• Jaaaan

    Zdravim, nevite nekdo nazev (jestli se vubec prodava) maziva co byva na novem zabalenem retezu shimano? Asi to nejspis konzervuji/namaceji ve velkem, ale kdyby nahodou… diky za odpovedi

    0 0
    • MatS  

      Mazivo to není. Je to konzervant a zároveň je to mastné. Ale jako na mazání řetězu to fakt nechceš :-)

      Co používá Shimano netuším, ale jako konzervant můžeš použít toto https://www.motoretezy.cz/…-500-ml.html

      1 2
    • Jakobo  

      V jednom vyzkumaku, kde jsem 3 roky pracoval na nejakem projektu mi dali v dilne velkou flasku spreje LE Syntemp 9102. Je to olej pro otevrene prevody, retezy… Ma zelenou barvu, pri aplikaci a tesne po je tekuty, ale po par minutach tuhne.

      Namazal jsem s tim retez na kole a ten retez vydrzel 3× tolik co normalne. Ja jsem ten retez snad pak uz nikdy nemazal. Mazivo zrejme zatece dovnitr cepu, tam zatuhne a vytvori tuhy povlak podobne, jako dnes ty vosky. Ten LE olej je pro bezneho smrtelnika neshnetalny, mne ta lahev po letech prorezla, obsah vytekl a koupit se dost dobre neda, asi jen v USA. Zrovna nedavno jsem jej hledal.

      Problem fakt je, ze cokoliv takoveho vaze prach a kaminky. Na cestu po asfaltu dobre, ale po sotoline ten retez vypadal jako vykoupany v pisku. Ale nemelo to na funkci vliv, vsechno fungovalo dokonale. Po case kaminky opadly, ten olej asi vic zaschnul a pak uz moc nelepil. Ale obecne mazani retezu je neresitelny problem a hodne emocni jak je videt tady na foru. Az snad ted ty vosky to castecne resi. Pro me je to uz stejne minulost, nejvyssi najezd mam na kole s vicercyhlostni nabou, kde je siroky retez, ten se nemeni. Na ostatnich kolech jezdim spis sporadicky, tam pouzivam normalni cyklo oleje. Prejit na vosky jsem se nikdy neodvazil, v zasade cena retezu je zanedbatelna v porovnani s neustalym vyvarovanim, tocit retezy po 300 km. Asi to je pro nekoho fajn, ale jak pisu, na kole s nejvyssim najezdem do prace uz toto neresim diky tomu Nexusu.

      3 0
    • roman 3D  

      za mě nejlepší mazivo na řetěz kol a motorek je tohle, za tři kilča mohu nabídnout, mám 20 ks navíc

      https://www.weicon.cz/…/11500400-66

      1 6
    • Jaaaan  

      Moje zkušenost s mazivama je taková. Muc off ceramic dry sice nelepí bordel, ale po hodině jízdy jakoby na řetezu nic nebylo. Nebo finish line wet a morgan blue race jsou zase tišší, ale v létě rychle řídnou a cyhtají bordel. Chtělo by to nějaké husté mazivo, které aspoň 4 hodiny neztratí svoje vlastnosti. Má někdo nějaký tip??

      0 0
    • thomasx2016  

      Já to mazivo z shimano řeteze odstranuju hned před nasazenim technickym benzinem a pak ješte cyklostarem a pak po uschnuti nakapu voskem od Squirtu … ,s kterým mám nejlepší zkušenosti(vydrži za sucha 250–300km ± aspon dle mé zkušenosti ,v mokru záleži jak moc to vydrži méně,ale taky to neni bída a recenze na internetu taky hovoři o jeho kvalitě

      0 0
      • Jaaaan  

        Který tady z těch squirt máš odzkoušený do sucha??

        Tady tento??

        https://www.koloshop.cz/…500-ml/78199

        0 0
        • thomasx2016  

          zrovna z toho eshopu nakupuju ten vosk většinou ten klasicky =https://www.ko­loshop.cz/cs/Squ­irt-chain-wax-mazivo-120-ml/90634 ale jak vidim tak 120ml nemaji těd k dispozici jen tu 500ml tak na jinem eshopu to bude k dispozici i na cycology to prodavaji ,koupil jsem na zkoušku i zimni verzi co se jmenuje low temperature ale vydrži to méně protože je to řidši ,klasicka verze je ideal do max +5st dle informaci i zkušenosti mé

          0 0
          • Jaaaan  

            jo dal sem těch 500 ml, jen pro ukázku jestli je to ono…tak můžu vyzkoušet…takže poprvní nanést na čistý odmaštěný řetěz, jednu nebo 2 vrstvy a utřít nebo nechat přes noc?? Jakou máš nejosvědčenější aplikaci??

