SHIMANO "vadně namazaný zadni náboj"

94 nepřečtených
  • CHACANA

    Ahoj, snažím se zde získat více zkušenosti či nazorů na značku Shimano.

    Na E-bike Chacana 293 mod. 2020 jsem měl po najetí cca 2500km podivnou závadu zadního náboje SHIMANO model FH.M7110-B. A to ve smyslu, že při zatížení /v tahu/ vydával tech. nezvyklý hluk, hučel a bylo jedno zda jelo kolo s motorem ci bez přípomoci. Prostě, od zadního kola ozýval nepatřičný zvuk charakteru jakéhosi kovového cvrlikaní, cim vyšší tah řetězu tím hlučnější projev náboje.

    Prodejní servis o závadě již věděl a závadu bez problému uznal a odstranil s tím, že byl z výroby VADNĚ promazaný SHIMANO naboj, ložisko zadního kola.

    Zcela totožnou závadu detekoval i kamarád na stejne značce kola ( zakoupeného však jinde). Odstraněno stejným servisem i způsobem, promazanim ložisek.

    Následně jsem se snažil uplatnit reklamaci u českého zastoupeni zn. Shimano avšak ze zlou jsem se potázal, niže je presne vyjadření SHIMANO CZ: ***Reklamaci na závadu kterou popisujete, tedy která by se týkala hluku z důvodu nedostatečného množství maziva v novém náboji, by bylo možné uplatnit na nových, neprodaných, nebo mírně použitých kolech. Hlučný náboj by se projevoval hned na začátku používání a jako předmět reklamace by se tak dal považovat pouze při prvních jízdách na kole.


    Tak jsem docela rozpačitě zklamaný z přístupu a z výroku Shimana Czech, nevim jak a proč by se závada měla projevovat na neprodaných kolech či při hned 1. jízdě anejsem sám. Žádnou podobnou zkušenost s nenamazanými ložisky nenám a pár kol jsem pod sebou měl.

    A co zkušenější kamarádi…..?

    0 0
    • Tramvajar  

      Smluvní vztah máš s prodejcem, řeš tedy s prodejcem.

      Píšeš ale, že prodejce závadu uznal a odstranil. Co a proč tedy chceš ještě řešit se Shimanem?

      0 0
    • nooski  

      Reklamaci u Shimana jsi se snažil uplatnit jako koncák, který s nimi nemá žádný obchodní vztah? Jinak po 2500 km si nedokážu představit pojem vadně promazané ložisko. Pokud to odstranilo pouhé namazání, tak je to holt údržba.

      0 0
    • scalar  

      Zkus ještě uplatnit reklamaci u výrobce maziva.

      0 0
      • david25  

        sel bych jeste hloub, to jen aby nebyli osizeni dodavatele vstupnich materialu do maziva. :D

        0 0
    • Vilém  

      Pokud to ma stejnou konstrukci jak XT, jako ze asi ano, tak to jsou proste zmetky uz od vyroby. Tam neni co vyreklovat, bylo by to z blata do louze. Leda preplest na nejaky funkcni naboj.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Já tomu nerozumím. Kolikrát a kam jsi co reklamoval?

      Nevím jak v současné době, ale u Shimana bylo celkem standartní, že konusové náby chodily z výroby přetažený.

      Bylo to kolo někdy na servise – jestli příčina byla špatné promazání?

      0 0
      • Smazaný účet  

        U vsech konusovych naboju.

        To jsou vyrobci blby, ze jim nedochazi a nepousti to rovnou z tovarny s mirnou vuli kdyz se to rika uz leta letouci?

        Jedinej duvod proc by snad bylo zadouci aby byl serizenej bez vule je to kdyz naboje davaj do centrovacich stroju kde by vule v naboji delala bejkarnu a zblbla centrovaci cidla.

        .

        Kdyz si moje pani kupovala kolo, tak prvni vec co jsem doma udelal bylo serizeni naboju na pidivulicku a pote simulovani stazeni naboje rychloupinakem mezi dve matice misto ramu a zkouska jak se pak naboj toci.

