MX comp ETA x Relic Super pruzina

27 nepřečtených
  • marshalll

    Dotaz na Vas! Jaka 100mm vidlice je lepsi. Marzocchi MX comp ETA nebo Manitou Relic Super (pruzina). Trosku se bojim u Relicu, ze neni vzduchova. Plynou z toho nejaka vyrazna omezeni? Rad bych dobre pracujici vidlici na 70% cesty/30% teren.

    0 0
    • macendy  

      30 cesta a 70 teren ? kup si pevnu :) na teranne jazdenie nie je co riesit…jednoznacne macocha, na tu nikto nema.manitou chodia akoby sa im nechcelo.ja osobne co som jazdil manitou tak su dost lenive.macochy papaju aj kamienky :)

      0 0
    • Luk02  

      Vzal bych toho Relica, je to vlastně jen jinak pojmenovanej Black. Blacka mám a spokojenost.

      0 0
      • xentar  

        jestli má „dobře chodící“ vidlice znamenat „žehlení“, tak je mnohem levnější volbou Epicon – zdvih si vybereš v rozmezí 100–140mm. Jestli jsi z okolí Kralup, s radostí tě nechám projet svého stříbrného bleska

        www.tuning-test.cz/index.php?…

        0 0
        • apache6000  

          s tema reklamama uz dete do prd… . taky tady nedavam 3 dene odkaz na Bartonicka :-)

          0 0
          • Lišák  

            Klidně můžeš. Je to přeci forum, ne? Pokud ti přijde, že Bartoníček dokáže vytunit vidlici na maximum, proč to lidem neporadit?

            0 0
          • xentar  

            já to neberu jako reklamu. totéž se tu děje v prípadě odpružených canyonů. svého epicona jsem si zaplatil, nemám žádnou slevu za „reklamu“. prostě jsem měl tu možnost vyzkoušet různé vidlice s různými úpravami na jednom místě, a tak jsem získal dobrou představu o poměru výkon/cena. až budeš mí ttu samou zkušenost, můžeme diskutovat dál.

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud bude jakákoliv vidlice od Bartoníčka chodit jako upravený Epicon a bude ještě navíc současně za podobnou cenu, tak to sem piš klidně pořád.

            0 0
    • marapara  

      Kamarád má na bajku toho Relica pružinového a docela dobře chodí

      0 0
    • Oakey  

      Z těhle dvou bych radši šáhnul po Marzocchi, protože má větší průměr vnitřních nohou, jak píšeš tak vzduch je líp nastavitelnej než pružina a má progresivní funkční křivku(ke konci přituhuje a je těžší než u pružiny vidli dostat na doraz), i když je o něco míň citlivej, ale to se dá upravit. Já osobně nemám nějaký velký sympatie k Manitou a navíc je to přiživený ještě nedávnejma velkejma problémama s kvalitou, kvůli který tyhle nižší třídy přestávaj vyrábět.

      0 0
      • Luk02  

        Nevím jak letošní MX comp, ale loňská měla průměr vnitřních nohou 30mm to je stejný jako u toho Relica. Co se týče progresivity, tak můj Black je ke konci celkem progresivní a ty vidlice by měli bejt vevnitř skoro stejný. U téhle vidle bych se kvality nebál, zkončily Axely a Slaty, ty měli jinej systém tlumení, tohle ma TPC. S tím nastavením s tebou souhlasím na to ta MX comp bude lepší. Je to otázka, si myslí, že ani jednou vidlí neudělá chybu.

        0 0
        • steepe  

          a pokud koupí marzošku, tak mu vydrží na věky… :-)

          0 0
          • Lišák  

            Jak jsou u vás dlouhé věky? ;-)

            0 0
            • steepe  

              já si mám zatím 2 roky, ale za tu dobu je ve stavu v jakém jsem ji dostal v obchodě… kámoš ji má tak 6 roků minimálně a stále vpoho – a to jí používá na sjezdy

