Vaření vazelíny - náhrada za originální mazivo řetězu

130 nepřečtených
  • Internaut

    Nejlepší mazivo je na novém řetězu. Toto vlákno je o návodech jak a jakou substanci použít jako náhradu.

    Vařiči, podělte se o zkušenosti. Jak vaříte, v čem vaříte. Teploty, směsi. Postupy pro přípravu řetězu, postupy pro namáčení atd.

    Nějaké informace jsem našel tady ale věřím, že česká škola vaření bude také daleko.

    • Ralan  

      Za tu dobu co budu připravovat a vařit řetěz si radši uvařím něco k jídlu a řetěz máznu olejem…

      Při životnosti řetězu to nemá absolutně žádný význam…

    • Vilém  

      Ztrata casu.

    • scalar  

      Který řetěz myslíš?

    • kubad  

      Řetězy jsou z výroby konzervované, osobně to jako nejlepší mazivo ani náhodou neberu.

      A ztrácet čas nesmyslem jako je vaření nemám důvod, na trhu je kopec maziv které me vyhovují

      • Ricci  

        no jo ale je fajn ked to prvych 500–600km nemusim mazat :-)

        • kubad  

          to bych někdy chtěl zažít :D

          • jecnak  

            Na silnicce jsem to zazil – 1500km.

          • Tomínos  

            Když jezdím na gardu, řetěz vydrží i tisíc bez mazání, ale když prší je potřeba ho máznout hned jak ho sundám z nosiče.

    • allrose  

      …A čeho tím docílíš.Při životnosti řetězu je to ztráta času

      • Hroch obojzhivelnyj  

        No prave, ze kdyz odejde to puvodni mazivo, tak ten retez jde do kopru strasne rychle.

        • Internaut  

          Jsou na to grafy.

        • roura  

          No nevim. To originalni „mazivo“dávam alespoň z povrvhu rychle pryč.. dyt to víc lepí jak maže. To potom společně s prachem a kamínkama pusobí jak brusná pasta, to je pak teprve ultrakrátká životnost řeťezu.

    • Erknold  

      Asi dělám něco blbě. Originální mazivo vydrží stejný prd, jak to co tam dam potom. Když jsou dobré podmínky, tak po první slušné jízdě je hotovo :-) raději fakt trávit čas jinak.

    • Sgt Pepper  

      tady máš návod :-)

    • Internaut  

      Pravda trosku prace, ale funguje to.

      Zatim mam overeny tento postup:

      1. nahrubo omyt retez cyklostarem (spinavejsi retez i 2×)
      2. vysusit hadrem/papirovou uterkou (nebo na slunci)
      3. benzinova lazen
      4. opet vysusit (hure dostupna mista lze vycistit vatovymi tycinkami nebo

      kartackem na cisteni airbrush pistoli)

      1. ponorit na 20 minut do lazne z vazeliny a loje (doporucuju pomer 80:20)

      s teplotou 80 stupnu

      1. odkapat nesusit

      Na obrazku je silnicni retez (dura-ace) co mel 1.042 km (dle stravy) a po akci vypada jako novy! Zkousel jsem na 5ti mistech premerit a retez si zachoval delku.

      • jecnak  

        Zatim to me KMC s timhle postupem take drzi.

      • Vilém  

        Tak to ses dabel:) Toho casu:)

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ten luj to je perfektni, tchan s nim mazal srouby u priruby na ponornym cerpadle, nez jsme ho davali do studny, ze pry to vydrzi roky.

        Jeste bych mozna pridal 10–20% karnauboveho vosku, aby to nelepilo.

      • oddie  

        Vypadá to pěkně, což o to. Ale představa, že bych tohle dělal prakticky po každém závodě, kde zrovna před nebo v průběhu sprchne, to už by mě snad vyšlo líp dát pokaždé nový řetěz za kilopade…

      • Lister  

        Jako vyrobit na silničce ten humus co máš vlevo, to už je umění.