        0 0
        • ScottAspect  

          Skoro si troufnu tvrdit, že je v tom ten záměr, aby si někdo neznalý nemyslel, že má špatný kus.

          V centrovací vidli by se mělo kolo upnout stejně jako ve vidlici, tak bych čekal, že tam by se ta vůle neprojevila, ale třeba se pletu.

          0 0
          • kubad  

            V centrovaná vidlici je to stažení jen velmi lehce. Ta mikro vůle ale vadit nebude

            0 0
            • A2735  

              Platí pro rychloupináky a pevnou osu.

              Ona ta microvůle je trochu" větší" a v centrovací stolici (záleží na konstrukci upínání) už má vliv na centrování.

              Ta dutá osa se závity se tak trochu chová jako pružina při stažení ryc. nebo osou.

              Většinou když centruji kola s těmito náboji , tak nejprve utáhnu konusy a pak po vycentrování tu microvůli vrátím.

              Nebo centrovat přímo na kole.

              Konusové náboje s maticemi bez rychloupínací osy microvůli nepotřebují. Nic je nestahuje.

              A toto je pro prodejce práce na víc. ......

              0 0
              • DaSnail  

                Zaujímavé. Kónusové náboje s matkami mám a nastavenie vôle potrebujú. Ked sa nastavia bez vôle tak po utiahnutí matíc sa moc netočia.

                0 0
                • A2735  

                  ano ,ale nemají rychoupínák který tu vůli ovlivnuje.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    A kde je rozdiel? Matky to celé stiahnu tak jak aj páčka RU. A ked sa páčka vymení za dlhý šrób na imbus tak ten to celé stiahne rovnako.

                    0 0
                    • A2735  

                      Maticové náboje? 8–9–10 mm?

                      0 0
                    • Jáchym 1  

                      Maticový naboj utahuješ jen přes patku rámu matkou proti kontramatici náboje.Na náboj nevyvíjíš žádný tlak.

                      0 0
                      • kubad  

                        Jako ze ta matka z každé strany to nestáhne stejně jak rychloupinak? Buď mě něco uniká nebo se pletu.

                        0 0
                        • A2735  

                          ano

                          .

                          Jediné co to ovlivnuje je málo zakontrovaný konus s maticí. A při dotažení matice k patce rámu může dojít k předepnutí konusů.

                          Vše se odvíjí od kvality použitých materiálu a technologie zpracování. kalení- nitridování ,Jestli jsou konusy broušené či jen leštěné po kalení, rovnoběznost čel matic a konusů, kvalita osy a závitů.

                          0 0
                          • kubad  

                            To nerozporuju jen myslím ze stejně chovají i na Qr

                            0 0
                            • DaD  

                              Nechovají. Matky ti osu neprohnou neb se upínací moment opře právě o kontramatku a na osu žádný vliv nemá.

                              0 0
                            • Jáchym 1  

                              Táhlem rychloupínáku stlačuješ celý náboj.Maticema jen,,mačkáš,, patku rámu.

                              0 0
                              • kubad  

                                Ty matice na obou stranách působí proti sobě. Ale asi výrazně min než QR souhlas

                                0 0
                                • Jáchym 1  

                                  Působí jen proti kontramatkám !

                                  Náboj může ovlivnit jen v případě nesouososti patek.Pak ho můžou po dotažení prohnout a ovlivnit hladkost chodu.

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Leda by byla uzka zadni stavba a cele to lisovala.

                                  0 0
                        • A2735  

                          Rychloupínák a ryhloupínací osa stahuje všechy dily náboje do sebe. Má vliv na předepnutí konusů a prumylových ložisek s kosoúhlým stylkem.

                          Maticové náboje nic nestahují. (Tam většinou dojde při dotažení utahovacích matic k patce rámu přetlačení konusu s kontrovací maticí. A předepnou se konusy)

                          0 0
                      • DaSnail  

                        Jop, to znie logicky.

