• Řezivo

    Ahoj, nedávno jsem si pořídil nového gold eagla.

    Nyní bojuji s tím, aby celý systém vydržel pěkně čistý, ale zároveň parádně namazaný.

    Vyzkoušel jsem už spoustu olejů, ale po chvilce vyschnou nebo se na to začne všechno lepit.

    Už mně nebaví experimentovat.

    Poradil by mi někdo prosím nějaký takový olej, aby se vše hned nezamazalo, ale zároveň to bylo poradně namazané?

    Děkuji, pěkný den.

    0 0
    • novas752  

      Navoskovat.

      0 0
    • exxonvaldez  

      Taková máza neexistuje, vždy to bude víceméně o kompromisu.

      0 0
    • dede33  

      Já teď používám castrol chain lube racing. 400ml.za cca. 250kč.Doporučuje ho i Šťerba.

      0 0
      • scoty  

        Rozhodně lepší než minerální oleje nebo voskování, ale oproti třeba BR dlouho zasychá a dost lepí písek…

        Dělal jsem test: dva nástřiky vedle sebe na desku a v určitých intervalech posypat směsí nečistot prachu a písku. Rozdíl byl výrazný.

        Na silniční moto super, na terénní Denicol, nebo BR.

        0 0
        • pepek  

          Čo ty vieš o voskování, súdruh? S Všelékem © můžeš jezdit ledabyle v mokré trávě bez ztráty kytičky, cumbajšpíl?

          0 0
          • scoty  

            To jako že se umyje vodou? :) toho jsem si za 20 let nevšiml. Voda br nevadí vůbec.

            0 0
            • RomanH  

              Tak to podepisu, na dlazbe vydrzely fleky dva roky :-)

              A opravdu me to na BR celkem mile prekvapilo, vzhledem k tomu, ze byl retez hlucnejsi uz po cca 40Km v suchu. Dest / brody to uz nijak nezhorsovaly.

              0 0
              • scoty  

                Asi před 15ti lety, když jsem ještě nevěděl kolik a jak mám maziva nanést, tak se mi to taky zdálo… :)

                0 0
        • novas752  

          Dost pochybuju že je to lepší než voskování.

          0 0
        • vt  

          Hele tyhle testy s nastriky to je o nicem, absolutne to nevypovida o tom jak se mazivo chova v akci.

          Jinak motorkarsky DEnicol jsem drive pouzival a bylo to celkem prima, asi nejlepsi z olej like veci.

          0 0
    • krabica  

      Konečně nějaké přínosné vlákno, tohle se tu ještě neřešilo!

      0 0
    • milan.v  

      Na gold Eagla jedině echt gold…

      0 0
    • bikemike  

      Letos jsem začal používat Squirt Chain Lube na bázi vosku a čistý řetěz i kazeta.

      0 0
      • THORX  

        To ano, ale zdá se mi že vydrží tak 20–30km.

        0 0
        • Cavendish  

          Bike 200km silnice 300km. Neumíš to používat…

          0 0
        • scoty  

          Že by špatně odmaštěný řetěz? :)

          0 0
          • THORX  

            Si nemyslím ale nechám si poradit, jak správně odmastit? Za 150km budu měnit řetěz takže se bude hodit rada. ;-)

            0 0
            • vt  

              Precti si vlakno o squirtu, pripadne youtube kanal oz_cycle, tam je vse.

              0 0
            • kamaro  

              Vyzkoušej i vyvaření ve vodě s přídavkem většího množství JARu nebo s tabletou do myčky. Já to hodím do staré plechovky, hodím tam pět řetezů a cca 15 minut to nechám pěkně vařit. Potom jak se to vytáhne tak setřít a zbytek celkem dobře oschne, jak je ten řetěz teplý tak se voda dobře odpaří. Ale před voskem je dobré ho pěkně vysušit, takže ho nechám ještě chvíli položený na teplých (ne do červena nažhavených) kamnech.

              0 0
              • THORX  

                Já to den tak že řetěz protřepu v cyklostaru + teplá voda tak jak to rádi Štěrba v kuchyni to celé asi tak 5–6× až je voda čistá. Špatně?

                0 0
                • pepek  

                  Vodu máš svěcenou?

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Špatně. Příliš mnoho práce se spotřebákem, který stejně posléze skončí v koši… ;-).

                  0 0
                  • jIrI___  

                    +1. Tyhle orgie s řetězy jsou spíše úsměvné než užitečné :)

                    0 0
                    • Lister  

                      No hele já řetěz taky před nasazením pořádně vyperu a pak na silničce mažu cca co 250–300km

                      Tam se to vyplati, když už 3. sezónu tam je stejný.

                      1 0
                • Cavendish  

                  Nechápu. Když domazávat, tak to jen setřu hadrem,domažu a jedu dál. A takový cajmrsk jsem s tím na začátku nedělal. Hodina v techničáku, hodina v acetonu, setřít, namazat a jedem…

                  0 0
                  • scoty  

                    Šialené.. :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ještě bych přidal nějaký hodiny v lihu, isopropylu a nakonec v toluenu.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Buď si najdi ženskou a nebo začni masturbovat :) Si čím dál víc protivný. Ten řetěz byl SRAM PC-1110 a je z výroby konzervovaný brutálně lepivou sračkou, která odmítá dolů. Proto to chtělo trochu toho louhování.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Ta lepivá sračka docela dobře funguje i jako mazivo a při dobrém počasí vydrží řetěz tichý i 500 km bez domazávání a čištění. Takže můžeš ušetřit několik hodin louhování a místo toho jezdit :-).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ale špiní to nohavicu :)

                          0 0
                          • THORX  

                            A lepí bordel

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Ničemu to však nevadí. Kazeta i převodníky zůstávají relativně čisté. Jak původní mazivo ztratí funkci, stačí jen otřít, domazat a jede se dál.

