• BB

    nechci se zabyvat cim mazat, spise jak mazat. Nemam rad sprey, takze kupuji nehorazne predrazena mazadla od ruznych firem v tekutem stavu v ruznych flastickach s kapatky. Bud jsem nehorazne nesikovny, ale at delam co delam, polovonu toho vykapu mimo. Nemate nejaky napad, jak presne kapat na retez. Nezkousel jste nekdo injekcni strikacku ?

    0 0
    • kovar  

      no nesmíš mazat ty díry v řetězu

      0 0
    • Volf  

      Stříkačka s jehlou. Sice to dýl trvá, ale řetěz nemáš přemazanej, ty předražený mazadla ti dýl vydržej.

      0 0
    • Nikdo  

      Kdyz uz je tato otazka nastolena tak si prizivim polivcicku – kde by se mel retez mazat, zvenku z boku ? na brisko doprostred ? nebo kam ? (ano ja jsem ten clovek kvuli kteremu se delaji polopaticke navody jako treba ten ve Velu na ktery tak nadavate)

      0 0
      • kovar  

        to, co o sebe v řetězu tře, to je snad jasné. mazat do škvíry mezi plíšky vzájemně a škvír mezi plíšky a kroužky.

        0 0
        • Volf  

          Přesně. Všude jinde je olej pouze na bordel.

          0 0
        • martt  

          toto platilo pre stare favoritacke retaze, u dnesnych retazi staci mazat medzi krouzek a stenu retaze. U dnesnych retazi je trubka pod kruzkom rozdelena a teda sa olej dostane aj na cap bez toho aby si musel mazat „mezi pliskami“.

          Mozno som to napisal dost nezrozumitelne ale je to tak.

          0 0
          • kovar  

            je to srozumitelné

            0 0
          • Mofo  

            zkus to ještě nějak polopaticky vysvětlit… Dík

            0 0
            • martt  

              kukni na obrazok v prilohe a bude Ti to jasne.

              Ak nie, tak ked das olej presne tam kde konci ciara od „2“ vlavo, tak vtecie pod rolnicku „7“ a cez medzeru na kolik „1“ a namaze vsetko co treba. Ak naolejujes hocico ine, tak tej retazi iba skodis lebo lepi spinu.

              0 0
              • martt  

                takze aby som to definitivne doplnil.

                Ja mazem tak, ze vezmem striekacku s _nasadenou_ _ihlou_. Spic ihly s malickou kvapkou oleja vrazim do medzery medzi rolnou a stenou retaze (vid obrazok v predoslom maile). To mnozstvo je fakt male, na celu retaz potrebujem asi 1 ml (mililiter, tisicina litra) oleja. Krabica s litrom oleja teda vydrzi tisic namazani retaze!

                Na jeden clanok potrebujem ani nie sekundu, za dve minuty je cela procedura mazania hotova.

                Po namazani sa ju snazim utriet tak aby zvonka nebola vobec mastna. Nikde, teda ani na rolniach. Ak mazes s rozumom, tak je po tomto style mazania ale prakticky sucha aj bez utierania.

                Pouzivam prevodovy olej PP90H, myslim, ze na tlaky v retazi je dobre stavany.

                Na ceste toto namazanie vydrzi asi 500 km. V terene zalezi od pocasia – maraton v dazdi a po 20 km tam uz nie je ani stopa oleja.

                Retaz mi vydrzi asi 10 tisic km na ceste. V terene to zalezi od pocasia. Stalo sa nam uz, ze po polmaratone, teda 50 km v nepretrzitom lejaku bola na vyhodenie.

                Ak je retaz zaspinena, cistim ju uplne zblizka naplno pustenou wapkou. Bacha striekat na volnu retaz na spodku jej drahy a nie napr. na orechu. Potom prejdem par kilakov nasucho aby sa voda vytlacila a namazem.

                0 0
    • Vrci  

      Mažu na rolny tak každou 3. až 4. přímo kapátkem co je na RSP. Pak řetěz několikrát protočim a otřu převodník, druhej den otřu řetěz.

