola. K prodejci, u kterého bere kola a lyže + veškeré vybavení pro celou rodinu snad dvacet let. Kola vybraná s tím, že budou naskladnena v červnu. Na odchodu jim nabídl k vyzkoušení přes víkend éčka a že kdyby se náhodou zalíbila, do čtrnácti dnů je mají. Po víkendu objednávka na „klasiku“ zrušena a berou si éčka.

                                                • palo7  

                                                  Tak to má vypadat. Zkusím a pak se rozhodnu.

                                                • Jáchym 1  

                                                  Jasně,tihle nešli pro kola za 10tisíc.

                                                  Berou tam kola,lyže.Ivestují pravidelně velké sumy do sport.vybavení.

                                                  Já jsem schopnej vysvětlit,proč si má zakazník připlatit nějakej tisíc a co mu to přinese.Nebo i naopak,ale,,zlo­mit,,z 10 na 40tisíc.Asi je málo dusím.

                                          • psbiker  

                                            Na běžné e-kolo je freecoolin trendy příplatek, ani stréc nechce být out :)

                              • Kolo_mlynsky_za_4_rynsky  

                                Mě je 27 a nějaký nárůst E-kol tady v ČR nevidím v mé generaci..Nevím, jak je to u mladší generace, ale E-kola potkávám (uff) ve věkové kategorii (odhadem!) 40+.

                                Jinak s tvým pohledem musím částečně souhlasit..já si na kole užívám i to, že člověk tu činnost vykonává sám za sebe:)

                                • psbiker  

                                  Pro mladší jedince je jízda na mopedu většinou neatraktivní. Výjimkou jsou e-motogangy mladistvých, kteří to vnímají jako náhražku krosových motorek.

                                  • Lišák  

                                    Neatraktivní je hlavně kvůli tomu, že nestojí úplně málo, není moc líbivý a jede pomalu. Až tyto limity padnou a je jasné, že padnou, tak už atraktivní bude.

                                    • Tomcat  
                                      • drahé
                                      • nehezké
                                      • moc váží
                                      • nepřirozené umístěné těžiště
                                      • dlouho nabíjí
                                      • malý dojezd na baterku
                                      • větší opotřebení řetězu
                                      • vetší opotřebení brzd
                                      • vetší opotřebení pneu
                                      • dražší servis

                                      …proč by takové limity měli vůbec padnout? Přání opravdu není samotným důvodem.

                                      • Lišák  
                                        • drahé – kolik stál noťas před dvaceti lety?
                                        • nehezké – motor i baterie se zmenší tak, že to půjde hezky schovat
                                        • moc váží – baterie budou muset být na jiném základu, než dnes. I motor bude jistě vylehčen, zmenšen
                                        • nepřirozeně umístěné těžiště – při nižší váze baterky a motoru to nebude velký problém
                                        • malý dojezd na baterku – baterie budou muset být na jiném základu, než dnes.
                                        • poslední čtyři body souhlas, nicméně pohodlnost a touha najet maximum kilometrů a mít maximum zážitků za minimální čas při minimálním úsilí to naprosto vyřeší.
                                        • orm  

                                          Proc si uz rovnou nevzit motorku do lesa misto hrani si na cyklisty a maskovani toho, ze jedu na kole s motorem?

                                          • tomfree  

                                            Protože jedna motorka otráví svým řevem život spoustě dalším lidem,ale pokud si to neuvědomuješ.......

                                            • Vrci  

                                              Elektromotorka bez pedálů je stejně hlučná / tichá jako elektromoped s pedály.

                                            • orm  

                                              Jak psal Vrci, tak existuji i elektomtorky, respektive puvodne elektrokolo, ktere nekdo odblokoval a uz se nevejde do parametru elektrokol, je motorka. Vzhledem k tomu, jak caste je odblokovani a ze uz e-cykliste breci nad limitem 25km/h, tak se obavam, ze brzo bude tlak na slouceni tech kategorii. Samozrejme s privilegii kola, jak jinak.

                                              • Janes  

                                                Tlak je pouze na to, aby ten limit nebyl na 25 km, ale na 20 majlí, jako v Emerice, což více odpovídá skutečné potřebě ebikera…

                                                • orm  

                                                  Tak ebajker s touhle potrebou si muze udelat ridicak, sehnat znacku a nechat si to odblokovat.

                                                • psbiker  

                                                  Silniční e-bajkr by klidně podle mě mohl jezdit min. 32–45, ale zase by protestovali majitelé plnohodnotného mopedu, že oni musí mít papíry a éčko ne :)

                                                  • stařík  

                                                    Při režimu booster neuvisíš na silničce ani za elektro celopérem, pokud nedáš trvalé přes 40. A do kopce platí pravidlo „nikdy nezávoď s elektrokolem“, když nedáš nad 25. Ale éčko je o jiných věcech, než o rychlosti a předhánění.

                                                  • Smazaný účet  

                                                    ale uvisíš…když podmínka bude 200km vyjížďka

                                              • tomfree  

                                                S limitem nemám problém a souhlasím s tím,klidně bych to pořádně pokutoval,pokud to lidi odstraní.

                                      • stařík  

                                        Tak mě se reálný dojezd ve vrchovině 176 km a v kopcích (2300m nastoupaných) 135 km zas tak málo nezdá. A to je jen s 500Wh baterkou. Pochybuju, že průměrný výlet bude u většiny nad 150 km.

                                        • Vrci  

                                          U těch co jezdí na e asi ne. Ale vyrážím několikrát do roka z Budějovice na Kvildu na kafe na otočku.

                                        • bessinka  

                                          Nějak se mi to opravdu nezdá a nebo musíš mít fyzičku, že by si dal bez baterky jednou tolik, než s baterkou.

                                          https://elektro-kola-ktm.cz/…ny-bosch-new

                                          Myslím, že ta kalkulačka docela sedí.

                                          • Smazaný účet  

                                            se kruci divím, proč se na případné old school BF vyjížďky 100+ km v terénu nehlásí víc ebikerů

                                          • rob7  

                                            Tak nějak se mi nezdá ta tabulka. Manželka má asi dva měsíce elektrokolo TREK s novým motorem BOSCH, baterie 500Wh. Při vyjížďce 47 km, převýšení 650 m, kdy část jela na eco a část na tour a asi dvakrát zapla na chvíli režim sport tak jsme měli podle kompjůtru Bosch dojezd baterie 20 km. Myslím že ty max. dojezdy v tabulkách jsou „trochu“ přehnané.

                                            • Janes  

                                              Souhlas, jedině z kopce a světrem v zádech :-).

                                              • Peterko  

                                                Tomu nevěřím, že by se s tou spotřebou inspirovali u výrobců automobilů?

                                                Tam to taky trošku lítá, ale jak se říká: Papír snese všechno.

                                            • bessinka  

                                              Není to tabulka, ale kalkulačka a docela sedí. Vyzkoušeno. Musí se ovšem všechny faktory ovlivňující spotřebu správně nastavit.

                      • Breakpain  

                        Ja nikdy nepochopil, proc tohle lidi resi :) … at si kazdy jezdi na cem chce, nikomu nelze diktovat co a jak ma delat se svym kapitalem ;) …

                  • Vuk  

                    Fyzika ovladani 28kg elektrokola 45kg hubenym klukem pri technickem sjezdu. 90kg biker si tohle neuvedomi, ze se ten kluk vic nadre a do bunnyhopu ho nezvedne vubec. V zatacce ho elekrokolo shodi na mokrem listi. Taky ho sam nezvedne kdyz ho chce dat na stresni nosic.

                    • stařík  

                      A to ten nosič musíš mít za přední kolo, klasický hák za rám nejde, éčko je mimo maximální rozměr. A zacvičíš si, to jo, i když sundáš baterku.