                        0 0
                  • ScottAspect  

                    Matice ovlivňují, ale opačným způsobem. Je třeba seřídit přiměřeně přesně a po dotažení se náboj uvolní. V praxi ověřeno na hromadě kolech :-)

                    0 0
          • Smazaný účet  

            Myslim strojovy centrovani v tovarnach na kola.

            Ale i toho centrovaciho automatu by se mohla poladit sila tlaku na osu podobna stazeni rychloupinakem v ramu.

            A snad by nebyl problem lepit na novy naboje nejakej sundavaci stitek s upozornenim, ze lehka vule na konusech neni zavada, ale je tam schvalne.

            0 0
            • DaD  

              To by určitě nebyl, když mají neustálou potřebu lepit na kotouč upozornění, že se o něj člověk může spálit když se ohřeje:( Tuhle kravinu řeší, ale přetažené náboji nikoliv, prostě demence…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Fakt jo? Sem to nikdy necet co tam je napsano a mimoto neumim anglicky.

                Do ted jsem myslel, ze tam pisou-Nestrkat prsty do tociciho kotouce, hrozi poraneni prstu. Nebo tak neco.

                To ze je po brzdeni horkej musi snad napadnout i nejvetsiho tupce.

                0 0
                • Youda  

                  Asi se ta samolepka bude vztahovat spíš na to poranění prstů.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Jo. To uz jsem videl driv. Takovej automat jsem myslel.

                Mimochodem-nevim jak ho maj nastavenej, ale co se mi dostaly kola leaderfox do ruky pri opravach, tak mam na jejich vyplety slusne receno urcite vyhrady.

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Pravě,BFI má nejmodernější linku,ale když je špatně natavená,tak je vysledek mizernej.

                  Náboje to ale nekontroluje.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Celkove ale leaderfox nemusim.

                    Par vypraveni lidi co tam delali jak si vazi zamestnancu.

                    Jak se tam bastli jen aby to bylo nacpany v krabici hlavne aby to bylo prodany.

                    Tata si tam kupoval elektrokolo a jen diky profesni deformaci elektrikare diky kterej se podival na udaje baterie zjistil, ze by mu klidne nacpali akumulator s mensi kapacitou nez udava katalog.

                    Tak si vydupal to ze chce tu s vetsi kapacitou jakou pisou v prospektu.

                    Za me leaderfox-NE!

                    0 0
                  • mech1  

                    BFI není Leader Fox.

                    0 0
    • michomin  

      A teď si představ, milý e-muži, že máš třeba vydřené kónusy kvůli chybě z výroby. No není to hrozné?

      0 0
      • novas752  

        Z výroby nebo z předporodejního seřízení resp. neseřízení.

        0 0
    • A2735  

      A to bylo 2500 km bez servisu? Tak to vydržel ještě hodně :)

      A co kuličky?

      0 0
    • Cabasekxxx  

      Takže 2500km si na kolo nesáhl. Prodejce kde jsi kolo koupil reklamaci uznal, závadu odstranil a ty ještě naháníš výrobce a chceš reklamovat výrobek který už ti reklamoval prodejce?

      To jsi jako kolega z práce kterému pojišťovna viníka nehody vyplatila náhradu škody, ale protože se mu nezdálo kolik dostal, kontaktoval přímo majitele vozidla, že mu pojišťovna dala málo, aby mu doplatil zbytek.

      0 0
    • DaD  

      Není to mazivem, ale přetažením kónusů už z výroby. Je to tak u každého nového s kónusy od Shimana. Proto i to nejlevnější kolo, řeším hned po vybalení z krabice. Jsem jediný od nás a dost mě to sere. Vždyť i ten, co dá za kolo jen 15.000,– má nárok na kvalitní seřízení. Přitom je to otázka pár minut. Na náboji se musí nechat malá vůle, která zmizí při utažení kola do rámu. Jelita to posílají přetažené a ještě se to zazdí tím utažením do rámu. 2000– 2500 km je přesně to, kdy se to začne projevovat. Takže šlendrián výrobce a mechanika, který to stavěl. O mechanicích nemám sebemenší iluze, když vidím co za jelita u nás staví třeba kola za 50.000,– a vyšší ceny. Smutný příběh:(

      0 0
      • novas752  

        Nejsi

        0 0
        • DaD  

          Zkušenost s klukama co stavěli nová kola se mnou. Tam na to každý se.e i když jsem to každému říkal. Oni ani bohužel příliš nerozuměli principu seřízení:(

          0 0
          • Hnoj  

            Stejná zkušenost. Ze 4 lidí v servisu jsem jediný, kdo to dělal. Zbytek na to sere. A není to o tom, že by nerozuměli. Jsou prostě líný.