              0 0
              • milan1  

                Možná by bylo dobré pro všechny uvést věci na pravou míru. Vidlice Marzocchi řady MX air nebyly nikdy vzorem citlivosti. Tuto necitlivost si potom opravdu zachovávají po dlouhou dobu a to v téměř nezměněném stavu. Velký objem oleje, který je odlišuje od ostatních konkurenčních konstrukcí jim v tom samozřejmě výrazně pomáhá a údržba se může klidně odbývat, ono se to stejně nepozná. Skutečnou a velikou výhodou Marzocchi MX je možnost jednoduše nastavit objem komory a tak dosahovat vždy vhodného chodu až na konec zdvihu. Tato Marzocchi jde vždy nastavit tak aby využívala velké části svého zdvihu. Tohle by měl vědět a tímhle argumentovat každý zastánce této značky a obzvášť u tohoto typu. Zároveň by měl ale vědět, že citlivosti na počátku zdvihu se u těchto vidlic rozhodně snadno nedosahuje. V této oblasti je prostě dnes překonána (ona ostatně nikdy nebyla a nemohla být na špici zrovna v této oblasti). Je to z důvodů specifické konstrukce, která je odlišná od dnešního standartu. Je třeba připomenout, že současný standart a vlastně i špičkové systémy jsou výrazně odlišné a i Marzocchi u svých nových, dražších modelů přešla na konstruci obdobnou, jako ostatní. Co už může být lepším dokladem o jisté větvi vývoje. Především je proto třeba říct, že není Marzocchi, jako Marzocchi jenom proto, že to má stejné jméno. Provedení MX je dnes tak ojedinělé a má své klady i zápory, které mohou a nemusí někoho solovit. Ovšem měla by platit informace, ketrá je založena na jasných faktech a ne jenom dohadování, jak je to skvělé a prostě všechno, co nosí toto jméno. Právě tímhle tady trpí hodně nicků, které se dozajista ozvou. Jinak k tématu. MX COMP ETA má proti mnoha jiným konstrukcím zcela ojedinělý a málo doceňovaný systém ETA.

                0 0
                • Palo TT  

                  Ja som s tych ktorych spominane prinosy (hladina oleja, openbath – bezudrzbovost, ETA, home servise) oslovovili a za to som ochotny platit znizenou citlivostou. ETA ma v jednej nohe pruzinu, takze by to mohlo byt trosku lepsie ako pri MX Air + mam 95Kg, takze tiez tu necitlivost mozno vnimam inak ako 50Kg jazdec. Naposledy sme sa o tom bavili v nasej mailovej komunikacii, ale z tvojej strany ostali nezodpovedane otazky, mozno sa vyjadris tu, ked si zacal tuto temu: Aky je ten dnesny standard konstrukcia vidiel? Tlmicova patrona + nejaky „openbath“ olej len na mazanie? Ake system pouzivas v tebe upravovanych vidlach? Zda sa mi, ze tu na b-f niekto spominal, ze v davnej minulosti si robil upravy prave na openbath? Ako je to teraz? Ako je to s udrzbou takehoto systemu? Dakujem vopred za odpoved.

                  0 0
                  • milan1  

                    Open bath je svérázný termín, který použila Marzocchi právě pro svůj systém na vidlicích MX. Open bath je otevřená olejová lázeň, která je společná, jak pro tlumič, tak i mazání nohou. Záměny systémů zcela a zásadně nikdo nedělá a bylo by to nesmyslné a tak když někdo použije název open bath, musí jednoznačně myslet systém Marzocchi, který kopírovala jedině vidlice Judy a jinak už žádná. Současné XC vidlice mají přeci naprosto všechny oddělenou patronu tlumiče a je s podivem, proč může docházet k matení pojmů, že open bath mají tato provedení. Ve všech dnešních moderních XC vidlicích nových konstrukcí se totiž onen open bath systém nenachází a je nemyslitelné ho tam tvořit, protože vytvořit by šel jedině překopáním celé konstrukce.

                    0 0
                    • Palo TT  

                      Roznym interpretaciam openbath sa necudujem. Poznas nejaky vhodny termin na oznacenie mazania noh vidly olejom (myslim si, ze vacsinou je aj tu hladina oleja otvorena) bez funkcie tlmenia? Napr. ked to chces odlisit od Manitou, kde sa tusim niektore modely mazali vazelinou…

                      Open bath without damping :) ?