                • michomin  

                  Z toho, co říkáš, vyplývá, že pro zvládnutí technického kopce je nutná rychlost, tedy výkon motoru. V malé rychlosti za vlastní síly nezvládnutelné, v e-rychlosti pohoda. To beru. Získá motorkářské dovednosti. Ale tvrzení, že se do kopce nadřeš na e-kole víc než na normálním kole, neberu.

                  • JFtryall  

                    Od toho jsou nastesti watty a data. :-)

                    • mr.garisson  

                      Když to teda shrnu, tak jezdíš stylem, že máš ve výsledku stejný průměr W/kg, ale jedeš to rychleji, abys stíhal víc sjezdů? To mi dává celkem smysl, ale je to fakt leda pro sjezdaře, co nemají podmínky a čas. U XC mi to smysl vůbec nedává. Ve výsledku ty lidi stejně nemakaj, protože se můžou vozit.

                      • Tomcat  

                        Ve výsledku opravdu stejný průměr W/kg nemá :) Stejně nemá ebike stejně kg/m² stejně ebike nemá stejné g…

                        • JFtryall  

                          Vahu kola neberes v potaz, beres jen tolik kolik sam vydas. A ano v tezkych kopcich mas na ebiku vyssi watty, protoze udrzis jet v kadenci a v technickych mistech udrzis porad posilat vysoky vykon, na normalnim kole se clovek vetsinou vic sekne, spadne kadence, zvysi se sila, ale vykon je ve finale nizsi, nez kdyz jedes frekvencne bez zaseku. Nevim jestli s tim mate realne zkusenosti, ale verte mi, ze ja je mam bohate. :-) a prave timhle stylem by se na ebiku melo trenovat.

                          • Vena280  

                            Nechápu proč tady meleš takové h vna proč bych měl jako na normálním kole trénovat v kopci který vím že nevyjedu maximálně si v tom kopci můžu potrénovat techniku ale jinak si pojedu kopec kde si tu kadenci udržím tím pádem si máknu za svoje a nenechám se tam vyvézt.

                            • JFtryall  

                              To spis meles ty a v terenu si toho asi moc nenajel. Pisu, ze prave smysl vidim nejvetsi v tomhle a potencialu budovani odlisnnych specifickych vyjezdovych trailu pro ebiky v trailcentrech, bikeparcich atd. Jsou to proste rozsirene moznosti a spravna aplikace toho produktu, plus i zavodeni na odlisnych tratich. To ale bez realnych zkusenosti a zakladnich skills asi poznat nemuzes.

                              • Janes  

                                +1

                                • Vena280  

                                  Pokud jste si do této chvíle nevšimli toto fórum se jmenuje bike- fórum nikoli E-bike-fórum tak si pište ve své komunitě jak se na těch vašich Tramvajích do kopce nadřete a nezasírejte nám tady místo a nemarněte náš čas.

                                • Vena280  

                                  Pokud jste si do této chvíle nevšimli toto fórum se jmenuje bike- fórum nikoli E-bike-fórum tak si pište ve své komunitě jak se na těch vašich Tramvajích do kopce nadřete a nezasírejte nám tady místo a nemarněte náš čas.

                                  • jiboy  

                                    Celé toto fórum je o kolech.

                                    Toto jedno vlákno je o e-kolech.

                                    Za mě je dobře, že aspon jedno vlákno tady pro porovnání je.

                                    Když se ti to nelíbí tak do tohoto vlákna nechoď a nespamuj tady.

                                    Jsou zde určitě lidi co mají kolo i elektrokolo a spoustu lidí si časem i e-kolo koupi. Za mě super, že toto jedno vlákno na tomto největším serveru o kolech je. Lidi zde píšou i srovnání mezi koly

                                  • Smazaný účet  

                                    Nezasírejte nám tady místo? Stačí říct a vyčištění zařídíme, teda pokud jsi už moc zasraný :-) Jen s tím marněním času ti asi nepomůžem, to musíš sám zmáčnout tlačítko odhlásit :D

                                  • JFtryall  

                                    Borec je tady od roku 2019, prazdnej profil, ale bude poucovat o cyklistice. To chces. :-D

                                  • Romancero  

                                    zase bych to tak dogmaticky nebral! podívej se třeba na „zasírací“ vlákno o koronaviru:-)

                                    Já jsme naopak rád, žesem pravověrní éčkaři chodí-rád bych pochopil jejich životní filozofii..

                        • mr.garisson  

                          Já jsem měl na mysli čistě matematicky, když odečteš přípomoc, kolik teda dává výkonu do pedálů, jestli by to bylo stejné, jako u nějakého ze sjezdových kol, které by použil. Dalo by se to změřit wattmetrem a porovnat data, co ukazuje počítač v jednotce kola. Ale spíš bych to vnímal jako zajímavý experiment, než běžnou praxi.

                          • JFtryall  

                            Hele na rovine to zmerene mam, tam dobre poskladany ebike 29er na rychlych kolech jede velmi dobre i bez pripomoci. Jedes 28–30 na rozumnych wattech bez problemu. Problem je akcelerace a kopec, kde ta vaha vyzaduje desitky wattu navic. Ale dobry ecko na rovine jede fakt dobre i bez motoru. Jinak s 23kg endurem se v terenu do kopce moc neda. To ten sjezdak na tom bude lepe. Ale zalezi hodne i na pneu a nastaveni.

                            • mr.garisson  

                              To sice ano, ale jaký je teda přesný rozdíl? Jak říkám, zajímavý experiment. Přípomoc poměrově vyjádřená ve watech k jezdcově výkonu. Pak se dá tedy vypočítat za celou vyjížďku, kolik jsi měl reálně W/kg. Samozřejmě relativně ku hmotnosti jezdce ne celé soustavy.

                              • JFtryall  

                                Jezdec ma dane zony, kde se pohybuje. Kdyz vezmu treba 250W, coz je rekneme nejakych 3,67 W/kg v mem pripade, zakladni tempo, tak na rovine na aero silnicce jedu nejakych 34–35. Na gravelu to je kolem 33 a na top biku to je treba 32. Na 18kg ebiku, ktery je poskladany smysluplne- lehke zaplety a top plaste, tak jedu kolem 28–29. Porad beru idealni podminky a rovinu. Na obycejnem starem kole je ta rychlost treba kolem 26 na tomhle vykonu. V kopci je ten ekvivalent mnohem horsi a tam tezky ebike ztraci vyrazne. Abych dorovnal rychlost normalniho dobreho mtb na asfaltu v 7–8% sklonu, tak ten narust bude urcite kolem 40–50W. Ale jsou to ciste steady zateze, kdyz se bude akcelerovat, tak ebike na tom bude samozrejme jeste hur. Kdyz jsem delal test na zakladni pripomoc u Shimana, tak jsem jel svoji kompenzaci 185W na 120 tf a do kopce to vychazelo ekvivalentu 430W na silnicce. Realne ta ebike souprava jela kolem 480W, aby plus minus stacila silnicce.

                                • mr.garisson  

                                  Takže vlkastně jedeš svůj běžný trénink ve výkonových zónách relativně ku FTP, jen jsi díky motoru rychlejší? Jestliže to vypne nad 25 km.h-1, tak je to asi dost na pytel, na co pak tahat takovej těžkej krám na průměrnou trasu XC, kde mám vyšší rychlostní průměr, než dopomoc a tím pádem bych jel celou dobu za svoje? To se fakt vyplatí max na prudší stoupání, kde tu rychlost s přípomocí využiješ.

                                  Jinak si opravdu myslím, že tréninkový potenciál e-kola využije opravdu setinový zlomek těch, co si e-kolo pořídili. Z mého pohledu potřebuju ke kvalitnímu tréninku XC určité stupně intenzity po časovou jednotku a jestli to samé jedeš s e-kolem, na rotopedu nebo na lehkém závoďáku je šumák.

