• mamut69

    Čau borci na mém profilu je speciální trojkolka více popsaná.

    Bohužel, díky zdravotním problémům a věku a prostě, moc dlouho už moji drahou neutáhnu a proto přemýšoím o elektrokole, na kterém bych občas vyrazil i do práce, jedna jízda 30 km. Upozořnuji, že svoje si ušlápnu, jde mi tedy jen o zátež manželky s trojkolkou. cca 90 kg.

    Hodně se mi líbí tento giant, i díky tomu, že má ve předu smyk, což je fajn, protože bych do práce po rovině, rád jel za své a pomáhal si jen do kopce. Elektrokol je dost ale nějak v tom tápu a se smykem je jich fakt málo, v podstatě jsem objevil jen toho gianta. Rád bych zůtal u částky 100 000. I když , kdyby se objevila nějaká pecka, rád připlatím. Přeci jen , tam kde bydlím, se jezdí krásně a nechci aby léto straávila jako zimu u tv, to mě fakt psychicky drtí.

    Pro ty co mají strach o zadní kolo či stavbu, asi tak 80% váhy manželky sedí na jejím kole, především sedle

    Děkuji za podnětné návrhy.

    Bude to další kolo do stáje, vedle cepoléra a gravelu, takže takový cesták

    Rád bych jí vzal třeba do Jizerek, nebo někam dále. Pokud by se jí to líbilo a tělo sloužilo, jsem připravený koupit i ještě jednu baterii k tomu

    elektrogiant

    mimochodem, vyzkoušel jsem si to na tom i já a ještě nikdy jsem se na kole tolik nebál, ten pocit, když nemužeš zatočit a kolo nemáš pod kontrolou, je neuvěřitelný

    4 0
    • Guxx  

      Nebylo by řešením něco na tento způsob? https://www.facebook.com/…00657813255/

      0 0
    • novas752  

      Při daném způsobu využití bych doporučoval spíš horský elektrokolo. Bez přesmykače a možná s nějakýma úpravama komponentů (brzdy apod.).

      Co mě k tomu vede: Ovladatelnost horského kola, trakce na nějaké štěrkem/pískem posypané jizerské šotolině, brzdění soupravy je lepší než na nějakém krosovém. Kromě toho je to taky pohodlnější.

      Přesmykač na takhle zatíženém elektrokole bude akorát pro zlost, značné riziko přetržení řetězu nebo ohnutí převodníku při řazení pod tahem motoru (už jsem to na Yamahách několikrát řešil, jiné motory už ani přesmykač moc neumožňují). S dnešníma velkýma kazetama motor nemá problém s dostatečně lehkým převodem – 20% krpál to se samotným jezdcem nemá problém vyletět 15–20km/h, síly to má fakt dost).

      Zároveň svižná jízda (přes 25km/h) někde po rovině s odpojeným motorem je dost nepříjmená oproti jízdě na gravelbiku, pokud nemáš cestu do/z práce dost do kopce (aspoň cca 400m převýšení na těch 30km) tak pochybuji že bys to místo gravelbiku používal. Tim pádem neni třeba převod pro nějakou rychlou jízdu, takže ten přesmykač opravdu nebude nutný.

      3 0
      • mamut69  

        děkuji za rozsáhlou a fundovanou odpověd. Pravdou je , že mi nedošlo že jet 40 na elektrokole bez dopomoci není stejné jako na klasickém kole a s pohodlností máš pravdu-

        moc se mi líbilo i toto, vidli nepotřebuji, jen ta baterie nic moc, ale ze ty prachy by nebyl problém s náhradní do brašny, kdyby něco

        city canyon

        nebo toto skoro mtb od canyona

        skoro horák os canyon

        https://www.canyon.com/…uv/3296.html?…

        jak jsem psal, mám tělo v 54 letych dost zhuntované, takže raději na ebike do práce než autem a v létě je to pěkná projíždka. V práci klidně nachodím i 15 km , jako seřizovač a tak síly ubívají. idea byla střídat klasiku s ečkem, na ježdění do práce

        1 0
        • novas752  

          Ten Pathlite by asi mohl být. S lepšíma brzdama, ideálně i vidlicí.

