E-MTB – technika, rady, zkušenosti, novinky

587 nepřečtených
  • dawka

    po dlouhém zvažování tedy zakládám vlákno o technice specifické pro e-bike, vhodnosti a výdrži komponentů, technických novinkách, samotném ježdění, výběru elektrokola a všem, co příznivcům této kategorie přijde přínosné nebo podnětné. Budu moc rád, pokud budete mít nějakou vychytávku, dotaz pro ostatní, nebo jen tak pokecáme.

    Vláken o běžných cyklo-komponentech, které mají biky a e-biky společné je tady mnoho a je tady také dost vyježděných borců co toho už dost vyzkoušelo a můžou dát solidní recenzi a srovnání. Také je tady již dost filozofických vláken o smyslu elektrokol, kde se to dá pár let ještě dokola řešit.

    Upozorňuji, že toto vlákno je pouze pro majitele a příznivce elektrokol. Nebudeme tady řešit smysl elektrokol ve vesmíru. Věřím, že kdo si e-bike pořídil, tak asi ví proč. Proto žádám případné pisatele, aby na nějaké útoky ortodoxní hlasité menšiny vůbec nereagovali a pokud možno všechny tyto typy příspěvku ignorovali i když budou zaměřeny přímo proti vám samotným. Pokud to půjde, budu tyto příspěvky (které se nedrží tématu) dle mého uvážení blokovat. Komu toto téma bude vyloženě vadit, může využít možnosti Blokovat téma.

    • dawka  

      Pro začátek by mě zajímalo, jestli někdo tady jezdí FLYON od Haibike. Z recenzí jsem vyzvěděl, že motor je dost hlasitý a má dost spotřebu. Je to k normálnímu ježdění na větší vzdálenosti, nebo spíše na vyblbnutí v terénu?

      • Radek68  

        Také jsem o tomto kole uvažoval a krátce jsem ho i vyzkoušel. Podle mě je to kolo na vyblbnutí v terénu. Bavil jsem se o tom s prodavačem, který kolo víc testoval, žralo to prý i trávu kolem silnice. Na delší trasy to vhodné asi moc není. Zvolil jsem nakonec Gianta s Yamahou

    • Alojs01  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Jarunak  

      Za sebe muzu doporucit retez KMC pro ebike. Vydrzi min 1000km.

      Dale pro majitele motoru Brose mobilni aplikaci Blevo.

    • va-bo  

      Mám Specialized Levo FSR (celopéro) s pohonem Brose něco přes rok, najeto cca 7000 km. Hned na začátku jsem vyměnil vidlici, namísto Revelationu na 150 jsem nasadil LYRIK Ult. na 160 mm a trochu pozměnil převody. Vepředu jsem dal převodník 34 z (namísto 32) a dozadu kazetu Sh XT 11–46 (namísto SRAM 11–42). Už mnoho let jezdím bezduše, tak i tady jsem na ně přešel, foukám tak na 1,6 –1,8. Dozadu jsem dal navíc vložku CoshCore, protože se mi párkrát stalo, že na šutrech plášť trochu odfouknul. Řetězy používám KMC E11, s výdrží tak do 2000 km. Původní kotouče a destičky SRAM jsem nahradil sadou od firmy GALFER, účinnost brzd se trochu zlepšila. Tovární nastavení motoru jsem ponechal. Baterie střídám dvě (500 a 700), dojezd na 500 tak do 65 km a na 700 jsem dojel max 87 km. Většinou jezdím na nejnižší dopomoc – tak 90%. Občas se mi stane, že posledních 10 km už dojíždím bez napětí – dá se to.

      • dawka  

        Vzadu ti přehazovačka Sram pobrala 46 zubů, řadí to bez problému? O kolik článků jsi prodloužil řetěz? U sebe taky přemýšlím o 46 zuby vzadu, nebo přejít na Deore 11s – 11–51 + novou přehazku.

        • va-bo  

          Přehazku jsem musel trochu poštělovat tím podélným šroubkem (je asi napůl závitu) a řadí to v pohodě, subjektivní pocit z Shimano kazety – je to řazení hladší. Řetěz je trochu delší, ale články jsem nepočítal, ale můžu spočítat. Pokud je řetěz na 11z pastorku, tak je ramínko zhruba vodorovně. Pak je i na 46z rezerva. Sram řadil taky spolehlivě, ale tak nějak jako u tanku T34.

        • va-bo  

          Spočítal jsem články řetězu, aktuálně je jich tam 118. Ale už nevím, kolik bylo původně.

          • dawka  

            Super, díky, asi do toho taky půjdu a dám tam taky 46z kazetu. Momentálně mám řetěz 111článků, tak to trochu poměřím a uvidím, kolik přidám.

            • Tr35  

              Jenom pro ilustraci. Ruzne jsem laboroval ale nakonec mi přijdou pro mne nejlepsi prevody pro to co jezdim tyto : 29" 38/11–46 SunRace nebo 34/10–42 Sram. Jezdim takovy ten maratonsky misung s velkym prevysenim.

              • dawka  

                No právě jezdím taky takový Allround, většinou po horách s převýšením, hodně celodenní výlety, nebo hledám nové cesty a místa. Mám převodník na 16z což vychází u Bosche jako 40z. Vyjedu všechno, ale potřeboval bych lehčí převod abych vyjel nějaký kopec bez baterky nebo na nejnižsí přípomoc. Nechce se mi měnit 11 převodů za 12. Chci zůstat u 11-ti převodů.

            • Radek68  

              Taky jsem vyměnil na kole Haibike Sduro fullnine7 původní kazetu se 42 zuby na SunRace 11–46 a jízda v kopcích je mnohem lepší. Řetěz Sram PC-1110 se 114 články vydrží cca 1500 km, kazeta má zatím cca 2500 km a je v pohodě.

              • dawka  

                Super, díky, to jsem potřeboval slyšet. Kazetu už mám doma, ještě čekám až dojedu celkem zánovní řetěz na původní kazetě a budu také měnit. Jko první tam dám asi nějaký lepší řetěz, pak asi budu zase jezdit od Sramu PC-1130.

                Měnil jsi s kazetou taky pastorek a kladku?

              • Chlebovnik  

                1500 km na 1110 s e-bikem bych chtěl teda vidět.

                Mně tolik nedá ani na 10kg XC HT a to mám 65 kg prosím. Měním při 0,5 – 0,55.

                • xtonda  

                  Mě řetězy vydržej kolem 2000, PC1110 i HG54, ale PC1110 mi na desítce nahovno řadil, tak už to nekupuju.

                • Nitroglycerin  

                  Mně vydržel SHIMANO CN-HG7000 2,5 tisíce km na éčku, pak už bylo potřeba měnit řetěz i 15z pastorek na starším Boschi. Kazeta je dobrá. Ale tak já na tom jezdím normálně jako na kole, využívám všechny převody, přípomoc spíš menší než větší.

                • dawka  

                  Mně průměrně vydrží řetěz tak cca 800–900km (Bosch s 16z pastorkem a napínákem). Ten malý pastorek asi dává řetězu zabrat a jezdím dost po horách. Věřím, že jestli někdo jezdí rovinatější terény, tak mu může řetěz vydržet déle.

                  Až dojedu řetěz, tak budu dávat kazetu 11–46 Sunrace a mám taky nakoupené ve slevách 16z pastorky od Sramu X-sync2. Tak asi dám i nový pastorek. Opotřebení pastorku (origo Haibike) nejsem schopný rozpoznat, rád si nechám poradit. Napínací kladku nechám.