        Silniční řetěz jsme měnil po 5 letech jen z morálního hlediska, protože už mi to přišlo trapné na něm dál jezdit. Neměřím dřív než po 5 tisíc, mažu voskem cca 1× za 300km, občas otřu hadrem namočeným v zelené Arvě. Víc péče bych tomu nikdy nevěnoval.

        • Internaut  

          Ten vosk asi zkusim pridat do smesi, jak uz doporucoval vyse Hroch. Otazka je pomer a teplota…

      • lukas aka mitro  

        Hele, jestli nebude problem uz na zacatku, tedy tim, jak mas retez „namazany“ na prvni fotce.

        Kdyz je blativo, tak pri myti kola wapkou radne prowapkuju i retez. Doma necham kolo (a tedy i retez) proschnout. Protoze retez zapomenu namazat, vyjedu s nim nasucho. Krasne pisti:) Tim se z nej vyklepe vsechen bordel. Suchy retez bez bordelu pak namazu kapatkem, pidikapka na kazdy clanek. Nic se nelepi, nikde zadny smir a retez chodi krasne tise.

      • Breakpain  

        Jak casto to delas? Ja mazu kapatkem cca co 100–200 km, cistim kazdou druhou jizdu cyklostarem v pracce na retez. U silnicky …

        • Internaut  

          Moc casto ne – tak 1× za mesic. Vezme mi to celou sobotu nebo nedeli (dost to zdrzuje to peclive cisteni kazdeho clanku). Takze kdybych to delal kazdy tyden, tak by nebyl cas na kolo.

          Edit: A nebo rodinu…

          • scret  

            …a to se vyplati:))

          • Lister  

            To je fejk, to je jasný.

            Když mám rychlospojku a chce se mi, tak zasraný řetez sundám z kola, hodím do plastové flašky od mlíka naplněné arvou, několikrát protřepu, pak nechám chvíli vykoupat, zase protřepu, vylovím ven, 2× protáhnu hadrem, nechám okapat a pak vypadá hodně podobně jako ten tvůj na obrázku.

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Ty jsi taky fejk, o par prispevku vys parkrat otres hadrem, a najednou protrepavas ve flasce…

              BTW, jak z toho tu arvu dostavas? Kdyz to namazas na zbytek arvy, tak to ten olej pri prvnim sprchnuti musi dokonale vyplachnout.

              • oddie  

                Taky mi přijde, když už, dát do té flašky spíš benzín nebo petrolej, než Arvu…

                • Tomínos  

                  Jedině naftu, proč řetěz odmašťovat, když ho pak stejně mažeš :-) (ale to vlastně splní i petrolej)

                  • Lister  

                    Nebo taky proč mít řetěz namazaný tam, kde to není potřeba. Pokud je celý řetěz mastný, zbytečně lepí, pak se o něj musíš častěji starat. Takže nový pořádně odmastit a pak mazat jen jednotlivé články.

                  • Japhy  

                    Jj, nafta v PETce se širokým hrdlem. Jako Bond – protřepat, nemíchat. Nechávám přes noc, aspoň se usadí bordel, ráno kusem drátu vytáhnu řetěz, nechám okapat a řetěz jak z fabriky.

              • Lister  

                Zelená Arva se neoplachuje.

                Jinak do flašky ho dávám většinou, když řetěz putuje mezi jednotlivými koly. Poslední dobou furt něco přestavuju, tak často měním osazení dříve než sjedu řetěz a pak mi přijde logické, to slušně vyprat než půjde na nové kolo.

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ja to takhle parkrat taky vyplach v petroleji, ale pripada mi ze se naopak dostava bordel efektivne dovnitr retezu a pak to v nem skripe jak by tam byl pisek. Takze volim cestu, otrit, Konkor na valecky, protocit, otrit, a prubezne otirat po kazde vyjizdce. pripada mi ze ten konkor taha bordel zevnitr ven, ale zas celkem spini.