          Docela dobré by asi bylo si nějaké podobné ekolo nejprve vyzkoušet.

          0 0
      • Cyklofanatic  

        Moc pěkně napsáno. S tím přesmykem to vidím úplně stejně.

        0 0
    • Jáchym 1  

      SZ.

      0 0
    • mais  

      Chlape máš můj respekt.

      K tomu, co píšou kolegové, tak bych doplnil – šel bych po řešení, kde je pokud možno zesílenej řetěz a jsou na tom dimenzovaný kolečka, jinak to může docela slušně hořet. Brzdy pak s co největšíma deskama a ideálně ještě s chladičem – trochu mi z toho vychází nechat to na míru postavit, než hledat něco konfekčního

      0 0
      • mamut69  

        otázka je , jestli se nevyplatí při, dejme tomu nájezdu 1000km ročně pastorky s řetezem vyměnit, než kupovat neco, jakoby odolnějšího za přepálenou cenu. Co se týče brzd, ty Jizerky byl jen takový nápad, většina je tady kolem s malými kopečky a umí brzdit i ona. má na každé straně kotouč. Ale budu tedy koukat po horských kolech. Nakonec, žádné drapáky tam nepotřebuji, tak mužu nazout nějaké hladší . Tak snad jen lepší baterku a jak je důležitý ten krouták, se v tom nevyznám . je to fakt na pohodovou jízdu.

        0 0
        • mais  

          Ty desky s chladičema jsem začal používat při tahání croozeru se dvěma dětma – když se dostaneš do situace, že musíš delší dobu něco zbrzdit, aby se celá ta souprava nerozhodila, tak je to hodí – jasně může umět brzdit, ale je to nějaká pojistka.

          Odolnost můžeš pořešit tak, že vybrat něco, kam to jde a zkusit běžné a pokud to nepůjde, tak naopak pořídit ty odolnější – takhle přes palec a bez znalosti tvého šlapání se to pro mě (třeba je tu někdo znalejší), těžko odhaduje, co ten řetěz a pastorky vydrží – beru to tak, že na řadě elektrokol jsem viděl převodníky bláto – hlavně ten u motoru, což samozřejmě systém 1×12 rychle odepíše i na řetězu

          0 0
          • novas752  

            Desky s chladičem jsou drahé. A jsou potřeba akorát když nestačí ta možnost o stupeň před tím = metalický desky, které jsou podstatně levnější a s teplem nemají problém.

            0 0
            • mais  

              Kupoval jsem desky s chladičem za nějaký 300–400 což mi přišlo v pohode

              0 0
            • xtonda  

              Co je to drahé? G04S se dají koupit za 300, J04C lehce přes 400.

              0 0
    • Esi  

      Myslím ze se děla elektrická i ta tříkolka, co již opačnou cestou, nechat obyčejné kolo a jen na riditka si dat páčku která zapne příponou v jednom z těch zadních kol při jízdě do kopce. Elektroniku která kontroluje jestli šlapeš mají tak jako tak na těch trikolkach všichni vypnutou

      0 0
      • mamut69  

        jak jsem psal, ečko chci na občasnou jízdu do práce pro sebe, nechci to zbytečně komplikovat , to co táhnu je ok

        0 0
        • Esi  

          Jasný, požadavek na ečko na cestu do práce jsem přehlédl

          1 0
    • mamut69  

      koukám ted na stránky prodejny akumo, mám to tam 50km, jaké motory , kola jsou nejlepší, nějaké zkušenost ? na co se soustředit ? když budou brzdy hořet, vždy se dá dát dopředu nějaká kotva

      nelííbí se mi divoké tvary stylu haibike

      prodejna Mělník

      0 0
    • petyn  

      https://www.akumo.cz/…lack_z31043/

      Z Německa by šlo sehnat levněji.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.