                                  Jak jsem už jednou napsal. Opravdový smysl bych viděl při tréninku techniky sjezdu, kdy potřebuješ eliminovat časové prodlevy výjezdu. Tím bych to asi z mojí strany uzavřel, ta čísla jsou docela jasná.

                                  • JFtryall  

                                    Jasne na asfalt a lehky teren to s 25 limitem smysl nedava. Na lokalnim kopci to je uz jiny kafe a muzes proste jezdit vyjezdy jine, nez na normalnim kole. A o to jde. Clovek objevi nejaky novy mista, zatrenuje si a poladi techniku nahoru i dolu. Ono porad je to tak, ze minimalne 70% ecek se pouziva hlavne na asfalt.

                                    • Janes  

                                      Ano, a proto ten limit nedává smysl, soudruzi v Emerice to již zjistili, jen Evropa je zase papežštější, než papež.

                                      • orm  

                                        Tak muzes jezdit za sve rychleji nebo si tam dat znacku, odblokovat a zase rychleji. Nevidim duvod proc zrychlovat ekola a zaroven jim stale priznavat vyhody kol. Na silnici at si takove stroje klidne valej stovkou, to mne nevadi.

                                        • Janes  

                                          Víš o tom kulový, ale opakovaně sem pereš svoje nepravdivé výplody.

                                          Já nechci Speed pedelec. Chci jen limit pro schválená e-kola zvednout z 25 km/h na 32 km/h, jako v USA (20 mph).

                                          A Ty si o tom samozřejmě můžeš myslet svoje, ale prosím,. nefabuluj, zjisti si skutečnosti, ty značko…

                                          Ty vole, čím vás to v Brně krměj, že jste takový přemoudřelý…

                                        • JFtryall  

                                          32 je proste nejlepsi kompromis. To je celkem jasne dane. Realne se stejne jezdi pomaleji, tam kde se ebiky pohybuji. 32 je uplna pohoda a uz to aspon utika a da se aspon vyrazit s normalnima kolama, kde ta cestovni rychlost na rovine je ustalena kolem tech 28km/h.

                                          • laembert  

                                            A navíc je 30ka často ve městech, to znamená kolo nebude zdržovat, nebude se muset objíždět.

                                            • BabbaJagga  

                                              Jedoucí kolo není překážka, aby se objíždělo, nýbrž ho predjíždíš.

                                              • laembert  

                                                děkuji komisaři

                                                • BabbaJagga  

                                                  To jen pro pořádek, protože bys takto mohl při předjíždění cyklisty přejet plnou čáru s argumentem, ze objíždíš překážku, což nefunguje. A taky kvůli tomu, ze tady uvádíme na pravou míru terminologii jízdních kol, elektrokol, skútrů a motocyklů, tak abychom nepůsobili další zmatky, že? ;)

                                                  • laembert  

                                                    bylo to myšleno naprosto bez ironie :-)

                                                  • Tomcat  

                                                    Zajímavé je , že tohle se řešilo mediálně a kolo a dle PČR takle přes plnou čáru „objet lze“.

                                                  • mr.garisson  

                                                    Dle zákona nelze pane. Objíždíš stojící vozidlo, to přes podélnou čáru souvislou lze. Můžeš taktéž předjíždět motocykl nebo cyklistu i v zákazu předjíždění za podmínky, že nepřejedeš onu „plnou“ čáru.

                                          • orm  

                                            S tim ja nesouhlasim. Chces jezdit rychle, tak si porid motorku, chces mit vyhody kola, tak jezdi do 25km/h. 28km/h neni normalni rychlost lidi, kteri bezne uzivaji ekola. Fakt nevidim duvod, proc touhle salamovou metodou posouvat rychlost ekol a priblizovat je k motorkam, ale zaroven, aby jim zustali vyhody kol. Co je to normalni kolo? Je kolo a ekolo.

                                            • yorg  

                                              Mám na to stejný názor. Mimo to je tady často zdůrazňováno, že ekola jsou vhodné max pro penzisty. A přiznejme si, pro některé je i těch 25 moc. A najednou je toto zapomenuto a je požadováno zvýšení limitu?

                                              Má to být jen dopomoc, ne náhrada svalů. A osobně těch 30 až 35 dám ve svých 63 letech na krosovém kole jen na kvalitním asfaltu a bez stoupání a protivětru.

                                              • Janes  

                                                Mimo to je tady často zdůrazňováno, že ekola jsou vhodné max pro penzisty.

                                                Opět jeden naprosto mylný a amišský blábol…

                                                A mimochodem, v 61 naprosto v pohodě rozhýbám svýho bika po rovině nad 40…a přesto mám už dva roky e-kolo…a včil mudruj…

                                                • Tomcat  

                                                  Ano není pro většinu seniorů a ni mnohé neseniory. I mezi mladší populací jsou lidé pro které jsou rychlosti okolo 25km/h už nebezpečné.

                                                  Jedna vlaštovka totiž jaro nedělá a nedělal bych si iluze o průměrném zdravotním stavu populace který ovlivňuje nejen výkon ale pozornost řidiče. Lidí „frnk frnk a želvy pryč“ je dost. Pokud nejnižší mopedy dle EU mají požadavky na řidičák a patřičnou zdravotní způsobilost a turbo ekola by měla taky.

                                                  • Janes  

                                                    Na „turbo“ e-kola, neboli speed pedelec, ty nároky jsou, takže se uklidni…

                                                    Já třeba na svým kole nic turbo neshledávám, a to ani n a odblokovaném, když nešlapu, nejedu a když to flákám, nejedu ani přes 25. Na to už si musím docela přišlápnout, zvlášť když chci někam dojet a nejen fofrem do nejbližší hospody..

                                                  • Tomcat  

                                                    Turbo ebajky v ČR nejsou povolené vůbec vůbec ani s papirama. V nemecku ano jinde . cela legislativa ohledně ebike neni v Evrope sjednocená a v USA také ne.

                                                • yorg  

                                                  Rozhýbat a udržet průměrnou rychlost jsou 2 různé pojmy. K tomu mudrovat nemusím. :-)

                                                  Jinak aby nebyla mýlka, já s „mopedem“ počítám během pár let:

                                                  1. doslouží aktuální kolo
                                                  2. dosloužím já a už se budu trápit víc, než by mi bylo milo.
                                                  • Janes  

                                                    Tak pokud udržíš průměr přes 30 na dejme tomu padesáti km, tak se hluboce skláním :-).

                                                    A neboj, rozumím Ti. Já už holt neudýchám kopce a chodit je v tretrách nebudu :-). U nás v Polabí ho, ještě nepotřebuju, tak střídám.

                                                  • cioran-m  

                                                    Tak – kdysi jsme mívali průměr zřetelně přes třicet (ve Waldviertlu, Kirchbergu, Regennsburgu a tak podobně) i v podnicích na dvestěpadesát kilometrů. Pravda, nebyl to teda sólo švih a bylo to po silnici. Ale na kolech, ne na elektromotorkách­. :D

                                                  • Janes  

                                                    Právě…kdysi…taky jsem nebýval taková lemra…

                                                  • yorg  

                                                    Na 20 km v hanácké rovině na cyklostezce se slušným asfaltem to problém není. Na 50 km už určitě ne, nejsem mimozemšťan. Jsem rád, když to na 65 km okruhu s pár kopci v cestě dám nad 24 tak jednou za sezónu. A to se musím hodně snažit a vítr by měl být kamarád.