            0 0
            • thomasx2016  

              ono na te lahvi je napsano že se to má aplikovat 2× resp doporučeno po 5minutách od první aplikace,ale já to dělám když to nanesu poprvé na nový řetez pak toho nakapavam jednou vždycky více při dalších aplikaci a neotiram to vůbec ,aspon ne tam kde se to má vsaknout dovnitř

              Ale doporučuje se ten řetez vyčistit nejlepe technickým benzinem

              Už to použivám 2rok snad a bezproblemu už mě nebavilo se štvát s klasickym černým olejem a jeho častější a naročnější udržbou na vyčistění okolo pohonu

              1 0
              • Jaaaan  

                OK takže neotírat a nechat tak jo?? A chce to nějaký čas na zavzlínání, třeba přes noc??

                0 0
                • thomasx2016  

                  já to dělám idealně den předtim aspoň přes tu noc to nechat

                  0 0
                  • Jaaaan  

                    Ok díky. Můžu to zkusit a uvidím. Už sem zkoušel za život kde co, tak toto mě nezabije:-)

                    0 0
                  • Jaaaan  

                    A je teda vhodný co se týče i snížení hlučnosti?? Pokud je pouze dobrý na to, že nechytá nečistoty, tak to můžu zůstat u muc off…

                    0 0
                  • Jaaaan  

                    A je teda vhodný co se týče i snížení hlučnosti?? Pokud je pouze dobrý na to, že nechytá nečistoty, tak to můžu zůstat u muc off…

                    0 0
                    • thomasx2016  

                      hlavně to nechyta bordel,ale ohledně hlučnosti záleži jestli jezdiš i v mokru a jak moc to se může objevit dřive nějaka hlučnost než za sucha ,záleži no

                      0 0
                      • Jaaaan  

                        nejezdím v mokru, na silni a pouze za sucha…takže hledám kombinaci nízké hlučnosti a nelepení prachu

                        0 0
                        • thomasx2016  

                          jako dle mé zkušenosti, že by nebyl vůbec hlučny za tu celou dobu výdrže až 300km to se nedá řict ,ale já jsem si nato zvykl

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Squirt je hlučný úplně stejně jako všechny běžné oleje určené do sucha. Řetěz mazaný Muc-of Dry C3 mi přišel o chlup méně hlučný než se Squirtem.

                      0 0
    • adam1  

      Není na tohle téma už nějaké vlákno?:))

      Jedině balistol :))ve finále to je vlastně jedno jaký olej klidně i oliváč :))

      1 0
    • Nachtlauf  

      @Jaaaan:

      Ve vlákně načatém Surikogi (tady je v tvém vlákně odkaz výše od milan.v) je mamutí porce příspěvků, tuším, že za několik let, to tovární mazivo od Shi se tam taky rozebírá. A o squirtu i klasickém vosku je tam toho taky halda. Taky je tu mega vlákno čistě o voskování. Tak si to tam načti, ať se zbytečně tady neptáš na to, co už bylo (v největších mazacích vláknech tady) zodpovězeno ;)

      2 0
    • Cen da H  

      Ja novy retez vzdy prozenu cisticem na brzdy a pak vyvarim s jednou tabletou do mycky. A pak mazu timhle https://www.sportisimo.cz/…lube/301015/

      Nakapu na kazdy cep, necham navzlinat pres noc a druhy den po projeti pred barakem pres vsechny prevody vytru retez hadrem. Zustane krasne cisty a 500km da. Koupil jsem onehda tak pred tremi lety 2 lahvicky. Jednu do dilny a druhou ssebou do brasnicky. Zatim nedosla ani jedna.

      0 0
    • Georrge  

      To co tam dava vyrobce je nejlepsi a nejtrvalejsi mazivo, muj posledni novy retez vydrzel 1000km nez jsem zacal primazavat. Ale chce to ze zacatku retez otrit zvenku, at tolik nelepi bordel.

      Duvod, proc je to tak dobre mazivo je ten, ze je to tuhe odolne mazivo. Takove mazivo tam dostanes jen pri vyrobe retezu, pak uz temer nemas sanci a ty ridke vodicky, kteryma se retezy mazou, se tomu fakt nevyrovnaji.