      0 0
    • evilzone  

      Jsem v péči o kolo začátečník. Vzhledem k ceně mejch předchozích kol to nemělo smysl. Teď mám rok cross Genesis Sprinter a rozhod sem se, že bych se o něj moh postarat. Pročet sem celý fórum a poskládánim několika rad sem vymyslel následující postup:

      1.umejt řetěz arvou (nebo cyklostarem, já ho doma nemám) nejlíp asi v pračče (tu taky nemám, ale koupim) ale určite je to vní best, protože když se to dělá štětečkem tak se z toho dostane jenom minimum těch nečistot 2.postříkat WD-40 3.nechat chvíli stát (2 hodiny) aby wd-40 rozežrala všechny zbylý sajrajty který arva neodstranila (mikroskopický rezi apod.) 4.znova umejt.Zase nejlíp v pračce aby se to všecko vyš?ouralo a zustal vopravdu jenom čistej řetěz 5.něčim namazat, jezdim v suchu po silnici (většinou) nebo prašný cestě, takže bych dal přednost nějakýmu suchýmu vosku apod… (ale eště sem ho nezkoušel – musim koupit). A nebo zase WD-40. A i když tady spousta lidí řiká, že to nemaže, tak kecaj. Bezpečně vim, že WD-40 je mazadlo a nevim jestli na řetěz ideální, ale každopádně na použití ne do bahna je dostačující. Maže se s tim kde co, tak proč ne řetěz. Jenom se to smejvá, takže po dešti to chce přimazat..

      To je asi všecko. Teď mě zastřelte, jestli je to podle vás postup na hovno.

      0 0
      • MARIN  

        A na kolo – aby ten retez k necemu byl – se dostanes?

        0 0
        • evilzone  

          Jo dostanu se na kolo, neboj. Je to návrh na generální očistu řetězu. Já mám cross a jezdim po silnici tak 200km / měsíc, takže todle bych viděl tak jednou za půl roku nebo 2× ale víc asi ne. Zabere to podle mě tak 3–4 hodinky s tim, že se mezi tim navobědvám a dám kafíčko. Jinak bych tak jednou za měsíc domazal něco suchýho (vosk apod.) a tradá.

          0 0
          • wroum  

            3–4 hodiny??? obavam se ze koupit novej retez by vyslo lepe, levneji a urcite rychleji.

            0 0
            • evilzone  

              Jo 3–4 hodiny ale jak sem napsal, je vtom pocitano kaficko obed a 2 hodiny pauzicka na dukladne zapusobeni wd-40.Takze prace cca na půl hodiny. A to klidně jednou za půl roku udělám.. Před jízdou ten řetěz stejně nemá cenu čistit, jenom jednou za měsíc namažu a je to ou-kchej. (jezdim 200km/mesic)

              0 0
              • wroum  

                „Před jízdou ten řetěz stejně nemá cenu čistit“ – presne tak, jeste dodam, ze po jizde taky ne, pac to uz je vlastne pred dalsi jizdouu…

                … takze otrit, namazat, otrit a jet. prace na 2 minuty. vysledek uplne stejnej…a klidne to udelam castejc nez jednou za pul roku a presto tim za rok ztravim min casu nez ty…

                0 0
                • evilzone  

                  No myslim, že když to uděláš víc jak 10× – 15× za rok což asi jo, tak na tom ztrávíme zhruba stejně času. A jak sem řek, votírání hadříkem je jenom zvyk ze záchodu – taky chceš aby to vypadalo čistý:-) ale votřeš to zvenku a špína tam vevnitř zustane uplně všecka.

                  0 0
          • kámen úrazu1  

            Jestli máš kolo rok a jezdíš 200 za měsíc, budeš mít určitě kolem dvou tisíc kiláčků najeto. To už je možná na nový řetěz.

            0 0
            • evilzone  

              Mam na nem najeto asi 700km. Mam ho sice rok, ale pres celou zimu bylo pekne v garazi protoze sem byl ve skole na koleji a nepouzil sem ho a predtim sem ho jenom lehce zajel asi 100km. Az ted od cervna je poradne v provozu a tak po tech 3 mesicich si rikam ze by byl cas se mu zacit venovat (nebyl sem na to zvyklej protoze moje predchozi kola si to vzhledem k nizky cene ani nezaslouzili).