        • Klikos  

          Mám taky FSR 2020 a GX 11s vezme v pohodě 11–50 od Sunrace (na 32 origo převodníku) a je tam i dost místa pro nový shimano deore 11s s 11–51 zuby. Nemám vyzkoušený, ale mám ho montovat kamarádovi, tak to zkusím. Z nového řetězu 1130 co měl 120 článků jsem myslím 3 vyhazoval (ale to nevím přesně, musel bych spočítat). Řadí to v pohodě, hlavně s tím člověk vyjede fakt o hodně prudší věci a plynuleji

          • dawka  

            Díky za info, dej potom vědět jak to dopadlo u kámoše. Půjdu to zkusit s tou Sunrace 11–46. Nemám sice GX, mám Sram NX, tak uvidíme. Očekávám od toho že více vyjedu na eco režim.

          • Chlebovnik  

            To musí být lahůdka to řazení na nejmenších pastorcích.

            • Klikos  

              Pred FSR jsem jsem 4 roky jezdil HT (mám ho stále na cykloturistiku s ženou) a tam mám to samé 11–50 na Shimano SLX 11s a v pohodě. Na GX se single clickem řazením je to o mnoho lepší než na SLX, tam to nechodí tak jemně. A jelikož každá vyjížďka teď tady v Beskydech je o hromadě blata, tak nějaké drobné nepřeřazení neřeším, ale člověku to přidá více výškových metrů v dojezdu, protože na 50 vyjedete o hodně více než na 42. Kazeta od Shimana 11–51 má navíc lepší rozložení jednotlivých pastorků = Deore CS-M5100 (11–13–15–18–21–24–28–33–39–45–51) vs. Sunrace MX80 (11–13–15–18–21–24–28–32–38–42–50). Ten závěrečný skok 42–50 funguje dobře, ale u toho shimana to bude asi jemnější. Napíšu jak dám kazetu na kolo.

      • PAM  

        Ty jsi to hodně vyšperkoval. Pěkně

      • kesu  

        Mám totéž a potvrzuji, že se na kole dá jezdit i bez dopomoci, najezdil jsem letos takto několik vyjížděk. Jinak dojezd na eko mi vychází kolem 2000m výškových a cca 100km. Pokud člověk jede co to dá, je strop někde kolem 1600m a cca 65km.

        Poladil jsem ale na AXS a to teda vřele doporučuji. Mimochodem jaký máš tlumič?

        • Jarunak  

          K tomu AXS mas 11, nebo 12 kazetu.

          • kesu  

            nepřišel jsem na to, jak to rozchodit na 11, takže mam klasiku sram 12. Ale on se ten rozsah nakonec hodí, jezdím to s 36t převodníkem a když se s tím jede bez přípomoci tak se 50 t vzadu hodí.

            • Jarunak  

              Kliky a prevodnik jsi nechal puvodni?

              Patka prehazky se take musi vymenit?

              Take uvazuji o upgrade na AXS, takze diky za jakoukoliv radu/doporuceni.

              Kolo mam v podstate stejne.

              • kesu  

                Kliky jsem měnil za Carbon, ale jenom pro pocit, hliníkové jsou stejné. Hazka AXS dá 10–52 zubů, takže s tím problém není. Ohledně 11s neví co to dá, nezkoušel jsem. Převodník jsem měnil za 36t hliníkový a zatím drží, Co je problém je origo spešl vodítko, to jsem musel dost poladit pilníkem. Ale funguje to.

                Já jsem si z toho dělal nedávno srandu, ale za největší přínosy MTB mám:

                1. celoodpružené kolo (bez toho bych nejezdil)
                2. kotoučové brzdy (no to už bych taky asi bez nich nedla)
                3. elektrokolo
                4. AXS
                • Tr35  

                  Kesu a va-bo co rikate na zadni stavbu u vasich kol co se tyka tuhosti ? Hlavne pri razeni v trochu vyssi wattazi smerem dolu.

                  • kesu  

                    Tak na Spešl nadprůměrný výkon:D. Jako takový to ustřelení celý zadní stavby při odřazení na těžší pod zápřahem se neděje tolik jako třeba u prvního E geniuse, ale jako chirurgicky přesný to fakt není. Nevadí mi to ani v terénu, kde to chce nějakou trefovačku, ale ideál to teda není. Neměl jsem ale pocit, že by to bylo horší než na dalších ebikách, na který jsem jel. Když se to ale srovná třeba s celokarbonovovu V10, tak ta je tuhostí někde jinde. Každopádně celokarbon Sworks je prý lepší, ale už to stálo fakt nesmysl.

                  • va-bo  

                    Souhlas. Neřekl bych, že se to nějak kroutí. Vakl v uložení zatím není. Problém s nepřesným přeřazením na lehčí pod záběrem jsem nezaznamenal. Mám kazetu XT a ta řadí docela přesně a potichu. Mám ještě Konu Hei Hei se zadním trojúhelníkem bez čepu a nepoznám rozdíl (při řazení). Jinak rozdíl v projevu ve prospěch Spešlu kolosální hlavně při cestě dole kopcom. Jak jsem někde četl nedávno, Levo si cestu nehledá, ale vytváří.

                    • Tr35  

                      Mi slo ne o řazení, to nesouvisi s „ustrelovanim“ zadni stavby pod zadkem pri razeni v tahu pod vyšší wattazi ale o to svejknuti pod zadkem. Na eHT to neznam, tady – Ghost Slamr hybrid si musim davat pozor pri razeni v tahu.

                      • va-bo  

                        Přiznám se, že nejsem úplně v obraze, o co se jedná. Dneska jsem zkoumal nové traily, jel jsem stoupání 20% v bahně (potůček proti) a nezaznamenal jsem žádný problém při řazení. Jel jsem prostřední dopomoc, na Turbo už to hrabalo.

                        • kesu  

                          Normálně jedeš do kopce třeba nějak kolem 15km/h, šlapeš na vyšší dopomoc a dáš tam menší pastorek (pořád v tahu) a v tom se koukáš na zadní stavbu, jak se celá žvejkne do strany. Ale Levo není nějakej extra průšvih..

                  • tomfree  

                    Pokud je zadní stavba karbon,je to tužší.

        • venkovan  

          A to je právě to dilema, na které narážím ohledně tahání přídavných baterek v batohu. 65km, to se teprve zahřívám. A najednou by mi zhasly budíky a šmitec. A dvacetikilovou krávu bych rval do 15% stoupáků.

          • kesu  

            tak 65km je minimum, jak jsem psal, na eko kopcema to dá 100. Reálně mě 700Wh baterie vůbec neomezuje, jsou vyjížďky, kdy si omezím i ten eko režim a ujelo by to tak opravdu hodně přes 100km.

            • jecnak  

              Souhlas

            • Jarunak  

              Muzu take potvrdit. Dnes jsem zkousel v aplikaci Blevo (mod Smart Eco) nastavit dopomoc az od 210W na pedal tzn. motor pomahal az kdyz jsem musel zabrat vetsi silou jak 210W na pedal. Spotreba baterie po 30km pouze 5%. Nastoupano 300m. Baterie 700Wh.

            • Tr35  

              U mně je to takhle : 75kg ja/20.2kg Ghost Slamr/1000m nastoupanych/60km a nastaveni viz foto. Ale v zásadě je jedno jestli jedu na Eco nebo Boost. Bud jedu za min ale dyl nebo za vic ale rychleji.

          • Janes  

            Přečti si to ještě jednou a zkus pro změnu pochopit, co se Ti snaží říct. Nikdo z nás prostě nejezdí na plnou PŘÍPOMOC…

          • mirage  

            A toz, co bys pro kolecko a poradny dojezd neudelal. Toz jednu malu baterecku v batohu prece uvezes,no ne :-))

        • va-bo  

          Tlumič originál Deluxe, sag 25%, zatím vyhovuje i když někdy jde na doraz.. Nejsem si jistej, jestli to má cenu měnit.