      4 1
      • Jaaaan  

        To je právě to co hledám. Tuhé mazivo, které neztratí svou tuhost a je tak „nezkapalní“.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Vosk? =)

          1 0
        • Georrge  

          Jenze je problem, jak tam to mazivo dostat. Tuhe mazivo totiz nezatece dovnitr retezu. Musel bys bud retez kompletne rozebrat a promazat jednotlive dily, nebo pouzit mazivo, ktere se da rozpustit, retez v tom vymachat a nechat zatuhnout. Takove mazivo neznam, ale defakto to je princip voskovani retezu.

          Co by ale bylo fajn pro priznivce voskovani by byl z vyroby nenamazany retrez, ktery bys nemusel slozite zbavovat maziva pred voskovanim. Lepsi retezy jsou dnes obvykle pokovene, takze mazat jen kvuli konzervaci nepotrebuji.

          1 0
          • Vilém  

            Tu vazelinu muzes taky rozpustit a potom zarucene dovnitr zatece. Kdysi jsem to delal na motorce s klasickym, ne o-krouzkovym, retezem. Jeste jsem do te vazeliny pridaval molyku. Jedinej hacek co to melo byl, ze to „trosku“ smrdelo.

            0 0
          • theedge  

            Tak vzhledem k tomu ze to odmasteni delas jen jednou u noveho retezu a pak uz nikdy, tak to neni tak hrozny.

            Pokud je toto pro nekoho prekazka tak to rozhodne neni clovek pouzitelny k voskovani.

            0 0
          • Jaaaan  

            Jenomže na nějaké voskování nemám čas ani prostor. No nic vypadá to, že budu moset zostat u muc off c3.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na squrit + počáteční vyvaření s tabletou má prostor každý, na to potřebuješ pouze sporák a ten snad máš…

              Voskování v lázni má o něco lepší výsledky (na jedno navoskování vydrží déle a vyjde i levněji), ale tam rozumím, že to se už každému nechce řešit (mně taky ne).

              Squirt + počáteční vyvaření je na čas nejméně náročná metoda, kterou jsem kdy vůbec u mazání řetězu používal.

              0 1
              • theedge  

                Přesně tak. Takhle to používám už cca 3 roky a naprostá spokojenost. Výdrž na namazání slušná a čistej řetěz + převody.

                0 0
              • Jaaaan  

                Tak vyvaření jsem nikdy nezkoušel. Vždycky stačilo vzít dobrý odmašťovač a odmastit to přímo na kole. A potom prolít vodou a na slunku nechat uschnout a řetěz je úplně čistý a hlavně při torzním točení bez nějakého skřípání, což značí, že uvnitř článků není žádný písek a podobně. Jestli je ten squirt fakt nejlepší, tak ho asi budu moset zkusit.

                0 0
                • jeniiiik  

                  Mycí boxy na auta a wapka a pak vyfoukat vzduchem.

                  0 0
                • novas752  

                  No jo, jenže pro voskování je třeba ten řetěz uvnitř odmastit fakt dobře – aby tam vosk dobře přilnul. Takže tam nějaké protočení odmašťovákem nestačí a buď se to musí vyprat v nějakym rozpouštědle nebo vyvařit vs nějakym saponátem – tabletou do myčky apod.

                  Z klasicky aplikovaných maziv je squirt opravdu dobrý – ještě o něco lepší než MucOff 3C Dry – trochu déle vydrží, výrazně lépe snáší mokro, akorát je jeho spotřeba poměrně vysoká (lahvička 120ml mi vydržela cca o polovinu méně než ten Muc Off) a oproti klasickým mazivům je to o dost náchylnější na postup aplikace (opravdu čistý odmaštěný řetěz, dostatek času pro zaschnutí).

                  Proto jsem také přešel na tuhý vosk, příprava nového řetězu je stejná, vydrží to o dost víc (cca o polovinu víc než dobře nanesený squirt, cca 2× tolik co MucOff C3 a to téměř nezávisle na podmínkách vyjma extrémního marastu), je to ještě odolnější vůči vodě a je s tim ve výsledku méně práce (najednou si navoskuju víc řetězů když je hnusně apod., a pak už jen řetěz jjednou za pár set km jednoduše prohodim za čerstvý, nemusim nic nanášet, čekat půl dne než to zaschne…

                  2 3
          • MlokCZ  

            Když je řetěz samostatně (tzn. nový pro výměnu), tak stačí použít zde již vícekrát zmiňované vyvaření s vhodnou tabletou do myčky. Práce to není žádná (zapnout sporák a na konci vylejt vodu), jak to můžeš normálně vylejt do odpadu.