              Retez mam ted 132,3mm a to je skoro jako novej ne?

              0 0
      • K2  

        Před vyjížďkou otřu řetěz hadrou, opatrně nastríkám přiloženou trubičkou WD40, znovu otřu hadrou a vyjíždím. životnost řetězu cca 1000–1200 (PC59) Pokud je hodně zle rozpojím a vymyju mimo kolo, nejlépe štětcem v naftě (cca 0,5 x za životnost řetězu) Za příklad si mě neber, ale funguje to

        0 0
      • Mamut  

        Vynechat body 2,3,4 a mazat niecim inym ako sprejom a je to ok postup.

        Nema vyznam vycistit retaz postupom 1–4, ze sa z nej najes, ked za 20km je zase zaprasena asi ako po bode 1. Takze 90% casu aj tak jazdis s nie uplne dokonale cistou retazou, takze venaovat 2h casu navyse aby to bolo 85% mi pride neumerne vysledku.

        0 0
      • BH  

        domluvme si misto a cas, kde te muzu zastrelit, nebot Tvuj postup je skutecne na ..... ,ale to tedy uplne.doufam jen , ze jsi to myslel jako vtip. Mam pocit, ze jsi ve svem zivote nevyzkousel na mazani retezu nic jineho nez WD-40 ,ktery ma uplne jine pouziti, tak prosim nerad mazakum jak spravne mazat retez, jo?

        0 0
        • evilzone  

          Bezva. A mazak ses jako odkdy? Kvuli tomu ze mas drahy kolo?

          0 0
          • BH  

            no kdyz necemu nerozumim tak tak do toho nekecam a ja osobne se mezi „mazaky“ neradim ani nahodou(tak to nebylo mysleno), jen si myslim, ze jsou tu borci, kteri na kole jezdi nejaky patek a neco o tom vi a tem radit tak sileny technologicky postup a WD, to chce fakt davku zdraveho sebevedomi.Ale nic ve zlem, pokud si myslis, ze to funguje,tak koneckoncu je to Tvoje vec a pro ostatni mozna podnetny navrh.

            0 0
            • evilzone  

              Ja ho neradil mazakum… tady se na postup ptal nekdo kdo je treba stejna lama jako ja, tudiz by rad zjistil jak teda s tim retezem zachazet a vzhledem k tomu, ze je to tady vedeny formou verejne diskuse, pridal sem se se svym mega-slozitym napadem i ja a je na mazacich, aby to vsecko uvedli na spravnou vlnu.

              Stejně muj nejosobnější názor je, že péče vo řetěz je jenom ukázkou toho, jak kdo má to svý kolo rád. Nakonec stejně ten řetěz vydrží stejně člověku kterej na něj sere a tomu kterej s nim i spí aby řetězu nebylo smutno…

              Myslim že péče zahrnující jednou za čas opláchnutí řetězu od bordeli proudem vody aby se aspoň vyplavily nečistoty z vnitřní strany a máznutí jakymkoli olejem, se při porovnání se super laskavejma metodama na tý životnosti projeví minimálně. Ale jak řikám, kolo je jak moje druhá přítelkyně:-) a tak si s řetězem rád chvíli vyhraju…

              0 0
      • Martinson  

        Co říkáte na toho experta co testoval řetězy pro Velo a mazal WDčkem ? Vysvětluju si to jedině tím že nechtěli stranit žádnému z výrobců maziv na řetězy a tak vybrali WD. Vepřový sádlo by u mě vzbudilo menší emoce, protože mazači WDčkem jsou nebezpečná sekta.

        0 0
        • lidumil  

          sem na to taky koukal jak jelen :-(

          0 0
        • Manas  

          Jj, WD vse dokonale promaze. Ja s nim ten retez tak maximalne meju – to funguje pekne :-)

          0 0
      • nadrazak 2  

        na řetězu najedu cca 3000km(hg93),2× ho během jeho životnosti vyperu.peru ho v pet lahvi v benzínu a potom vytřu do sucha v hadru.používám spojky sram.mažu již třetím rokem chainstarem-normal.teď na zimáku používám molybdenový yarroline.nakapu do článků a otřu přebytečné mazivo.