          • kesu  

            To je škoda, je to suveréně nejslabší díl toho kola. Nechal jsem to trošku poladit a je to lepší, ale stejně bída.

            • va-bo  

              Ono těch tlumičů 210×52,5 v na­bídkách moc není. Už jsi teoreticky o něčem uvažoval? Pokud tam bude ještě expanzka, tak už tam nevleze bidon. To by ale nebyl zásadní problém, stejně vozím batoh. Možná by tam vlez i tlumič 210×55 ? Nebo vinutá pružina ?

              • Tr35  

                CaneCreek dělá a krab ma v nabidce. Ted jsem tam kupoval vzduchovej ale 210×50.

                • kesu  

                  tak to urcite ne, ja skoncil replacementem ramu

                  • Tr35  

                    Nerozumim …

                    • kesu  

                      ccdb kvuli sve konstrukci nedava ramy se zavesenim clevis

                      • Tr35  

                        Jasný, ja teda ani moc neskacu ale ve sjezdech korenech kamenech to peru rad velkou rychlosti. Ten vzduchovej neni tak citlivej jako to same v peru ale zase to pro moje jezdeni vynahradi jinak.

                        • kesu  

                          Ty máš ale jiné zavěšení, u tebe problém nebude žádný. CCDB je nejlepší tlumič na trhu co se funkce týká..

                          • Tr35  

                            Tlumic ma dokonaly spektrum nastaveni. Perfektni je dvoji nastaveni rebound a nastaveni pomaly komprese. Proste si to clovek vyladi dokonale k obrazu svemu. A tokeny jsem doplnovat nemusel, progrese sedle přesně.

                            • kesu  

                              hlavně se nastavení minimálně promítají do sebe, je to fakt super komponent. Servisně je to horší, ale co už..

                • Tr35  

                  Mimochodem chodi dokonale, pruzina pro mne uplne neni a vahova uspora neni malo, rovnych 400gr.

                  • Pepe72  

                    Jj, pružina je moc těžká . Špatně se s tím jezdí nahoru i dolů :-)

                  • dawka  

                    Nádhera :-)

                    • cyborg  

                      Já zase miluju ten jakoby paradoxně vzduchový polštářek, na kterým se na pružině vznášíš :D A půl kila navíc mi za to naopak stojí. Proti gustu..

            • va-bo  

              Kouknul jsem na fotky a na těch asi novějších máš tlumič CC, je to lepší ?

              • kesu  

                principielne tam jde 210×55.ccdbil se rozlitnul po 30km na 4 dily, durazne nedoporucuju. Chodilo to s tim ale o 300% lip. Mam ted pripraveny Fox DPX. Kazdopadne ten RS jsem nechal trosku vykuchat a chodi to o dost lip nez v zakladu. Mizernou funkci tlumici casti to ale neresi.

            • va-bo  

              Docela jsi mě nahlodal s tím tlumičem. Začal jsem o tom přemejšlet :-).

              • kesu  

                v tovarnim stavu je to nejhorsi tlumic jakej jsem jezdil. Problem je s nahradou…

                • Jarunak  

                  Tak jaky tlumic na to Levo doporucujes?

                  Taky me to zajima. Diky

                  • kesu  

                    ccdb se mi rozlitnul – nedoporucuju

                    fox x2 je stejny konstrukce – nedoporucuju

                    na us foru tam davaj:

                    ohlins – nevim, nektery praskaly ale uz pred lety

                    fox float – to tam dam ja

                    dvo – to se nerozlitava a prej chodi

                    posledni moznost je kuchjout RS – bikelive

                    • va-bo  

                      Koukal jsem na DVO Topaz, celkem jednoduchej, má jen základní štelování, podle recenzí jen trochu problémy s prolínáním oleje. Přijatelná cenovka.

                    • kejda  

                      Nemám zkušenost s ebiky, ale dva kámoši to jezdí, jeden Levo a druhý Treka. Žádné trable s tlumáky nemají, oboje jsou kola okolo 120–150 tisíc, takže tam mají nějaké sériovky, RS de luxe apod.

                      Tvrdit o tlumičích, cos napsal výše, je imho naprostá hovadina. Zatížení tlumáku na ebiku vs biku je hoodně podobné, záleží, jak tomu naložíš…Na CCDB jsem najel pěkných pár tisíc a krom na hovno servisu v Krabcycles bych ho jezdil dodnes. Fox X2 – nevím, co by se na něm mělo rozlítnout.

                      Teď mám přes 10 tisíc na DPX2 a ještě nebyl v servise, akorát jsem si vyměnil fox fluid sám doma.

                      • kesu  

                        nemáš zkušenost s ebiky, ale nazýváš můj příspěvek hovadinou..

                        Ujišťuji tě, že třeba CCDB tlumičů jsem měl 5, takže vím co píšu. Levo má clevis zavěšení, které tlumiče láme a láme ty, o kterých jsem to napsal. A věř mi, že to vím jistě.

                        • kejda  

                          Clevis zavěšení, pokud se teda nazývá takto, jezdím od roku 2013…Na Ibisech

                          • kesu  

                            podivej se jak dopadl TJK s CCDB a Ibisem…

                            • kejda  

                              Může se stát, byť nevím, co se mu stalo, ale to ještě neznamená házet všechny tlumiče do jednoho pytle. Já s tím takovou zkušenost nemám.

                              • kesu  

                                konkrétně CCDB vysloveně u pružiňáků píše, že je to na tenhle typ zavěšení nevhodné. Týká se to bohužel i vzduchový, byť teď už měly za sebou nějaký upgrade. Není to jediný případ ale vlastnost.

                                A hlavně já od začátku píšu na dotaz jaký tlumič na LEVO a tam jsem si jist, jak CCDB tak X2 je na to nevhodný!

                                • kesu  

                                  A tady máš další CCDB luplý přímo na Levu:

                                  https://www.emtbforums.com/….2175/page-2

                                  čekám tvoji omluvu

                                  • kejda  

                                    Takových fotek prasklého tlumiče, klidně i Foxů, RS a jiných najdeš na netu stovky… to je jako bys napsal, že XT brzdy jsou na hovno, protože jich několik tisícovek pumpuje (z počtu statisíců, nebo i milionů prodaných kusů). A statisíce uživatelů jsou spokojeni maximálně. Ibis primárně v letech 2015 jiný tlumič jako standard nepoužíval, a fungovalo to, i když třeba někomu praskl. Vada výroby, dlouhá páka? Nevím.

                                    Já reaguji toliko na přísné odsouzení na základě nějaké zkušenosti tady z českého rybníčku, což má prakticky nulovou vypovídací hodnotu. Čímž se tě ovšem nechci dotknout. Beru to jako reakci na důraz, každý tlumič na Levo. Já sice ebike nejezdím, ale jezdí se mnou lidi, co jej mají, konkrétně Levo 2018.

                                    • kesu  

                                      Tak ještě jednou pro tebe, evidentně si nerozumíme:

                                      • reagoval jsem na va-bo a psal jsem, že tlumič RS co tam je je bída, protože mizerně chodí. Nepraská ale. O tom jak chodí tyhle levné RS tlumiče jsou toho tady popsaný stránky. To, že to někomu nevadí je věc druhá. Va-bo to má ale hezky poladěný, tak jsem mu nadhodil výměnu tlumiče. Přínos je veliký.
                                      • psal jsem o levu 2019, ne o žádným jiným kole (ikdyž bych na clevis zavešení ten tlumič nedal ani jinde)
                                      • tlumiče konstrukce CCDB jsou na to kolo nevhodné a tím myslím globálně, vždy a pořád. Ostatně to psal i CC na svých stránkách, bohužel až poté, co se to rozpadlo mě. Prostě nejde o žádný můj pocit, ale fakt. Což ostatně dokazuje, že je spešl přestal na svá kola používát. Postě NEVHODNÉ. Místo toho se dá použít třeba Fox. Bál bych se akorát X2, protože konstrukčně je to velice podobné CCDB. Nemám u toho ale osobní zkušenost.