            0 0
    • A2735  

      Konusové shimano náboje se musí seřizovat vžy. Včetně odstanění vůle ořechu po zajetí . Na konusech musí být mikrovůle , která po dotažení rychloupináků zmizí. Se shimano nábojema je piplačka a je třebaí mít potřebný vercajk na servis což lidi odrazuje. Je dobré udělat servis nábojů aspon 1× za rok.

      Nejvíce je zatěžováný konus a kuličky na straně brzdového kotouče. Vždy když jsou kuličky matné, vyměnuji za nové. atd.

      Pokud jsou náboje poživány správně a mají servis tak vydrží dlouho.

      Vydrží déle jak gramové náboje s duralovými ořechy za mnohem vyžší cenu.

      Při prodeji nového kola někteří prodejci na seřizování nábojů kašlou.

      Bohužel tyto náboje nejsou blbumvzdorné.

      A na e-biku mají problémy všechny zadní náboje.

      0 0
      • ScottAspect  

        Souhlas, co se týče nářadí, tak bych řekl, že to až takový problém není. Sada konusových klíčů. Misku v ořechu povoluji jeklem ve svěráku – asi to není ideální, ale funguje to skvěle.

        Tady by mě zajímalo – máte někdo doma přímo klíč na misku v ořechu nebo používáte všemožná udělátka?

        Bohužel většina prodejců a servisů na náboje kašle. Jednou jsem slyšel dokonalou větu: „když to seřídíme s vůlí a zákazník si toho všimne, tak nám přijde vynadat, že jsme mu to špatně udělali“. Tak to raději dorvou, aby měli klid…

        0 0
        • novas752  

          Při ceně toho klíče okolo stovky to není zase tak velká investice. ***** se místo toho s nějakym upravovánim pásoviny apod.? Díky, to fakt ne.

          Spousta prodejců na to kašle, ale stylem že na to vůbec nesahá. Jak to přijde z vyroby tak se to prodá.

          0 0
          • ScottAspect  

            Jednou jsem to potřeboval akutně povolit a narychlo vyrobil přípravek. Od té doby ho používám. Přeci jen, nedělá se to každý rok, takže jsem to neřešil, ale je pravda, jak říkáš, že při té ceně ho asi v rámci komfortu pořídím ;-)

            0 0
    • ScottAspect  

      Zde musím přispět, neboť jsem se setkal patrně se stejnou závadou na XT náboji. Při jízdě prostě zvonil. Cítil jsem se docela trapně, když jsem někde jel okolo kolegů cyklistů :D Nešlo s tím nic dělat, kónusy nepomohly, kuličky nepomohly. Dával jsem obyč vazelínu, kterou používám i Shimano (mimochodem ji vždy bylo dost), ale nepomohlo. Teprve, když jsem to ulepil Divinolem, tak to bylo lepší, ale to se zase osa sotva točila. Podotýkám, že náboj nebyl vydřený.

      Nakonec jsem se nějak domluvil s prodejcem a koupil tentýž nový za velmi dobrou cenu – starý si vzal. Od té doby klid.

      Tudíž bych to dnes už rovnou řešil výměnou, než nad tím ztratit mraky času, nervů a peněz ;-)

      0 0
    • TPK  

      Na novém kole jsem dělal generálku zadního náboje po 1400 km. V náboji byla vůle. Moc jsem nechápal proč tak jsem ho rozebral. Jedni ložisko vyrezlé tak že je prakticky na odpis :(. Jsou to shimana na průmyslech.