        0 0
    • wbiker  

      Já používám taky mazadla s kapátkem. Původní kapátko je celkem na nic, tak jsem koupil ana ne 50 ml lahvičku s dllouhým kapátkem Chain star a po vypotřebování původního oleje tam liju nové lepší. Řek bych, že díky tomu dlouhýmu kapátku to nekape samo, ale ta lahvička se musí trošku zmáčknout. Inj. stříkačka asi odvede úplně stejnou funkci, ale tohle mi přejde praktičtější, už proto, že to má špunt a nemusím se bát, že se to rozlije.

      0 0
      • zwwak  

        Nikdy mi kapátko nekapalo jinam, než jsem chtěl. Nechám „viset“ malou kapičku, kterou se dotknu článku, samo že nad nejtkem, a je to. Mažu nejtek po nejtku, za 2 je to minuty hotový. Protočim a za chvíli otřu. Dělám to tak se všema mazivana ( oleje i vosky ).

        0 0
        • wbiker  

          Používám Motorex olej a třeba zrovna tady je to originál kapátko dost blbý, kapka se tam udělá dost velká a navíc to teče kolem toho kapátka (je vyklápěcí).

          0 0
          • Lister  

            jo jo přesně tak kapátko je tam blbý. Zítra si nesu z práce stříkačku a pár jehel různých tlouštěk a budu zkoušetk, která udělá tu správně velikou kapku :o)

            0 0
            • pavelr  

              Přelévám olej Motorex do malé lahvičky s kapátkem od Chain Staru. Podobně vystříkávám sprej TF2 do lahvičky Chain Star, lahvička se pak musí nechat min. den otevřená. Kupovat malá balení Chain Star je docela drahý, tak jsem přešel na 100ml Motorex.

              0 0
    • BostonGeorge  

      Ahoj, nemá cenu provádět nějaký složitosti. Já pořádně prostříkám řetěz s WD, nechám to chvíli působit, potom otřu, namažu něčím „předraženým“, otřu a jedu. Je to otázka 2 min. a péče o řetěz je provedená.

      0 0
      • 7LK  

        No… kacířská odpověď – potkal jsem člověka, který se zabývá mazivy ve velké míře – straá se i o dost složité záležitosti (stroje s velkým zatížením, teplotou aj..) Jak ten krásně umí zdůvodnit mazání měděnou vazelínou (slyšeli jste o tom někdy?) u teplotně namáhaných částí… a tvrdí jednu věc – ZÁSADNĚ SE NESMÍ MÍCHAT ŽÁDNÁ MAZIVA – A TO NĚKDY ANI JEDNOHO VÝROBCE – u řetězu bych to tak vážně nebral, ale.. Jinak můj postup – kolo položím na bok – kdo má řetěz vpravo pokládá na levý bok, kdo vlevo pokládá na pravý ;-) pak mažu osičky kapkama a nechám odležet – až řetěz změkne ;-) kolo postavím, zde už je to jednoduché bez ohledu na umístění řetězu, nastojato, kdo rád na sedlo a řidítka tak takto, jinak na kola – zařaím zpátečku a lehce mažu na článcích a přehazuji aby se to dostalo na zuby – otřu hadrem přebytky, hadr ponechávám na příště – čištění atd, aby ani kapka nepřišla Nazdáár.

        0 0
        • evilzone  

          Cistit hadrem nema smysl. Chce to tu uvolnenou spinu dostat z prostoru mezi clankama a ne z venku. Tam ta spina nicemu nevadi… (ale dyž neni vypadá pak biker čistotnějš, jenže špína v řetězu zustane a dál hobluje zuby na kazetě). Nazdar

          0 0
          • panaczek  

            …to bys musel prat reteze po kazdy vyjizdce, protoze po 10 km je ta spina zpatky… kazdej, kdo s tim trochu experimentoval ti rekne, ze prani retezu nema na jeho zivotnost zadny vliv… uz se to tu resilo nekolikrat.