                                                    Takže se sklánět nemusíš a i těch max 25 na ekole, až na něho dojde někdy řada, bude pro mě tak akorát. ;-)

                                                  • Janes  

                                                    Věř, že nebude. Ale jinak furt dobrý :-)

                                              • Vuk  

                                                A co tak pri rychlosti nad 25km/h odepnout za jizdy motor a podat ho doprovodnimu vozidlu. Kolo pak bude mit 10kg, pojedu 40km/h. Prijedu ke kopci, mechanik mi za jizdy nacvakne motor a jedu dal.

                                                Kdyz se tohle nevyresi, elektrokolo nechci ani zadarmo.

                                                Neco takeveho uz je. Akorat se to neda udelat za jizdy. https://www.trekbikes.com/…axs/p/34710/

                                                15,75kg s motorem, 12,2kg bez motoru. Nemam 13 000dolaru na takove ekolo. Tech 15,7kg bych jezdil i pri vypnute pomoci a manipulace s nim i ovladani teziste, by bylo snadnejsi.

                                                • bessinka  

                                                  Tak co tady trolíš, když nemáš love ?

                                                  • Vuk  

                                                    Jake love? Ja jsem vychrtlej. Kazdej gram navic vnimam vic nez vsichni ostatni. Nech udelaji i jeho levnou verzi. Do vseho cpou 625–756Wh baterky a 85Nm motory. Proc? Ja chci jenom drobnou vypomoc. Nepotrebuju elektronicke razeni ani XTR, XX1, ani elektr.teleskopku. Je to novinka, proto je to drahe. Kdyz to zlevni budu v duchodu.

                                                  • bessinka  

                                                    Slangový výraz. Hej more dej sem love. Po cikánsku se peníze řeknou love.

                                                  • TK75  

                                                    Voblož mi jednoho frajera v kůži

                                                  • Vuk  

                                                    vim co jsou love, jen nesnasim tyhle tezke motocykli s 756Wh a 85Nm motorem. Vsude to cpou. I ram pak musi byt robustnejsi a tezsi. Nakonec se dostaneme na hmotnost ekola 50kg jak maji terenni kolobezky a ekola budu jezdit i bez slapani. Ja jezdim nezavodne cyklokros na trailovem kole.

                                                  • Vrci  

                                                    A víš co je hrad?

                                                  • Janes  

                                                    A víš, co je to důl?

                                                  • Vuk  

                                                    To co jsou za otazky? Bavime se o elektrokolech, ne?

                                                  • Vrci  

                                                    Hrad je vzor pro neživotná podstatná jména, rodu mužského. Motocykl, bez motocyklu jako hrad, bez hradu, Učivo prvního stupně základní školy.

                                                  • DaSnail  

                                                    Vuk neni Čech ;-)

                                                  • Vrci  

                                                    V profilu má prdlajs a já mám křišťálovou kouli v opravě.

                                                  • DaSnail  

                                                    Vpoho, napr mna tá gramatická vložka obohatila. Takže v pátek jsem byl na hradě v Praze a v sobotu na motocyklě v Mělníku? Zaujímavé.

                                                  • PENE  

                                                    Kdybys byl v Praze na hradu, mohl's byt v Melniku na motocyklu.

                                                  • kejda  

                                                    Na Mělníce :)

                                                  • Janes  

                                                    Yes!

                                                  • kejda  

                                                    Víme ne? Jsme tam předloni cosi dělali a slečna v hospě mne poučila :))

                                                  • BabbaJagga  

                                                    Tady v Polabí se odjaktěživa chodilo/jezdilo na Mělník, bo je na kopci, starší generace dokonce ještě na Melnik.

                                                  • Janes  

                                                    Já se na Mělníce narodil :-)

                                                  • TK75  

                                                    Já ožral

                                                    Každý rok na vinobraní, takže ani nevím jak Mělník vypadá

                                                  • Janes  

                                                    O vinobraní mi ani nemluv, mé mládí by bez něj nebylo kompletní. Těch zážitků, to je na román..:-)

                                                  • TK75  

                                                    No a to si vem, že moje parta v mládí pak musela autama zpátky směr Bezno :-D

                                                    Ale žijem, co pamatuju tak bouračka byla jednou

                                                  • hawrda  

                                                    Mělník je nej, pac je to kousek na Kokostezky:).

                                                  • Janes  

                                                    Kámoš?

                                                  • DaSnail  

                                                    Dyť už sem písal do nejakého koronavlákna. Vyplašenka proti ktorej je Jirka chřipečkář. Pamět, vopičáku ;-)

                                                  • Janes  

                                                    Lidoope, to bych si vyprosil. :-)

                                                  • Vuk  

                                                    Prece me nebudete ucit mluvit. Napsal jsem u hradu. Byl jsem na kole u rybnika a pak u hradu. Ne uvnitr. Mama je ceska a je to vporadku. Na translator kaslu. Ten to neumi.

                                                    Jirku neznam. S nim bych si dal vyjezd. Zaplatim mu pivo. Jestli je jako ja budeme si rozumet. :-)

                                                    Do Melniku nepojedu.

                                                  • Janes  

                                                    Říká se " na Mělník " :-)

                                                    Taková menší slovní hříčka …

                                                  • Vuk  

                                                    Na Prahu se nerika, ani na Melnik ne. Na se rika napr. to je na nekde na Ostravsku, nebo jedu smerem na Prahu nebo do Prahy.

                                                    A dul je prece vsem jasne.

                                                    Ve Valasskem Mezirici se mluvi jinak nez v Praze.

                                                    Kolega v praci delal ve Spolane a ve Steti mam rodinu.

                                                    Do Prahy uz nepujdu rozebrali v Holesovicich horskou drahu. :( Pamatuji si ti hlasky v metru. Ukoncete prosim vystup a nastup dvere se zaviraji.

                                                  • Janes  

                                                    Důl, to je díra v zemi, viz. Vizionář…

                                                    Pouze inspirace předřečníkem…

                                                  • PENE  

                                                    Motocykle jsou prece stroje.

                                                  • Vrci  

                                                    :-D

                                            • JFtryall  

                                              V realu jsou elektro kolobezky treba mnohem horsi kvuli provozu na chodniku. Salamova metoda to neni, jsou to mezery v legislative a ignorovani faktu a realnych veci. To by pak mela byt omezena rychlost i pro normalni kolo, protoze na smisenych stezkach je rychlost nad 30 uz docela nebezpecna. To uz je lepsi nechat na lidech, coz se v cr samozrejme obcas muze vymstit. :-)) Ale 32 by odpovidalo roku 2021.

                                              • Janes  

                                                Souhlas.

                                              • zhuffa  

                                                Pořád okázale ignorujete fakt, že kdo na kole umí jet 30km/h nebo víc, umí to kolo i slušně ovládat. U e-cyklistů tohle neplatí. Že zrovna ty nebo Janes to e-kolo jistě ovládáte velmi dobře na tom nic nemění.

                                                • JFtryall  

                                                  Jasny, ale musis brat realitu. Kdyz ti foukne do zad, tak krasne jedes i na vypnutym ebiku pres 30. To neni relevantni argument. Vetsina lidi neumi ovladat ani auto ani normalni kolo a jezdi 130 na dalnici a 50 pod kopec na normalnim kole. :-)) 32 neni nebezpecna rychlost a resi do velke miry cipovani a obchazeni legislativy.

                                              • orm  

                                                Co se tyka e-kolobezek, tak legislativa je jasna. Problem je, ze to nikdo nekontroluje. Ja osobne nemam problem s tim, aby ekola jezdila rychleji, ale mam problem s tim, aby se na ne v takovem pripade koukalo jako na kola. Tj. zadne cyklostezky, zadna priroda. Jak vidis, tak vas zarazeni mezi kola dost limituje, takze byste meli byt prvni, kteri budou bojovat za to, aby ekola byla vyjmuta ze stejne kategorie jako kola a definovala by se pro ne vlastni pravidla, ale to ekolisti nechtej, protoze oni chtej mit vyhody kol, ale zaroven tam jezdit rychle. Moje soucasna rada je, pokud chces jezdit rychleji, odstehuj se do USA.