                  Proste neni nad origo impregnaci, abych se vratil k tematu.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Ja jsem i zkousel impregnacnio vosk na auta ve spreji, na zimu na kazdodenniho nadrazaka co stoji furt venku, jenze pak zaclo mrznout a nemoh jsem to uslapnout.

                    • McBlacky  

                      vosky na řetězy jsou super do sněhu nebo ´čistýho mokra´, občas používám taky

      • McBlacky  

        asi kdybych na to měl čas tak to nemusí být špatný.

        jinak jen cyklostar na hadr a pak cokoli co mi přijde pod ruku. Mám mazání že to nestíhám spotřebovat – nejčastější výhra na závodech + teď mám i něco na testování od jednoho nového výrobce.

        Výdrž řetězu na žiletce mi dostačuje a na bajku to je víc úměrný podmínkám než mazadlu. Problém je dojíždět závod na vypláchnutým, to je lepší dát větší lepidlo od startu

      • Georrge  

        mít takový řetěz, to jsi dobré hovado… možná kdybys radši použil vhodnější mazivo, tak si ušetříš spoustu práce.

        • Internaut  

          Hovado si nech od cesty, já jen dodržoval rady. Na BFku se psalo, že originální mazivo je nejlepší a stačí v pohodě na prvních tisíc (i víc) kilometrů a do té doby není třeba se o řetěz VŮBEC starat. Teď to vlákno nemůžu v rychlosti najít, ale bylo to psáno vlevo dole.

          • Georrge  

            takže z extrému do extrému. Vypadal jsi spíš jak nějaký alchymista, než někdo, kdo se nestará vůbec. Jsem si říkal, že je divné, aby někdo ,kdo vynaloží tolik práce na čistý použitý řetěz, ho napřed nechal takhle zajebat :)

            ale stejně je to divné, když se o řetěz nestaráš, tak spíš uschne a zrezne… opravdu jsi to ničím nemazal?

            • Internaut  

              Jak jsem psal. Nechal jsem to cca tisíc km na původní super máze. A pak vařil.

              Ale přiznám se, že už od cca 700km jsem měl nutkání to umýt a/nebo máznout. Ale nakonec jsem vydržel a dal na rady BF…

              • Vilém  

                No tak alespon utrit hadrou jsi to mohl:)

              • Georrge  

                no uvnitř řetězu je to to nejlepší ,ale zvenku je potřeba se aspoň trochu starat… občas utřít a zlehka stříknout něčím, co moc nelepí bordel. Na silnici nejezdím, ale na biku mi nový řetěz vydrží do prvního většího bahna, pak začne hvízdat už se musí mazat :)

                • karliner  

                  Úplně mi uniklo, jak si vás Internaut vodí jako slepé koně :-D

                  • jecnak  

                    No tvl to brzo.

                    • karliner  

                      Holt nesmím ztrácet čas v threadech á la Konspirační teorie a sledovat tyto perly.

                      • jecnak  

                        Tohle je zarodek vlastni konspiracni teorie. Vyrobci pouzivaji schvalne konzervacni vazelinu s nanocasticemi poskozujicimi retez. Proto novy vyvaris a castice tim znicis.

    • indoorajn  

      Tohle jsem taky zkoušel, ale není do úplně ideální, protože ani vyvařením se řetěž nezbaví mikroskopických nečistot zaklíněných mezi válečkem, čepem a destičkami. Takže jsem přešel na metodu úplného rozebrání řetězu, každý článek roznýtuju, pak teprve vyvařím a snýtuju zpět.

      Řetěz má pak tak tichý chod, že ho neslyším i když nejsem ve formě a ušetřím hladkým chodem cca 5W výkonu.