            0 0
            • evilzone  

              Nemusel. Proc? Na silnici bordeli tolik neni a kdyz se to namaze necim suchym (vosk je super) tak se na to ani prach moc nelepí a retez je viditelne cistej i po 50–100km. Casem se to zasere to jo a abych ten prach-brusnou pastu dostal pryc zevnitr z prostredka retezu nestaci to jenom otrit hadrikem. Pokud neni spina moc zaschla a nedrzi moc pevne na retezu staci arva, stetecek chvili pusobit a omyt a namazat. Cca 10 min prace

              0 0
              • Andre3w  

                myslim, ze vosk je na pytel, protoze nikdy nezaleze tam km by mel … ridka kapka oleje zaleze snad vsude

                0 0
    • panaczek  

      …jo, je daleko dulezitejsi, jak se retez maze, nez cim se maze. mazu po kazde vyjizdce (popripade pred kazdou vyjizdkou – zalezi na stavu lenosti) jednu kapku oleje na kazdy cep retezu, protocit, utrit hadrem, odchod na parek. celou sezonu sem nemel zasvinenej retez. je fakt, ze kapatka jsou nesikovny – nejlepe koupit malou olejnicku a olej prelit. momentalne mam pedros a da se i bez olejnicky… tu se mi totiz v americe sehnat nepovedlo…takovou tu klasickou…malou­…ceskou…stredis­kovou… ale injekcni strikacka uz je trochu moc, ne? je to porad jen retez… prani retezu? nikdy…

      0 0
    • -b-n-x-  

      ja retez mazu tak jednou za dva mesice aby nebyl rezavy a neskripal a urcite na tom nebudu hur nez ti co tu peci o retez prehaneji.

      0 0
    • venca1  

      ještě se prodávají takové olejničky, které dělají správně velké kapky- tuším v železářství, dá se tam nalít jaký chceš olej

      0 0
    • RomanH  

      Kdyz uz jsme u tech olejnicek, prodava se nejaka mala a hlavne spolehliva (ktera netece a nechtene se neotevre), aby se dala vozit pro pripad nouze na 1–2 domazani treba v Camelu ci v podsedlovce ?

      0 0
      • kovar  

        taky jsem takovou nějakou olejovku sháněl samostatně, ale marně, ty co se daly sehnat, tekly. TAk jsem koupil olej Kros Coury i s 60ml olejničkou za progressívní cenu od FinishLine z jediného důvodu- nic jiného v obchodě nebylo a pohoda, maže se s tím dobře a neteče

        0 0
      • Paja  

        Tu malou od Chain staru v podsedlovce vozim – kluci to na Drtici docela ocenili, na Solani jsme udelali skupinove domazavani:o)

        0 0
        • kovar  

          tu jsem měl taky, časem nějak ztvrdla a šla mačkat velice těžko, tak jsem milou olejničku od Chainstaru vyhodil, kromě toho se jednou uvolnil čudlík, který není šrubovací a vytekla.

          0 0
          • Paja  

            Ja uz jeden exemplar vozim pres rok a zatim se mi zda, ze je mozna i meksi nez puvodne:o) treba zmenili material. Problem s uvolnenim cudliku jsem taky zatim nezaznamenal, ale stejne lahvicku vozim v podsedlovce zabalenou v igelitaku.

            0 0
            • wbiker  

              Mě zase ten čudlík už podruhé praskl napříč. To je asi jediný, co mě štvě. (ale možná sem si to zavinil sám, třeba to tam moc rvu:))

              0 0
        • MartinXC  

          S vděčností vzpomínám :)

          0 0
      • MARIN  

        Ja pouzivam tu co jsem mel prilozenou u strihaciho strojku :)

        0 0
        • kovar  

          jěště v lékarně jdou koupit takové plastové lahvičky , to by se dalo taky použít jako olejnička

          0 0
        • pavelr  

          Já taky.