                                                • Janes  

                                                  Mě nic neomezuje, mám odblokováno :-).

                                                  • orm  

                                                    Takze nejezdis na elektrokole. V tom pripade nechapu, proc tu diskutujes.

                                                  • Janes  

                                                    Tak abys to měl složitější, někdy jo, někdy ne, podle toho, jak se mi chce :-). A když se mi jo chce, projedu se na některém ze svých šesti bezmotorových kol :-)))

                                          • Vrci  

                                            Kompromis je už, že vozidlo s motorem je považované za jízdní kolo nebo koloběžku, což jsou nemotorová vozidla.

                                            • JFtryall  

                                              Neni to vozidlo s mototrem, ale s dopomoci, bez tvoji aktivity se ten motor nehne. Motorka je motorka.

                                              • Vrci  

                                                Motor je motor. Je jedno jak silný, je jedno kdy se zapina. Motor je motor. A ta dopomoc je čím? U koloběžky, která je ze stejné skupiny je také nutná vlastní aktivita? https://youtu.be/vIB8OUtMSs0

                                                • Janes  

                                                  To je právě Tvůj zásadní OMYL, tahle koloběžka není ze stejné skupiny…ale to Ty moc dobře víš a jenom tady prudíš…

                                                  • Vrci  

                                                    Dle zákona o provozu na pozemních komunikacích se na koloběžky pohlíží stejně jako na kola. Na ty skutečné i na ty s motorem, „který není motor“.

                                              • orm  

                                                Ignorujes fakt, ze je to jen sw nastaveni. ps: I v soucasnem nastaveni pri nizke rychlosti dokazou ta kola jet sama bez pomoci.

                                                • JFtryall  

                                                  Nedokazou, myslis walk mod?

                                                  • orm  

                                                    Ano. Nerikam, ze to ma smysl, jen jsem ti vyvratil tvoje tvrzeni :-). Je na tom, ale videt, ze to omezeni je sw a ne mechanicke.

                                                  • Janes  

                                                    No, taks nám předvedl svůj fištrón a už toho můžeš nechat.

                                                  • orm  

                                                    Neodpovedel jsi na otazku, proc to tu tak resis, kdyz sam na elektrokole nejezdis, ale jezdis na stroji, ktery spada do kategorie motorovych vozidel? ;-)

                                                  • JFtryall  

                                                    Na walk mod se jet neda to je slabe. Aspon teda u Shimana. :-)

                                                  • Jáchym 1  

                                                    Ani u Bosch.

                                                  • orm  

                                                    Chtel jsem to Jirko trosku odlechcit, tak jsem reagoval ad absurdum na ‚bez tvoji aktivity se ten motor nehne‘.

                                              • akruK  

                                                Já jsem měl kdysi také motorku, která se někdy bez dopomoci ani nehla. Ale nikdy jsem nikomu nevnucoval, že v tu chvíli je to kolo.

                                  • psbiker  

                                    Já ten trénigový potenciál e-kola využívám dost často. Když éčkaře předjíždím.

                                    • Janes  

                                      Tak je to spravne, tak to ma byt, když to máš, tak to ukaž. Hlavně když nebrečíš, jako někteří …

                                    • TK75  

                                      To jo, ale buď se za poslední roky nějak ta ekola zrychlila, nebo já stárnu

                                      • psbiker  

                                        Jedou někteří v kroksech 45 :)

                                        • Janes  

                                          Odblokování je proti ceně e-kola za pusu a nabídne ti to už prodejce…

                                          • Vrci  

                                            … a tím z toho přestane být kolo a stane se z toho motorka, která není homologovaná pro provoz na pozemních komunikacích.

                                            • Janes  

                                              V žádném případě se z toho nestane motorka, to ani technicky nejde. Pouze e-kolo s vypnutým omezením, a tudíž neodpovídající zákonům. Provozuješ ho tedy na vlatsní nebezpečí se všemi možnými následky, ale pořád to není motorka…nebo se snad na motorce šlape do pedálů?

                                              A už toho nech, ztrapňuješ se…

                                              • gerrard  

                                                A oni na tech motorkach slapou do pedalu? A ani jeden z tech draku co maji bastĺ jedouci bez problemu rychlosti auta na 50 neslapne ani jednou. Tak co teda maji?

                                                • Janes  

                                                  Ale o těch zgarbách se tady nikdo nebaví, tady se bavíme o cyklistice, sice přípomocné, ale cyklistice…

                                                  • gerrard  

                                                    No ale to je taky velka skupina lidi, ktera se radoby tvari, ze ma kolo. Jezdi jako magori a delaji nam peknou reklamu.

                                              • orm  

                                                Ale to je preci uplny nemysl co jsi napsal. Neco nemuze byt ekolo, pokud to nesplnuje zakonou definici ekola. Stroj, ktery byl drive ekolo, po odblokovani spada do kategorie motorek. Divej se na to napak. Ekolo je motorka, ktera splnuje zakonem stanovena omezeni. Kazdopadne s takovy strojem nesmis na verejne komunikace a nesmis s tim ani do lesa. Jedine kde s tim muzes jezdit je tvuj vlastni pozemek.

                                                • Janes  

                                                  Už jsem ti jednou napsal, abys nám tady pořád dokola nepředváděl svojí zabedněnost..

                                                  • orm  

                                                    Co kdybys uvedl co pisu spatne misto bezducheho tlachani?

                                              • Vrci  

                                                E-kolo je považované dle zákona za jízdní kolo, pokud splňuje dané podmínky, což je maximální výkon a rychlost při které musí dopomoc vypnout. Pokud to nesplňuje není to jízdní kolo. Pokud není nemotorové, je motorové zpravidla motocykl. Pokud je motorové musí být homologované pro provoz, opatřené RZ, mít pov, řidič musí mít ŘP.

                                                https://www.hradeckralove.org/…okol/d-70399

                                                • Janes  

                                                  Kromě toho motocyklu s Tebou souhlasím, pro mě je to pořád e-kolo, jenom s nezákonnou úpravou…a jsem si toho vědom, nemusíte to tady pořád dokola omílat, tohle je přece každému jasné. Dokonce i e-cyklistovi, který si nechá kolo odblokovat, protože takhle nízká hranice je nelogická už z podstaty cyklistiky. Jinak odblokování by bylo rychle odstraněné ve velké většině zvýšením limitu na 32 km/h.

                                                  Alles…víc už se k tomu vyjadřovat nebudu.

                                                  • gerrard  

                                                    Jak nelogicke? Dat prumer 25km/h dokaze bezny Franta s vypetim vsech sil. Proc by mel na ekole jet rychlej? A pokud da 30, tak ekolo fakt nepotrebuje. Ja bych to spis jeste snizil na 20 a i to je pro hromadu lidi co na tom ted jezdi po 40 lete pauze smrtelne nebezpecna rychlost.

                                                  • Janes  

                                                    Pleteš hrušky s jabkama… nejedná se o průměr, ale o maximálku. A tu naopak hravě každej jouda překoná.

                                                  • gerrard  

                                                    To jako kolo nejede vic nez 25? Ale nepovidej, tam je nejaky omezovac na maximalku?

                                                  • Janes  

                                                    Odpojí se motor, bohužel třeba na mém kole ne úplně a potom to působí jako slabší brzda. A to fakt nechceš.