      Původně jsem chtěl po nákupu vytlouct všechny ložiska (je to full) ven z rámu a přemazat, ale pak jsem si řekl že kolo nebylo úplně levné a tomu snad bude odpovídat i kvalita provedení a i namazáni. Teď si tím nejsem jistý a asi udělám pravidelný velký ZIMNÍ servis už teď.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Co je to za nabu, ze to Shimano na prumyslech.

        0 0
      • plzakj  

        Loziska bych namazal, ale vytloukat je kvuli tomu nemusis, ne? Staci sundat krytku, kdyz jsou v ramu. A udelal bych to radsi driv, nez dyl. Ja meni po roce na xc fullu loziska taky.

        0 0
        • TPK  

          Ty měníš ložiska jednou za rok?? Kolik najdeš? Na starém kole jsem jednou za rok všechno vyčistil a namazal a fungovalo bez větších problémů 12 let. Celkově rám tak 20–25k km a kola asi polovinu. Jak ložiska rámu tak kol (Novatec).

          Spíš mě štve že po pár měsících je to skoro na výměnu. Pokud bych na to teď nepřišel tak to v zimě, kdy dělám obvykle velký servis, můžu ten náboj vyhodit.

          Vytlouct jsem je chtěl abych je vymyl a namazal celé nově Motorex 2000. Moc se mi nechce matlat to do „staré“ vazeliny. Ale uvidím až sundám prachovky.

          0 0
          • plzakj  

            Pisu, ze jsem je menil po 1 roce. Doufam, ze nebudu dal menit jednou za rok. Asi malo vazeliny z vyroby.

            Loziska na dolnim linku byly narezly. Na hornim se 2 pridiraly…

            0 0
          • novas752  

            Tohle silně závisí na konkrétnim rámu, nájezdu a stylu jízdy a údržby. Jsou kola kde jsou ložiska v zadní stavbě po letech cajk, jsou kola kde jsou mrtvý za měsíc a půl.

            0 0
      • A2735  

        Ja jsem měnil na DT swiss 350 po 1500 km ložiska, duralový ořech a ropěrku mezi ořechem a nábojem.

        Dt sviss 350 – 4200kč , ocelový ořech z hybridu 1500 kč. ložisko 200 kč x 2–4 ks.

        Shimano FH-MT410-B 800kč.

        Tak si vyberte.

        Ale oba ná boje jsou určeny pouze po trail.

        0 0
      • ScottAspect  

        Nechat to zajít tak daleko, to bych asi nedopustil. Určitě to bylo znát dříve. Asi bych je jen promazal, ale nevytloukal.

        Podobně jako nové HT misky jsem na doporučení přimazal. Narval jsem do nich lepkavý Divinol a jedou do teď x tisíc km ;-)

        0 0
    • Orest  

      Jak jsem stavěl tak jsem kupoval díly Shimano. Na levnějších bylo psáno:

      Made In China

      Na dražších:

      Made In Japan

      O jaké kvalitě se bavíte? Ta byla možná před 20 lety kdy bylo Shimano Japan vše.

      Na kvantitu si zvykly všechny firmy. A teď když jim příjem přerušil Covid tak budou akorát zdražovat…

      0 0
      • MatS  

        Jeste prostredni sady a komponenty byvaji made in Malaysia, treba Deore. SLX a vys uz je Japan.

        Zdrazuje se napric vsemy komoditami. Co nam vyrobci zatim ohlasili, tak bezne o 5% a kabely dokonce o 8%. Coz o to, vetsi problem je absolutni nedostatek zbozi s dodacimi lhutami vetsimi nez pul roku. To si muzeme vzit nekolikamesicni celozavodni dovolenou :-(

        Ted se teprve ukaze negativni dusledek vyroby v Cine.

        0 0
        • nooski  

          Výrobní lhůty na kola jsou klidně 720+ dní bez dopravy. S komponenty to nebude růžovější.

          0 0
        • mr.nikdo  

          Namorni preprave narostl Shanghai index o cca 400 %.