                                      A konečně CCDB coil měl odjakživa postatně větší snahu praskat při namáhání v ohybu. Taky už to mnohokrát předělávali. Naposled co si pamatuju na Demo. Ikdyž na ty Stupmjumpery (kam to taky CC nedoporučoval dávat- pouze bez záruky) a jim podobný kola to taky už nějak poladili.

                                      A konečně, měl jsem ten tlumič v době, kdy to byla naprostá novinka před více než 10 lety, takže vím opravdu jistě na co bych to nedal a to je LEVO 2019+.

    • Pepe72  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • venkovan  

      Nějaký nápad, jak s éčkem do čtvrtého patra bez výtahu?

      • kejda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • dawka  

        No já to tahám do kanclu (pouze 2 podlaží) na režim walk :-)

        • venkovan  

          I tak to musí být zážitek. Umím si predstavit, jak jsem zničen po jednom e-coli a co kdybych se měl vratit znovu dolu a tahat ještě e-coli přítelkyně nebo nedej Jehova, ještě i dětí.

      • bessinka  

        Ve čtvrtém patře bydlí většinou socky a ty mají jiné starosti než ebajky. Tak nefantazíruj.

    • venkovan  

      Jaké jsou vaše zkušenosti s batohy na přídavné baterky, které vozíte s sebou pro případ, že by Vám došla šťáva? Zatím jsem viděl jen s kapsou pro jednu náhradní baterii, co když ale potřebuji pojmout dvě nebo tří rezervy?

      https://www.bikepart.cz/…e-ride-black

      • Slavik  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • Pepe72  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • venkovan  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • jecnak  

        Shimano EP8 e-drive nabízí až 756 Wh akumulátor, což docela řeší dojezd.

        • kesu  

          Hele jo, ale je pro to už opravdu extrémní použití. Já bych možná po 2 sezonách na Ebiku spíš zkusil něco jako je Levo SL nebo ta nová Orbea. Tzn baterie kolem 350 + možný extender. Já těch 700Wh vůbec nevyužívám. Celý jsem to nevybil nikdy a na posledních 15% jsem se dostal jednou dvakrát. Ono to člověk hodnotí jinak po prvních pár vyjížďkách a jinak po roce. Většina lidí kolem mě na Ekolech po roce přestala lítat, snížila dopomoc a pak jde ten dojezd hodně nahoru.

          • jecnak  

            Ono je těch 756Wh ze dvou interních aku, kdy jeden můžeš nechat doma, když chceš lehčí kolo třeba na skoky a nahoru jezdíš lanem. V civilizovaných zemích by šlo třeba si nechat jeden aku nahoře na kopci, na který se vracíš na baterky a pak, až první vybiješ, jezdit na druhý.

            • kesu  

              Tak to je pak super, já bych přecijen možnost dostat hmotnost ještě dolu uvítal. Když to taháš celej den někde v bikeparku do vzduchu je to otravný

              • Pepe72  

                Máte těžký život.

                • kesu  

                  Hele já se mám skvěle!

                  • Janes  

                    Člověče, já vlastně taky. Možná by se PePo divil :-)

                  • Pepe72  

                    Tak to má být :-)

                    • Janes  

                      Děkuji, první rozumný, co z Tebe tady vypadlo, kéž by to bylo upřímný.

                      I když, jsi Chachar, tak se Ti dá snad i věřit.

                      • dawka  

                        Tak kolo co má v profilu a sám si postavil je opravdu pěkný kousek, takže nechápu proč nejezdí a hejtuje. Do tohohle bych to opravdu neřekl, že má tohle zapotřebí.

                      • Pepe72  

                        Když jsou lidi šťastní či spokojení je to fajn. Bohužel můj pohled na současnost i budoucnost jsou neoptimistické. Můj trenér říkal: v mládí je budoucnost. Já si to už 10let nemyslím.

                • dawka  

                  Taky s mám parádně :-)

          • Janes  

            Přééésněěě, ona je tu ještě jedna věc, o které se zde zatím nemluvilo, a to, že kriplové (jako já), kteří už by seděli jen doma, protože třeba už daleko a hlavně vysoko, nedojedou, a přestalo by je ježdění bavit, chytěj druhej dech a snižují poměr přípomoci, jak jim, pro některé paradoxně, stoupá fyzička.

            • dawka  

              Já mám baterku 500 a začal jsem letos jezdit s kámošem co má 750Wh, takže jsem taky musel přejít na velmi časté používání režimu eco, abych nebyl brzda. Je třeba holt trénovat i na klasickém kole, samozřejmě pokud to jde.

            • Pepe72  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        • Tr35  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • Tr35  

        Diky za odkaz Senochrupe, batoh vypada paradne a super, ze mluvis k tematu a ne z cesty jako tady napr. Ratel, Psík, Cyborg, Kovar a dalsi hloupí ci nemocni lidé, jinak netusim proc by tak cinili.

    • dawka  

      Teď na podzim a hlavně v zimě je dost velká vychytávka neopren na baterku (nebo na trubku s baterkou). Letos jsem neopren používal celý podzim/zima a musím říct, že to jde poznat. Taky jsem rovnou pořídil i neopren na tlumič, takže ho čistím mnohem méně častěji než vidlici.

    • kovar  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Pepe72  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Foose  

      kluci nemáte někdo zkušenost s dětským ebajkem?

      pro juniora…

      viz např. https://domisport.cz/…ur-1-0-2020/

      • Janes  

        Věk, výška a váha, případně cyklozkušenosti…to by pomohlo, jinak je to plácání do vody.

        • Pepe72  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • Pepe72  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • venkovan  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • dawka  

        S děckama jezdíme na klasických kolech, kluka nebaví kolo, nebo chceš aby s tebou jezdil dlouhé štreky?

      • ratel  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • psbiker  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • massey  

        Ahoj. Já mám. Koupil jsem devítileté drobné a hubené dceři tohle : https://ekolo.cz/…m-e-junior-1?…

        Samozřejmě že na začátku bojovala při rozjezdu a zastavení – váha kola vs její váha nevychází dobře. Ale zanedlouho si vše sedlo, na zahradě jsem párkrát udělal opičí dráhu a letos jsme najezdili po horách a i jinde cca 800 km. Zvládla to v pohodě, baví ji to. A ano, možná nebude nikdy jezdit na normálním kole. Stejně jako já už nechci auto s manuálním řazením, můj táta už nechce nikdy topit uhlím a můj děda si kdysi pořídil sekačku místo kosy. A nikdo se kvůli tomu nevěšel ;-)

        • ratel  

          Smutne detstvi s baterkou. Taky asi v životě nepozná co je sport, přemáháni se a snaha něco dokázat bez pomoci kouzelného tlačítka. To vše kvůli linym rodičům.

          • massey  

            Přesně kvůli příspěvkům jako je tenhle na tohle fórum skoro nechodím. Kvůli lidem, který mají ve všem hned jasno. Elektrokolo pro obě děti jsem koupil hlavně proto, abych se dostal mimo asfalt a frekventované cesty. Absolutně ničeho nelituji. Díky nim jezdíme v terénu, v kopcích a bez aut. Na normálních kolech jsme jezdili jen po pěkných cyklostezkách a většinou po rovině. A to tvoje přemáhání se a sport…sám jsem to zažil, od 12 let do 18 jsem nedělal nic jiného než závodní cyklistiku a na poměrně solidní úrovni…a pro děti nic z toho rozhodně nechci. A co ce týká naší údajné rodičovské lenosti…no ty to přece musíš vědět nejlíp. Je s podivem, jak tohle téma neustále přitahuje lidi, co mají potřebu nenávistně komentovat. Asi nějaký problém v jejich životech…

            • Janes  

              Děkuji.