                                                  • Vrci  

                                                    Četl jsi to na co jsem dal odkaz? Je to stanovisko ministerstva dopravy, pod nějž homologace dopravních prostředků (motorových i nemotorových) spadají. A vyjádření „zpravidla motocykl“ je z této stránky. Co jiného by to také bylo, je to dvoukolové, je to s motorem a dle legislativy to může být pokládáno za kolo, protože motor tomu pracuje i při překročení rychlosti 25 km/ h. Jde o platnou legislativou a již od dob Říma platí: Ignorantia iuris non excusat.

                                                  • Vrci  

                                                    Legislativa nezná pojem e-kolo. Jen jízdní kolo. Aby to bylo jízdní kolo musí to být bez motoru nebo motor z výroby musí mít výkon do 250 W a 25 km/h se ten motor musí vypnout. Pokud to jednu z těchto podmínek nesplňuje není to jízdní kolo, ale motorové vozidlo. Pokud je to jednostopé motorové vozidlo je to motocykl. To de jure. De facto je to motorové vozidlo pořád.

                                                  • Janes  

                                                    Ohánět se na BF legislativou? Nejsem právník, jsem technik.

                                                  • Vrci  

                                                    Technik, technik, … ČSN, ISO… zadání, plány, projekt, objednávka…

                                                    Pokud nějaký stroj/chemikálie neplní všechny požadavky ze zadání, není to ten stroj/ta chemikálie, ale produkt jiný, co se týče údržby, obsluhy, skladování, vlastností…

                                                    Legislativa je platná všude. Na pozemních komunikacích, na BF i jinde

                                              • akruK  

                                                Babeta, Stadion. Ale nikoho ani nenapadlo tomu říkat kolo. Maximálně Kozí dech.

                                                • Janes  

                                                  Ale kdepak, normální lidi tomu říkali moped. Kolo to samozřejmě být nemohlo, protože pedály u nich sloužili k jinému účelu.

                                                  • akruK  

                                                    No a jiní normální lidi e-kolu říkají motorka, protože to má motorek.

                                                  • Janes  

                                                    Neříkají, tedy alespoň ti normální…ale u vás v ústavu to může být samozřejmě pravda…

                                                  • akruK  

                                                    Máš naprostou pravdu. K tomu není co dodat.

                                            • orm  

                                              Ciste technicky ekolo neni nikdy kolo, ale ekolo spada do stejne legislativy jako kolo.

                                              • Vrci  

                                                Pokud plní podmínky, které jsou pro motůrek z výroby 250 W a vypínání při 25 km/h. Takže kdokoliv na čipnutém kole, v případě nehody, může počítat, u trochu znalého druhého účastníka, s částečným podílem zavinění a snahou pojišťovny krátit plnění.

                                              • cioran-m  

                                                Ano. Zcela tak.

                                                • Janes  

                                                  Ne tak zcela…

                                                  • cioran-m  

                                                    Hele, s tímhle nic nenaděláš. Napsal to naprosto přesne. „Elektrokolo“ není technická, ale čistě jen legislativní záležitost.

                                                  • Janes  

                                                    Hele, kolik procent má ekolo společného s kolem?

                                                  • Vrci  

                                                    Kolik procent genů má společného hezká ženská a orangutan?

                                                  • cioran-m  

                                                    No! :))

                                                    (Taky jsem o tom kdesi nedávno četl).

                                                  • Coural  

                                                    Co je ekolo? Jestli myslíš moped, tak méně než s motorkou. A pokud bys chtěl tvrdit, že na mopedu se nedá jet bez motoru, tak bývalý kolega to na Babettě odšlapal ze Zelenče do Lysé nad Labem.

                                                  • tomfree  

                                                    No pokud má člověk babetu a neumí ji použít, je samozřejmě lepší kolo,to zvládne i …

                                • romanino  

                                  „Na 18kg ebiku“ Tak toho chci vidět! Např. Trek E-Caliber 9.8 GX za lidovou cenu 266 990 Kč má v normální velikosti s pedálama asi těch 18 kg. Tak to jsi měl na mysli, na tom drandíš?

                              • l.bily  

                                ja to mam takto 59.26km

                                941mElevation

                                Biker power Max: 561 W

                                • ECO: 546 W (13:07:31 – km 0.35)
                                • TRAIL: 561 W (15:31:47 – km 24.52)
                                • TURBO: 486 W (17:16:39 – km 45.15)

                                Motor power Max: 593 W

                                • ECO: 393 W (14:57:59 – km 16.45)
                                • TRAIL: 533 W (17:13:23 – km 44.46)
                                • TURBO: 593 W (17:13:38 – km 44.51)

                                Biker power average: 193 Watt

                                • ECO: 192 Watt
                                • TRAIL: 194 Watt
                                • TURBO: 198 Watt

                                Motor power average: 207 Watt

                                • ECO: 99 Watt
                                • TRAIL: 389 Watt
                                • TURBO: 511 Watt

                                Battery Consumed: 92% (439 Wh)

                                • Consumption average: 7.40 Wh/km
                                • Wh ride: 820Wh
                                • Wh Biker: 46.5% (381Wh)
                                • Wh Battery: 53.5% (439Wh)
                      • stařík  

                        Díváš se na to ze špatné strany. Éčko není náhrada xc. Na éčku a na xc jedeš na jiný výlet. Máš to v hlavě jako lyže nebo lyže nebo lyže. A nevidíš sjezdovky, běžky, bc lyže, skialpy. Ani o jedněch nelze říct, že jsou blé a nejsou to lyže.

                • Polopol  

                  Napadá mě přirovnání. Na pátek večer si domluvíš rande s pěti holkama po sobě a pro jistotu si lupneš jednu viagru, ať je všechny v pohodě zvládneš. Je to lepší, než si domluvit jednu a dát v pohodě bez viagry? To už je na každém :-D

                  • Romancero  

                    ano – kvantita přebije kvalitu, povrchní prožitky ve velkém množství oproti hlubokému citu a prožitku jen s tou jednou:-)

            • mr.antik  

              Bohužel tenhle trend zrychlování zažitků moc nefunguje, koupíš hračku za celkem velký prachy, který se zas musej vydělat, a pak je zas míň času a tak se zas musí investovat do intenzivnějších zážiteků na který se zas musí vydělat atak nějak furt dokola…

              • gerrard  

                JJ říká se tomu krysí závody a nedají se prý vyhrát. :)

              • JFtryall  

                To neberu pro necyklisty, spis jako dalsi kolo v domacnosti s timhle vyuzitim. Pro necyklistu je samozrejme tohle vyuziti nepochopitelne, ale dobrou praci s informacema a edukaci se tohle aspon da trosku ovlivnit.

                • Tomcat  

                  Jo jo tady mi něco říká, že nerozumíte ani technice a vlastně ani v terénu nejezdíte. Jednou argumentačně si hrajete na drsného Enduro jezdce , pak zase city bajt a cross. Od upozornění že ebike = x kg nevíce jiné žežistě nená padně utečete jen tak dál. To jak to používají lidé v x>75% bagatelizujete :) vtipné . Jinak erozy je úplně ukradené jestli to zhuntujete prohrabáváním ve výjezdu kde motorem je člověk nebo elektrickej motor. Opět se to dostává k tomu že ti lidé jezdí tam kde by někdo nejezdil nebo s takovou intenzitou nejezdil.

                  • JFtryall  

                    Oukej v pohode, ale ja uz v argumentaci pokracovat nebudu. :-) To co popisuju jsou realne zkusenosti, vcetne zavodu a ne dojmy. To ze pak 80% lidi jezdi na ecku jinak je jasne, porad to zacina a je to v drtive vetsine jen dojezd z bodu a do bodu b, ale treba v Kanade nebo Italii je to mnohem bliz tomu, co popisuju. Staci se trosku rozhlednout i kolem sebe. A to co popisuju je, jak vyuzit ecko i jako efektivni sportovni a viceucelovy nastroj.