            Žádnou složitou metodu nejsem ochotný absolovat, ale tohle je opravdu v podstatě bezpracné a až to mi předsvědčilo přejít na vosk.

            A ten už nový připravený řetěz, to občas někdo prodával. Tedy důkladně vyčištěný a prvně navoskovaný v lázni. Ale bylo to nechutně drahé a když stačí to vyvaření, tak mi to už teď přijde i zbytečné za to utrácet.

            1 0
    • Brunox  

      Jestli chceš tichý chod řetězu použij toto: https://www.automoto-eshop.cz/…ml-d5038.htm

      Vždycky namaž kus řetězu a hned suchou hadrou utři.Řetěz vydrží dlouho namazaný a tichý..Před nanesením samozdřejmě řetěz vyper.Sám to tak používám mám rád tichý provoz kola :-)

      1 0
    • Jaaaan  

      Tak třeba teď sem měnil na jednom kole řetěz a už najíždím 330 km a pořád na to původní mazivo z obalu a ještě sem to furd nenamazal, pouze sem to otřel na povrchu aby se nechytal bordel. A řetěz při torzním točení pořád jakoby naložený v lihu a kolo je tiché. Škoda, že se na to nedá jezdit pořád.

      3 0
      • MatS  

        To je proto, ze mazivo zateklo dovnitr a je hustsi.

        Muzes retez hodit do ohrate vazeliny, ktera je diky tomu tekuta. Zatece vsude. Ale jezdit na tom nechces :-) Anebo pouzij vosk.

        0 0
      • Singlespeed  

        V čistém prostředí jsem ujel na origo mazivo Shimano i 1500 km. Řetěz byl stále tichý a chod sametový.

        1 0
        • Nachtlauf  

          To zírám. Kde to bylo, to čisté prostředí? Já z toho na vždy suchých silnicích bez provozu (za nocí) a s minimem prachu dostal cca 750 km. Dík za odpověď.

          0 0
          • Esi  

            Já na obycejnem hloupem trenazeru na balkoně na to namotal 200 hodin než to začalo moc chrastit, vzdálenost neměřím ale kdyby to bylo 25km/h tak je to 5000km. Pravda je to trochu specifické použití :-)

            1 0
    • scoty  

      Zajímavé kolik uživatelů tady nerespektuje pokyny firmy shimano, která jasně píše, že to lepkavé „mazivo“ je jantikorozní impregnace určená jen na cestu k zákazníkovi, že se má před montáží odstranit a řetěz namazat mazivem k tomu určeným…

      1 9
      • Esi  

        Tak ono kromě toho ze to lepí bordel, to konec konců spousta jiných maziv určených na řetěz taky, tak se vůbec nic nestane když to z toho řetězu neumyješ.

        2 0
      • Singlespeed  

        Kde jsou tyto pokyny uvedené? V návodu přiloženém k řetězu jsem si jich nevšiml.

        2 0
        • orm  

          Vcera jsem daval novy eagle x01 retez a take jsem patral v prilozenem manualu a nic tam nebylo.

          1 0
          • Redjuu  

            Kdysi jsem viděl na YT video s týpkem od SRAM a potvrzoval, že kdo to myje, tak se připravuje o nejlepší mazivo, co může na řetězu mít – viz příspěvek od Georrge. Od té doby jsem to taky nemyl, ani z povrchu, a vždy to chodilo krásně a bordel to nelepilo, i když se to po rozbalení zdá hodně lepivé. A to jsem SRAM řetězů odjezdil fakt hodně. Ale jestli je to stejné u Shimana nevím.

            2 1
      • Jaaaan  

        https://si.shimano.com/…1-07-CZE.pdf

        nic takového se tu nepíše

        0 0
      • tomxxx  

        By to mohli namáčet do parafínu, zbavit se toho svinstva je oser.