            • nooski  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • ratel  

              Co je špatného na tom názoru? Tady nejde ani tak o fyzickou lenost jako spis o psychickou. V terénu se nedá jezdit bez baterky?

              • massey  

                V terénu se dá jezdit samozřejmě i bez baterky. A výborně. Ale mne už prostě baví jezdit s baterkou. Je mi 41 let, fyzičku mám spíše nadstandardní a líný myslím nejsem, ale prostě mne to baví víc. Stejně ale třeba dělám sportovní jachting, ale nelezu neustále na fórum uživatelů motorových člunů, abych tam kázal svoji pravdu. A přitom mne jako někoho, kdo jezdí na plachty, lidi s motorem opravdu kolikrát ohrožují.

                • mirage  

                  "ale nelezu neustále na fórum uživatelů motorových člunů, abych tam kázal svoji pravdu ". Tak na forum o motorovych clunech nechodis rozdavat sve pravdy, ale na forum o kolech na normalni pohon bez baterie, tak tam chodis rozdavat rozumy. Musis na forum o Eckach :-) nebo mopedy

            • Tr35  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
            • ratel  

              Jestli s od 12 do 18 nedělal nic jineho než jezdil na kole tak to ti nezávidim. To pak chápu i to elektrokolo pro dítě. On sport totiž je hlavně o radosti, to ti asi nedošlo.

              • massey  

                Dělal. Bavilo mne to a dělalo mi to radost. A teď mi dělá radost elektrokolo. A dětem taky. A největší radost mám z toho, když se i díky elektrokolům dostane všichni pryč od kyselých lidí ;-)

            • hawrda  

              Kup dceři občas oběd a posaď ji na normální kolo.

              Vím co říkám, mám doma taky devítku.

              Teď bude fasovat na 2021 Focus 27,5.

              Bez motoru samo.

              • DjOriech  

                ebike nebo normalni, hlavne ze je decko venku… nechapu proc to tady furt resite, jak dementi…

            • cyborg  

              Já s tebou úplně souhlasím :) Obecně tady na fóru to schytáš v jakémkoliv vlákně ani nevíš jak, ale psát tu o ebiku ? To si nabíháš na vidle s rozběhem, bohužel.

        • hawrda  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Pincek  

      E kolo uznávám a sám si ho občas pujcim, ale dětem bych to nedával. Jednak je to dost silný a děti dost nezodpovědné :) a hlavně jak si v mladí zvykne na takové úlevy, už ho na normalni kolo nedostaneš…

      • ratel  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • kejda  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • va-bo  

      Ještě poznámka ke Spešl Levo. Podařilo se mi rozstřelit plastový spodní kryt baterky (upevnění baterky v rámu). Ani to nebyla moc velká rána. V Bikecentru Radotín sehnali nový, tak jsem koupil hned dva. Cena 1150,– za kus odpovídá značce, i když je na obalu napsáno Made in China :-) .

      • dawka  

        Myslím, že u mého Haibike bude cena podobná, jak to potřebuješ není co řešit.

        Všimnul jsem si, že máte v ěch vašich Spešlech motor, s řemenicí, to musí být dost znát když se šlape bez zaplého motoru ne? Nebo tam máte volnoběžku?

        • Tr35  

          Je tam volnobezka, stejne jako u Shimano Steps. Motor te vubec nebrzdi, je-li vypnuty.

      • Klikos  

        Taky se mě to podařilo, kryt na starší evoluci M1 byl poctivější. Cena dobrá, mě řekli 1450, tak jsem ho slepil mammutem, přilepil na něho linoleum ve tvaru, aby drželo (taky mamutem) a zatáhl cernou folií na psaní křídou (+ použití horkovzdušky na vytvarování), zatím to drží a už tam je vidět i dalších pár průstřelů, ale ochránila to ta vrstva toho lina… Ale vyřešené to kluci nemají a cena kousku plastu za 1400 to si může dovolit fakt jen spešl

        • va-bo  

          Mně ten původní svařil kamarád svářečkou na plast, Kosmeticky to vypadá dobře, ale otvor pro upevňovací imbus je trochu mimo. Tak jsem koupil nový (raději hned dva). :-) Cenovka je docela dost, ale není to všechno. Chtěl jsem koupit náhradní magnet na snímání otáček zadního kola, na náhradní set kol. Nabídli mně nový za 1.000,– Kč, tak jsem ho raději vyrobil z hliníkového plechu+magnet asi za 1–2 hodiny.

    • va-bo  

      Tak se to zase zvrhlo na diskuse ečka versus ne-ečka. Jako vždycky :-).

    • hawrda  

      Dobré ráno.

    • Pincek  

      Dobre ráno, rad bych přidal svou včerejší zkušenost s kolem Heavy Tools,které máme pujcene primárně pro přítelkyni https://www.voicebike.cz/…-2020-1_p166

      Byli jsme na 60 km vyjizdce s převýšením 700 metru. Ona elektro, já normalni. Musím říci, ze bez el. kola bych ji do kopců nedostal, takhle ji to bavilo a byli jsme oba spokojeni z krásného dne, proto moc nechápu, ze tady má někdo pořad potřebu posozuvat potřeby lidi podle těch svých a ikdyz el kola nemusí, stále sem přispívá a šíři jen tu svou pravdu. Ale zpět k tématu. Kolo je osazene Boschem 4 generace a 625 WH baterkou. Vrátili jsme se se 3 dilky z 5, tedy více jak polovina dojezdu. Motor je hodně silný, ale taky je docela slyšet, nevím jestli je to motorem, nebo rámem, ale mě by to docela otravovalo a byl by to pro mě vážný důvod kolo nakoupit. Naopak přítelkyni to zase bylo jedno :) kolo jako takové není spatne, je na pevných osách a má pohodlnou geometrii, co by mohlo být lepší jsou brzdy a hlavně vidlice. Nevím proč se na kolo za více než 70 000 dává pruzinova, vzduchová by zážitek posunula o rad vyse. Dneska budu kolo testovat já, mužů se večer rozepsat o mé zkušenosti.

      • Tr35  

        Jenom k te baterii. Prvni dva dilky vydrzi nejdele, potom se vybiti citelne zrychluje. Chce to ozkouset. Proste neplati, ze kdyz prvni dilek indikace vydrzi na 15km tak to same u posledniho dilku /tak tretinova kapacita cca /.

        • kesu  

          Teda to si nemyslím, pokud nebude vysloveně chladno, není pro to technický důvod. Levo ani Bosch co mám já to nedělá nebo je to pro mě nerozeznatelné.

          • va-bo  

            Myslím, že to je pocitová záležitost. S ubývajícími čárkami se zvyšuje četnost jejich kontroly a tak se zdá, že to ubývá rychleji. Ale dá se to asi změřit, pokud někdo chce. Já to tedy začínám dost řešit až když mám poslední dvě z deseti a jsem 25 km od základny. :-)

            • kesu  

              Záleží jak je to nastavené, třeba Škodovka má u PHEV odskákaný čárky taky dost nelineárně. Na první čárku (jedna z osmi) připadá skoro 20% kapacity baterie.

          • Tr35  

            U Shimano Steps baterky to tak je, mam dve a obe se takto chovaji. Dohromady mam na nich za posledni rok najezdeno 10.000km.

            • dedek55  

              Zdar. Nemáš zkušenosti s tou mělnickou firmou co dělá repase baterek ? Jsem tam volal a bylo mi řečeno že tam dají Panasonic baterie s větší kapacitou a ta stoupne z 504 wh na 750 ?.