      • oddie  

        A nebylo by lepší si ten řetěz sestavit celý jen z rychlospojek a ušetřit si tak nýtování? :P

      • Tomínos  

        Přebrušuješ ještě vydřená místa čepů na centerlessu? Já si kvůli tomu koupil starší a ještě magnetku abych mohl z vnitřní strany dorovnat články. Jen se musí opatrně abys moc neubral, protože jinak to pak už nedrží v sobě. Já takhle točím dva řetězy, vždy týden jeden dávám dohromady a druhý večer tak na dvacet minut, když mi náhodou zbyde chvilka jedu projet.

        • Vilém  

          Musis ten retez pravidelne otocet do protismeru, aby se odirala i druha strana cepu.

          A nejvetsi jistota je jednou za cas poradna ocista.

        • pepek  

          To je amaterismus. Já jsem si vyrobil asi nových 1000 čepů z 14220, zakalil, popustil a nechal na centerlessu nabrousit. Takže teď je jenom měním, pohoda.

          • Erknold  

            já jezdím do přervání řetězu a pak si dovažím pastorky a převodníky tvrdokovem a zabrousím, aby to hrálo s novým řetězem.

            Prostě nemám rád údržbu řetězu. Je to špinavá práce.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        No to doporucoval uz Sheldon Brown, a kdyz neco doporucuje S.B. tak to funguje.

        http://sheldonbrown.com/chainclean.html

    • Internaut  

      Rád bych změnil stávající provizorní vařící set (plechovka/ešus a plotýnka) s odhadem teploty na něco více profi.

      Napadlo mě předělat fondue sadu z IKEA . Máte někdo zkušenosti? Dá se to předělat na elektrické vyhřívání s regulací teploty?

      Ještě mě napadlo předělat rychlovarnou konvici, která má tlačítka na několik stupňů teploty.

      • pepek  

        Jednou jsem se snažil roztavit spešl vazelínu do homokloubů, plechovka už byla modrá, ale vazelína furt netekla :-(

      • Mountain_biker  

        No ty kráso! :-)))) A mně se tu smějete, když si stěžuju, že mám křivě řidítka :-))

      • oddie  

        Já ti nevím, s tou fondue sadou. Nebylo by lepší ten řetěz udělat flambovaný?

        • jecnak  

          Fondue je lepsi. Tak snadno odstrani vnitrni pnuti v clancich.

          • oddie  

            Flambováním se zase vypálí mastnota z povrchu a nebude to lepit.

      • Richi  

        Nejdřív jsem si myslel, že jsi magor, co to myslí vážně a chvilku mi trvalo, než jsem to pochopil. :-D

        Takže ohledně tvých pochybností. Tohle fungovat bude parádně, celý proces budeš mít na očích, můžeš zkoušet a ochutnávat a na konci přidat třeba i nějakou leštící pastu.

        Já bych ale zkusil papiňák. Výrazně zkrátíš servisní dobu.

    • gorre  

      Nejlepší běžně dostupnej přípravek je Motul Offroad určenej pro motokros a enduro, má zelenou barvu, je vidět kde je namazáno a nechystá nečistoty. Ještě lepší je bílej Valvoline, který připomíná po nanesení hustou bílou barvu, maže skvěle a nečistoty doslova odpuzuje… není ale běžně k sehnání. Použití vazelíny a motorových olejů je nesmysl z předrevolučních dob kdy speciální mazadla nebyly. Zamastíš si tím vše okolo a vytvoří to brusnou pastu, která zlikviduje i převodníky a pastorky. Dobrej byl kdysi i suchej vosk Pedros, zdali se ještě dělá je otázka.

    • h.mad  

      Ta lepivá srajda je naopak nejhorší, nalepí to všechen bordel a trpí víc kazeta, převodník a řetěz. Působí to jak brusná pasta.

    • jecnak  

      No Edo, ted jsem dostal jeste lepsi napad. Kdyz se pry retez ojizdenim prodluzuje, co ho zkracovat? Normalne si sedni a kazdy claken sklepni kladivkem. Pripadne pomoci hydraulickeho lisu zkrat. Takhle se da teoreticky jezdit stejny retez neustale.