                              0 0
                              • dan001  

                                A čím domazáváš?

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  Tím, co mám zrovna po ruce, zase tak moc to neřeším. Na životnost řetězu to má pramalý vliv. Řádově větší vliv má prach, bláto a voda při jízdě, což člověk nijak neovlivní. Moje partnerka (nájezd 10–15 tisíc/rok, bike, silnice i závody) pigluje řetězy svých kol neustále a taky se neustále podivuje, že se to na životnosti řetězů neprojevuje. Snažím se jí to vysvětlit, ale je to marné :-).

                                  1 0
                                  • Cavendish  

                                    Jakože špinavý řetěz má stejnou životnost co pravidelně mazaný a čistý?

                                    0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Špatně jsi mě pochopil. Je třeba mazat i čistit, ale přínos zdlouhavých úkonů (něco jak popisuješ ty nebo provádí má drahá) je nulový.

                                      0 0
                                      • Cavendish  

                                        Já tohle dělám jen u nového řetězu, kdy odstraňuju tu sračky. Pak už jen utírám hadrem, domazávám přímo na kole a jezdím :) Takže to zase takový ranec práce a hodin není

                                        0 0
                              • Cavendish  

                                Tohle jsme udělal na CX kole. Stejný řetěz a na suchých cestách to bylo po 100km černý jak bota :) Takže nikdy víc

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud to necháš, jak je v originále, tak ano. Pokud vezmu hadr a do něj stříknu třeba isopropylalkohol a protáhnout řetěz 2× hadrem (tzn. 10s práce před nasazením nového řetězu), tak už to bordel chytá minimálně.

                              Proto stále používám BR, protože práce s tím je prostě nejméně. Kdyby odpadlo to nutné prvnotní čištění řetězu, tak bych asi už voskoval.

                              1 0
                      • xtonda  

                        Tak to potvrzuju, sajrajt co je jím napatlán PC-1110 je fakt naprosto nechutný, to sem na jiných řetězech neviděl. Po manipulaci s řetězem to vůbec nešlo z rukou dolů.

                        0 0
                        • pepek  

                          nešlo z rukou dolů – skoro bych řekl, že pro mazivo je to velmi pozitivní vlastnost.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Taktak. Borci ve Sramu investovali čas a peníze do vývoje ultrapřilnavého superodolného maziva a, jak vidno, nezavděčili se každému. Tak už to na tom světě chodí… ;-)

                            0 0
                    • scoty  

                      Přesně:)) Ty plíce to chce řádně vyladit…

                      0 0
                  • Singlespeed  

                    V dnešní době, kdy nový řetěz stojí pár desetikorun, jsou všechny potenciální zdlouhavé úkony při jeho údržbě jen plýtváním časem a energií. Pokud tě to ovšem baví a našel ses v tom, tak, samozřejmě, hodně zdaru a úspěchů :-).

                    1 0
                    • Smazaný účet  

                      Možná tvůj vyžebraný, co X01…?

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Základní SRAM PC-1110 vyjde v Dekáči na 290Kč. To není taková tragédie.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          12s…

                          0 0
                          • Cavendish  

                            Nj…1200 za X01 zabolí no :) hold, když chceš opičku, musíš mít na banánky…

                            1 0
                            • Smazaný účet  

                              Vydrží hafo, má dobrou povrchovku, ale přináší velké dilema, kdy vlastně měnit.

                              0 0
                              • Cavendish  

                                ,,kdy vlastně měnit". Můžeš se o tom trochu rozepsat? Já vloni sundával po 4500km Campa Potenza řetez. 132,5 132,7 1­33 132,6. Pra­podivně vytahaný. Tak sem to radši zahodil

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Mám měrku, ten řetěz vydrží několik tisíc, takže pak se lehce zapomene měřit, je potřeba ho vyměnit zavčas. S novým mi teď chroupe AB oval a střílí kazeta za sedmičku.

                                  0 0
                          • Singlespeed  

                            Nejlevnější dvanáctka je kolem pětikila, postupně to bude padat ještě níže. Za pětikilo jsem kupoval HG-93 před 25 lety, to byly úplně jiné prachy a člověk měl tehdy opravdový důvod pídit se, jak ho co nejdéle udržet ve formě.

                            0 0
                    • šimlos  

                      Souhlas, stačí jednou týdně setřít sračky, domazat a jednou za rok vyměnit. Samozřejmě borci, co mají nájezdy 8000 km + , tak raději dvakrát. .Nechápu ty několikahodinové tance kolem řetězu ale asi mají dotyční fůru času a doma garáž nebo dílnu…Kámoš vyznává parafín a na týdenní akce vozí jeden náhradní naparafínovaný řetěz a po pár dnech mění , to už je úplně na palici:-)

                      0 0
            • scoty  

              Promiň, to byla ironie. Ale výrobce to požaduje, tak si tady lidi kvůli tomu zamořují byty acetonem, techničákem, perchlorem atd.

              A pak „domazávají“, protože to bylo málo… odmaštěný.. :)

              0 0
      • loboTom  

        Ahoj, zkoušel jste někdo prosím Soudal dry wax? vypadá to podobně jako Squirt, ale jde mi o to, jestli to třeba více nelepí…

        díky

        0 0
    • THORX  

      To je jen odmaštění pak už taky jen otřu hadrem a domazávám po každé vyjížďce.

      https://youtu.be/RET1815mxeA tak to dělám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.