                    • cioran-m  

                      Jasně, ale tohle je specifická záležitost, treninkovej prostředek pro závodníky, řek bych.

                      Mám známý, co jezděj opravdický závody na dost už vysoký úrovni na mtb a projedou si před závodem několikrát trať na éčku, krz seznámení s terénem a tak, a aby se těsně před závodem už nenadřeli. Kdyby si to projeli na lehkým enduru nabo nejlíp na šlapačce, vyšlo by to mastejno, ale ty stroje by tam jednak nesměly a jednak je nemaj k dispozici, kdežto nějakej ten elektromoped ano.

                      Hele – o těchto specialitách však není řeč. Elektrickou motorku – ať už na ní v nějakým režimu otáčíš nohama nebo ne, nikdo nesolí – výborná na cesty do práce, na výlety s dámou po stezkách, cestách do lehkýho terénu a tak. Akorát, ať se to neplete mezi kola a tam, kam vždycky mohly – krz kondici a dovednost cyklisty – kola, a ne motorky.

                      • JFtryall  

                        Ja vim no, ale to se musi prave vysvetlit lidem a obchodnikum. :-) Taky nechci potkavat mudly bez zkusenosti na kopcich. On je problem hlavne obecne v pohybu lidi v mistech, kde to neni uplne vhodne, ale to je hlavne zalezitost pesaku. Lidi na kolech a ebikach vjede do zakazanych zon uplne minimum.

      • Vuk  

        Na elektrokole si zamakate mnohem vic, protoze je tezky. (muj pohled 45kg invalida). Nevylozite ho na strechu auta, v zatacce vas shodi, trhnete sebou do bunnyhopu a ono sa to ani nezvedne, neprelozite jej cez plot, rampu, svodidla, nevynesete po schodech, nedate do vany osprchovat v malem umakartovem jadre bytu. Kdyz padne do prehrady, hned se ponori a motor po vyloveni potapeci bude na odpis. Tatovi sebrali spred hospody ukrajinu a po 3 tydnech ji nasel v potoce. Vycistil slozeni, namazal a jezdil dal. Kdyz padlo kamaradovi kolo do prehrady jeste spatril pod hladinou riditka a vytahl ho. Vzduch uvnitr ramu a kolech ho hned tak nestahl. Vyssi porizovaci cena elektrokola a komponentu, potreba slozitejsi udrzby, (servis si neudelate jak na stare skodovce, treba kabely k diagnostice), starat se o to zda je baterka nabita, platit elektrinu, driv se opotrebujou desticky, 45kg hubeny kluk na mokrem listi neubrzdi smyk nohou. Oprit 28kg celopero na krizovatce o nohu je docela neprijemny. (moje silnicka je 4× lehci nez 28kg haibike). V kopci musite porad slapat vyssi kadenci, nebo pak motor vypina. Je to neco jako autofocus, co sa mi porad montuje do me kadence 10ot/min a po 5vterinach 8ot/min. Motor je hlucnej a baterka zvladne 35–40km pri plne podpore. I na ecu se nadru. Vypnuti na silnici neprichadzi v uvahu, protoze pak mam pocit, jako pri jizde na zadrene rezave liberte. 45kg invalida nema tolik penez, nevynese ho po schodech, nezvladne technickej sjezd na mokrem listi, kameni a blate v zatacce s bunnyhopem najednou a ani si nebude moct dat 100km vyjizdku. Odmitam se doprosovat v hospodach zda maji volnou zasuvku, aby jsem musel platit i piti (ktery mam v camelbaku) a cekat, nez se to nabije na dojezd domu. Do vagonu po schudkach bych ho taky nezdvednul. Nadrel jsem se i pri jizde. Ne pedalama, ale drzenim balancu. Vy mate 90kilo, nejspis si neumite predstavit jak se cejti silne hubeny.

        Elektrokolo do terénu: Tohle není nic pro důchodce!

        Kamarad koupil elektrokolo, po prvni jizde se vybilo, dal ho na noc nabijet a rano nesel zapnout, dal ho na reklamaci a vratili mu penize. Pri se to obcas stane. Stesti ze ho nedal cipnout.

        • kejda  

          Uffff. Nezklamal jsi.

        • bodlak2  

          Koukám, že nejdůležitější vlastností kola je, aby plavalo :-)

          • Vuk  

            A taky aby se dal vynest nahoru na rozhlednu, nebo zriceninu hradu po zebriku. Se silnickou (8,7kg) jsem problem nemel. Gramarim a proto nenosim ani zamek. I tak bych si kolo nenechal zamceny o strom. Kdyz uz jsem u hradu, nebo jeskyne, chci je videt. Kdyby by mi ho stipli, nemel bych komu zavolat, aby me odvezl domu. Penize ani kartu nenosim, i tak bych musel dat 600kc za taxika. Za 15 000kc uz silnicku s karbon vidli na 105 sade, s lanky uvnitr, nesezenu. Byla za tolik pred 2 lety v bazaru a mela najezdeno 150km. Se zarukou po garancni prohlidce.

        • kiwaf  

          :D

    • gerrard  

      Co ches resit na reklamnim clanku? Ja sem ho teda zaregistroval na FB a tam byla diskuse vyzivna a patrne splnila ucel reklamy zadarmo. Proto je taky napsany jak je.

    • HonzaRez  

      Mýtus č.12: Každý má právo být idiotem a kupovat si, co se mu zlíbí…

    • lukas aka mitro  

      Mýtus: „na elektrokole si zamakáš stejně, jako na obyč, jenom dojedeš dál“…

      • Georrge  

        Presne tak, je to mytus, kdo si to sam nevyzkousi, neuveri. Taky jsem tomu neveril.

        • Vuk  

          Ja dal nedojedu, ja sjem silne hubenej. Nekde me shodi v zatacce. Nesnasim kdyz se motor montuje do me kadence a porad vypina a pak se mam problem rozbehnout. Taky neni elektrokolo kazde stejne. Bosch cx sa chova jinak nez shimano e7000, nebo yamaha. Motor i firmware ma ruzne vlastnosti. Trek nebo S-works dela 15–17kg XC full elektrokola dokonce s vyjimatelnym fazua motorem a pak ma 12kg. Ale kdo da 350 000kc ze? Mne by postacovalo i tech 32Nm na nejprudsi stoupani. S 28kg haibikem bych neudelal bunnyhop ani nahodou.

      • Jakobo  

        Ten blb trail hunter, co? :-D

      • JendaH  

        Já přemýšlel, že kdybych si stavěl elektrokolo, tak udělám, že se přípomoc bude aktivovat jenom při tepu nad 150 BPM a kadenci nad 90 RPM. To by to mohlo docela řešit, ne?

        • JFtryall  

          No to spis posunout tu aktivaci pripomoci az nekam k 200W treba.

          • JendaH  

            To by tu přestavbu zdražilo tak na dvojnásobek, ne? (powermeter)

            • JFtryall  

              No ono by to jednak nikdo nechtel a trosku hur by se ladil ten senzor. Ale urcite by to nebylo spatne, mit tu moznost. Podle me je taky dulezite udelat nejaky uktra usporny mod, treba 50W, ktery by se vyuzil jen v protivetru nebo prudkem kopci, ale umoznil by fakt hodne dlouhy dojezd.

              • orm  

                Asi men unika vyznam, proc tohle chtit.

                • Janes  

                  Your problem…

                  • orm  

                    Jaky ma tvuj komentar prinos? Ja se realne zeptal, jaky by mel prinost pridavat 50w v proti vetru nebo do prudkeho kopce a chtel jsem to nechat od nej vysvetlit. Ty to vysvetlit dokazes, pokud ano, tak nepis ‚your problem‘ a vysvetli to.