      • McBlacky  

        stačí doma na trenažeru odšlapat pozadu co jsi najel venku dopředu a zase se ti zkrátí !

      • Jakobo  

        Proc delat neco slozite, kdyz to jde jednodue. Prece staci zkratit cely retez o jeden clanek.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Nejdriv jako 9kovej, pak 10sp. nakonec dozraje na 11sp vintage!

        • McBlacky  

          a ti nejlepší ´chovatelé´ si nechají patentovat 12speed

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ty si delas kozy, ale Sram pry uz chysta na silnici 1×12sp pohon, s novym standardem orechu se dvema prumery, ktery pobere 8sp pastorek; 39×8 odpovida klasice 53*11 a lehky prevody jako na klasice. Misto kompaktu pak bude 36/8, tj. cca jako 50/11 nebo horska 34/8= cca 50/12.

            • McBlacky  

              i v intencích tohoto vlákna tomu věřím. Seriozně jim jebe. Pokud to nebude výrazně levnější než elektrická ultegra tak nevím nevím. Ale třeba to donutí nasadit SH elektriku v levný 105.

              to budou fakt krásný silničky: kotouče, 28"+ pláště, ´velká´ pila 36z, ideálně hodně prohejbaný. Ještě se opráší four spoke loukotě a bude hotovo

              • Hroch obojzhivelnyj  

                NJ ceho se zacnou americani navazet, to dojebou. Ja myslim ze dokazou vymyslet i ten 39z NW prevodnik.

                • lukas aka mitro  

                  :DDDD

                • jecnak  

                  Jenze to neni problem Sramu. Ten jen vcelku chytre reaguje na pozadavky zakazniku. Ma s tim nulovy vyvoj a maximalni prodej. V US leti gravel asi jako predloni snowbiky.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Me spis pripada, ze vyrobci komponentu a kol nedriv chytre naznacuji zakaznikum co ze to vlastne chteji a pak na to chytre reaguji. No a kdyz se segment nasyti, tak je treba sytit neco jineho.

                    26– fully- 29 – 27.5– silnicky- CX/gravel- ?gravel full…

                    a tak.

    • karliner  

      Dávám do oblíbených :-DDDDDD

    • jecnak  

      Tak jake jsou posledni zkusenosti s varenim retezu?

    • Nikovlas  

      Máte někdo zkušenost s www.cisty-retez.cz ? Já to zatím akorát viděl (a držel) a fakt to nelepí a špína jde otřít mokrym hadrem. Jak dlouho to skutečně vydrží nevim, ale na novym kole to chci zkusit (na stávajícím bych musel čistit kazetu, převodníky i kladky…)

      • Georrge  

        Na normální ježdění to může být fajn, ale když člověk občas jezdí v bordelu, tak to podle mě o moc dýl jak olej nevydrží… vždyť ježdění v bordelu umí časem na řetězu ošolichat i tvrdé pokovení, takže nějaký vosk nemá imho šanci.

        • Nikovlas  

          Tak to ti ošolichá zvenku, ne? Nevim, no – někdy bch to zkusil, ale ty ceny jsou poněkud přestřelený (hlavně nemá žádný levný 11s) a abych si nechal voskovat 10 řetězů, to asi taky ne…

          • Georrge  

            No právě že jen zvenku ne, bordel zaleze i dovnitř a tam funguje jako brusný papír, proto se řetězy v bordelu „vytahají“ rychleji. Věřím, že s voskem bude trvat déle, než se dovnitř bordel prokouše, ale pak ho budeš muset nechat znova navoskovat, nebo začít mazat normálním olejem. Ale kdybych dával celý nový pohon, asi bych takový řetěz i zkusil, aspoň to bude déle vypadat nově a čistě :)

      • mr.ricardo  

        record 11s za 1650,– :) nemyslim, ze to ma takovy efekt, aby se to vyplatilo, docela ulet

        • Nikovlas  

          Říkám, že ty ceny jsou přestřelený – ale kdyby se dalo víc lidí dohromady a poslali by tam 10 novejch řetězů, tak už mi ta cena za navoskování nepřipadá přehnaná, pokud to skutečně bude třeba 1000 km bezúdržbového provozu…

          • jecnak  

            Vzdyt si retez muzes navoskovat i doma. Tech pripravku na kolo nebo motorku je spousta.