              Vlastním taky Ghosta 6.7. Řízení (elektronika) v baterii bude plně funkční a nastavena na tuto kapacitu. (záruka dva roky).Moc naježděno letos nemám asi 6000 (dvě operace,doktor trucuje a zakazuje kolo a navíc ještě řeším pohřeb mé Matky:-( )

              Ale pro příští rok bych moc rád tu kapacitu navýšil . Moje dojezdy se pohybují 60–70 km (800m výškových) ale pokud jezdíme Fatru nebo Sulov tak dojezd je 40–50km 1200 výškových.

              • Tr35  

                Ahoj, tu firmu neznam ale jsou v tomto segmentu tady uz nejaky patek a maji to dost rozjeté. Jestli do stavajiciho obalu dokazi dat 750wh, sel bych do toho taky. Asi pujde hmotnost aku nahoru ale tak něco za něco.

                • va-bo  

                  Na Spešlu střídám baterky 500 a 700. Rozdíl ve váze je 700 gramů, to není úplně málo.

              • kesu  

                pokud vím, jsou tam baterie 18650, maximální kapacita je 3600mAh. Tzn 3,7×3,6×40=532Wh.

                mimochodem články třeba zde:

                https://www.ebay.de/…174450789159?…

                Jedinou možnosti zvýšit kapacitu by bylo použití baterií 21700. Ty má třeba Tesla Model 3 a Spešl Levo 2019+.

                https://www.ebay.de/…293764245425?…

                pak by mohlo vyjít přes 700Wh.

                • dedek55  

                  O něčem takovém ten člověk mluvil . Problém je v řídící elektronice baterky , bez toho je to na nic. Ale snad to dokáží nastavit aby to fungovalo.

        • Jáchym 1  

          U Bosch motrizace by měla poslední verze FW upravit v BM rovnoměrné využití(vybíjení) všech článků.

        • Dvojan1  

          Přesně tak. Hlavně poslední dílek je hodně rychle pryč.

      • Pincek  

        Mám za sebou zhruba 2 hodinové testování kola (přitelkyně si to rozmysela a chtěla jet i druhej den, tak jsem se s kolem pro ni vracel a pak už jel na kole svém jen za svoje :)) Poznatky jsou takové, že bych si na kolo zvykl. Nejsem nějakej závodak, spíš kochací typ a to mě plně vyhovovalo, když jsem se pomalu „drápal“ po rozbahněné lesní cestě do kopce se střední přípomocí a tepovka bylo pořád kolem 130, jindy to mám tak 170 – 190. Je to jiný druh cyklistiky, člověk musí víc uvažovat u řazení, jinak mám pocit že by mohl prasknout řetez. Zvuk kola mě už pak tak nevadil, ale i tak si myslím že by na tom měli zapracovat. Kolo jako takové, je poctivé, bytelné, na mě až moc, oba máme kolem 70 kilo a kolo je asi stavěné na 100 jezdce. Brzdy jsem haněl zbytečně, zjistil jsem že to kolo z půjčovny je skoro nové, najeto 300 km, takže se brzdy postupně zejely a nebylo to tak špatné jak jsem si myslel. Vidlice by asi taky pod 100 kg chlapem pracovala líp, ale stojím si za tím, že na kole za 75 000 Kč prostě pružinová nemá co dělat. Baterie je 625 WH a nepovedla se nám ani jednu vyjíždky vyždímat více, než že zbyly 3 čárky. A to vždy s 700 metrovým převýšením. Do kopce stačilo většinou přípomoc tour, jen když byl dlouhý asfaltový nudný kopec, použival se režim turbo. Na rovinkách se použival režim eco, který si myslím na požití po rovinách úplně stačí, váhu kola to vykompenzuje a jezdec si přeci jen i mákne. Po tomto povedeném víkendu silně o pořízení elektorkola pro přítelkyni zvažujeme. Stačil by nám i slabší motor Bosch Active, který je tišší, ale do lepších kol se už moc nedává. Moje požadavky jsou pevné osy a to na trhu s tímto motorem splnují asi jen 3 modely, 2 drahé cannondale a jeden starší Focus, který skoro nejde sehnat.

        Máte někdo Focus Jarfa 6.7 2019? Zajímaly by mě vaše zkušenosti, je to náš horký kandidát, pokud ho ještě někde seženeme ve velikost S, nebo M.

    • hawrda  

      Jenom pro pořádek,nechci tu teď napadat éčka, ale jeden dotaz bych měl.

      Ta cena za to kolo, 75 000 po nějaké slevě s danou výbavou.Kolik z toho je cena toho pohonu s baterkou?

      Odhaduji, že by se bez motoru pohybovalo tak někde lehce nad 25 000Kč?

      • Tr35  

        Ty se ptas jako důchodce člověče zlatá. Penize sem penize tam, dulezita je radost ze zivota.

        • Lišák  

          Spíš ho zajímá kvalita toho vlastního kola, na němž je baterka a motor.

          Kolo za pětadvacet na pohodové jezdění na výlety už by celkem šlo.

          • hawrda  

            No pravé, ďas 80 tisíc za ecko.

            Z toho připadá cca 2/3 na pohon a baterku.

            Zbytek komponentu je tak nějak na hrane(něco deore,něco uz šrot).

            Normalne bys takové kolo nekoupil.

            • Nitroglycerin  

              Ale no tak, já kupoval 2 roky zpět e-fulla za 80k, má to čtyřpísty BR-MT520, FOX Float EVOL LV 140 mm tlumič, FOX Rythm 34 Float, 140mm vidli, Bosch Performance CX, 500 baterka, teleskopku … nejsou to top komponenty ale jezdit se na tom určitě dá:-)

              • kejda  

                To je velice slušné osazení…

                • Nitroglycerin  

                  Kupoval jsem Conway 527 EMF, pak ho dokonce ještě zlevnili ale už je pryč.

                  Akorát má šíleně dlouhou zadní stavbu, obratné to vůbec není a na zadní se mu moc nechce (taky to asi neumím). Je to kolo, co jede dobře rovně, no. Něco jako Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa mezi motorkama. Rychle ale radši jenom rovně:-)

                  • va-bo  

                    Dobré odpružení, plusový kola – drtič trailů.

                  • kejda  

                    Woe :). Teď jsem si cvrknul… no, každej ví, že Hayabusa je takovej nadupanej cesťák…

                    • Nitroglycerin  

                      Kámoš jí má (já ne). To říkal on … rychle jo ale moc to zatáčet neumí

                      • kejda  

                        já ji znám, nikdy jsem moc nepochopil, na co byl ten výkon, když ten rám byl docela blato a brzdy to úplně nezvádaly. Ale jako nejrychlejší sériovka to na top speed na letišti nadávala hodně

                        • Nitroglycerin  

                          Tak to je asi pro radost, něco jako muscle-car. Však není nutný jezdit vždycky na plnej kotel ale při cestě z předvánočního nákupu se to může hodit:)

                          • kejda  

                            jojo, muscle car, měl jsem Chevy Monte Carlo 71, na klice 350 koní, ale chtělo to vybírat rovnější cesty, jinak to jelo do zatáček podobně, jak ta Busa :))))

              • hawrda  

                No a teď to porovnej s tím Heavy Tools, co tam má Pincek.

                https://www.voicebike.cz/…-2020-1_p166

                Ten je taky za 80k.

                • Nitroglycerin  

                  Nový motor, lepší baterka ale ostatní žádná sláva. Do toho bych nešel. U mého starého Bosche se ten 15zubový malý pastorek holt musí občas měnit, Stojí ale 300 Kč, měnil jsem zrovna včera, není to taková hrůza

      • va-bo  

        Spešl chce za 500 baterii 23 tis. , za 700 33 tis. Cena motoru tak kolem 30, plus nějaká kabeláž, ovladač atd.