                      Takze pokial som to pochopil spravne, openbath ala Marzocchi si nikdy nerobil, len to bolo zle interpretovane.

                      Ako je to vo vseobecnosti s udrzbou tlmiacich patron? Ako casto menit olej, treba menit tesnenia, daju sa doma rozobrat? Na openbath principialne sa nema co pokazit, aj ked mozno netlmia tak efektivne…

                      0 0
                      • milan1  

                        Mazání vazelínou je mazání vazelínou a mazání olejem je prostě zase jenom olejem a vždy se týká pouzder. Pokud se nezačnou používat zavádějící termíny, tak nemůže nastat žádný problém. A k tlumičům. Do rozumě konstruovaného tlumiče by normální jezdec nemusel a neměl vůbec vstupovat. Provedení uvnitř je tak kvalitní, že se olej nešpiní a jeho kvality mu umožňují třeba v motocyklech najet o mnoho více hodin bez ztráty kvality. tolik k těm druhým tlumičům. Naproti tomu naprosto každý z uživatelů Marzocchi a jeho Open bath musí vstupovat do tlumičového systému a to nuceně. Olej uvnitř se podle provedení více, či méně špiní. Výrazně ho špiní i provedení ETA, které díky otěru uvnitř nejde odstranit. Špinavá břeška, kterou jistě vyléváš z nohy u ETA patrony, to jsou její vnitřní stěny, které se takto otírají. A opotřebení systému SSV v druhé noze a u mnoha jiných čistě SSV vidlic dosahuje takových rozměrů, že ty vidlice mnohdy vůbec netlumí ani s nejhustším olejem. Tak masivní opotřebení, ke kterému zde dost často dochází, tím netrpí žádný z konkurenčních tlumičů. Tak tohle jsou holá fakta.

                        0 0
                        • Palo TT  

                          Moje prakticke skusenosti: MX ETA 2003 105, 4 roky > 10000Km udrzba: servis vymena oleja 1× rocne (posledny rok som to zanedbal :)

                          ETA: v beznych podmienkach nerozoberatelna, funguje stale rovnako, pouzivam casto. Je pravda, ze tesne pred vymenou oleja po vypnuti ETA chvilu trva, kym expadnuje do povodnej polohy, co potvrdzuje tvoje slova.

                          SSV: bez problemov, nastavene na stred, olej 7.5 A pri rozobrani som si ziadne opotrebenie nevsimol a konstrukcne sa mi ani nezdalo, ze by sa tam nieco malo opotrebovat.

                          Aktualne problemy: uz je citit vole v puzdrach a z pravej nohy unika vzduch (dofukam pred kazdym druhym vyjazdom) – riesenie: vymena puzdier a tesneni

                          Moj zaver – spokojnost s vyrobkom.