            • Nikovlas  

              Ty jsou vždycky na bázi vosku a ředidla – tohle je prostě ponořené do roztaveného vosku – očekávám, že se to promaže důkladněji. Kamarád si to nedávno pořídil, tak uvidím, jak to bude hodnotit po delší době. Ty běžné přípravky na kolo a motorku většinou vydrží pár set km, ne?

              • podvlada  

                tak ono obojí by se mělo dostat dovnitř, a jestli to tam přijde tekutý a ztuhne, nebo s ředidlem, který se odpaří, by pak mělo vyjít skoro nastejno. Stejně nevěřim, že když bude jezdit člověk v bordelu, tak se tam díky tomu vosku nedostane…

                • Nikovlas  

                  Rozdíl bych viděl v tom, že když to vyplníš voskem, hůř se tam budou dostávat nečistoty. A jakmile ten vosk ředíš, nikdy toho nedosáhneš.

                  Tohle teoretizování asi stejně nikam nevede. Uvidím, jakou bude mít kamarád zkušenost, případně se pak s prodejcem zkusím domluvit na pár levnějších řetězech a zkusím to i sám.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Jsem kdysi vyplnil retez na nadrazni celorocni plecce konzervacnim voskem ve spreji. Zakonzervovany byl perfektne, akorat druhy den rano bylo kolem nuly a cely pohon byl takovy ..tuhy.

    • krosmen  

      Osobně čistím řetěz po každých cca 150km – sundám (rychlospojka), protřepu v PETce s benzínem, po oschnutí nakapu olej na jednotlivé články. pak řetěz otřu hadrem namočeným do benzínu, řetěz nasadím, párkrát protočím a znovu otřu hadrou. I když to vypadá na dlouhej proces, je to práce na pár minut. Takto udržovanej řetěz běží tiše a hladce, převodníky a kazeta díky pravidelnému odstraňování „brusné pasty“ vydrží hoodně dlouho.

    • mandak  

      BTW: používáte někdo na čistění „spešl“ kartáč na řetěz? Vyplatí se oproti klasickým zubním kartáčkům (štětiny ultra hard) nebo kartáč(k)ům necertifikovaných na řetěz?

      • McBlacky  

        takový to účko? to mi přišlo k hovnu. Bud myčka řetězu, nebo nastříkat-počkat-wapka. Smysl má určitě tenký kartáč mezi pastorky kazety.

        • -b-n-x-  

          Podle me je stejne nejlepsi normalni hadra (stare tricko, ponozka, trenky, atd…) :-)

          • lukas aka mitro  

            Je lepsi zaspinene nebo vyprane…avivaz?

            • podvlada  

              Rozhodně bych doporučil s aviváží, i řetěz je pak měkčí a nevadí mu tolik křížení.

          • Leming  

            Když nemam čas řetěz mejt, tak ho taky vezmu jen hadrem a namažu motorexem. Když dělám kompletní očistu, tak většinou hodim řetěz do misky s cyklostarem a vemu ho kartáčkem na zuby, ale ať se snažim jak se snažim, tak po vystříkaní hadicí v těch rolničkách většinou zustane trochu písku. Až seženu lahev od mlíka, tak ho do toho cyklostaru zkusim naložit a párkrát pořádně proklepat, fakt to funguje?

