• Smazaný účet

    Dobrý den, uvažuji o koupi silničního kola Merida Scultura 100 pro začátečníka.

    Máte někdo s tímto kolem zkušenosti?

    Popřípadě jaký je rozdíl cena/výkon oproti modelu 200?

    https://www.cyklopoint.cz/…_d40313.html

    https://www.cyklopoint.cz/…_d40311.html

    0 0
    • novas752  

      Důležitý je hlavně si to kolo pořádně vyzkoušet = minimálně 2h vyjížďka na testovačce se stejnym rámem. Silniční kola jsou na správnou volbu velikosti a geometrie hodně náchylný.

      Na tý stovce je jenom 2×8 řazení, což není moc – snadno se může stát že na dlouhých konstantních úsecích bude odstupňování převodů moc velké. 2×9, pevod na kazetě navíc a už se to docela dá. Pokud ale budeš jezdit v kopcích a nemáš moc najeto, zřejmě stejně budeš měnit kazetu za 11–32. A taky kliky FSA jsou podle mého názoru šunt, jsou mizerně vyrobené, v záběru se vlní a řetěz si na krajních převodech občas škrtne o přesmykač ať to je seřízený jakkoliv.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Ahoj, obě dvě jsou nic moc, to levnější úplný základ, to dražší o fous lepší řazení (Sora oproti Claris). V ceně cca 12–15 bych se koukl na bazar, kde koupíš o úroveň až dvě lepší stroj.

      0 0
      • Alojs01  

        Naprostý souhlas, ale pokud je začátečník, kolům moc nerozumí a nemá ani nikoho, kdo by mu s případným bazarem pomohl a kolo okouknul, tak radši novou Soru, než se spálit s vylágrovanou ultegrou… :-).

        I když dlouho jsem se na nový silničky nekoukal a za hliníkový rám na Soře bych 18tis tedy nedal… :-) To fakt ten bazar…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Tak díky moc, že jste si našli čas a poradili. :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Dívej, to máš tak. Buď na silničce jezdíš, pak to řeš, nebo nejezdíš, pak je to jedno. Jestli máš 50 kg i s postelí a budeš jezdit pohodově a žádné šílené kopce, tak Ti bude kolo naprosto vyhovovat (pokud si nekoupíš velké a nebudeš mít utkvělou představu stálého držení v obloucích v poloze ležícího střelce). Devět rychlostí je pro začátek dostačujících, stejně se budeš učit znovu řadit, protože prostě silnice.

        0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • fejkař  

      Ahoj, já se doslova zamiloval do bílý verze Scultury 100. Stejně jezdim jenom silnici, tak si chci pořídit nějaký první levnější. Přišel jsem do krámu (ke Štěrbovi na Spořilově) se na ní mrknout a kluk se mě hned zeptal, jakej mám odhad km na rok a kolik vážim. Když jsem mu řekl, že mám za letošek zatim natočeno 1100 a chci končit na 2000, tak mi řekl ať na tohle kolo zapomenu, nebo budu nešťastnej, jak ty komponenty budou v takový zátěži odcházet, že takový kola jsou na to si občas někam zajet k rybníku, ale určitě ne na tom honit nějaký čísla.

      Řekl mi, že musim hledat silnici s komponentama o dvě třídy výš, ale že to nemusí být kolo za 50K, ale že se dá sehnat i za lehce přes 20K, což je skoro cenová relace Scultury. Jen člověk musí hledat a mít trpělivost.

      …takže mě z tý lásky docela vyléčil a já znovu hledám :)

      0 0
      • atty  

        Silnička na kombinaci Claris a Sora na nájezd 2000 km za rok pro začátečníka mi nepřipadá nijak „nemožná“, protože natočit 2000 km za rok na silničce není zas tak extra nájezd (pokud nevážíš 100+ a nebudeš se s tím drncat někde po hodně rozbitých silnicích, ale i tak).

        Případně je vždy řešení – koupit kolo ve stávající výbavě (pokud chceš zrovna tenhle rám) a časem „problémové“ součástky vyměnit (třeba i bazarově, za vyšší řady).

        Pokud chceš slušně osazené kolo, na „neznačkovém“ rámu, tak třeba Decatloní Triban 540 je mimo brzd a klik na 105/11sp za 20k a proti osazení novou 105 sadou nemůže namítat asi nikdo nic (vzhledem k ceně a rozpočtu).

        Případně ten zmiňovaný bazar – silniček do 20k v hodně slušném osazení a vizuálně dobrém stavu je tam dost – jen to chce prostě jednat a prohlédnout si kolo s někým, kdo tomu dobře rozumí.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jestli tohle jsou pro něj nějaké horentní silniční nájezdy za rok, které vyžadují „lepší“ sady, tak je zřejmé, že na silničce nikdy neseděl a neviděl deset let jetou plně funkční sadu (a celkem jedno jakou). Pravdou je, že s Tiagrou a výš chybu neuděláš a seřizování je snazší, pokud vůbec nutné. Ale zavrhnout proto levnější kolo, které se Ti jinak líbí?

        Doporučuji se podívat do e-shopů na ceny komponent, třeba přehazovačku, přesmyk a páky Tiagra/4700 nebo starší 105/5700 – oboje 10 sp. Aby sis udělal jasno, na kolik přijde případný upgrade, kdybys s kombinací Sora/Claris byl tak hrubě nespokojen. A tomu chytrolínovi od Štěrby se raději vyhni.

        0 0
        • Vilém  

          Proste chteli prodat drazsi kolo, nic vic.

          0 0
          • Rowdy  

            Já bych to tak úplně neviděl. Taky jsem před časem zašel ke Šterbovi a taky pod dojmem, že přeci nepotřebuju nic extra, koupil Supa na mizernejch komponentách. Tiagra 4700 sice fajn, ale neskutečně mizerný záplety, podřadný bowdeny, slabý brzdy a bůh ví, co tam bylo za ložiska ve středovém složení, když se to rozsypalo po 5000km. Když se tyhle krámy vyměnily na solidní, bylo to najednou jiné kolo. A třeba na CAAD 12 na Ultegře jsem celej rok nemusel ani sáhnout. Takže si myslím, že koupit něco jako pro začátek, vyjde vlastně hrozně draho. Páčto se to celé povyměňuje, jen aby se stejnak koupilo něco lepšího.

            0 0
            • jardalee  

              nj tohle meli chvilku za 75liber ,pak si to clovek proste nahazi podle sebe , https://www.on-one.co.uk/…oad-frameset

              0 0
            • atty  

              Tak těžko očekávat, že kolo v této ceně bude pro zkušeného hobíka nějak atraktivní a že výbava a osazení nebude nějak kompromisní. Nicméně třeba záplety ať už u silničních, tak MTB kol jsou obvykle (i vůči ceně celku) tragické a minimálně u silničky se tak nějak skoro počítá, že majitel časem nebo hned pořídí něco lepšího, než je tam z výroby (pokud cena celého kola odpovídá prakticky ceně lepších kol, je asi logické, že je tam výrobce nedá).

              Ostatní „drobnosti“ by mne tolik nezajímaly – bowdeny, špalky, řetěz, gumy… to je stejně při nějakém nájezdu 2000+ v podstatě na sezónu a pak stejně vyměnit.

              Prostě pokud by se mi líbil konkrétní rám a geometrie, nebo jsem měl dokonce možnost vyzkoušení a líbilo by se mi to, klidně si to koupím a časem postupně povyměňuji to, co odejde, nebo co mi nevyhovuje – jako základ mám funkční nové kolo se zárukou, což také není k zahození.

              0 0
        • fejkař  

          Díky za radu a připomínky. Přesně jak řikáš, nikdy jsem na silnici neseděl a bylo mi doporučeno začít někde od Tiagry a vykašlat se i na Soru. Výrobce prý osazuje kola základními komponenty a toto chci řešit jen v rámci pravidelných servisů a prakticky se „starat“ jen o jízdu (když nepočítám pravidelnou údržbu a čištění). Je mi jasný, že na silnici najedu +2000km jako nic oproti MTB, na kterým se po těch silnicích dřu/nedřu. Takže se nediv, že 2000 je momentálně pro mě strop. Předpokládám, že (vzhledem ke svojí sportovní historii) za stejný čas strávený na MTB na silnici najedu na silničním kole x krát delší vzdálenost. Mluvim o fyzičce, nemluvim o tom, že mi bude asi nejakej čas trvat, než na tom naučim jezdit a získám nějakou jistotu a cit pro to kolo. A nechci žádnej gravel, nic takovýho, opravdu čistou silnici a jsem i smířenej s tim, že se budu ze začátku válet v každý zatáčce :D

          0 0
      • novas752  

        Ono to s tou výdrží nebude zase tak strašný. 2000 za rok to je tak možná jeden novej řetěz. Sice se silničkou asi najedeš trochu víc, ale i tak. Pokud to bude mít nějakou trochu údržbu tak to vydrží určitě 20 000km (kromě těch řetězů, plášťů a spotřebáku prostě).

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Asi netušíš, že?

          2000 km se na silničce normálně najíždí za měsíc a i debilní a relativně levný řetěz Ultegra 10sp vydrží bez vytahání přes přijatelnou a pohon nepoškozující mez cca 5–6 tisíc km i při mých ~90 kg a ne úplné rovině. Takže s nájezdem 2000 km za rok silnička dřív sejde stářím, věnovat se bude potřeba spíš špalkům brzd, jak budou bez obrušování stále tvrdší.

          0 0
          • novas752  

            Vždyť řikám že možná! Stejně jako všude jinde záleží na převodech, údržbě a jízdnim stylu + prostředí.

            0 0
      • jardalee  

        no zase jestli mas treba okolo 100kg tak bych mel strach o ty vyplety,ale claris je v pohode ,samozrejme kdyz bude sora tak zase 2×9 lepsi :) a mozna za podobnou cenu no a samozrejme Bazar kde muzes sehnat uplne paradni kolo

        0 0
        • fejkař  

          80kg mám a bohužel se v komponentech nevyznám, takže bazaru bych se bál. Proto chci úplně nový kolo s přehledem komponentů, kterýma je to osazený…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            80 kg je na levná kola jako když plivne, seznam komponent Ti stejně nic moc neřekne.

            0 0
    • lunochod  

      No měl jsem hliníkovou Sculturu 904 ..... jediný negativum byl bovden volně vedenej horní rámovou trubkou což na nerovnostech hlučelo, takže bych si pohlídal jak to mají řešený tyhle modely.........jak se to utěsnilo tak z toho bylo fajn kolo

      0 0
      • Johny.Merida  

        Bovden mi cinká pořád a už jsem si zvykl… občas ho jakoby rukou povytahnu a napnu.

        0 0
    • Johny.Merida  

      Hele ty kola jsou úplně v pohodě… řazení taky. Chodi to vážně výborně a na nezávodní ježdění postačí. Dohodil jsem kámošovi rok jetý kousek za 10 tis na Soře a dost začal dávat přednost žiletce oproti MTB. A je to zapřísáhlý biker :-))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.