                          0 0
                          • milan1  

                            Neber to, že ti haním tvojí vidlici ale právě o téhle vidlici se tady vyjadřují a zbožšťují si jí tací, kteří nevědí mnohdy o čem mluví.Teď budeme mluvit ke snadnosti té údržby, která je tak zdůrazňována. Hlavní je servis, který si mnoho lidí provádí a myslí, že tohle je v pořádku. Servis zjednodušený tak, že prostě vyšroubují horních zátek, vylijí a nlijí olej, to není ale servis, to je prostě prasárna. Takhle by posezóní servis probíhat neměl. Rozebrání a vyčištění vidlice uvnitř by mělo probíhat tak, jako u ostatních vidlic. A v tomhle okamžiku mají ty zbylé vidlice na trhu náskok právě v jednoduchosti servisu. Rozebrat marzochu je daleko špinavější práce, musíš mnohdy shora zajišťovat plunžr proti protáčení abys dole povolil šroubky. Tohle vše je náročnější a nikoliv jednoduchý servis. No a kdo potom takto rozebere vnitřnosti a prohlédne si SSV ventil, kde běhá plastový, či kovový kroužek ventilku volně na plastovém, či duralovém dříku. Když si představíš, že je ten kroužek osazen s vůlí a že dosedá v různých pozicích, tak poznáš sám, k jakému opotřebení tam může docházet a vůle důležité pro tlumení se provozem extrémně zvětšují. Vidlice FR, které mají dríky většinou duralové nesou na svém těle krásně stopy této interakce kroužku a plunžru a v případě, že je tento také duarlový, lze krásně pozorovat doslova oskákaný povrch. Pokud je plat na plast, je to vše méně výrazné. Když ovšem dojde u plastu k hraniční hodnotě, tak kroužek klidně praskne. Vše tohle jsem viděl a co píšu je z praxe. Pístky v tlumičích konkurenčních vidlicích bývají plastové, nebo duralové. Na svém obvodu mají speciální kluzné pásky a ventilky uvnitř těsní dosedáním na rovné plochy. Zde k žádným otěrům nediochází, zvláště když vše probíhá po stěnách tlumiče, který má precizně provedené tvrzené stěny. Kdyby alespoň takové stěny byly uvnitř patrony ETA nebyl by olej uvnitř tvé vidlice vůbec špinavý. Takže tohle jsou ty hlavní rozdíly dané konstrukcí. Přesto považuji tento systém za vhodný ale nevidím na něm nic co by mě mělo vést k takovému obdivu, který vede mnoho zdejších k takovému přeceňování právě této konstrukce.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Konkrétní jeden příklad, co může patrona vydržet. Měl jsem ještě nedávno doma kolo, na kterém byla RS Judy XC a to ještě model 1998, kde byla uzavřená tlumící patrona C3 (na otevřenou olejovou lázeň Hydracoil přesla Judy myslím u modelu 2000).

                        Tahle vidlice najela cca 30tis. km během niž byla cca 6–7× servisována. A s tlumící patronou se nikdy nic nedělalo a byla po těch 30tis. plně funční.

                        0 0
                        • milan1  

                          Teda, jestli je to ta patrona, která byla v počátcích Judy, tak to je zázrak. A ukázka, co může vydržet i tato konstrukce. Patrona totiž byla plastová a uzavřená. Přesně z tohoto období se vžil slogan, který použil myslím Vhite brothers, že do vidlic plat nepatří. Tak tohle je opravdu pěkná sonda do historie, osobně jsem tu patronu viděl jednou jedinkrát naživo :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já ji naživo neviděl (sám jsem si to neservisoval), ale plastová být mohla, protože mě právě v té době strašili tím, že ta patrona nic moc nevydrží a v případě problémů je ji třeba vyměnit celou a její cena byla proklatě vysoká (v porovnání s cenou celé vidlice). Ale zase je fakt, že jsem na tom kole dříve nejezdil žádné těžší terény a i jezdil i relativně hodně asfaltu, tedy vidlice byla dost šetřená oproti tomu, co jezdím teď.

                            Schválně uvidím, co ještě vydrží, to kolo je v tuhle chvíli pořád ježděno kamarádem.

                            0 0
                            • milan1  

                              S tímhle už jsme hodně mimo téma ale tenhle tlumič byl dost problematický opravdu. Byla to jedna zcela unikátní cesta. Tlumičem procházel dřík skrz naskrz a nebylo třeba kompenzovat změnu objemu zasouvajícím se dříkem (pístnicí) Nevím přesně co dělalo problém, zda kompenzace objemu, která mohla nastat rozdílnými teplotami a nebo otěr samotného plastu a následné praskání. Každopádně máš raritu a když to jezdí doteď, tak máme nového favorita bezúdržbovosti a výdrže :-)

                              0 0
                  • milan1  

                    Abych byl přesný, tak se dá říci, že systém open bath má vlastně v jedné noze i FOX. Konstrukce celková je ovšem dost odlišná ( společné je jenom ten princip, tam opravdu pouzdra maže olej, který koluje i v tlumiči). FOX ten systém ovšem tak nenazývá a ve druhé noze má zase systém, který vyžaduje pouze malé množství oleje. Takže FOX je vlastně obojetník, ale ono je to vlastně jedno.A spíš to ukazuje, že jenom používání nějakých názvů a termínů je dost zavádějící.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.