          0 0
    • Petr 1  

      Já mažu řetězy již třetí sezonu takhle: Po cca 500km sundám řetěz/rychlos­pojka/hodím ho do nádobky s benzínem,po delší době ho vyndám otřu a hodím do nadobky s BIPOLEM/olej na mazání řetězů pil,/pověsím ho odkapat otřu a je připraven k provozu.Teď točím dva řetězy/vloni tři/takže mám vždy připravený nakonzerovaný řetěz.Svádím to na údržbu,protože ty dva řetězy v pohodě vydrží dle šuplery sezonu/cca 7tkm/.

      0 0
      • Pekáček  

        Ten olej na pily mě zajímá! S bráchou jsme improvizovaně mazali při vyjíž%dce řetěz tím co nám poskytl nějaký hodný domorodec – prý olej na pily – a ono se to nešpinilo a perfektně to odhlučnilo řetěz. Pak jsem se dozvěděl že to bylo staré neekologické mazadlo a že dnes se musí v lese mazat rozložitelnýma olejíčkama naprd. Tož jak je to s tím Bipolem?

        0 0
        • Pida  

          Bipol se dá běžně koupit, určitě u mantyfíldů, ty ho dávají k pilam. Píšou na tom, že je to ekologický olej na mazání řetězů pil nebo tak něco.

          0 0
        • RomanH  

          Presne neco podobneho mi dal na retez jeden domorodec na Drasalovi. Tak se po necem takovym shanim.

          0 0
          • kovar  

            řetězy pil se mám dojem mažou buď motorovým olejem (škodí prostředí) nebo tím odbouratelným Bipolem, což je vlastně řepkový olej s nějakými aditivy.

            0 0
            • RomanH  

              Kdyz jsem si retez v nouzi na chate namazl motorakem, tak to lepilo bordel. Ten domorodec to mel v plechovce od Husquarny, ale podle jejiho stavu bych to na puvodni obsah netipoval. jestli to byl Bipol, to nevim.

              0 0
              • kovar  

                ony se dají v obchodě s pilami koupit i neznačkové odbouratelné i neodbouratelné oleje, tak třeba to bylo něco z toho. Já osobně jsem už skončil s kupováním drahých olejíčků na cyklořetězy, mám špatné zkušenosti, je to zbytečnost a čím dražší tím míň vydrží a víc lepí, a budu si taky raději odlívat olej z pily.

                0 0
            • náčelník  

              Ten olej je zajímavej i pro myši. Prokousaly mi v kůlně plastovou láhev, ve které se prodává.

              0 0
    • Bulda  

      mě se osvědčila flaštiška od rozmrazovače zámků u aut, má takovaj tenkej „sosák“ a kápne akorát malou kapku mezi vnější kroužek čepu a plech spojky, to hned zateče a ani se to nemusí otírat, všechny ty Pedros a spol „udělátka“ tečou jak krá.. nebo zas vůbec

      0 0
    • Pivomil  

      Hm :) Vzhledem k tomu ze je retez spotrebni vec, nema smysl to s udrzbou moc prehanet. Mazu ho bud motorovym nebo prevodovym olejem do auta a to bud kdyz nekde projedu vodou, nebo zmoknu, nebo ostrikam kolo a nebo kdyz zacne byt uz hlucnej a mit tendence skripat. Kdyz uz je zasranej jak jetel, nasadim pracku, do ni naleju prachobycejnou naftu a za 1min motani je retaz jako novej. Neverim ze kdybych ho mazal nejakyma specialnima mazadlama, ze by me nejak dyl vydrzel. HG53 mi vydrzi 2500km, HG73 mi vydrzi 3500, nez propadne posledni zub merky. Mazu tim stylem ze tocim retezem a prolivam ho z obou stran ze strikacky, na kazdou stranu zhruba 2ml. Pak to utru do hadry, kolo povesim na strop a je po prdeli.. :)

      Ocista retezu prackou trva tak 5minut (pocitam vcetne cisteni pracky a cesty pred barak), mazani retezu asi minutu. Proste se s tim NESRAT ! :)

      0 0
      • Pivomil  

        Jo zapomel sem pripsat ze vyse uvedeny sracky mi vydrzi radove stovky kilometru, sice chytaji bordel,ale umuty je to hnedle..

        0 0
      • -b-n-x-  

        presne tak. Hlavne se s tim nesrat. To je to spravne slovo.