        • Tr35  

          Shimano Steps 504Wh/14.000,– Kč.

          • va-bo  

            Jo jo, Spešl je fakt předraženej, Haibajky jsou taky na polovičních cenách.

        • kejda  

          Spešl měl minulý měsíc nějakou akci, nová baterka 500 za necelých 15 tisíc.

    • va-bo  

      Je to tak. Až na výjimky jsou na všech kolech (ečka) do 100 tis vidlice Suntour řady XCR nebo XCM. V lepším případě ocelové vzduchovky, ale spíš pružinovky. Rozdíl v ceně proti lepším suntourkám tak 3 tis. v konečných cenách. U OEM nákupů bude rozdíl ceny daleko nižší. Je to první adept na výměnu.

      Ještě se vrátím k tématu „děti a ečka“. Myslím, že nejlepší způsob jak nadosmrti zošklivit dětem cyklistiku, je vyrazit na výlet po horách v kombinaci máma, táta ečka, dětičky klasická kola, sice malá velikost, ale váha skoro stejná jako dospělácká. Ještě smrtelnější kombinace je – táta na ečku dávno na kopci, nasranej, že z plánovaných 80 km po horách se najede nejvýš 20 a v 1/3 kopce funící manželka a dětičky na klasických kolech, dost často ze supermarketu. Pak docela chápu ty vraždy v rámci rodiny. Nicméně jsou výjimky, hlavně v řadách tatínků, v mládí nebo i ve stáří jezdících po různých závodech, kteří chtějí cílevědomě ze svých ratolestí vychovat taktéž vrcholové sportovce. Ty samozřejmě postihne těžká nevolnost při představě, že by měli stejné peníze jako za karbonový HT dát za nějaké posr.. ečko.

    • hawrda  

      Radost ze života je samozřejmě důležitá, ale vyhazovat peníze oknem asi nechce nikdo(možná Onuce).Ten rozklad ceny u takového éčka by mě ale zajímal.

      Já bych tedy za tohle tu sumu nedal.Sorry jako:).

      • va-bo  

        Chápu, nic proti tomu.

      • Tr35  

        Tak je jasny, ze kvalitni ecko nejni pro kazdeho, kdyz pominu „vznesene“ duvody :).

        • hawrda  

          To je asi fakt, naštěstí ho nepotřebuji.

          A to mi připomíná, že musím za chvíli vyrazit na přiměřený okruh.

          • Tr35  

            Az dostanes pocit, ze jej potrebujes, tak dost kramu podporuje socialni reseni v podobe splátek ;). Jinak kvalitni ecko ht koupis uz pod 80 000kč viz treba a napr. RaceBike.

            • hawrda  

              Díky za radu, ale na dluh jsem nikdy nic nepořizoval, a určitě s tím nebudu začínat.

              Není proč.

        • va-bo  

          Tak tak. Je to jako s autama, Dacie taky odvede práci, ale Audi je Audi.

          • massey  

            Já mám baterku 882. A stejně to v horách někdy nevydrží…ale stovku i v horách dám vždy. A jelikož jsem nechtěl mít doma závoďáky, ale na druhou stranu jsem nechtěl pořád někde čekat a koukat na otrávené obličeje, tak to máme všichni. Jinak když budete řešit repase baterií, tak můžete zkusit pana Nováka, Chlumec nad Cidlinou – výrobce elektrických motorek ( to už opravdu kola nejsou :-) – firmy Novakola. A ještě jedna drobnost : když někde potkáme ortodoxního cyklistu nejlépe na silničce, který má pořád řazení na rámu, protože to je nejvíc a ten do nás začne šít ( aniž bychom se ho o to prosili či jinak navazovali kontakt ), tak mu s úsměvem říkám, že děti ta E – kola mají jen do té doby, než dorostou na terénní motorku. Což je samozřejmě legrace, ale to on už se nikdy nedozví…praskne mu cévka a má už pak jiné starosti než řešit nás ;-)

            • massey  

              A jelikož ani čiré zlo není jen zlem a nic a nikdo není čistě dobrý, tak jedna fotka z dnešního rána. Byla zima jako 

    • JBC  

      Konečně smysluplné téma kde se někdo snaží korigovat výlevy jedinců šířících „svatou pravdu“ cyklistiky.

      Mám za sebou první sezonu na éčku a z ní vyplývající následující poznatky:

      Osobně na kole nejezdím primárně za účelem nahánění kilometrů a budování špičkové fyzické kondice, to přenechávám jiným. Kolo používám už především pro zábavu a na „vyčištění hlavy“ a to splňuje éčko myslím velmi dobře. Ale ani zde nejde údržba fyzičky úplně stranou, i když na klasickém biku je to samozřejmě dřina větší.

      Největší přínos vidím v tom, že se nevydá tolik energie do kopců nahoru a tato úspora se dá lépe využít na tréning techniky ve sjezdech, případně se nechá ten sjezd trénovat vícekrát. V technice, a hlavně v letech vzduchem, jsem letos udělal pokrok, o kterém se mi na jaře ani nezdálo, a ani jsem nedoufal, že v tomto životě ještě zvládnu. Tady úplně nemůžu souhlasit, že je technická jízda (kameny, kořeny, skoky, bikeparky) ne éčku obtížnější, tento názor nesdílím.

      Pokud jde o techniku, jezdím na stroji v profilu. Kdybych pořizoval dnes éčko nové, určitě bych se už nehonil tolik za výkonem, reálně mi stačí poloviční a uvítal bych nižší hlučnost motoru. Baterie na enduru svižnou jízdu v terénu mizí docela rychle, tady nemá smysl dělat kompromisy, čím větší, tím lepší. Mám 770Wh a to je svižnou jízdou v těžším terénu tak na ± 50km. Pokud ale jedu v klídku, např. ve skupině s klasikářem, je asi reálné 100km najet.

      Měl jsem obavu z životnosti komponent, ale ta se ukázala jako lichá, než jsem nabral větev do hazky tak měl řetěz 1500km a šel na druhý zub měrky, na brzdách mám aktuálně 1700km a stále původní desky! To jsem na žádných brzdách ještě nenajezdil. Po všech směrech můžu XT8120 jenom doporučit. Mám ale už 4té hlávko a snad už na delší dobu poslední. A co mi opravdu chybí, je bytelná ochrana motoru a převodníku, už jsem 2× zanýtoval řetěz do převodníku a plastový kryt motoru je dávno KO.

      Negativa éčka vidím ve dvou věcech:

      1. Je potřeba řešit a plánovat nabití baterie. Prostě rozmyslet si, že za 5 minut vyjíždím není moc reálné. A nechávat baterii nabitou stále na 100% není moc optimální pro její životnost.
      2. Kombinace skupiny éčkaři a klasikáři není také moc optimální, jedni se nudí a druzí jsou nasraní. Sice věřím, že někde to fungovat může, ale to bude spíš výjimka. Vůbec asi nejhorší je kombinované rodinné ježdění, což teď řeším u nás. Letos jsme si kola různě měnili, nakonec jsem manželce objednal taky nové éčko. Nicméně kompletní rodinný přechod na éčka je na takovou menší hypotéku :)

      Ještě bych teda přidal jedno negativum – ortodoxní bikeři, kteří musí za každou cenu cpát druhým svůj názor na svět, to je možná horší než ty první dvě.

      • hawrda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Jarunak  

        Muzu se zaptat co pouzivas na ecku za retez?

      • ratel  

        Cetl s v magazínu článek …proč jezdit na e-bike…? Tam píšou o tvém bodu 2…viz partnerské výlety. Proč tu není poradna …neco jako Mila Sally, chci e-bike, co mám dělat?