          Takze primy rust nakladu :). A muze/nemuze za to jen Covid :).

          0 0
    • Demon  

      O nebavíme se spíš o Microspline ořechu? Ten umí vrzat teda hodně, zvlášť, když s tím člověk zmokne, nebo zažije blátivou vyjížďku. Neumím si představit, že by kónusy, jakkoliv seřízené, mohly dělat nějaké hlasité zvuky.

      Z fabriky chodí ořech uvnitř suchý, podle manuálu tam má být trochu vazelíny (na tom plastovém „hřebínku“), podle posledních instrukcí to má být utopené ve vazelíně, viz: https://bikenews.shimano-eu.com/…MICRO-SPLINE … Mně tohle a několika dalším lidem pomohlo.

      0 0
      • Vilém  

        U techtonab ty zvuky vydavala volnobezka a system orechu. To ze tu mnozi resi konusy, to s tim nema co spolecneho.

        0 0
    • CHACANA  

      Panove, zkušenejší kolegové díky za názory, rady i pošklebky.

      A pro pořadek doplnuji: kolo bylo u prodejce servisovane naposledy cca v 1000km kolega, který měl totožný problem měl servis pri 800km. Jako důvod nám obema avšak nezávislke na sobě bylo sděleno vadné promazani naboje z výroby. Náboj je SHIMANO FH-M7110-B MALAYSIA.

      A kupodivu obdobně vybavené damske kolo ve srovnatelne třídě se stejným najezden je OK /tedy zatím/.

      Tak nevim zda a kde jsem pochybil. Nejsem specialista na kola ani je nestavim, ale chtel by si po této zlusenosti servisovat.

      Reklamoval jsem u SHIMANA přestože prodejce závadu seriozně bez řečí odstranil v ramci garance bezplatne a jasně označil vadu. Avšak neuzal vynaložené naklady na dopravu kola k reklamaci, to jsem zkousnul, ale hlavně jsem chtel vedět kde japonští inženýři udělali chybu. Ani ze všech přízpěvků nejsem však o moc moudřejší, přesto díky. Mějte hladkou jizdu…

      0 0
    • CHACANA  

      Tak bohuzel musim konstatovat, že jiz citovany kolega identifikoval totožnou závadu na svem KTM Chacana znovu, opet zacina naboj vrzat, cim vyšší tah tim hlučneji, nyni ma najeto 3500km, a kolo je po garancnim a servisnim serizeni ". Vážně to vypada s nabojem Shimano podivně. Jás se klepu kdy se to ozve u mě. A co na to Japonci .....

      Fajn jizdu.

      0 0
      • Cavendish  

        Zlatej Novatec co :)

        0 0
      • novas752  

        Moc se jim ty nové konstrukce volnoběžek nevedou. Při představení 12 rychlostní XTR sady zároveň uvedli Silent náboje, které měly být úplně tiché, ale velmi brzy je stáhli. Pak přišli s tímhle typem, který sice na první pohled zaujme – na Shimano nezvykle vysoký počet POE, ale na druhý pohled je to působí docela fórově, přechod mezi hlasitým a tichým volnoběhem se děje jak se tomu chce…

        0 0
        • plzakj  

          Pritom DT to vymyslelo uz davno.

          0 0
        • benobiker  

          Jedinej funkční tichej náboj od Shimana byl starej dobrej Shimano Silent Clutch s válečkovou volnoběžkou! :-)

          0 0
          • Vilém  

            Ten byl bezvadnej a vydrzel vse (casto se uzival na trial, kde volnobezka dostava hroznej zahul), jen ta vaha.

            0 0
            • benobiker  

              Jj, taky jsem ho vozil na trialu.. Volnoběžka byla boží, jen ty klasické neduhy tehdejší doby – zohejbaná osička, konusy. A váha..:-) Sloužil dlouho, až jednoho krásného dne prasklo tělo ořechu. Jak volnoběžka zabírá válečkama, které se rozpínají do stěn, jednoho krásného dne to prostě ruplo..:-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.