        0 4
      • Redjuu  

        Chceme vidět ty pokyny! :-D

        2 0
      • Singlespeed  

        Takže přímo technik ze Shimama hovoří, že originální mazivo je určeno k mazání řetězu a je nejlepší ho na řetězu ponechat. Řetěz pak chodí hladce a tiše, tedy potvrzuje to, co jsme tu psali a vyvrací to, co tady psal Scoty.

        5 0
        • Breakpain  

          Ja to delam tak, ze aniz bych neco cetl… resil…

          Vezmu hadru s cisticem, chytnu retez z boku, abych ho ocistil po stranach a nic tam nechytal a jezdim co nejdele :). A vzdy se mi prokazalo, ze to je “top” reseni. I kdyby to byl “bozi bobek”, mne to funguje :)…

          5 0
        • scoty  

          Hmm, 12 let starý článek vcelku o ničem, kde v závěru celkem rozumně říkají, že si mazivo každý zvolí podle způsobu ježdění na kole atd. Zajímavý postřeh jednoho diskutéra pod článkem, kteří říká, že kdyby to „mazivo“ nebyla jen řídká vazelína nalitá do článků aby to někde na lodi nechytlo lišku, tak by to shimano dávno prodávalo pod svou značkou…:-)

          Podle mně každý, kdo nechce mít skřípající řetěz obalený černou kaší tak to ho před montáží protáhne hadrem namočeným v isopropyl alkoholu a namaže nejlépe voskem ve spreji nebo voskem za tepla…

          1 13
          • Singlespeed  

            Tak nám alespoň prozraď, kde najdeme ty jasné pokyny Shimana o tom, že je to jen konzervační mazivo, které je třeba před montáží odstranit, abychom si je mohli přečíst a následně dodržovat.

            0 0
            • theedge  

              Tobě když někdo něco nedá do pokynu tak ani nedokážeš žít co ? :-D

              0 3
              • Singlespeed  

                Já právě doposud spokojeně žiju bez pokynů Shimana. Ale rád bych si je přečetl, abych si rozšířil znalosti.

                0 0
                • theedge  

                  Tak žij spokojeně dal ne ? Nebo si musíš uměle vytvořit problém abys ho mohl řesit ? :-)

                  0 4
                  • Vilém  

                    A nevytvoril si ho spis nekdo jiny, kdo tu placa neco co neni schopen dolozit?

                    7 0
                    • theedge  

                      Mně jenom přišlo vtipný že se od Shimana dožaduje „jasných pokynů“ :-)

                      Vzhledem k tomu že každý jezdí v naprosto odlišných podmínkách ( mokro, sucho, zima teplo, bordel, čisto ), tak je logický že jedna univerzální rada neexistuje.

                      Je to jenom kovovej řetěz – nic víc ic míň.

                      0 1
                      • pepek  

                        Jak neexistuje? Scoty ji přece prokazatelně četl. Někde vlevo dole. (Ale možná ji už taky nenajde. . . )

                        9 0
          • Paja  

            To o vnějším odmaštění tam ale je: In dusty conditions you can wipe off the outside of the new chain with a rag that is wet with a gentle degreaser to keep dirt from sticking to the grease.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ano, je to tam. Ale není důležité co říká technik od Shimana. Víc o tom ví nějaký šmudla z diskuze pod článkem :-)

              0 0
          • Kurt  

            Podle mne jsi plácnul nesmysl, který nejsi schopen podložit jakýmkoli způsobem.

            A mimochodem: řetěz před voskováním je potřeba kompletně odmastit a na to ti jeho utření hadrem (ať je namočený v čemkoliv) fakt nestačí.

            1 0
            • scoty  

              No jedno je jisté:

              • ta lepkavá impregnace dělá na řetězu černou kaši, která chytá bordel a písek, což ničí komplet převody, znesnadňuje manipulaci a většina lidí to raději odstraní
              • utření hadrem s isopropylem a namazání voskem ze spreje fakt stačí a za pět minut jedeš, nahřívači to musí odmastit víc…
              0 12
              • Paja  

                Počkej, počkej…vosk ze spreje…a co fšelék? ;-)

                0 0
                • scoty  

                  V něm je taky parafín…;-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Tady někdo psal, že parafín je nepřítel karcinogenní. Takže taková rakovina ve spreji?

                    0 0
                    • scoty  

                      Tuším, že to někdo psal k těm místně zaběhlým praktikám pekáč s voskem do trouby a tak…Jinak ten mlékovar bude v digestoři celkem neškodný, pokud si v něm ráno nebudou dělat děti snídani.

                      1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.