    • cyborg  

      Zajít na garanční prohlídku se opravdu vyplatilo :) Rozflákal jsem spodní kryt, který pak 3 měsíce během lerých jsem najel 1200km postupně ubýval.( je to shit :/ budu muset vymyslet armor).. No než přišel nový dostalo to docela kapky. Poslední týden to už cákalo skoro rovnou na kabely :) Ideální testnout kolem komína jak to snese hell.. a půjčit nadtěšenýmu kamarádovi, který miluje bahno viz poslední věta na faktuře:D btw: Hell to sneslo bez ztráty kytičky. A jinak čumím jak prase, na super cenu na faktuře, která snad ani nekryje materiál a že si kluci mákli. V pondělí si pro to jedu. Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

      • Chlebovnik  

        Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

        Kdyby ses aspoň nestyděl a přiznal se, že to máš odblokovaný. A že jako každý správný hustokrutopřísný e-biker jsi to permanentně drtil na nejmenší pastorky.

        • massey  

          Tak třeba já se nestydím, odblokovaný kolo mám. Zvažoval jsem to přes rok…nakonec do toho šel. Sice to bere víc z baterky, nicméně výhody převažují. Ale co to má společného s drcením na nejmenší pastorky fakt netuším. Na displeji mám nastavenou jen kadenci a jezdím 95 – 105. A to v terénu na nejmenší pastorky teda aspoň já nedám. No ale patřím do té skupiny vyhnilých přípomocářů s psychickou leností, tak to bude asi tím. Kazetu odděláš jednoduše, prostě přejedeš životnost o 200 km a je to hotový…taky to mám za sebou. Motor tomu holt hodně pomůže.

        • cyborg  

          Na odblokování řeč nepřišla a ano, samozřejmě to mám.. geniální věc třeba do města, kdy jedeš 55km/h což znamená, že tě auta, autobusy, náklaďáky nepředjíždí.. když chceš. A vůbec se nestydím, proč bych měl ? :)

          • Chlebovnik  

            Děláš kolem toho zbytečný cavyky. Kdyby jsi tedy rovnou napsal:

            Kazetu jsem musel měnit už po 1200 km, protože mám elektrokolo odblokované a po městě jezdím 55 km/h na nejtěžším převodu,“ bylo by to hned všem jasné.

            Místo toho jsi naprosto nepochopitelně napsal:

            Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

            Ne, není.

            • Jarunak  

              Nechapu proc to vubec resis a jake tve prispevky maji v tomto vlaknu pridanou hodnotu

          • mirage  

            Jen bacha, az se s nekym nesrazis, kolo by slo na expertizu a platis vse ty. Ve Francii je za to pokuta i 30 000 €.

            • Janes  

              A jak dokážou, že v okamžiku střetu měl odblokováno? Samotná možnost odblokování tlačítkem trestná není, nemusíš přeci kolo používat pouze na veřejných komuniíkacích, na které se toto omezení vztahuje,

              • mirage  

                Nic ti nebudou dokazovat, najedou do displee, uvidi ze to je odblokovano a mas vydelano. Cipnute muzou jen na nezpevnene cesty. Dedy ne na cestu a ne na cykloztezku.

                • Janes  

                  Je vidět, že nevíš, o čem mluvíš, jenom meleš. Po zastavení, nebo i po jen vypnutí přípomoci za jízdy se kolo samo přepne do zablokovaného režimu. A včil mudruj…

                  A tohle, kromě toho, že cykloztezka patří do jiného vlákna, je ta největší, raději řeknu… neznalost..

                  Cipnute muzou jen na nezpevnene cesty. Dedy ne na cestu a ne na cykloztezku.

              • Tr35  

                To prokazovani mi taky neni jasné s tim tlacitkem. Ale u nas v Sasku jak policajti vidi ecko, ktere jede po rovine nebo do kopce podezrele rychle se zjevne malou namahou, tak zastavuji, nalozi te i s kolem samozrejme do dodavky a jede se do jejich technicke haly na prohlidku. Kámoše takhle chytli, nemel cip ale US limit pripomoci a napoprve dostal lidovych 100euro a v recidive pry bude pokuta vyrazne vyšší.

                • cyborg  

                  Mno Policie je jedna věc.. Ale prdel nastane teprve,když pojišťovny nebudou chtít plnit. A když v tom bude škoda na majetku, zdraví, ušlý zisk, nebo třeba léčebné výdaje v zahraničí.. tfuj tajxl..

              • ratel  

                Nechytí mne = vše v pohodě viděno očima emopedisty. Jak jednoduché. Ony citované auta, autobusy, náklaďáky jezdi mimo veřejné komunikace?

                Někde v zapomenutých vláknech o zhoubě cyklistiky většina emopedistů horuje pro mírné zvýšení povolené rychlosti na cca 30 km/h s tím, že určitě nepotřebují více. Že by doba pokročila a s jídlem rostla chuť?

                • Janes  

                  Můj názor, že americká varianta by stačila téměř všem, zůstává konstantní. A pochopils vůbec, co jsem napsal a na co jsem se ptal? Proč jsi mi na to neodpověděl a meleš tady zase ty Tvoje exkrementy. Ratlíku.

                  • ratel  

                    Netykej mi, nepasli jsme spolu husy:-)

                    • Janes  

                      To opravdu ne, já pásl koně .-)

                      A ještě tu odpověď na můj dotaz bych prosil, ať to nezakecáme…

                      • ratel  

                        ptáš se na …A jak dokážou, že v okamžiku střetu měl odblokováno?

                        nevím, neřeším to z pohledu vyšetřování. Jde mi tak nějak o princip, víme?

                        • psbiker  

                          Oni to řešit nebudou, ilegální úprava, tečka.

                          • Janes  

                            Můžeš už konečně pochopit, že tento způsob úpravy, o kterém mluvím, není protiprávní?

                            • psbiker  

                              Novější e-kola bez protiprávních zásahů rychleji nepojedou. Máš pak vozidlo nezpůsobilé k provozu po pozemních komunikacích se všemi důsledky.

                              • ratel  

                                …chtělo by to e-právníka. Nebo dva, jednoho normálního cyklistu a jednoho emopedistu. To by byla bitva! Ale kdo to bude platit?

                                Uděláme sbírku?

                                • psbiker  

                                  A e-ombudsmana. Proti 25 km/h diskriminaci. Nakonec petice za zrychlení už proběhla, asi to nedopadlo..

                            • mirage  

                              máš to kolo čipnuté a jede ti kolik po čipnutí? Jezdiš po cestě jen 25km?

                              • Janes  

                                Na první otázku jsm tu odpovídal několikrát, najdi si to. A ta druhá opět dokazuje, že jsi mimo mísu.

                                • mirage  

                                  hlavně že ty jsi v míse :-)))

                                  • Janes  

                                    Vidím, že jsi mimořádně chápavý, takže výjimečně jenom pro Tebe. Žádné omezení, aby e-kolo jelo max. 25 km v hodině neexistuje. Jak bys chtěl zařídit, aby se z kopce nerozjelo? Automaticky vystřelený brzdící padák, nebo tak něco? Ono je totiž tak, že se v té rychlosti odpojí přípomocný motorek, a je jenom na Tvých nohách, nebo zemské gravitaci, kolík z toho vymáčkneš. Konec přednášky, děkuji. J.

                                    • Tr35  

                                      To uz snad vic polopaticky vysvetlit nejde ale na ten některý biologicky material co se tady zjevuje to stacit asi nebude.

          • ratel  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • dawka  

          Ty si opravdu myslíš že odblokování kola znamená zvýšení výkonu?

          Navíc na fotce nevypadá že by jezdil po městě (nevím teda jak to vypadá ve vašem městě)

          • psbiker  

            Po čipnutí už nemá tzv. kolo a na lesní cestu už nesmí.

            • dawka  

              To máš samozřejmě pravdu.