        0 0
    • Dumbo  

      ja recyklujem… olej co vylievam z vidle do 7decky nanasam stetcom na retaz… :) este pretrem handrou a hotovo…

      hej, a retaz to na vase pocudovanie nenici… ;)

      0 0
    • Pida  

      Mažu Finish Line Cross Country po kapkach na každej článek, utřu hadrem a jedu. Když se mi zdá, že je řetěz už dost špinavej tak ho protáhnu arvou v pračce. Takový kombinace, jako jsou tu nahoře prezentovaný (WD40+další olej), mi přijdou dost divný.

      0 0
    • Pekáček  

      Letos mažu hlavně tímto, píšou tam: „Speciální molybdenový mazací prostředek … bla bla … naneste na čistý důkladně odmaštěný řetěz, nechte 3 hodiny zavadnout a pak vytřete suchým hadříkem.“ Skvěle to odhlučňuje a v porovnání s Valvolinem na kterej jsem jezdil doteď míň lepí nečistoty, líp se odstraňujou zbytky starého mazadla. Ale čekat 3 hodiny je někdy průďa, už se pak nechce špinit si ruce ;o) Jo aplikovat po kapkách do každého článku, táhne se to jak med než to zavadne. Ještě jsem si vzpoměl na jednoho nejmenovaného bajkera, Vénu :o) Popisoval mi jak vezme kotlík a v koutu zahrady po větru (důležité!) zatopí a rozpustí v něm nějakou vazelínu, už nevím jakou. V tom pak vymáchá řetěz a nechá zavadnout. Prý to vydrží i Sudety na blátě, tož nezkoušel jsem to, nemám kotlík ani zahradu :oP

      0 0
      • enjoy  

        tak tohle je pekna sr****!:-).asi delam neco spatne,ale kdyz protcim kliky,tak to hlavne na rolnickach dela takovy vlakna,jako pavucina,fakt kentus.a moc tam toho myslim nedavam(teda nedaval).

        0 0
        • Pekáček  

          Asi jsi to nechával málo zavadnout a nebo tě to mazadlo prostě nemělo rádo, no a nebo jsi moc citlifka ;o)

          0 0
          • enjoy  

            hm:-).jsem citlivka.ale po jedny vyjizdce mi tahle vychytavka „naeloxovala“ retez i kazetu(tu hlavne:-))) pekne na cerno.

            0 0
            • Pekáček  

              Tak to si nepoznal Sonax či jak se tomu nadávalo. To když ti zaschlo tak jsi to musel sundávat dlátem :o)

              0 0
              • enjoy  

                takze mi zase zbyva chain star.jako vzdy.neni to sice nic genialniho,ale porad dost dobry.

                0 0
                • sportovni_biker  

                  Jsem si koupil teďka Chain Star „Extrem“ a pěkně to lepí, nevím teda jestli to je dobře.

                  0 0
        • Alex  

          Presne tak, raz som to nechal schvalne zaschnut 3 hodiny a moc sa to nezlepsilo, treba cakat aspon 6 hodin. Preto ked nemam cas, tak mazem mot. olejom SAE30 a som spokojny.

          0 0
      • lidumil  

        A kde se to dá koupit a kolik to stojí? Já mažu Motorexem, nechat chvilku zavadnout a boky řetězu setřít. Ale není to bohviečo :-( Nejhorší je ten sajrajt na nových řetězech – lepí to jak sfiňa…

        0 0
      • Manas  

        Vena a jeho samodoma :-) Ale musim uznat ze podobne sem to delal na masine.

        0 0
    • Petr 1  

      Já mažu řetěz tak,že rozepnu spojku,vymáchám do v benzínu, otřu,namočím do oleje,nechám odkapat,nasadím další již namazaný a vím,že mi přibližně 500km vydrží.Myslím,že životnost řetězu kolem 4000 km není vůbec špatná.Mažu již třetí sezonu řetěz Bipolem/olej na mazání řetězů motor.pil/, no neberte to za 59,–Kč za litr/ten mi vydrží celou sezonu. Vloni v terénu 9000 km a o řetězech,ale vůbec,ale vůbec nepřemýšlím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.