                    • JFtryall  

                      Tak kdyz to vezmu podle sebe, tak na soustredeni mas ebike a chces aby trener nebo kolega, co ma mit ten den den volno s tebou objel trenink a nepopravilo ho to. Tak si naladi presne limit dopomoci a prodlouzi si tim dojezd treba o 30%, pritom si i solidne zamaka a rozhodne to neni turbo mod a 25 vsude. A takhle by mohl dat treba 3000 vyskovych a je to rekneme ekvivalent 1300 na normalnim kole, ale mas support a hecovani a jeste si to pak dolu muzes dat bikeparkem. Proste win-win. Spolecne s ebikem jsem odjel ty nejkvalitnejsi treninky v San Remu i Krkonosich a divka si pritom dala krasnou kompenzaci po bezeckych zavodech den predtim a jeste se podivala po novych kopcich v idealnim zatizeni. To je priklad vhodneho vyuziti napr.

                      • hawrda  

                        Jak jste trenovali před cca 2–3 lety? Jestli to terdy vůbec bez éčka bylo možně.

                        • JFtryall  

                          To jsem uz s eckem trenoval. :-))

                          • hawrda  

                            Ty roky byl odhad.

                            • Romancero  

                              pokrok nezastavíš:-)

                              v tomhle musím uznat e-bike jako pozitivum, perfektně jsem se vyhecoval na dovolené s lidma, co na těch éčkách s námi jezdili…samozřejmě-jejich technika jízdy v terénu mizerná, z kopce neměli šanci a do krátkých kopců také ne:-)

                              ale dlouhé táhlé krpály jsme prostě zase neměl šanci já…

    • Jirka63  

      Jezdit na elektrokole není ostuda, ostuda je, jakým způsobem ho někteří používají

      • petrx  

        Jistě jezdit na motorce není vůbec ostuda, náš šéf se taky jezdí kochat jízdou na Harley Davidson a vůbec by mě nenapadlo z něj dělat lenocha.

    • psbiker  

      Typy co na tom jezdí, by na klasice nikde jinde než po rovině 5 km k nejbližší občerstvovně nepřežili. Takže asi ano, tihle si máknou více. A možná potom někteří ečko odloží, až se přípomocným tréningem dostanou alespoň trošku do hry.

    • Tomcat  

      Škoda že když jim napíšete na FB, jak si z nich lidi dělaj srandu, tak to smáznou. Protože se nezmůžou ani na zoufalý odpor.

      …Nedávno sem sledoval „é-senior kretén squad“ kteří po příjezdu na zámek kola opřeli do nějakého tvaru stříhaného stromku živého plotu. Když obsluha je upozornila, že támhle je použitelný stojen a do zámku je zákaz vjezdu na kole\moto\autem měli plnou hubu keců. Většinou ve smyslu že ho nemá co poučovat protože na kole jezdil už v roce 1960. No byli „turbo odejiti“ správou zámecké zahrady bez turistické známky, občerstvení atd.....

      • Kuba78  

        no jo. ale pokud se tito seniori ucili jezdit jeste na kolech po wehrmachtu, tak predpokladam ze pitomci se stali jeste v dobe neelektricke, takze ekolo s jejich chovanim ma pramalo spolecneho, ze? ekolo jim maximalne umozni prodlouzit akcni radius, kde vsude mohou ukazovat ze jsou pitomci, ale pitomce nebo slusne lidi z nich neudela, tehle firmware neni v kole ale v hlave..

        • Tomcat  

          Jenže bez ekola by tam nepřijeli, nebo bez kola by se neutvrzovali o své nadřazenosti, bez ekola by neobtěžovali \ neohrožovali \ neomezovali jiné lidi.

          • Kuba78  

            tak ze by tam mozna nedojeli na kole, to je asi pravda. tak by tam dojeli autem. ale ze by bez elektrokola nemeli pocit o sve nadrazenosti a nedavali v odiv svoji pitomost, tomu asi neveris sam, ze.. jak rika klasik „jejich revirem je Kaufland, jejich tempo je vrazedne“.

            • Tomcat  

              Věřím, protože z psychologie je popsané, že mnoho lidí k tomu potřebuje podmínky. Nějaký fetiš , rituál , kolektiv… …bez kterého ty projevy veřejně nedává najevo. To že má pochroumanou vnitřní psyché je jedna věc, ale nejsou splněné podmínky neobtěžuje společnost je to ok. Účelem psychologie nemusí být s ním soucítit , pochopit ho, pomoci mu. Účel může být tu patologii identifikovat, pracovat sní až izolovat, aby ostatní prostě vleším případě jen neotravoval.

      • iron.hide  

        …byli „turbo odejiti“…

        vytecne, palec hore

    • vaclaw  

      Mě tohle přijde jako jeden z nejzbytečnějších flame war na Internetu. Ať si každej jezdí na čem chce snad? To je jako se smát lyžařům, že jezdí vlekem. Jestli něco kritizovat, tak to, jak to kdo používá a ne že na tom jenom jezdí, to je pak jak když se hádají děcka v mateřský školce.

      • Georrge  

        A co teprve cyklisti co jezdi vlekem… nebo cyklisti co si vozi kola autem aby se pak nekde projeli…

      • Lišák  

        Ach jo. Tak znovu.

        Asi tisíckrát se tady řešilo, že problém není motorové kolo jako takové, ale to, že zvýší počet osob na atraktivních místech. Z toho můžou vyplynout omezení; a to je ten problém.

        • Georrge  

          Takze zakazeme nosice na kola? At nam po hezkych lokacich nejezdi zmrdi, co se tam neumi dostat po svych!

        • vaclaw  

          Jo, jenže množství kol se zvyšuje obecně, nejenom ekola, a třeba provoz na trailech se zvyšuje, i když elektrokol tam je pořád minimum. Na zajímavá místa se stejně většina cyklistů nedostane, protože je to i o technice a ne jenom o technice. A taky se zvýší tlak, aby se pro většinovýho cyklistu stavěly většinové cesty. Každopádně je to o debatě, ale mě přijde, že jakmile sem někdo napíše, že jezdí na ekole nebo že ekolo je super, tak ho tu místní domobrana začne šikanovat jaký je invalida, lemra a loser, že nemá na to jezdit za vlastní.

          • dolomiti  

            „Na zajímavá místa se stejně většina cyklistů nedostane“ no velké většina ne, ale všichni ečkaři už jo ;-)

            • Georrge  

              Nope, vetsina eckaru si tam netroufne. Nesleji by to.

              • dolomiti  

                Ale no tak ;-) Nemám na mysli nějaký traily, ale běžný turistický cíle, kde funguje masová turistika. Normální cyklista na takový místa nejezdí, nejen proto, že to je náročný fyzicky, ale s tím množstvím lidí si to nijak neužije. To ovšem neplatí o ečkařích, chtějí se tam dostat a ekolo je prostředek, většina z nich by tam pěšky nikdy nešla. Příklad: nedaleko Brixenu je skiregion Vals. Najdi si na mapě Vals – Brixnerhütte. Za jedenáct let jsem tam nepotkal cyklistu, teď poslední dva roky jeden ečkař za druhým.

                • vaclaw  

                  Ale tak jestli jezdí po širokých rovných cestách tak kde je problém? Pokud jde jenom o to, že už tam není takový klídek a pohodička, tak to je sice hezký, ale je to jako si stěžovat, že si vedle tebe někdo postavil dům. Na tu cestu mají právo všichni. A pokud jde o to, že se někde cyklisti úplně zakážou, tak to je sice možný, ale vzhledem k tomu, že většina krajů turistiku spíš podporuje, dá se čekat, že zase jiný trasy se otevřou.