            BTW: Co děláte s hadrama od oleje, perete je? Zjistil sem, že se stejně jako použitej/znečiš­těnej cyklostar, barvy i starý pláště daj odevzdat ve sběrnym dvoře…

            • jecnak  

              Naposled jsem mel trochu casu a ty skiliny mezi clanky jsem vzal zubni niti. Je to pak dost znat, protoze i pri cisteni kartackem na zuby zustava mezi clanky spousta necistot.

              • -b-n-x-  

                :D :D :D

                Vidim, ze ty nastroje na zuby se bajkerovi mohou dost hodit. Beztak by se dalo najit vyuziti i na vrtacku. Je tu nejaky dentist?

                btw.: jaky kartacek pouzivate? Ja uz asi nic jineho nez Curaprox Ultrasoft nejsem ochoten pouzit.

                • Leming  

                  Na řetěz beru co je zrovna poruce, nelíp nějakej tvrdej colgate apod. Na zuby Swissdent Profi, sice je docela malinkej, ale jinak fakt super. Curaprox jsem nějakej čas používal, ale má hrozně moc štětin – málo tvárnejch, takže jsem měl pocit, že to neni uplně ideální…

                • podvlada  

                  Zubní vrtačka by šla použít třeba pro někoho, kdo si piluje vlastní náběhy na kazetě, převodnících, při dnešních populárních přestavbách na jednopřevodník i úpravy ramínek hazky… Zubařina je bajkeřině velmi blízká :))

              • mr.ricardo  

                Ted jsem u noveho retezu zkusil clanky vylestit, pekne dremelem clanek po clanku lesticim kotouckem, trvalo to asi jen dva dny. Docetl jsem se na americkem foru, ze to znatelne snizi odpor pri vetsim krizeni retezu a podstatne prodlouzi zivotnost. Na mazani je pak pry nejlepsi smes silikonu a vazeliny na kulovy cepy s trochou psiho a husiho sadla, pomalu 4 hodiny varit za uplnku, nechat trochu okapat a prebytecne mazivo otrit do dva dny nosenych bavlnenych kalhotek (pozor, musi byt od panny). Takovy retez pak udajne vydrzi az o 4,562 % dele.

              • 01carbon  

                tenhle fór vymyslel už někdo před Tebou :-)

                http://www.cykloadam.cz/…storky_11656

                • jecnak  

                  Ale tyhle tlusty „tkanicky“ se na retez naprosto nehodi. Kdyz potrebujes vycistit i prostor mezi clanky, je dentalni nit nejlepsi volba. Vetsinou to delam tak, ze ji nejdriv namocim do rozpoustedla, pak doocistim cely retez a pak ji namocim do uvarene vazeliny a vtiram ji mezi clanky.

                  • Breakpain  

                    Na vtírání té vazelíny je dobrá dentální sonda, aspoň si nemasíš prsty ;o)

            • -b-n-x-  

              Ja si ty hadry jen tak lehce preperu rucne. A pokud je uz prilis mastna tak ji vyhodim a nejaky kus obleceni povysim na bike hadru.

    • jecnak  

      Tak jsem se chtel poptat, zda nejaky teoretik ci praktik pokrocil v teto veci.

      • Sodoma  

        Kdo by se s tím hňahňal :-)

      • nomecz  

        Dostal jsem k vanocum zubni sprchu ORAL-B a zjistil jsem ze na cisteni retezu je to uplne top masina, takova mini wapka primo na retez.

        Docela dobre se s tim cisti i loziska na zadni stavbe fullu a vnitrek naboju od toho sajrajtu co tam vyrobci patlaj.

        Akorat manzelka trochu prska ze ta voda ma pak nejakou divnou chut … ale ona si zvykne

    • karliner  

      Včera jsme si s Kešu a Elwing na toto vlákno vzpomněli – extraliga trollingu i po letech, to se musí nechat :-D

      • kesu  

        Mozna by pomohlo trit clanky o sebe pod vodou, jako to delaji sjezdari s destickama…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse